مرسدس بنز در کنار رونمایی از نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ E کلاس، مدل اسپرت میان ردهٔ E53 AMG را هم در دو مدل سدان و استیشن معرفی کرده است. E53 جدید همان تغییرات ظاهری E کلاس معمولی را تجربه کرده که مهمترین آنها چراغهای جدید جلو و عقب است. البته این تغییرات با کیت اسپرت بدنه همراه شده است و حالا شاهد بازطراحی سپرهای جلو و عقب، اسپویلر کوچک لبهٔ صندوق بار و دیفیوزر عضلانیتر با چهار سر اگزوز هستیم. بزرگترین تغییر ظاهری E53 هم تجهیز به جلوپنجرهٔ جدید پانامریکانا با خطوط عمودی است.
علاوه بر این، خریداران میتوانند پکیج AMG Night را هم سفارش دهند که شامل اسپلیتر جلو، قاب آینههای جانبی، نوار دیفیوزر عقب، سر اگزوزها و دیگر عناصر مشکیرنگ میشود. با پرداخت هزینهٔ اضافی امکان سفارش جلوپنجرهٔ تیرهتر هم وجود دارد. همچنین سه رنگ متالیک جدید شامل خاکستری گرافیت، نقرهای موجاوه و نقرهای هایتک هم به رنگهای بیرونی E53 اضافه شده است. این سدان اسپرت بهصورت استاندارد روی رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی با طراحی پنج پرهٔ دوبل قرار گرفته درحالیکه نمونههای ۲۰ اینچی هم برای آن قابل سفارش است.
مثل مدلهای غیر آامگ E کلاس و دیگر محصولات جدید مرسدس، E53 مدل ۲۰۲۱ هم در داخل به دو نمایشگر بزرگ با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و صفحه آمپر قابل تنظیم مجهز است. صندلیهای اسپرت مشکی، دوخت قرمزرنگ، طراحی جدید غربیلک فرمان چرمی و نشانهای AMG هم از دیگر ویژگیهای کابین این خودرو هستند. علاوه بر این، پکیج صندلی پرفورمنس AMG، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و تریمهایی مختلفی هم برای این سدان اسپرت قابل سفارش است.
زیر کاپوت E53 مدل ۲۰۲۱ اما همچنان همان قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف ۴۸ ولت قرار دارد که دو سال پیش جایگزین مدل قدیمی E43 شد. این ترکیب از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور و استارت-آلترناتور EQ Boost تشکیل شده که در شرایط خاصی ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به نیروی پیشرانهٔ بنزینی اضافه میکند و مجموع خروجی را بهطور موقت به ۴۵۷ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور میرساند.
این پیشرانه به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک با پَدل شیفت و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic+ AMG با قابلیت انتقال کل نیرو به چرخهای عقب متصل شده است. به لطف این ترکیب، نسخهٔ سدان E53 ظرف ۴.۵ ثانیه و نسخهٔ استیشن در ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ AMG این عدد به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. مصرف سوخت این ماشین در هر صد کیلومتر نیز بین ۸.۵ تا ۸.۸ لیتر در نسخهٔ سدان و بین ۸.۷ تا ۹ لیتر در نسخهٔ استیشن اعلام شده است.
در E53 حالات رانندگی مختلفی شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی تعبیه شده و ESP آنهم از سه تنظیمات مختلف پایه، پیشرفته و پرو برخوردار است. این ماشین همچنین به سیستم تعلیق بادی Ride Control+ توسعهیافته توسط AMG با تنظیم اسپرت کمکفنرها و قابلیت تنظیم مداوم هم مجهز شده است که میتوان برای افزایش راحتی در سفرهای طولانی یا رانندگی در پیست، حالتهای راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را برای آن انتخاب کرد. برای متوقف کردن E53 نیز دیسکهای ۳۷۰ میلیمتری سوراخدار خنکشونده با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و دیسکهای ۳۶۰ میلیمتری خنک شونده با کالیپرهای تک پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است.
پکیج داینامیک پلاس AMG که پیشازاین فقط برای مدل E63 ارائه میشد حالا برای E53 هم ارائه شده است. برجستهترین ویژگی این پکیج حالت دریفت است که تمام قدرت پیشرانه را به چرخهای عقب انتقال میدهد. سایر ویژگیهای این پکیج هم شامل کایپرهای ترمز قرمزرنگ و غربیلک فرمان پرفورمنس AMG میشود که دکمههایی برای کنترل برنامههای راننده و تنظیمات بیشتر برای پویایی رانندگی به آن اضافه میشود. مرسدس E53 AMG فیسلیفت صرفاً در نسخهٔ سدان تا پایان سال جاری در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۸دقیقا جلو پنجره سر و ته شده و بعضی از ویژگیهای سری اس و سی ال اس رو وام گرفته
Hamidreza
۱۶ اسفند ۱۳۹۸عقبش بسیار زیباست
علیرضا
۱۶ اسفند ۱۳۹۸انگار طراح خودرو رو از عقب به جلو طراحی کرده و تمام تمرکزش رو روی بخش عقب گذاشته . هرچقدر عقب و چراغها و اگزوز ها جذاب و خشن شدن جلوی خودرو بخصوص چراغها تنبل و قدیمی شده انگار . داخل خودرو که واقعا عالیه مخصوصا اون تریم قرمز . پرفورمنس عالیه . ۴.۵ ثانیه برای یه سدان اونم e کلاس که همیشه آرامتر از سری ۵ bmw بود . در کل ۹۰ از ۱۰۰ امتیاز مناسبیه براش . البته نظر شخصیه و با احترام به نظر همه
ممد ژانگولر
۱۶ اسفند ۱۳۹۸من عذر خواهی میکنم??? از هواداران بنز بابت ایراداتی که به بنز E فیس لیفت جدید گرفتم و زود قضاوت کردم و هر چی نشستم با دقت این ماشینو برسی کردم به نتایج عکس نظرات قبلیم رسیدم و تازه فهمیدم طراحی بیرونیش از طراحی داخلیش خیلی بیشتر به دل میشینه و با طراحی داخلیش کلا حال نکردم ( البته از قبل فیس لیفتش ) ولی بیرونش خیلی بیشتر به دلم نشسته الخصوص amg ?
Country boy
۱۶ اسفند ۱۳۹۸متنفرم اینو بگم ولی منم داره ازش خوشم میاد
حسین دهمرد
۱۶ اسفند ۱۳۹۸قوای فنی محشر.عاشق شیش سیلندر خطی ام.حالا چه تویوتا چه بیمر چه مرسدس. قیافشم احتمالا از نزدیک قشنگ باشه.
Mercedes & BMW
۱۶ اسفند ۱۳۹۸و حالا معرفی شد و فهمیدین ک مرسدس واقعا ماشینی کمتر از بهترین نمیسازه (the best or nothing)
بهتون گفته بودم..اولی که A کلاس جدید معرفی شد هم همه ایراد گرفتن ولی همین ی هفته پیش تو پست بررسیش بهش گفتن ابر هاچبک و فوق العاده عاشقش شدن
نمیدونم شما چ حسی دارین به E کلاس جدید
ولی من ترکیب مدرنیته + پشت نسل قبلی مرسدس E کلاس ینی W212 میدونمش
حالا زبان طراحی پخته تر و جذاب تر شده و داره خودشو میگیره تازه
داخش طراحیش خیلی عوض نشده ک یکی بگه قبلیو دوس داشتم اینو نه..
ففط فرمان ماشین..ک وااقعا بدون تعصب من این فرمان جدیدو خیلی دوس دارم..زیادی مدرنه
ممنون از پدال عکسارو تقریبا کامل گذاشت
ولی جای این دوتا عکس خالیه
ک دعوتتون میکنم ببینین
http://s7.picofile.com/file/8390226968/01_mercedes_benz_vehicles_2020_e_class_br213_3400x1440.jpeg
http://s6.picofile.com/file/8390206142/IMG_20200307_033840.jpg
MAHDI
۱۶ اسفند ۱۳۹۸همونطور که اونروز گفتم طراحی فیس لیفت مرسدس E کلاس جذاب تر و مدرن تر شده و در نسخه E53 یه سروگردن اسپرت تر نسبت به نسخه قبل فیس لیفت!!!
تنها چیزی که در نسخه قبل فیس لیفت زیباتربود چراغ عقب بود که اونم بهش عادت میکنه آدم بعدمدتی!!!
در نسخه E63 طراحی این ماشین جذابیت دوچندان خواهد داشت نسبت به مدل E63
(( اون جمله این خط و این نشون زمان معرفی E63 مشخص میش))
MAHDI
۱۶ اسفند ۱۳۹۸فقط ایکاش برای نسخه E53 قدرت بیشتری رو در اختیار مشتری میذاشت، برای مثال در نزدیک ترین رقیبش یعنی ب ام و M550 که اونم 456 اسب بخار قدرت داره اما شتاب 3.9 ثانیه ای کارخانه داره که در تست ها 3.7 ثانیه هم بوده.تازه قرار شد در آینده برای نسخه M550 موتور قوی تر تا 530 اسب بخار روش قرار بگیره!!!!!!
اما شتاب 4.5 ثانیه ای AMG E53 برای رقابت با آئودی S6 کاملا کافی هستش و عملکرد نزدیک بهم دارن!!!!
((کم کم وقت معرفی سری5 فیسل لیفت رسیده))
Farzad
۱۶ اسفند ۱۳۹۸با چراغاش هیچ جوره حال نمیکنم ، به نظرم گند زده در کل …
Amin
۱۶ اسفند ۱۳۹۸واقعا بسیار زیبا و عالی شده
Saeed
۱۶ اسفند ۱۳۹۸این مدل چراغ ها در نسخه استیشن زیباش کرده
ولی در نسخه سدان خیلی زشتش کرده
برعکس آئودی که چراغاش هم در سبک استیشن زیباست هم در سدان
Khosrow
۱۶ اسفند ۱۳۹۸پیرو صحبت دوستان – اقا منم الان خوشم اومد / خوب چیزیه ..
حمید
۱۶ اسفند ۱۳۹۸بجز طراحی عقب که بخاطر چراغ زیبا شده
طراحی جلوش یه پسرفت داشته متاسفانه
بهتر بود همون به طراحی جلوش دست نمیزدن
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۸والا همینم ازخدامونه درسته اول از طراحی اولیش خوشمون نیومد ولی اگه پولشو داشتم با کله میخریدم
Hemn
۱۶ اسفند ۱۳۹۸همه به حرفای چند روز من رسیدن
بازم بگم یکم دیگه بگذره گل سر سبد میشه
امیر
۱۶ اسفند ۱۳۹۸واقعا زیباست.
رقابت که باشه نتیجه همین میشه. رقابت نباشه و شعارای الکی برا حمایت داخلی داده بشه نتیجه میشه پراید.
ما باید با شعارهای الکی و حمایت الکی رنو ساندروی صفر رو باید ۲۰۰ میلیون بخریم. اما یه امریکایی یا یه اروپایی نیسان ورسا رو ۲۳۰ میلیون تومن میخره. هردوتاشونم هم مالیات فروش میدن هم عوارض گمرکی ولی کل قیمت نیسان ورسا براشون در میاد ۲۳۰ میلیون تومن.
♤Angus_812♤
۱۶ اسفند ۱۳۹۸من یادمه این نسل قبل از فیس لیفت وقتی معرفی شد
همه میگفتن این چرا اینجوره و کلی ایراد گرفتن
کلن ایرادگیری تو خون ایرانیهاس
من به شخصه خیلی از این طراحی خوشم اومد بیشتر جنبه لوکس داره
Hadi
۱۶ اسفند ۱۳۹۸حالا که بهتر دقت میکنم، اره کم کم داره ازش خوشم میاد…
Mohammad khalili
۱۷ اسفند ۱۳۹۸من طراحی قبل فیس لیفتو خیلی بیشتر دوست داشتم بیشتر به شخصیت بنز میومد
Milad AMG
۱۹ اسفند ۱۳۹۸من موقعی که فیس لیفتش رونمایی شد گفتم
کع بعدن همه میگن خوشگله
بفرما اینم نتیجش
بنز ماشین زشت نمیسازه