تسلانیسان

دوئل تسلا مدل 3 و نیسان لیف

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور چهارم، قسمت پنجم، چهارمین دوئل از گروه خودروهای سبز

نتیجهٔ دوئل قبلی بین شورلت بولت و مرسدس بنز B کلاس الکتریکی

مجموع آراء: ۸۱۵

آراء شورلت بولت: ۵۱۶

آراء مرسدس بنز B کلاس الکتریکی: ۲۹۹

پیروز دوئل: شورلت بولت با کسب ۶۳ درصد از کل آراء

 

هوندا کلاریتی هیدروژنی

هوندا کلاریتی الکتریکی

هوندا کلاریتی هیدروژنی

فولکس‌واگن گلف GTE

فولکس‌واگن e-Golf

فولکس‌واگن گلف GTE

شورلت ولت

هوندا کلاریتی پلاگین

؟

تویوتا پریوس پرایم

تویوتا پریوس

؟

نیسان لیف

تسلا مدل ۳

؟

مرسدس بنز B کلاس EV

شورلت بولت

شورلت بولت

فولکس‌واگن e-UP

رنو Zoe

؟

 

نیسان لیف

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۷

نسل کنونی: دوم

قوای محرکه: تمام الکتریکی

ترکیب: موتور جلو، محور جلو

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱,۲۳۰ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵,۲۹۲ دستگاه

 

تسلا مدل ۳

تاریخ معرفی: سال ۲۰۱۶

نسل کنونی: اول

قوای محرکه: تمام الکتریکی

ترکیب: موتور عقب، محور عقب

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۷۷۰ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۸,۳۰۵ دستگاه

 

 

مشخصات فنی

 

تسلا مدل ۳

نیسان لیف

پیشرانه الکتریکی الکتریکی
قدرت ۲۲۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۱۰ نیوتن متر ۳۲۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک عقب جلو
باطری ۸۰.۵ کیلووات ساعت ۴۰ کیلووات ساعت
مصرف انرژی ۱۶.۱ کیلووات/صد کیلومتر ۱۸.۷ کیلووات/صد کیلومتر
بُرد ۵۰۰ کیلومتر ۲۴۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۱ ثانیه ۷.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۸ ثانیه ۱۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر/ساعت ۱۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴.۶۹ متر ۴.۴۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۷ متر ۲.۷۰ متر
وزن ۱۷۶۷ کیلوگرم ۱۵۶۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر ۶۷۰ لیتر
قیمت پایه ۴۵,۰۰۰ دلار ۳۳,۳۷۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10045287]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. HAMID.HEMI

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    دلیلی برای رای دادن به نیسان وجود نداره بجز تعصب

    1. T.H.M

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (568 ديدگاه)

      درسته که تسلا از لحاظ فنی و برد خیلی بهتره، ولی اینطوری هم نیس که بگیم دلیلی برای رای دادن به نیسان وجود نداره. دلایل رای دادن به نیسان میتونه شامل موارد زیر باشه:
      1- مهمترین دلیل، میتونه قیمت باشه. تسلا حدود 35 درصد قیمت بیشتری داره که خیلی اختلافه.
      2- نیسان حدود 58 درصد حجم صندوق بار بیشتری داره که باز هم خیلی اختلافه.
      3- از لحاظ طراحی، چه در بیرون و چه در داخل، به نظر من نیسان خیلی زیباتره. خیلی ها هم قطعا نظرشون همینه. تازه اینجا عکس خوب گذاشته نشده. البته ظاهر یه چیز سلیقه ایه. ولی خوب برای خیلیا نیسان زیباتره. ضمن اینکه بارها دیدیم خیلی از بچه های پدال زیاد از طراحی تسلا به خصوص داخلش خوششون نیومده. در حالیکه اکثرا طراحی جدید لیف رو پسندیدن.
      4- کیفیت بالای نیسان ژاپن. همین تسلا مدل 3 چند بار بررسی های مختلف سایت های معتبر رو ازش پدال گذاشت که دیدیم چه قدر مشکل داشته که باید برطرف بشه. از اونور فکر نمیکنم کسی تو کیفیت و قابلیت اطمینان و دوام نیسان ژاپن شکی داشته باشه.
      5- ارزش برند بیشتر. چه طور اونجا که بحث بنز وسط باشه یه عده برمیگردن میگن بنزه دیگه و همین بنز بودنش رو یه عامل برتری میدونن که تا حدی درست هم هست. اینجا هم بیخود نیس اگه بگیم نیسانه دیگه. یه برند فوق العاده. ولی آیا میشه گفت تسلا هست دیگه؟ گرچه خدا شاهده تسلا رو خیلی دوست دارم، ولی فعلا برای گفتن این حرف زوده و باید چندین سال بگذره و امتحانش رو به خوبی پس بده تا اینطوری با قاطعیت در موردش گفت. البته خوب ممکنه ماشینی از نیسان هم پیدا بشه که مشکلاتی داشته باشه، ولی در کل میگم. مردم دنیا نیسان رو خیلی قبول دارن دیگه.
      البته برتری های تسلا هم زیاده و دلایل خوبی برای رای دادن بهش هستن، ولی اینطوری هم که بگیم دلیلی برای رای دادن به نیسان وجود نداره، برعکس گفته شما، دقیقا این نشون از تعصب الکی هستش. اگه کسی شتاب و قدرت و برد یه ماشین الکتریکی براش مهمه میره سمت تسلا که واقعا هم مهمه به خصوص برد ماشین که دوبرابر نیسانه. اما اگه کسی قیمت به مراتب کمتر، حجم صندوق بار خیلی بیشتر و احتمالا ظاهر ماشین (که البته سلیقه ایه) مهم باشه هم میره سمت نیسان. البته تکنولوژی های خوب تسلا هم نباید فراموش کرد.

