مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت بیستوهفتم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای متوسط لوکس
فولکسواگن توآرگ
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۸
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۳,۹۶۷ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۳,۶۶۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳,۵۴۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲,۰۲۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی آرامشبخش، بهترین کابین در کلاس خود، تکنولوژیهای پیشرو
نقاط منفی: عدم ارائهٔ نسخهٔ هفتنفره، لیست پیشرانههای محدود، رانندگی کمی بیاحساس
بامو X5
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸
نسل کنونی: چهار
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۴,۶۴۱ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۸,۲۹۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۰,۸۱۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۵,۰۱۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: لوکستر از همیشه، عملکرد چشمگیر، کابین جادار
نقاط منفی: تولید آلایندگی زیاد، لیست پیشرانههای محدود، صندوق بار نهچندان بزرگ
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن توآرگ | بامو X5 30d | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری I6 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزیل |
قدرت | ۲۸۵ اسب بخار | ۲۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۱ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر ترکیبی | ۶.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۲ گرم/کیلومتر | ۱۷۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۷۵ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۹۹۵ کیلوگرم | ۲۱۴۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۸ متر | ۴.۹۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۰ متر | ۲.۹۷ متر |
حجم صندوق بار | ۸۱۰ لیتر | ۶۴۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ یا ۷ نفر |
ظرفیت بکسل | ۳.۵ تن | ۲.۷ تن |
قیمت پایه آمریکا | – | ۵۸,۱۹۵ دلار |
قیمت پایه بریتانیا | ۴۹,۰۹۵ پوند | ۵۷,۴۹۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۵۱,۵۰۰ پوند | ۵۷,۴۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10210830]
حمیدرضا
۲۱ دی ۱۳۹۷به خاطر فروش بیشتر به بی ام و رای دادم وگرنه برتری خاصی نسبت به فولکس نداشت
Car Lover
۲۱ دی ۱۳۹۷فروش بیشتر بی ام و بخاطر اینه که توارگ نسل جدیدش تو امریکاعرضه نمیشه
تو اروپاشم چون نسل جدیدش اومدهباید یه ذره منتظر باشیم تا امار اون به درستی اعمال بشه نسل قبلیش خیلی افتضاح بود شاید مثلا از اواسط 2018 اومده تو بازار و بخاطر اینه که کمتره .
جی کلاس مرسدس
۲۱ دی ۱۳۹۷خیالت راحت امریکایی دوست محترم آلمانی ها لوکسهاش و نمیشه به همین راحتی زد برید بالا بیاید پایین بهترینن
Car Lover
۲۱ دی ۱۳۹۷پدال ببینه که کی تنش ایجاد میکنه…
جی کلاس مرسدس
۲۱ دی ۱۳۹۷Car love عزیز من تنش ایجاد نمیکنم چون اصلا دوست ندارم نه به کسی بی احترامی میکنم نه توهین نه تحقیر و نه چیز دیگه ای کری نرم میخونم اینم نکنم که دیگه نظر نباید بدم هیچ فرقی برای من و شما نمیکنه کی چقدر میفروشه هم امریکا هم المان دو کشور فوق العاده قوی هستن در صنعت ماشین
Mآsكvيch
۲۱ دی ۱۳۹۷نمره کار اند درایور
توارگ: ۳
x5 : ۴
اینجا ذکر نشده
Amir Machine
۲۱ دی ۱۳۹۷اون امتیاز کارانددرایور مال نسل قبل توآرگه، این نسل اصلاً تو آمریکا عرضه نشده که بخواد توسط کارانددرایور آزمایش بشه و برا همین هم اینجا ذکر نشده
Hamid...Audi
۲۱ دی ۱۳۹۷توراگ رسما یه آئودیه با لباس و برند فولکس واگن.
مرصاد
۲۱ دی ۱۳۹۷تعصبی رای ندید
مشخصه که فولکس بهتره?
شاهين
۲۲ دی ۱۳۹۷اصلا موضوع اینجاست که من نمیدونم با وجود آعودی چرا فولکس واگن همچین شاسی بلند لوکسی میسازه و به خودش خنجر میزنه و جدا از اون اصلا چه معنی داره که بنز جز ۴ تای نهایی نباشه؟ من رای ندادم، از نظر من gle 2019 برنده این سگمنته، والسلام نامه تمام
ایلیا
۲۱ دی ۱۳۹۷ی عکس خوش رنگ و ادیت شده از ایکس فایو گذاشتید روبرو ی عکس بدرنگ و کثیف(توی گل) از توارگ.
عجب کابینی داره توارگ، عجب کابینی!
در نهایت من زخاطر اختلاف قیمت کم و تفاوتی که بین دو برند هست ایکس فایو رو انتخاب میکنم.
فرامرز
۲۱ دی ۱۳۹۷داشبورد توآرگ و طراحی بیرونی ایکس ۵ رو دوست دارم. درسته ب ام و گرونتره ولی هم ارزش برندش بالاتره و هم امکانات استانداردش بیشتره. برنده این مقایسه قهرمان این گروهه
Mآsكvيch
۲۱ دی ۱۳۹۷أین نسل ایکس ۵ خیلی عالیه همه چیزش و قوی اومده، با اینکه توآرگ هم خیلی خوبه واقعا اما اینجا به بیمر رای میدم
Mآsكvيch
۲۱ دی ۱۳۹۷پدال چرا آمار منتشر شده فروش و افزایش و کاهش فروش گروه ها و برند هارو در سال ۲۰۱۸ نمیزاری؟؟چند وقته منتشر شده اما شما هنوز روش کار نکردین
امیر دهقان
۲۱ دی ۱۳۹۷دوست عزیز یک بار دیگه هم گفتم، آماری که فعلاً در سایت focus2move منتشر شده تا پایان ماه اکتبر هست و هنوز آمار کلی سال 2018 اعلام نشده
علی رضا
۲۱ دی ۱۳۹۷پدال جان تو جدول مقدار آلایندگی بی ام و چند گرم کم تر از فولکس پس چرا یکی از نکات منفی x5 تولید آلایندگی زیاد ولی توارگ نه !!
با توجه به طراحی جذاب تر ( سلیقه ای ) و مدرن رای من توارگ و برنده نهایی : ولار ??
امیر دهقان
۲۱ دی ۱۳۹۷ما نقاط منفی و مثبت ماشینها رو از سایت کاربایر یا کارانددرایور ترجمه میکنیم و اینها نظر آزمایشکنندگان اون سایتها است که ماشینها رو بصورت تکی آزمایش کردن نه طبق مقایسهای که ما اینجا داریم
علی رضا
۲۱ دی ۱۳۹۷OK? ❤❤
سام
۲۱ دی ۱۳۹۷فولکس واگن واگن از حیث طراحی و کیفیت یک سر و گردن بر رقیب باواریایی خود برتری دارد و من با افتخار توارگ پهلوان را انتخاب می کنم.
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۷این از جوک های سال بود.توارگ ازنظرکیفیت یه سروگردن ازX5بالاتره!!!!! عجب
کیفین کابین X5 فقط بنزGLE وپورشه کاین درنسل جدید میتونن باکیفیت X5 رقابت کنن نه فولکس توارگ.حتی آیودیQ8که چند رده از توارگ بالاتره کیفیت کابینش درحدX5 وبنزGLEهستش
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۷نکنه فکر کردی چون نوشته بهترین کابین در کلاس خواین ور برداشت کردی.منظوراینه در کلاس خودشه که رقباش جیپ گرند چروکی یالینکن ومدل های از فورد و… هستش.چون اینجا کنارهم قرارش ن دادن دلیل این نیست که تویه رده باشن.
یعنی فکر کردی کیفیت کابین فولکس توارگ از پورشه کاین یابنزgle یا X5 بهتره!!!!! خوده شرکت فولکس واگن هم همچین ادعایی دلالان نداشته
Amir Machine
۲۱ دی ۱۳۹۷جناب نیازی به این همه شلوغبازی نیست
توآرگ خصوصاً تو نسل جدید، کاملاً به بخش ماشینهای لوکس وارد شده و منظور از بهترین در کلاس خود، دقیقاً یعنی همین کلاس ماشینهایی مثل بامو X5، مرسدس GLE و پورشه کاین هست
کلاً تا الان هر مقایسهای که از توآرگ جدید دیدم با ماشینهای لوکس بوده
تو رقابت با ولوو XC90 و نسل قبلی مرسدس GLE هم که پدال از سایت معتبر اتوبیلد گذاشت توآرگ اول شد
امتیاز کاربایر هم که توآرگ بیشتره
کیفیت کابین توآرگ اگه از X5 بالاتر نباشه قطعاً پایینتر نیست
این همه تعصب رو یه برند هرگز خوب نیست، قرار نیست هر ماشینی که نشان بامو روی دماغهشه همیشه از همه لحاظ بالاتر باشه
کمی از این تعصبات بچگونه دست بردارید
mohsen
۲۱ دی ۱۳۹۷تولید آلایندگی bmw کمتر از رقیبه ولی تو قسمت نقاط ضعف نوشتین تولید آلایندگی زیاد!!!!!!
Amir
۲۱ دی ۱۳۹۷به نظر من توارگ برتری داره.مشخصات فنی بهتر،قیمت مناسب تر،نمره بالاتر از وبسایت کاربایر و به نظرم زیبایی خیلی بیشتر که حقیقتا زیباترین در گروه خودشه مخصوصا طراحی داخلی.در واقع توارگ یک SUV لوکس تمام و کماله که با قیمت گذاری بسیار خوب میتونه همه رو راضی بکنه
- A M I R -
۲۱ دی ۱۳۹۷عقلم میگه توآرگ ، قلبم میگه X5 ، واقعا هر دو کمپانی عالی کارکردن ، مخصوصا فولکس واگن که واقعا پیشرفت محسوسی داره و پرستیژ برندش هر روز داره بیشتر میشه ، بی ام و هم که عالی بود عالی تر شد ، سخته یه چیز فوق العاده رو بهترش کنی و بی ام و این کارو کرده ؛
در آخر عذاب وجدان به توآرگ رای میدم ، به نظرم پیشرفت فولکس قابل تحسینه …
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۷https://scontent-lhr3-1.cdninstagram.com/vp/c2fe3b6057e7b186383e5b7aa597ff32/5CD6B817/t51.2885-15/e35/44300662_301547463784987_6422396176104415012_n.jpg?_nc_ht=scontent-lhr3-1.cdninstagram.com
https://scontent-lhr3-1.cdninstagram.com/vp/6e7a94b4ef5a989b47263368c12b10bd/5CC2A7AA/t51.2885-15/e35/47263373_761696394199017_7437754192590012416_n.jpg?_nc_ht=scontent-lhr3-1.cdninstagram.com
https://cmsimages-alt.kbb.com/content/dam/kbb-editorial/make/bmw/x5/2019/first-review/22-2019-bmw-x5-first-drive.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/09/2019-BMW-X5-30d-80.jpg
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۷انتخاب من قطعاX5
محمد
۲۱ دی ۱۳۹۷یه سوال مطمئن هستی x5 جدید 2016 معرفی شد؟
یعنی تو دوهفته رسیدیم به 2019 لول.