درحالیکه تنها یک گروه تا پایان دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال باقیمانده است، امروز به سراغ گروه کراساوورهای متوسط اسپرت رفتهایم. اولین دوئل این گروه بین لامبورگینی اوروس و بامو X5 M برگزار شد که طی این رقابت مجموعاً تعداد ۲۰۱۲ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل اوروس توانست با دریافت ۱۴۹۳ رأی و کسب ۷۴ درصد از کل آراء قاطعانه پیروز گردد درحالیکه X5 موفق به کسب تنها ۵۱۹ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل این گروه جیپ گرند چروکی ترکهاوک و مرسدس-آامگ GLE63 نبردی جذاب را به نمایش خواهند گذاشت.
مازراتی لوانته S | آئودی SQ7 | پورشه کاین توربو | رنجروور اسپرت SVR |
؟ | ؟ | ||
مرسدس-آامگ GLE63 | جیپ گرند چروکی ترکهاوک | بامو X5 M | لامبورگینی اوروس |
؟ | لامبورگینی اوروس |
مرسدس-آامگ GLE63
در دورانی که هنوز خبری از محبوبیت عجیبوغریب کراساوورها نبود، مرسدس بنز تنها مدل G کلاس را بهعنوان یک اسیووی در سبد محصولات خود داشت. سپس این شرکت در اوایل دههٔ ۹۰ میلادی تصمیم به گسترش خانوادهٔ اسیوویهای خود گرفت و پس از همکاری نیمهکارهای با میتسوبیشی، سرانجام دومین اسیووی مرسدس بنز با نام M کلاس در فوریهٔ سال ۱۹۹۷ رونمایی شد. این خودرو که بعدها با نام ML هم عرضه گردید، یک اسیووی متوسط لوکس با ساختار بدنه روی شاسی بود که امکان سفارش ردیف سوم صندلیها هم برای آن وجود داشت. سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۵ نسل دوم M کلاس رونمایی شده و با مدل ۲۰۰۶ به بازار آمد؛ اما این نسل برخلاف نسل قبلی بر روی پلتفرم مشترکی با مدل بزرگتر GL ساخته شده بود و ساختاری یکپارچه داشت و بنابراین به یک کراساوور تبدیل شد. نهایتاً در سال ۲۰۱۱ نیز نوبت به معرفی نسل سوم ML با مدل ۲۰۱۲ رسید؛ اما پس از تغییر استراتژی نامگذاری مرسدس بنز، نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل سوم ML در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ با نام جدید GLE رونمایی شد. این در حالی بود که چند ماه قبل در نمایشگاه دیترویت همین سال، برای اولین بار نسخهٔ کوپهٔ این کراساوور اشتوتگارتی نیز برای رقابت مستقیم با بامو X6 رونمایی شده بود. ML سابق و GLE کنونی که در خانوادهٔ کراساوورهای مرسدس بنز بین مدلهای GLC و GLS قرار میگیرد، هماکنون با پیشرانههای بنزینی و دیزلی متنوعی به بازار عرضه میگردد که مطمئناً در این دوئل قدرتمندترین آنها یعنی مدل اسپرت و عملکردی GLE63 شرکت کرده است. این مدل خود در دو نسخهٔ معمولی و S تولید میشود که هردو از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکنند اما این موتور در مدل معمولی ۵۵۰ اسب بخار و در مدل S قدرت بیشتری معادل ۵۸۵ اسب بخار و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در این دوئل نیز مدل قدرتمندتر GLE63 S شرکت کرده است.
جیپ گرند چروکی ترکهاوک
در سال ۱۹۹۳، یعنی شش سال پسازاینکه کرایسلر با خرید شرکت آمریکن موتورز مالکیت جیپ را به دست آورده بود، نسل نخست گرند چروکی با کد ZJ بهعنوان جایگزینی برای مدل سالخوردهٔ واگنییر معرفی شد. سپس به ترتیب در سال ۱۹۹۹ نسل دوم و در سال ۲۰۰۵ نسل سوم این اسیووی آمریکایی معرفی گردید تا اینکه نهایتاً نوبت به نسل چهارم یا کنونی آن رسید که برای اولین بار با کد WK2 در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۹ رونمایی شده و از تابستان سال ۲۰۱۰ با مدل ۲۰۱۱ به بازار آمد. این نسل از گرند چروکی به همراه دوج دورانگو روی پلتفرمی ساخته شده که توسط کرایسلر طراحی و مهندسی شده و یادگار دوران شراکت دایملر-کرایسلر است. به همین دلیل مرسدس بنز نیز از این پلتفرم برای ساخت مدلهای ML و GL استفاده میکرد. نسل چهارم گرند چروکی همچنان در حال تولید است اما تاکنون دو بهروزرسانی عمده را تجربه کرده است که اولی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ و دومی اخیراً در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد. این اسیووی آمریکایی با پیشرانههای مختلف و در مدلهای گوناگونی از نمونهٔ آفرود تریلهاوک گرفته تا نسخههای اسپرت SRT تولید میشود؛ اما قویترین عضو خانوادهٔ گرند چروکی مدل ترکهاوک است که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ رسماً رونمایی شد. این هیولای آمریکایی که لقب سوپراسیووی بهواقع برازندهٔ آن است، از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده میکند که پیشازاین در مدلهای دوج چلنجر و چارجر ارائه شده بود. این نیروگاه در ترکهاوک هم همان ۷۰۷ اسب بخار قدرت را تولید میکند اما گشتاور آن به دلیل سیستم اگزوز پیچیدهتر گرند چروکی به میزان ۷ نیوتن متر کاهش یافته و به و ۸۷۵ نیوتن متر رسیده است؛ بنابراین جیپ گرند چروکی ترکهاوک قویترین اسیووی حال حاضر دنیا محسوب میشود. برای انتقال این نیروی عظیم هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به هر چهارچرخ میرساند.
مرسدس GLE63 S | جیپ ترکهاوک | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | ۵۸۵ اسب بخار | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۷۶۰ نیوتن متر | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۸ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۲ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر (ترکیبی) | ۱۶.۸ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۴۱۰ کیلوگرم | ۲۴۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۵ متر | ۴.۸۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۱ متر | ۲.۹۱ متر |
قیمت پایه | ۱۰۸,۱۸۵ | ۸۷,۱۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9939748]
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶معلومه جىپ
حامد
۲۶ بهمن ۱۳۹۶داداش علی گل احساس نمیکنی روی ماشین های امریکایی زیادی از حد تعصب داری؟
Ali
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خوب راست میگه. اینجا جیپ کاملا سرتره. چه از لحاظ مشخصات چه از لحاظ طراحی. طراحی پشت بنز قدیمی شده و طراحی داخلی جیپ هم بهتره.
حامد
۲۶ بهمن ۱۳۹۶میدونم اینجا جیپ سرتره ولی من کلی درمورد علی جان گفتم
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶واقعا طراحی داخلی جیپ رو سرتر از مرسدس میدونی؟؟؟!!!
Ali
۲۶ بهمن ۱۳۹۶قبلا هم گفتم. طراحی های داخلی لکسس و طراحی های داخلی جدید بنز جزو زیباترین طراحی های داخلی هستن به نظرم. اما طراحی داخلی این مدل دیگه قدیمی شده و با سلیقه من جور درنمیاد. مشکلیه؟ سلیقه افراد متفاوته دیگه.
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶حامد جان داداش گلم
نظر شخصىه من جىپ هستش و نظر شما شاىد بنز
چرا من باىد جواب پس بدم ؟؟؟؟؟؟
در ضمن برترى هاى جىپ رو تو کامنت پاىىن گذاشتم و اگه کسى متعصب نباشه کاملا واضحه ماشىن برتر کدومه
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶. این هیولای آمریکایی که لقب سوپراسیووی بهواقع برازندهٔ آن است، از همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده میکند که پیشازاین در مدلهای دوج چلنجر و چارجر ارائه شده بود. این نیروگاه در ترکهاوک هم همان 707 اسب بخار قدرت را تولید میکند اما گشتاور آن به دلیل سیستم اگزوز پیچیدهتر گرند چروکی به میزان 7 نیوتن متر کاهش یافته و به و 875 نیوتن متر رسیده است؛ بنابراین(( جیپ گرند چروکی ترکهاوک قویترین اسیووی حال حاضر دنیا محسوب میشود.)) برای انتقال این نیروی عظیم هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به هر چهارچرخ میرساند.
فقط انگلستان
۲۶ بهمن ۱۳۹۶انتخاب من بنز GLE هستش چون توی این رده ملاک های زیادی تاثیر گذارن و شتاب و قدرت موتور فقط جرئی از اون ملاک هاست چند تا از دلایل خودم برای انتخاب بنز رو می گم
بنز GLE نسبت به جیپ ترک هاوک طراحی و قیافه خیلی لوکس تری داره
سیستم تعلیق خیلی نرم تر و مشهور مرسدس بنز که همین سیستم تعلیق بهتر خودش باعث چندین برتری دیگه برای بنز GLE می شه طبق تحقیقات من در سایت های خارجی همین سیستم تعلیق بهتر علاوه بر ایجاد آرامش و احساس رضایت و لذت بیشتر باعث میشه توی سرعت های خیلی بالا هم در ترکیب با آیرودینامیک بهتر ثبات و پایداری بهتری نسبت به چیپ گرند چروکی ترک هاوک باشه همچنین توی جاده های موج دار و سر پیچ هم عملکرد خیلی بهتری داره
سیستم های کمک راننده و سیستم های ایمنی بیشتر که خودش یه عالمه برتری دیگه به وجود میاره که نوشتن چنیدن ساعت وقت می بره
چراغ های جلو و عقب و چراغ های کابین بنز GLE نسبت به چیپ ترک هاوک تنوع رنگ خیلی بیشتری دارن و چه تو روز و چه تو شب با روشن شدن چراغ در هر رنگی که بخواید باعث زیباتر شدن بنز نسبت به جیپ می شه
وسواس خیلی بالای بنز در طراحی و ساخت کابین خودرو که بعضی هاش رو می گم مثلا ارگونومی خیلی بهتر صندلی بنز GLE نسبت به ترک هاوک که باعث می شه وزن بدن روی قسمت های مختلف بدن به طرز خیلی خوبی پخش بده و باعث خستگی نشه صندلی نه باید خیلی بلند باشه نه خیلی کوتاه چون اگه بیش از حد بلند باشه به قسمتهای درونی زانو فشار وارد می کنه و تو اون حالت هیچ وزنی روی پاها نیست و باعث می شه قسمتهای دیگری از بدن تحت فشار زیادی باشن در مقابل صندلی بسیار کوتاه هم سنگینی رو بر روی استخوانهای نشیمنگاه میندازه که باعث خستگی و کمر درد می شه و بنز بهترین حالت بین این دو حالت رو اتخاذ کرده
بعضی دیگه از برتریهای صندلی بنز
گردش خون راحت تر به سمت اعضای پایینتر بدن
حفظ یا تغییر وضعیت به آسانی صورت می گیره
تکیهگاه بهتری برای ستون فقرات داره که بخشی از وزن رو روی بالاتنه آدم پخش می کنه
سطح صندلی اصطکاک لازم رو برای جلوگیری از لغزش و سرخوردگی داشته باشه
رطوبتپذیر باشه
کیفیت و زیبایی بیشتر مواد سازنده کابین که همین کیفیت بالاتر خودش باعث چندین برتری دیگه می شه مثلا کیفیت بیشتر صندلی علاوه بر راحتی بیشتر
باعث اسطکاک بهتر سرنشین با صندلی میشه
مانع افزایش دما و تعرق میشه
دوام بیشتری داره
نظافت و تمیز کردن خیلی راحت تره
مقاومت سایشی بالاتری داره
در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری داره
خلاصه همین کیفیت بالاتر خودش یه دنیا مزیت داره که تو ایمنی خودرو هم نقشش اثبات شده مثلا در برابر دمای زیاد مقاومت خیلی بالایی داره و از آتش سوزی کابین جلوگیری میکنه خلاصه همون وسواس و دقتی که رولزرویس تو ساخت کابین داره بنز هم همچین دقت و تلاشی رو داره و هیچکس نمی تونه این کاردرستیه بنز رو کتمان بکنه
امکانات بیشتر و هندلینگ بهتر و فرمان پذیری دقیق تر که پرداختن به بحث فنی هم خودش صد ها خط نوشته می طلبه
دیگه ادامه دادن به بحث برتری های بنز GLE نسبت به جیپ ترک هاوک تا همین جا کافیه امیدوارم طرفداران جیپ حرفمو به فال نیک بگیرن و فکر نکنن این حرفارو از روی تعصب زدم چون همش واقعیته محضه بدون تعصب می گم اگه جیپ انگلیسی بود بازم با همین دلایل و دلایل دیگر بنز رو انتخاب می کردم.
