تویوتاهیوندای

دوئل تویوتا پریوس پرایم و هیوندای آیونیک پلاگین

سرانجام به آخرین قسمت از دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم. همان‌طور که در جریان هستید، آخرین گروه رقابت‌ها به گروه خودروهای سبز اختصاص دارد. در چهارمین دوئل این گروه شورولت ولت در برابر لکسس CT قرار گرفت که طی این جدال مجموعاً تعداد ۱۶۰۸ رأی به ثبت رسیده است. در نظرسنجی تلگرام ولت با اختلافی نه‌چندان زیاد در پس CT قرار دارد اما این سدان هیبریدی آمریکایی با اختلاف قابل‌توجهی در نظرسنجی سایت جلوتر است و بنابراین توانست عقب‌ماندگی خود در تلگرام را جبران کرده و با کسب مجموعاً ۹۴۴ رأی یا ۵۸ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که لکسس CT موفق به کسب ۶۶۴ رأی شده است. حال امروز در دوئل پنجم گروه خودروهای سبز، بازهم تویوتا پریوس در برابر هیوندای آیونیک قرار گرفته است با این تفاوت که این بار نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی هردو خودرو به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

تویوتا پریوس پرایم

هوندا کلاریتی

تویوتا میرای

کیا سول EV

نیسان لیف

؟

؟

تویوتا پریوس

هیوندای آیونیک

تویوتا پریوس پرایم

هیوندای آیونیک پلاگین

تویوتا پریوس

؟

فیات 500E

رنو Zoe

لکسس CT

شورلت ولت

رنو Zoe

لکسس CT

ب‌ام‌و i3

مرسدس بنز B کلاس

هیوندای نکسو

تسلا مدل ۳

؟

؟

فولکس‌واگن گلف GTE

کیا نیرو

هوندا کلاریتی الکتریکی

هیوندای آیونیک الکتریکی

فولکس‌واگن گلف GTE

؟

هوندا کلاریتی پلاگین

کیا نیرو پلاگین

فورد فوکوس الکتریک

فولکس‌واگن e-Golf

؟

؟

سیتروئن e-Mehari

فولکس‌واگن e-UP

هیوندای کُنا الکتریکی

شورلت بولت

؟

؟

تویوتا برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ نسل نخست مدل پریوس را معرفی کرد. این یک سدان کامپکت هیبریدی بود که تا سال ۲۰۰۳ به تولید رسید. سپس در نمایشگاه نیویورک همین سال نسل دوم پریوس رونمایی شد؛ اما در نسل سوم بود که تویوتا نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم به خانوادهٔ پریوس اضافه کرد. نسخهٔ تولیدی پریوس پلاگین‌هیبریدی برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۰۹ در توکیو رونمایی شد. این خودرو در ظاهر کاملاً مشابه برادر هیبریدی معمولی خود بود. سپس بعدازاینکه نسل چهارم پریوس در سپتامبر سال ۲۰۱۵ معرفی شد، تویوتا یک سال بعد در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن‌را نیز با نام پریوس پرایم رونمایی کرد. این خودرو که نسل دوم پریوس پلاگین‌هیبریدی محسوب می‌شود، برخلاف نسل قبلی در ظاهر تفاوت چشمگیری با پریوس هیبریدی داشته و به‌طور کامل از آن متمایز شده است. هرچند این ماشین در بازار ایالات‌متحده با نام پریوس پرایم عرضه می‌گردد اما در برخی بازارها مانند بریتانیا همچنان با همان نام پریوس پلاگین‌هیبریدی شناخته می‌شود. پریوس پرایم که از ظاهری معقول‌تر و زیباتر از پریوس معمولی برخوردار است از همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی تنفس طبیعی پریوس هیبریدی استفاده می‌کند؛ اما تفاوت فنی این دو برادر در موتور الکتریکی آن‌ها است یعنی جایی که پریوس پرایم به دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۰۲ اسب بخار مجهز شده است؛ اما بااین‌حال مجموع خروجی این قوای محرکه، یعنی نیرویی که نهایتاً توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد مانند پریوس هیبریدی، ۱۲۱ اسب بخار است. البته مزیت عمدهٔ پریوس پرایم نسبت به پریوس معمولی علاوه بر ظاهر زیباتر، برخورداری از حالت تمام الکتریکی است که می‌تواند تا ۴۰ کیلومتر را در این حالت طی کند.