      1. aston martin

        ۱۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1331 ديدگاه)

        این رو هم در نظر بگیرید که تسلا تجربه بیشتری از نیسان داره تو حوزه خودروهای الکتریکی
        دلیل اعتماد من به تسلا بیشتر از نیسان همین مسئله است

        1. datsun

          ۱۱ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (3953 ديدگاه)

          تجربه !
          نیسان هفتاد سال پیش خودرو الکتریکی تولید میکرد دوست عزیز
          مطلبش تو همین پدال هم هست

    2. پویان

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (822 ديدگاه)

      درباره نیسان لیف به جای مدل 2018 اومده مدل 2017 رو مقایسه کرده .
      در حالی که مدل 2018 با کد e plus میتونه 360 کیلومتر بره .

    3. محمد

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1429 ديدگاه)

      آمار فروش، استقبال عمومی دنیا به هر دو رو نشون میده
      .
      البته شخصا طراحی داخلی تا این حد مینیمالیستی رو نمیپسندم و ترکیب داخلی داشبورد یکی از جذابیت‌های خودروهاست
      فقط دریچه‌های تهویه هوای تسلا کجای داشبورده؟؟؟

    4. - A M I R -

      ۱۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (724 ديدگاه)

      فقط به یک دلیل نیسان رو انتخاب میکنم ، حوصله دردسر ندارم !
      اگر یه سرچ کوچیکی تو همین سایت کنید با انواع مشکلات مدل 3 آشنا میشید ؛ دوست داشتم بگم تسلا اما این یه مدل نتونست شأن ایلان ماسک و شرکتش رو حفظ کنه.

    5. #ali.m#

      ۱۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1826 ديدگاه)

      تسلا ماشین خوبیه ولی نه به این قیمت و با اون همه مشکلات مونتاژی سایپایی .
      قطعا تجربه نیسان اینجا برام مهم تره .
      ضمن اینکه لیف از نظر سواری و نرمی قطعا بهتره .
      ولی خب سواری اسپرت تساا رو نداره .

  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (986 ديدگاه)

    کلا تنها مشکلم با تسلا قیافه اونه بهتر تسلا چند تا طراح خوب استخدام کنه

    1. Landscape

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (173 ديدگاه)

      ***
      این تسلا3 دیزاین خارجیش خیلی شبیه پورشه پانامراست

      1. aston martin

        ۱۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1331 ديدگاه)

        طراحی تسلا مشکلی نداره فقط چند سالی ازش میگذره و قدیمی شده و باید سریعا فیس لیفت بده

  3. Radin

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    تو این سگمنت ملاک برد و مصرف ماشین هست خودم به شخصه نیسانو بیشتر دوس دارم اما مقابل تسلا از لحاظ برد حرفی برای گفتن نداره

    1. پویان

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (822 ديدگاه)

      خیر.با توجه به قیمت نیسان بهتره

  4. Ali

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان منظور از گیربکس تک سرعته چیه؟همون CVT منظورشونه؟

    1. T.H.M

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (568 ديدگاه)

      نه داداش گلم ربطی به CVT نداره. کلا ماشینای الکتریکی نیازی به گربکس چند سرعته ندارن. دلیلشو از سایت دیجیاتو که منبعش سایت معروف roadandtrack هستش عینا کپی میکنم:
      ((موتورهای الکتریکی بر خلاف موتورهای درون سوز، تمام گشتاور خود را از همان دورهای ابتدایی تولید می کنند؛ همچنین هنگام توقف خودرو در حالت روشن، نیازی به سیستمی که از انتقال نیرو به چرخ ها جلوگیری کند، ندارند. اما مساله مهم تر اینکه موتورهای الکتریکی می توانند به دورهای بسیار بالا (حدود 20 هزار دور در دقیقه) دست پیدا کرده و بیشترین قدرت خود را در دامنه بسیار وسیعی تولید کنند.
      در سوی مقابل موتورهای درون سوز، دورهای محدودتری داشته و بیشترین میزان قدرت و گشتاور آنها در بازه ای مشخص تولید می شود؛ به همین جهت برای دستیابی به کارایی حداکثری و حفظ دور موتور در این محدوده ها و همچنین رسیدن به سرعت های بالاتر از گیربکسی با ضرایب دنده مختلف استفاده می شود.
      با توجه به موارد یاد شده، سازندگان خودروهای الکتریکی به جای گیربکسی با ضرایب دنده متفاوت که پیچیدگی سیستم انتقال قدرت، افزایش هزینه و کاهش کارایی را به دنبال دارد، از یک ضریب ثابت که در آن تناسبی نسبی بین سرعت و شتاب ایجاده شده، استفاده می کنند. البته در مسابقات فرمول E برخی از تیم ها به منظور شتابگیری های فوق العاده سریع در آغاز مسابقه یا هنگام خروج از پیچ، از گیربکس های سه سرعته اختصاصی بهره می برند.
      همانطور که در بالا نیز اشاره شد، به دلیل RPM بالای موتورهای الکتریکی امکان دستیابی به سرعت های زیاد با یک ضریب ثابت نیز به راحتی امکان پذیر است.))

  5. حسین دهمرد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    چرا ژاپنیا دوست دارن ماشیناشونو اینقدر شلوغ پلوغ طراحی کنن؟زیبایی سلیقه ایه ولی موندگاری تو سادگیه.
    اکثر ژاپنیا منو یاد شخصیتهای انیمه های ژاپنی میندازن.
    البته بعضیهاشون ظاهر فوقالعاده گیرایی دارن مثه مزدا.

  6. Dante

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    داخل کابین تسلا خیلی نچسبه ، انگار برای اینکه کار و از سرشون باز کنند یک تبلت بزرگ انداختن تو ماشین و تمام ، اصلا دوسش ندارم .
    جذابیت و هارمونی نداره

  7. حمیدرضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    از اونجایی که هیچ ایده ای در مورد سواری و کیفیت خودروی الکتریکی ندارم به سلیقه خریداران عمل می کنم و به تسلا رای میدم با اینکه میدونم و مطمئنم تا سالیان بسیار لیف رکورد فروش خودروهای الکتریکی رو خواهد داشت

  8. میثم

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اطلاعات آیا مربوط به لیف جدید هست؟!بنظرم باز نگری نیاز داره!

    1. Saeed Boroomand

      ۱۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (546 ديدگاه)

      لیف اگه مدل آتی با باتری بزرگ ترش رو سی هزار دلار عرضه کنه، اون موقع با تخفیف های مالیاتی ماشین جذابی میشه. البته با توجه به افت قیمتی که توی نسل قبلش رخ داداه توی سه جهار سال قیمتش اختمالا خیلی رقابتی خواهد بود.
      مدل سه از نزدیک یه ماشین لوکس کوچیک به نظر میاد. متاسفانه علی رغم وعده ها هنوز چند ماه وقت لازمه که بتونه مدل با باتری کوچیک تر رو عرضه کنه و دارای اهمیت به نظر بیاد.

  9. amirفقط

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فقط مانیتور تسلا میرزه به کل کابین نسیان. ننوشته چند اینچه ؟

  10. مهدی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    طراحی داخل تسلا۳ یه جورایی مسخره است.آخه این چه طراحیه.یه مانیتور بدون هیچ هنری گذاشتن جلو.نیسان انتخاب خیلی بهتریه.این مدل تسلا۳ مشکلات خیلی زیادی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا