دیروز آخرین دور از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال را آغاز کردیم و امروز با دومین دوئل از دور پایانی مرحلهٔ مقدماتی در خدمت شما هستیم؛ اما همانطور که در مقدمه دوئل دیروز هم اشاره کردیم، تنها چند گروه باقیماندهاند که فقط یک دوئل از آنها مانده و قصد داریم با برگزاری این چند دوئل، پرونده مرحله مقدماتی را ببندیم؛ اما تقریباً تمامی خودروهایی که دوئلهای آنها برگزار نشده، خودروهای جدیدی هستند که بهتازگی معرفی شدهاند و به همین دلیل فعلاً مشخصات و اطلاعات کاملی از این خودروها منتشر نشده است. ولی چون ما قصد داریم مرحله مقدماتی رقابتها را به پایان رسانده و هرچه زودتر مرحله بعدی را آغاز کنیم، ناچاریم که این دوئلهای باقیمانده را با همان مشخصاتی که فعلاً از آنها در دست است برگزار کنیم؛ بنابراین اطلاعات جدول مشخصات خودروها در این چند دوئل پایانی ناقص خواهد بود. بااینحال هرچند برگزاری دوئلها با مشخصات ناقص خودروها برای ما خوشایند نیست اما با توجه به اینکه هدف اصلی ما از برگزاری دوئلها شناسایی خودروهای محبوبتر نزد شما مخاطبین ایرانی است، مشخصات فنی ناقص لطمه چندانی به اصل دوئلها وارد نمیکند. با این مقدمه به سراغ دوئل امروز میرویم که به گروه کراساوورهای کامپکت لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه دو کراساوور جدید آلمانی یعنی آئودی Q2 و بامو X2 در برابر یکدیگر قرار گرفتند که رقابت بسیار نزدیک و پایاپایی باهم داشتند. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۶۹۵ رأی به ثبت رسیده است که سهم بامو از این آراء تعداد ۸۶۶ رأی و سهم آئودی ۸۲۹ رأی بوده است؛ بنابراین در این رقابت بامو X2 با کسب ۵۱ درصد از کل آراء و با اختلافی بسیار جزئی پیروز شده است. حال امروز در هفتمین و آخرین دوئل گروه کراساوورهای سابکامپکت لوکس، لکسس UZ و مرسدس بنز GLA باهم به رقابت خواهند پرداخت.
آئودی Q3 | آکورا CDX | بامو X1 | رنجروور اووک |
آئودی Q3 | رنجروور اووک | ||
آئودی Q2 | بامو X2 | اینفینیتی QX30 | دیاس ۶ |
بامو X2 | اینفینیتی QX30 | ||
بیوک انکور | مینی کانتریمن | جگوار E-Pace | ولوو XC40 |
مینی کانتریمن | ولوو XC40 | ||
لکسس UX | مرسدس بنز GLA | ||
؟ |
لکسس UX
لکسس برای چندین سال در سبد محصولات خود تنها یک کراساوور یعنی مدل RX را داشت. RX کراساوور میان سایزی بود که در بازار بسیار موفق عمل کرده و فروش بالایی داشت. به همین دلیل و همچنین به دلیل افزایش شدید محبوبیت کراساوورها خصوصاً در دههٔ دوم قرن بیست و یکم، لکسس در سال ۲۰۱۴ کراساوور دومی بنام NX را هم به سبد محصولات خود اضافه کرد. NX کراساووری کامپکت است که در جایگاهی پایینتر از RX قرار میگیرد؛ اما رشد خانوادهٔ کراساوورهای لکسس در اینجا متوقف نشد چراکه این برند ژاپنی در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ با رونمایی از کراساوور کانسپتی بنام UX نشان داد که قصد اضافه کردن عضو دیگری به خانوادهٔ کراساوورهای خود را دارد. بدین ترتیب نهایتاً نسخهٔ تولیدی UX اوایل سال جاری در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این خودرو یک کراساوور سابکامپکت لوکس است که کوچکترین کراساوور لکسس محسوب میشود. UX روی پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA ساخته شده که با محصولات جدید این غول خودروسازی ژاپن همچون نسل جدید کمری، نسل جدید آوالون و همینطور کراساوور C-HR مشترک است. فعلاً اطلاعات فنی زیادی از UX منتشر نشده و لکسس تنها اعلام کرده که این خودرو در دو مدل مختلف بنامهای UX200 و UX250h ارائه خواهد شد. مدل اول به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی جدید مجهز شده که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه مدل دوم همانطور که از نامش مشخص است نمونهای هیبریدی است. این مدل مجموعاً ۱۷۶ اسب بخار قدرت داشته و به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که البته این سیستم از طریق نصب موتور الکتریکی در عقب و انتقال نیروی آن به چرخهای عقب شکل گرفته است. در دوئل ما ولی نسخهٔ بنزینی معمولی UX شرکت کرده است. این مدل بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه شده و انتقال نیرو در آن توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد. تولید لکسس UX از سهماههٔ چهارم سال جاری آغاز شده و از ماه دسامبر امسال با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.
مرسدس بنز GLA
پسازاینکه بامو و آئودی با مدلهای X1 و Q3 به کلاس کراساوورهای کوچک لوکس وارد شدند، مرسدس بنز نیز سرانجام با معرفی مدل GLA به رقابت با هموطنانش برخاست. این کراساوور سابکامپکت آلمانی برای اولین بار رسماً در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی شده و با مدل ۲۰۱۴ به بازار آمد. البته پیش از آن مرسدس بنز با معرفی نسخهٔ کانسپت GLA در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ پیشنمایشی از آنرا ارائه کرده بود. GLA نیز کوچکترین کراساوور مرسدس بنز بوده و در جایگاهی پایینتر از مدل GLC قرار میگیرد. این خودرو روی پلتفرم دیفرانسیل جلوی مرسدس بنز ساخته شده که با مدلهای A کلاس، B کلاس و CLA مشترک است. همچنین کراساوور سابکامپکت اینفینیتی QX30 نیز روی همین پلتفرم ساخته شده است. تولید GLA همچنان در یک نسل ادامه دارد اما این ماشین برای مدل ۲۰۱۸ فیسلیفتی را تجربه کرده که بهروزرسانیهایی جزئی را برای آن به همراه داشته است. GLA در پیشرانههای خود که شامل دو نمونهٔ بنزینی و دو نمونهٔ دیزلی میشود نیز با مدلهای A کلاس و CLA اشتراک دارد. تمامی پیشرانههای این خودرو از نوع چهار سیلندر توربوشارژ هستند که ما در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی از بین آنها موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی آنرا انتخاب کردهایم. این پیشرانه که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد، در مدل GLA250 ارائه میشود. انتقال نیرو در این مدل توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد اما در مدلهای پایینتر امکان انتخاب یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم وجود دارد. GLA250 در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد. بالاترین عضو خانوادهٔ این کراساوور کوچک نیز مدل GLA45 AMG است که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مشترک با مدلهای A45 و CLA45 استفاده میکند. این موتور ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که بهصورت استاندارد از طریق سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ منتقل میشود.
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس بنز GLA250 | لکسس UX200 | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۲۱۰ اسب بخار | ۱۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۵ نیوتن متر | – |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | CVT |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | – |
شتاب صفرتاصد | ۵.۸ ثانیه | – |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر (ترکیبی) | ۷.۱ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۴.۴۱ متر | ۴.۴۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۶۳ متر |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | – |
قیمت پایه | ۳۴,۳۹۵ دلار | حدود ۳۰ هزار دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10009281]
Mehdi TuRbO
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷نظر من روی بنز ولی جایی نیست که رای بدم برای من چرا ؟؟؟ دوستانی که با گوشی میاند پدال این مشکل دارند ؟؟؟
الف.ی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷صفحه رو refresh کنید
Mehdi TuRbO
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ریفرش کردم فایده نداشت خیلی وقت میام اینجوریه اگ از بقیه دوستان این مشکل نداره مشکل از گوشینه
الف.ی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷خب پس احتمالا مشکل از سرعت کند اینترنته
من وقت هایی که سرعت اینترنتم بد میشه ، این مشکل رو پیدا میکنم
به جز اون راه و دلیل دیگه ای به ذهنم نمیرسه
Mehdi TuRbO
۱۳ فروردین ۱۳۹۸ممنونم از راهنماییت دوست عزیز @alef-ye ??
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷محصول بنز بیشتر شبیه به خودروهای هاچبک از آب دراومده
اما نکته جالب قیمتشونه که ظاهرا امکان واردات به ایران رو دارن
ایکاش اقلا اینا با تعرفههای مناسب وارد میشدن
اونوقت حتی با تعرفه گمرکی ۲ برابر،
بجای توسان 350 میلیونی و اسپورتیج ۳۸۰ میلیونی،
بنز ۳۳۰ میلیونی و لکسس ۲۹۰ میلیونی سوار میشدید
پیکان جوانان گوجه ای
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷کیفیت عکسی که از کابین لکسس گذاشتین جالب نیست یکم تیره هستش نمیشه جزئیات دقیق دید
charger
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷لکسوس UX کی وارد دوﺋل شد ؟؟؟؟؟؟؟؟
ارمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷اشنا داشت یهو اومد حذفی :))))))))))
حمیدرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷تنفس طبیعی خوبه
Mohamad
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷پدال جان خودرویی که اطلاعات کافی ازش نداری مجبوری زوری میکنیش تو دوئل اخه :)
ارمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷محمد موافقم.
الان اگه این کامنتو من میذاشتم دوستان میومدن میگفتن که نه این یه مقایسستو حساس نشو از این جور حرفا اما خوشم میاد سایت غیر تخصصی پدال روز به روز با این پروژه داره پس رفت میکنه جای تاسف داره . و قرار هم نیست تمومش کنه !!!!!!
سایت کار اند درایور که مرجع نویسندگان عزیز پدال هست هم در مورده lexus UX نوشته نات اویلیبل :))) حتی تو سایت های اشتراک گذاری مثل یو تیوب یه ویدعو نمیشه پیدا کرد که این ماشین در حال حرکت باشه!!
اگر بدونن ما اینجا داریم مقایسش میکنیم (هر نتیجه ای حاصل بشه ) احتمالا در کل دنیا سه روز عزای عمومی اعلام میشه .
هر موقع گاری رو جلوی اسب ببندی همین داستانه
نمیشه منو بلاک کنین دوئل ها رو من نبینم؟
اقای دهقان رای خود شما کدوم خودروست و بر چه اساسی ممنون میشم پاسخ بدین ؟
hosseinbimmer
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷وقتی آستریون کانسپت میاد تو دوئل و مکلارن p1 رو حذف میکنه انتظار بیشتری نمیره
ارمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷حرف حساب حسین جان جواب نداره
امیر دهقان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست گرامی
اگر چند دقیقه وقت گذاشته بودین و مقدمۀ این مطلب رو مطالعه میکردین متوجه دلیل این موضوع میشدین.
بیشتر از یکساله که ما در حال انجام این دوئلها هستیم و همیشه سعی کردیم کاملترین و معتبرترین اطلاعات رو در اختیار مخاطبین قرار بدیم اما در این چند دوئل پایانی دور مقدماتی چون قصد داریم هرچه زودتر این مرحله رو به پایان برسونیم ناچاراً مجبور شدیم دوئلهای آخر رو با مشخصات ناقص و خودروهایی که هنوز به بازار عرضه نشدن برگزار کنیم.
ضمناً فکر نمیکنم مقایسۀ دو ماشین همکلاس و تولیدی که هردو رسماً معرفی شدن موجب عزای عمومی باشه چون مثلاً سایتهای خارجی مثل موتور1 درست یک روز بعد از معرفی مرسدس پروجکت وان اقدام به مقایسۀ اون با آستونمارتین والکیِری کرد درحالیکه از هیچکدوم از این ماشینها هیچ اطلاعات کامل و دقیقی در دست نبوده و حتی نمونۀ کاربردی اونا هم هنوز ساخته نشده.
این قیبل مقایسهها صرفاً برای سنجش میزان محبوبیت خودروها نزد مخاطبین انجام میشه و نمونههای اون در سایتهای خارجی و معتبر فراوان وجود داره.
ارمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷استاد دهقان
اول – یه جور میگی مجبور شدیم برگزار کنیم که انگار قرار بود تنیس یو اوپن رو طبق تاریخ برگزار کنید مگه شما تاریخی رو اراعه دادید که اینقدر اصرار روی این پروژه الکی دارید ؟ دیگه یه سرچ تو گوگل و جدول درست کردن تو سر ما نکوبین
دوم – موتور 1 هم اومده یه جدول گذاشته و حاجی حاجی مکه؟ لا اقل میرن تو چهار تا ایونت ماشینو از نزدیک میبینن دوست عزیز!
