مرحلهٔ مقدماتی، گروه نوزدهم، شاسیبلندهای آفرودی، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین جیپ رانگلر و سوزوکی جیمنی
مجموع آراء: ۱۳۶۵
آراء جیپ: ۱۰۳۶
آراء سوزوکی: ۳۲۹
پیروز دوئل: جیپ رانگلر با کسب ۷۶ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
جیپ رانگلر | سوزوکی جیمنی |
جیپ رانگلر | |
میتسوبیشی پاجرو اسپرت | تویوتا پرادو |
؟ | |
مرسدس بنز G کلاس | لندروور دیفندر |
؟ | |
فورد برانکو | تویوتا فورانر |
؟ |
میتسوبیشی پاجرو اسپرت
تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۵
امتیاز از اتو اکسپرس: ۲.۰ از ۵
امتیاز از اتوکار: ۳.۰ از ۵
فروش سال ۲۰۱۹ در اروپا: ۵۵۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۹۰ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود بالا، فضای کافی برای هر هفت سرنشین حتی صندلیهای ردیف سوم، تجهیزات خوب
نقاط منفی: کیفیت رانندگی ضعیف و ناامیدکننده، سواری ناراحت، مصرف سوخت بالا
چکیده: هرچند پاجرو اسپرت یک اسیووی هفتنفرهٔ توانمند است که آفرود خوبی دارد اما تقریباً از همه لحاظ در پس رقبای خود قرار میگیرد
تویوتا لندکروزر پرادو
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۰۹
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۰ از ۵
امتیاز از اتوکار: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۹ در اروپا: ۶,۳۵۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۴,۴۸۹ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کیفیت ساخت چشمگیر، آفرود خیلی خوب، کابین جادار، قابلیت اطمینان افسانهای
نقاط منفی: قیمت گران تیپهای بالایی، فضای بار اندک با هفت صندلی، سواری و هندلینگ ضعیف
چکیده: تویوتا لندکروزر افسانهای تواناییهای آفرود بسیار عالی و قابلیت اطمینان فوقالعادهای دارد، بسیار ساده و کاربردی است و هنوز هم خودرویی ایدهآل برای شرایط سخت است اما نسبت به رقبا قیمت بالاتری دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
میتسوبیشی پاجرو اسپرت | تویوتا لندکروزر پرادو | |
پیشرانه | ۲.۴ لیتری I4 | ۲.۸ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۸۱ اسب بخار | ۱۷۷ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۰ ثانیه | ۱۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۵ لیتر ترکیبی | ۹.۶ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۲۷ گرم/کیلومتر | ۲۵۲ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۸ لیتر | ۸۷ لیتر |
وزن | ۲۱۰۰ کیلوگرم | ۲۱۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۸۵ میلیمتر | ۴,۸۴۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۰۰ میلیمتر | ۲,۷۹۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۰۰ لیتر | ۱۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۵ یا ۷ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۱,۹۵۰ پوند | ۳۲,۶۹۹ پوند |
قیمت موردبررسی | ۳۱,۹۵۰ پوند | ۴۲,۳۵۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ای کاش تو این دوئل لکسوسم بود
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آخه چیکار به لکسوس داره !!!
پرادو یه موجودیت عجیبی داره که مگه میشه دوستش نداشت !
هر زمانی پرادو میبینم فرقی هم نداره چه نسلی باشه ، انگاری همین الان دیدمش و لذت میبرم از وجود این خودرو !
اگر بخوام خودرویی را نام ببرم در ایران که همهچیز تمام باشه ، اون خودرو قطعاً تویوتا پرادوست که تمام سلایق مختلف از باکلاسها تا آفرودرها را پوشش میده هم برای شهر و هم برای سفر و بیابان !
اون لکسوسی که شما مد نظرتون هست ، GX هست که همین پرادو هست با نون اضافه و جینگیلیپینگیلی که متاسفانه وارد نشد .
محمد رستمی نژاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آره
تویوتا خیلی لوکس هست.
You are very good
فرشاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰همش حس میکنم از سایت رقیب پدال اومدی جو کامنتا رو بهمبزنی
taha malek
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بله در ایران حرف شما درست ولی در بازاری مثل امریکا فک کنم انتخاب های بهتری باشه الان مشکل افرودر های ژاپنی موتور که همشون قدیمی و پر مصرفا
وخوب از این موتور های قدیمی سود زیادی میبرن چون فقط سوده و نیاز به توسعه موتور ندارن و خوب ارزان و پر سوده قیمت هاشون هم کمی از افرودر های مدرن نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کاربر taha malek عزیز
با شما هم موافقم هم مخالف !
چون درسته ، بحث من در ایران هست و با شما موافقم .
اما مخالفم از آن جهت که تویوتا فلسفهی ساخت خودروهایش اول کماستهلاکی و اطمینان بالا به همراه کیفیت بالا هست که خریدار وقتی تویوتا انتخاب میکند یعنی میداند که چرا پول برای خریدش داده !
اگر غیر از این بود که همهی ما میدانیم خودروهای آلمانی رانندگی لذتبخش و حال زیادی دارند یا آمریکاییها ظاهر پرابهت و قدرت موتور بالایی دارند !
بارها گفتم ، اگر روزی مهاجرت کنم به آمریکا ، احتمالاً آلمانی سوار شوم و با لیز کردن خودروها از آنها هم استفاده ببرم و هم لذت !
اما میبینیم در خود آمریکا تویوتا پرفروش هست چون همه که دنبال لذت نیستند !
در دنیای امروز مردم دنبال این هستند که بیشتر پول save کنند و جوری خرید میکنند که کمترین استهلاک را در خودروها داشته باشند و چی بهتر از تویوتایی که خودش را در عمل ثابت کرده !
و اگر نه معلومه که سواری و لذت یه شورولت کاپریس دهه ۸۰ یا ۹۰ بالاتر از کمری یا آکورد هست !
اما در حال حاضر میبینیم که حتی شورولت یا فورد و باقی خودروسازان از پس فروش بالای سدان و کراساوور ژاپنی بخصوص تویوتا بر نمیآیند اما در پیکاپ چون فلسفهی ساختش متفاوت از استهلاک کم هست هنوز پرچمدارند !
در کل پرادو در ایران گل سرسبد suvهاست که نه به بزرگی لندکروزر هست و نه به کوچکی کراساوورها ، و برای همین گزینهی خوبیه انتخابش در رنج قیمتیای که دارد .
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا نوید به نظر من در بازار ایران به دلیل قیمت بالای خودروهایی که در جهان به اسم خودروهای اقتصادی فروخته میشن ( مثل کمری ) تویوتا در ایران ارزش خرید کمتری نسبت به بازار های خارجی داره ( نسخه های صفر ) چون تویوتا های پایه مثل کمری به عنوان یک خودروی اقتصادی بینظیر هستن و استهلاک پایینی دارن ولی چون این رده خودروها در ایران تقریبا لوکسن کمری نمیتونه به عنوان یه خودروی لوکس خودشو نشون بده و اولویت های دیگه ای بوجود میان مثل آپشن و قدرت موتور که همین باعث میشه که خیلی از مردم بجای کمری برن تالیسمان یا یک خودروی دیگه بخرن . البته من کمری رو به عنوان یک مثال قرار دادم وگرنه خودروهای دیگه ی تویوتا در ایران هم تا حدودی به همین سرنوشت دچار شدن ( بجز پرادو و لند کروز ، چون رقیبی در ایران با این مشخصات نداشتن )
احمد اچ
۱۲ آبان ۱۴۰۰باید خدمت شما عرض کنم که تویوتا ببشترین محبوبیتش به خاطر همین کم استهلاک بودن و اطمینان بالای در خارج جاده ها و افرود و کیفیت بالای قطعات هستش که کل دنیا عاشق این تویوتا شدن هیچ وقت هم قدیمی نمیشه در بازار امریکا و کانادا تویوتا کرولا و پریوس راو4 و فورانر و تاکوما و کمری جزو پرفروشترین ها هستن به خاطر همین ویژگی هایی که بالا گفتم شما نگاه کنید برای خودرو های نظامی و خودرو های خارج جاده ای و افرودی و کاری همیشه تویوتا اولین گزینه بوده حتی در کشور هایی که بسیار ثروتمند هستن یا خودشون خودرو ساز های عالی دارن فقط به خاطر اطمینان افسانه ای که تویوتا همیشه اونو حفظ کرده پس بدون اطلاع خواهشا نظر ندید
Afg
۸ بهمن ۱۴۰۰در قسمت موتور تویوتا از ۱۰ موتور برتر آفورد جهان پنج موتورش تویوتاست
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آره نوید پرادو در جای خودش خیلی عالیه ولی من عاشق لکسوسم و ترجیح میدادم لکسوس باشه
مزدا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پاچرو پرستیژ سابق رو نداره
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کلاً برند میتسوبیشی خیلی از گذشته خودش فاصله گرفته و خیلی افت کرده
R@m!n
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اول از همه یه تشکر کنم وبسایت های منبع رو عوض کردین. نمی دونم تو دوئل های دیگه هم اینطوری هست یا نه در کل امیدوارم اینطور باشه.
راجب این دوئلم بنظرم این ماشین لایق اسم پاجرو نیست و اوضاع نابسامان میتسوبیشی تو این ماشین مشخصه. بنظرم پرادو ماشین کاملا برتری هست تو این رقابت.
محمد رستمی نژاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا در قسمت ویژگی های منفی هر دو خودرو ، کمبود امکانات ذکر نشده .
و در قسمت ویژگی های منفی پرادو جان از سن وحشتناکی که این ماشین دارد هیچ نگفته شده و از سالخورده بودن آن.
همچین هم فکر نکنم کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته باشه پرادو جان .
ولی در باره قابلیت اطمینان موافق هستم که بالاست ، البته باز هم دلیل ساده ایی دارد که قابلیت اطمینان بالاست که نمیگم دعوا نشه بین جناحین.
محمد رستمی نژاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰در کل خرید هیچ کدوم منطقی نیست.
""new ""RAMIN
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰محمد رستمی نژاد. بیا به عکس با کیفیت تر از این 2 تا خودرو از داخلش وجود داره.
اصلا کیفیت… ??
http://www.salehcars.com/storage/products/in_603d1d0eb35391614617870.jpg
http://www.salehcars.com/storage/products/in_6049d353c70531615450963.jpg
???
این مدل میتسوبیشی سال 2015 عرضه شد. خداوکیلی کیفیت رو ببین…
اینم شد کیفیت اخه.
حالا باز پرادو یه چیزی. برای سال 2009 هست. ولی کیفیت میتسوبیشی خیلی رو مخ راه میره. البته پرادو 2009 چراغ هاش اینجوری نیست. 2012 یه فیس لیفت شد فکر کنم.
البته آفرود ها لوکس نیستن. ولی باید کیفیت درست و حسابی داشته باشن
همش پلاستیک خشک هست. ?
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا مثلث میگی مومن!عکس لندکروز رو گذاشتی نه پرادو!خدایی یک چک برات بنویسم و یک بلیط برات بگیرم دست میکشی.
کل حرفات هم غلطه ولی حوصله ای برای توضیح نیست.چرم رو نمیبینی اره همش پلاستیک خشک!بعد اخه می خوای تشخیص بدی کدوم کیفیت داره یا نه اسکرین رو لمس می کنی!!!بعد برای اینکه بگی پرادو بی کیفیته حتما باید بنز سوار شی نه چانگان!
….اگه جناب عالی دوتا رنجروور و جگوار و بنز و بی ام و و پورشه مینشستی دیگه خدارو شاکر نبودی
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آخه چطور از رو عکس کیفیتو تشخیص میدی ، از رو عکس ممکنه کیفیت داخل تیگو ۷ از بنز بهتر باشه ولی تو واقعیت خیلی فرق داره
RezaRs
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰شما تو خوزستان زندگی میکنی و ایران و با توجه به شرایط اونجا خودتم میدونی منطقیه چی می خوای بیلری تعمیر کارش و قطعش ریخته باشه و کم استهلاک ؟ کافیه برا ایران
بهنام
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰شما با حدس زدن کیفیت یه خودرو رو متوجه می شید ؟
پرادو زمانی که ده سال از ساختش گذشت و به صورت روزمره استفاده شد باید با رقیبش مقایسه بشه تا متوجه بشید چه کیفیت ساختی داره و این که پرادو اگه فول باشه از نظر امکانات هیچی کم نداره پرادوهایی که وارد ایران شدن در نسخه انرود هم رادار جلو دارن هم دوربین زیر آینه که دوربین 360 چهار پنج ساله رواج پیدا کرد ولی پرادو از 2010 این آپشن رو داشت
چیزای دیگه مثل گرمکن و صندلی برقی و … آپشن خاص حساب نمیشن و اکثر خودرو ها دارن
تعلیق بادی پرادو هم تو نسخه انرود از قلم انداختم و …
میخوام بگم تو سال 2010 آپشن های که داشت واقعا فقط تو خودروهای لوکس پیدا می شد که پرادو جز خودروهای لوکس محسوب نمیشه
پس نگین کم آپشن
امیر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰میتسوبیشی که افتضاحه پرادو با اینکه سنش بالاست ولی خیلی هنوز با ابهت و قشنگه.
ولی من به هیچ کدوم رای ندادم. بین شاسی بلند های مخصوص آفرود دیفندر و جی کلاس و جیمنی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پس رنگلر که سلطان این کلاسها کشکه؟جیمنی هم به لطف رنگلر شوت شد لای باقالیا…
به شخصه از همین الان مطمئنم رنگلر برنده این کلاسه…
این خط اینم نشون ببینید کی گفتم…
علی turbo s
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بودن جی کلاس تو این گروه مثل این میمونه که پروفسور سمیعی بره بشینه کلاس دوم ابتدایی .
بابا چرا خدای ماشین هارو انداختین تواین گروه٬فقط اینه بغل هاش هم قیمت جیمنی (بااحترام کامل به جیمنی)
اگه هم میخاین براساس افرود میخاین قضاوت کنید که یه کانال اسپانیایی تو یوتیوب پیشنهاد کردم که افرود برگزار میکنه.
G350همه رو لوله کرده حتی یکی از مدل های یونیماگ رو.
اقا رامین هم گفتن که راننده بسیار کازبلد بود.
دقت کنین g350d تو اون کانال حضور داره یعنی کار به g550وg63نرسیده.
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰گروه بندی اصلا درستی نیست ، آخه چطور حساب کردین که جی کلاس و جیمنی میتونن با هم رقابت کنن که گذاشتینشون توی یه گروه ?
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بدون شک پرادو چون هم ظاهرش قشنگتره هم برندش بهتره ، هم آفرودش بهتره ، هم از یه غربیلکی که طراحیش از کمری گرندم قدیمیتره استفاده نمیکنه . میتسوبیشی خیلی برند ضعیفی شده ، از لنسر اوو رسیده به نیسان جوک هایی در ابعاد مختلف
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰برنده این کلاسم بدون شک g کلاسه و اصلا شکی توش نیست
porsche
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰?
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰شما رنگلر رو نمیبینی؟رنگلر خدای این کلاسه،ماشینی که پایه گذار آفرود بوده، شک نکن رنگلر برنده ست…
BenzSLR
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نه جی کلاس
سهند
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰جی کلاس خیلی بهتره
taha malek
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰صد درصد
g class
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا آبتین خدایی قبول کن ماشین فوق لوکسی مثل جی کلاس رقیب نداره ، آخه چطور رنگلرو میخواین باهاش مقایسه کنین ، یکم منطقی فکر کنید لطفا
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پایه گذار این کلاس لندروور های اولیه بودن نه رنگلر
Amir Machine
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چی میگی عزیز برا خودت؟
خود دیفندر از جیپ الگوبرداری کرد و ساخته شد، بعد پایهگذار کلاس آفرودیها لندروور بوده؟
بدون هییییچ شکی پدر همه SUVهای دنیا جیپه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰درود آقای امیرماشین،دوستانی که خودشونو به اون راه زدن برن اون قسمتی که هموند با یه دیفندر دو موتوره از یه سد بالا میرفت اونم همش با فتوشاپ برن توجه کنن که خود هموندِ عشق دیفندر میگه اون بابایی که دیفندر رو طراحی کرد یه جیپ هم توی گاراژش داشت،و درواقع دیفندر رو بچه ی جیپ میدونست…
یه قسمت دیگه که توی تخت گاز جدید(مال همون استودیوی بی بی سی اما مجریاش عوض شدن)هم بود که یه مقایسه بین جیپ و لندروور زمان جنگ انجام داد که توی همش جیپ برنده شد،چه تو سرعت و چه تو آفرود و چه تو مسافرکشی با اون خانومه!😂
درکتون میکنم،حقیقت سخته،آیا چه قبول کنید چه نه جیپ سلطان آفروده و سلام،حالا هی زور بزنید بگید جی کلاس مثل سمیعی میمونه! اگه جی کلاس آقای سمیعیه،جیپ ابن سینای این کلاسه!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچکدوم رو نمیپسندم،تویوتا که انگار مال عهد بوقه مثل ایران خودرو یه چراغ و سپر با یه غربیلک فرمون عوض کرده یه مانیتور بزرگتر هم گذاشته،میتسوبیشی هم دریک کلام آشغاله،از تعداد فروششون هم مشخصه ماشین های قدری نیستن جفتشون،اما بصورت حداقلی پرادو بهتره…
شاهرخ
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هر دوتاشون به شدت بی کیفیت بی آپشن قدرت آنچنانی هم ندارن
هیچ کدوم به درد آفرود نمیخورن
ماشین آفرودی باید یه چیزی مثل جیپ باشه اون تعلیق اون شاسی اون قدرت اون طراحی آفرودی
بهنام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پرادو عالیه ?
اینقدر شاسی و قابلیت افرود خوبی داره که تونسته 11 سال روی خط تولید بمونه و فروشش هم حفظ کنه
منتظر نسل جدیدشم ?
FARAZ
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰قطعا پرادو
محمد مختاری آذر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر طراحی قطعا میتسوبیشی پاجرو
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نظر منو که میدونید لازم نیست بگم.هرچند که تو پست اخرین پاجرو درست وحسابی گفتم.
آرین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پاجیرو عموما مشخصات بهتری داره و قیمت بهتری
Yankee boy
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰منم احساس میکنم که پاجرو از اصالت خودش فاصله گرفته و یه جورایی شخمی شده. البته که میتسوبیشی برند قابل احترامی هست