بی ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 3 جدید 2019

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳ که با کد G20 شناخته می‌شود امیدهای زیادی را بین طرفداران زنده کرده است. نسل قبلی این خودرو نیز به عنوان دینامیک‌ترین خودروی کلاس خود جزو پرفروش‌ترین محصولات باواریایی ها بوده است.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
نسل جدید سری ۳ از ماه مارس سال آینده وارد نمایندگی‌های فروش می‌شود و قیمت آن در آمریکا از ۴۰۲۰۰ دلار و در بریتانیا از ۳۳۶۱۰ پوند آغاز خواهد شد. مدل پایه‌ی سری ۳ جدید با نام 320d شناخته می‌شود درحالی‌که پایه‌ترین نسخه‌ی این خودرو در آمریکا 330i نام دارد.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
اول از همه بیایید درباره ابعاد این خودرو سخن بگوییم. سری ۳ جدید ۸۵ میلی‌متر طویل‌تر از نسل قبلی بوده و طول آن به ۴۷۰۹ میلی‌متر رسیده است. این خودرو همچنین با پهنای ۱۸۲۷ میلی‌متر ۱۶ میلی‌متر پهن‌تر از قبل شده و البته ارتفاع آن نیز تنها ۱ میلی‌متر بیشتر شده است. به همین منوال شاهد افزایش ۴۱ میلی‌متری فاصله بین محوری و رسیدن آن به ۲۸۵۱ میلی‌متر هستیم که بیشترین میزان در کلاس خود می‌باشد.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
سری ۳ کد G20 از نظر بصری با ابهت‌تر از نسل قبلی F30 بوده که بخشی از آن به خاطر چهار خط گیرای اطراف جلوپنجره کلیوی شکل و همچنین خطوط کاراکتری است که به بخش عقب و قوس چرخ‌ها می‌رسد. مشتریان از زمان عرضه خواهند توانست بین ۲ رنگ غیر متالیک و ۱۰ رنگ متالیک یکی را انتخاب کنند. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به برنزی متالیک و آبی متالیک پورتیمائو اشاره کرد که این آخری تنها مختص نسخه M اسپورت است.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
در کل نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳ دارای ظاهری پهن و کم ارتفاع و گیراست که ما را به یاد سری ۵ بزرگ‌تر می‌اندازد.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
ازآنجایی‌که سری ۳ هم‌اکنون جدیدترین خودروی کلاس سدان های اسپورت و لوکس است بنابراین طبیعی می‌باشد که از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته در خودرو حداقل روی کاغذ دست برتر را داشته باشد.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت مدل‌های پایه همچون SE دارای تجهیزاتی مانند چراغ‌های جلوی LED، کارپت لایت ب‌ام‌و، نورپردازی داخلی کابین با ۱۱ رنگ متفاوت، دوربین دنده‌عقب، آینه‌های تاشونده برقی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و… می‌باشد. حتی فرمان خودرو پوشیده از چرم بوده و در مرکز پشت آمپرها نیز صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی دیجیتالی نصب شده است.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
خب صحبت از مدل SE اروپا شد و باید گفت این نسخه از سپرهای جلو و عقب خاص، رینگ‌های ۱۷ اینچی استاندارد یا ۱۸ اینچی سفارشی، نوارهای رکاب درب سفارشی و مه شکن‌های جلوی LED سود می‌برد. نسخه‌های اسپورت سری ۳ جدید علاوه بر موارد یاد شده دارای تریم براق برای اطراف شیشه‌ها، میله‌های جلوپنجره و ورودی‌های هوا و همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی هستند. کابین این نسخه‌ها نیز دارای تریم مشکی براق، صندلی‌های اسپورت گرم شونده و چرم ورناسکا می‌باشد.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
نهایتاً به مدل M اسپورت می‌رسیم که در اروپا از تریم شادو لاین مشابه مدل‌های اسپورت، پوشش سقف خاص، نوارهای تریم آلومینیومی، صندلی‌های چرمی و گرم شونده و کاکپیت لایو حرفه‌ای ب‌ام‌و با پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی سود می‌برند. در مرکز داشبورد نیز صفحه‌نمایش ۱۰.۳ اینچی و سیستم‌عامل جدید ب‌ام‌و بکار رفته است.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
اما مدل‌های بازار آمریکا شامل نسخه پایه‌ی اسپورت لاین، نسخه میانی لاکچری لاین و مدل سطح بالای M اسپورت خواهند بود.


مدل اسپورت لاین از رینگ‌های ۱۸ اینچی، نوارهای سفارشی رکاب‌ها و مه شکن‌های LED برخوردار بوده درحالی‌که در کابین نیز تریم مشکی براق و صندلی‌های اسپورت نصب شده است. مدل‌های لاکچری لاین از کروم در جلوپنجره، ورودی‌های هوای جلو و آپرون عقب بهره‌مند شده‌اند. در کابین نیز تریم چرم ورناسکا دیده می‌شود.

نهایتاً به مدل M اسپورت می‌رسیم که به‌صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق M اسپورت (سیستم تعلیق تطبیقی M به‌صورت سفارشی در دسترس است)، فرمان اسپورت با نسبت متغیر، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، تریم شادو لاین براق ب‌ام‌و، صندلی‌های اسپورت با پوشش خاص M، فرمان چرمی M و همان پوشش سقف مدل M اسپورت اروپایی می‌باشد.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
خب حالا نوبت به سیستم‌های ایمنی و دستیار راننده می‌رسد.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
سیستم اکتیو گارد پلاس به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های ب‌ام‌و سری ۳ جدید بکار رفته و دارای اطلاعات محدودیت سرعت جاده‌ها، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد و تصادف با عابران پیاده، کروز کنترل هوشمند با عملکرد ترمز می‌باشد. پکیج حرفه‌ای کمک‌راننده‌ی این خودرو شامل کروز کنترل فعال با عملکرد توقف و حرکت، دستیار کنترل فرمان و لاین حرکتی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار حق تقدم و عبور ممنوع و هشدار ترافیک پشتی است.

جدیدترین نسل هدآپ دیسپلی ب‌ام‌و به‌صورت سفارشی در پکیج تکنولوژی ارائه شده است. این سیستم ۷۰ درصد محدوده پروژکتوری بیشتری نسبت به نسل قبلی داشته و گرافیک و اطلاعات آن نیز بهبود یافته است.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
شما می‌توانید با گفتن “هی ب‌ام‌و” اقدام به فعال‌سازی سیستم دستیار شخصی هوشمند کنید. این سیستم می‌تواند عادات و کارهای روتین شما را یاد بگیرد و در یافتن موقعیت خوب صندلی، مقصدهای سیستم ناوبری و… به شما کمک کند. موضوع جالب اینکه ب‌ام‌و به شما اجازه می‌دهد تا به منظور ایجاد حسی بهتر و خودمانی‌تر اقدام به نام‌گذاری روی این سیستم کنید.

دیگر چیزهایی که می‌توانید به این سیستم بگویید شامل “هی ب‌ام‌و من سردمه”، “دستیار نوربالا چگونه کار می‌کند؟”، “آیا سطح روغن پیشرانه خوب است؟”، “من چه پیام‌هایی دارم؟” و… می‌باشد. این سیستم در آینده به‌روز خواهد شد و ویژگی‌های بیشتری نیز خواهد داشت.

ب‌ام‌و سری 3 جدید
اگر سواری سری ۳ جدید همانند یک ب‌ام‌و نباشد هیچ‌گونه لذتی نخواهد داشت و شما می‌توانید مطمئن باشید که G20 قطعاً یک بیمر ناب خواهد بود. یک سدان میان سایز خانوادگی که می‌توانید از آن لذت ببرید.

این خودرو از طیف متنوع پیشرانه‌های ۴ سیلندر در مدل‌های 320d و 330i و دیگر مدل‌ها بهره‌مند می‌باشد. مدل اولی دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توئین پاور توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن برابر با ۶.۸ ثانیه می‌باشد؛ اما قدرت و گشتاور مدل 330i به ترتیب به ۲۵۸ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متر می‌رسد و شتاب آن نیز ۵.۸ ثانیه اعلام شده است.

مدل‌هایی همچون M340i و M340i xDrive M Performance در بهار سال ۲۰۱۹ از راه می‌رسند و دارای پیشرانه ۶ سیلندر با خروجی ۳۸۲ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری خواهند بود. شتاب آن‌ها نیز حدود ۴.۲ ثانیه می‌باشد.
در ادامه قیمت مدل‌های جدید ب‌ام‌و سری ۳ را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

  • ب‌ام‌و 320d اروپا: ۳۳۶۱۰ پوند
  • ب‌ام‌و 320d xDrive اروپا: ۳۶۸۰۰ پوند
  • ب‌ام‌و 330i اروپا: ۳۷۶۶۰ پوند
  • ب‌ام‌و 330i آمریکا: ۴۰۲۵۰ دلار
  • ب‌ام‌و 330i xDrive آمریکا: ۴۲۲۵۰ دلار

در آینده شاهد گسترش خانواده سری ۳ جدید با اضافه شدن مدل‌های M پرفورمنس و پلاگین هیبریدی iPerformance خواهیم بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (829 ديدگاه)

    فقط من حس میکنم چراغای عقبش شبیه لکسوسه یا شما هم همین حسو دارید؟

    1. Sam

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (96 ديدگاه)

      آره شبیه شده…
      منتهی طرح L که توی زبان طراحی جدید معرفی شده باقیشم من هرجور فکر میکنم دیگه کار خاصیش نمیشد کرد!
      باز دوستان اگه دستی به طراحی دارن طرح هاشونو برای کارخونه بفرستن توی فیس لیفت لحاظ کنه.

      1. Ali.usa

        ۱۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (335 ديدگاه)

        نظر شخصی خودم
        اگه بخاک انتخاب کنم شاید بین رقیباش(کادیلاکats.بنزcکلاس…) آخرین انتخابم سری3 باشه با اینکه اونا هنوز فیس لفت نشدن
        تعصبی نباشیم برای ماشینی که الان معرفی شده آنچنان آش دهن سوزی نیست

    2. یانکی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      طرفدارایه bmw فقط ادعاتون میشه.یه نگاه از بغل بندازید تا ببینید چه بلایی سر هم هافمیستر آوردن.اون میراث bmw بود.دقیقن شده مثل ستون لکسوز lx570 .ستون c رو میگم.

  2. Amin

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    واقعا بهتر از این نمیشد دیگه،عالییییییییی

    1. mahdy

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      آره واقعا عالیه
      جولیا کجایی ؟
      C کلاس ؟

  3. Sam

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خیلی هم عالی…
    مثل همیشه میشه پیشرفتو توی جای جای این ماشین دید
    بی صبرانه منتظر m3 و m4 هستم.

    1. F22RAPTOR

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      با این زبان طراحی جدید.m4شاهکار میشه

  4. مهدی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/BMW-3-Series-M-Performance-Parts-10.jpg
    مدل۴۳۰ خیلی طراحیش اسپرت ترمیشه.باجلوپنجره زنبوری

  5. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    BMW با همین فرمون جلو بره تو خیلی از کلاس ها از رقیباش جلو میزنه

  6. Trx (taimaz)

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (317 ديدگاه)

    خانم ها آقایان این شما و این نسل جدید سری ۳
    استاندارد جدید سگمنت D خودرویی که ساخته شده تا ترکیبی از سادگی در عین زیبایی اعتماد آدرنالین راننداش را تنظیم کند و غرور رو مجدد به دوستداران سری ۳ برگردونه.
    خودرویی که قراره در سری های بعدی سریال کبری ۱۱ دلبری کند.
    و البته اومده تا یه زهر چشمی از رقبای خودش مخصوصا آلفا رومئو جولیا بگیره تا قبل از معرف M3 کسانی که قصد خرید جولیا کوادروفولیو رو دارند رو دو دل و منصرف کنه.
    و در آخر خودرویی که با اومدنش داغ حسرت رو بر دلهای ما تازه تر کرد.

  7. کورش

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    فوق العاده است مشخصات فنی هم کاملا عالی و مورد انتظار هست

  8. shirko

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا از طراحیش کیف کردم ، سلطان کلاس خودشه

  9. sina

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2659 ديدگاه)

    چقد من 320 رو از قدیم دوست داشتم و دارم

    1. مانی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بی‌‌ام و خیلی‌ دور برداشته
      نسل جدید سی‌ و‌ای کلاس بهش میفهمونن دنیا دسته کیه
      سری ۵ رو که سوسک می‌کنیم اما این سری ۳ خیلی‌ خفن شده
      اما بازم سوسکش می‌کنیم
      این کل کل مرسدس و بی‌‌ام و یه چیز دیگست یسری طرفدار‌های ماشین‌های آمریکا‌ای میان
      کل کل می‌کنن آخه کدوم ماشین بجز نسل جدید سی‌ کلاس حریف این هیولا میشه؟

  10. Bilbo

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    عکس هفتم و پونزدهم به من اثبات کرد که عکسهای لیک شده برای نظر دادن قطعی خیلی قابل استناد نیستن، این کابینی که تو عکسهای فعلی هست بنظرم خیلی با اون چیزی که قبلا دیدم از منظر زیبایی فرق داره، کابین همچنان ساده هست، اما سادگیش دیگه بنظرم کاملا زیبا و صد البته مدرنه، امیدوارم اون دو رنگی هایی که تو عکسهای لیک شده دیدم، هرگز به منصه ظهور نرسه که خیلی ناجوره، این یه دست بودن رنگ کابین زیبایی رو چندین و چند چندان می‌کنه.

    چراغهای شبیه لکسس رو من حقیقتا قبول دارم، اینکه کپی هست یا الهام رو من نمیدونم، من با این قضیه هیچ مشکلی ندارم و هیچوقت ایرادی به یک یا دو مدل از انبوه مدلهای یه شرکت نمی‌گیرم اگر این جریان الهام و یا کپی پیش بیاد. اما اگر به این یکی دو سال اخیر ب‌ام‌و دقت کرده باشید روند تغییر چراغ عقب مدلهایی که این یکی دو سال معرفی شدن همگی به سمت باریک شدن پیش رفتن، از ایکس۴ و ایکس ۵ و سری هشت بگیرید تا زد۴ و همه کانسپتهای معرفی شده این چندساله و البته همین سری ۳ همگی در همین مسیرند و هرکدوم به شیوه خودشون این مسیر رو دارن طی میکنن. سری سه هم به روش خودش به مقصد رسیده که ظاهراً لکسس بارها از اون مسیر رد شده، آیا عبور از این مسیر عمدی بوده یاسهوی؟ چه اهمیتی داره؟ مهم زیبایی فوق العاده نمای عقبه که هم حس اسپرت بودن بیشتری می‌ده و هم ماشین رو از نمای عقب به شدت پهن و با ابهت نشون می‌ده….من واقعا علاقمند شدم به این نسل…باید حالا ببینیم ام ۳ و سری ۴ و ام ۴ چی از آب در میان.

  11. مهدی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان این ماشین توسایت های خارجی بیشتر ازاینکه درموردطراحیش صحبت بشه درمورد عملکردخیره کننده اش بحث میشه.بزودی مدل۳۴۰هم باطراحی اسپرت تربااون شکل جلوپنجره زنبوری میاد.درضمن چندتاعکس باکیفیت ازاین ماشین فرستادم یکی دوساعت طول میکشه تایید بشه اما ازش لذت میبرید

  12. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10455 ديدگاه)

    نمای جلو و جانبی زیبایی داره ، اما بدون شَک ، نمای عقب کُپی از لکسوسه و انگار از لکسوس طرح را خریده .

  13. Morteza

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    بسیار زیبا!
    اون عقبش لامصب، سیر نمیشم از دیدنش?

  14. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    C کلاس فیس‌لیفت حس بهتری بهم میده؛ شیک‌تره، با‌ابهت‌تره. . .

  15. MjM

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (740 ديدگاه)

    فقط به من بگید کی این نوع طراحی سپر( تومدل اسپرت لاین. سفیده!) رو اختراع کرد تا….استغفرالله!!! اون از موستانگ. اون ازلکسوس و الانترا ..این سپرایی ک کناره هاش فرو رفته چیه آخه؟!!

  16. Amin

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    آقا مهدی حال کردیم با عکس هات دمت گرم

  17. رامتین

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    دقیقا چند روز پیش گفته بودند موتور جدید مدل 320i دارای 204 اسب هست اما باز همون 190 اسب ارائه شد. یعنی موتور نسبت به مدل قبلی تغییر نکرده.

    1. علی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این مشخصات مربوط به مدل دیزل هست (320d)

  18. احمدرضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    نمای چراغ از دور خیلی کم شبیه لکسسه ولی اون عکسی که نمای نزدیک‌چراغه عقبه امضای تمام محصولات جدید ب ام و (سری8 z4) یعنی برامده تر بودن بخش قرمز نسبت به بقیه ی چراغ رو کاملا داره به خاطر همین به نظرم اگر ماشین رو از نزدیک ببینیم اصلا نمیشه گفت که حتی الهام هم گرفته باشند

  19. Mohammad

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    جانم لکسوس ??

  20. Saeed

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    گرافیک چراغ های عقب خیلی جالب و هوشمندانه ست. از بالا به پایین رنگ های مشکی ، قرمز و زرد هستن که پرچم آلمان رو تداعی می کنه.

  21. محمد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحی داخلیش به دل نمیشینه
    نمای بیرونیش واقعا خوب شده ولی طراحی داخلیش در مقابل cکلاس همین الان چیزی نداره
    این رده و سگمتنی هست که مشتری ها همه چیزی رو باهم میخوان.
    هم اسپورت باشه هم خانوادگی. هم لوکس باشه هم ارزون دربیاد

  22. metti

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (119 ديدگاه)

    جدیدا جلو پنجره ماشیناش رو خوب طراحی نمیکنه ولی خوب زوایای دیگش واقعا خوب دیده میشه

  23. #ali.m#

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1832 ديدگاه)

    طراحی عقبش به شکل عجیبی شبیه محصولات لکسس شده .
    در واقع امضای لکسس رو داره.
    اگه لوگو ی ماشینو برداریم اصلا مشخص نمیشه ک بی ام و هست .

    1. ب ام و سلطان

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (31 ديدگاه)

      باز این ضد آلمانی اینجا پیداش شد لکسوس! حالا چند تا مثل خودت اینجا به جفنگی گفتن دلیل نمیشه تو دور برداری امضا لکسوس پاشه! این حس نفرت می‌خواد بقیه رو هم تحقیر کنه باشه همیشه تو راست میگی ارمشو بکنن معلوم نیست ژاپنی ها که به بی هویتی مشهورن خوبن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا