تویوتا

پلتفرم جدید تویوتا با هدف بهره‌وری بالاتر

تویوتا نیز همانند فولکس واگن روی پلتفرمی مدولار سرمایه‌گذاری کرده که می‌تواند در جهت نیل به تولید بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال و ساخت خودروهای متفاوت روی یک زیربنا، به آن کمک نماید.

Toyota TNGA platform
Toyota TNGA platform
پلتفرم جدید تویوتا با نام TNGA با هدف کاهش ۲۰ درصدی هزینه تولید در درازمدت و کاهش تنوع قطعات تا ۷۵ درصد می‌تواند نقش مؤثری در تولیدات آینده این شرکت داشته باشد. کاهش پیچیدگی و پیکره‌بندی تولید ساده‌تر، باعث می‌گردد تا سرمایه‌گذاری برای تولید هر خودروی جدید و آماده‌سازی خط تولید برای مونتاژ نسبت به سال ۲۰۰۸ تا نصف کاهش یابد.
همچنین به گفته تویوتا، سرمایه‌گذاری برای ساخت هر کارخانه جدید نیز ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

اولین خودروی ساخته شده روی معماری پلتفرم جدید تویوتا، یک خودروی دیفرانسیل جلو در سگمنت C خواهد بود که سال آینده معرفی می‌شود. تویوتا پریوس هیبریدی، تویوتا کرولا و لکسس CT اولین کاندیداهای ساخت روی پلتفرم جدید می‌باشند. این پلتفرم به علت وزن سبک‌تر و اجزای جمع و جورتر و کاهش نقطه ثقل، باعث بهبود کارایی و ایمنی خودروها نیز می‌شود. البته این پلتفرم برای خودروهای بزرگ و دیفرانسیل عقب نیز استفاده می‌شود.

Toyota TNGA platform
Toyota TNGA platform
به گفته میتسوهیسا کاتو، معاون اجرایی و مدیر توسعه و تحقیق تویوتا، تا سال ۲۰۲۰ بیش از نیمی از تولیدات این شرکت روی این پلتفرم سوار خواهند شد.
تویوتا همچنین روی نسل جدیدی از موتورهای خود برای نصب روی پلتفرم TNGA کار می‌کند که تا ۲۵ درصد بهره‌وری سوخت بهتری را ارائه می‌کنند. این موتورهای کارآمد، تا ۱۵ درصد از قدرت بیشتری برخوردارند. به‌عنوان‌مثال، نسل جدید موتورهای هیبریدی پریوس که تا پایان سال معرفی می‌شوند، ۱۵ درصد مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mostafa&S

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (317 ديدگاه)

    اینا فقط فکر پیشرفتن ما فقط فکر […] از همدیگه مسئولین ایرانخودرو و سایپا باید برن کارخونه های اینارو جارو بزنن…

  2. محمد

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    تو سال 2015 به یک تکنولوژی رسیدن که ‍‍‍‍‍ اتومبیل سازهای ما تو سال 2000 بهش دست یافته بودن

    1. Behnam

      ۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (132 ديدگاه)

      در تکمیل گفته های دوست عزیزمون :
      اما این کجــــــــــا و آن کجــــــــــــا !!؟؟ … :)

  3. محسن

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی ما یک زمانی از کره ای ها جلو بوده ولی حالا کره کجا و ما کجا
    ما طراحان و مهندسان بنامی هم داریم که در سایر کشورها فعالیت دارن
    اگه ملاک لیاقت افراد نباشه همین میشه
    جای بسی تاسف برای صنعت خودرو سازی ما

  4. سعید

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1470 ديدگاه)

    استفاده از یک پلتفرم مشترک برا چند ماشین از همه لحاظ خیلی خوبه،دیگه خیلی از شرکتهای بزرگ همین کار رو میکنن

  5. صادق

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    با این وضعیت کار فولکس برای رسیدن به توبوتا از قبل سخت تر میشه
    امسال خیلی به تویوتا نزدیک شد ولی الان قطعا فروش تویوتا با این اوصاف افزایش پیدا میکنه
    (البته فولکس هم بیکار ننشسته ولی کارش سختر میشه قطعا)

    ارادت

  6. احمد باقری

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    تویوتا خیلی خوب داره کار می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا