پورشهمرسدس بنز

دوئل پورشه 911 و مرسدس-آام‌گ GT

امروز به یکی از جذاب‌ترین گروه‌های رقابت‌های خودرویی پدال یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه شاهد یکی از هیجان‌انگیزترین رقابت‌ها، یعنی نبرد لامبورگینی اونتادور S و فراری ۸۱۲ سوپرفست بودیم که درمجموع ۲۵۶۳ رأی در این دوئل جذاب به ثبت رسید. در این دوئل رقابت بسیار نزدیکی در جریان بود به‌گونه‌ای که اونتادور S تعداد ۱۳۸۲ رأی و فراری ۱۱۸۱ رأی کسب کرده است و بنابراین گاو خشمگین ایتالیایی با کسب ۵۴ درصد از آراء پیروز رقابت شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کرد. در سومین دوئل گروه سوپراسپرت‌ها نیز شاهد رقابت بسیار پرهیجانی هستیم چراکه پورشه ۹۱۱ و مرسدس-آام‌گ GT رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند و مهم‌تر از آن، هردو خودرو با قوی‌ترین نسخهٔ خود به میدان آمده‌اند تا آتش هیجان و جذابیت را داغ‌تر کنند.

ب‌ام‌و i8 هوندا NSX شورلت کوروت دوج وایپر
؟ ؟
آئودی R8 لامبورگینی اوراکان فراری ۸۱۲ لامبورگینی اونتادور S
؟ لامبورگینی اونتادور S
مک‌لارن 720S فراری ۴۸۸ فراری کالیفرنیا مک‌لارن ۵۷۰
؟ فراری کالیفرنیا
نیسان GT-R فورد GT مرسدس-آام‌گ GT پورشه ۹۱۱
؟ ؟
آستون‌مارتین ونتیج جگوار F تایپ
؟

پورشه ۹۱۱

پورشه ۹۱۱ یکی از خودروهایی است که نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که نماد کلاس اسپرت و سوپراسپرت محسوب شده و اصالت در آن موج میزند. این ماشین اسطوره‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان جایگزینی برای مدل ۳۶۵ معرفی شد. ۹۱۱ همانند سلف خود که بر اساس فولکس‌واگن بیتل ساخته شده بود و از ترکیب موتور عقب استفاده می‌کرد، یک خودروی اسپرت موتور عقب با پیشرانهٔ تخت هواخنک بود. بدین ترتیب تولید این ماشین با همین ترکیب تا سال‌ها بعد ادامه پیدا کرد و هرچند در سال ۱۹۹۸ با معرفی نسل ۹۹۶، پورشه پیشرانه‌های هواخنک را کنار گذاشته و به نمونه‌های آب‌خنک روی آورد اما این شرکت حاضر به تغییر ساختار سنتی موتور عقب ۹۱۱ نشد و علیرغم محدودیت‌های این ترکیب خصوصاً برای یک خودروی اسپرت، همچنان آن‌را به‌عنوان میراثی ارزشمند حفظ کرده است. ۹۱۱ هم‌اکنون در نسل ۹۹۱ خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ رونمایی شد. سپس در سال ۲۰۱۵ در همین نمایشگاه، نسخهٔ بروز شده و فیس‌لیفت شدهٔ این نسل با نام ۹۹۱.۲ رونمایی شده و با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. این اسپرت اصیل آلمانی هم‌اکنون در انواع بسیار مختلفی در سه نسخهٔ کوپه، کابریولت و تارگا تولید می‌شود. همچنین پوشه همچنان سنت پیشرانه‌های تخت ۹۱۱ را هم حفظ کرده و در حال حاضر تمامی نسخه‌های این خودرو با موتورهای شش سیلندر تخت عرضه می‌شوند. همان‌طور که اشاره شد، ما در این دوئل قوی‌ترین و بالاترین عضو خانوادهٔ ۹۱۱ یعنی مدل توربو S را در نظر گرفته‌ایم البته اگر مدل تولید محدود GT2 RS که به‌تازگی معرفی شده است را در نظر نگیریم. ۹۱۱ توربو S به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو مجهز است که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

مرسدس-آام‌گ GT

مرسدس بنز برای اولین بار مدل AMG GT را به‌طور رسمی در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ رونمایی کرد. هرچند این خودرو به‌نوعی جانشین مدل SLS AMG محسوب می‌شود اما نمی‌توان آن‌را جایگزین مستقیم SLS دانست چراکه AMG GT برخلاف سلفش، بیشتر به خودروهای اسپرت نزدیک است تا سوپراسپرت. همچنین AMG GT یک کوپهٔ فست‌بک بوده و در آن خبری هم از درهای گالوینگ SLS نیست. بااین‌حال این خودرو پس از SLS AMG دومین خودرویی است که با همکاری AMG توسعه پیدا کرده و همچنین نخستین خودرویی محسوب می‌شود که با برند مرسدس-آام‌گ به بازار عرضه شد. AMG GT نیز همانند SLS خودروی مارشال مسابقات فرمول یک است که این نمونه برای اولین بار در گرند پری ۲۰۱۵ استرالیا رونمایی شد. مرسدس بنز این ماشین را برای رقابت مستقیم با پورشه ۹۱۱ روانهٔ بازار کرده و به همین دلیل AMG GT هم در انواع مختلفی تولید می‌شود. همچنین در ابتدا این خودرو فقط به‌صورت کوپه عرضه می‌شد اما چندی بعد نسخهٔ رودستر آن‌هم معرفی گردید که علاوه بر حذف سقف، تغییرات ظاهری را هم تجربه کرده بود. این تغییرات بعداً روی مدل‌های کوپه هم اعمال شد. AMG GT هم‌اکنون در انواع پایه، S، C و R تولید می‌شود که در این رقابت پرچم‌دار آن‌ها یعنی AMG GT R شرکت کرده است. این مدل هم مانند دیگر برادرانش از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما این موتور در نسخهٔ R قدرت بیشتری برابر با ۵۸۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن متر دارد. این نیرو برخلاف ۹۱۱، توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه تنها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. همین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 در محصولات دیگر مرسدس-آام‌گ همچون مدل‌های C63 و S63 هم مورداستفاده قرار می‌گیرد و همچنین طبق گزارشاتی قرار است در نسل آیندهٔ مدل G63 هم بکار رود.

 

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S مرسدس-آام‌گ GT R
ترکیب موتور عقب موتور جلو
پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 ۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۵۸۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد ۲.۶ ثانیه ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه ۱۱.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۷ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۶۱۶ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۷ کیلو به اسب بخار ۲.۸ کیلو به اسب بخار
طول ۴.۵۰ متر ۴.۵۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۵ متر ۲.۶۳ متر
قیمت پایه ۱۸۹,۱۵۰ دلار ۱۹۹,۰۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9794703]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. fcmz

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    با اینکه تو جدول 911 نسبت به بنز برتری جزئی داره ولی لب تایم بنز بهتره.
    911 ( 7.18 )
    AMG GTR ( 7.10 )
    رای من بنزه فقط به خاطر اینکه طرفدار بنزم. هرماشین دیگه ای غیر از بنز جلوی 911 بود به 911 رای میدادم.

    1. نویدی

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (409 ديدگاه)

      برتری جزئی؟!یه نگاه به اختلاف حجم موتورشون بنداز.
      پورشه یه سر و گردن از بنز بالاتره.

      1. fcmz

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (114 ديدگاه)

        اگه به اسب بخاره که بنز با دو لیتر 400 اسب تولید میکنه.
        این محاسبات بوده که به این نتیجه رسیدن بهترین کشش و گشتاور و هزار چیز دیگه با این قدرت جور در میاد.

        1. نویدی

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (409 ديدگاه)

          کی اسم اسب بخار آورد؟!
          پورشه با دویست سی سی و دو سیلندر کمتر،شتاب و گشتاور و تاپ اسپید بهتری نسبت به بنز داره.
          این یعنی برتری قاطع و بی چون و چرا.
          تنها برتری بنز نسبت به پورشه داشبوردشه!

        2. fcmz

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (114 ديدگاه)

          اگه این طوره که شما میگین بنز باوزن بیشتر 8 ثانیه سریعتره که برای ماشین های با قدرت برابر 8 ثانیه خیلی زیاده.

    2. حسين

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      ببخشید این جا دارم میگم
      لایکای بنز بیشتره و لی آماره پورش بالاتره ??

  2. ارش

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    آخه چچوری انتخاب گنم از بین دو تا عشقم

    1. Erfan

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      آب قند لطفا!!!
      خیلی سخته ولی من ی بنز باز 2 آتیشم…
      من به بنز رای دادم!

      The Best or nothing….

  3. amin

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    من به این کلاس خودرویی علاقه ای ندارم و صرفا با توجه به جدول به پورش رأی دادم,

  4. شاهین پسر

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    مقایسه هوراکان و آر8 جذابه.درگ بین هوراکان 610 و آر8 وی10 رو دیدم و آئودی با اختلاف دو متر اول میشه.قطعا اونم بخاطر سیستم کنترل لانچ جهانی آئودی هستش که اول میوفته جلو و تا آخرشم جلو میمونه.
    اما توی پیست … بماند تعریف کردنی نیست

  5. شاهین پسر

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    اینجاهم پورشه برتره و دیدم که میگم.تک و توک کلیپ هایی از این مقایسه ها دیدم

  6. h

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    هر دو تا خوب اند ولی مرسدس لامصب خیلی ابهت داره-
    آمار های پدال هم که ……… آخر تو خوده سایت مرسدس گفته که سریع ترین amg gt مدل r هست که 0 تا 100 3.6 هست
    پورشه هم که بعد از gt2 که قیمت فراری رو داره مدل توربو s هست که قیمتش بالا تره از amg gt هست مدل های دیگه هم داره که این 0 تا 100 که گفته شده مربوط به Turbo S.

      1. h

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (434 ديدگاه)

        خدایا خودت ظهور کن فراری 812 حذف شده
        مگه در حال حاظر بهتر از اون هم هست؟
        هذا ماذا…

        1. Amir Schumacher

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند

          این ۱۰۰۰ بار !!!

  7. Saied

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    تنها ماشینی که مرسدس بنز کبیرو به زحمت بیاندزه فقط میتونه یه پورشه باشه.
    چطور با سریs بنز هیچ ماشینی نمیتونه رقابت کنه گیرم که تکنلوژیه بیشتری داشته باشه.
    ۹۱۱ پورشه هم همین حکم رو داره. عاشقایه این ماشین هیچ جوره اینو ول نمیکنن.

  8. فرشاد

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من به شخصه دو تا مشکل با کابین ۹۱۱ و نیسان GTR دارم، اونم اینکه بر خلاف ظاهر بیرونشون، کابینشون اصلا اسپورت نیست و خیلی معمولی به نظر میرسن، مخصوصا ۹۱۱، اما خدایی یه نگاه به کابین AMG GT بکنین، بی نظیره.

  9. فرشاد

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    برخی آمار پدال اشتباهه
    طبق سایت جهانی مرسدس بنز، AMG GT R قدرتش ۵۸۵ اسب بخاره (۵۷۷ اسب بخار تو سایت مرسدس آمریکا)، شتاب اولیش ۳.۶ ثانیه (۳.۵ ثانیه تو سایت مرسدس آمریکا) و حداکثر سرعتش ۳۱۸ کیلومتر. در ضمن قیمتشم تو سایت مرسدس آمریکا ۱۶۸ هزار دلار نوشته شده.
    طبق سایت جهانی پورشه، ۹۱۱ توربو S کمی کندتره و شتابش ۲.۸ ثانیست، نه ۲.۶. قیمتش هم زده ۱۹۰۷۰۰ دلار، یعنی حدود ۲۳ هزار دلار گرونتر از AMG GT R

    1. امیر دهقان

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      دوست عزیز
      بارها و بارها گفته‌ایم که ما مشخصات خودروهای این دوئل‌ها را از کار اند درایور میگیریم و مرجع اصلی ما برای تمام خودروها (البته اونهایی که در بازار آمریکا حضور دارن) کار اند درایور هست.
      مشخصات این دو ماشین هم دقیقاً از همین سایت گرفته شده‌اند:
      http://www.caranddriver.com/mercedes-amg/gt-gt-s

      http://www.caranddriver.com/comparisons/2017-audi-r8-v-10-plus-vs-2016-mclaren-570s-2017-porsche-911-turbo-s-comparison-test-final-scoring-performance-data-and-complete-specs-page-5

      1. فرشاد

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        به نظر شما کار & درایو معتبرتره یا سایت رسمی سازنده؟!!!!!!!!!!!

        1. امیر دهقان

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (743 ديدگاه)

          ما کار اند درایور را معیار و مرجع مشخصات قرار دادیم چون از طرفی یک منبع معتبره و بصورت عملی در شرایط و مسیرهای واقعی اقدام به آزمایش خودروها می‌کنه و از طرف دیگه شرایط و سنجش مشخصات برای همۀ ماشین‌ها یکسان خواهد بود. بنابراین، این روشِ عادلانه‌تری برای دریافت مشخصات هست تا اینکه صرفاً به مشخصات اعلامی توسط سازنده اکتفا کنیم که ممکنه در مواردی مثل شتاب و مصرف سوخت با شرایط واقعی اختلاف داشته باشه.

  10. محمد رضا

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    چرا نظر سنجیو حذف کردین

  11. Omid622

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار پر پا قرص بنزم اما پورش رو انتخاب میکنم واقعا مهندسی میخواد با موتور ۶ سیلندر ۵۸۰ اسب بدی بیرون البته کابین بنز ابهت و زیبایی بیشتری داره و اونور قضیه آمپرهای پورشه بسیار زیباتر از بنزه

  12. حسن

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (104 ديدگاه)

    کلا کاربه بقیه ی موارد که میشه گفت ندارم اما وقتی یه صدای اگزوز خفن از دور میاد بعضی ها سرشونا برمیگردونن به سمت صدا که ببینن چیه و تو این لحظه مهمترین مسئله چهره ی ماشینه که اثر گذاره و اینجا بنز با اختلاف برتره اون یکی موجبات خنده ومسرته خیلیها میشه

  13. مهدی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    وای خدا بالاخره برای اولین بار موندم کدوم رو انتخاب کنم!!!!!!!!!

  14. پارسا

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (142 ديدگاه)

    هنوز باورم نمیشه ۹۱۱ حذف شده انقد مظلومانه:((
    الان رایش بیشتر از مرسدس شده تازه :(( ولی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا