مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور سوم، قسمت بیستمویکم، سومین دوئل از گروه هایپراسپرتها
نتایج دوئل قبلی بین فراری لافراری و مکلارن P1
مجموع آراء: ۱۵۰۹
آراء فراری لافراری: ۱۰۶۷
آراء مکلارن P1: 442
پیروز دوئل: فراری لافراری با کسب ۷۰ درصد از کل آراء
آستونمارتین ولکان | لامبورگینی سنتناریو |
لامبورگینی سنتناریو | |
فراری لافراری | مکلارن P1 |
فراری لافراری | |
کوئنیگزگ آگرا | بوگاتی دیوو |
؟ | |
مرسدس پروجکت وان | کوئنیگزگ رگرا |
؟ |
کوئنیگزگ آگرا
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
تعداد ساخت: ۲۵ دستگاه
بوگاتی دیوو
تاریخ معرفی: فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸
ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک
تعداد ساخت: ۴۰ دستگاه
مقایسهٔ مشخصات فنی
کوئنیگزگ آگرا RS | بوگاتی دیوو | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۸ لیتری W16 |
تنفس | توئین توربو | چهار توربو |
قدرت | ۱۱۶۰ اسب بخار | ۱۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۸۰ نیوتن متر | ۱۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه | ۲.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۴۵۰ کیلومتر/ساعت | ۳۸۰ کیلومتر/ساعت |
ظرفیت باک | ۸۲ لیتر | ۱۰۰ لیتر |
طول | ۴.۲۹ متر | ۴.۶۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۶ متر | ۲.۷۱ متر |
وزن | ۱۳۹۵ کیلوگرم | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۱.۲ | ۱ به ۱.۳ |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۲.۵ میلیون دلار | ۵.۸ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10155202]
حسین وی
۱۳ آبان ۱۳۹۷بوگاتی و ورمیدارم میفروشم 3 تا
کوئنیگزگ آگرا RS میخرم ??
امیدوارم هممون تو این 2 راهی ها گیر کنیم ?
Reza
۱۳ آبان ۱۳۹۷کنیخ زیگ اگرا
s.h
۱۴ آبان ۱۳۹۷اونی رو انتخاب کن که نبوغ بیشتری به خرج داده
از رو تعصب نمیگم ولی این ماشین گنده الکی هم لافراری میزنه یا والکری و وان و حتی 911 و svj همن طور که کونیک زگ شیرون رو زد
به خدا هر کدوم که گرونتره بهتر نیست ( اول اینکه کونیک زگ وان و اگرا هم مثل فراری ها گرونتر میشن و در ضمن 918 و p1 و لافراری نشون دادن که فرق قیمت فرق ارزش نیست ) خیلی ها بوگاتی رو واسه برند بیشتر شناخته شده دوست دارن خیلی ها فکر میکنند چون 16 سیلندره و 8000( گنده الکی )وگرنه اصلا از تو اطاعات 4 تا سایت چیز دیگه ای معلوم نیست و واقعا فکر کردید بقیه ماشینا تو سرعت بالا میلرزند ؟؟ لامبورگینی 3500 اسبی اندر گرند ریسینگ که مال یه تیونره و تو 400 متر 400 تا رفت ( شتاب دو برابری بوگاتی و کونیک زگ ) هم تو فیلمی که بود نمیلرزید نه ناپایدار بود حالا چه توقعی داری اصلا منظورت از لرزش چیه ؟؟ فکر میکنی همون صدای سمند تو 150 تاست ؟؟به خدا که اصلا این نیست یعنی چی راننده میترسه اگر اینه که پس زوندا و لافراری به شدت اشغال و ناپایدارند !!!!!!!!!!!!!!!!!