سوم – اخه چرا خودمون رو میزنیم به اون راه تو این سایت راو4 بیشتر از سانتافه رای میاره حالا برید خیابونو ببنید (پس هیچ معیاری به دست نمیارید)
چهارم – تو چند درصد دوئل هاتون ماشین با شتاب بالا برنده شده؟
پنجم – سایت های خارجی در فروش بازاریابی و میزان سود کمپانی تاثیر گذاره همچین الکی هم نیست اما کار ما فقط فقط الکیه , 90% ما 90% این ماشین هارو هیچ وقت ندیده و نمیبینیم به علممون هم که چیزی اضافه نمیشه پس دیگه داستان چیه؟
راستی جواب سوالم رو نگرفتم شما به عنوان نگارنده این مطلب بر چه اساسی و با کدوم علت به کدوم ماشین رای میدید ؟ بگید ما هم از سطحی نگری در بیایم! فقط بهم نگید این یا اون خوشکل تره که با سر برم تو دیوار
سردبیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷آرمان عزیز، سلام. دلیل عصبانیت شما رو نمی دونم. کسی هم خدای نکرده این مطالب رو سر کسی به گفته شما نمی کوبه و منتی هم بر کسی نیست. همان طور که دوست عزیزم، امیر دهقان گفتن، در تمام رسانه های معتبر دنیا هم، چنین مقایسه هایی دیده می شه. طبیعتا اگه کسی علاقه ای به موضوع نداشته باشه، می تونه از اون بگذره. در مورد بسیاری از خودروها هم حقیقتا نه من نه نویسندگان ما و حتی شاید هیچ کدام از هموطنان ما ممکنه اون ماشین رو ندیده باشن مثلا همین مورد والکری که نامش اورده شده اما دلیلی هم نمی شه که مطلبی درباره اون منتشر نکنیم. آخرین نکته هم که بارها اشاره شده، سلیقه و علاقه مخاطبان به خودرویی در هنگام رای هست و ممکنه بسته به عوامل زیادی ایجاد شده باشه. ممکنه در موردی با توجه به برند و سوابق ذهنی باشه و جایی با توجه به طراحی ظاهری یک خودرو رای بدیم یا جایی حتی بر اساس مشخصات فنی. ممکنه با ت.جه به تحریم ها دیگه این موضوع برای واردکنندگان بی تاثیر شده باشه اما برای من سردبیر حداقل نتیجه این دوئل ها اینه که با سلایق و علایق مخاطبانم بیشتر آشنا می شم و می تونم بر این اساس خبرهای بیشتری از خودروهای محبوب تر رو در باکس خبری قرار بدم.
پیروز باشید
Fk
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا خودتون فرمودید این مقایسه ها برای بازخورد مردم و خریدار ها تو اروپا طبیعیه
نه تو ایران
امیر دهقان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷جناب قبلاً هم در این رابطه با شما بحث داشتیم و مطمئناً این بحث به هیچ جا نرسیده و هیچ نتیجهای نخواهد داشت.
بنابراین همین جا اعلام میکنم که این دوئلها بیفایدهترین، بیاساسترین و بینتیجهترین مقایسههای دنیا است و پرداختن به اونها مصداق بارز وقت تلف کردنه اما آماده کردن هر قسمت از همین پروژۀ به زعم شما الکی روزانه حدود دو ساعت از وقت من رو میگیره که اگر آماده کردن این دوئلها نبود میتونستم این وقت رو برای کار روی مطلب دیگری صرف کنم.
البته بههیچعنوان بحث منت گذاشتن در کار نیست چون ما این پروژه رو به میل خودمون آغاز کردیم و وظیفۀ ما است طبق وعدهای که به مخاطبین دادیم این رقابتها رو به پایان برسونیم.
اما بااینحال اگر برگزاری مقایسههایی ساده بین ماشینهای روز دنیا تا این حد آزاردهندهس، پس از پایان مرحلۀ مقدماتی طی مطلبی، ادامه دوئلها رو به نظرسنجی گذاشته و در صورت موافقت اکثر مخاطبین این رقابتها رو همینجا پایان خواهیم داد.
ارمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷من ابدا حتی یک لحظه عصبی نیستم و نشدم نمیدونم چرا جواب منطق فرافکنیه ؟
من نه توهینی کردم نه خدای نکرده حرف خارج از ادبی زدم چهطور شدم عصبی؟
با این همه فکر میکنم نباید بیشتر از این کامنت بذارم مثل خیلی از دوستان قدیمی دیگه
اما اقای دهقان هم خوب جا خالی دادن به هر حال خواستم نظر و ارزیابی ایشون رو بدونم تاشاید به بالاتررفتن سطح سواد بنده حقیر کمکی بشه با این همه فکرمیکنم پاسخ بدون منطق مورد علاقه ایشون نباشه .
الف.ی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ببخشید که خودم رو وارد میکنم
من اصلا چیزی راجع به این بحث نمیخوام بگم ولی دوئل های پدال بسیار سطح پایین تر از چیزی که اقلا من انتظارش رو داشتم برگزار شد
امیدوارم این سایت روز به روز پیشرفت کنه
doubt
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷فکر کنم شما یه سری فانتزی از برگزاری این دوئلها تو ذهنت داشتی و بعد اونو در عمل مشاهده نکردی الان شاکی هستی. به نظر من با توجه به مواردی که در ابتدا دلیل انجام این پروژه اعلام شده، الان هیچ دلیل خاصی برای شاکی بودن وجود نداره. بعنوان مثال من تو این دوئل میتونم بدون دونستن گشتاور شتاب لکسس رای خودمو بدم. (که البته حدود این امارو میتونیم بفهمیم)
شما اینو توجه نمیکنی که انجام این پروژه با توجه به نظرات و ایده آلهای بسیار متفاوت کاربران سایت کار راحتی نیست. و البته اینطور کاستیها انگشت شمار اتفاق افتاده توی دوئلها . واقعا این کاری که سایت پدال کرده کار جالبیه که تو این مملکت کمتر شاهدش هستیم.
انتقاد بکنیم ولی با توجه به ماهیت این پروژه خیلیم مته به خشخاش نذاریم
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷شتاب و گشتاور و تاپ اسپید و وزنش ک مشخص نیس!!!
ظاهرا باید رو هوا نظر بدیم
Genius
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷پدال جان قربونت برم تو مملکت بی سر و سامانی که قیمت فولکس پاسات اقتصادی 3/000/000/000 ریال تعیین شده ما کی باشیم آخه بین مرسدس و لکسوس بخوایم بد و خوب تعیین کنیم!!!
Saman
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷لکسس : قابلیت اطمینان بسیار بالا ، استهلاک ناچیز ، کیفیت مثال زدنی ، طراحی داخلی و خارجی زیبا و شاداب :-) بنز در مقابل آئودی و ب ام بوق میتونه خوب باشه ولی در مقابل لکسس لگن محسوب میشه :D
ژان وال ژان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷چه مسخره
Alirezaasg5
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷وای چقد بامزه ای شما وای وای پاره شدم اصن ?
رسما پدال شده مهد کودک
محمد رضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا نمیتونم بینشون انتخاب کنم
Landscape
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷هر چقدر RX و NX طراحی جذاب و زیبایی دارن ولی UX طراحیش زیاد جالب نیست انگار طراحان لکسوس برخلاف اون دوتا وقت و انرژی زیادی روی این خرج نکردن (منظورم طراحی بیرونیشه)
Kian70
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷لکسوس واقعا دلبری میکنه
روزبه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط ظاهر ماشینا کافیه تا مدل برتر از دید من مشخص شه . 100 باردیگم رای بدم قطعا به لکسوس رای میدم
me84
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷.
لکسوس انتخاب احساس برانگیزیه. از نظر کیفیت و فنی هم کاملا سطح بالاست
مهران
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷رای منم لکسوسه
Hamid.Hellcat
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷کلا از گیربکس CVT خوشم نمیاد
درسته گیربکس اتوماتیک مثل دستی نمیشه ولی حداقل صدای زیبای تعویض دنده رو میشه شنید
doubt
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷کلا فکر میکنم ما ایرانیا جایی که باید خیلی سفت و سخت انتقاد بکنیمو سر خواسته هامون بایستیم جا میزنیم. و برعکس جایی که با همه مشکلات داره یه کاری انجام میشه بجای حمایت کردن ایرادای فضایی میگیریم و چنان مو رو از ماست میکشیم که خودمونم کف بر میشیم.
من خودم یه عشق ماشین آماتور تقریبا قدیمی هستم و زیاد سر میزنم اینجا ولی کامنت زیاد نمیذارم. سر داستان این دوئلها واقعا دیدم انواع و اقسام نظرات متفاوت و البته گیر دادنهای بیشمار به نحوه انجام این دوئلها. نکنید این کارو خدایی. الان آقای دهقان اومده میگه نظرسنجی بذاریم که بعد از مقدماتی تمومش کنیم. خب اینطوری اوکی میشه همه چیز. دیگه حله؟
Farzad
۲۷ آذر ۱۳۹۸با احترام به مرسدس
ولی این لکسوس خیلی با حاله .