کمکم دور سوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال رو به پایان است و امروز به گروه کراساوورهای کامپکت رسیدهایم. در دوئل قبلی این گروه، کیا اسپورتیج و هوندا CR-V در برابر یکدیگر قرار گرفتند که جمعاً در هردو نظرسنجی این دوئل تعداد ۲۲۵۹ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، CR-V توانست با تصاحب ۱۹۴۶ رأی، قاطعانه با ۸۶ درصد از کل آراء پیروز رقابت شود درحالیکه اسپورتیج موفق به کسب تنها ۳۱۳ رأی شده است. امروز در سومین دوئل کراساوورهای کامپکت تویوتا رافور و جیپ کامپس به میدان رقابت پای نهادهاند.
فولکسواگن تیگوآن | سوبارو فورستر | هیوندای توسان | مزدا CX-5 |
؟ | ؟ | ||
امجی GS | سیتروئن C5 ایرکراس | نیسان قشقایی | اوپل گرندلند |
؟ | ؟ | ||
کیا اسپرتیج | هوندا CR-V | فورد اسکیپ | رنو کاجار |
هوندا CR-V | رنو کاجار | ||
اشکودا کاروک | پژو ۳۰۰۸ | سئات آتکا | میتسوبیشی اکلیپس کراس |
؟ | ؟ | ||
جیپ کامپس | تویوتا رافور | فولکسواگن گلف آلترک | سانگیانگ کوراندو |
؟ | ؟ | ||
جیامسی تراین | جیپ چروکی | نیسان ایکستریل | شورلت اکوئناکس |
؟ | ؟ |
تویوتا رافور
رافور برای اولین بار بهعنوان یک کراساوور کامپکت در می سال ۱۹۹۴ در ژاپن معرفی شد. این خودرو که روی پلتفرم مشترکی با کرولا ساخته شده بود، در دو نسخه سهدر و چهاردر تا سال ۲۰۰۰ روی خط تولید قرار داشت تا اینکه با نسل دوم جایگزین شد. رافور هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۲ رونمایی شد؛ اما درحالیکه تولید نسل سوم آن برای بازارهای صادراتی در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافت، همچنان در ژاپن برای بازار داخلی تا سال ۲۰۱۶ به تولید رسید. همچنین از نسل سوم، نمونه سهدر کنار گذاشته شد و رافور فقط بهصورت پنجدر عرضه گردید. نسل چهارم این کراساوور ژاپنی اما روی پلتفرم MC تویوتا ساخته شده که با خودروهای فراوانی چون تویوتا اونسیس، کرولا، هریر، پریوس، سایون tC و xB، لکسس CT و NX و… مشترک است. در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ نیز تویوتا نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این کراساوور را ابتدا در نسخهٔ هیبریدی رونمایی کرد و سپس با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. در این فیسلیفت تغییرات عمده در قسمت جلوی رافور انجام گرفته و در عقب نیز تغییراتی در چراغها و سپر اعمال شده است. این کراساوور کامپکت توسط ایرتویا در کشورمان هم با قیمتی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان عرضه میشود. رافور به همراه هوندا CR-V از پرفروشترین کراساوورهای بازار آمریکای شمالی است بهگونهای که سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از آن در این منطقه فروخته شده است. این خودرو با پیشرانههای مختلف بنزینی و دیزل عرضه میگردد که همگی از نوع چهار سیلندر با حجمهایی از ۲ تا ۲.۵ لیتر هستند. همچنین یک نسخهٔ هیبریدی هم از این رافور تولید میشود که سال گذشته افزایش فروش چشمگیری داشته است. ولی ما برای این رقابت پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی رافور را انتخاب کردهایم که ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ اتوماتیک و CVT در نظر گرفته شده است.
جیپ کامپس
اولین نسل از کامپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ بهعنوان یک کراساوور کامپکت رونمایی شد. این خودرو پلتفرم مشترکی با مدل پاتریوت داشته و هردو در یک سال معرفی شدند. همچنین کامپس یکی از نخستین کراساوورهای جیپ محسوب میشود. تا پیش از معرفی کراساوور سابکامپکت رنگید، کامپس و پاتریوت کوچکترین کراساوورهای جیپ محسوب میشدند. نسل اول کامپس روی پلتفرم GS مشترک بین میتسوبیشی و کرایسلر ساخته شده بود که در محصولات میتسوبیشی مانند لنسر و حتی کراساوور جدید اکلیپس کراس و همینطور در محصولات پژو-سیتروئن مانند سیتروئن C4 ایرکراس هم بکار میرود. نسل نخست کامپس برای سال ۲۰۱۱ مورد فیسلیفت قرار گرفت که در این فیسلیفت نمای جلویی آن بهکلی تغییر کرده و به مدل بزرگتر گرند چروکی شبیه شد. سپس سرانجام نسل دوم این کراساوور آمریکایی برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۶ در برزیل و به دنبال آن در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶ رونمایی شد؛ اما نسل دوم کامپس بهعنوان جایگزینی برای هردو کراساوور کامپس نسل اول و پاتریوت ارائه شده و بنابراین تولید پاتریوت سال گذشته به پایان رسید. این نسل از کامپس بر روی پلتفرم مشترکی با مدل کوچکتر رنگید ساخته شده و در طراحی هم خصوصاً در بخش جلویی دنبالهروی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل قبلی است. کامپس سال گذشته بیشترین فروش در تاریخ ۱۰ سالهٔ خود را تجربه نمود و فقط در بازار آمریکایی شمالی به فروشی نزدیک به صد هزار دستگاه دست پیدا کرد. نسل دوم این خودرو نیز در چهار کارخانهٔ مکزیک، هند، چین و برزیل تولید شده و در سراسر جهان عرضه میگردد این اولین محصول جیپ محسوب میشود که در هند هم به تولید میرسد. برای این کراساوور کامپکت آمریکایی طیف گستردهای از پیشرانههای بنزینی و دیزلی فیات-کرایسلر ارائه میگردد که مانند رافور همگی از نوع چهار سیلندر بوده و حجمهایی بین ۱.۴ تا ۲.۴ لیتر دارند. ما برای این رقابت پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی کامپس را انتخاب کردهایم که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور داشته و آنرا از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخها میرساند.
مشخصات فنی
تویوتا رافور | جیپ کامپس | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۷۶ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۳ نیوتن متر | ۲۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۸.۴ ثانیه | ۸.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۷ ثانیه | ۱۶.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر (ترکیبی) | ۹.۴ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۶۴۶ کیلوگرم | ۱۶۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۶ متر | ۴.۳۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۶ متر | ۲.۶۳ متر |
قیمت پایه | ۲۵,۴۰۵ دلار | ۲۰,۹۳۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9799221]
AMIR SCHUMACHER
۹ مرداد ۱۳۹۶.
تویوتا بهتر کار کرده ، پس انتخابم رو۴ هست.
AMIR SCHUMACHER
۹ مرداد ۱۳۹۶.
دلیل اصلی انتخابم اینه که کیفیت ساخت و قابلیت اعتماد رو۴ نسبت به جیپ خیلی بیشتره.
شایان
۹ مرداد ۱۳۹۶اصلا تا حالا جیپو از نزدیک دیدی؟؟؟؟که اعتمادت خیلی بیشتره؟؟
AMIR SCHUMACHER
۹ مرداد ۱۳۹۶.
جیپ که همه دیدیم.
رولزرویس که نیست.
در ضمن ، سواد و معلومات اندکی کافیه تا بتونی از اعداد و ارقام JD Power و … سردربیاری.
حتی شما هم با مراجعه به سایت JD power خواهی توانست متوجه عرایض من بشی.
reza
۹ مرداد ۱۳۹۶رای من هم تویوتا.
شما اصلن کیفیت ماشین های تویوتا روفکر کن برابر با جیپن.
امار فروش رو نگاه کن تو همون امریکا.
هوندا سی ار وی و تویوتا رافور پر فروشترین خودرو های دنیا تو این سگمنتن.واین قدر فروش دارن که جزو 10 خورو پر فروش دنیا باشن.
خودمون هم رافور قبل عید خریدیم از لحاظ امکانات بلا استفاده همانند کره ای و فرانسوی شاید از دید ایرانی ها نقض داشته باشه ولی یه سواری بهت میده که فرانسوی و کره ای به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستن.جیپ های جدید هم از نزدیک ندیدم والا
شایان
۹ مرداد ۱۳۹۶آقای با سواد در این حد میدونم که وقتی صحبت در مورد شاسی بلند میشه تنها ماشینی که میتونه با جیپ رقابت کنه لندروور رنجروور و البته بنز جی کلاس
بعدشم از توس عکس چجوری فهمیدی جیپ بی کیفیته؟؟؟؟؟
کاوه آهنگر
۹ مرداد ۱۳۹۶ای بابا، شایان خان تمام تصورات ذهنی مارو در مورد شاسی بلندها نابود کردی 😢 . تا الان حضرات لندکروزر و پاترول و لکسس ال ایکس و پاجرو و اینفینیتی QX80 رو خیلی قبول داشتم اما تصورات ما با این فرمایشات شما جور در نمیاد 😁
ضمنا شایان خان، در دنیا منابعی هستند که ماشین هارو از جهات گوناگون تست و بررسی میکنن و در این تست ها جیپ معمولا در قعر جدول ها حضور داره و لکسس و تویوتا معمولا در رتبه های اول و دوم جدول هستند.
دیگه لازم نیست که هر مرتبه بگیم که تویوتا و لکسس در کیفیت پیشتاز هستن
AMIR SCHUMACHER
۹ مرداد ۱۳۹۶.
والا من کلیپ آفرود در یوتوب دیدم جیپ گیر کرد و آئودی Q7 رد شد.
دوران این حرفایی که شما میزنی تموم شده. الان همه ی خودروسازان برای بهترین بودن تلاش میکنن.
Amir Machine
۹ مرداد ۱۳۹۶در مورد کیفیت قبول دارم که جیپ در حد تویوتا نیست چون تو بررسیهایی مثل JD پاور اکثراً تویوتا و لکسس در صدر لیست قرار دارن و متاسفانه جیپ و بطورکلی گروه فیات-کرایسلر تو رتبههای پایینی قرار میگیرن.
اما در مورد تواناییهای آفرود!
دوستان! کامپس یه کراساووره که از لحاظ قابلیت آفرود باید با همین رافور یا لکسس NX مقایسه بشه نه لندکروزر!
حتی از گرند چروکی هم نمیشه انتظار آفرود فوقالعاده داشت، اون وقت شما میاین یه کراساوور کامپکت با موتور چهار سیلندر و سیستم AWD رو با یک SUV با ساختار Body on Frame، موتور هشت سیلندر، انتقال قدرت 4WD، قفل دیفرانسیل و چندین و چند سیستم دیگه مقایسه میکنین؟!!
تو محصولات جیپ تنها آفرودر حرفهای رانگلر هست که بیشترین توانایی رو تو این زمینه داره و تو آفرود حریفش فقط مرسدس بنز G کلاس، لندروور دیفندر و تویوتا FJ کروز هستن.
از ماشینهایی مثل کامپس، رنگید، چروکی و گرند چروکی باید انتظار آفرودی در حد کراساوورها داشت. البته همین کراساوورهای جیپ هم از لحاظ آفرود تواناییهای بیشتری از همکلاسان خودشون دارن. در بخش آفرود حرفهای هم که رانگلر حکمرانی میکنه و کمتر ماشینی حریفش میشه.
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۶آقای کاوه آهنگر لندکروز برا ماهایی که ماشین ندیدیم سلطانه آفروده یا توی دوبی باهاش شن بازی میکنن قطعا لندکروز یه ماشینه آفروده خوبه اما توی بازارای جهانی خیلی بهتر از لندکروز هست
کاوه آهنگر
۱۰ مرداد ۱۳۹۶شایان جان, موتورترند یک مقایسه انجام داده بود که در سایت پدال هم منتشر شد بین لندکروزر و جیپ رانگلر و بنز جی کلاس که در این مقایسه تویوتا اول شد, جیپ دوم و بنز سوم. پس ببینید شایان جان لندکروزر فقط برای شن بازی نیست و بهتره که ویدیوهای آفرود رو در یوتیوب ببینید, ضمنا سبد محصولات شاسی بلند آفرودر ژاپنی خیلی متنوعه و فقط لندکروزر نیست؛LX, Gx, QX80, اف جی کروزر, پاترول, پاجرو, فور رانر, فورچونر, پرادو و…. هم هستن که هر کدام نماد آفرودن
loRd
۱۰ مرداد ۱۳۹۶شایان خان میشه چن تا شاخ تر از لندکروز رو برامون نام ببری؟
ی مقایسه بود بین لندکروز و جیپ و جی کلاس که تو همین پدال بود لندکروز اول شد اگه دیده باشی
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۶فورد رپتور-هامر-لندروور دیسکاوری -بنز جی کلاس-رنجروور…بازم بگم؟؟؟
Behnam.xan
۹ مرداد ۱۳۹۶هردو عالی هستن
موندم ب کدوم رای بدم?