هیوندای آیونیک پلاگین

چند سال پیش هیوندای تصمیم گرفت با مدل آیونیک به‌صورت جدی و رسمی وارد بخش خودروهای هیبریدی شود؛ اما این سازندهٔ کره‌ای برای اینکه در این بخش حضور قدرتمندی داشته باشد، آیونیک را در سه نسخهٔ مختلف هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. در دومین دوئل گروه خودروهای سبز، نسخهٔ هیبریدی آیونیک شرکت کرد و حالا نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن پای به میدان رقابت گذاشته است. این مدل به همراه دو نسخهٔ دیگر برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد. آیونیک پلاگین‌هیبریدی برخلاف پریوس پرایم در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخهٔ هیبریدی ندارد و این دو مدل تقریباً به‌طور کامل شبیه یکدیگر هستند. همچنین این مدل در پیشرانهٔ بنزینی هم با برادر هیبریدی خود اشتراک دارد و از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ اما آیونیک پلاگین‌هیبریدی به موتور الکتریکی قوی‌تری مجهز است که به‌تنهایی ۶۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین برای این مدل باطری‌های بزرگ‌تری هم در نظر گرفته شده که ظرفیتی معادل ۸.۹ کیلووات ساعت دارند. هرچند مانند پریوس پرایم مجموع خروجی قوای محرکهٔ آیونیک پلاگین‌هیبریدی که به چرخ‌های جلو می‌رسد با نسخهٔ هیبریدی یکسان بوده و معادل ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور است، اما می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی فاقد این قابلیت است. همچنین آیونیک پلاگین‌هیبریدی مانند پریوس پرایم و هر خودروی پلاگین‌هیبریدی دیگری، قابلیت شارژ باطری‌ها با استفاده از کابل برق را دارد درحالی‌که نمونه‌های هیبریدی از این ویژگی هم بی‌بهره هستند. البته باطری‌های بزرگ‌تر موجب کاهش حجم صندوق بار آیونیک پلاگین‌هیبریدی نسبت به نسخهٔ هیبریدی شده و از ۷۶۴ لیتر به ۶۸۰ لیتر رسیده است.

مشخصات فنی

تویوتا پریوس پرایم

هیوندای آیونیک پلاگین

پیشرانهٔ بنزینی ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت موتور بنزینی ۹۵ اسب بخار ۱۰۴ اسب بخار
قدرت موتور برقی ۱۰۲ اسب بخار ۶۰ اسب بخار
مجموع قدرت ۱۲۱ اسب بخار ۱۳۹ اسب بخار
مجموع گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۲۶۴ نیوتن متر
تنفس طبیعی طبیعی
گیربکس CVT ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۹ ثانیه ۱۰.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۸.۲ ثانیه ۱۸.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
بُرد تمام الکتریکی ۴۰ کیلومتر ۵۰ کیلومتر
مصرف سوخت ۴.۳ لیتر (ترکیبی) ۴.۶ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۴۰ کیلوگرم ۱۴۹۷ کیلوگرم
طول ۴.۶۴ متر ۴.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۵۶۶ لیتر ۶۸۰ لیتر
قیمت پایه ۲۷,۹۹۵ دلار ۲۷,۵۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9863120]

بدین ترتیب دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هم به پایان رسید. همانند قبل پس از چند روز وقفه دور سوم دوئل‌های مرحلهٔ مقدماتی را آغاز خواهیم کرد. از همراهی و مشارکت شما ممنون و سپاسگزاریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    رای من آیونیک بود بخاطر برد بیشتر
    حجم صندوق بیشتر
    گیربکس ۶ سرعته که لذت رانندگی بیشتری داره
    و ظاهر معقول تر که در دراز مدت خسته کننده نمیشه

    1. محمد

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      گرچه که پیروس پرایم ظاهر معقولتری از پریوس داره
      اما هنوز هم کفه ترازوی اعداد سمت هیونداست
      هم ظاهر لوکس‌تری داره در مقابل ظاهر خاص پریوس
      گیربگس cvt و برد کمتر الکتریکی پریوس هم در گروهی که یکی از شاخصه‌های رقابت همینه قابل توجه
      انتخاب من هم با احترام به تویوتا، هیوندا آیونیکه

      البته راندمان موتور بنزینی پریوس ۱.۸ لیتر ۹۵ اسب بخار هم جالب توجهه

      جهت مقایسه با محصولات وطنی نه موتورهای روز دنیا:
      پژو ۲۰۶ tu5 معادل ۱.۶ لیتر و ۱۱۰ اسب بخار
      ال ۹۰ معادل ۱.۶ لیتر و ۱۰۵ اسب بخار
      سمند ef7 معادل ۱.۷ لیتر و ۱۱۳ اسب بخار

      درسته که صنعت ما اصلا قابل قیاس با ۱ چرخ همین پریوس نیست واسه ما دنده اتومات آرزوست چه برسه به خودرو هیبریدی ولی بهتر بود تویوتا در راندمان موتور بنزینی خودرو بروزش بهتر عمل میکرد

      1. M

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (227 ديدگاه)

        اگه راندمان رو نسبت به حجم موتور و اسب بخار در نظر بگیری ، آره ! موتورهای ذغال سنگی سی سال پیش پژو راندمان بالاتری دارن ولی اگه نسب به مصرف سوخت و آلایندگی و استحلاک باشه این موتور فوق العاده عالی عمل میکنه

      2. شایان

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        بخاطر اینکه مصرف سوخت و آلایندگیو کم کنن قدرتو کاهش دادن بالاخره تویوتا ادعا میکنه که پریوس آلایندگی کمتری از یه گوسفند داره

      3. مانی

        ۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        یه دو دوتا چهار تا بکنین میبینین پدال
        تو مجموع قدرت و گشتاور اشتباه کرده
        من نمیدونم چرا میگین بازده موتورِ تویوتا کمه
        قدرت چه ربطی‌ به بازده داره؟مگه سوخته زیادی مصرف میکنه که
        میگین بازده کمی‌ داره،چون ماشین برایه مصرفه کم طراحی شده
        از موتور ۱۸۰۰سیسی قدرته کمی‌ گرفته که مصرفش مناسب باشه

    2. بنیامین

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بعد از کاری که تویوتا با مردم ایران کرد و کل ملت ایران و با عذر خواهی از امریکا مردم ایران و حقیر و بی ارزش کرد
      دیگه حالم ازشون به هم میخوره

      رای من هم آیونیک هست

  2. (Ali(Chevy Nova

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    این کلاس چقدر شلوغه

  3. MAHDI . CHEVROLET

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    تفاوت گشتاور غیر قابل چشم پوشیه

    1. سامان اذری

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      اون تفاوت روی کاغذ اره ولی در عمل چیزی رو نشون نمیده شتابشون.یکیه مصرف سوخت تویوتا پایینتره

      1. ستاره های پرفروغ (Daniel)

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        واقعا جای سواله که با این تفاوت گشتاور، شتابشون یکیه و 400 متر رو هم با زمان یکسان طی میکنن؟؟!؟!؟!؟!؟
        تازه تویوتا 53 کیلو سنگین تره و طولشم بیشتره. قدرت موتور بنزینیش کمتره.
        نمای جلوی تویوتا خیلی خوب شده فقط لازمه ی دستی به نمای عقب بکشه.
        رای من تویوتا

        1. سامان اذری

          ۸ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (3218 ديدگاه)

          موتور پریوس پرایم همون موتور 1.8 لیتری کرولا هست که در حالت عادی 132 اسب بخار قدرت تولید میکنه که یکی از کم استهلاک ترین ماشینهای دنیاست
          تویوتا قدرتش زو اورده پایین تا 95 اسب
          ببین خودرو با چه نرمی و استهلاک کمی کار میکنه
          برا همینه که کم هزینه ترین خودرو در 10 سال تو دنیا پریوس اتخاب شده
          با این حال مهندسی برتر تویوتا اون قدرت کم رو در عملکرد ماشین جبران کرده و در عمل شتاب هردو خودرو یکیه با این که حجم موتور پریوس 200 سی سی بالاتره
          ولی در استهلاک و مصرف سوخت این پریوسه کا برنده هست

          پس نتیجه میگیریم ریش های تویوتا در اسیاب سفید نشده
          تجربه 20 ساله خودش رو در پریوس پرایم استفاده کرده

        2. ستاره های پرفروغ (Daniel)

          ۸ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          ((پس نتیجه میگیریم ریش های تویوتا در اسیاب سفید نشده
          تجربه 20 ساله خودش رو در پریوس پرایم استفاده کرده))
          حاج سامان
          تویوتا واقعا کارکشته هست در زمینه فعالیتش و این ی حقیقت واضح و انکارناپذیره با توجه به فروشش.
          نه فقط تویوتا بلکه سایر برندهای ژاپنی. به همین دلیله که 5 شرکت پرفروش آمریکا، ژاپنی هستن.
          1)تویوتا
          2)هوندا
          3)تویوتا
          4)نیسان
          5)هوندا
          با این قیمت پایین، ماشین با کیفیت و ایمنی بالا تاکید میکنم با کیفیت و ایمنی بالا بدی دست مردم دیگه از مهندسی رد کرده و به هنر تبدیل شده.

  4. حامد

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    من نیسان لیف نسل جدید رو به هر دوی اینا ترجیع میدم

  5. ایمان

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    با عرض سلام و احترام
    مجموع قدرت رو اشتباه نوشتین ؛ با تشکر

  6. amir

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    اگر قرار باشه بدون تعصب انتخاب کنیم که خب این از ملت ما بعیده هیوندای باید برنده بشه چون تو خیلی از موارد سر تره

    1. Sina

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (382 ديدگاه)

      ظاهر که سلیقه ای هست، اگر منظور از سرتر بودن مشخصات فنی هست که شتاب برابر تویوتا با هیوندای نشون میده این مشخصات بالا فقط رو کاغذ هست یا اینکه ناهماهنگی بین گیربکس موتورش زیاده، تازه وزن پریوس هم بیشتره!!!!!

  7. ناشناس

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    عکس داخل پریوس پرایم رو اشتباه گذاشتید. این واسه داخل پریوس معمولیه. پریوس پرایم مانیتورش بزرگ تر و عمودیه.

    1. امیر دهقان

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (745 ديدگاه)

      خیر دوست عزیز
      تصویر نمای داخلی متعلق به پریوس پرایم است
      ابعاد نمایشگر پریوس پرایم در تیپ‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است
      با این حال تصویر داخلی با نمونۀ با نمایشگر بزرگتر جایگزین شد
      میتونین تصاویر داخلی تیپ‌های مختلف پریوس پرایم را در لینک زیر مشاهده کنین:
      https://www.netcarshow.com/toyota/2017-prius_prime/#6

  8. میلاد

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مجموع قدرت چطوری حساب میشه؟
    قدرت موتور بنزینی 95 اسب بخار و قدرت موتور برقی 102 اسب بخار=مجموع قدرت 121 اسب بخار؟!

    1. سردبیر

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (761 ديدگاه)

      میلاد جان، در این لینک این موضوع به طور دقیق بیان شده:
      محاسبه قدرت هیبریدی‌ها

      1. میلاد

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        با سپاس.

    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      میلاد جان، وقتی قدرت موتور بنزینی و برقی ترکیب میشن، مجموع قدرت با کمی افت همراهه، مثلا تو رگرا موتور هشت سیلندر ۱۱۰۰ اسب بخار و سه موتور برقیش روی هم ۷۰۰ اسب تولید می‌کنن اما وقتی ترکیب میشن، به جای ۱۸۰۰ اسب بخار، ۱۵۰۰ اسب رو در اختیار راننده قرار میده.

  9. charger

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (395 ديدگاه)

    سری پریوس تویوتا با اختلاف زشت ترین طراحی تاریخ رو دارن حتی از محصولات سایپا هم زشت ترن

  10. حمیدرضا

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    به هیوندای رای دادم به خاطر قدرت بیشتر و گشتاور بالاتر البته قیمت و مصرف هیوندای بیشتر که دلیلش ظاید وزن و نوع باطری هیوندای باشه
    تجربه تویوتا هم میتونه در بهتر بودنش موثر باشه

  11. سامان اذری

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    من به تویوتا پریوس پرایم رای دادم
    چون با کوله باری از تجربه قابل اعتماد.تره

  12. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    من یه رای با لپتاپ به پریوس دادم ببعد باگوشی یه رای به آیونیک دادم

    1. ونوم اف ۵

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      داداش رای خودت رو از بین بردی یعنی اگه از اول رای نمیدادی هم تاثیری نداشت

  13. محمدرضا

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تو این ماشینا اصلا بحث لذت رانندگی مطرح نیست ولی گیربکس دوکلاچه قابل مقایسه نیست با CVT. من کلا وزن کمتر و طراحی بهتر هیوندا رو هم ترجیح میدم بقیه ی چیزاشون هم که تقریبا یکیه.اگر پول داشته باشم قطعا سراغ چنین خودروهایی نمیرم ولی بین این دوتا آیونیک جذاب تره

  14. امیر

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (236 ديدگاه)

    کره ای ها تو هیبریدی خیلی موفق عمل کردند.تو اکثره سایتها و مجلات خودرو ار کیا نیرو خیلی تعریف میکنن

  15. ارش

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بدون نگاه به جدول تویوتا پریوس پدر بزرگ تمام خودروهای موجود در جدوله پس به احترام پدربزرگ بهش رای میدم.

  16. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    آیونیک تقریبا از تمام جهات خودروی بهتریه، ظاهر منطقی‌تر، عملکرد فنی ایده‌آل‌تر، حجم صندوق بار بیشتر. . . اگر متعصبانه نظر ندیدم، شایستگی برد تو این دوئل رو داره.

  17. هومن

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رای من فقط تویوتا است چون قابل قیاس با ماشینهای اشغال هیوندایی نیست تویوتا هر چی که بزنه قابل پذیرشه

    1. Pooriya_German_BMW

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (584 ديدگاه)

      بذار از راه برسی بعد شروع کن تاحالا چنتا هیوندا و تویوتا سوار شدی و روندی؟؟؟؟؟

  18. سروش

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    قابل توجه دوستمون که گفته از ملت ما بعیده رای بدون تعصب . من ماشینی رو که دوست دارم میخرم و برام مهم نیست مثلا رو کاغذ هیوندای چند دهم ثانیه از تویوتا سریعتر باشه یا از این دست اختلافات . کافیه واسه خرید ی قطعه چندین خیابون رو بگردی دیگه اون چند دهم اصلا برات مهم نیست و ده ها مثال دیگه . اقا من با هر ماشینی حال کنم میخرمش ( البته تو فانتزیهام وگرنه تو ایران اکسرا محکوم به خریدن پراید هستیم)

  19. hussein

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ذهنیت عموم ماها بدونه تغییر باقی میمونه و خیلی خیلی سخت تغییر میکنه. زمان انقلاب اتومبیل های ژاپنی در مقابل امریکایی و اروپایی حتی فرانسه و ایتالیا حرفی برای گفتن نداشتن. از خیلی از قدیمیها شنیدم این حرفو. و هنوز هم این قشر معتقد هستن به اینکه هنوز هم ژاپن در مقابل امریکایی ها و اروپایی ها کم میارن. ولی هیچ کشوری مثل کشور ما در جا نمیزنه و همه دنبال پیشرفت و بهتر شدن هستن و همیشه معیارهای بالاتری در نظر میگیرن بر خلاف ما که وقتی میخواییم مقایسه کنیم با کشورهای پایینتر از خودمون مقایسه میکنیم. برای همین ژاپن طی این سالها پیشرفت کرد و امروزه هم میدونیم که چقدر خوب پیشرفت کردن و حرفهایی که عموم مردم میگن از جمله اینکه اتومبیل های ژاپنی بادوام و با کیفیت هستن، مدعای این حرف من هست. ولی کره ایی ها چی؟ تا ده سال پیش کره ایی ها ایا مثل امروز بودن؟ قطعا نه. ده سال پیش کره ایی ها د رده ی پایینتری بودن که فقط با قیمت کمتر میتونستن تو بازار رقابت کنن. ولی الان کره ایی ها به قدری پیشرفت کردن که تونستن به خوبی تو رقابت دوام بیارن. بر خلاف ایران، بقیه کشورها دارای محیط بسته ایی نیستن و کلی انتخاب پیش روشون هست. همونطور که دیروز خودروسازهای کشورهای گوناگون در حال رقابت و بهتر شدن و پیشرفت بودن امروز هم هستن. فردا هم هستن.
    من شرط میبندم خیلی از ماها نه هیوندایی سوار شدیم نه تویوتا نه بنز و نه حتی اطلاعات درست و صحیحی از خودروسازها داریم. اکثر اطلاعاتی که به صورت عموم وجود داره ناشی از بسته بودن محیط گفتمان بوده که چند سالی هست سایتهای خوبی برای ترجمه و ارائه ی اطلاعات صحیح ایجاد شدن. ولی نمیفهمم چرا این تعصب بی خود و غلط که ناشی از شابلون و قالبهای غلط بوده رو خیلی ها نمیخوان دور بریزن؟
    خیلی از افکار بین ما ایرانی ها بدونه تغییر باقی میمونه. اگر امروز یک خودرو بهتر هست ممکنه فردا نباشه، چون بشر همیشه پیشرفت میکنه میتونه بهترشو بسازه. ولی ماها حاظر نیستیم اینو باور کنیم. چون امروز میبینیم یک وسیله ایی بهتر هست تا اخر با همین زندگی میکنیم که فقط همین وسیله رو بهتر میدونیم اگه حتی هزار وسیله ی بهتر هم ساخته بشه باز حاظر به تغییر این عقاید نیستیم.

  20. hussein

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نظر من راجع این دو اتومبیل. با توجه به اینکه تو استکهلم هر دو خودروساز ده ها نماینده ی رسمی و معتبر و اصلی دارن و اینکه سرویس و خدمات این دو هم خیلی خوب هست، انتخاب سختیه.
    انتخاب من ایونیک هست. به علت اینکه مدل جدیدی هست. طرحی و مشخصات بهتری داره.
    مهمترین دلیلم رنج پنجاه کیلومتری هست. ولی اگه من ایران بودم قطعا پریوس رو انتخاب میکردم به علت شرائط جغرافیایی

  21. هومن

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بحث سر کیفیت قطعات خودرو هست وباید این رو قبول کرد که ژاپن دراین زمینه بسیار قوی عمل کرده شاید کره ایی ها از خیلی جهات در خودرو سازی پیشرفت کرده باشن ولی از نظر کیفی به اون سطح متعالی مثل ژاپن نرسیدن والسلام

  22. Pooriya_German_BMW

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    قطعا هیوندای آیونیک از همه نظر بهترهست و بسیار زیبا تر و با وقار تر از پریوس هست جای خالیش تو ایران حس میشه
    هر بار که پریوس تو خیابون میبینم مثل یه ماشین چپ شده و تصادفی میمونه واقعا طراحان تویوتا چی فکر می کنن!!!؟؟؟
    احتمالا پسر کوچیکه آکیو تویودا واسه مربی مهد کودکش نقاشی کشیده باباش هم خوشش اومده داده بسازنش
    چرخ خیاطی های تویوتا از ماشیناش قشنگتر طراحی شده
    ????

    1. Sami

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      چرا حرف بی ربط میزنی؟علمی حرف بزن

  23. MOBIN POURMAND

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    با احترام به طرفین دوئل،اینجا ب پری پرایم رای دادم تو کانال ب ایونیک پاگین.واقعا دو تا فوق العاده کنار هم هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا