پس از معرفی اجمالی هامر اسیووی در چند روز پیش، جیامسی حالا تصاویر و مشخصات جدیدی از آن منتشر کرده است. این شاسیبلند الکتریکی آمریکایی ۴,۹۹۹ میلیمتر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن ۳,۲۱۸ میلیمتر است. این یعنی هامر فقط کمی از آکادیا کشیدهتر است اما فاصلهٔ محوری بسیار بیشتری نسبت به یوکان دارد. این در حالی است که هامر اسیووی ۵۰۸ میلیمتر طول کمتر و ۲۲۶ میلیمتر فاصلهٔ محوری کمتری نسبت به نسخهٔ پیکاپ خود دارد. این موضوع موجب افزایش قدرت مانور این نسخه میشود درحالیکه به لطف سیستم فرمان گیری چهارچرخ، دایرهٔ چرخش ۱۰.۸ متری آن از موستانگ مکایی هم کمتر است.
جیامسی وعده داده که هامر اسیووی یک هیولای بسیار توانمند آفرود خواهد بود زیرا اوورهنگهای بسیار کوتاهی داشته و فاصلهٔ آن از سطح زمین ۴۰۶ میلیمتر است. علاوه بر این، شاسیبلند الکتریکی جیامسی از زوایای حمله، فرار و شکست به ترتیب ۴۹.۶ درجه، ۴۹.۰ درجه و ۳۴.۴ درجه برخوردار است و میتواند حداکثر در عمق ۸۱۳ میلیمتر آب حرکت کند. این خودرو همچنین به حالتهای کرابواک و اکسترکت هم مجهز است که اولی امکان حرکت بهصورت مورب را فراهم میکند و دومی برای عبور از مسیرهای خشن ارتفاع خودرو را ۱۵۰ میلیمتر افزایش میدهد.
هامر اسیووی همچنین از ویژگیای بنام «جایگاه برق» هم برخوردار است که درواقع خودرو را به یک باطری عظیم تبدیل میکند که میتواند تا ۳ کیلووات برق را برای تجهیزاتی مثل چراغ و تلویزیون فراهم کند. از حالت جایگاه برق میتوان برای شارژ خودروهای الکتریکی دیگر هم استفاده کرد. در خودروهای الکتریکی قابلیت رانندگی با یک پدال وجود دارد و جیامسی در هامر از این ویژگی برای آفرود استفاده کرده است بهگونهای که رانندگان میتوانند برای حرکت آهسته در مسیرهای ناهموار بهراحتی فقط از پدال گاز استفاده کنند. علاوه بر این، در این خودرو حالتی بنام تراین هم وجود دارد که سیستم ترمز را با قابلیت رانندگی با یک پدال ادغام میکند و هنگام آفرود و خزیدن روی صخرهها کنترل دقیقی به راننده میدهد.
نسخههای پیکاپ و اسیووی هامر در کنار هم طراحی شدهاند و در ظاهر شباهتهای زیادی به هم دارند اما بااینحال قسمت عقبی نسخهٔ اسیووی طراحی منحصربهفردی داشته و به یک درب پشتی افقی بازشوی برقی با چرخ زاپاس روی آن مجهز است. هنگامیکه این درب باز شود، فضای باری به حجم ۱۲۲۰ لیتر در اختیار راننده قرار میگیرد که با خواباندن صندلیهای عقب میتواند این رقم را به ۲۳۰۰ لیتر افزایش دهد. علاوه بر این، یک محفظهٔ بار اضافی در زیر کف صندوقعقب پنهان شده و یک صندوق بار هم در جلو وجود دارد.
نسخهٔ ویژهٔ ادیشن وان هامر اسیووی با رنگ منحصربهفرد سبز مات ارائه میشود درحالیکه هفت رنگ دیگر مثل آبی و نارنجی هم قابل انتخاب خواهند بود. اکثر نسخههای این خودرو به باطریهای اولتیوم دوبخشی ۲۰ ماژولی مجهز هستند که بُردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را فراهم میکنند. نسخههای بالایی همچنین از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی هم برخوردار هستند که امکان شارژ سریع تا ۳۰۰ کیلووات را فراهم میکند. به لطف این قابلیت، با تنها ۱۰ دقیقه شارژ حدود ۱۶۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه میشود.
جیامسی پذیرش سفارشات خرید برای هامر اسیووی را آغاز کرده اما همهٔ نمونههای ادیشن وان هماکنون بهطور کامل فروخته شدهاند. این نسخه قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ با قیمت پایهٔ ۱۰۵,۵۹۵ دلار به بازار عرضه شود. هرچند دیگر امکان خرید ادیشن وان وجود ندارد اما علاقهمندان میتوانند سراغ نسخههای 2X و 3X بروند که در بهار ۲۰۲۳ به ترتیب با قیمتهای پایهٔ ۹۰ و ۱۰۰ هزار دلار راهی بازار میشوند. پس از این دو هم نسخهٔ پایهٔ ۲ با قیمت ۸۰ هزار دلار در بهار ۲۰۲۴ به بازار میآید.
ali (chevy nova)
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خدای افرودرهای برقی هامر
خدای افرودرهای بنزینی جیپ
جانشین خدایگان جیپ هم فورد برانکو هست
Benz SLR
۱۷ فروردین ۱۴۰۰من که از جیپ بیشتر خوشم میاد
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بَهبَه
بَهبَه
امریکاییها دیوونه شدن زدن سیم آخر !
اِمسال ، سال ، ساله آمریکاییهاست !
عجب ماشینایی به جهان مخابره کردن !
اون از دوج و TRX توپ توپ توپ !
اون از فورد و برانکوی دوستداشتنی !
اون از شورولت و کوروتِ مُفت خوش قیمت !
اون از جیپ و واگونیر لوکس !
و حالا هامر و یک نشانه از درخشمدگی الماس !
جداً آمریکاییها خودرو تولید نمیکنند برای رقابت که مثلاً بازار را قَبضه کنند ، آمریکاییها خودرو تولید میکنند برای دل خودشون که اصلاً نه کاری به مهندسی استاندارد آلمانیها دارند و نه کاری به کماستهلاکی و کم مصرفی ژاپنیها !
این دیوونهها خودرو میسازند برای عشق و حال و باقی موارد پیشکشِ دیگران !
کار خودشون را میکنند و برای همینه همه شاید خریدارشون نباشند ، اما مثل مجنون دوستشون دارند !
حتی موتورسیکلت سازیشون هم با بقیه فرق داره !
عشقن ، عشششششششق !!! !! !
Amir
۱۸ فروردین ۱۴۰۰من اگه انرژی تو رو داشتم الآن تو ناسا بودم
Amir
۱۸ فروردین ۱۴۰۰?
اکانت فیک میزنی بزن عزیز ، حداقل آبرو داری کن
بهمن
۱۸ فروردین ۱۴۰۰دمت گرم
OMID
۱۷ فروردین ۱۴۰۰این هامر هم یونی بادی هست و شاسی نردبونی نداره
لابد کاربردی نیست
مازیار
۱۷ فروردین ۱۴۰۰نه دیگه امید جان این روباه نیست که پوستش رو پالتو درست کنن
این روبه هست حیوانی شبیه روباه نه خود آن?
(ali (Porsche 911
۱۸ فروردین ۱۴۰۰اگه لندروور باشه ایراد داره اما تو هامر نه تنها مشکلی نداره بلکه بهترم هست!
Elmiraj
۱۸ فروردین ۱۴۰۰آخه نکته اینجاست که یونی بادی داریم تا یونی بادی….
Hummer EV و تسلا CyberTruck دو ماشینی هستن که بدلیل محل قرارگیری باتری و الکتروموتور ها دارای ساختار یکپارچه و فاقد شاسی نردبانی هستن اما به لطف سیستم تعلیق منحصر بفرد شون این امکان را دارن تا ۱۶ اینچ ( معادل ۴۰/۶ سانتیمتر ) ارتفاع بگیرن که برای اولین باره شاهد این تغییر ارتفاع بی نظیر هستیم .
این میزان تغییر ارتفاع از بازو های بلند سیستم تعلق نشأت میگیره که در مسیر های ناهموار هم عدم وجود شاسی نردبانی را تا حد زیادی جبران میکنه و انعطاف و چسبندگی بالایی را به آن ها میده…
.
.
اگر منظور شما مقایسه با دیفندر جدید هست پس خوبه بدونید که اوج ارتفاع آن ۲۹/۲ سانتیمتر هست که این خود کوتاهی طول بازوهای سیستم تعلیق آن را تایید میکنه ، البته در فیلم های مقایسه آفرودی آن هم این عدم انعطاف بخوبی دیده میشه…
ATa
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بنظر حداقل کاری که می شد کرد dislike like بکل حذف شه بخاطر احترام به کاربر اگر قابل حل نیست… رفتارهای Spam وار
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خدای آفرودرهای بنزینی هم جیپ با یک ستاره ایمنی ، داداش سلطان آفرود بنزینی ها بدون شک جی کلاس ۶ چرخه
Aryan kia
۱۷ فروردین ۱۴۰۰سلطان آفرود فقط ۴ رانر و اف جی کروزر
Sajjad
۱۸ فروردین ۱۴۰۰متاسفانه بر خلاف تصور شما دوست عزیز، خودروی سه محور محدویت های بیشتری نسبت به خودروی دومحور توی افرود داره.
سه محور صرفا به درد بارکشی میخوره و نه افرود
ATa
۱۷ فروردین ۱۴۰۰تا 2023 نسل جدید باطری جایگزین می شه با برد بلند… احتمالا سر از اروپا هم در بیاره با الکتریکی شدن GOD of SUVs
Nima RST
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اروپایی ها به ندرت ماشین بزرگ میخرن، تو اروپا ماشین های کوچولو محبوب ترن.
از ده خودرو محبوب تو اروپا بیشتر از نصفشون هاچبکن
این هامر که دیگه دو متر و سه سانت عرض داره اونم بدون در نظر گرفتن آینه ها
Khosrow
۱۷ فروردین ۱۴۰۰فکر نمیکنم اروپایی ها چندان علاقه ای به نابود کردن طبیعت بکر داشته باشن / عکس دوم – اونجا کارت چیه؟ مال بابات نیست – ملی و برای همه هست – بکش بیرون ..
میثم
۱۸ فروردین ۱۴۰۰واقعا حرف درستیه
ATa
۱۷ فروردین ۱۴۰۰HUMMER برند عمومی نیست که کل اروپایی ها بخوان داشته باشن… defender v8 carpathian با قیمت 105 هزار دلار بدون شاسی! و G class با قیمت 135 هزار دلار پایه!
parsa_ashgh.mashine
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خیلی خوشگله
زیزیگولو
۱۷ فروردین ۱۴۰۰این که در جای خودش عالیه ولی هامر H1 هم خیلی چهره خشن و جذابی داشت و همون موقع هم کمپانی هامر گفت که این مدل فقط در اختیار ارتش آمریکا قرار میگیره ولی یه چیز عجیب اینکه همون موقع هم گفتن که شهروندای چینی هم میتونن این مدل از هامر رو بخرن!!!
mahan
۱۷ فروردین ۱۴۰۰من که طاقت نگاه کردنشو ندارم.بی نظیره.واقعا اصلا یک سبک زندگی هست لعنتی اومده بگه که رقیب ندارم و از اولش نداشتم.ازین به بعد بهش میگم mr.greatness
net
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اگر ضخامت ال سی دی روی داشبورد نازک تر بود و جلوپنجره سفید شیشه ای نبود و جلوپنجره مشکی میبود قشنگتر میشد.رینگش زیبا نیست
Moon
۱۷ فروردین ۱۴۰۰دم جی ام سی و جنرال موتور گرم این ماشین فوق العادست ولی ای کاش موتور بنزینی هم داشت مثلا موتور کادیلاک اسکالید روش بود واقعا حیف این ماشین که فقط با موتور الکتریکی بفروش برسه
امیر.عارف
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خیلی خواستنی ساخته این ماشین و ، یعنی هر کاری بکنی نمیتونی بهش فکر نکنی . ( غول دوست داشتنی )
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰پدال واقعا ممنونم که کامنتا ممد رو پاک کردی ، دستتون درد نکنه واقعا همچین آدمایی نباید توی سایت باشن
Benz SLR
۱۷ فروردین ۱۴۰۰باشه فهمیدیم آلمان آشغال که چینی ازش بهتره آمریکا طلا متحرک ????? همین توهینت به آلمان نشان دهنده موفقیتشونه . هر برندی ( حتی تسلا و چینی ها که من ازشون بدم میاد ) هم قابل احترامه حالا چون من بدم میاد نباید اونو که زیر سوال ببرم .
یک کلام واقعی بگم:
خودرو آمریکایی یعنی بزرگ بودن هیبت داشتن قلدر بودن و نو آوری در بخش ماسل کار پیکاپ و SUV استادن
آلمانی ها یعنی اصالت کیفیت قابل اطمینان پرفورمنس بالا کیفیت سواری عالی نو آور و…. در بخش سدان ها کوپه ها هاچبک ها کراس اوور سوپر اسپرت استادن .
پس هر کدوم احترام خودشونو دارن چون ما بدمون میاد نباید بهشون توهین کنیم.
Benz SLR
۱۷ فروردین ۱۴۰۰البته اگه درباره آمریکا چیز مثبت کم گفتم چون آمریکا فن نیستم دوستان خودشون اضافه کنن
Khosrow
۱۷ فروردین ۱۴۰۰اینهمه قوانین سختگیرانه برای الایندگی که سهم اتومبیل ها خیلی کمه – ولی با تانک بری طبیعت رو بیل بزنی حله / هوم تناقض و پول / بقیه چیزا بهونست ..
Elmiraj
۱۷ فروردین ۱۴۰۰خدایی از سانت به سانتش ابهت میباره…
بسیار زیباست…
ولی کاش بردش ۶۰۰ کیلومتر بود .
Ramin
۱۷ فروردین ۱۴۰۰???
چرا همه میخوان منو بکوبنن؟؟
چرا همه اکانت فیک میزنن حرف های منو میزنن. بعد بعضی ها میگن آهان. ببین این رامینه…
تو هیچ جای ایران ندیدم کسی به آلمانی بگه ماشیناش بد هست…
تنها کسی که میگه خودمم ! حالا بعضی ها میخوان منو بیشتر بکوبونن اکانت فیک میزنن میان حرف های منو میزنن. بعدش همه حرف ها می افته رو گردن من همه میگن فلان جا اینو گفتی بهمان جا اینو گفنی. منم هعی فکر میکنم ببینم کجا گفتم آخر میفهمم چندتا حسود میان اکانت فیک میزنن حرف منو میزنن. ?
انشا الله خدا به نوجوانان که کمبود دارن و دلشون میخواد دیده بشن مشکلشونو حل کنه.
اکانت فیک میزنید که منو بکوبونید که چی ؟؟؟ خدا انشاالله عقل عطا کنه.
پدال کامنتمو منتشر کن… ?? با سپاس…
محمد رستمی نژاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰چون رامین فقط تو حرف های غیرمعمول و الکی میزنی
بدون استناد به مدارک معتبر
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰داداش همه با اکانت های اصلیشون میکوبنت ، دوم اینکه شما عاشق چانگانی ولی از بنز متنفری ، پس واقعا دلیلی برای نکوبیدنت نمیبینم??
نیما
۱۷ فروردین ۱۴۰۰بردش کمه خیلی هم کمه
ایران
۱۸ فروردین ۱۴۰۰کسانی که اطلاع دارن بگن چندتا شاسی بلند suv بزرگ تر از این هامر وجود داره اگه باشه شاید یکی دوتا یا بیشتر هست ؟ میشه اگه اطلاع دارید بگید ???? همیشه عاشق هامر h2 بودم عجب غولیه اینم عالی شده ولی کاش یه نسخه بنزینی هم از این استوره میزدن
Mohamad rahmati
۱۸ فروردین ۱۴۰۰بدون موتور بنزینی حال نمیده،اگه ترکیبی بود حتی با v8فکر نکنم مصرفش بالاتر از ۴لیتر میشد،
Sina10
۱۸ فروردین ۱۴۰۰جدا از کابین که از قیمتش ضعیف تر بود ، همچیش عالیه
فکر میکنم این ماشین دومین ماشین برقی هستش که ازش خوشم اومده
هر چند نسخه ی پیکاپش خیلی فرم بدنه ی بدی داشت ولی این نسخه ی SUV واقعا عالیه
من که خوشم اومد