ونوم اف ۵
۲۶ بهمن ۱۳۹۶فقط انگلیس جان نظر شما محترم و خود شما عزیز هستی فقط کامنتت از خود مطلب پدال طولانی تر بود ?
power active
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خدایی جیپ یه چیز دیگست. اینا که الان هی بنز بنز میکنن از رو تعصبه. خودشونم میدونن جیپ سرتره.
آرش آمریکایی
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خب که چی ماشین آمریکایی دوس داره
حالا مثلا اینجا هیشکی تعصب نداره فقط علی تعصب داره
قطعا جیپ
CNA
۲۶ بهمن ۱۳۹۶اقا bmw 530 شده ۱ میلیلارد که
چه وضعیه دلارم شده ۵۰۰۰
چراااا؟ هیچ چیز سر جاش نیست
عطا
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مگه قبلا سر جاش بود ؟
net
۲۶ بهمن ۱۳۹۶کسی میدونه اسم این مدل شیشه عقب بنز که تا کنار درب میاد اسمش چیه؟این بنز gle63 و شورلیت تراورس و رنجرور دیسکاوری هم از این مدل شیشه عقب استفاده میکنن که تا کنار درب میاد که خیلی زشته
ونوم اف ۵
۲۶ بهمن ۱۳۹۶نت جان فکر نمیکنم اسم خاصی داشته باشه ولی شما هر نظری بدی من یه لایک بهت میدم خیلی کامنتهات رو دوست دارم
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶برترى هاى جىپ
قدرت بسىار بالاتر به مىزان 122 اسب
گشتاور خىلى بالاتر به مىزان 115 نىوتن
شتاب بهتر
طى کردن مسىر در زمان کمتر
تاپ اسپىد بىشتر
وزن کم تر
و قىمت بسىار پاىىن تره
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خوب امروز مىخوام براى دوستانم مشخصات موتور شورولت نوا 1978 رو بگم بر طبق ساىت super Chevy و همىنطور ساىت شرکت summit racing
شورولت در سال 1975 تا 1979 نسل چهارم نوا رو عرضه کرد که با اقبال عمومى بالاى برخوردار شد و همىن محبوبىت باعث شد که اقاى نصىرى که مدىر عامل وقت شرکت جنرال موتورز اىران بود تولىد اون رو در اىران شروع کنه
شورولت 4 موتور رو براى اىن نسل در نظر گرفته بود
1. موتور 4 سىلندرIron Duke که قدرتش از 85 تا 110 اسب بود
2. موتور 6 سىلندر 250 با قدرت 115 اسب و گشتاور بسىار بالاى 260 نىوتن که تقرىبا 2 برابر گشتاور موتور 405 هست
3 . موتور 8 سىلندر 305 با قدرت 145 اسب و گشتاور بسىار خوب 330 نىوتن متر
4. موتور 8 سىلندر 350 با قدرت 170 اسب و گشتاور 360 نىوتن متو
نکته جالبه توجه اونکه شورولت نوا نسل 4 که تو اىران تولىد شد در سال 1975 به عنوان ماشىن پلىس امرىکا انتخاب شد و تا مدلهاى 1979 در خدمت پلىس امرىکا قرار گرفتن
شورولت نواهاى پلىس تاپ اسپىدشون به بىش از 210 کىلومتر مىرسىد
قابل توجه اون کسى که گفت نوا 6 سىلندر 90 اسبه!!!!!!!!!
مصرف سوخت موتور 8 سىلندر 170 اسبى نوا هم در هر 100 کىلومتر طبق گفته ساىت super Chevy برابر با 14 لىتر
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶البته دوستان شورولت موتورهاى 230 6 سىلندر و 262 8 سىلندر هم در نسل 4 استفاده کرد ولى فقط در 1975
نکته دىگه اونکه در سال 1969(( دان ىنکو)) تىونر معروف شورولت با تولىد نوا ىنکو با موتور 427 الومىنىومى تونست نوا رو به قدرت 500 اسب برسونه
امروز نوا ىنکو 1969 قىمتهاش به بىش از 1/000/000 دلار هم مىرسه
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶اىنم براى رفقا
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F736x%2F42%2F3b%2Fb7%2F423bb797ca59f55597463143d4defe22–nova-chevy-car-man-cave.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.pinterest.com%2Fpin%2F313352086558029328%2F&docid=dd-zbZ39SFYSGM&tbnid=7Luek2dwWH1MJM%3A&vet=10ahUKEwjgruH4yKfZAhWFKVAKHcwTCPAQMwhnKAswCw..i&w=736&h=552&client=tablet-android-samsung&bih=601&biw=962&q=chevy%20nova%201975%20wallpaper&ved=0ahUKEwjgruH4yKfZAhWFKVAKHcwTCPAQMwhnKAswCw&iact=mrc&uact=8
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F736x%2F8c%2F53%2F11%2F8c531117fa39d80375d6edfe2af979de–police-vehicles-emergency-vehicles.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.pinterest.com%2Ffrankyko%2Fchevy-nova%2F&docid=jWzmCJAKU02pIM&tbnid=cLs9bdD73gZCKM%3A&vet=10ahUKEwjgruH4yKfZAhWFKVAKHcwTCPAQMwh4KBowGg..i&w=736&h=552&client=tablet-android-samsung&bih=601&biw=962&q=chevy%20nova%201975%20wallpaper&ved=0ahUKEwjgruH4yKfZAhWFKVAKHcwTCPAQMwh4KBowGg&iact=mrc&uact=8
یانکی
۲۶ بهمن ۱۳۹۶400 مترش 11.4 اصلاح کنید
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶کابین زشتر
طراحی ساده تر
قطعا هندلینگ با کیفیت کمتر
مصرف سوخت بیشتر
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶امىر تعصب نداشته باش
مصرف چروکى 1 لىتر بالاتره اما خىلى خىلى قوى تره با حجم موتور بىشترى که داره
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶تو چهارصد متر فقط دو ثانیه تفاوت دارن …
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶این روزا جنگ رو صدم ثانیه س
شما از ثانیه میگی؟
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶رپتور جان
اینا کراس اوورند نه هایپرکار!!
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶امیر جان منم حرف شمارو قبول دارم
ولی این گروه مختص کراس اوور های عملکرد محوره
یعنی جنگ رو تاپ اسپیدو زمان
آرش آمریکایی
۲۶ بهمن ۱۳۹۶امیر تو میدونی تو 400 متر دو ثانیه یعنی چه فاصله زیادی بینشون میفته
یکم مسابقات درگ رو بیشتر ببین
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مگه کابین gleزشته که
کرند چروکی زشت تره؟
لااقل به دست خودت خراب نکن،
رامين
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مهم اینه که یک هشتم gle 63 فروش نداره و اصلا در حد بنز نیست ماشین های آمریکای از طراحی داخلی و کیفیت داخلی
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶?
الف.ی
۲۶ بهمن ۱۳۹۶و البته با اون همه قدرت و گشتاور بیشتر و وزن کمتر فقط ۰.۳ ثانیه از مرسدس سریعتره و تازه مصرف بالاتری هم داره
فکر کنم سرعت مرسدس هم روی ۲۵۰ محدود شده باشه
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۶ بهمن ۱۳۹۶تلاش برای حذف نماینده بنز شروع شد جدیدا یک موج منفی علیه سلطان به وجود امده امیدوارم تمام طرفدارهای بنز اتش این فتنه با رای های خودشون خاموش کنن
سياوش
۲۶ بهمن ۱۳۹۶پدال جان کلا مقایسه هات اشتباهه ازاول داشتی اشتباه میزدی
وقتی میخوای دوتا ماشینی رو باهم مقایسه کنی و بهترین نتیجه رو بگیری باید از هرلحاظ درست مقایسه کنی از قدرت و فنی گرفته تا مشخصه های لوکس بودن و قیمت و…
برمیداری دوتا ماشینی که یکی لوکس هست بایه ماشین ارزون قیمت مقایسه میکنی همرو میندازی به جون هم نمونش دوئل ام۴ با موستانگ کسی به خوب بودن موستانگ شک نداره اما آیا به اندازه ام۴ لوکس هست؟ الانم اومدی بنزو که یه ماشین لوکسه با جیپ که یه ماشین معمولیه مقایسه کردی هممون میدونیم گرند چروکی تو فنی عالیه اما کابین بنزو با جیپ نگاه کن؟؟؟؟؟
به نظر من دوئل هاتون خیلی ایرادداره خیلی
ازالانم تابلو مشخصه که لامبورگینی برنده این کلاسه
جوابتم تزالان میدونم میخوای بگی موتورترند اینارو باهم مقایسه کرده کلا مرجعتون شده موتور ترند
یکم خلاق باشید زودتر پیشرفت میکنید ازما گفتن بود
Hamid.Hellcat
۲۶ بهمن ۱۳۹۶آره منم موافقم باید طوری رقبای بنز رو انتخاب کنند که اینجوری نابود نشن. مثلا با X5 مقایسه بشه.
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶هرکاری میکنن تا بگن امریکایی بهتره
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶داداش ماشین بهتر هرچی میخواد باشه ،
باید قبولش داشت فارغ از بحث برند
بعدشم کی حرف از امریکا زد،
این قصد ونیت درونیتو نشون میده،
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
Ali
۱۸ تیر ۱۴۰۲چون بهتره
آخه چی میگی واسه خودت ، حرفات اصلا جور درنمیآید کلا چرا گل به خودی میزنی ؟
مثل آلمانی فن ها بگو بنز بهتره یا مثل آمریکایی فن ها بگو جیپ برتره و سلام .
یه دفه میگی بنز طراحی داخلی بهتری داره یه دفه نه طراحیش قدیمی هستش ؟؟؟؟؟؟
Efk
۲۶ بهمن ۱۳۹۶از نظر عملکرد جیپ بهتره ( ولی بنزم خیلی عملکرد بدی نداره و جوابگو هست) و این ی طرف قضیه هست طرف دیگه لوکس بودنه که قطعا بنز بهتره و میمونه طراحی که جفتشونم از نزدیک دیدم بنز خدایی ی چیز دیگست
با احترام به سلیقه و علاقه و عشق همه دوستان من بنزو انتخاب می کنم
me84
۲۶ بهمن ۱۳۹۶.
مرسدس پیش این سوسکه.
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶Me84
البته نباىد گفت سوسکه
ولى جىپ تو خىلى از زمىنه ها بهتر عملکرده و قىمتش هم مناسب تره
AK_007
۲۷ بهمن ۱۳۹۶احسنت
.
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خب جیپ گرند چروکی/ارزونتره. قویتره
مبین پورمند
۲۶ بهمن ۱۳۹۶جیپ باشه گرندچروکی باشه موتورش مال چلنجر باشه اونم هلکت?? بعد رای ندم بهش؟
Just bentley continental
۲۶ بهمن ۱۳۹۶الان x6 m چرا نیست تو این گروه
حسن
۲۶ بهمن ۱۳۹۶طراحی نامناسب بنز برای صورت ماشین موجب شده که ماشین در چشم مخاطب کوچکتر از اندازه ی واقعی به نظر برسه . همون اشتباه فورد در موستانگ را اینجا هم میشه دید پایین کشیدن جلو پنجره و شیب کاپوت به سمت جلو همچنین دادن لبه با زاویه به کاپوت در کناره ها موجب کوچک شدن رخ ماشین شده . مشخصات هم که جیپ بهتره.
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶رای من مرسدس gle 63
(Ali (Chevy nova
۲۶ بهمن ۱۳۹۶امىر
متعصبى دىگه
مشخصات جدول برترى جىپ رو مىرسونه
تعصب نداشته باش
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۶تعصب ندارم
طراحی داخلی و خارجی مرسدس رو بیشتر میپسندم
Wrx
۲۶ بهمن ۱۳۹۶جیپ رو عشق است ???
با اون فیس و قدرت جهنمیش ?
reza342
۲۶ بهمن ۱۳۹۶حاضرید به خاطر مصرف سوخت یه ذره بهتر 21هزار دلار بیشتر به بنز بدین؟!!!
بهراد
۲۶ بهمن ۱۳۹۶فلسفه ی تولید ماشین های آمریکایی قدیمی اشتباه بود،
اتاق بزرگ(فول سایز) که باعث میشد شتاب کمی داشته باشه
و بعد اومدن حجم موتور رو افزایش دادن، ٨٠٠٠cc و حتی ١١٠٠٠cc اما این موتور های بازدهی نداشتن در عوض استهلاک بیشتر و مصرف و هزینه های نگهداری بیشتری داشتن، اما بعد ها با تولید آخرین الدوز مبیل ها به این نتیجه رسیدن که اشتباه بود، اومدن از بقیه ماشین ها الگو گرفتن،ماشین کوچیک با موتور معمولی ولی بازده بالا،وزن رو هم کم کردن، که باعث موفقیتشون شد، ولی هنوزم وقتی الدوزمبیل میبینم خیلی برام جذابه، موتور پلمپ داشتن که اگر اشتباه نکنم ده یا پونزده سال موتورشون ضمانت داشت که خراب نمیشه.جلو بندی و سیستم تعلیقشون هم خوب بود که دایی بنده دوران سربازی بعد صبگاه که پادگان خلوت میشد دو تا الدوزمبیل اونجا بود که یکی داغون و اونیکی هم کاملا سالم و سرحال بود،کاور سالم رو مینداخت رو اونیکی، با سالمه تا ١٠٠ تا میرفت یهو فرمونو میپیچوند ماشین خیلی خوب و سریع مپیچید، میگفت من اونجا فهمیدم جلو بندی و سیستم تعلیق ینی چی! (اون زمان بجز پیکان چیزی نبود) .در آخر میشه گفت آمریکایی ها یه زمان دنباله رو آلمانی ها بودن ولی الان صاحب برند و سبک خودشون هستن.
Abbas us.c
۲۶ بهمن ۱۳۹۶نه داوشم دنبال رو هیچکی نبودن همین الان هم دارن همون موتوره11000ccرو با 2000اسب بخار تولید میکنن درضمن به بحران نفتی خوردن که موتورا و اندازه هارو کوچیک تر کردن تو دهه80 هم قانون برشون حاکم که بالای280اسب بخار قدرت نداشته باشن ولی یجورایی هم از زیره قانون درمیرفتن
بهراد
۲۶ بهمن ۱۳۹۶عباس جان گفتی الان، حدود چهل پنجاه سال بعد این قدرت بدست اومده، اون زمان ١١ لیتر حجم موتور خیلی فریبنده بود، میگفتن حجم موتورش ١١٠٠٠ سی سیهههه!! اما خبری از قدرت و بازده نبود
الان با موتور لندکروز هم ٢٠٠٠ اسب بخار میگیرن، ملاک قدرت زمان عرضه بود.ضمن اینکه این افزایش قدرت به نظرت استحکام و اطمینان موتور رو نمیاره پایین؟
انجین ویرون نسل قبل ٢٠٠٠ اسب قدرت داشت اما خودشون ١٠٠٠ اسب ازش گرفتن.من پول داشته باشم برای ماشین بزرگ و کم قدرت و پر استهلاک خرجش نمی کنم با این وضع تعرفه و دلار،قیافه بخوام میرم کادنزا ٢٠١١ میگیرم که طراحیش حداقل ٣سال از خودش جلوتره و قیمت و موتورشم خوبه،دوام و استهلاک کم بخوام اوپیروس یا بنز ای کلاس مدل فک کنم ٢٠٠١ میگیرم، چون خود کارخونه ی بنز بعد مدتی دید کیفیت قطعات این ماشین بقدری بالاست که تا سی سال بجز تعویض روغن و فیلتر و لاستیک ها هیچ چیزی نیاز به تعمیر پیدا نمی کنه و ادامه ی تولید این ماشین به ضرر کارخونه هست و ورشکسته میشه،چون نه ماشین جدید میفروشه و نه قطعات!!!اوپیروس هم قطعاتش سخت پیدا میشه چون خراب نمیشه که تعویض هم بشه، همه ی اینارو گفتم که برسم به اینکه ماشین های عضلانی ماشین مسابقه هم نیستن اگر بودن فورد نمیگفت موستانگ اگر ازش تو مسابقه و کورس استفاده بشه گارانتیش باطله! در جریان هم هستم که بخاطر اون زمان قدرت ماشین رو کمتر از مقدار واقعی اعلام میکردن، شما رو نمی گم ولی بعضی کاربرا از اسمشون معلومه جهتشون کجاست، و بیشتر دیس ها رو هم اونا میگیرن(کاش پدال پر نظر ترین کاربرا و فعالترین ها و پر لایک ترین ها و پر دیس ترین ها و پر معلومات ترین کاربرا رو اعلام کنه یا جایزه ای هم شاید این وسط بهشون داد) ولی باز از رو نمیرن، خوب یه ماشینی رو شما دوست داری، حقته ،عشقته ، خوب دلیل نمیشه چش همه رو باهاش در بیاری، بله ماشین خوبیه ، قیافشم خوبه،امکانات هم از ایرانی ها بیشتره خوب بازم دلیل نمیشه بیای هی ازش طرفداری کنی.ماشین خوب ماشینیه که تا ١۵ سال هر وقت استارت زدی باهات راه بیاد، یادش بخیر یه پیکان آبی پلاک مشهد از اون پلاک قدیمیا مدل ۵٠ داشتیم هیچوقت نشد کاپوتشو بزنیم بالا بگیم کار نمی کنه.تا سال ٨٨ هم داشتیمش چند سال تو پارکینگ خوابید آب داغ یا معمولی ریختیم تو باتریش کار کرد، فقط یدونه هواگیری ترمز کردیم بقیه هیچی
Abbas us.c
۲۷ بهمن ۱۳۹۶برادره عزیز من همیشه واقع بین بودم و همیشه حرف حقو میزدم و به هر برندی هم احترام میذارم ولی برادره من شما به ماشین امریکایی برس مطمئن باش هیچی برات کم نمیذاره شما سواره یه بیوک شو (که قیمتش هم ارزونه در حال حاظر)هر طوری که دلت میخواد برونش این ماشین آخ نمیگه تا موقعی که زیره پاته نا امیدت نمیکنه یا برای مثال شورلت بلیزر من بارهای بارها دیدم جایی که نیسان پاترول و تویوتا لندکروز و لندروور و…نمیتونن برن براحتی بالا رفته و همچنان هم بعد از سالها دارن کار میکنن ولی در رابطه با حجم موتورای امریکایی حتما اکثر دوستان پدالی با مهندسی و ساختار موتورهای امریکایی اشنا هستن و میدونن که این انجینها اکثرا چنتا شاخصه ازجمله
حجم بالا
گشتاور بالا
و حداکثردور موتور پایینی دارند که اصطلاحا به این انجینها (دور پایین) گفته میشه.
درواقع برای شما بهراد عزیز و بقیه دوستان سوال پیش میاد منطق صنعت خودروسازی آمریکا از ساخت این نوع موتورها چی بوده؟؟
خوب برای جواب دادن به این سوال ما مجبوریم نیم نگاهی به شرایط راهها و جاده ها در کشور امریکا بندازیم. این کشور طوریه که ایالت بندی داره و مسافت مابین ایالتها هم اکثرا مسافتهای طولانی هستن و رانندگی در این جاده ها با رانندگی در درون شهر مقداری متفاوته، مثلا رانندگی تو شهر کوچیکی مثل توکیو ماشینی رو طلب میکنه که شتاب اولیه مناسب، مصرف سوخت کم، سرعت مناسب و نه چندان بالا و ابعاد کوچیکی داشته باشه
ولی رانندگی با این ماشین تو جاده های امریکا حتما کار کسل کننده ایه!
مهندسین اکثر کمپانیهای امریکایی برای اینکه این کسالت رو از محصولاتشون دور کنن میان یسری اقدامات رو روی ماشینها انجام میدن مثل ساختن شاسی های سنگین، سیستم تعلیق نرم و راحت، گیربکسهایی با ضرایب طولانی و موتور های حجیم… اما دلیل اونها از انجام اینکار موضوع بحث ماست.
رانندگی در اتوبان به نسبت شهر، سرعت بیشتر، راحتی بیشتر، فضای داخلی بیشتر، دور پایینتر، موتور حجیمتر و مصرف کمتر رو طلب میکنه.
خوب شاید اینجا برات سوال بوجود بیاد که شاید لزومی برای استفاده از موتورهای حجیم نباشه!
اینجا چنتا نکته وجود داره که توضیحشون لازمه
1) برای ایجاد فصای داخلی راحتتر و بزرگتر، نیازه که ابعاد بدنه بزرگتر باشه!
2)برای رسیدن به سرعت بیشتر، موتور قویتر و با گشتاور بالا نیازه!
3) اگر رانندگی در اتوبان با دور بالا انجام بشه، خب باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشه که برای کاهش مصرف تو اتوبان کارخونه باید گیربکسهای ضریب بلند رو رو ماشینها نصب کنه تا حتی در سرعت بالا هم دور پااین نگه داشته بشه!
ولی خب چرا باید موتور حجیم تر باشه؟بدلیل اینکه هر چی شاتون بلند تر باشه گشتاور هم بیشترمیشهه خب وقتی شاتون هم بلند تر باشه حجم موتور هم افزایش پیدا میکنه
خوب حالا این گشتاور اینجا چیکارس که عین کنه به ما چسبیده!!!؟؟
ماشینای امریکایی اکثرشون شاسی های سنگین دارن که باعث میشه در سرعتهای بالا لرزش کم بشه و ماشین با ثبات بیشتری سرعتش رو زیاد کنه و همچنین ضرایب دف و گیربکس بلند یا به اصطلاح سبک هستند که این مسئله برای ماشین رسیدن به حداکثر سرعت بالاتر رو راحت میکنه و باعث میشه دور موتور دائما در محدوده ارام باشه که اینکار هم مصرف رو کاهش میده.
در واقع اگر بخوایم مقایسه ای انجام بدیم تا درک موضوع راحت تر بشه میشه موتور کامیونها رو مثال زد، حتما دوستان پدالی اطلاع دارن که حجم این موتورها خیلی زیاد هست با اینکه حداکثر قدرت خروجی شاید حدود 450 یا 500 اسب دارن. در این انجینها تمرکز روی مقدار گشتاور هست بطوریکه برخی چیزی در حدود 2000 نیوتن متر گشتاور دارند!(البته از این موضوع نگذریم که اونا دیزلی اند)
پس میشه نتیجه گرفت که این افزایش حجم سرسام اور و وحشتناک فقط به یک قصد انجام شده و اونهم گرفتن گشتاور بالا از موتوره.
در واقع نیرویی که باعث شکستن اصطکاک، شروع حرکت و شتاب گرفتن شما میشه تورک یا گشتاوره و اسب بخار نیست و اسب بخار باعث میشه سرعت رو روی مقدار بالایی نگهدارید و به همین دلیل هم هست که برای مثال یک انجین 5700 شورلت روی خودرویی مثل بیوک اسکای لارک (تو کتالوگ درج شده170اسب بخار)اگر کسی از دوستان داشته متوجه شده که با اون هیکل میتونه خیلی از ماشین هایی که در سطح شهر تردد میکنن رو بزنه
در کل امریکا با افزایش حجم موتور تونسته خروجی گشتاور رو بالا ببره و اون گشتاور رو صرف به حرکت دراوردن گیربکسها و دفهای سرعتی کنه که نتیجش شده ماشینهایی که شتاب بالایی دارن(مثلا همین بیوک شتابش نسبت به وزنش بی نظیره) و با وجود استفاده از موتورهای دور پایین، حداکثر سرعت بالایی رو در اختیار راننده قرار میدن! حالا یخورده میایم جلوتر انجین Lt4کوروت با حجم 6.2لیتر در نظر میگیریم با انجین 3.8لیتری تویین توربو Vr38dettنیسان جی تی ار،انجین کوروت 650اسب بخاره(OHV)و انجین نیسان 600اسب بخاره(dohc)حالا جالب اینجاست انجین کوروت بخاطره استفاده از فناوریohvقدرت کمتری نسبت به ازای هر لیتر تولید میکنه ولی گشتاوره بیشتری داره سبک تره سایزش کوچیکتره و خوش صداتره ولی مصرف بالاتری داره که البته اینم در نظر بگیریم در امریکا بنزین ارزونه.به خاطره همینه که اکثرا سنتی کار میکنن و حجم موتورو بالا میبرن به قول خودشون No replacement for displacementبه معنای هیچ چیز جایگزین حجم بالا رو نمیگیره.و به دلیل گرون تر بودن بنزین تو کشورای اروپایی بیشتر رو گرفتن بیشترین قدرت از حجم پایین تمرکز ولی انجینا امریکایی سبک تره و گشتاوره بیشتری هم دارن و… راستی درمورده اون موتوره 11000CCبگم خدمتتون که اون موتور 2000اسب بخارو به صورت تنفس طبیعی تولید میکنه و کاملا مطمئنه ولی اون تویوتا لندکروز تنفس مصنوعی با دوتا توربوشارژ بزرگ ساخت کمپانی گرت تولید میکنه (خب طبعا انجین تنفس طبیعی مطمئن تر از انجین تنفس طبیعی با بوست بالاست مخصوصا اگه فول فورج باشه)اقا شرمنده که خیلی طولانی شد یسری مطالب هم تازه نگفتم?.در اخر باید بگم که باید به سلایق احترام گذاشت هر کسی سبک و راه و روش خودشو دوست داره بنده به کسی که از ماشین امریکایی خوشش نمیاد احترام میذارم و کسی هم که خوشش میاد هم محترمه برای ما.شصتم پوکیددد?
حمیدرضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۶برای عاشقان قدرت و سرعت این نسخه جیپ بهتر از مرسدس هست
ایمان
۲۶ بهمن ۱۳۹۶اگه احساسی نظر ندیم واقعاً جیپ برتره
فقط طراحی داخلی مرسدس بنز قشنگ تره
.
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ولی بنز خیلی خوشکله
Behnam
۲۶ بهمن ۱۳۹۶+جیپ بیشتر میسوزونه!
_خب نوش جونش.
#ali.m#
۲۶ بهمن ۱۳۹۶من به جیپ رای میدم
هر دو عالین .
ولی مساله جوون پسند تر بودنه جیپه
بنز هم عالیه و خیلی پرستیژ داره ولی یکم پیر مردی به نظر میاد .
Wrx
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مویوم موافِقُم???
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ها تویوم مثه مو موافقی؟
Wrx
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ها مویوم مثه تو موافقُم😅😄رپتور جان😬
F۲۲RAPTOR
۲۷ بهمن ۱۳۹۶جون دداش؟
FcmZ
۲۶ بهمن ۱۳۹۶هیچ گرونی بی حکمت نیست.
شما از ارزونی جیپ صحبت میکنین در صورتی که خیلیم ارزون نیست.87000 دلار برای ماشینی که بوی پلاستیکو میشه از تو عکس حس کرد!!!
جیپ و فیات هر ساله جزء نامطمئن ترین برند های خودرویی هستند. حالا شما بیاین قدرت مهیب 707 اسب هم به جیپ اضافه کنید. شما خودتون اخرشو بخونین.
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶شگفتا تکنو لوژیه گوشیت بو ماشینا رو هم جذب میکنه؟
پلاستیک؟
تو یکی از صفحات مجله ،،،خودرو امروز ،،،زده بود کیفیت کابین این ماشین مثال زدنیه
???
بوی کامنتت همه جارو برداشت
FcmZ
۲۶ بهمن ۱۳۹۶فعلا کامنت های شما همه جا رو گرفته.
تا ادم میخاد نظری بده که مغایر نظر شماست از همه طرفه و بدون هیچ دلیل منطقی بهش حمله میکنین.
پلاستیکی بودن ماشین های امریکاییها هم چیزی نیست که من بخوام شما رو توجیه کنم.
Asensio
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خوشبحالت چجوری بو رو از عکس متوجه میشی ???
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶معرکه ن بعضیا داداش
???
Hamid.Hellcat
۲۶ بهمن ۱۳۹۶واقعا اینقدر حس بویاییت قویه؟
hamid
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ترک هاوک رو باید مینداختنش با اوروس تا توی اوج حذف بشه. یه موتور گنده بستن روش فک کردن دیگه اخره ماشین. اگه خیلی مرد هستن این دوتا رو ببرن توی یه مسیر پر پیچ وخم اونوقت برنده مشخص میشه.
هیشکی با ماشینش فقط توی مسیر مستقیم نمیره.
M.us
۲۶ بهمن ۱۳۹۶من جیپو تو منطقه ازاد دیدم یه هیبتی داره درضمن اقا hamid چطوریه که بنزو پورش و لامبو با اون تکنولوژی که شما میگین نتونسته جیپو شکست بده تو اینجا منظورت از تکنولوژی چه جور تکنولوژیه ؟؟؟رای من جیپ چون حقشه یچیزم بگم این که ما اگه حتی ماشین مورد علاقمون پیروزم نشه بازم برای ما جایگاه خاصی داره
hamid
۲۶ بهمن ۱۳۹۶دوست عزیز ساختن یه موتور که حتی بالای هزار اسب قدرت داشته باشه واسه کمپانیای بزرگ هیچ کاری نداره ولی یه ماشین فقط اسب بخار نیستش. ماشینای آمریکایی یه مزیت بزرگ دارن که اونم قیمتشونه ولی اگه دقت کنی این ترک هاوک هم همچین ارزون نیس.
در ضمن هرموقع ترک هاوک تونست توی پیست هم کلاسای خودشو شکست بده اونوقت این ماشین تمجید داره نه الان
achtung
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مثل مقایسه ساعت طلای رولکس بود با سواچ
Abbas us.c
۲۶ بهمن ۱۳۹۶اقا ترک هاک 400مترو 11.6میزنه
حافظ
۲۶ بهمن ۱۳۹۶چرا شاسی بلند قدرتمند مرسدس بنز رو نزاشتی برا دوئل با این ماشینا.منظورم مرسدس بنز GLS63 هستش
که قدرتمندترین ساسی بلنده دنیاس ب نظرم
هم از هیبت هم از لوکسیو قدرت
هیچ کدام از این شاسی بلندا هم هیچ وقت از هرنظر بهش نمیرسن
Hemichan
۲۶ بهمن ۱۳۹۶آدم میاد یه کامنت بزاره ولی فضا انقد مسمومه …
در ضمن شتاب ترک هاوک 11.6 ثانیه اس
هرچند هنسی نزدیک 11 ثانیه به دست آورده
دلیل یکسان بودن محور هم استفاده ی دایملر از پلتفرم کرایسلره
امین قاف
۲۷ بهمن ۱۳۹۶جیپ حرف اول رو تو این سگمنت میزنه بی شک
Keyvan
۲۷ بهمن ۱۳۹۶JeeP
امیر
۲۷ بهمن ۱۳۹۶فقط طراحی داخل بنز GLبهتره بقیش ک….
Amir
۲۸ بهمن ۱۳۹۶در این دوئل بی شک •||||•
Elmiraj
۷ اسفند ۱۳۹۶ترک هاوک با این که از همه سریع تره ولی باز اگه یه روزی از اینا کم بیاره باز هم شکست نخورده !!!
به این دلیل که گرند چروکی یک SUV میان سایزه و ابعاد بزرگتری از CUV هایی مانند : مرسدس GLE ، بنتلی بنتایگا ، پورشه کاین ، BMW X6 و لامبورگینی اوروس داره و کراس اور های مذکور آیرودینامیک بسیار بهتری از SUV میان سایزی مانند : گرند چروکی ، لکسوس GX ، تویوتا پرادو و فورد اکسپلورر دارن .