همچنان در دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال هستیم که امروز به گروه کراساوورهای متوسط لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه دو کراساوور آمریکایی یعنی کادیلاک XT5 و لینکلن MKX در برابر یکدیگر قرار گرفتند که درمجموع طی این رقابت تعداد ۱۲۶۵ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل XT5 موفق شد با دریافت ۱۰۸۳ رأی و کسب ۸۵ درصد از کل آراء پیروزی مقتدرانهای کسب نماید درحالیکه MKX تنها ۱۸۲ رأی دریافت کرده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراساوورهای متوسط لوکس دو کراساوور آلمانی بنامهای پورشه کاین و مرسدس بنز GLE کوپه به مصاف یکدیگر رفتهاند.
مازراتی لوانته | رنجروور اسپرت | پورشه کاین | مرسدس بنز GLE کوپه |
رنجروور اسپرت | ؟ | ||
رنجروور ولار | بامو X6 | مرسدس بنز GLE | لکسس RX |
رنجروور ولار | مرسدس بنز GLE | ||
کادیلاک XT5 | لینکلن MKX | بامو X5 | اینفینیتی QX70 |
کادیلاک XT5 | ؟ | ||
لینکلن ناتیلوس | فولکسواگن توآرگ | جگوار I-Pace | تسلا مدل X |
؟ | ؟ |
پورشه کاین
پیش از آنکه تب کراساوورسازی تا این حد فراگیر شود، پورشه تصمیم گرفت برای اولین بار به دنیای شاسیبلندها وارد شود. بدین ترتیب این شرکت در سال ۲۰۰۲ نخستین شاسیبلند خود را با نام کاین معرفی کرد. این خودرو که یک کراساوور لوکس متوسط بود، روی پلتفرم PL71 گروه فولکسواگن ساخته شده بود که با دیگر کراساوورهای متوسط این گروه یعنی فولکسواگن توآرگ و آئودی Q7 مشترک بود. کاین ساختارشکنی بسیار بزرگی برای پورشه محسوب میشد چراکه این شرکت تا آن زمان غیر از خودروهای اسپرت، محصول دیگری تولید نکرده بود و بنابراین این ریسک بزرگی بشمار میرفت. نسل اول کاین به مدت هشت سال روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رسماً نسل دوم آن رونمایی شد که بهتازگی جای خود را به نسل سوم داده است. این نسل برای اولین بار در تاریخ ۲۹ آگوست امسال بهصورت آنلاین رونمایی شد. نسل سوم کاین نیز پلتفرم مشترکی با طیف گستردهای از کراساوورهای گروه فولکسواگن همچون آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس دارد درحالیکه در آینده آئودی Q8 و نسل جدید فولکسواگن توآرگ هم روی همین پلتفرم ساخته خواهند شد. نسل سوم کاین در ابتدا در دو نسخهٔ پایه و S معرفی شد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت امسال نسخهٔ توربو هم به آنها اضافه گردید؛ بنابراین در خانوادهٔ این کراساوور آلمانی فعلاً همین سه مدل حضور دارند که مدل توربو قویترین آنها محسوب میشود. ولی ما برای این دوئل نسخهٔ پایهٔ کاین را انتخاب کردهایم که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو مجهز است. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. پورشه کاین تا پایان ماه نوامبر در بازار ایالاتمتحده بیش از ۱۱ هزار دستگاه و تا پایان اکتبر در اروپا نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه فروش داشته است.
