لکسوسمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز GLS و لکسس LX

در روزی دیگر و دوئلی دیگر، نوبت به گروه SUVهای بزرگ لوکس رسیده است. گروهی که قلمرو هیولاهای غول‌پیکر، بلندقامت، مجلل و گران‌قیمت است. در اولین دوئل از این گروه، کادیلاک اسکالید به دیدار اینفینیتی QX80 رفت که درمجموع دو خودرو روی‌هم در سایت و کانال تلگرام ۲۰۰۷ رأی را کسب نمودند. از این تعداد، ۱۶۱۱ رأی به اسکالید تعلق گرفت درحالی‌که QX80 تنها توانست ۳۴۹ رأی کسب نماید؛ بنابراین هیولای آمریکایی‌ها با کسب ۸۰ درصد از کل آراء قاطعانه پیروز اولین دوئل گروه SUVهای لوکس شد. حال در دومین دوئل این گروه، دومین نمایندهٔ ژاپنی‌ها یعنی لکسس LX به مصاف هماوردی از آلمان بنام مرسدس بنز GLS رفته است.

کادیلاک اسکالید

اینفینیتی QX80

مرسدس بنز GLS

لکسس LX

کادیلاک اسکالید

؟

لینکلن نویگیتور

رنجروور

مرسدس بنز G کلاس

بنتلی بنتایگا

؟

؟

مرسدس بنز GLS

GLS بزرگ‌ترین SUV مرسدس بنز به‌حساب می‌آید که البته چند وقتی است با این نام شناخته می‌شود چراکه این SUV فول سایز لوکس برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ با نام GL معرفی شد. تولید این نسل تا سال ۲۰۱۲ ادامه داشت تا اینکه در همین سال نسل دوم GL معرفی شد؛ اما چند سال بعد مرسدس بنز دست به ایجاد تغییراتی در شیوهٔ نام‌گذاری محصولات خود زد که طی آن نام تمامی کراس‌اوورها خود را تغییر دارد. بدین ترتیب همزمان با انجام فیس‌لیفتی بر روی نسل دوم GL، این خودرو با نام جدید GLS معرفی گردید. در این فیس‌لیفت، طراحی GL یا GLS تا حدودی به ساخته‌های جدید مرسدس نزدیک شد. برای GLS پیشرانه‌های مختلفی ارائه می‌گردد که همگی از نوع توربو هستند و نهایتاً به مدل پرچم‌دار GLS63 AMG ختم می‌شود. ولی ما برای این نبرد ضعیف‌ترین نسخهٔ بنزینی GLS را انتخاب کرده‌ایم که GLS450 نام داشته و از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ انتقال میابد.

لکسس LX

LX هم پرچم‌دار SUVهای لکسس محسوب می‌شود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. این ماشین بر روی پلت‌فرم تویوتا لندکروزر سری ۸۰ ساخته شده بود و شباهت‌های زیادی به آن داشت. نسل دوم LX دو سال بعد در سال ۱۹۹۶ معرفی گردید که بازهم بر اساس تویوتا لندکروزر و سری ۱۰۰ آن ساخته شده بود. سپس نوبت به نسل کنونی یعنی نسل سوم رسید که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۷ رونمایی شد. این نسل از لکسس LX نیز همچنان بر پایهٔ لندکروزر البته سری ۲۰۰ آن شکل گرفته و در اصل نسخهٔ لوکس لندکروزر محسوب می‌شود. تولید نسل سوم LX همچنان ادامه دارد اما در طول این سال‌ها دو بار دستخوش فیس‌لیفت شده که اولی در سال ۲۰۱۲ و دومی از سال ۲۰۱۵ به بازار آمد. تغییرات ظاهری این SUV در فیس‌لیفت دوم بیشتر بوده و تا حد زیادی به زبان طراحی جدید لکسس شباهت پیدا کرده است. LX برخلاف GLS از ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کنند و بنابراین یک SUV واقعی است. برای این خودرو اما برخلاف رقیب آلمانی فقط پیشرانه‌های تنفس طبیعی ارائه شده است که ما از میان آن‌ها موتور ۵.۷ لیتری V8 را برگزیده‌ایم. این موتور که در مدل LX570 ارائه می‌شود، ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

 

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز GLS450 لکسس LX570
پیشرانه ۳ لیتری V6 ۵.۷ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۳۶۲ اسب بخار ۳۸۳ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۷ ثانیه ۷.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۲ ثانیه ۱۵.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲ لیتر (ترکیبی) ۱۵.۱ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۴۴۶ کیلوگرم ۲۸۱۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳۴۰۰ کیلوگرم ۳۱۷۵ کیلوگرم
طول ۵.۱۳ متر ۵.۰۶ متر
حجم صندوق بار ۴۵۳ لیتر ۲۵۴ لیتر
قیمت پایه ۶۹,۶۲۵ دلار ۸۹,۸۲۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9757124]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴۲ دیدگاه‌ها

