در روزی دیگر و دوئلی دیگر، نوبت به گروه SUVهای بزرگ لوکس رسیده است. گروهی که قلمرو هیولاهای غولپیکر، بلندقامت، مجلل و گرانقیمت است. در اولین دوئل از این گروه، کادیلاک اسکالید به دیدار اینفینیتی QX80 رفت که درمجموع دو خودرو رویهم در سایت و کانال تلگرام ۲۰۰۷ رأی را کسب نمودند. از این تعداد، ۱۶۱۱ رأی به اسکالید تعلق گرفت درحالیکه QX80 تنها توانست ۳۴۹ رأی کسب نماید؛ بنابراین هیولای آمریکاییها با کسب ۸۰ درصد از کل آراء قاطعانه پیروز اولین دوئل گروه SUVهای لوکس شد. حال در دومین دوئل این گروه، دومین نمایندهٔ ژاپنیها یعنی لکسس LX به مصاف هماوردی از آلمان بنام مرسدس بنز GLS رفته است.
کادیلاک اسکالید | اینفینیتی QX80 | مرسدس بنز GLS | لکسس LX |
کادیلاک اسکالید | ؟ | ||
لینکلن نویگیتور | رنجروور | مرسدس بنز G کلاس | بنتلی بنتایگا |
؟ | ؟ |
GLS بزرگترین SUV مرسدس بنز بهحساب میآید که البته چند وقتی است با این نام شناخته میشود چراکه این SUV فول سایز لوکس برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ با نام GL معرفی شد. تولید این نسل تا سال ۲۰۱۲ ادامه داشت تا اینکه در همین سال نسل دوم GL معرفی شد؛ اما چند سال بعد مرسدس بنز دست به ایجاد تغییراتی در شیوهٔ نامگذاری محصولات خود زد که طی آن نام تمامی کراساوورها خود را تغییر دارد. بدین ترتیب همزمان با انجام فیسلیفتی بر روی نسل دوم GL، این خودرو با نام جدید GLS معرفی گردید. در این فیسلیفت، طراحی GL یا GLS تا حدودی به ساختههای جدید مرسدس نزدیک شد. برای GLS پیشرانههای مختلفی ارائه میگردد که همگی از نوع توربو هستند و نهایتاً به مدل پرچمدار GLS63 AMG ختم میشود. ولی ما برای این نبرد ضعیفترین نسخهٔ بنزینی GLS را انتخاب کردهایم که GLS450 نام داشته و از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ انتقال میابد.
LX هم پرچمدار SUVهای لکسس محسوب میشود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. این ماشین بر روی پلتفرم تویوتا لندکروزر سری ۸۰ ساخته شده بود و شباهتهای زیادی به آن داشت. نسل دوم LX دو سال بعد در سال ۱۹۹۶ معرفی گردید که بازهم بر اساس تویوتا لندکروزر و سری ۱۰۰ آن ساخته شده بود. سپس نوبت به نسل کنونی یعنی نسل سوم رسید که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۷ رونمایی شد. این نسل از لکسس LX نیز همچنان بر پایهٔ لندکروزر البته سری ۲۰۰ آن شکل گرفته و در اصل نسخهٔ لوکس لندکروزر محسوب میشود. تولید نسل سوم LX همچنان ادامه دارد اما در طول این سالها دو بار دستخوش فیسلیفت شده که اولی در سال ۲۰۱۲ و دومی از سال ۲۰۱۵ به بازار آمد. تغییرات ظاهری این SUV در فیسلیفت دوم بیشتر بوده و تا حد زیادی به زبان طراحی جدید لکسس شباهت پیدا کرده است. LX برخلاف GLS از ساختار بدنه روی شاسی استفاده میکنند و بنابراین یک SUV واقعی است. برای این خودرو اما برخلاف رقیب آلمانی فقط پیشرانههای تنفس طبیعی ارائه شده است که ما از میان آنها موتور ۵.۷ لیتری V8 را برگزیدهایم. این موتور که در مدل LX570 ارائه میشود، ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
مشخصات فنی
مرسدس بنز GLS450 | لکسس LX570 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۵.۷ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۳۶۲ اسب بخار | ۳۸۳ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۷ ثانیه | ۷.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۲ ثانیه | ۱۵.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۵.۱ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۴۴۶ کیلوگرم | ۲۸۱۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۴۰۰ کیلوگرم | ۳۱۷۵ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۳ متر | ۵.۰۶ متر |
حجم صندوق بار | ۴۵۳ لیتر | ۲۵۴ لیتر |
قیمت پایه | ۶۹,۶۲۵ دلار | ۸۹,۸۲۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9757124]
حمید ع
۹ خرداد ۱۳۹۶جهان سوم..جایی که فرق اتومبیل آفرود و خیابونی رو نمیفهمن.جایی که تویوتا لند کروزر و لکسوس lx (و رنجروور اسپورت که همه دنیا میگن تو کلاس suv های فول سایز این ۳تا بی رقیبن) در مقایسه با بنز gls( که اصلا suv واقعی نیست) بازنده میشه.آقایون مصرف ۶سیلندر ۳لیتری رو با ۸سیلندر ۵لیتری مقایسه میکنن و با افتخار میگن من فهمیدم ۳لیتر کمتر مصرف میکنه..اگه ی موتور ۴سیلندر ۲لیتری با ۴۰۰اسب با مصرف ۱۰لیتر رو بنز بود لابد بازم بهتر از موتور لکسس بود چون مصرفش ۵لیتر کمتره..دوستان آفرودر فول سایز باید موتور حجیم با تعداد سیلندر بالا داشته باشه.
اتفاقا بهترین موتورها برای کشوری مث ایران با این اقلیم و با این کیفیت بنزین موتورهای تنفس طبیعی هستش.نمیدونم اگه حجم موتور و مصرفش اینقد مهمه چرا فراری و لامبو موتور ۲لیتری و ۳لیتری توربو با ۵۰۰ اسب و ۶۰۰اسب نمیندازن و میرن موتور ۱۲سیلندر تنفس طبیعی میندازن؟!!!!!
حيدر
۹ خرداد ۱۳۹۶چشم آقای جهان اولی!
زوری که نیست !
ما فکر میکنیم مرسدس بهتره ُ بهش هم رای میدیم
یه بار توضیح پدال رو بخون آقای جهان اولی!!!
رای دادن یه چیز سلیقه ای هستش و شما هم حق نداری توهین کنی
میر هادی
۱۸ تیر ۱۳۹۶:)) باحال گفتی.
بابا درسته فلسفه وجودیشون شاید به هم نخوره. ولی گناه نیس که بخوایم بینشون یه انتخاب انجام بدیم. چرا جدیش میکنید انقد.
افشین
۹ خرداد ۱۳۹۶دقیقا. متاسفانه هنوز خیلیا فرق بین اینها رو نمیدونن…
عقلشون بعضیا فقط توی چشمشونه. چون اسم بنز داره پس بهتره!
x
۹ خرداد ۱۳۹۶مرسدس 369 کیلو سبکتره! اگه بدونی یعنی چی!!!
یک فرد ایرانی
۲۶ آذر ۱۴۰۱ببخشید ، اما اگر لکسوس بهتره چرا ظرفیت بکسل بنز بهتره؟ درسته تویوتا ، لکسوس و….، خوب هستن اما بنز واقعا ازشون بهتره! تازه اگر هم لکسوس بهتر باشه که نیست ، خیال کن چقدر بنز خوب بوده که مردم باز هم بیشتر دوستش دارن
javad
۲۴ اسفند ۱۴۰۱جالب اینجاست که تو سایتهای عربی لکسوس lx رو به بنز جی واگن ترجیح میدن ولی مردم ایران با کلی تجربه رانندگی بین این دو اتومبیل بنز رده پایین تر از جی واگن رو به لکسس ترجیح میدن🤣
حسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۶با کلی اطلاعات اشتباه ثابت کردی جهان سومی نیستی?
فرهاد257
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عزیز اصلا مگه میشه بنز رو با ماشین ژاپنی مقایسه کرد. این لکسوس را باید با بنز هم ره مقایسه کرد. تا دیگه اصلا حرفی برا گفتن نداشته باشد. مثل بنز gls 600 این که یه ماشین ژاپنی 5.7لیتری توانش به اندازه یه ماشین 3لیتریه نشان تکنولوژی این ماشین 3لیتریه .ژاپن و کره و چین .کپی کاری از روی ماشینای المانی انجام میدن .ماشینهای ژاپنی تو افرود هم کم میارن میتونید تو کلیپهای افرود بین این ماشینها با بنزهای کلاس gببینید.
ACR VIPER
۹ خرداد ۱۳۹۶من خیلی lx570رو دوست دارم ولی رایم مرسدس بنز بود
ACR VIPER
۹ خرداد ۱۳۹۶خیلی جالبه همه به کسانی که به بنز رای دادن دیس لایک میدن
پس چرا بهش رای دادین که برنده شه
الانم دارین …
sami
۹ خرداد ۱۳۹۶اما به نظر من جهان سوم جایی هستش که به نظرات و اعتقاد مردم بی احترامی میشه نه جایی که فرق یه اس یو وی با یه کراس اوور رو نمیدونن.با احترام فراوان????
ACR VIPER
۹ خرداد ۱۳۹۶ایول خوشم اومدسامی جان، به نظر برخی داداشا
اگه بر خلاف نظرشون رای داد میشی جهان سومی!
بلهههههههه ماهم میدونیم ساختار بدنه رو شاسی داره و یه اس یو وی وآفرودر بهتریه.
تو اگه دیدیش سلام مارو بش برسون جهان اولی
امیرحسین
۹ خرداد ۱۳۹۶یعنی کسی واسه body on frame بودن لکسوس ارزش قائل نیست؟؟؟؟؟!!!!لکسوس یک آفرودر واقعی نیست نه یه سوسول خیابانی
من نمیدونم تا کی باید به حداکثر قدرت توجه کنیم؟؟؟؟موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی ارجح تر از توربو شش سیلندر هست بدلیل دوام و هزینه کمتر
شایان
۹ خرداد ۱۳۹۶به نظر من لکسوس یه suv به معنای واقعی کلمست. suv همون طور که از اسمش مشخصه برای آفرود و مسیرهای صعب العبور و کارهایی که از یه sedan برنمیاد ساخته شده. آفرود هم توربو و شتاب 0 تا 100 و مصرف سوخت پایین نمیخواد. آفرود احتیاج به تورک بیشتر و تنفس طبیعی داره چون ممکنه تو مسیر گرد و خاک باشه و بنزین کیفیت مطلوب نداشته باشه و این جور مسائل. از این منظر بنز قطعا درموندست. مگر این که بخوایم مواردی مثل لوکس بودن و کلاس و اینا رو در نظر بگیریم که یه بحث دیگست. من خودم شخصا هیچ تعصبی رو هیچ برندی ندارم و صرفا بر اساس تجارب و اطلاعاتم میگم
مهران
۲۶ مرداد ۱۳۹۹با این منطق شما تراکتور به مراتب از همه بهتره!
مصرفش گازوئیل هست
کیفیت سوخت مهم نیست
تنفس طبیعیه
خعیلی هم خوبه
فرهاد
۹ خرداد ۱۳۹۶باسلام
کسی از دوستان میتونه لینک یا مقاله یا…. معتبری معرفی کنه که توش این مطلب اثبات شه که موتورهای تنفس طبیعی برای کاربرد آفرود بهترن …
interceptor
۹ خرداد ۱۳۹۶خدای آفرود دنیا جی-واگن (تو سواری! وگرنه یونیماگ معرف حضور همه هست) )هست که GLS هم از روی اون ساخته شده و درازتر شده
موتور وی6 رو نباید با وی8 5.7 مقایسه کرد هر چند توربو باشه
فضای بار و ظرفیت بوکسل بسیار بیشتر و شتاب بیشتر همه نشان از برتری مرسدس دارن..قیمت کمتری هم داره…فک کنم لکسوس سر هر محصولش 50% حق لایسنس خودش رو به مواد اولیه ش اضافه کنه!
البته به نظرم توربو برای خودرو آفرود معضلی هست چون باید مراقب فیلترهاش بود
مرتضی مقدم
۱۰ خرداد ۱۳۹۶انتخاب خودرو همیشه سلیقه ایه.اغلب کسایی که ماشین های اسپرت یا آفرود میگیرن برا این نیست که از قابلیت های برتر این خودرو ها استفاده کنن.بخاطر جذابیت و خاص بودن این ماشیناست.خودم که تا حالا پورشه پانامرا یا 911 ندیدم تو خیابون بین ماشین ها لایی بکشه خیلیم آروم میرن تا ماشینشون رو همه ببینن.شاید تو ساعت خلوت شب ی گازی ب ماشینشون بدن.اما تا دلت بخاد 206 سوارا این کارو میکنن.خودم اگه توان مالی کافی داشتم بدون هیچ شکی مرسدس رو انتخاب میکردم.زیباتر و با پرستیژتره.اصالت بنز داره.شتاب بیشتری داره.خودم هرگز ماشینمو نمیبرم بیابون.اگه کسی واقعا اهل بیابان نوردی و اکتشاف و … است قطعا لکسوس انتخاب بهتریه براش.اما من ترجیح میدم تو خیابون یه مرسدس شاسی بلند سوار شم تا ی لکسوس.بنابراین نمیشه گفت چون کسی لکسوس انتخاب میکنه جهان اولی و کسی که بنز انتخاب میکنه جهان سومیه.همه میدونن ماشین آفرود چیه و چه ویژگی هایی داره و قطعا اغلب مردم دوس دارن شاسی بلند تو اتوبان سوار شن چون حس برتری داره اما این شاسی بلند لزوما نباید یک آفرود ب تمام معنا باشه.و بازم فک کنم اولین ویژگی جهان اولیا پذیرش نظرات مختلف و احترام ب تمام دیدگاه هاست
پرسپولیس
۱۱ خرداد ۱۳۹۶لکسوس وتویوتابرای کارهای زیادروزمره ان هم درایران که هزینه های وارداتی بالابردن خوب بنزهم برای کارهای کمترچون هزینه اش زیادهردو درجهان خودرو سروری میکنندفعلا که واردات هیچ کدام به کشورنیست فقط نظر وعکس وکلیپش هست تعدادی مدل قدیمی تربایدفعلا صبرکرد تاروزی به کشوروارد شدوازاستفاده کنندگانش به صورت حقیقی پرسیدلکسوس چیزی درنوع لندکروزرهست مردم مااین راخوب میدانندچون خوب پدرماشین رادرمیارند شایدهم بنزموردبحث هم واردات داشته باشه چنین امتحانی راپس بدهدبه امیدآن روز
ALI JM
۲۱ خرداد ۱۳۹۶اصلا مرسدس بنز چیز دیگه ای هستش . بنز بیش از ۱۴۰ سال قدمت داره اما لکسوس به علاوه ی تویوتا تا ۱۲۰ سال هم نمیرسه بنز تجربه ی بهتری داره ولی نمیگم لکسوس بده خیلی هم معرکه هست ولی بنز کمی بیشتر، اسم بنز که میاد آدم یاد یک هیولای آلمانی میوفته این روز ها همه ی ماشین ها فانتزی شدن به جز .مرسدس بنز.لکسوس.بی ام و.آءودی.تویوتا.وپورشه و……… ماشین ها و برند های پر قدمت .
اسماعیل
۲۵ تیر ۱۳۹۶اره ولی لکسوس لوکس تر و زیبا تره ولی نباس عقلمون به چشممون باشه باطن بنز بهتره?????????
AREF AREFI
۳۰ تیر ۱۳۹۶فقط لکسوس LX . زیبا و با ابهت. مهمتر از همه اینکه زاده تویوتا لندکروزر معروف هستش که بیشتر از هر ماشین دیگه تو دنیا بیابان گردی کرده . بیشتر ایرانی ها بطور سنتی بنز رو انتخاب میکنن چون از قدیم تو بازار ایران بوده ولی دوستان یادتون باشه اینم یه تویوتاست که دیگه نیازی به معرفی نداره تویوتای همه جا رو و همه کار کن و دیر خراب شو . با احترام به همه دوستان
عباس
۱ مرداد ۱۳۹۶این دو تا اصلا باهم قابل مقایسه نیستند هردو واقعا مهشرن و نمیشه ازشو ایرادی گرفت هم بنز هم لکسوس این چه مقایسه ایه یه ماشین بدتر یا بهتر بیارید
رسول
۱۶ تیر ۱۳۹۷آقا مشکلتون شتاب که 1ثانیه اختلافشه یا مصرف سوخت که 3لیتر اختلاف دارن مصرف سوخت بیشتر لکسوس هم به خاطر وزن بیشترشه والا با این ۳لیتر نه شما گدا میشی نه پمپ بنزین پولدار میشه همون لکسوس رو ازداخل عکسم میشه کیفیتشو لمس کرد یا اون جلو پنجره ایه یغورش که خودش کافیه واسه اسم برندش درسته بنز خودروساز عالی هستش ولی ژاپنی هام چیزی کم ندارن از آلمانیا بزن دیسلایکو نسوزی ?
مرتضی
۱۳ مرداد ۱۳۹۷بین ماشین های بنز GLS و ولوو Xc90 و تویوتا لندکروزر v8
و لکسوس LX570 از همه بهتر لکسوس هست
رخ لکسوس به همه این ماشینا می ارزه
والا
میلاد
۳ دی ۱۳۹۹اقایون هیچ جای بحثی نداره
این ی رای گیری سلیقه ایع
شاید مرسدس واس افرود مناسب نباشه نسبت ب لکسوس
ولس بازم چنتا چیز داره ک تویوتا و لکسوس تا ثیامت هم نمیتونن ب دست بیارن
اولیش نام مرسدس بنز ک تو جهان زبانزدع
دومیش هم کیفت کابین و اون حس لوکس بودنیه ک منتقل میکنه
برادر من اگر با این عقاید بخوایم پیش بریم شیائومی داره بهترین گوشی هارو تولید میکنه و همه امکانات رو هم دارع
ولی بازم مردم اپل میخرن
چرا؟
ب همون دلایلی ک گفتم
اگرم الان میبینین ک چن ساله تویوتا پرفروش ترین برندع و مرسدس دومه
بخاطر اینه ک اکثر محصولات مرسدس قیمتاشون فوق العاده بالاس
و کسی توان خریدشو نداره
وگرنه کسی ک پول داشته باشه هیچ وقت نمیاد تو مقایسه بین بنز و تویوتا سوار تویوتا بشه