تویوتافورد

دوئل فورد اورست و تویوتا فورچونر

در واپسین قسمت‌ها از دور اول مرحلهٔ مقدماتی رقابت‌های خودرویی پدال امروز کلاس اس‌یووی‌های متوسط را برای برگزاری دوئل انتخاب کرده‌ایم. در این کلاس، اس‌یووی‌های واقعی حضور دارند که عمدتاً از ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کنند. خودروهایی که بجای سیستم چهارچرخ محرک AWD از نمونهٔ سنتی 4WD استفاده کرده و توانایی آفرود بسیار بالایی دارند. این خودروها برخلاف کراس‌اوورها، تنها قامت بلندی ندارند بلکه به معنای واقعی کلمه، اس‌یووی هستند و کاملاً برای مسیرهای خارج جاده‌ای آماده‌اند. خودروهای حاضر در این کلاس به شرح زیرند:

شورلت تریل‌بلیزر

فورد اورست

جیپ رانگلر

میتسوبیشی پاجرو

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

تویوتا فورانر

تویوتا فورچونر

تویوتا لندکروزر پرادو

نیسان ترا

ایسوزو MU-X

سانگ‌یانگ رکستون

کیا موهاوی

همانطور که ملاحظه می‌کنید، در گروه اس‌یووی‌های متوسط، تویوتا با سه خودرو، بیشتری نماینده را دارد. حال در اولین دوئل این گروه یکی از نمایندگان تویوتا یعنی مدل فورچونر در برابر فورد اورست قرار گرفته است.

فورد اورست

اورست یک SUV متوسط سه ردیفه است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. این خودرو که بر اساس پیکاپ رنجر ساخته شده بود تا سال ۲۰۰۶ به تولید رسید و سپس نسل دوم جایگزین آن شد؛ اما اورست هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که ابتدا نسخهٔ کانسپت آن در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و چندی بعد فورد در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۴ از نسخهٔ تولیدی آن پرده برداشت. این نسل نیز همانند اسلاف خود بر اساس نسل کنونی یا سوم پیکاپ رنجر ساخته شده و در نمای جلویی کاملاً با آن یکسان است؛ بنابراین اورست در اصل نسخهٔ SUV پیکاپ رنجر محسوب می‌شود و مانند آن ساختاری بدنه روی شاسی دارد؛ اما این SUV آمریکایی یک محصول جهانی نیست به‌نحوی‌که طراحی و مهندسی آن در استرالیا انجام گرفته و تنها در این کشور به همراه کشورهای آسیایی مثل هند، چین و تایلند و همین‌طور آفریقای جنوبی عرضه می‌گردد. تولید اورست نیز در تایلند و چین انجام می‌گیرد و فورد برنامه‌ای برای عرضهٔ آن در ایالات‌متحده ندارد چراکه با مدل‌های اکسپلورر، فِلِکس و اکسپیدیشن همپوشانی پیدا می‌کند. این خودرو در هند با نام Endeavour به فروش می‌رسد. اورست هم‌اکنون بسته به بازار با دو پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزل و ۳.۲ لیتری پنج سیلندر دیزل عرضه می‌گردد که ما برای این دوئل موتور قدرتمندتر را انتخاب کرده‌ایم. این پیشرانهٔ توربودیزل پنج سیلندر، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اورست همچنین با دو نوع انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌شود.

تویوتا فورچونر

همان‌طور که اورست بر اساس پیکاپ رنجر ساخته شده است، فورچونر هم بر پایهٔ پیکاپ هایلوکس شکل گرفته است و بنابراین همان‌طور که در مقدمه ذکر شد، هردو شرکت‌کنندهٔ این دوئل ریشهٔ وانتی دارند و هردو از ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کنند. فورچونر برای اولین بار به‌عنوان یک SUV متوسط در سال ۲۰۰۵ معرفی شده و در کشورهای مختلفی تولید و عرضه گردید. حتی نسل اول این SUV ژاپنی به کشورمان هم راه پیدا کرد. این نسل با تجربهٔ دو فیس‌لیفت در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید بود تا اینکه سرانجام در تاریخ ۱۶ جولای ۲۰۱۶ نسل دوم آن به‌طور هم‌زمان در تایلند و استرالیا رونمایی شد؛ اما نسل دوم فورچونر برخلاف فورد اورست، در ظاهر شباهت چندانی با هایلوکس ندارد و از طراحی خاص خود استفاده می‌کند. طراحی‌ای که تا حدودی یادآور محصولات برند لوکس تویوتا یعنی لکسس است. فورچونر نیز مانند رقیب آمریکایی، خودرویی جهانی نیست و عمدتاً در بازارهای آسیایی عرضه می‌گردد. بنابراین مطمئناً در بازار ایالات‌متحده هم حضور ندارد. تولید این خودرو نیز در تایلند و پاکستان انجام می‌گیرد. فورچونر از لحاظ ابعاد و کلاس دقیقاً هم‌سطح مدل‌های فورانر و لندکروزر پرادو قرار می‌گیرد. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که شامل دو موتور بنزینی و سه واحد دیزلی می‌شود. فورچونر در رقابت ما با پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل خود شرکت کرده است که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این ماشین بازهم مانند اورست، مجهز به سه ردیف صندلی است و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل عرضه می‌گردد.

 

مشخصات فنی

فورد اورست

تویوتا فورچونر

پیشرانه ۳.۲ لیتری ۵ سیلندر ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۸.۵ لیتر (ترکیبی) ۸.۶ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۸۰ لیتر
وزن ۲۲۱۴ کیلوگرم ۲۱۲۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳ تن ۲.۸ تن
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
طول ۴.۸۹ متر ۴.۷۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۵ متر ۲.۷۵ متر
قیمت پایه ۳۸,۵۰۰ دلار ۳۸,۵۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9828171]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. SERIAL WINNER

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    من به تویوتا رای میدم. ظاهر زیباتر و استهلاک کمتر

    1. TOYOTA

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      من خودم طرفدار تویوتام .
      اما بررسی های ویدیویی و مقایسه های زیادی رو دیدم که تو بحث آفرود شبیه هم هستند.
      کاش و ای کاش تویوتا اندروید اتو و اپل کارپلی رو به سیستمش اضافه کنه .

      به نظرم بزرگترین مشکل تویوتا الان سیستم سرگرمی اونه .
      الان شما LS500 و یا LC رو بگیری واقعا کار کردن با سیستمش ناراحت کننده و سخته.
      امسال تو LS500 سرعت تاچ تاچ پد رو بیشتر کرده و یا مانیتورهاش با کیفیت تر شدن.
      دریغ از اینکه مشکلاتش اونجا نیست و یوزر فرندلی نیست سیستمش
      یه همکاری با شرکت ژاپنی دیگه مثل سونی کنه دیگه مشکلی نمیمونه به خدا

      7 نفره هستن هر دو اما هیچ کدوم ردیف سوم خوب نیست

      یه چیزی که همیشه بین راوفور و سانتافه منو به انتخاب راوفور ترغیب میکنه که دو ردیف ضندلی داره ولی دو ردیف واقعی و خیلی نرمتره اما سانتافه اینجوری نیست
      از همین رو با ردیف سوم بدردنخور من به شخصه مخالفم
      شاید شش صندلی بهتر باشه حتی
      اورست ماشین بسیار عالیه و حیفه تو کشورمون نیست

      تویوتا جان برای بار آخر
      خواهش میکنم ازت سیستم سرگرمیت رو بهتر کن
      همین

    2. peyman

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فورچونر رو‌چرا وارد ایران نمیکنن؟؟یا وارد شده من نمیبینم؟

      1. محمد

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (20 ديدگاه)

        چون پیشرانه اش بالای 2.5 لیتر حجم داره
        در صورتی که هایلوکس پیشرانه 2.7 لیتری داره اما چون خودرو تجاری محسوب میشه مشمول قانون منع واردات خودروهای با موتور بالای 2500 سی‌سی نمیشه

        1. مهدی

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          با سلام
          یعنی میشه تویوتا توندرا رو هم وارد کرد ؟ بخاطر اینکه وانت هستش ؟
          اونم خودروی تجاری محسوب میشه ؟ حجم موتور 4500 سی سی هست

    3. AK_007

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      دوستان ی سوال فنی
      تفاوت مدل های پرادو, فورچونر,فوررانر و هایلندر چیه??

    4. شاهين

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      حالا فهمیدم جک جی ۵ چراغ عقبش رو ازچی کپی کرده!!!!

    5. بنزما

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      خدارو شکر‌ مقایسه ها پیشرفت کرده نه شتاب ذکر شده نه سرعت نهایی

  2. (ali(chevy nova

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    من فورد رو انتخاب مىکنم
    راستى نظر سنجى
    1. فورد گرانادا 1975 لاىک
    2. پلىموت والىانت 1975 دىس لاىک

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سعید

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دیسلایک من بخاطر انتخابت بود نه نظر سنجیت

      1. (ali(chevy nova

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        حالا چه کنم من سعىد؟؟
        واقعا ناراحت شدم تو نظر سنجىم شرکت نکردى

  3. Behnam.xan

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (156 ديدگاه)

    از تویوتا بیشتر خوشم اومد?

  4. جلالى

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    فورد کمى تو مشخصات بهتره عمل کرده مثل قدرت و گشتاور اما حجم موتورش هم بىشتره و 1 سىلندر بالاتر از رقىب داره

  5. سروش شیرازی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    جلوی فورده شبیه تویوتا سکویاس یا من اشتباه میکنم؟

  6. حمیدرضا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فورد منطقی تره

  7. Sina

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    با اینکه فورد از نظر من بهتره خصوصا چونکه قیافه جذاب تری داره نمای داخلی قشنگ تری داره (این عکسهایی هم که از اورست گذاشته با قیافه ای که در ظاهر ببینی کلی تفاوت داره )
    اما انتخاب خود من تویوتاست به این دلیل که سخت جون تره و قبلنا کلی فیلم که توی یوتیوب دیدم از مقایسشون استرالیاییها کلا تویوتا رو بیشتر پسندیدن و عامل دیگه ای که برتری تویوتا رو واسه ما بیشتر میکنه اینکه که اورست فقط با فرمون سمت راست تولید میشه ولی فورچونر برای خاورمیانه هم هست
    بابت قیافه فورچونر هم پکیج TRD توی مالزی واسش موجوده که قیافش واقعا معرکه و خوشگله و دوست داشتنیه که کلا با این پکیج و برتر شدن قیافه فورچونر از اورست کلا کلا فورچونراز نظر من میشه برنده این دوئل تینم عکسهای fotuner trd sportivo ???

    http://www.autocarindia.com/auto-images/new-2017-toyota-fortuner-trd-sportivo-image-gallery-400742

  8. سامان اذری

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    تویوتا خیلی خوشگلتره
    و استهلاکشم کمتره

  9. ارش

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    داخل تویوتا چه خوشگله صندلیهاش هم به نظر خیلی راحتن.

  10. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من به تویوتا رای دادم چون از ظاهرش خیلی خوشم میاد، عملکردشم برام قابل قبوله ?

  11. Hemichan

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    Ford

  12. Hasan

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    تویوتا فورچونر خیلی باحاله

  13. کارل شلبی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    …ford

  14. علی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    اقعا این موضوع دوئل به اعتبار پدال صدمه زده،آخه دوست من مقایسه و نظر خواهی از چی؟از خودروهایی که دیده نشده اند ؟

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      بالای ۹۰ درصد خودروهایی که تو سات پدال در موردشون مطلب و عکس منتشر میشه و ما نظر میدیم، نه دیدیمشون نه سوارشون شدیم، پس طبق منطق شما نه دیگه مطلبی در رابطه با این خودروها باید نوشته شه، نه نظری در موردشون بدیم.

  15. datsun

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی ژاپن و آمریکا بهترین شاسی بلندها و پیکاپ ها رو ساختن و میسازن
    تو اروپای ها هم لندروور (رنجروور)
    شاسی بلندهای که واقعا نام شاسی بلند برازندشونه

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تو توانایی بسیار بالای آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها در ساخت شاسی بلند هیچ شکی نیست، به خصوص که پیکاپ‌هاشون بهترین هستن، اما به نظرم هنوز محصولی ندارن که بتونه با رنج‌روور SV اتوبیوگرافی LWB، مرسدس بنز G کلاس 4²×4 و 6×6 و بنتلی بنتایگا برابری کنه.

      1. datsun

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3942 ديدگاه)

        اگه بخوان تو اون رنج قیمت بسازن شک نکن یه چیزی میسازن که اگه توانی هاش بیشتر نباشه کمتر از اونا نیست

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          بله اگر بخوان میتونن، شکی نیست، هیچ‌کدوم از خودروسازهای معتبر، برای ساخت یه خودروی فوق‌العاده، دست و پا بسته نیستن، اما فعلا محصولی ندارن که بتونه با نمونه‌های ذکر شده رقابت کنه.

        2. SERIAL WINNER

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          با ” اگر ” چیزی درست نمیشه.
          اگر میتونستن بهتر از اون SUV هایی که فرشاد گفت بسازن ، میساختن.

        3. mohammad_FM 480

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          اقای داتسون و فرشاد شک نکنید اگه میتونستن میساختن..

    2. mohammad_FM 480

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      اقای DATSUN یعنی چی؟
      یعنی شاسی بلندهای آلمانی اسم شاسی برازندشون نیس؟
      مثلا چه چیزی از ژاپن یا آمریکایی ها کم دارن؟

      1. محمد شجاعی

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (15 ديدگاه)

        آلمانی ها فقط لاکچری بودن و تعدد آپشن رو ملاک برتری ماشیناشون قرار میدن،اما امریکا و ژاپن از قدیم به کیفیت و مقاومت بالای قطعات معروف بودن.
        مثلا من خودم ترجیح میدم حتی اگه تیلیاردر هم باشم یه ماشین ژاپنی 80 میلیونی با کیفیت قطعات بالا مثل ماکسیما یا تویوتا کمری داشته باشم تا یه ماشین آلمانی مثل بنز یا … که تا خرخره تو آپشنای جورواجور غرق شده و هیچی از کیفیت قطعات اصلیش نمیدونم.

    3. Top speed

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (132 ديدگاه)

      برای datsun : پس هنوز G کلاس رو نشناختی برو و کمی اطلاعات کسب کن عزیزم

      1. datsun

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3942 ديدگاه)

        من همیشه تو پدال گفتم آلمانی ها همیشه قابل احترامن ولی آلمانی ها خیلی دیر وارد کلاس SUV شدن وقتی خودروی مثل لندکروز تولید میشد تا سی سال بعدش جی کلاسی وجود نداشت حالا دیگه بقیه کمپانی ها المانی بماند
        جی کلاس به کنار
        ولی سخته خدایی یه شاسی بلند چند صد هزار دلاری برند لوکس داشته باشه ولی نتونی خارج از جدا یه مانع کوچیک رد کنی و همونجا یه ماشین ۳۰ هزار دلاری ژاپنی کنارت جامپ بزنه

  16. عليرضا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تویوتا نماد استهلاک کمه که نمیشه ازش رد شد مخصوصا این مدلش که حرف نداره

  17. امیر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    شتابشون چقدره؟! یه سوال: شما بین موتور بنزینی با قدرت بیشتر و گشتاور کمتر و موتور دیزلی با قدرت کمتر و گشتاور بیشتر کدوم رو انتخاب میکنید و چرا؟!

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      برای شاسی بلندها، موتور دیزلی رو ترجیح میدم چون گشتاور بالاتر تو این خودروها، مهمتر از قدرته.

    2. mohammad_FM 480

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      من دیزل رو انتخاب میکنم

  18. mohammad_FM 480

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    با اینکه فورد رو هم دوست دارم و مشخصات فنی بهترش اینجا به فورچونر رای میدم.
    طراحی جلوی هر دو خوبه ولی فورچونر بهتره بنظرم
    اما تو قسمت عقب فورچونر واقعا حس بزرگ بودن رو القا میکنه حالت تقریبا جعبه ای و شکسته داره که من عاشقشم.

  19. Top speed

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    چطور در یک گروه تویوتا ۳ نماینده دارد ، سلطان استهلاک با خودش درگیری دارد

  20. arman

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    برام خیلی جالبه که اسم اسطوره هایی مثل بنز جی کلاس و لندرور دیفندر (بچش رنجرور) آورده میشه اما مغرضانه نام اسطوره آفرود و پرفورمنس بالا یعنی حضرت سلطان لندکروز کبیر حذف میشه ، نه داداش گلم با یه کامنت من وشما اعتبار یک شخص ،ماشین ،یا هرچیز دیگه ای خدشه دار نمیشه

  21. GTR

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من این تویوتا فورچونررو از نزدیک دیدم سوار هم شدم.واقعا سواریش عالیه ولی یه ایراد بزرگش به نظر من اینکه سایز چرخش به اتاقش نمی خوره.از نمای بغل زیباییه عقب و جلوشو نداره.

  22. حسین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    یه تویوتا که موتور 4 سیلندر و معروف داره و قطعاتش همه جا هست ، استهلاک کم داره و ظاهر زیباتر رو ترجیح میدم!
    البته تویوتا موتور های بهتری هم برای این ماشین فکر کنم داره!

  23. ford

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    من طرفدار این دو برند هستم جفتشون هم بهترینن اما اول فورد بعد تویوتا دو برند دقیقا مثل هم کار میکنن و از نظر طول عمر استقامت قدرت فنی هر دو حرف اول میزنن فقط با این تفاووت که فورد از نظر قدرت کشش افرود طول عمر فنی واقعا هیولاست و دخلی به شورولت دوج… بقیه امریکایی ها نداره که خرابی بالایی دارن فورد به خاطر قدرتش تو افرو و طول عمر خیلی خیلی بالا خودرو هاش زبان زده و از نطر فنی برندی رقیبش نیست تو افرود هم خودروهاش حرف اول میزنن ولی حتی زمان شاه هم فورد وارد ایران نشد چون بهترین برند دنیاست و اون زمان هم نیومد اما تویوتا هم دقیقا همین مشخصه ها رو داره اما در رتبه دوم و میشه گفتن کوچیک شده برند فورد هست و خودرو هاش کوچیک شده فورد و نظر من جز این دو برند چیزی نیست اول فورد بعد تویوتا اما به دلایل تحریم یا ایرانی ها ژاپنی ها اول یا دوم میشه گفت چینی ها و کره ایی ها هستن که دنیا وفاداری زیادی به برند تویوتا داره و برند درست دوست داشتنی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا