در ادامه برگزاری دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراساوورهای کامپکت لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، رقابت بین ولوو XC60 و لینکلن MKC برگزار شد که طی آن مجموعاً ۱۷۰۵ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل، XC60 موفق شد با دریافت ۱۲۲۷ رأی و کسب ۷۲ درصد از کل آراء، پیروزی قاطعانهای کسب نماید درحالیکه سهم MKC از آراء تنها ۴۷۸ رأی بوده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه کراساوورهای کامپکت لوکس، مرسدس بنز GLC و لندروور دیسکاوری اسپرت پای به میدان نبرد گذاشتهاند.
بامو X3 | لکسس NX | مرسدس بنز GLC | لندروور دیسکاوری اسپرت |
لکسس NX | ؟ | ||
دیاس ۵ | اینفینیتی QX50 | جگوار F-Pace | آلفارومئو استلویو |
؟ | جگوار F-Pace | ||
آکورا RDX | کادیلاک XT4 | لینکلن MKC | ولوو XC60 |
؟ | ولوو XC60 | ||
آئودی Q5 | پورشه ماکان | مرسدس بنز GLC کوپه | بامو X4 |
؟ | ؟ |
مرسدس بنز GLC
مرسدس بنز برای اولین بار با معرفی مدل GLK در نمایشگاه پکن ۲۰۰۸ به بخش کراساوورهای کامپکت لوکس وارد شد. سپس این خودرو برای مدل ۲۰۱۳ مورد فیسلیفت قرار گرفته و در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی شد؛ اما سرانجام GLK در سال ۲۰۱۵ به پایان عمر خود رسید تا جایش را به کراساوور تازهنفس مرسدس بنز بدهد. این خودرو که طبق شیوهٔ نامگذاری جدید مرسدس بنز، GLC نام گرفته بود بهعنوان جانشین GLK در همین سال معرفی شد؛ بنابراین GLC در اصل نسل دوم GLK محسوب میشود. سپس چندی بعد، سازندهٔ آلمانی نسخهٔ کوپهٔ GLC را هم برای رقابت مستقیم با بامو X4 معرفی نمود. هردو نسخهٔ معمولی و کوپهٔ GLC در طراحی بسیار به برادر بزرگتر خود یعنی GLE شباهت دارند. مرسدس بنز هماکنون این کراساوور کامپکت را با چهار پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میکند. پیشرانهٔ اول یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت مختلف در مدلهای GLC250 و GLC300 عرضه میگردد. در رقابت ما نسخهٔ قدرتمندتر یعنی GLC300 شرکت کرده که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد. در بین مدلهای مختلف GLC اما یک نسخهٔ دیزلی با نام GLC250d و یک نمونهٔ هیبریدی با نام GLC350e هم وجود دارد درحالیکه در صدر این خانواده مدلهای اسپرت و عملکردی GLC43 و GLC63 ساخت مرسدس-آامگ قرار دارند. دراینبین، GLC63 S قویترین نسخهٔ GLC محسوب میشود که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آامگ GT با ۵۱۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. انتقال نیرو در تمامی مدلها هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انجام میگیرد.
لندروور دیسکاوری اسپرت
لندروور از سال ۱۹۹۷ با مدل فریلندر در بخش شاسیبلندهای کامپکت لوکس حضور داشت. این خودرو در دو نسل تا سال ۲۰۱۴ به تولید رسید تا اینکه سرانجام لندروور جانشین آنرا معرفی کرد؛ اما این خودرو بهطور کامل نسبت به قبل متحول شده و نام آن نیز به دیسکاوری اسپرت تغییر یافت. این کراساوور جدید در طراحی کاملاً از کانسپت دیسکاوری ویژن الهام گرفته است که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ رونمایی شده بود. دیسکاوری اسپرت که در سبد محصولات لندروور در جایگاهی پایینتر از برادر بزرگترش یعنی مدل دیسکاوری قرار میگیرد، بر روی پلتفرم D8 جگوار-لندروور ساخته شده است. همین پلتفرم چندی بعد در اولین کراساوور جگوار یعنی F-Pace هم مورداستفاده قرار گرفت. این کراساوور کامپکت لوکس بریتانیایی با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه میگردد که برخلاف مرسدس بنز GLC همگی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر هستند. دو نمونه از این موتورها از نوع دیزلی و دو نمونه بنزینی هستند که ما برای این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب آلمانی پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوی آنرا انتخاب کردهایم. این موتور ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. فقط تیپ پایهٔ دیزلی دیسکاوری اسپرت بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و دیگر تیپها همگی بهصورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند. تولید این خودرو از سپتامبر سال ۲۰۱۴ آغاز شده و از اوایل سال ۲۰۱۵ تحویل آن شروع گردید. دیسکاوری اسپرت طی سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مجموعاً تعداد ۱۹۲ هزار دستگاه فروش داشته و سال گذشته با فروش ۱۲۲,۴۶۰ دستگاه، به پرفروشترین محصول لندروور تبدیل شد.
مشخصات فنی
مرسدس بنز GLC300 | لندروور دیسکاوری اسپرت | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۰ نیوتن متر | ۳۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۷ ثانیه | ۱۵.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۸۵۰ کیلوگرم | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۵ متر | ۴.۵۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۷ متر | ۲.۷۴ متر |
قیمت پایه | ۴۰,۱۴۵ دلار | ۳۸,۶۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9846677]
Behnam.xan
۱۵ مهر ۱۳۹۶مرسدس انتخاب بهتری هستش?
علي
۱۵ مهر ۱۳۹۶با شما موافقم من هم به شخصه به مرسدس رای دادم . چرا؟
چون که از همه نظر ی سرو گردن بالاتر از لندوور هندوستانه .
چرا بالاتره ؟
چون که هم داخل شهر و هم بیرون شهر قابل استفادست ، ضمنا برند مورد اطمینان تر و باکیفیت تریه و همچنین خدمات پس از فروش در بیشتر نقاط کشورها ارائه میده ، کلاس خیلی بالاتری داره ، و در کل شما صاحب یک دستگاه مرسدس بنز هستین که هیچکس نمیتونه به شما تعنه بزنه و ایراد بگیره.
اما میرسیم به لندروور هندوستان کبیر که تازگیها به لطف شرکت تاتا موتورز هندوستان حرفای زیادی برای گفتن فقط و فقط در خارج از شهر داره و جون میده بندازیش زیر پات باهاش بزنی به بیابونا و در و دیوار .
چون اگه داغونشم بکنی حس بدی بهت دست نمیده، ولی در مورد مرسدس اینطور نیست .
فقط ایراداتی که به لندروور میتونم بهش بگیرم یکی اینکه برند فوق العاده معمولیه و زیر پای همه میبینی و دوم اینه که طراحی تکراری و ساده ایی داره و همچنین سوم اینکه خدمات پس از فروش تقریبا افتضاحی داره .
با تچکر
Ahmad
۱۵ مهر ۱۳۹۶من خودم به مرسدس رای دادم ولی شما انگار در مورد یک ماشین چینی داری صحبت میکنی.شما تجربه سواری با دیسکاوری رو داری.
زیر پای همه میبینی رو دیگه کجای دلم بزارم
BMW
۱۵ مهر ۱۳۹۶عاشق همین امضا آخر جملاتتم(باتچکر) اینطوری میشه از علی هایه دیگه تشخیصت داد ??? دوستان انگلیسی ناراحت نشن اما خیلی دوست دارم این علی رو از نزدیک ببینم ?
Serial winner
۱۶ مهر ۱۳۹۶.
آره واقعا شخصیت خیلی جالبی داره .
با تچکر از علی
Amir.z
۱۵ مهر ۱۳۹۶والا داداش ادم میترسه به بنز رای بده همه بگن بهش متعصب ولی خدایی دلایل انتخاب بنز واسه من این بود:
ظاهرش برای من زیباتر
گشتاور و شتاب بهتری داره هرچند که تو این کلاس انچنان مدنظر نیست
فاصله محوری بیشتر که قاعدتا باید فضای داخلی یا صندوق بار بزرگتری داشته
و مصرف سوخت کمتر
Peyman
۱۵ مهر ۱۳۹۶منکه چشم بسته دیسکاوری رو انتخاب میکنم
شاهين
۱۵ مهر ۱۳۹۶منم به بنز رای دادم.چون بنزه و پادشاه.فقط زمانی انتخابش ذهنمو درگیر میکنه که رقیبش پورشه باشه
محمد
۱۵ مهر ۱۳۹۶چرا همیشه اونی که قوی تره مصرف سوختش کمتره؟
LAST VIPER
۱۵ مهر ۱۳۹۶چون موتورش بهینه تر طراحی شده،واسه همین در عین مصرف کمتر قدرت بیشتری تولید میکنه
علیرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۶قیمت لندروور باید نصف بنز باشه,با اون قیافه بی ریختش…
بنز باهات حرف میزنه
TRX
۱۵ مهر ۱۳۹۶لندروز دیسکاوری اسپرت اصلا یه چیز دیگست ۱/۴ کاربرد شو GLC نداره ،
GLC فقط به درد خانمها میخوره که باهاش پز بدن ، دوستان یک مقداری در مورد دیسکاوری اسپرت و قابلیت های آفرودش تحقیق کنن میبینن که ماهیت این دو تا ماشین کلا فرق میکنه ، هیچ وقت از روی دیتا شیت قصاوت نکنید
CNA
۱۵ مهر ۱۳۹۶خب تو سوار پراید شو برا خانمت بنز بگیر
مرصاد
۱۵ مهر ۱۳۹۶یاد بگیر برای نظر مخالف خودت احترام قائل بشی و سریع مسخره نکنی
CNA
۱۵ مهر ۱۳۹۶اولاً مسخره نکردم
دارم مصداق حرفشو بهش میگم
اخه خدا وکیلی بنز glc فقط خانما باید سوارشن اونم برا پز دادن
??
بعد اخه تو حرفاش میگه بنز یک چهارم قابلیت های لندرورو نداره پس باید با دیسکاوری پز بدیم نه بنز
TRX
۱۶ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز اسم این کلاس کراس اور هست ، باید یه کاربردی توی خارج از جاده های اسفالت داشته باشه ، اگر قرار باشه به چند اسب بخار قدرت بیشتر و مصرف سوختش رای بدید چه فرقی با سگمنت سدان داره؟
بعدشم نگفتم بنز کاربرد نداره گفتم مدل glc کاربردهای دیسکاوری اسپرت رو نداره
http://images.caricos.com/l/land_rover/2015_land_rover_discovery_sport/images/1920×1080/2015_land_rover_discovery_sport_116_1920x1080.jpg
حمیدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۶رنجرور دقیقا یه اس یو وی هست شاید بنزم خوب باشه ولی قدرتی که رنجرور داره رو نباید با دیگر محصولات مقایسه کرد رای من رنجرور
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ مهر ۱۳۹۶البته اینجا به بنز رأی دادم،ولی رفتم رنکینگِ کار اند درایور هم دیدم جدای از رتبه بالاتر glc وقتی دیدم رتبه آلفا استلویو از رنج روور ولار بالاتره به این مجله و عواملشون شک کردم?
آخه مرد مؤمن آلفا تو چی سرتر از ولار هست؟؟!!
حتی تو تست تصادف اروپایی هم به طور میانگین از آلفا بهتره.
تو بقیه هم که بماند.
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶ولار فوقالعادست، قطعا بهترین انتخاب تو اون رنج قیمتی، خودشه، طراحی فوقالعاده، کیفیت بالا، پرستیژ مثال زدنی، برند دوست داشتنی، توان مناسب. . . هیچ حرف و حدیثی باقی نمیذارن.
SERIAL WINNER
۱۵ مهر ۱۳۹۶.
Stelvio که مشخصه خیلی بهتر از ولاره.
اگر استلویو رو پایین تر از ولار میذاشتن جای تعجب داشت.
مشخصات هر دو شون الان جلوی منه و با یک نگاه مشخص میشه آلفا از رنج روور خیلی سره.
ارزون ترین تیپ ولار 50/000 دلاره و گرون ترین مدل استلویو 44/990 دلار !
آلفا موتور 2 لیتری 280 اسب بخار 306 پوندفوت گشتاور ، لندروور موتور 2 لیتری 247 اسب بخار 269 پوند فوت گشتاور
آلفا رومئو : مصرف شهری ، جاده ای و ترکیبی بهتر از رنج روور ، دامنه ی پیمایش بیشتر ، آلایندگی کمتر ، حجم مخزن سوخت بیشتر ، ضمن اینکه استلویو گشتاور بیشترش رو در دور موتور 1200rpm میده و ولار در 2000rpm.
گارانتی موتور و گارانتی پایه ی هر دو 4 سال یا 50/000 مایله ، در حالی که گارانتی خوردگی بدنه ی آلفا 12 سالست و رنج روور 6 ساله.
آلفا 1745 کیلوئه و رنج روور نزدیک به 2 تُن که این وزن زیاد خودش یه معضله.
از نظر ایمنی :
هر دو خودرو 5 ستاره ی ایمنی دارند.
هر دو خودرو توسط EURO NCAP تست شدن ، در زمینه ی حفاظت از سرنشین بزرگسال آلفا رومئو 97درصد امتیاز رو گرفته و رنج روور فقط 93درصد !
البته در زمینه ی حفاظت از سرنشین خردسال هم به ترتیب 84 و 85 گرفتن.
ارزون ترین تیپ استلویو 0 تا 100 رو در 5/4 ثانیه طی میکنه و گرون ترین تیپ رنج روور با موتور 3 لیتری سوپرشارژ وی6 و قیمتی بسیار فراتر از استلویو ، صفر تا صدش 5/3 ثانیست.
ولار با لیستی طولانی از آپشن ها قیمتش به 97000 دلار میرسه که به نظر من خیلی خنده داره و با این پول میشه سراغ بهترین SUV ها در کلاس های بالاتر رفت. من ترجیح میدم 77000 تا بدم استلویو QV ، رکورد دار نوربرگ رینگ ، رو بخرم و با 505 اسب بخار خالص ، سوپراسپرت های پرادعا رو به چالش بکشم
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ مهر ۱۳۹۶دوست من کسی که ولار رو میخره انتظار نداره باهاش 0 تا 100 رو تو 5 ثانیه بره!!
کسی هم که بخواد مدل پرفورمنس رنج روور رو بگیره ،اسپرت svr هست که قشنگ مدل جدیدش قورت میدا آلفا رو.
مشکل اینه که ماها همه چی رو تو قدرت و گشتاور میبینیم.
تو این کلاس این مورد خیلی مهم نیست.
در ضمن تو تست اروپایی هم به جز ایمنی بزرگسال تو باقی موارد ولار دست بالا رو داره.
داداش همچین میگی فقط 93 درصد انگار داری با پراید مقایسه میکنی??
تو باقی مواردی که گفتی هم جواب نمیدم فعلا چون سر درد دارم?((جدی میگم))
Serial winner
۱۵ مهر ۱۳۹۶.
این همه در مورد گارانتی ، مصرف سوخت و دامنه ی پیمایش ، وزن و قیمت حرف زدم که نگی « مشکل اینه که ماها همه چی رو تو قدرت و گشتاور میبینیم.»
ولار ماشین بسیار خوبیه ولی اوضاعش جوری نیست که اگر یک مجله پایین تر از استلویو قرارش بده اعتبار اون مجله بره زیر سوال
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ مهر ۱۳۹۶..قابلیت اطمینان اثبات نشده..
..پدال تعویض دنده ی الکتریکی..
..طراحی داخلی کدر و تیره و منتقل کردن حس ارزان بودن ..
.
حالا شما معایب ولار رو بگو ببینم میتونه منو متقاعد کنه به ضعیف بودن مقابل آلفا.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ مهر ۱۳۹۶در ضمن شیطون” با توجه به وزن بالای ولار مسافت 400 متر رو سریع تر از آلفا طی میکنه.
ولار:14.1
آلفا:14.2
بعدشم یک دهم قابلیت های آفرود ولار رو نداره آلفا.
ولار تا 65 سانتی متر در آب میتونه فرو بره و به حرکتش ادامه بده ماله آلفا چقدره؟؟
حتی فضای صندوق عقب هم که تو این کلاس مهمه باز ولار برتره.
ولار:558 لیتر
آلفا:525 لیتر.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ مهر ۱۳۹۶ظرفیت بکسل ولار هم 2/5 تن هستش.((ماله آلفا رو نمیدونم))
Serial winner
۱۶ مهر ۱۳۹۶.
آلفا گارانتیش با لندروور یکسانه و از نظر قابلیت اطمینان هم رنج روور نمیتونه چندان ادعایی ” در مقابل آلفا ” داشته باشه.
من که تا الان از قابلیت اعتماد آلفا چیز بدی نشنیدم
بعدشم ولار یک کراس اوور کامپکته. کراس اوور کامپکت آفرودش دیگه چیه که باز یک دهمش بخواد چی باشه !؟
در مورد فرو رفتن در آب هم نمیشه نظر داد چون مشخصات استلویو هنوز کامل نیست و منم نمیدونم. احتمالا مال رنج روور بیشتر باشه ولی وقتی “حداقل” 12/000 دلار بیشتر برای ماشین پول میدی باید یک سری قابلیت هایی داشته باشه که پیش خودت نگی پولم رو حروم کردم رفت ! هر چند اون قابلیت ها در این کلاس اصلا کارایی نداشته باشن و به دردت نخورن.
ظرفیت بکسل ولار رو هم اشتباه نوشتی. 1653 پونده که میشه 750 کیلوگرم .
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۶ مهر ۱۳۹۶داداش لندرووره ها!!!!
750 کیلوگرم!!!!
یعنی به اندازه ی خودروی فرمول یک ظرفیت کشش داره؟؟!!!?
سایت خود لندروور زده ((حداکثر ظرفیت بکسل 2.400 کیلوگرم))
بعضی سایت ها هم 2.5 تن زدن.
امیر جان از این جفاها با ما مکن.??
ارش
۱۶ مهر ۱۳۹۶خداییش دیگه رنجرور رو با هر افرودری مقایسه نکنین ستمه.خیلی کم رقیب داره مثل بنز کلاس G یا هامر شاید جیپ و …الفا یه SUVسریع و چابکه در این حد و اندازه ها نیست.
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶SUV یعنی لندروور، اما بین این دوتا، GLC شیکتره، چهره هماهنگتری داره، کیفیتش بیشتره، مجموعه فنیش قویتره. . . رای من GLC
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶GLC کوپه رو به این نسخه ترجیح میدم، ظاهر متفاوتتر و جذابتری داره.
الف.ی
۱۵ مهر ۱۳۹۶عشق به مرسدس اجازه نمیده بهش رای ندم ولی خوب به نظرم اگه طرفداری رو هم کنار بذاریم باز هم حق با برتری مرسدسه
Hosein
۱۵ مهر ۱۳۹۶لندروور.طراحیه جلوشون دوتاشون عالین ولی عقب دیسکاوری خیلی بهتره .
mohammad_FM 480
۱۵ مهر ۱۳۹۶قطعا بنز .
مشخصات فنی بهتری داره قیافه واقعا دوست داشتنی داره .حتی اگه برتری های جی ال سی رو ندید بگیریم برند مرسدس فقط کافیه برا رای دادن…
حسین
۱۵ مهر ۱۳۹۶من عاشق glc بودم تا اینکه این خودرو رو خارج از کشور دیدم اصلا جذابیت عکساشو نداشت، محصولای هم ردش ابهت بیشتری دارن، برعکس خودروهای سدان اصلا با هیچ رده ای از شاسی بلندای بنز بخصوص glc موافق نیستم. نه که بد باشن تو رده خودشون به نظرم انتظاری که از بنز میره رو بی جواب میذارن
LAST VIPER
۱۵ مهر ۱۳۹۶از نظر زیبایی و تعصب برند به بنز رای میدم
ولی گویا افرود لندروور بهتره
Reza lp
۱۵ مهر ۱۳۹۶مثل اینکه این ماشین از خونواده لندروور نیست یعنی اون ابهت همیشگی لندروور رو نداره، مثلاً برای اقشار ضعیف جامعه ساخته شده . اگه ایووک بود اونو انتخاب میکردم به همین دلیل انتخاب من مرسدس هستش.
MehdiTurbo
۱۵ مهر ۱۳۹۶عکس نسخه ی پایه ی لندرور از رینگش میشه فهمید و لندرور نسل جدیدش رونمایی شده ک خیلی بهتر از این نیخه هس
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶دقیقا باید از نسل جدید تو این دوئل استفاده میشد اما نمیدونم چرا اینکارو نکردن؛ نسل جدیش شیکتره، به خصوص کابینش، از نظر فنی هم ارتقا یافته.
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶ولی اینم در نظر بگیرین که دیسکاوری اسپورت موجود در دوئل، همچنان تو سایت لندروور برای فروش موجوده.
امیر دهقان
۱۶ مهر ۱۳۹۶دوستان
این خودروی موجود در دوئل، نسل کنونی لندروور دیسکاوری اسپرت هست و نسل یا حتی فیسلیفت جدیدتر از این هنوز معرفی نشده.
احتمالاً منظور شما لندروور دیسکاوری هست که مدلی بزرگتر بوده و نسل جدیدش بتازگی معرفی شده
لندروور دیسکاوری:
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery
لندروور دیسکاوری اسپرت:
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery_Sport
ارش
۱۵ مهر ۱۳۹۶لندرور دیسکاوری چرا اینقدر کوچک شده مگه قبلا هفت نفره نبود خیلی خوش استیل تر از این بود .من متوجه نشدم این نسل جدید همون قبلیه است؟ یا یه مدل جدیده؟
AK_007
۱۶ مهر ۱۳۹۶این دیسکاوری اسپورته
ی مدل پایین تر و کوچیک تر از دیسکاوری
احمد
۱۶ مهر ۱۳۹۶بنز که شبیه خودر های مزداست دیسکاوری ام همینطور دقیقا
A.B
۱۶ مهر ۱۳۹۶با نمای عقب دیسکاوری اصلا حال نمیکنم و داشبورد بنز خیلی شیک تره
کیوان
۲۰ مهر ۱۳۹۶ایرانی ها سنت را خیلی می پرستند و بدنبالش تعصب الانه فقط دوران بنز و بی ام دبلیو نیست و برندهای قدرتمندی ظاهر شده که قابل رقابت هستند کامنت دوستان بیشتر این مفهوم را داشت خوب بنز دیگه پس باید بهش رای بدیم در صورتی که شاسی بلنده پس برای جاده و بیابون هم هست انتخاب من رنجروور است دوستان امروزه تسلا بوگاتی رو عقب میزاره
حسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۷بدون شک لندرور، لندرور تکرار نشدنیه، بنز سگ کی باشه با لندرور بخوای مقایسش کنی، لندرور یدونس فقطم واسه نمونس
عباس موسوی
۲۳ فروردین ۱۳۹۸اگه بحثنمایندگی وخدمات وقیمت یه چیز دیگست ولی از لحاظ زیبایی و توانایی و امکانات هیچ ماشینی به گرد دیسکاوری نمیرسه تو گرما و زمینهای ناجور باکلی ماشینهای اروندی سر تر از بنز امتحان کردیم واقعا دیسکاوری یه دنیای دیگست