ACR VIPER
۹ مرداد ۱۳۹۶اگه شما هم مثه بنده عاشق جیپ باشی
نمیتونی به راحتی از کنار کامپس رد شی
رافور هم خیلی خوبه ولی جیپ یه چیز دیگس داداش
(ali(CHEVY NOVA
۹ مرداد ۱۳۹۶2 تا ماشىن خوب با مشخصات خوب و مناسب
با احترام به دوستان ژاپنى بازم من جىپ رو انتخاب مىکنم بخاطر علاقه اى که بهش دارم اما اگه بخوام منطقى هم نظر بدم موتور جىپ با حجم 100 سى سى کم تر گشتاور و قدرت بىشترى داره و مجهز به گىربکس 9 سرعته هستش و قىمتش هم مناسبتره
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۶این ماشین با وجود طراحی با اصالت و زیبا، قدرت موتور بیشتر و گیربکس بهینه نسبت به تویوتا، 5000دلار هم ارزونتره. بدون شک انتخاب من جیپ خواهد بود.
بهزاد
۹ مرداد ۱۳۹۶قیمت های مندرج در این رقابت مثل اکثر رقابت های قبلی دقیق عنوان نمیشه به عنوان مثال؛
قیمت پایه جیپ درسته ولی درصورت سفارش چهار چرخ متحرک قیمت پایه این خودرو حدود 24200 دلار در میاد و هنوز در این سطح گیربکس 9 سرعته وجود نداره و به جای اون گیربکس 6 سرعته دستی هست و در صورت سفارش 1500 دلار دیگرهزینه باید پرداخت بشه.
قیمت پایه راو4 هم با سیستم چهار چرخ متحرک 24410 دلار هست.
امیر دهقان
۹ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز
بارها و بارها عنوان کردهایم که ما در این دوئلها در وهلۀ اول قیمتها و مشخصات را از سایت کار اند درایور میگیریم و کمترین قیمتی که برای هر ماشین تو این سایت ذکر شده را در جدول قرار میدیم. این رویه در مورد همۀ ماشینها و همۀ دوئلها اجرا میشه مگر موارد خاص.
بنابراین همواره قیمت پایه یا دراصل کمترین قیمت هر ماشین، موردنظر ما است که ممکنه حتی از لحاظ موتور، گیربکس، انتقال قدرت و… با نمونۀ موردبررسی متفاوت باشه.
(ali(CHEVY NOVA
۹ مرداد ۱۳۹۶خوب بازم نظر سنجى دارم براى دوستانم و همچنىن معرفى یه ماشىن دیگه
1. پونتىاک لمانز 1968 لایک
2. شورولت کامارو 1968 دىس لایک
نوید جهرمی
۹ مرداد ۱۳۹۶پونتیاک خاص تره. اصسلا نمیدونم چرا یه حس دیگه نسبت ب پونتیاک دارم. کاش از گردونه خارج نمیشد و همچنان پرقدرت میتاخت.
(ali(CHEVY NOVA
۹ مرداد ۱۳۹۶نظر سنجى بعدى
1. شورولت بلىزر 1978 لایک
2. اینترنشنال هاروستر اسکات 1978 دىس لایک
مجتبی
۹ مرداد ۱۳۹۶از لحاظ فنی به هم خیلی نزدیک هستن.
ولی من بین این دو Toyota رو انتخاب میکنم به خاطره کیفیت بالاتر.
(ali(CHEVY NOVA
۹ مرداد ۱۳۹۶دوستان امروز مىخوام براتون یه محصول دیگه رو از شورولت معرفى کنم
((Chevy belair))
شورولت سال 1950 به لىست محصولات خودش مدلى جدید اضافه کرد تا در کنار محصولاتى نظىر فلىت مستر عرضه کنه
نسل اول سال 49 و به عنوان مدل 50 عرضه شد و مجهز به موتور 215 و 235 بود که هر دو موتور 6 سىلندر بودن و در انواع کوپه و سدان عرضه شد
نسل اول از 1950 تا 1954 تولىد شد
نسل دوم سال 1955 تا 1957 تولىد شد و از این نسل بسىار وارد ایران شد
لىست موتورها شامل 215 . 235 ه 6 سىلندر بودن و 265 و 283 که 8 سىلندر بودن مىشد
موتور 283 قدرتى برابر با 280 اسب داشت
اما نسل سوم سال 1958 اومد
موتورها شامل 235 6 سىلندر و 283 و 348 بود که 8 سىلندر بودن و قدرتى برابر با 315 سب داشتن
شورولت اىمپالا در همىن اىام و بر طبق بلر تولىد شد
نسل چهارم زىباترىن نسل بود و سال 59 تا 60 تولىد شد
موتورها در این نسل عبارت بودن از همون موتورهاى نسل 3 بلر
(ali(CHEVY NOVA
۹ مرداد ۱۳۹۶دوستان نسل پنجم سال 1961 تا 1964 تولىد شد و جزو موفق ترین محصولات شورولت بود
موتورها در این نسل عبارت بودن از 230 . 235 . 283 . 327 .348 و 409
نسل 6 با انبوه موتورها وارد شد که قوى ترىن موتور 427 کوروت بودش
از اىن نسل بىش از 1000000 مىلىون عدد در عرض 1 سال تولىد شد و رکورد جانانه اى برجا گذاشت
نسل هفتم اىن محصول هم سال 1970 تا 1975 تولىد شد و به بازار اومد
موتورها از 250 . 350 .400 تا 454 رو شامل مىشد
در نسل 8 بلر اندازش کوچک تر شد و موتورها هم سبک تر شدن
اىن نسل از 1976 تا 1981 تولىد شد و موتورها فقط 250 .305 و 400 بودن
Hemichan
۹ مرداد ۱۳۹۶اون نسل دو واقعا یکی از زیباترینهاس جف لوتز هم یه دو مدل 3000 اسبی به اسم Evil Twins بر پایه نسل دو ساخته
TOYOTA
۹ مرداد ۱۳۹۶اینجا به تویوتا رای میدم
تلگرام به جیپ
خیلی دوست داشتم جیپ هم تو ایران بود چون خیلی از مناطق ایران مستعد استفاده از محصولات جیپ هستند. هم قیمتشون خوبه نسبتا و هم اعتبار آفرود هستند.
تویوتا هم که معرف حضورتون هست اما اگر میخواید تصوراتتون از مقرون به صرفه بودن تویوتا خراب نشه ، ایرتویا رو فاکتور بگیرید
با تشکر
MAHDI . TUNING
۹ مرداد ۱۳۹۶منم تو سایت به جیپ و در تلگرام به تویوتا رای میدم
هر دو بسیار خوب و دوست داشتنی هستند و دلم نیومد به یکیش رای ندم
محمد شجاعی
۹ مرداد ۱۳۹۶اتفاقا منم نه میتونم کیفیت قطعات جیپ رو نادیده بگیرم،نه طراحی بیرونی رافور.
منم تو تلگرام و تو سایت به هردوشون رای دادم.
Hosein
۹ مرداد ۱۳۹۶وقتی به هردوتاشون رای میدی انگار رای ندادی هیچ فرقی نمیکنه.خنثی میشه دیگه
مگه اسمم مهمه
۱۰ مرداد ۱۳۹۶حسی که در رأی دادن هست در ندادنش نیست
ماتهويس
۹ مرداد ۱۳۹۶سلام و عرض ادب
دوستان کسی میتونه توضیح بده این پلت فرم دقیقن چیه ؟
محمد شجاعی
۹ مرداد ۱۳۹۶همون شاسی ماشینه.
مسعود
۹ مرداد ۱۳۹۶تویوتا رافور از نظر کیفیت ، دوام ، زیبایی و عمر مفید نسبت به جیپ کامپس سرتره . تویوتا رافور در کنار هوندا CR-V و مزدا CX-5 و نیسان قشقایی از بهترین شاسی بلندهای دنیا هستند.
#ali.m#
۹ مرداد ۱۳۹۶با احترام به بقیه دوستان تویوتا رو انتخاب میکنم .
ali a
۹ مرداد ۱۳۹۶%100 راو فور.اصلا فکر نکرده بین این دوتا میگم راو فور. راو فور رقیبای خوبی تو بازار داره . جیپ که مالی نیست…
AMIR SCHUMACHER
۹ مرداد ۱۳۹۶.
جیپ چی؟؟؟
از کجا فهمیدی مالی نیست ؟؟؟
ACR VIPER
۹ مرداد ۱۳۹۶باوجود اینکه جیپ ۱۰۰ccموتورش کم حجم تره
ولی قدرت وگشتاورش هر چند ناچیز از تویوتا بالاتره
همینطور گیربکس جیپ بر خلاف تویوتا که شش سر عته هست ،۹ سرعته تشرییف داره
ازون طرف فاصله محوری و طول تویوتا از جیپ بیشتره
نتیجه اینکه این دو تا ماشین از نظر فنی خیلی شبیه به همن
انتخاب نهایی به سلیقه بستگی داره
متشکر
شایان
۹ مرداد ۱۳۹۶بخاطراینه که تکنولوژی آمریکا از آلمان و ژاپن پایین تره:)))))
حالا شما یه نگاه به صاحبان تکنولوژی در دنیا بندازین آمریکا با اختلاف فاحش صاحب تکنولوژی ترین کشور دنیاست اصلا قابل قیاس با هیچ جایی نیست
AMIR SCHUMACHER
۹ مرداد ۱۳۹۶.
پیشرفته ترین کشور از لحاظ تکنولوژی ژاپنه و بعدش با اختلاف بسیار زیاد ایالات متحده آمریکا در رده ی دوم قرار داره.
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۶تکنولوژی یعنی هوا فضا یعنی صنعت نظامی منظورم از تکنولوژی ایناس نه اسباب بازی حالا به من بگو توی صنایع هوا فضا ژاپن دقیقا کجاست؟
loRd
۹ مرداد ۱۳۹۶امریکا تو هر زمینه ای پیشرفته ترین نیس
تو تکتولوژی.ماشین .ارتباطات ژاپن سرتره
محمد شجاعی
۹ مرداد ۱۳۹۶فعلا که چین داره همشونو میکنه تو اگزوز.تا چند وقت دیگه همه چی چینی میشه.
حسن
۱۰ مرداد ۱۳۹۶با وجودی که اسب بخار جیپ بیشتره و شتابش پایینتره.
به هر حال Rav 4 عشق من است.
علی آلمانی
۹ مرداد ۱۳۹۶طراحی صندلی های عقب و داشبورد جیپ بهتره
رادمان
۹ مرداد ۱۳۹۶اخرش جیپ امریکایی
Sardar
۹ مرداد ۱۳۹۶جیپ زیباترە و تو آفرود از تویوتا بهتره . در کل راو فور تویوتای آنچنانی نیست و من قبولش ندارم
امید
۹ مرداد ۱۳۹۶با اینکه احتمالا از نظر دوام و استهلاک تویوتا مطابق معمول بهتره اما من اصلا نمیتونم قیافه راو ۴ رو بپسندم.پس به جیپ رای میدم
Hosein
۹ مرداد ۱۳۹۶بخاطر طراحی به جیپ رای دادم.بقیه مواردم اختلافشون خیلی نیست.
فيصل
۹ مرداد ۱۳۹۶رای دادن سخته تو این دوئل، دوس داشتم به هر ۲ رای بدم
MehdiTurbo
۹ مرداد ۱۳۹۶هیچ وقت نتونستم با تویوتا راو۴ ارتباط برقرار کنم چ طراحی این نسل چ نسل قبل حتی اگ بگند بهترین ماشین تا با طراحیش حال نکنم نمیتونم قبولش کنم البته سلیقه شخصیه.
Abrams
۱۰ مرداد ۱۳۹۶انتخاب من جیپ. چون من نمیتونم شرکتی که افرود رو معنی بخشید کنار بزنم
Farzad
۲۷ آذر ۱۳۹۸جیپ
دیزاینشو بیشتر دوس دارم .