مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور پنجم، قسمت پنجم، پنجمین دوئل از گروه خودروهای سبز
نتیجهٔ دوئل قبلی بین نیسان لیف و تسلا مدل ۳
مجموع آراء: ۸۱۵
آراء تسلا مدل ۳: ۶۰۲
آراء نیسان لیف: ۲۱۳
پیروز دوئل: تسلا مدل ۳ با کسب ۷۴ درصد از کل آراء
هوندا کلاریتی هیدروژنی | هوندا کلاریتی الکتریکی |
هوندا کلاریتی هیدروژنی | |
فولکسواگن گلف GTE | فولکسواگن e-Golf |
فولکسواگن گلف GTE | |
شورلت ولت | هوندا کلاریتی پلاگین |
؟ | |
تویوتا پریوس پرایم | تویوتا پریوس |
؟ | |
نیسان لیف | تسلا مدل ۳ |
تسلا مدل ۳ | |
مرسدس بنز B کلاس EV | شورلت بولت |
شورلت بولت | |
فولکسواگن e-UP | رنو Zoe |
؟ |
تویوتا پریوس
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۵
نسل کنونی: چهارم
قوای محرکه: هیبریدی
پلتفرم: TNGA
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶۵,۶۳۰ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۰,۵۵۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
تویوتا پریوس پرایم
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
قوای محرکه: پلاگینهیبریدی
پلتفرم: TNGA
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹,۹۵۱ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۲,۰۱۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسه مشخصات فنی
تویوتا پریوس | تویوتا پریوس پرایم | |
پیشرانهٔ بنزینی | ۱.۸ لیتری I4 | ۱.۸ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
موتور الکتریکی | یک عدد | یک عدد |
قدرت موتور بنزینی | ۹۸ اسب بخار | ۹۸ اسب بخار |
قدرت موتور الکتریکی | ۷۲ اسب بخار | ۷۲ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۱۲۲ اسب بخار | ۱۲۲ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۱۶۳ نیوتن متر | ۱۶۳ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
مصرف سوخت | ۴.۵ لیتر (ترکیبی) | ۴.۳ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۷۳ گرم/کیلومتر | ۲۲ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۳ لیتر | ۴۳ لیتر |
باطری | ۱.۳ کیلووات ساعت | ۷.۲ کیلووات ساعت |
بُرد تمام الکتریکی | ندارد | ۴۰ کیلومتر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۷.۸ ثانیه | ۱۷.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۱۶۵ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴.۵۴ متر | ۴.۶۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۷۰ متر |
وزن | ۱۴۱۲ کیلوگرم | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۵۰۰ لیتر | ۳۵۵ لیتر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۴,۳۹۵ دلار | ۲۸,۲۲۰ دلار |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۴,۲۴۰ پوند | ۳۱,۶۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10049747]
T.H.M
۱۶ تیر ۱۳۹۷آقای دهقان
لطفا از این به بعد تو قسمت مصرف سوخت خودروهای پلاگین هیبریدی، عدد MPGe رو هم براشون ذکر کنید تا تفاوتشون با یه خودروی هیبریدی معمولی و غیر پلاگین معلوم شه. به عنوان مثال برای این پریوس پرایم که پلاگین هیبریدیه، علاوه بر عدد mpg که 54 یا به طور معادل همون 4.3 لیتر تو 100 کیلومتر هستش، یه عدد MPGe هم وجود داره که برابر 133 یا به طور معادل حدود 1.7 لیتر تو 100 کیلومتر هستش.
با تشکر
me84
۱۶ تیر ۱۳۹۷.
فکر میکردم مصرف سوخت پریوس پرایم اختلاف بیشتری با پریوس داشته باشهو یه جایی خونده بودم مصرفش 2 لیتره.
پویان
۱۶ تیر ۱۳۹۷بله عزیز مصرفش کمی از 2 لیتر کمتره منتها وقتی که باطری هم شارج کامل بشه .
اون موقع خیلی خوب میشه .نمیدونم چرا نویسنده اینو ننوشته .
اگه قدرت تبلیغاتی تسلا نبود الان در امریکا از تسلا هم جلو زده بود .
Radin
۱۶ تیر ۱۳۹۷من واقعا متوجه این مقایسه ها نمیشم یعنی چی ۲ تا کلاریتیو با هم گذاشتین ۲ تا پریوسو با هم گذاشتین
مهدی
۱۶ تیر ۱۳۹۷ازهرنظر عالی هم که باشه ولی ظاهرش خیلی نافرمه.فقط عشق استbmw i3 اونم نسخه جدید بااون جذابت فوق العاده که جرمی عاشقش شده بود
حمیدرضا
۱۶ تیر ۱۳۹۷پرایم به نظر گزینه بهتری میاد کلا به اعتقاد من خودرهای هیبریدی با قابلیت شارژ باطری به طور مجزا از خودروهای هیبریدی بهترن چون میتونید خیلی کمتر از موتور بنزینی استفاده کنید و این خیلی به راحتی و هزینه های جانبی کمک می کنه
آرین
۱۶ تیر ۱۳۹۷خنگ و خنگ تر
ساسان
۱۶ تیر ۱۳۹۷دوئل فقط دوئل سوپراسپرتها وهایپرکارها…
ببخشید یکم بی ربطه به این پست دوستان:
پدال امروز خبری دربرخی ازخبرگزاریها منتشر شده مبنی براینکه SVJتونسته رکورد نوربرینگو2ثانیه بهبود بده!!
لینک خبر:
https://www.topspeed.com/cars/car-news/lamborghini-aventador-svj-rumored-to-be-new-production-ring-record-holder-ar181760.html
امیدوارم شایعه نباشه
جانور مذکور:
http://imgurl.ir/uploads/t95934_2019-lamborghini-aventador-sv-jota-spy-photo.jpg
http://imgurl.ir/uploads/x5832_2019-lamborghini-aventador-sv-jota-spy-photo.jpg
http://imgurl.ir/uploads/g19143_lamborghini-aventador-superveloce-jota-spy-photoq.jpg
mohammad FM480
۱۷ تیر ۱۳۹۷پرایم قیافه بهتری داره ! همین بنظرم اومد فقط مشخصات که 99 درصد یکیه…
بهراد
۱۷ تیر ۱۳۹۷۱۵۰۰ کیلو وزن خیلیه،
باید رو سبک سازی قطعات جدید کار کنن، و قطعات قبلی رو هم بهبود ببخشن،
رو قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع بیشتر باید مانور بدن.
و شاید مکانیسم چهار مرحله ای موتور ماشین از زمانی که اختراع شد یکی باشه
ولی مطمئنا تکنولوژی الکتریکی سازی ماشین ها خیلی جای پیشرفت داره خیلیییی