  1. حمید ع

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    جهان سوم..جایی که فرق اتومبیل آفرود و خیابونی رو نمیفهمن.جایی که تویوتا لند کروزر و لکسوس lx (و رنجروور اسپورت که همه دنیا میگن تو کلاس suv های فول سایز این ۳تا بی رقیبن) در مقایسه با بنز gls( که اصلا suv واقعی نیست) بازنده میشه.آقایون مصرف ۶سیلندر ۳لیتری رو با ۸سیلندر ۵لیتری مقایسه میکنن و با افتخار میگن من فهمیدم ۳لیتر کمتر مصرف میکنه..اگه ی موتور ۴سیلندر ۲لیتری با ۴۰۰اسب با مصرف ۱۰لیتر رو بنز بود لابد بازم بهتر از موتور لکسس بود چون مصرفش ۵لیتر کمتره..دوستان آفرودر فول سایز باید موتور حجیم با تعداد سیلندر بالا داشته باشه.
    اتفاقا بهترین موتورها برای کشوری مث ایران با این اقلیم و با این کیفیت بنزین موتورهای تنفس طبیعی هستش.نمیدونم اگه حجم موتور و مصرفش اینقد مهمه چرا فراری و لامبو موتور ۲لیتری و ۳لیتری توربو با ۵۰۰ اسب و ۶۰۰اسب نمیندازن و میرن موتور ۱۲سیلندر تنفس طبیعی میندازن؟!!!!!

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. حيدر

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چشم آقای جهان اولی!
      زوری که نیست !
      ما فکر میکنیم مرسدس بهتره ُ بهش هم رای میدیم
      یه بار توضیح پدال رو بخون آقای جهان اولی!!!
      رای دادن یه چیز سلیقه ای هستش و شما هم حق نداری توهین کنی

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. میر هادی

        ۱۸ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        :)) باحال گفتی.
        بابا درسته فلسفه وجودیشون شاید به هم نخوره. ولی گناه نیس که بخوایم بینشون یه انتخاب انجام بدیم. چرا جدیش میکنید انقد.

        موافقم 6
        مخالفم 2
    2. افشین

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (80 ديدگاه)

      دقیقا. متاسفانه هنوز خیلیا فرق بین اینها رو نمیدونن…
      عقلشون بعضیا فقط توی چشمشونه. چون اسم بنز داره پس بهتره!

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. x

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مرسدس 369 کیلو سبکتره! اگه بدونی یعنی چی!!!

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. یک فرد ایرانی

        ۲۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ببخشید ، اما اگر لکسوس بهتره چرا ظرفیت بکسل بنز بهتره؟ درسته تویوتا ، لکسوس و….، خوب هستن اما بنز واقعا ازشون بهتره! تازه اگر هم لکسوس بهتر باشه که نیست ، خیال کن چقدر بنز خوب بوده که مردم باز هم بیشتر دوستش دارن

        موافقم 5
        مخالفم 3
      3. javad

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        جالب اینجاست که تو سایتهای عربی لکسوس lx رو به بنز جی واگن ترجیح میدن ولی مردم ایران با کلی تجربه رانندگی بین این دو اتومبیل بنز رده پایین تر از جی واگن رو به لکسس ترجیح میدن🤣

        موافقم 4
        مخالفم 5
    3. حسین

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با کلی اطلاعات اشتباه ثابت کردی جهان سومی نیستی?

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. فرهاد257

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز اصلا مگه میشه بنز رو با ماشین ژاپنی مقایسه کرد. این لکسوس را باید با بنز هم ره مقایسه کرد. تا دیگه اصلا حرفی برا گفتن نداشته باشد. مثل بنز gls 600 این که یه ماشین ژاپنی 5.7لیتری توانش به اندازه یه ماشین 3لیتریه نشان تکنولوژی این ماشین 3لیتریه .ژاپن و کره و چین .کپی کاری از روی ماشینای المانی انجام میدن .ماشینهای ژاپنی تو افرود هم کم میارن میتونید تو کلیپهای افرود بین این ماشینها با بنزهای کلاس gببینید.

      موافقم 10
      مخالفم 8
  2. ACR VIPER

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    من خیلی lx570رو دوست دارم ولی رایم مرسدس بنز بود

    موافقم 5
    مخالفم 3
  3. ACR VIPER

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    خیلی جالبه همه به کسانی که به بنز رای دادن دیس لایک میدن
    پس چرا بهش رای دادین که برنده شه
    الانم دارین …

    موافقم 2
    مخالفم 5
  4. sami

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اما به نظر من جهان سوم جایی هستش که به نظرات و اعتقاد مردم بی احترامی میشه نه جایی که فرق یه اس یو وی با یه کراس اوور رو نمیدونن.با احترام فراوان????

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. ACR VIPER

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      ایول خوشم اومدسامی جان، به نظر برخی داداشا
      اگه بر خلاف نظرشون رای داد میشی جهان سومی!
      بلهههههههه ماهم میدونیم ساختار بدنه رو شاسی داره و یه اس یو وی وآفرودر بهتریه.
      تو اگه دیدیش سلام مارو بش برسون جهان اولی

      موافقم 4
      مخالفم 1
  5. امیرحسین

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    یعنی کسی واسه body on frame بودن لکسوس ارزش قائل نیست؟؟؟؟؟!!!!لکسوس یک آفرودر واقعی نیست نه یه سوسول خیابانی
    من نمیدونم تا کی باید به حداکثر قدرت توجه کنیم؟؟؟؟موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی ارجح تر از توربو شش سیلندر هست بدلیل دوام و هزینه کمتر

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. شایان

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    به نظر من لکسوس یه suv به معنای واقعی کلمست. suv همون طور که از اسمش مشخصه برای آفرود و مسیرهای صعب العبور و کارهایی که از یه sedan برنمیاد ساخته شده. آفرود هم توربو و شتاب 0 تا 100 و مصرف سوخت پایین نمیخواد. آفرود احتیاج به تورک بیشتر و تنفس طبیعی داره چون ممکنه تو مسیر گرد و خاک باشه و بنزین کیفیت مطلوب نداشته باشه و این جور مسائل. از این منظر بنز قطعا درموندست. مگر این که بخوایم مواردی مثل لوکس بودن و کلاس و اینا رو در نظر بگیریم که یه بحث دیگست. من خودم شخصا هیچ تعصبی رو هیچ برندی ندارم و صرفا بر اساس تجارب و اطلاعاتم میگم

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. مهران

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با این منطق شما تراکتور به مراتب از همه بهتره!
      مصرفش گازوئیل هست
      کیفیت سوخت مهم نیست
      تنفس طبیعیه
      خعیلی هم خوبه

      موافقم 9
      مخالفم 5
  7. فرهاد

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    کسی از دوستان میتونه لینک یا مقاله یا…. معتبری معرفی کنه که توش این مطلب اثبات شه که موتورهای تنفس طبیعی برای کاربرد آفرود بهترن …

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. interceptor

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خدای آفرود دنیا جی-واگن (تو سواری! وگرنه یونیماگ معرف حضور همه هست) )هست که GLS هم از روی اون ساخته شده و درازتر شده
    موتور وی6 رو نباید با وی8 5.7 مقایسه کرد هر چند توربو باشه
    فضای بار و ظرفیت بوکسل بسیار بیشتر و شتاب بیشتر همه نشان از برتری مرسدس دارن..قیمت کمتری هم داره…فک کنم لکسوس سر هر محصولش 50% حق لایسنس خودش رو به مواد اولیه ش اضافه کنه!
    البته به نظرم توربو برای خودرو آفرود معضلی هست چون باید مراقب فیلترهاش بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. مرتضی مقدم

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    انتخاب خودرو همیشه سلیقه ایه.اغلب کسایی که ماشین های اسپرت یا آفرود میگیرن برا این نیست که از قابلیت های برتر این خودرو ها استفاده کنن.بخاطر جذابیت و خاص بودن این ماشیناست.خودم که تا حالا پورشه پانامرا یا 911 ندیدم تو خیابون بین ماشین ها لایی بکشه خیلیم آروم میرن تا ماشینشون رو همه ببینن.شاید تو ساعت خلوت شب ی گازی ب ماشینشون بدن.اما تا دلت بخاد 206 سوارا این کارو میکنن.خودم اگه توان مالی کافی داشتم بدون هیچ شکی مرسدس رو انتخاب میکردم.زیباتر و با پرستیژتره.اصالت بنز داره.شتاب بیشتری داره.خودم هرگز ماشینمو نمیبرم بیابون.اگه کسی واقعا اهل بیابان نوردی و اکتشاف و … است قطعا لکسوس انتخاب بهتریه براش.اما من ترجیح میدم تو خیابون یه مرسدس شاسی بلند سوار شم تا ی لکسوس.بنابراین نمیشه گفت چون کسی لکسوس انتخاب میکنه جهان اولی و کسی که بنز انتخاب میکنه جهان سومیه.همه میدونن ماشین آفرود چیه و چه ویژگی هایی داره و قطعا اغلب مردم دوس دارن شاسی بلند تو اتوبان سوار شن چون حس برتری داره اما این شاسی بلند لزوما نباید یک آفرود ب تمام معنا باشه.و بازم فک کنم اولین ویژگی جهان اولیا پذیرش نظرات مختلف و احترام ب تمام دیدگاه هاست

  10. پرسپولیس

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    لکسوس وتویوتابرای کارهای زیادروزمره ان هم درایران که هزینه های وارداتی بالابردن خوب بنزهم برای کارهای کمترچون هزینه اش زیادهردو درجهان خودرو سروری میکنندفعلا که واردات هیچ کدام به کشورنیست فقط نظر وعکس وکلیپش هست تعدادی مدل قدیمی تربایدفعلا صبرکرد تاروزی به کشوروارد شدوازاستفاده کنندگانش به صورت حقیقی پرسیدلکسوس چیزی درنوع لندکروزرهست مردم مااین راخوب میدانندچون خوب پدرماشین رادرمیارند شایدهم بنزموردبحث هم واردات داشته باشه چنین امتحانی راپس بدهدبه امیدآن روز

  11. ALI JM

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصلا مرسدس بنز چیز دیگه ای هستش . بنز بیش از ۱۴۰ سال قدمت داره اما لکسوس به علاوه ی تویوتا تا ۱۲۰ سال هم نمی‌رسه بنز تجربه ی بهتری داره ولی نمیگم لکسوس بده خیلی هم معرکه هست ولی بنز کمی بیشتر، اسم بنز که میاد آدم یاد یک هیولای آلمانی میوفته این روز ها همه ی ماشین ها فانتزی شدن به جز .مرسدس بنز.لکسوس.بی ام و.آءودی.تویوتا.وپورشه و……… ماشین ها و برند های پر قدمت .

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. اسماعیل

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اره ولی لکسوس لوکس تر و زیبا تره ولی نباس عقلمون به چشممون باشه باطن بنز بهتره?????????

    موافقم 1
    مخالفم 3
  13. AREF AREFI

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    فقط لکسوس LX . زیبا و با ابهت. مهمتر از همه اینکه زاده تویوتا لندکروزر معروف هستش که بیشتر از هر ماشین دیگه تو دنیا بیابان گردی کرده . بیشتر ایرانی ها بطور سنتی بنز رو انتخاب میکنن چون از قدیم تو بازار ایران بوده ولی دوستان یادتون باشه اینم یه تویوتاست که دیگه نیازی به معرفی نداره تویوتای همه جا رو و همه کار کن و دیر خراب شو . با احترام به همه دوستان

  14. عباس

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این دو تا اصلا باهم قابل مقایسه نیستند هردو واقعا مهشرن و نمیشه ازشو ایرادی گرفت هم بنز هم لکسوس این چه مقایسه ایه یه ماشین بدتر یا بهتر بیارید

  15. رسول

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    آقا مشکلتون شتاب که 1ثانیه اختلافشه یا مصرف سوخت که 3لیتر اختلاف دارن مصرف سوخت بیشتر لکسوس هم به خاطر وزن بیشترشه والا با این ۳لیتر نه شما گدا میشی نه پمپ بنزین پولدار میشه همون لکسوس رو ازداخل عکسم میشه کیفیتشو لمس کرد یا اون جلو پنجره ایه یغورش که خودش کافیه واسه اسم برندش درسته بنز خودروساز عالی هستش ولی ژاپنی هام چیزی کم ندارن از آلمانیا بزن دیسلایکو نسوزی ?

  16. مرتضی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بین ماشین های بنز GLS و ولوو Xc90 و تویوتا لندکروزر v8
    و لکسوس LX570 از همه بهتر لکسوس هست
    رخ لکسوس به همه این ماشینا می ارزه
    والا

  17. میلاد

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقایون هیچ جای بحثی نداره
    این ی رای گیری سلیقه ایع
    شاید مرسدس واس افرود مناسب نباشه نسبت ب لکسوس
    ولس بازم چنتا چیز داره ک تویوتا و لکسوس تا ثیامت هم نمیتونن ب دست بیارن
    اولیش نام مرسدس بنز ک تو جهان زبانزدع
    دومیش هم کیفت کابین و اون حس لوکس بودنیه ک منتقل میکنه
    برادر من اگر با این عقاید بخوایم پیش بریم شیائومی داره بهترین گوشی هارو تولید میکنه و همه امکانات رو هم دارع
    ولی بازم مردم اپل میخرن
    چرا؟
    ب همون دلایلی ک گفتم
    اگرم الان میبینین ک چن ساله تویوتا پرفروش ترین برندع و مرسدس دومه
    بخاطر اینه ک اکثر محصولات مرسدس قیمتاشون فوق العاده بالاس
    و کسی توان خریدشو نداره
    وگرنه کسی ک پول داشته باشه هیچ وقت نمیاد تو مقایسه بین بنز و تویوتا سوار تویوتا بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا