E43 AMG ترکیبی از قدرت و قابلیت استفادهٔ روزمره
مدل جدید E43 AMG، یک ترکیب عالی ارائه کرده است. تلفیقی از استایل، راحتی و تکنولوژی یک E300 با جذابیتی کمی بیشتر در زیر کاپوت. به نظر من این خودرو از E550 که جایگزینش شده بسیار جذابتر و بهتر است. اگر E63 AMG برای شما بیشازحد قدرتمند است و به چیزی قویتر از E300 نیاز دارید، E43 AMG یک انتخاب ایده آل است. خودرویی که بهطور کامل تجربهٔ اسپرت AMG را ارائه میکند.
محاسن
من میتوانم دینامیک رانندگی این خودرو را در یک کلمه توصیف کنم: روان. یک قلب ۳ لیتری V6 بایتوربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور که ۱۵۵ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر بیشتر از E300 است به همراه یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته که نیرو را به هر چهارچرخ انتقال میدهد، ترکیبی فوقالعاده را پدید آورده است. در هیچ نقطهای در E43 از صدا گرفته تا احساس، سعی نشده به E63 شبیه گردد اما بجای آن با E43 میتوان در بزرگراه بیسروصدا با سرعت بالا حرکت کرد.
برای دریافتن کامل تواناییهای E43 باید در جادههای مختلفی با آن رانندگی میکردم اما بااینحال تجربهٔ من در بزرگراههای آلمان نشان داد که این خودرو هر زمان که اراده کنید آدرنالین خونتان را بالا خواهد برد. همچنین درصورتیکه با انتخابگر حالات رانندگی، خودرو را در حالت اسپرت یا اسپرت پلاس قرار دهید، شاسی و فرمان تیز شده، سیستم چهارچرخ محرک بیشتر نیرو را به چرخهای عقب فرستاده و موتور نهایت قدرت خود را ارائه میکند. در این حالت، E43 به خودرویی کاملاً سرگرمکننده تبدیل میشود.
این خودرو نهتنها بهترین طراحی داخلی را در کلاس خود دارد بلکه یکی از بهترین کابینها را در میان خودروهای حال حاضر دنیا ارائه میکند. تکتک سطوح داخلی کیفیتی شبیه به مایباخ دارند و بسیار به جزئیات توجه شده است. دو صفحهنمایش که یکی بهعنوان صفحه آمپر و دیگری نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستند، واقعاً نسل آیندهٔ کابین خودروها را نشان میدهند. چهار رنگ مختلف برای نورپردازی محیط داخلی قابل انتخاب است و صندلیهای جلوی اسپرت AMG راحتی و حمایت مناسبی دارند؛ بنابراین من میتوانم برای چندین روز در این ماشین بنشینم و هرگز قصد ترک آنرا نخواهم داشت و میخواهم همچنان از رانندگی با آن لذت ببرم.
در نقاط مختلف این خودرو واقعاً مربوط به آینده بودن آنرا احساس میکنید. تمامی تجهیزات ایمنی و تکنولوژیهای کمکرانندهٔ E300 به E43 هم منتقل شده و آنها بهخوبی با پکیج AMG ادغام شدهاند. سیستم رانندگی نیمه خودران آن که با کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمکی فرمان کار میکند E43 را از این نظر یکقدم جلوتر از رقبای اصلی خود نگه میدارد.
هیچچیز در طراحی E43 احساس عصبی و یا تلاش بیشازحد اسپرت نشان دادن وجود ندارد. این خودرو فقط ترکیبی مناسب از ظرافت و اسپرت بودن را ارائه میکند که موجب شده شاهد عرضهٔ یک E کلاس فوقالعاده باشیم. هرچند که بسیاری به بیشازحد شبیه شدن آن به C کلاس و S کلاس انتقاد میکنند.
معایب
مرسدس بنز قصد دارد بهطور کامل سیستم تشخیص گوشی تلفن همراه هوشمند راننده را در ایالاتمتحده ارائه کند؛ اما این تکنولوژی هنوز بهدرستی عمل نمیکند. شما میتوانید از طریق این سیستم با تلفن همراه خود اقدام به باز کردن درهای خودرو کنید و سپس گوشی را در میان جا لیوانیها قرار دهید تا هم شارژ شود و هم خودرو را استارت بزند اما این سیستم غالباً قادر به شناختن تلفن همراه نیست. این سیستم درواقع قصد دارد یک اپلیکیشن گوشی هوشمند را جایگزین سوئیچ خودرو کند اما هنوز در این راه مشکل دارد. البته من امید دارم که مرسدس با کار کردن بر روی این سیستم، مشکلات آن در ایالاتمتحده را حل کند.
مشکل دیگری که در این خودرو وجود دارد قیمت گران آن است. هرچند هنوز قیمت E43 برای بازار ایالاتمتحده اعلام نشده است اما هنگامیکه اوایل سال آینده برای فروش در نمایندگیهای آمریکا عرضه گردد حداقل ۶۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت. بعلاوه اگر خواهان نسخهٔ فول آپشن E43 AMG باشید قیمت آن به ۸۵ هزار دلار افزایش پیدا میکند که رقم بسیار زیادی بوده و هماندازهٔ قیمت یک کادیلاک CTS-V با ۶۴۰ اسب بخار قدرت است. البته E43 ویژگیهای بهتری نسبت به بامو 550i داشته و کاملاً ازنظر راحتی، تکنولوژی و لوکس بودن بر آئودی S6 و کادیلاک CTS V-Sport برتری دارد که این موارد میتواند قیمت بالای آنرا توجیه کند.
رقبا
آئودی S6، بامو 550i، کادیلاک CTS V-Sport، لینکلن کانتیننتال، ولوو S90 T6 و لکسوس GS F
مشخصات فنی
Mercedes Benz E43 AMG 2017 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 بایتوربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۴۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۵۳۸ لیتر |
قیمت پایه | حدود ۶۵ هزار دلار |
منبع: Motor1
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵65000 دلار میشه 227500000 تومن
چه اسمی:سدان چموش
باحال اسمش
Masoud
۷ مهر ۱۳۹۵یعنی میشه یه روزی با همین قیمت حالا یکم بالاتر بیاد ایران ،، واقعا چی میشه :-)
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵اگه بدون تعرفه گمرکی بیاد که محشر میشه
ونوم
۷ مهر ۱۳۹۵دوستان برای فهمیدن کلاس بندی بنز فقط کافیه a کلاس رو بشناس یه وجب اضاف کنی میشه b کلاس و یه وجب دیگه c و اگه دو وجب خودرو بلند شود میشود جی کلاس و زبان مشترک طراحی یعنی این
madjid911 GT2
۷ مهر ۱۳۹۵ندیدی اینطور میگی.
ونوم
۸ مهر ۱۳۹۵داداشی تو اس ال ار داری
سجاد
۷ مهر ۱۳۹۵نه لوتوس فسقلی رو برداری یه موتور بزرگ بزاری روش و طولشم زیاد کنی و بشه ونوم
این خوبه?
mehran911
۷ مهر ۱۳۹۵خخخخخخخخ لوتوس فسقلی???????
امیرحسین ق.
۸ مهر ۱۳۹۵سلام
امیرحسین ق.
۸ مهر ۱۳۹۵امیدوارم به کسی بر نخوره.
دوستان یکم بزرگ شین.
از شما بعیده.
ماشالله بالغین. دوستی که میگی من ارشد دارم ؛ آقای ونوم؛ 30 سال پیش جوون های هم سن شما رو زن میدادن. ولی متاسفانه لحن صحبتت اصلا مناسب سن و سالت نیست. بقیه هم همینطور.
بچه که نیستین.والا بچه ها هم سر این مسائل الکی بحث نمیکنن.
این سایت بازدید کننده ی خارجی داره.
آبروی خودمون و خودتون رو نبرین.
تمومش کنین دیگه
کاش قسمت کامنت ها خذف بشه.
uss zumwalt DDG-1000
۸ مهر ۱۳۹۵بخدا منم بارها و بارها گفتم بیخیال بحث های الکی بشید
ولی متاسفانه باز ادامه میدن
fluid
۷ مهر ۱۳۹۵واقعا یاد طراحی کلاسیک نسل قبل می افتم خیلی ناراحت میشم مخصوصا چراغ کلاسیک عقب کشیده
نسل قبل که جاش به این چراغ جدید داده که این مدل چراغ ها بیشتر در خودرو های سوپر لوکس
استفاده میشه واصلا حس اسپرت نسل قبل نداره
بعدم واقعا تو نسل های قبل سی کلاس و ای و اس
هر کدوم هویت خودشون داشتن
سی خیلی اسپرت بود ای بین لوکس و اسپرت اس هم لوکس لوکس ولی الان شما انگار اس میخری
در ابعاد مختلف!!!
حتی چراغ های جلو نسل قبلش هم گیرا تر بود
Daniel
۷ مهر ۱۳۹۵به این خوشگلی
چیکارش داری آخه
بی انصافی داری میکنی دیگه.من طرفدار بنز نیستم ولی طرح جدیدش خیلی زیبا و گیراست.
fluid
۷ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز بنز کلا زیباست ولی نسبت به
چی
من با نسل قبل خودش مقایسه کردم
اره سی کلاس جدید هم بنز زیبا هم هست ولی کنار نسل قبلیش اگه تو خیابون دیده باشی نه تو عکس متوجه حقایق تلخی میشی
madjid911 GT2
۷ مهر ۱۳۹۵حقایق تلخ !!!!!?????
حميد
۷ مهر ۱۳۹۵من امسال تو برنامه ام دارم یک کلاس E
عاشق این کلاس ماشین هستم
GOD BLESS AMERICA
۷ مهر ۱۳۹۵Cadillac CTS-V تو لیست رقبا باشه ، مرسدس یک سنت از پول امثال من رو نمی بینه.
640 اسب بخار قدرت و حولوحوش 800 نیوتن متر گشتاور، هنوز هم 4matic میتونه وسوسه تون کنه رفقای عشق آلمان ؟
mehran911
۷ مهر ۱۳۹۵در عرصه خودرو های لوکس بنز و آئودی و bmw آمریکا رو قبضه کردن
دود اگزوز پانامرا جدید رو به کل صنعت خودرو سازی امریکا نمیدم
کادیلاک هنوز خیلی کار داره تا با مرسدس و آئودی و bmw مقایسه بشه
ونوم
۸ مهر ۱۳۹۵از نظر چرم بز کوهای الپ نمیرسه مخصوصا اگه زایمان نکرده باشه
ونوم
۸ مهر ۱۳۹۵پورشه زیر مجموعه فلوکسه دودش زیاده خفه نشی خدای نکرده به امار المانیا اعتماد نکن
erfan
۸ مهر ۱۳۹۵یکی کل کل کردن کره ای بازا تو کتم نمیره یکی امریکایی بازا….
دوست عزیز کادیلاک دوست و ونوم دوست شما هر چی دارین از المان دارین …
بابا شما عشق صدای موستانگو کامارو هستین دیگه…
ایرودینامیکو استایلو کیفیتو اپشن نمیشناسید که شما یه اسب بخار میشناسیدو ی صدا اگزوز…
خودتونو با برند های هم رده ی خودتون مقایسه کنید…
بنزما
۷ مهر ۱۳۹۵بنز حس سدان های اسپرتش داره کلا فدای لوکس بودن میکنه
hamid_hk
۷ مهر ۱۳۹۵به نظر من بهترین طراحی کلاس E مال 2013 بود.
خیلی خوشگل بود.
نت
۸ مهر ۱۳۹۵بنز تمام مدلهاشe.s. m.l……..همش داره از این جلو پنجره و چراغ جلو و عقب و دریچه کولر زشت استفاده میکنه
بنزما
۸ مهر ۱۳۹۵سخت موافقم
جنوب
۸ مهر ۱۳۹۵من عاشق کلاس E هستم اما میتونه رو طراحی بیرونش بیشتر کار کنه
مثل طراحی داخلش که محشره