مرسدس بنز GLE کوپه
در دورانی که هنوز خبری از محبوبیت عجیبوغریب کراساوورها نبود، مرسدس بنز تنها مدل G کلاس را بهعنوان یک اسیووی در سبد محصولات خود داشت. سپس این شرکت در اوایل دههٔ ۹۰ میلادی تصمیم به گسترش خانوادهٔ اسیوویهای خود گرفت و پس از همکاری نیمهکارهای با میتسوبیشی، سرانجام دومین اسیووی مرسدس بنز با نام M کلاس در فوریهٔ سال ۱۹۹۷ رونمایی شد. این خودرو که بعدها با نام ML هم عرضه گردید، یک اسیووی متوسط لوکس با ساختار بدنه روی شاسی بود. سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۵ نسل دوم M کلاس رونمایی شده و با مدل ۲۰۰۶ به بازار آمد؛ اما این نسل برخلاف نسل قبلی بر روی پلتفرم مشترکی با مدل بزرگتر GL ساخته شده بود و ساختاری یکپارچه داشت و بنابراین به یک کراساوور تبدیل شد. نهایتاً در سال ۲۰۱۱ نیز نوبت به معرفی نسل سوم ML با مدل ۲۰۱۲ رسید؛ سپس بعد از استراتژی نامگذاری مرسدس بنز، نسخهٔ کوپهٔ ML برای اولین بار نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ با نام GLE کوپه رونمایی شد. بدین ترتیب اولین کراساوور کوپهٔ مرسدس بنز برای رقابت مستقیم با بامو X6 متولد شد. تنوع مدلها و پیشرانههای GLE کوپه اما کمتر از نسخهٔ معمولی آن است بهنحویکه تنها در چهار مدل مختلف تولید میشود که ما از بین آنها به جهت هماهنگی با پورشه کاین پایه، مدل GLE43 AMG را انتخاب کردهایم. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. البته این مدل در ابتدا با نام GLE450 به بازار عرضه میشد اما از مدل ۲۰۱۷ نام آن به GLE43 تغییر پیدا کرده است. مرسدس بنز GLE تا پایان ماه نوامبر در بازار ایالاتمتحده نزدیک به ۴۹ هزار دستگاه و تا پایان اکتبر در اروپا بیش از ۲۲ هزار دستگاه فروش داشته است (شامل هردو نسخهٔ معمولی و کوپه).
مشخصات فنی
پورشه کاین | مرسدس بنز GLE43 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۷ ثانیه | ۵.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۱ ثانیه | ۱۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۰۵۰ کیلوگرم | ۲۳۵۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۲ متر | ۴.۸۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۹ متر | ۲.۹۱ متر |
حجم صندوق بار | ۷۵۰ لیتر | ۶۵۰ لیتر |
قیمت پایه | ۶۶,۷۵۰ دلار | ۷۰,۵۷۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9901903]
Madjid Thunderbird
۲۹ آذر ۱۳۹۶پورشه کاین رو بیشتر میپسندم
Madjid Thunderbird
۲۹ آذر ۱۳۹۶جدا از رقابت کاین و GLE و کلا بدون توجه به این دوئل ، دوست دارید آرم کدام خودروساز روی ماشینتون باشه ؟
1- پورشه : لایک???
2- مرسدس بنز : دیسلایک???
KamyR
۲۹ آذر ۱۳۹۶پورشه شاخ تر و خاص تره چون تعداد مدل هاش کمه
علی
۲۹ آذر ۱۳۹۶پدال عزیز حداقل ی طرفه قضیرو ی خودروی((( الکی اصیل اینگیلیسی میذاشتی))) که اوت شدنشو میدیدیم یکمی میخندیدیم و روحیمون عوض میشد .اخه این چه دوئلیه؟!!
با تچکر
F۲۲RAPTOR
۲۹ آذر ۱۳۹۶این مقایسه بین کمپانی ها نیست
بین ۲ تا ماشینه
بهرام
۲۹ آذر ۱۳۹۶یه پای فینال معلومه که لامبورگینی اوروسه ولی اون یکی فینالیست کدومه خیلی جذاب میشه رقابت ?
مهدی
۳ دی ۱۳۹۶خیلی نامردیه لامبو اوروس بیاد تو این رقابت چون قیمت اینا60 تا 80 هزار تا هستش بعد لامبو با 200 هزار تا میخوام بهتر نباشه صد سال سیاه بعد لامبو تازه فعلا رو کاغد خیلی خوبه باید یکی دوسال ازش استفاده بشه بعدنظر داد
شاهين
۲۹ آذر ۱۳۹۶با وجود لامبورگینی اوروس تو این گروه از الان برنده این سگمنت هم معلوم شد …من حواسم نبود اون بزرگوار هم اضافه شده تو این گروه
Madjid Thunderbird
۲۹ آذر ۱۳۹۶.
آره ، گلادیاتوری که همه منتظرش بودیم بالاخره وارد آمفی تئاتر شد
فقط انگلستان
۲۹ آذر ۱۳۹۶طرفداران آلمان دارن این حرف رو می زنن
(پدال عزیز حداقل ی طرفه قضیرو ی خودروی((( الکی اصیل اینگیلیسی میذاشتی))) که اوت شدنشو میدیدیم یکمی میخندیدیم و روحیمون عوض میشد .اخه این چه دوئلیه)
جالبه که بعضی از جملاتشم می زاره توی چند تا پرانتز تا که شاید حرفش بیشتر باعث شکست خوردن خودروهای انگلیسی بشه ولی عزیزم از این خبرا نیست انگلیس خودروهاش عالین عالی
به نظرم بهتر بود بنتلی بنتایگا هم توی این گروه قرار می گرفت چون کلاسش بیشتر به این گروه میاد تا گروه فول سایز های غول پیکر
اگه بود مثل آب خوردن امثال پورشه کاین و بی ام و X5 رو کنار می زد (تکرار می کنم مثل خوردن آب ) و مستقیم می رفت به مرحله فینال و اونجا با لامبورگینی اوروس روبه رو می شد
با تچکر فراوان بابت کنار زدن امثال پورشه کاین .
فقط انگلستان
۲۹ آذر ۱۳۹۶حالا که دوئل مخصوص خودروهای آلمانیه منم یه عکس از دو خودرو آلمانی می ذارم
مکانش سئوله
فقط انگلستان
۲۹ آذر ۱۳۹۶http://uupload.ir/files/wbw4_538719336.jpg
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۹ آذر ۱۳۹۶فقط انگلستان عزیز سلام،و اینکه خیلی دیر به دیر میای سایت.?
بعدشم واقعا فکر کردی این دوستمون طرفدار خودروسازی آلمانه؟؟!!!
………..
من هزارتا بنتایگا رو با یه دونه رنج روور SVAutobiography LWB عوض نمیکنم.
چه بنتایگا چه رولز رویس کولینان و ……باید با فیس لیفت مدل جدید SVAutobiography رقابت کنن چون به نظرم برای رقابت عادلانه نیازی نبود رنج روور نسل جدید این ماشین رو بیرون بده!!!!!!!!!!
همیشه تو شاسی بلندا انتخاب اولم لندروور رنج روور هست.
واقعا جالبه آدم میخونه که اولین شاسی بلندی که تونسته از عمق 90 سانتی متری آب عبور کنه ماله این شرکت بوده.
الان هم مدل جدید دیسکاوری میتونه بیش از 90 سانتی رو طی کنه که خودش یکی رکورده.
واقعا نوآوری های این کمپانی زیاده و پیشتاز تو کلاس خودش.
…………….
این جا هم صد در صد رای من کاینه چون معتقدم پورشه تو شاسی بلندای عملکردی حرف اول رو میزنه.
اگه مشکل خاصی پیش نیاد فینال بین کاین و اورورس خواهد بود.
…………..
امیر جان امیدوارم بیشتر کامنتهای باشکوه ازت ببینم و از حضورت استفاده کنم.((خوش برگشتی))
فقط انگلستان
۲۹ آذر ۱۳۹۶دانیال جان سلام از منه حالت خوبه
من بیشتر سعی می کنم کامنت های بزرگوارانی مثل تو رو بخونم و ازشون لذت ببرم و این باعث می شه در حضور عزیزانی مثل شما که توی کامنتاتون همه چیزهای لازمه رو می گید کمتر پیام بزارم
در مورد علی عزیز هم احساس می کنم طرفدار ماشین های آلمانیه
بهترین شاسی بلند مورد علاقه من هم رنجروور اتوبیوگرافیه چون انگار همه چیزش طبق سلیقه من ساخته شده البته من شاسی بلندای دیگرو هم دوست دارم ولی چند درجه پایین تر از اتوبیوگرافی
در مورد فینال این گروه هم به نظرم اوروس می ره فینال ولی نمی تونم با قاطعیت بگم که رقیبش در فینال کدوم ماشینه ولی به نظرم اوروس لیاقت اول شدن در این گروه رو داره
یه چیزم از قلم نندازم اونم اینکه منم دلم برای امیر تنگ شده بود و خوشحال شدم که کامنتش رو دیدم
ارادت فراوان به دانیال عزیز و مکلارن سوار.
Madjid thunderbird
۲۹ آذر ۱۳۹۶ممنون دانیال جان
من همیشه حواسم به این سایت هست منتها بعضی وقتا کارام زیاد و سنگین میشه و نمیتونم کامنت بذارم.
میخوامت رفیق.
KamyR
۲۹ آذر ۱۳۹۶چه قدر سخت?
شاهين
۲۹ آذر ۱۳۹۶آقا قرار نبود این دوعل تو مرحله مقدماتی انجام بشه.این خودش فینال بود.آخه من چجوری از بین این دوتا انتخاب کنم.با عرض احترام به پورشه کبیر من به بنز رای دادم.ولی بازم میگم این دوعل جاش تو فینال بودا
Mohammad
۲۹ آذر ۱۳۹۶کاین بهتره از این بدقیافس
سياوش
۲۹ آذر ۱۳۹۶پدال جان واقعا خودت احساس نمیکنی اوروس سطحش خیلی از این رقبا بالاتره؟؟؟
F۲۲RAPTOR
۲۹ آذر ۱۳۹۶شما بفرمایید تو کدوم سگمنت پس باید بذارنشون
با اف ۱۴ باشه خوبه؟
همینه سگمنتش دیگه حالا هی بیا متکبر شو😎😎😎😄
رامين
۲۹ آذر ۱۳۹۶شما انگار نمیدونی پورشه چیه همین اوروس که میگی قراره از پیشرانه پورشه استفاده کنه بزار توربو اس پورشه بیاد بعد بگو فکر کنم چون پورشه تو ایران زیاد شده از چشم افتاده پورش کاین اصلی توربو اس هست نه حتی توربو این مدل ها فقط برای سود دهی به پورشه هست و اینم یادت نره کاین بهترین شاسی بلند دنیا هست به گفته کار شناسان
کوروش
۲۹ آذر ۱۳۹۶بهترین شاسی بلند اسپورت
وکرنه
چون x5 ، لندکروز ، lx570 ، گرند چروکی ، اسکالید، پاترول ، g class ، رنجروور ، نویگیتور و ….. اینها هم شاسی هستند و قطعا از کاین ضعیف تر نیستند
رامين
۲۹ آذر ۱۳۹۶تا حالا جیپ چروکی رو دیدی عزیزم؟ شما میدونی جیپ جایگاهش کجاس؟ توشو نگاه کن تکنولوژی بکار رفته فنی شو نگاه کن در ضمن نویگیتور رو خودم نشستم ۲۰۱۸ رو بله هم مثل کشتی هست و از lx570 هم خیلی بزرگتره ولی دوست عزیز بحث سره خوب نیست سره بهترینه اینا همه خوبن همونجور که s class بهترینه تو لوکس ها رولز رویس هم لوکس هست بله شما نمیتونی از اس ایراد بگیری ولی در حد رولز رویس هم نیست توی پرفورمنس حرف اول رو پورشه میزنه کارخانه بابام که نیست حقیقته شما یه لکسس نام ببر که به بی ام و برسه از نظر پرفورمنس غیر lfa خب نمیتونه مثل اینکه ما نمیتونیم یه سوناتا یا سانتافه تولید کنیم اونها هم اینطورن و پورشه ۵ تا۷-۸ هزار دلار بابته فنر بندی هندلینگ و حتی آفرود پورشه کاین آفرود بی نظیری داره ولی چون بیشتر ما برای گاز دادن ماشین اسپرت میخریمش و گرونه صدمه دیدن بهش نمی برن ایشالا یه روز سوار شی همه رو با این نتیجه میرسی پورشه بهترینه ماله من نیست کارخانش از ماشین سوار های واقعی بپرس که تو راحتی و پرفورمنس هم کاین بهترینه
Amin
۲۹ آذر ۱۳۹۶همین اوروس که میفرمایید پلتفرمش با کاین و و ائودی q7 مشترکه و اصلا هم سطحش خیلی بالاتر از مثلا کاین توربو اس نیست
امیر
۲۹ آذر ۱۳۹۶بنز خب خیلی طراحی بیرونیش جذابه ولی طراحی داخلی کاین که برای یه خودروی لوکس خیلی مهمه خیلی شیک تر وزیباتره ولوکستر بنظر میاد درکل کاین
F۲۲RAPTOR
۲۹ آذر ۱۳۹۶بنر از هر لحاظ سرتره قدرت و گشتاور بیشتر گیربکس ۹ دندش
صفر تا صدش
رای من بنز با ابهت
رامين
۲۹ آذر ۱۳۹۶این باید با کاین gts که هنوز نیامده مقایسه بشه به عنوان مثال پانامرا gts با 4s خیلی فرق دارن ولی gts هم موتور تقویت شده و اسپرت شده ی 4s هست
الف.ی
۲۹ آذر ۱۳۹۶به نظرم نمای عقب کاین زیباتر از مرسدسه ولی نمای جلو بنز ابهت بیشتری داره
من که به مرسدس رای میدم
پدال به هیچ عنوان به نظرات و سوالات و پیشنهاد های کاربرا در مورد دوئل ها توجه نکردی
چرا نسخه های توربو اس و 63 اس رو مقایسه نکردید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
سردبیر
۲۹ آذر ۱۳۹۶سلام. برای تنوع در رقابت ها در هر سگمنت تصمیم گرفتیم تا از مدل های مختلفی استفاده کنیم. از انجا که در مرحله بعدی، برندگان با رقبای سخت تری مواجه خواهند شد، مدل های قوی تری ازجمله مواردی که شما فرمودید وارد میدان خواهند شد. مثلا برای رقابت برنده این رقابت با اوروس نیاز است که به سراغ پرچمداران آنها برویم.
ارادت
F۲۲RAPTOR
۲۹ آذر ۱۳۹۶جناب سردبیر هنوز که برنده اوروس وx5مشخص نیس.
همچین میفرمایین برنده این رقابت
با اوروس که اینگار برنده دوئل x5و اوروس رو از همین الان مشخص کردین.
سردبیر
۲۹ آذر ۱۳۹۶سلام. عرض کردم که “مثلا”
Just bentley continental
۲۹ آذر ۱۳۹۶من بغیر اینه از همین الان میگم
اوروس با اختلاف این سگمنتو جمع می کنه. با اختلاف.
الف.ی
۲۹ آذر ۱۳۹۶تشکر از پاسخگویی سریعتون
ساسان
۲۹ آذر ۱۳۹۶به پورشه رای دادم..نمای بیرونی و داخلیش معرکست.بخصوص داخلی
ببینید کی اینجاست….اوروس بزرگ هم که وارد رقابت شد…عالیه
مهران
۲۹ آذر ۱۳۹۶خیلی کم پیش میاد که با یه کراس اوور حال کنم ولی کاین از آون دسته ماشیناست که عاشقم
مبین پورمند
۲۹ آذر ۱۳۹۶عاقا این دوتا داستانش جداس.خدایی چرا گذاشتین تو ۱ گروه؟؟؟ یکی کوپس یکی اسیووی
حمیدرضا
۲۹ آذر ۱۳۹۶به خاطر قدرت موتور در تیپ پایه در مقایسه با پرچمدار و قیمت کمتر با توجه به مصرف کمتر به پورشه رای دادم
hamid
۲۹ آذر ۱۳۹۶لامصبا هر دوشونو آدم دوس داره داشته باشه.
Babak
۲۹ آذر ۱۳۹۶از هر جهت که توجه کنید مشخصات بنز بهتره نمیدونم چرا پورشه بیشتر رای آورده!!(با اینکه عاشق پورشه هستم) ولی اینجا GLE از نظر فنی کاملا بهتره
ahmad m
۲۹ آذر ۱۳۹۶من که بین این دو نمیتونم یکیشو انتخاب کنم
achtung
۲۹ آذر ۱۳۹۶هر دوشون عالین مهم اینه که ماشین نازین هم نازن هم nazi ?? هستن
Mohamad
۳۰ آذر ۱۳۹۶کلا تو آلمانیا به پورشه تمایل دارم و بنظرم بهترین برندشونم همینه به لحاظ کیفی و فنی
R
۳۰ آذر ۱۳۹۶به طور کلی پورشه طراحی داخلیش حرف نداره خیلی لوکسه ولی ظاهر بیرونیش زشته ولی مرسدس برعکس من به مرسدس رای دادم