مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت سوم، دومین دوئل از گروه هاچبکهای کامپکت اسپرت
نتایج دوئل قبلی بین آئودی RS3 و فولکسواگن گلف R
مجموع آراء: ۸۸۲
آئودی RS3: 683
فولکسواگن گلف R: 199
پیروز دوئل: آئودی RS3 با کسب ۷۷ درصد از کل آراء
آئودی RS3 | فولکسواگن گلف R |
آئودی RS3 | |
مرسدس-آامگ A45 | هوندا سیویک تایپ R |
؟ | |
بامو M140i | رنو مگان RS |
؟ |
مرسدس-آامگ A45
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳
پلتفرم: W176 مرسدس بنز
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
هوندا سیویک تایپ R
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
پلتفرم: کامپکت جهانی هوندا
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
هوندا سیویک تایپ R | مرسدس-آامگ A45 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۸ ثانیه | ۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۷ لیتر (ترکیبی) | ۷.۱ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۷۶ گرم/کیلومتر | ۱۶۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۶ لیتر | ۵۶ لیتر |
وزن | ۱۳۲۵ کیلوگرم | ۱۴۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۵۵ متر | ۴.۳۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۰,۹۹۵ پوند | ۴۱,۸۳۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10103907]
محمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۷چقدر اختلافه بین امتیاز نهایی کاربایدر به هوندا و بنز!!!
و هوندا ۱۱.۰۰۰ دلار ارزانتر
و طراحی اسپرتتر
با احترام به بنز که همیشه بنزه، اما این کلاس رو سیویک به آتیش کشیده
هوندا انتخاب من بود
Omid
۲۰ شهریور ۱۳۹۷بنز گرونتره اما عوضش دو دیفرانسیل ه و قدرت و شتاب بهتری هم داره مصرفش هم کمتره مارکش هم بهتره، دیگه از 11هزار دلار چی میخوای؟
سامان اذری
۲۰ شهریور ۱۳۹۷تو خط مستقیم بنز ولی تو پیست صد درصد سیویک بنز رو رنده میکنه
نوید جهرمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷اینم اضاف کن: دنده دستی سیویک، اتومات بنز
mahdy
۲۰ شهریور ۱۳۹۷به نظر من سلطان این کلاس آئودی RS3 هست تو پیست هر دو تای اینا به علاوره هاچ بک های دیگه رو رنده میکنه ظاهر بسیار جنگنده و جذابی داره و مارکش هم کسایی که در بند لگو و سازنده هستن رو ارضا میکنه از لحاظ تکنولوژی هم یه سر و گردن از رقبا سرتره(خودم طرفدار بی ام وم ولی خب برتری آئودی در اینجاانکار نا پذیره)
حسین وی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷هوندا سیویک شاهکار هوندا هست و با اینکه بنز مشخصات فنی بهتری داره ولی قیمت بسیار بالاتری هم داره با تمام این اوصاف بنز در همه ی مشخصات بهتر هست مخصوصا این که چهارچرخ هست
ولی رای من هوندا
محمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۷همیشه زیبایی رو در سادگی میدونستم ( البته بجز محصولات لامبورگینی و پاگانی که بحثشون جداست ) الانم سادگی مرسدس در طراحیش ۳ بر ۰ از شلوغی هندا در طراحی میبره. :)
shirko
۲۰ شهریور ۱۳۹۷هر چند برند بنز در جایگاه بالاتریه ، ولی خدایی سیویک هم زیباتره هم یه چیزه دیگست .
s ๏ я ๏ u s h
۲۰ شهریور ۱۳۹۷تو این مقایسه مرسدس سر تره ولی چون من خودم تجربه نشستن تو سیویک هاچبک ( با وجود ضعیف تر بودن نست به مدل RS ) داشتم واقعا از ته دل سیویک رو دوست دارم
مدل هاچبکش شتاب فوق العاده ای داشت و قشنگ حس یه ماشین اسپرت رو به راننده منتقل میکرد❤❤
sina
۲۰ شهریور ۱۳۹۷مرسدس با اینکه قدرت و گشتاور و شتابش بیشتره ولی تو پیست حریف سیویک نمیشه (لینکشو میذارم). پس دیفرانسیل جلو بودن سیویک وقتی تو پیست برتره یه مزیت براش به حساب میاد که باعث افزایش فضای عقب و کاش قیمتش 25 درصدیش میشه.
تو این دویل فقط ایودی حریف سیویک میشه تو پیست.
سیویک از دید من بهترین دیفرانسیل جلوی تاریخه!
sina
۲۰ شهریور ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/magazine/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DA%86%D8%A8%DA%A9-%D8%AF%D8%A7%D8%BA-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B3%D8%AA/
saeed
۲۰ شهریور ۱۳۹۷جز قیمت و تعصب واقعا از همه نظر از جمله برند و فنی و… دلیلی نیست به نظرم برای رای دادن به سیویک.
Mohamad
۲۰ شهریور ۱۳۹۷خود مدیرعامل بنز هم کامنت تو و 30-40 تا لایکتو ببینه شاخ درمیاره
saeed
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اونوقت شما به جز مدیر عامل بنز دیگه با کدوم مدیر عاملهای کمپانیهای ماشین سازی در تماسی که به خلق و خوشون آشناییت داری عزیزم.
لایکای کامنته من اذیتت میکنه مال تو. لایک مگه نون و آب میشه .من نظرمو گفتم بعضی وقتها هم 2 برابر اینو دیسلایک خوردم عمو جون.اما دلیل نمیشه نظرمو نگم.
بعد نتیجه نظر سنجی مشخصه توضیحی لازم نداره.
Landscape
۲۰ شهریور ۱۳۹۷با اینکه بنز از لحاظ آمار و ارقام بهتره ولی هوندا رو ترجیح میدم
بنز هاچبک برای من قابل هضم نیست
امیر
۲۰ شهریور ۱۳۹۷بنز عالیه (غیر از طراحی خارجی
اما هوندا تو اکثر پیستا رکورد دار هست
هوندا
مانی
۲۱ شهریور ۱۳۹۷سیویک تو پیست ۰.۸ ثانیه سریع تر هست
واسه ما که راننده حرفهای نیستیم اصلا به چشم نمیاد
و قدرت و دو دیفرانسیل بودن بیشتر به چشم میاد
اگه قیمت رو در نظر نگیریم به نظر من صد در صد مرسدس
اما کلا همه جوانب رو در نظر بگیریم انتخاب یکمی سخت میشه هوندا این ماشین رو عجیب خوب درست کرده
در آخر اگه فقط برند رو نگاه کنیم مقایسه چندان درستی نیست
#ali.m#
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ظاهر نسل جدید a کلاس رو خیلی بیشتر میپسندم .
ولی رکوردهایی که سیویک توی پیست زده با وجود مشخصات ضعیف تر از همه ی رقبا .
باعث میشه عاشقش بشم .
رای من هوندا .به خاطر علاقم به این برند ،هندلینگ بی نظیرش و طراحی عالیش.
امتیاز های این دوتا ماشین گویای همه چیز هست .
به نظرم فاصله ماشین های لوکس و غیر لوکس تو بعضی سگمنت ها خیلی کم شده .
هم سیویک از a45 بهتره هم گلف از rs3(نظر شخصی)
?سیویک?
omid622
۲۰ شهریور ۱۳۹۷به قیمت رسیدم انتخابم تغییر کرد
سویک
۱۰ هزار پوند خیلیه
ahmad m
۲۰ شهریور ۱۳۹۷مرسدس بنز
sina7
۲۰ شهریور ۱۳۹۷بنز هاچبک؟! نه مرسی?
Mopar or No Car
۲۰ شهریور ۱۳۹۷اهلش میدونن سیویک تو این سگمنت یه چیز دیگه است.
محمد مهدی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷مرسدس بنز با ین که قیمت خیلی بالاتره
اما ارزش این قیمت را هم دارد
cfz
۲۰ شهریور ۱۳۹۷قطعا بنز
کاری به قیمت ندارم چون دست ما که به هیچکدومشون نمیرسه
بنز کلا سرتره چه فنی چه ظاهری البته من خودم یکی از طرفدارای هوندا هستم ولی مقایسه بنز و هوندا قشنگ نیست
کاوه
۲۰ شهریور ۱۳۹۷بنز از فرم سدان که خارج میشه ابهتش نصف میشه. از هاچبک تا کراس اوور و کامیون! سدان های بنز تا انتهای تاریخ ، دلربا باقی می مونن. مثل بنزهای ۱۸۰ تا ۲۳۰ و بنزهای معماران و بنزهای دانشجویی که تز اوایل دهه شصت تااواخردهه هفتاد تولید شدند. الان هم amg نشان از ابهت قدیم دارد.
همه این گله و شکایت هارو کردم اما بازم بنز رو به سیویک ترجیح می دم. ده هزار پوند اضافه هم فدای مرسدس عزیز.
حامد
۱۴ مهر ۱۳۹۷هوندا
car lover
۱۱ شهریور ۱۴۰۳هوندا ژاپن
سنگ محک این کلاس