مرسدس بنز در حال کار روی کانسپتی است که قول داده تقریباً غیرقابل تصادف باشد و این نه به خاطر کانسپت بودن و نداشتن راننده بلکه به خاطر تکنولوژی پیشرفتهای است که در بطن آن وجود خواهد داشت.
این خودرو فعلاً با نام ESF شناخته شده و ایمنترین محصول مرسدس محسوب میشود. ESF نقش مهمی در هدف بلندمدت این خودروساز که به صفر رساندن تصادفات میباشد خواهد داشت.
مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز میگوید:
ایمنی هستهی اصلی مرسدس بوده و هدف نهایی ما به صفر رساندن تصادفات است.
مدیر مرسدس که در نمایشگاه CES لاسوگاس حضور داشته اشارهی زیادی به جزئیات این خودروی مفهومی پیشرفته نکرده اما ما میدانیم که ESF قطعاً از سیستم رانندگی خودران پیشرفتهای برخوردار خواهد بود.
مواردی همچون رانندگی خودکار و سیستمهای کمکراننده باعث میشوند ما تصادفات را کاهش دهیم چراکه تقریباً تمامی تصادفات ترافیکی نتیجهی اشتباه و خطای انسانی هستند.
او اضافه میکند:
با استفاده از مهندسی پیشرفته، من قطعاً تحت تأثیر خلاقیت و هوش بالای مهندسان قرار گرفتهام. این فرایند هرگز متوقف نمیشود. ما اواسط امسال کارهایی انجام خواهیم داد تا آیندهی ایمنی را نشان دهیم. من نمیخواهم بگویم آینده چگونه خواهد بود اما برخی موارد وجود دارند که بسیار نزدیک به هم حرکت میکنند.
اگر مرسدس در حال آماده شدن برای معرفی کانسپت ESF در سال جاری است اما به سختی میتوان پیشبینی کرد این تکنولوژیها چه زمانی وارد محصولات تولیدی خواهند شد. صرفنظر از زمان آن، احتمالاً سدان های لوکس S و E کلاس اولین محصولاتی خواهند بود که این ویژگیهای پیشرفته را دریافت خواهند کرد.
M
۱۴ بهمن ۱۳۹۷میدونم حرفم ربطی به این کانسپت نداره ولی جرمی درمورد تصادفات تو گرند تور فصل یک حرفی زد که واقعا باید با طلا نوشت :
گفت تو آلمان تو بزرگراه ها محدودیت سرعتی وجود نداره و بجای این که حواست به کیلومترشمار دوربین های راهنمایی و رانندگی و پلیس باشه با خیال راحت رانندگیتو میکنی و همه حواست به جادس و همینه که تصادفای اونا تو سرعت 200و خورده ای کیلومتر در ساعت کمتر از بقیه کشورا با 100 و خورده ای کیلومتر در ساعته !
Ali
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ولی خب اگه با سرعت ۲۵۰ تا تصاف کنی فرق میکنه با۱۲۰
M
۱۴ بهمن ۱۳۹۷شاید نقطه ضعف قضیه همین باشه شایددد
ولی اگه این مورد رو هم در نظر بگیریم با میتونیم بگیم خوبیش میچربه به ضعفش
البته ماشین داریم تا ماشین
طبیعتا شما شوماخر هم باشی جاده هم عالی باشه حواستم کامل به جاده باشه نمیتونی وقتی تو پراید با سرعت 190 نشستی یکی دو کیلومتر بیشتر جون سالم به در ببری
Ali
۱۴ بهمن ۱۳۹۷منم ماشینای اروپایی و گفتم و گرنه با پراید که اره از یه جایی به بعد زیاد فرقی نمیکنه
amir
۱۴ بهمن ۱۳۹۷اخه اون اتوبانا فقط تو المانه و کلی قانون داره که یکیشو تو اتوبان بدونه محدودیت رعایت نکنی چون تو اتوبانی شدیدترین جریمه و حتی زندان داره در صورت تصادف
بعد هزینه ساخت چنین اتوبانی خیلی خیلی خیلی بالاست.
هرکیلومترش بالای دویست میلیون دلار میرسه منبع خواستی براتون میارم. یعنی تهران تا اصفهانو مثل المان یه اتوبانی که تو لاین سوم بدونه محدودیت سرعت رفت بزنن بالای ده میلیارد دلار در میاد تازه من هزینه ها رو نصف کردم تو ایران.
به نظرت میصرفه کشوری که تمام فروش نفتش به ۲۰ میلیارد دلار نمیرسه تنها برا یه اتوبان بین تهران تا اصفهان ده میلیارد دلار خرج کنه؟ یعنی نصف درامد نفتی شو؟
بعد تو المان همه اتوبانهان بدونه محدودیت سرعت نیستن. تنها اون قسمت از اتوبانها بدونه محدودیت سرعت هستن که خارج از محدوده شهری قرار داره. بعدم سرعت مطمئنه تو اتوبانها ۱۳۰ کیلومتره تو همه لاین ها به جز لاین سوم که برا سبقت هست. در واقع درسته که اتوبان بدونه محدودیت سرعته اما تو بقیه لاینها به جز لاین سوم اکثرا ۱۳۰ تا میرن و تنها در لاین سوم یا لاین سبقت میشه بدونه محدودیت رفت. بعد چندتا قانون دارن تو این اتوبانا. یکیش اینه شما اگه دویست کیلومتر میری حتما باید فاصله ت با ماشین جلویی به همین نسبت باشه. فکر کنم به ازای هر پنجاه کیلومتر سه ثانیه باید فاصله باشه. فکر کنم به ازای هر سی کیلومتر شصت متر فاصله باید بندازه. تو امتحان اینو داشتیم الان یادم نیست فاصله چقدر باشه. ولی تو اتوبان المان این فاصله اجباریه و اگه مثلا ۱۸۰ تا رفتی و فاصله ی مناسب رو رعایت نکردی جریمه میشی.
برا همینه تو اتوبانای المان تصادف نمیکنن. چون هم اتوبان رو ساختن برا این سرعت که قیمتش شده کیلومتری دویست میلیون دلار و بعد فرهنگ و قوانینشم دارن. اونجا مثل گاو طرف نمیاد لاین عوض کنه. اونجا مثل گاو رانندگی نمیکنن
سروش
۱۵ بهمن ۱۳۹۷عزیزم تو درج اعداد دقت کن. آلمان ۱۳ هزار کیلومتر بزرگراه داره. با کیلومتری دویست میلیون دلار مجموعش چقدر میشه؟ با عقل جور در نمیاد. درسته که درآمد کشوری مثل آلمان چندین برابر ایرانه اما سود خالص آن ها با ایران اختلاف نجومی نداره. چون ایران نفت و گاز رو مجانی از زمین می کشه میفروشه حاشیه سود بالای ۷۰-۸۰ درصدی داره. اما تو صنایع مثلا فولکس حاشیه سودش ۵ درصده. اون ها پول رو به راحتی به دست نمیارن که انقدر راحت خرجش کنند
M
۱۵ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز منم ابدا منظورم ایران نبود (صرفا ایران نبود ) اینجور چیزا تو ایران نیاز به کلی زیر ساخت حد اقل فرهنگی داره
دوما هر کیلومتر بالای 200 میلیون دلاااار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی هر کیلومتر بیش از 2000 میلیارد تومن ؟ یعنی متری دو میلیارد تومن ؟؟
مانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷حالا نزنینش
شاید اشتباه شده،شاید چیزی جا مونده،شاید هر ۱۰۰کیلومتر ۲۰۰میلیون دلار بوده
نمیدونم چرا ما ایرانیا اینقدر بدبین شدیم،شاید حق داشته باشیم ولی خیلی بدبین شدیم
بهراد
۱۴ بهمن ۱۳۹۷بیاد ایران ازش استقبال می کنیم.
رانندگی خودران باید متناسب با کشور های جهان اول باشه وگرنه تو جهان سوم اصلا جواب نمیده
مثلا شما داری خلاف میای به طرف نور بالا میدی که نیا من رد شم بعد تو رد شو، یا بوق میزنی دنده عقب نیا تو اصلی بزا من رد شم یا یهویی بدون راهنما میپیچی تو میدون چون اگه راهنما بزنی اصلا کسی بهت راه نمیده، بهترینش اینه که دستتو از شیشه بیاری بیرون علامت اجازه گرفتن به راننده ی عقبی بدی که یهو لهت نکنه که متاسفانه این آپشن تو بنز نیس
یا مثلا یدون نیسان آبی ملقب به سلطان حق تقدم بیاد وسط شما باید تمامی سیستم های خودران و غیر خودرانتو غلاف کنی ایشون رد شه بعد هر کاری خواستی بکنی
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷تو ایران باید یه ماشینی در ابعاد هایلوکس با کیت لیفت و سپرای آفرود و چرخای بیرون زده از گلگیر داشته باشی تا کسی حقتو نخوره
بخوای با ۱۱۱ و پی کی تو خیابون دنبال حق تقدمت باشی روزی ۱۰ بار بت میزنن
سعید سابق
۱۴ بهمن ۱۳۹۷نیسان آبی فقط حق تقدم نداره حق همه چی داره … از یه لحاظ هم ضد تصادف هست نیازی به تکنولوژی هم نداره
mehran911
۱۴ بهمن ۱۳۹۷دوست یکی از اقوام ی بلیزر خفن داشت پشتش بزرگ نوشته بود ” کجاست اون نیسان آبی “
مانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۷مشکل اونجاست که…..
گیرم که نیسان آبی رو نشوندی سر جاش با خاور چه میکنی
artin
۱۴ بهمن ۱۳۹۷با با دم بنز گرم!
ساسان
۱۴ بهمن ۱۳۹۷یک فیلمی اخیرا” دیدم به اسم Upgrade 2018جدا ازاینکه فیلم بسیار زیباعیه وپیشنهاد میکنم ببینید.دراین فیلم از خودروهای خودران استفاده شده و جالب اینه ضعفهای این سیستم رو در فیلم چندین بار نشون دادن.مثل حک شدن ونفوذ به سیستم ماشین.و فرمان نبردن خودرو درشرایط حساس از راننده…
http://uupload.ir/files/7717_upgrade.2018.1080p.farsi.dubbed.mkv_20190203_182508.671.jpg
http://uupload.ir/files/7jiw_upgrade.2018.1080p.farsi.dubbed.mkv_20190203_182802.988.jpg
هادی نجفی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷واقعا کار بنز به عنوان پرچمدار تکنولوژی قابل تقدیر و ستایش هست
تمام تلاششون رو برای به حداقل رسوندن تصادفات و راحتی هست
این تلاش و آرمان واقعا قابل ستایش هست…
به امید روزی که همه ایرانی ها خودرهای خوبی مثل بنز سوار بشن نه خودرو های …
Amin
۱۴ بهمن ۱۳۹۷طبق معمول این کارها فقط از پیشرفته ترین خودروساز جهان برمیاد که همیشه پیشرفته ترین تکنولوژی ها رو به صنعت خودرو معرفی کرده
mehran911
۱۴ بهمن ۱۳۹۷چه میکنه پدر خودروسازی جهان
ولوو خودرویی توسعه میده که در تصادفات کسی در اون کشته نشه اما مرسدس خودرویی توسعه میده که اصلا تصادف نکنه …
.
منکر کار بینظیر و ارزشمند ولوو نیستم و میدونم خودروی مرسدس هنوز خیلی کارداره
amir
۱۴ بهمن ۱۳۹۷فرقش اینه ولوو نزدیک شده و تو xc90 موفق شد کمترین تصادفات رو داشته باشه نسبت به باقی مدلاها و تو بریتانیا اصلا تصادف نداشته تا یک سال پیش که گزارشش اومد بیرون
ولی بنز فعلا یه کانسپت بیرون داده
mehran911
۱۵ بهمن ۱۳۹۷چون میدونستم همچین کامنتی در پاسخ می گذارید
نوشتم (( منکر کار بینظیر و ارزشمند ولوو نیستم و میدونم خودروی مرسدس هنوز خیلی کارداره ))
علی رضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۷مرسدس بهترین کانسپت ساز تاریخ صنعت خودرو ??
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷دارم با خودم فکر میکنم دقیقا ما در چه سمتی از این جهان در حرکتیم !!!
ما کجا میریم و اونا کجا ؟؟
اصلا چی شد که اینجوری شد ؟؟؟
و مهمترین سوال اینه که قراره تا چه موقع این وضع رو داشته باشیم !!؟؟
من یکی که کلا هنگ کردم
محمدامین
۱۵ بهمن ۱۳۹۷بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم.مانده ام کشور من جزء جهان نیست چرا؟