چندین سال است که مرسدس بنز عنوان پرفروشترین برند لوکس بازار ایالاتمتحده را در اختیار دارد اما در سال ۲۰۱۹ بامو با فروش ۳۲۴,۸۲۶ دستگاه خودرو در این کشور، تاج پادشاهی فروش را از آن خود کرده است. فروش این شرکت نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد ۴.۴ درصدی داشته که این افزایش به لطف کراساوورهایی مثل X3، X5 و X7 به دست آمده است. همچنین بامو اعلام کرده است که نسل جدید سری ۳ هم بهترین عملکرد را در بخش سدانهای پریمیوم داشته است.
هرچند فروش سری ۳ در سال ۲۰۱۹ در ایالاتمتحده افزایشی ۶.۸ درصدی داشته اما فروش کل محصولات سواری بامو با ۱۴.۱ درصد کاهش به ۱۶۵,۵۴۹ دستگاه رسیده درحالیکه فروش کراساوورها افزایشی ۳۵.۵ درصدی داشته و به ۱۵۹,۲۷۷ دستگاه رسیده است. این یعنی در سال ۲۰۱۹ کراساوورها نیمی از فروش بامو در ایالاتمتحده را تشکیل دادهاند و اگر این روند ادامه پیدا کند در آیندهای نزدیک بخش عمدهٔ فروش بامو از طریق کراساوورها به دست خواهد آمد.
از سوی دیگر، هرچند مرسدس بنز عنوان قهرمانی فروش بازار آمریکا را به بامو واگذار کرده اما خیلی از رقیب باواریایی عقب نمانده زیرا بهاستثنای ونهای اسپرینتر و متریس، ۳۱۶,۰۹۴ دستگاه فروش داشته است. فروش این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۸ اساساً تغییری نداشته زیرا تنها ۱۳۵ دستگاه بیشتر فروخته است. مثل بامو، تقریباً همهٔ محصولات سواری مرسدس هم در سال ۲۰۱۹ کاهش فروش قابلتوجهی داشتهاند بهگونهای که CLA با ۴۵ درصد، C کلاس با ۱۸.۶ درصد، E کلاس و CLS با ۱۳.۶ درصد، S کلاس با ۱۶.۴ درصد، SLC با ۷.۷ درصد و SL با ۲۰.۵ درصد کاهش فروش مواجه شدهاند.
دراینبین تنها فروش AMG GT 4 با افزایش قابلتوجه ۱۷۶ درصدی به ۴,۲۰۸ دستگاه رسیده و A کلاس سدان هم که بهتازگی در بازار آمریکا عرضه شده ۱۷,۶۴۱ دستگاه فروش داشته است. از سوی دیگر، فروش تمامی شاسیبلندهای مرسدس افزایش داشته بهجز GLA که کاهش فروش ۸.۳ درصدی را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۹ فروش G کلاس با ۸۵ درصد افزایش به ۷,۳۴۸ دستگاه رسیده درحالیکه مدلهای GLE و GLC هم به ترتیب افزایش فروش ۸.۶ و ۵.۶ درصدی را تجربه کردهاند.
لکسس با فروش ۲۹۸,۱۱۴ دستگاه مثل سالهای گذشته در سال ۲۰۱۹ هم جایگاه سومین برند پرفروش ایالاتمتحده را در اختیار داشته است. فروش این شرکت در این سال کاهش جزئی ۰.۱ درصدی را تجربه کرده اما سدانهای دیفرانسیل عقب آن یعنی IS با ۳۴.۹ درصد، GS با ۴۸.۸ درصد و LS با ۴۰.۶ درصد، همگی کاهش فروش چشمگیری داشتهاند. از سوی دیگر اما فروش سدان ES افزایشی ۵.۹ درصدی داشته و کوپهٔ RS هم افزایش ۳۶.۷ درصدی را تجربه کرده است. در همین حال، بهجز UX همهٔ شاسیبلندهای لکسس با کاهش فروش مواجه بودهاند.
مقام چهار پرفروشترین برندهای لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ در اختیار آئودی بوده که فروش آن با افزایش ۰.۴ درصدی به ۲۲۴,۱۱۱ دستگاه رسیده است. در این سال برندهای لوکس آمریکایی یعنی کادیلاک و لینکلن هردو افزایش فروش داشتهاند بهگونهای که فروش برند لوکس جنرال موتورز با ۱ درصد افزایش به ۱۵۶,۲۴۶ دستگاه و فروش برند لوکس فورد با ۸.۳ درصد افزایش به ۱۱۲,۲۰۴ دستگاه رسیده است. از سوی دیگر اما برندهای ژاپنی سال سختی را تجربه کردهاند زیرا فروش آکورا با کاهش ۱ درصدی به ۱۵۷,۳۸۵ دستگاه رسیده که البته به بدی اوضاع اینفینیتی نیست که با کاهش حیرتانگیز ۲۱.۱ درصدی مواجه شده و ۱۱۷,۷۰۸ دستگاه خودرو فروخته است.
مهدی
۲۲ دی ۱۳۹۸چون قیافه بنز جذاب نیست
ترسوئه
کورش
۲۲ دی ۱۳۹۸ماشاالله,, تو چهارتای اول 3 تاش آلمانیه
Moein
۲۲ دی ۱۳۹۸با حساب مینی ون ها و بقیه کلاس های مینور، مرسدس ۳۵۷۰۰۰ دستگاه فروخته.
sina
۲۲ دی ۱۳۹۸چند وقت تو یه پست نوشتم که بی ام و امسال با معرفی شاسی بندهاش به راحتی بنز رو پشت سر میذاره که سی نفر منفی دادن
https://www.pedal.ir/magazine/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/
الان هم میگم که اگه لکسس هم فکری به حال دو تاخودروی is و gs کنه تو سه سال جای بنز رو میگه.
آکورا را هم میلی متری کادیلاک رو برد اونم با 4 تا ماشین.
و البت اوضاع خراب اینفینیتی
علی رضا
۲۲ دی ۱۳۹۸عزیز من هنوز مرسدس برای ۴ امین سال پیاپی پرفروش ترین برند لوکس جهان …
مگه بازار خودرو به امریکا محدود میشه !؟
مانی
۲۳ دی ۱۳۹۸اینقدر ساده بود و اینهمه سال نتونستن؟
Khan
۲۲ دی ۱۳۹۸امسال بی ام و ماشین های جدید بیشتری داد تو بازار و خیلی عجیب نبود بزنه جلو. با این وجود بازم خیلی چشمگیر جلو نبوده مخصوصا که بنز عددپارسالش رو حفظ کرده و منفی نشده
MAHDI
۲۲ دی ۱۳۹۸مرسدس هم اکثر مدل هاش جدید هستن. تازه تنوع مدل بیشتری داره.
نکته جالب اینه که بخش پرفومنس ب ام و یعنی M فروش بیشتری نسبت به AMG مرسدس و RS آئودی داره. درحالی که خودروهای بخش AMG تعدادی بیشتری هستن. اما همیشه M ب ام و فروش بالاتری از بخش های پرفومنس رقباش داشته.
علی رضا
۲۲ دی ۱۳۹۸شما طبق کدوم امار میگی فروش بازوی پرفورمنس M از AMG همیشه بیشتر بوده !؟
طبق امار 2018
بی ام و M
102 هزار عدد
مرسدس AMG
118 هزار عدد
طبق امار 2017
بی ام و M
80 هزار عدد
مرسدس AMG
99 هزار عدد
میزان فروش تو سایت های BMW Blog و Motor 1 و Bimmer Sport ثبت شده .
علی رضا
۲۲ دی ۱۳۹۸تصحیح = Bimmerpost
ممد ژانگولر
۲۲ دی ۱۳۹۸بی ام وه ماشیناش محکم تر و استخون دار تر شده . ولی من هنوزم عاشق بنزم.بنز ی چیز دیگست میشینی توش احساس آرامش بیشتری داری. مطمئنا بنز بی کار نمیشینه و داره روی ماشینهای خودران فوق لوکس کار میکنه.
شما تاریخچه و اعتبار و از همه مهمتر کامیونهای تولید بنزو برسی کنید و همچنین ساختن ماشینهای اسپرت و سوپر اسپرت متوجه موضوع میشین ولی بجاش بی ام وه موتور سیکلت میزنه که انگشت به دهن میمونین از همه نظر عالی.
دانیال_Surrey،England
۲۲ دی ۱۳۹۸بنز فکر نمیکنم سوپر اسپرت ساخته باشه،اسپرت چرا ولی سوپر اسپرت……
تازه تو همین اسپرت هم پشت سر رقبا قرار داره.
..
بنز دیگه اون ابهت گذشته رو نداره.
طراحی هاش فاجعه زشته((جدیدا))و هیچ نشانی از مرسدس نداره.
شما یه نگاهی به کانسپت بنز eqs بنداز،همونی که تو پستش همه بَه بَه و چَه چَه میکردن.چیش بنزه؟؟
طراحی داخلیش؟؟
طراحی خارجیش؟؟
بعدش یه مقایسه با کانسپت بنتلیexp100 بکن متوجه میشی اصالت یعنی چی.
مثال زیاده از هایپرشون گرفته تا …..
متاستفانه طراحی هاشون داره زیادی بی روح میشه.
تو بحث تکنولوژی هم که ماشالا اینقدر شرکت های مختلف و …..ریخته که تو این رده هم نمیشه کاملا پیشرو دونستشون.
تو بحث الکتریکی سازی هم از رقبا عقب ترن در واقع خیلی عقب ترن!!!
..
حالا هی بشینید بیخودی روحیه بدید به بنز!!!
منم خیلی دوست داشتم استون مارتین وضعیتش خوب باشه ولی اونا هم تو خیلی جاها گند زدن.
علی رضا
۲۲ دی ۱۳۹۸عزیزم شما به SLS AMG Black Series و AMG GTR Pro و در اینده ای نزدیک AMG GTR Black Series چی میگی !؟ اینا سوپر اسپرت نیستن پس چی هستن ؟
درسته به اندازه رقبای مطرحی مثل فراری و پورشه هیجان انگیز نیستن اما مجله های زیادی هم ازشون تمجید کردن و همچنین رکورد های پیست خیلی عالی ثبت کردن ، حتی در بعضی موارد بهتر از پورشه و …
خودرو های اسپرت هم که شامل نسخه های AMG هر کلاس میشن بجز M power رقیب سرسخت دیگه ای نداشتن …
بعدا از نظر شما خیلی از رقبا عقب تر هستن !!!!!!!
در مورد طراحی هم بحثی ندارم چون سلیقه ایه اما از نظر خریدار های جهانی طراحی هیچکدوم از مدل های مرسدس فاجعه نیست… و از نظر کارشناس های طراحی حتی زبان طراحی مرسدس عنوان دومین زبان طراحی برتر سال 2019 رو کسب کرد
در بحث تکنولوژی اگه مرسدس اولین نباشه جزو ۳ خودرو ساز برتر جهان …
فقط تو بخش الکتریکی مرسدس EQC امسال گند زده اما با توجه به مشخصات کانسپت های EQS و AVTR و سرمایه گذاری های فراوان و همکاری با شرکت هایی مثل IBM به زودی موفقیت های زیادی نصیب مرسدس میشه …
اما مثل همین EQC ، پورشه تایکان هم تو ماه اول عرضه فروش نسبتا ضعیفی داشته پس باید بگیم پورشه تو این بخش خیلی عقب ؟؟
و اینکه EQC تو تست بیشتر مجلات بعد از جگوار I pace رتبه دوم رو بدست اورده
Moein
۲۲ دی ۱۳۹۸سوپر اسپرت نداره؟؟؟
SLS/Merceds-Mclaren SLR/ AMG GT R/ AMG Project One/
بی ام و چی داشت و داره؟M8???
ثانیا شما چسبیدی به جلوپنجره کلیوی شکل بی ام و و شکل تقریبا یکسان کابین بنتلی و اونو اصالت میدونی. به نظر من اینا خوبه ولی نه که هر کمپانی جرات تغییر فاکتراشو داشته باشه بهش بگی اصالت نداره. الان بنز چراغ جلوی دوتاییشو حفظ میکرد شما اصیل میدونستیش؟ کدوم ماشین بی ام و سابقه و اصالت G-Class رو داره؟ اینم واسه بحث بچه گانه اصالت.
دانیال_Surrey،England
۲۲ دی ۱۳۹۸ممد ژانگولر عزیز،
آخه بدبختی اینه که همین پراجکت وان هم زمانی میاد((2021))که بازم کلی رقیب دیگه از راه میرسه.
..
علیرضا جان،همه ی اینایی که میگی اسپرت حساب میشن،مکلان 600lt هم تو چندتا پیست عملکردی داشته که سوپر اسپرت ها رو هم به چالش کشیده یا هوراکان پرفورمانته و…..ولی اینا تو رده ی ماشین های اسپرت قرار میگیرن.
همین که میگی بنز تو تکنولوژی جزء سه تاس یعنی حرف منو تایید کردید یه زمانی بنز پیشرو بود.
از نظر طراحی هم به خودی خود فاجعه نیستن،بلکه زیبا هم هستن، منتها به عنوان یک بنز فاجعه هستن!!
در مورد eqc هم که با تایکان مقایسه میکنید،تایکان همون اول هیچی نشده حدود 30 هزارتا براش مشتری پیدا شده،بنز هم که دیگه میدونید تو یک سال چه فروش فاجعه ای داشته.
چیزی که تو بحث فروش و استقبال میشه گفت اینه که بنز پشت سر رقبای آلمانیش و حتی غیر آلمانی قرار داره،اتفاقی که باید برعکسش اتفاق میوفتاد.
..
..
معین جان،
جواب شما هم همون جوابیه که به دوستمون دادم.
Slr هم یه جی تی اسپرت حساب میشه.
الان شما رقبای مستقیم 720 و 488 رو میتونی بگی؟؟
البته مشکلی نیست چون پورشه هم نماینده ای تو این کلاس نداره،میشه به gt2rs اشاره کرد ولی در مجموع……
ولی تفاوت پورشه با مرسدس اینه که تو رده ی ماشین های اسپرتش اکثره نماینده هاش پادشاهی میکنن،برخلاف مرسدس.
..
من کلی گفتم نه رقابت با ب ام و ….
اتفاقا با اینکه ب ام و جلوپنجرشو هر روز بزرگ تر میکنه ولی چیزی از اصالت و زبان طراحیش کم نمیشه و قابل تشخیصه.
اتفاقا جی کلاس در حال حاضر بهترین طراحیه بنز و وفادار.((اگه البته نسل بعدش جوگیر نشن،یهو دگرگونش نکنن!!))
Moein
۲۲ دی ۱۳۹۸دانیال عزیز اولا GT بودن ماشین ارتباطی به این که نمیتونه سوپر اسپورت باشه نداره. مثال نقضش از ۸۱۲ بگیر تا DBS سوپرلگرا. ثانیا شما باید SLR رو بارقیبای دوره خودش مقایسه کنی. بله زمانی که لامبورگینی مورسیه لگو داشت و فراری F430، مرسدس SLR هم سوپر اسپرت نلقی میشد(هرچند که همین الانشم چیزی کم نداره از نظر پرفورمنس).
بعدشم قرار نیست همیشه تو هر کلاسی نماینده داشته باشه. همونطور که بی ام و نداره. بحث طراحی هم با این که سلیقه ایه بیشتر، ولی من جز شما کسی ندیدم که اینقد نسبت به طراحی جدید بنز بدبین باشه. از قضا منتقدا اغلب میگن که گوردون واگنر طراحی بنز رو از بحران در آورده
mehran (fox)
۲۳ دی ۱۳۹۸هایپر کار مرسدس: CLK GTR
MAHDI
۲۲ دی ۱۳۹۸پس ب ام و بعد از 4 سال دوباره جایگاه پرفروش ترین لوکس ساز آمریکا رو پس گرفت!!!!!!!
Ferrari Fxx K Evo
۲۲ دی ۱۳۹۸داریم راجع به BMW حرف میزنیم بله ♥️
–
اصلی ترین رقیب پدر خودروسازی Bmw هست
به Bmw و طرفدارای عزیزش خیلی تبریک میگم
–
کلام اخر (زنده باد مرسدس بنر پدر خودرو سازی)
NAVID۰۰۹۸
۲۲ دی ۱۳۹۸رقم اختلافی فروش بنز با bmw بسیار اندک و قابل تامل هست به سبب اینکه تقریباً bmw تمام خودروهاش را نو نوار کرده در صورتی که بنز gle و gls را تازه فرستاده بازار و بقیه هم حدود ۵ سالی مبشه که در بازار هستند ، بخصوص بنزهای c ، e ، s ….. .
پس میشه نتیجه گرفت با معرفی نسلهای جدید خودروهای بنز ، راحت مثل آب خوردن میشه اول جدول فروش .
در مورد لکسوس هم باید گفت که es واقعاً یک خودرو به تمام معناست که از هر نظر میتونه رقیبی برای gs ، ls ، is باشه . هم لوکس هم قدرتمند هم خوش استایل .
لکسوس در RX جدید خوب و دَرخور عمل نکرده و اون انتظاری را که در نسل قبل برآورده کرده بود در این نسل نکرده و بخاطر خطوط شکسته زیادی که در بدنه این خودرو با این طول زیاد کار کرده ، به دل هر مشتری نمیشینه در صورتی که لکسوس nx با خطوط شکسته و طول کوتاه تر بدنه ، بهتر و زیباتر به چشم اومده ولی فروش کم nx به این خاطر که دیگه نیاز به یک نسل جدید داره و حدود ۵ ساله که داره میفروشه اما واقعاً زیبا و دلرباست .
آکورا هم بهترین خودروهای لوکس اما سربه زیر در بازار را تولید میکند که به نظر من لیاقتش بیش از اینهاست .
اینفینیتی که باید یه فکری به حال خودش بکنه ، چرا که حدود ۱۰سال پیش اگر هرکسی اینفینیتی سوار میشد یه هم همه ای به راه می اُفتاد از لوکس بودن گرفته تا اسپرتی و خاص بودن ، اما این روزها دلبسته به معرفی کانسپت ، در صورتی که نیاز به یک تَحَول اساسی در محصولاتش میره .
آئودی هم که همیشه تو یک خط موازی در برابر رقبای آلمانی خودش در حرکته و همیشه مثل سایه اما کم فروق به دنبال بنز و bmw هستش ، در صورتی که RS7 یک خودرو بینظیره از هر نظر .
MAHDI
۲۲ دی ۱۳۹۸مرسدس A کلاس
مرسدس CLA
مرسدس A کلاس سدان
مرسدس GLS
مرسدس GLE
مرسدس GLE کوپه
مرسدس GLC فیس لیفت
مرسدس GLC کوپه فیس لیفت
مرسدس GT4
مرسدس CLS
مرسدس GLA
مرسدس G کلاس
مرسدس GLB
مرسدس EQC
مرسدس X کلاس
اینا خودروهای تازه معرفی شده مرسدس هستن در سال گذشته که تازه نمیدونم ازشون جا انداختم یا نه!!!!!
Amir Machine
۲۲ دی ۱۳۹۸سینا جان
آکورا در حال حاضر شیش تا محصول داره
سدانها ILX و TLX و RLX
کراساوورها RDX و MDX
و NSX که البته فروش زیادی نداره
از طرف دیگه، تعداد محصولات کادیلاک تو سال 2019 هم تقریباً مثل آکورا هست چون فروش عمده کادیلاک تو این سال از طریق مدلهای XT4 و XT5 و اسکالید و CTS و CT6 و XTS بوده، یعنی شیش تا
تولید ATS که چند وقتیه متوقف شده و CT4 هم بعنوان جایگزینش هنوز به بازار نیومده، XT6 هم که از اواخر 2019 به بازار عرضه شد و فروش چندانی نداشته فعلاً
اما امسال با اومدن سدانهای جدید CT4 و CT5، حضور کامل XT6 تو بازار و معرفی نسل جدید اسکالید احتمالا فروش کادیلاک از آکورا بیشتر خواهد شد
آکورا برای حفظ جایگاه خودش باید کراساوور CDX رو تو بازار آمریکا عرضه کنه و فکری هم به حال سدانهاش مخصوصاً RLX بکنه
sina
۲۲ دی ۱۳۹۸امیرجان
مجموع فروش RLX و NSX حوالی 1200 هست تقریبا کل عدد فروش آکورا مال چهارتا خودروی زیر هست:
ILX 14700
TLX 26600
62900 RDX
MDX 52000
البت حرفتون کلی درسته و به زودی کادیلاک رد میشه از آکورا به همون دلایلی گفتی مگه اینکه آکورا کار بزرگی کنه که فعلا خبری نیست.
اکورا برنامه ای برای عرضه CDX تو امریکا نداره و اعلام کرده روی سدان ها همچنان تمرکز داره. امسال نسل جدید TLX معرفی میشه که به لحاظ ابعادی بزرگتر هست از نسل فعلیش و احتمالا منجر به حذف RLX میشه. همچنین اواخر سال هم نسل جدید MDX معرفی میشه.
ممد ژانگولر
۲۲ دی ۱۳۹۸دانیال جان باهات موافقم در مورد طراحی های عجیب جدید بنز ولی درباره خودروهای برقی باهات موافق نیستم و مطمئنم اینجوری اوضاع نمیمونه . در مورد سوپر اسپرت هم منظورم برگ آس برنده شرکت بنز project one که هنوز تحویل داده نشده و خیلیها پیش بینی کردن به احتمال زیاد رکوردهای سرعت و شتابو و هندلینگو میشکونه و تبدیل میشه به اسطوره.ضمنا من هدفم روحیه دادن نیست چون اسم و رسم بنز به قدری بزرگه که با تعریف تمجید من و شما نه بالا میره و نه پایین. ولی به نظرم این کمپانی همیشه قابل احترامه . امیدوارم یک روزی دستمون به پوستراش برسه .?
samurai
۲۲ دی ۱۳۹۸لکسوس یه دستی روی شاسی بلندای بزرگش بکشه جای 2 تا المانیو میگیره
MAHDI
۲۳ دی ۱۳۹۸البته درسته که در بازار آمریکا ب ام و فروش بالاتری داشته اما در بازار جهانی فعلا هم مرسدس بیشترین فروش رو داره. که البته تنوع محصول بیشتری نسبت به ب ام و و آئودی داره!!!