انقدر دوست دارم کونیک زگ تو این پیست ها هم یکه تازی کنه که احتمالا همینه ببینم دیگه چه فاکتوری میمونه
ولی من قوی ترین و سریع ترین و فول ترین رو دوست دارم تا برند ترین واقعا کونیک زگ نشون داد راه 100 ساله رو میشه 15 ساله رفت و قبل از بوگاتی واسه 1 سال رکورد دار حد اکثر سرعت 386 تا بوده این فیلمش تو سایت خودشم هست وگرنه بوگاتی برتری نداره واسه اون هدفی که ساخته شده بود کم اورد حتی یه مانیتور نداره
الان باز یکی میاد میگه بوگاتی رو بردی زیر سوال اصلا میدوننی 10 تا رادیات داره خب nsx هم داره الان مثلا این شد برتری ؟؟
به خدا این حس لرزشی که میگید باید حس کرده باشی و گرنه حرف 4 تا مجری که سند نمیشه مگه هرچی مجری های ما میگند سنده ؟؟ منظورم این نیست که دروغه یا چرت و پرت چون در این حد نیستم ولی اگر چیزی میگه اون فرق مثل تار مورو میگه نه زمین و اسمون حرف مجری رو قبول داشتن خوبه ( چون پیر این کاره ) ولی طوطی وار قرقره کردنش یکم ادم رو سبک میکنه
محمد حسین
۱۴ آبان ۱۳۹۷حالا شما انقدر حرص نخور
بچه هایی که اینجا نظر میدن از جمله خود شما نه سهامدار کونیگزگ هستن نه بوگاتی
صرفا یکی این ماشین رو دوست داره یکی اون رو
چه فرقی می کنه که طرفدارای کدوم ماشین بیشتر باشن یا چه دلایلی داشته باشن ؟
چرا نمی تونیم ببینیم سلیقه یکی دیگه با ما فرق داره ؟
hami
۱۳ آبان ۱۳۹۷چند وقت پیش پیام گذاشتم گفتم سقف سرعتی که شاید 2 بار هم جایی پیدا نکنی استفاده کنی مهم نیست
دوستان گفتن همین فکرها باعث عدم ورود خودرو بالای 2500 میشه.
البته که پول داشته باشی همه چیز حله. قانون همیشه برای انسان های عادیه
من بوگاتی انتخاب میکنم.
حداقل وقتی 380 میره نمیلرزه و احساس از هم پاچیدن خوردو بهت دست نمیده
#ali.m#
۱۳ آبان ۱۳۹۷من نمیدونم کی روز اول اومد گفت همه ماشینا تو سرعت بالا میلرزن به جز بوگاتی که همه دارن هی تکرار میکنن .
Solid Snake
۱۳ آبان ۱۳۹۷Ali.m اونی که اینو گفت خودش مکانیک بود، بوگاتی تعمیر کرده بود پراید تعمیر کرده بود پژو تعمیر کرده بودو…..
میدونست چی میگه
طراحی بوگاتی بنظرم خیلی خاصه
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۷دوست عزیزفیلم های تست سرعت بوگاتی. کونیخ زگ. هنسی موجوده.درسرعت های بالای 300کیلومترحتی توفیلم هم مشخص بود بخاطرصدای زیاد ولرزش شدیدحس ترس به راننده دست میداد. اما بوگاتی چه مدل ویرون وخیلی بهتر شیرون چنان آرامشی در سرعت بالای 350تاداشت که انگار یه سدان لوکسه.
..::Majidio Lamborghini::..
۱۳ آبان ۱۳۹۷اولین بار رو نمیدونم ولی وقتی James May در Top Gear ویرون رو به ۴۱۴ کیلومتر بر ساعت رسوند دقیقاً همین حرف رو زد و آرامش بوگاتی رو با ناپایداری فراری و لامبورگینی و استون مارتین در سرعت های بسیار بالا مقایسه کرد
hami
۱۳ آبان ۱۳۹۷شما اگه چشم های زیبات منطقی عمل میکنه و تعصب الکی نداره
یه بزرگواری کن 2 کلیک کن ویدیو ببین…
البته اگه دوست داری واقعیت بفهمی…
منم طراحی کوئنیگزگ دوست دارم
شما دعا کن جوانان ما این ماشین ها رو از نزدیک ببینن
دیگه بقیش مهم نیست…
datsun
۱۳ آبان ۱۳۹۷ولا ما gtr تیون شده دیدیم ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رفته لرزشی ندیدیم فیلم هم موجوده
کوئنیگزگ که جایی خود دارد
حسین
۱۳ آبان ۱۳۹۷این مقایسه خیلی بده
بوگاتی باید با رگرا مقایسه میشد. نمیدونم چرا مدلا رو غیر منصفانه انتخاب میکنین
ولی جایی که کوئنیگ زگ هست هیچوقت بوگاتی رو انتخاب نمیکنم
#ali.m#
۱۳ آبان ۱۳۹۷نتیجه گیری :
بوگاتی نسبت به رقبا در سرعت بالای400کیلومتر لرزش کمتری داره .
فقط همین
قابل ذکره که رسیدن به این سرعت فقط در مسیر های مستقیم ممکنه و حتی تمام صاحبین بوگاتی شیرون هم به این سرعت ممکنه نرسن.
همین یک نکته رو همه متوجه بشن برام کافیه .
charger
۱۳ آبان ۱۳۹۷مگه پرایده که تو سرعت بالا بلرزه ؟؟؟؟؟؟
علی
۱۳ آبان ۱۳۹۷فکر نکنم انتخاب سختی باشه . بوگاتی ی چیز دیگست در ضمن جدیدتره . و از همه بهتر تو شهر هم قابلیت رانندگی بهتری داره. و از همه جالبتر با وزن بیشتر این خروجی شتاب و قدرت رو داره. مگر عاشق (((چی چی زگ )))باشی مگر نه (((بوگاتی )))رأی من خواهد بود.
با تچکر
datsun
۱۳ آبان ۱۳۹۷دوست آلمانی باز شما که اگه بوگاتی و لامبورگینی زیر مجموعه فولکس نبود تره هم واسشون خورد نمی کردید شرط میبندم اگه لامبو زیر مجموعه فولکس نبود شاهد کامنتهای وحشتناک بودیم همونطور که این روزها دارن فراری رو تو پدال می کوبن
mahdy
۱۳ آبان ۱۳۹۷داداش 3 تا کونیخزگ میشه 7.5 میلیون یعنی ماشالا انقدری داری که 1.7 میلیون دلار رو به حساب نیاری
بیل گیتش هم اینو نمیگفت
شاهين
۱۳ آبان ۱۳۹۷بوگاتی جونم چرا یکم گرونی عمو جون؟ رای من بوگاتی، ولی نمیتونم حتی ارزوی داشتنش رو هم بکنم
Ali Keyhani
۱۳ آبان ۱۳۹۷فکر میکنم آگرا RS انتخاب بهتری باشه با توجه به سابقش این ماشین و زدن رکوردهای مختلف سرعت بخصوص رسیدن به سرعت 447 کیلومتری در ساعت،البته مهندسی بوگاتی هم ثابت شدس ولی چاره ای جز انتخاب نیس.
مصطفی
۱۳ آبان ۱۳۹۷دیوو قیافش نچسبه، این همه سر و صدا کردن آخرش شد این، شیرون خیلی باحال تر بود، به آگرا رای دادم
یه دوست
۴ مرداد ۱۳۹۸داداش نمای بغل، بالا، جلو و عقب دیوو رو نگاه کن بعد بگو شیرون و کونیگ زگ بهتره. به هر کس دوست داری نمای بالای دیوو رو نشون بده قطعاً عاشقش میشه
hami
۱۳ آبان ۱۳۹۷چند وقت پیش پیام گذاشتم گفتم سقف سرعتی که شاید 2 بار هم جایی پیدا نکنی استفاده کنی مهم نیست
دوستان گفتن همین فکرها باعث عدم ورود خودرو بالای 2500 میشه.
البته که پول داشته باشی همه چیز حله. قانون همیشه برای انسان های عادیه
من بوگاتی انتخاب میکنم.
حداقل وقتی 380 میره نمیلرزه و احساس از هم پاچیدن خوردو بهت دست نمیده
..::Majidio Lamborghini::..
۱۳ آبان ۱۳۹۷آره سقف سرعت 400 به بالا رو نمیشه خیلی جا ها استفاده کرد ,
ولی 380 کیلومتر چندان خارج از دسترس نیست
دیوو یه ماشین track focused هست و مخصوص پیست ساخته شده و 380 کیلومتر سقف سرعت واسه همچین ماشینی خیلی خوبه ؛ به عنوان مثال سقف سرعت مک لارن سنا و فراری FXX-K حدود 340 کیلومتر بیشتر نیست
یه ویدئو دیدم که طرف میگفت تو شیرون هم شما بیشتر از 380 تا نمیتونی بری و اگه بخوای محدودیت سرعت رو غیر فعال کنی نیاز به یک کلید داری … اون کلید رو به مالک نمیدن و دست خود شرکته تا یه وقت سر جنون سرعت به فنا نری ! باید با بوگاتی تماس بگیری و اونا یه تیم -10-12 نفره از کارشناس آب و هوا و متخصص تایر و آیرودینامیک و … رو با تجهیزات کامل در عرض چند ساعت از فرانسه میفرستن به هر نقطه ای از زمین که شرایط مناسب داشته باشه.
در دیوو اتفاقی که افتاده اینه که این کلید رو کلاً حذف کردن
دیوو همه چیزش برای پیست بهینه شده … از جمله داون فورس و درگ و شتاب جانبی که همه افزایش چشمگیری نسبت به شیرون پیدا کردن … به دلیل همین درگ بالایی که این خودرو داره ، نسبت به شیرون ، در سرعت بالای 400 کیلومتر لاستیک ها فشار بسیار بیشتری رو تحمل میکنن و احتمال انفجارشون خیلی بالاست واسه همین سقف سرعت به 236 مایل بر ساعت محدود شده
AMANTE
۱۳ آبان ۱۳۹۷عاشق دیوو ام یه ماشین جذاب و خشن ولی آگرا یه آنی داره که دیوو نداره، نمی دونم چه جوری توضیح بدم.
Mopar or No Car
۱۳ آبان ۱۳۹۷بوگاتی
Amir
۱۳ آبان ۱۳۹۷صد درصد بوگاتی فقط جذبه رو نگاه کن باقی چیزا دیگه زیاد مهم نیست?
Omid
۱۳ آبان ۱۳۹۷کونیگزگ خیلی سبک تره نسبت قدرت به وزن و چابکیش هم بهتره
سروش
۱۳ آبان ۱۳۹۷بوگاتی بهتره ولی به خاطر اختلاف قیمت آگرا. با پول بوگاتی میتونی یه ویلای بزرگ تو بهترین جا بخری به اضافه آگرا. با اضافه ش هم میشه کسب و کار راه انداخت!
محمد
۱۳ آبان ۱۳۹۷کوئنگ زگ انتخاب معقول تری به نظر میاد چون که هم قیمت پایین تری داره هم سقف سرعت بالاتری داره و هم وزن کمتری داره. تنها برتری دیوو اول طراحیشه بعد شتابش ولی درکل کوئینگ زگ انتخاب بهتریه.
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۷شیرون معمولی خیلی جذاب تره. اما اگه یه انتخاب بین همه هایپرکارها داشتم بجز پورشه918به هیچ خودروی دیگه ای فکر نمیکردم.هم به شدت شتاب سریعی داره.هم درپیست خیره کننده است. هم ازرقبا امکانات خیلی بیشتری داره. هم قابلیت رانندگی روزمره اش خیلی خیلی بالاتره.هم کابین لوکسی داره.ظاهرش هم خیلی فضایی نیست.
Amir Machine
۱۳ آبان ۱۳۹۷قطعاً بوگاتی
دیوو از لحاظ تکنولوژی، راحتی و مهندسی کاملاً برتره
آگرا بیشتر بدرد مسیر مستقیم میخوره اما با دیوو میشه پیستها رو به آتیش کشید
Omid
۱۳ آبان ۱۳۹۷داداش بر عکس گفتی این بوگاتی 2تن وزنشه چجوری میخواد تو پیست از ماشین 1400 کیلویی سریع تر بره تازه نسبت قدرت به وزن اگرا بهتره و نیازی به کار انداختن 4 تا توربو شارژر هم نداره .
Amir Machine
۱۳ آبان ۱۳۹۷دوست عزیز دیوو اصلاً برای پیست ساخته شده، داونفورس این ماشین 90 کیلو بیشتر شده که موجب افزایش پایداری تو پیست میشه و به خاطر همین داونفورس بیشتر، حداکثر سرعتش کمتر شده.
دیوو میتونه 1.6 جی شتاب جانبی رو تحمل کنه و بنابراین براحتی پیچها رو با سرعت بالا طی میکنه.
دیوو یک دور پیست آزمایشی ناردو رو هشت ثانیه سریعتر از شیرون طی کرده اونم بدون افزایش قدرت و صرفاً با تکیه به تجهیزات آئرودینامیکی.
این در حالیه که حتی یک لپ تایم پیست از آگرا RS موجود نیست.
كامي
۱۳ آبان ۱۳۹۷دیوووووووووووووو
مهندسی قابل اطمینان تر
طراحی فوق العاده
شتاب
ابهت
دیگه نمیدونم چی میخام ازش …:)
حمیدرضا
۱۳ آبان ۱۳۹۷چجوری انتخاب می کنین چجوری میشه انتخاب کرد اصلا مگه میشه یکی رو بهتر از اون یکی دونست قاطی کردم رفت
سام
۱۳ آبان ۱۳۹۷رأی من در این دوئل خودرویی به ابر خودرویی چون بوگاتی دیوو رأی می دهم .چون در بین سوپر اسپرت ها بی همتا و یگانه است.
mahdy
۱۳ آبان ۱۳۹۷دیوو از کجا پیداش شد ؟ شیرون بود که
ولی به نظرم لافراری قهرمانه
Ali Keyhani
۱۳ آبان ۱۳۹۷کلا باید به این دوئل های پدال عادت کنیم 1000 بار تا این مرحله تغییر کردن ماشین ها و چیدمانشون،پروجکت وان یبار تو لیسته یبار حذف میشه و حالا دوباره اسمش به چشم میخوره و همچنین بوگاتی،که شیرون بدست رگرا حذف شد ولی توی نیمه نهایی یک دفعه دیوو ظاهر شد،اگر دیوو توی این مرحله سرو کلش پیدا شده پس توی دوئل سوپراسپرت ها هم میشه فراری 488 پیستا رو هم اضاف کرد با اینکه چندین ماه زودتر از دیوو معرفی شده
دانیال روشنی
۱۳ آبان ۱۳۹۷با پول دیوو یه =
آگرا ،
یه ویلا توی مالپسنای اسپانیا ،
یه فراری،
یه رولز رویس کولینان ،
یه گوست ،
یه کاوازاکی h2 ,
یه پورش پانامرا es ،
یه جت اختصاصی و
یه هلیکوپتر میخرم!
mahdy
۱۳ آبان ۱۳۹۷نه دیگه انقدم نیست اختلاف
3.3 میلیون و این همه کار ؟؟؟
دانیال روشنی
۱۳ آبان ۱۳۹۷به جز ویلا همشون رو میشه گرفت
mahdy
۱۳ آبان ۱۳۹۷هلیکوپتر و جت شخصی و اون همه ماشین گرون با 3.3 ؟
ahmad
۱۳ آبان ۱۳۹۷چرا مدل one 1 تو این سگمنت و رقابت نیست فکر کنم اون نماینده شایسته تری از agera باشه واسه کونیگ زگ
مهدی
۱۴ آبان ۱۳۹۷خدا فراری رو افرید تا ادم از دیدن این بوگاتی حالش بهم بخوره… انگار بچه طراحیش کرده
حسن
۱۴ آبان ۱۳۹۷من یه سوال دارم، از کوئنیگ زگ تو هیچ پیستی رکوردی و یا تایمی قابل توجهی هست؟ یا فقط موضوع تاپ اسپید براشون مهم بوده؟
Amir
۱۴ آبان ۱۳۹۷بوگاتی با معرفی ویرون یه شاهکار رو تو زمان خودش معرفی کرد که مرز ها رو جا به جا کرد اما بعدش که نام بزرگی برای خودش ساخت شده مثل بعضی برند های دیگه تقریباً دیگه رقابت و کنار گذاشته و تبدیل شده به یه برند که مدل های جدیدی می سازه با نام های متفاوت ولی بدون تفاوت فنی چشم گیر که فقط در آمد و بالا ببرن
علی
۱۴ آبان ۱۳۹۷دیوو چرا با آگرایی که چندسال قبل معرفی شد مقایسه شده؟
یکم انصاف داشته باشین دیگه
مثل اینه من بیام ایفون ۵ اس رو با سامسونگ اس۹ مقایسه کنم .
کیوان
۱۶ آبان ۱۳۹۷مگه بوگاتی رقیب داره؟! نه پس خود خودشه
ARASH
۶ آذر ۱۳۹۷چیزی مشخصه اینه اول اینکه بوگاتی مال بزرگ ترین شرکت خودرو سازی فولکس واگن هست این ب هه کنار نکته مهم اینجا اینه بوگاتی ماشینیه که فقط به دنبال سرعت نیست و خودرویی هست که اومده تا تمام قابلیت ها رو کامل کنه سرعت، شتاب بالا ،امنیت،رفاه بسیار عالی ،زیبایی و….. اما کوینیخزگ شرکتی هست که نه سابقه خوبی داره نه هدف درستی .شرکتی که دو دهه پیش واسه طمع سعودی ها برای بدست گرفتن سریع ترین ماشین توسط عربستان سعودی سرمایه گزاری شد و شروع به کار کرد .خودتون قضاوت کنید اگر شرکت بوگاتی فقط روی سرعت و شتاب و سریع بودن تمرکز داشت …..
Mg
۱۴ بهمن ۱۳۹۸خیلی میگن که بوگاتی توی سرعت بالا نمیلرزه خب این راسته ولی اگه شما لامبورگینی جدید رو ببینی هم هم بوئینگ رو و هم بوگاتی رو دور میندازید. و لامبورگینی های جدید لرزش ندارن رای من لامبورگینی ترزو یا بوگاتی شیرون.