گروهی که امروز در یکی دیگر از قسمتهای دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به سراغ آن رفتهایم، گروه کراساوورهای متوسط است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان جیامسی آکادیا و تویوتا هایلندر بودیم. این رقابت بسیار نزدیکی بود و نتایج نظرسنجیهای سایت و تلگرام نیز با اختلافی جزئی عکس یکدیگر بودند اما نهایتاً با احتساب مجموع آراء مشخص شد که تویوتا هایلندر با دریافت ۷۸۹ رأی و کسب ۵۱ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی، آکادیا را با ۷۴۸ رأی مغلوب کرده و پیروز دوئل شد. در این رقابت مجموعاً تعداد ۱۵۳۷ رأی به ثبت رسیده است. امروز اما در آخرین دوئل گروه کراساوورهای متوسط، جیپ گرند چروکی در برابر هیوندای گرند سانتافه قرار گرفته است.
فورد اج | نیسان مورانو | هیوندای سانتافه | جیپ گرند چروکی |
فورد اج | ؟ | ||
میتسوبیشی اوتلندر | رنو کولئوس | دوج جورنی | پژو ۵۰۰۸ |
رنو کولئوس | پژو ۵۰۰۸ | ||
کیا سورنتو | اشکودا کودیاک | تویوتا هایلندر | جیامسی آکادیا |
اشکودا کودیاک | تویوتا هایلندر |
جیپ گرند چروکی
در سال ۱۹۹۳، یعنی شش سال پسازاینکه کرایسلر با خرید شرکت آمریکن موتورز مالکیت جیپ را به دست آورده بود، نسل نخست گرند چروکی با کد ZJ بهعنوان جایگزینی برای مدل سالخوردهٔ واگنییر معرفی شد. سپس به ترتیب در سال ۱۹۹۹ نسل دوم و در سال ۲۰۰۵ نسل سوم این اسیووی آمریکایی معرفی گردید تا اینکه نهایتاً نوبت به نسل چهارم یا کنونی آن رسید که برای اولین بار با کد WK2 در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۹ رونمایی شده و از تابستان سال ۲۰۱۰ با مدل ۲۰۱۱ به بازار آمد. این نسل از گرند چروکی به همراه دوج دورانگو روی پلتفرمی ساخته شده که توسط کرایسلر طراحی و مهندسی شده و یادگار دوران شراکت دایملر-کرایسلر است. به همین دلیل مرسدس بنز نیز از این پلتفرم برای ساخت مدلهای ML و GL استفاده میکرد. نسل چهارم گرند چروکی همچنان در حال تولید است اما تاکنون دو بهروزرسانی عمده را تجربه کرده است که اولی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ و دومی در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد. این اسیووی آمریکایی با پیشرانههای مختلف و در مدلهای گوناگونی از نمونهٔ آفرود تریلهاوک گرفته تا نسخههای اسپرت SRT و ترکهاوک تولید میشود. پرچمدار این خانواده مدل ترکهاوک است که از پیشرانهٔ ۷۰۷ اسب بخاری هلکت استفاده کرده و قویترین اسیووی حال حاضر دنیا محسوب میشود. در این دوئل اما به جهت هماهنگی با رقیب کرهای، ما پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ گرند چروکی را انتخاب کردهایم که یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور است. این مدل با دو انتقال قدرت مختل دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل قابل خریداری است. دیگر موتورهای نسخهٔ معمولی این ماشین نیز شامل یک نمونهٔ ۵.۷ لیتری V8 بنزینی همی و یک واحد ۳ لیتری V6 دیزل میشود. گرند چروکی در حال حاضر بزرگترین محصول و در اصل پرچمدار جیپ محسوب میشود اما احتمالاً در آینده با معرفی نسل جدید مدل واگنییر این عنوان را از دست خواهد داد. این خودرو سال گذشته در ایالاتمتحده بیش از ۲۴۰ هزار دستگاه فروش داشته که رشد چشمگیری را نسبت به سالهای گذشته تجربه کرده است.
هیوندای سانتافه
نسل اول سانتافه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ بهعنوان یک کراساوور متوسط معرفی شده و با مدل ۲۰۰۱ به بازار آمد. این نسل روی پلتفرم Y4 کیا-هیوندای ساخته شده بود که با هیوندای سوناتا و کیا سورنتو مشترک بود. سپس نسل دوم سانتافه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ رونمایی شد و تا سال ۲۰۱۲ روی خط تولید قرار داشت اما نسل اول آن همچنان در چین در حال تولید است. سانتافه هماکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی شد. البته این نسل نیز هماکنون به پایان عمر خود رسیده و بهزودی در نمایشگاه ژنو امسال نسل جدید آن معرفی خواهد شد. نسل کنونی سانتافه اما برخلاف نسلهای قبلی، در دو نسخهٔ معمولی پنجنفره و هفتنفره (سه ردیفه) تولید میشود که دومی گرند سانتافه نام داشته و در اصل جایگزین مدل وراکروز شده است. این مدل در نمای جلویی تقریباً با نسخهٔ معمولی یکسان بوده و تفاوتهایی جزئی در جلوپنجره و سپر با آن دارد اما نمای عقبی گرند سانتافه بهکلی با برادر پنجنفرهاش متفاوت است. در دوئل ما نیز گرند سانتافه شرکت کرده تا با رقیب درشتهیکل آمریکایی هماهنگی بیشتری داشته باشد. نسخهٔ معمولی سانتافه فقط با پیشرانههای چهار سیلندر عرضه میگردد اما برای گرند سانتافه موتور شش سیلندر هم قابل انتخاب است؛ بنابراین برای این رقابت قویترین پیشرانهٔ این کراساوور کرهای را انتخاب کردهایم که یک واحد ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی است. این موتور ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میشود. تقریباً هر سه نسل این کراساوور کرهای در کشورمان حضور داشتهاند اما نسل اول آن در تعدادی بسیار محدودی به کشور وارد شد درحالیکه نسل سوم که توسط آسان موتور و اخیراً کرمانخودرو در ایران عرضه میشود یکی از پرفروشترین خودروهای وارداتی بازار است. البته در کشورمان فقط نسخهٔ معمولی سانتافه عرضه میشود و خبری از گرند سانتافه نیست. هیوندای سانتافه سال ۲۰۱۷ در ایالاتمتحده حدود ۱۳۳ هزار دستگاه فروش داشته است.
مشخصات فنی
جیپ گرند چروکی | هیوندای گرند سانتافه | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۳ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۹۵ اسب بخار | ۲۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۲ نیوتن متر | ۳۴۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | جلو/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۱ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۴ ثانیه | ۱۵.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۹ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۴ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۲۶۰ کیلوگرم | ۱۹۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۲ متر | ۴.۹۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۱ متر | ۲.۸۰ متر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۷ نفر |
حجم صندوق بار | ۱۰۲۰ لیتر | ۳۹۵ لیتر |
قیمت پایه | ۳۱,۴۹۰ دلار | ۳۱,۸۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9933525]
سامان اذری
۱۷ بهمن ۱۳۹۶جیپ گرند چروکی رو انتخاب میکنم
خیلی خاص تر و با ابهت تره
Ali
۱۷ بهمن ۱۳۹۶من جیپ گرند چروکی رو روندم واقعا بی نظیره❤️ بی شک برنده این سگمنت گرند چروکیه❤️❤️
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶مخلص داش سامان هم هستىم
انتخاب منم مثل داش سامان جىپ هستش
F۲۲RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۶علی اولین حسی که ازین دوئل داشتی رو میتونی بهم بگی
???
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶F22
دادا حسه ىه ماهى که مىندازنش تو حوض اب
F۲۲RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۶قوی ترین پیشرانه هیوندا در مقابل ضعیف ترین پیشرانه جیپ
بازم کم میاره
Mahdi CHEVROLET
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اقا عارف عزیز
فروش سانتافه شامل همه مدل و همه تیپ های اون میشه که مدل های ۴ سیلندر قیمت کمتری دارن (حدود ۲۵ هزار دلار) و تو اون سطح قیمت برتری دستشه و بیشتر فروخته در صورتی که جیپ از (حدود ۳۴ هزار دلار) شروع میشه
کیان
۱۷ بهمن ۱۳۹۶بعضی وقتها انتخاب سخت هستش و بعضی مواقع اصلا نیاز به فکر کردن هم ندارد
الان حالت دوم هستش ، جیپ کجا و …
تازه قیمت هم مناسب تر ، فضای داخلی بهتر ، بی شک افرود بهتر و …
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶رقابت جىپ گرند چروکى و هىوندا سانتافه مثل رقابت گرگ و گربه هستش
جىپ با اون سابقه افرود کجا و هىوندا سانتافه کجا؟؟؟؟
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶دوستانى که به من دىس لاىک دادىد
تا الان که ساعت 1:07 دقىق ظهر هست راى جىپ 111 و راى سانتافه 20 هستش
حالا دىس بدىد به من
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶جىپ گرند چروکى سال پىش ازش بىش از 240/000 دستگاه فروش داشته ولى سانتافه فقط 133/000 دستگاه فروش داشت طبق گفته ى متن
خودتون قضاوت کنىد
عارف
۱۷ بهمن ۱۳۹۶سلام. یک سوال داشتم. با وجود برتری جیپ، قیمت مشابه و ابعاد و ویزگی های برابر، سال گذشته 133 هزار نفر در خود آمریکا سانتافه خریدند. چرا؟ البته فروش جیپ گرند چروکی 240 هزار تا بوده و در این سگمنت نیسان روگ بیشتر از 400 هزار تا فروخته.
دوستان به نظر من دوره برتری های مطلق به پایان رسیده، همین سانتافه با تیونینگ بی سی موتو بالای هزار اسب قدرت رو تحمل می کنه و شاسی اون از هم نمی پاشه.
این ها خودروهای کراس اوور شهری با قابلیت کمی آفرود هستند. قاعدتا خانواده هایی اهل سفر و تفریح به سراغ اونها می رن و انتظار قدرت وحشتناک یا آفرود مثل جیپ رنگلر رو از اونها ندارن. اگه اشتباه می گم شما اصلاح بفرمایید
F۲۲RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۶عارف جان اون سانتافه ای که قدرتش بیشتر از ۴۰۰ اسب باشه مطمئن باش شاسیش مورد بازنگری وتقویت اساسی قرار میگیره
ونوم اف ۵
۱۷ بهمن ۱۳۹۶علی جون منم به جیپ رای دادم ولی نظر کاربر نت هم میتونه راهگشا باشه که این سانتافه نسل قبل حساب میشه که خوشگلترین هست یا نسل بعد حساب میشه
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اره ونوم جان
کلا هىوندا فقط نسل قبل
net
۱۷ بهمن ۱۳۹۶این مدل گرند سانتافه عقبش طراحی بیرونی زشتی داره و ۷ صندلی داره ولی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ خیلی خوشکل و زیباست و ۵ صندلی داره
net
۱۷ بهمن ۱۳۹۶کیا سورنتو ۲۰۱۹ عقبش و چراغ عقبش از این جیپ گرند چروکی کپی کرده
F۲۲RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۶?
Hosein
۱۷ بهمن ۱۳۹۶خدایی خوشم میاد انصافو رعایت میکنی حتی اگه پای عشقت وسط باشه??
ونوم اف ۵
۱۷ بهمن ۱۳۹۶نسل قبلی
net
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ونوم اف ۵ عشق من هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ هست .سانتافه دو مدل ۲۰۱۸ داره یه مدل همین مدل گرند سانتافه ۲۰۱۸ هست که ۷ صندلی داره و یه مدل سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ هست که ۵ صندلی داره،عقب هر دو مدل سانتافه ۲۰۱۸ با هم فرق میکنه.مدل گرند سانتافه وارد ایران نمیشه و مدلی که تو خیابانهای ایران میبینید هیوندای سانتافه اسپرت هست
محمدرضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۶جایی که اسم امریکا میاد خودش واسه هرماشینی شناسنامه اس سانتافه در مقابل چیپ هیچی نیس
حامد
۱۷ بهمن ۱۳۹۶چندین عکس از سانتافه ۲۰۱۹ منتشر شده
الان دیدم اونقدرا هم بد نیست
این هشتگ رو توی اینستاگرام بزنید تصاویرش میاد
싼타페tm
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶امروز براى رفقاى اهل دل خودم مىخوام از شورولت کوروت نسل دوم که بىن سالهاى 1963 تا 1967 تولىد شد بگم
دوستان شورولت در نسل دوم کوروت و طبق روال قبل بهترىن و قوى ترىن موتورهاى جنرال موتورز رو براى کوروت در نظر گرفت
موتورها ى مدلهاى 1963 قدرتى برابر با365 اسب و مدلهاى 1964 موتورهاى 375 اسبى داشتن اما اىن تازه اولش بود
شورولت سال 1965 با 2 موتور بىگ بلاگ 396 و 427 کوروت رو مجهز کرد که موتور 427 قدرتش 550 اسب بود و بطور استاندارد مجهز به کاربراتور هولى بود
Four-wheel disc brakes were introduced in 1965, as was a “big-block” engine option (the 396 in³ (6.5 L) V8). Side exhaust pipes appeared on the 1965 Stingray and persisted through 1969. Chevrolet would up the ante in 1966 with the introduction of an even larger 427 in³ (7 L) version, creating what would be one of the most collectible Corvettes ever. 1967 saw a L88 version of the 427 introduced which was rated at 430 hp (321 kW), but unofficial estimates place the actual output at 550 hp (410 kW) or more. Only twenty such engines were placed in the 1967 Corvette, and the cars can fetch US$600,000 or more in auction today. From 1967-1969, the 1282 cfm Holley triple two-barrel carbuetor, or Tri-Power, was available on the 427. The 1967 Corvette originally was going to be the first of the C3 generation; however, due to delays the C3 had to be put off until 1968. Other early options available on the C2 included AM-FM radio (mid 1963), air conditioning (1963), telescopic wheel (1965), head rests, presumably to prevent whiplash (1966).
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اما مطلب بعدى در مورد ىه محصول بسىار بسىار قدرتمند هست از شرکت فورد
((1965 Ford Galaxie))
فورد سال 1965 مدل گالاکسى رو باز طراحى کرد و اون رو مجهز به موتورهاى بسىار قدرتمندى کرد که در ادامه مىگم
فورد گالاکسى محصولى بود ساىز بزرگ که در 2 نوع سدان و کوپه عرضه مىشد
سال 65 فورد براى اىن محصول حداکثر توان خودش رو گذاشت
موتورها از 195 اسب قدرت شروع مىشدن و به 657 اسب مىرسىدن!!!!!!!!!!
موتور 675 اسبى موتور بىگ بلاگ 427 فورد بود ( با موتور 427 شوى اشتباه نشه) و با 2 عدد کاربراتور 4 دهنه به اىن قدرت عظىم دست ىافته بود
البته همىن موتور با ىک عدد کاربراتور 4 دهنه قدرتش 616 اسب بخار بود
The “cammer” 427 was in 1965, and probably remains till today, the most powerful production engine ever made. Developed with the intention of taking on Chrysler’s Hemis, Ford gave the 427 block new heads with hemispherical combustion chambers. To cap that, they fitted overhead camshafts — one per cylinder bank — which gave the engine its name. With the regular single four barrel carb, the “cammer” put out 616 bhp, but with dual four-barrels, it produced a massive 657 bhp. With this kind of power, the “cammer” 427 was totally unsuitable for street use. This kept sales and therefore production volumes down and NASCAR refused to accept the engine as a regular production option. Nonetheless, Ford gained a lot of publicity in other events which greatly helped their image on the street.
دوستان منبع 2 مطلب گذاشته شده هم(((www.musclecarclub))) هستش
F۲۲RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۶علی میتونی وزن نهایی کروت با هر موتورو ذکر کنی؟
وسوال بعدی این موتور ۶۵۷اسبی همونیه که تو تست داینو بیشتر نشون میداد و فورد کمتر اعلام کرده بود؟
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶F22
دادا وزن کوروت رو تو اون منبع ننوشته اما وزنش با موتور بىگ بلاگ 454 زىر 1600 هستش
براى مقاىسه بهتر بگم
وزن شورولت نوا مدل 1975 تا1979 برابر با 1550کىلو هستش با موتور 6 سىلندر
وزن شوى کامارو 1600 کىلو هست با موتور 8 سىلندر در مدلهاى 1974 تا 1981
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اون موتور 675 اسبى همونى هستش که سازمان اىمنى بزرگراهاى امرىکا سال 1970 به فورد فشار اورد که قدرتش رو کم تر کنه چون ماشىنهاى که اىن موتور روشون بود قابل کنترل به راحتى نبودن و فورد قدرت اون موتور رو از 675 به زىر 400 اسب رسوند
F۲۲RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۶خدا این قول وسلطان افرود،
اون کراس اوور
با چه منطقی باید به سانتافه رای داد
قاطع ترین رای من تو سری دوئل ها این بود،
سلطان افرود و قول شاخ شکن گرند چروکی
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶گرند چروکى در قوى ترىن مدلش مجهز به موتور اسمال بلاک 392 با 707 اسب قدرت خالص هستش
قوى ترىن و موتور سانتافه چند اسبه؟؟؟؟؟؟؟؟
F۲۲RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۶???
amin
۱۷ بهمن ۱۳۹۶من بعید میدونم حتی شاسی سانتافه تحمل این حجم قدرت رو داشته باشه و از هم بپاشه
amin
۱۷ بهمن ۱۳۹۶من مطمئنم حتی ویلیز ۶۰ ساله پیرمرد من هم سانتافه رو در آفرود شکست میده!
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶امىن جان
دادا اون وىلىز کهن سال شما چرخش مىارزه به همه ى اىن ماشىن سوسولىهاى بى اصل و نسب پلاستىکى
اون ماشىنى که شما دارى تو کوه و کمر بى رقىبه
مواظب تىمسار کهن سال ما باش
amin
۱۷ بهمن ۱۳۹۶چشم
مواظب تیمسار هستم علی آقا!!!
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶دمت گرم امىن جان
amin
۱۷ بهمن ۱۳۹۶علی آقا ماشین که هنوز تعمیرگاهه اما اگر دوست داشتید عکسش رو براتون بفرستم،فقط نمیدونم چجوری میشه
(Ali (Chevy nova
۱۷ بهمن ۱۳۹۶امىن جان
حتما عکسهاش رو بزار برام تو همىنجا که رفقا هم ببىنن و حال کنن
amin
۱۷ بهمن ۱۳۹۶چجوری اینجا عکس بزارم علی آقا؟بلد نیستم
amin
۱۷ بهمن ۱۳۹۶http://s8.picofile.com/file/8318728584/IMG_2404.JPG
http://s8.picofile.com/file/8318728742/IMG_4539.JPG
http://s8.picofile.com/file/8318728800/image.jpg
Elmiraj
۲۰ بهمن ۱۳۹۶شک نکن ……
ویلیز ماشینیه که ۷۰ سال پیش با همه تجهیزات از هواپیما پرت شد ، کوه ها را درنوردید ، جامپ های ۱۰ متری زد ، از رودخانهها و سواحل گذشت و چندین نفر را با تجهیزات کامل به خط مقدم برد و در وسط جنگ هم همچون سنگر فولادین از آنها حفاظت کرد .
پس لطفاً بار دیگر اسم این بچه سوسول رو پیش این تکاور سالخورده نیار….!!!
امیر رضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۶پیشنهاد میکنم یه سر به سایت جیپ (WWW.JEEP.COM)بزنین!!!
من دیگه چیزی نمیگم…
M.us
۱۷ بهمن ۱۳۹۶جیپ انتخاب معقولانه ای از هر لحاظ بهتره ظاهر با ابهتی داره درکل جیپ بهتره تو این سگنمت
amin
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اصلا نفس مقایسه جیپ با این اسباب بازی شرک و کفره!!!
حمیدرضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۶جیپ تنها برند امریکایی هست که موقع مقایسه حتی اگر خودروی رقیب بهتر هم باشه نمیشه بهش نیم نگاهی نداشت
Mahdi CHEVROLET
۱۷ بهمن ۱۳۹۶به قول دوستمون F22
قوی ترین سانتافه در مقابل ضعیف ترین جیپ گرند چروکی بازم عددی نیست
F۲۲RAPTOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۶مرسی
اقا مهدی???
Hemichan
۱۷ بهمن ۱۳۹۶خرس گریزلی و اسباب بازی
حسن
۱۷ بهمن ۱۳۹۶خدا بخواد همتون برید سانتافه اونجا جیپ ارزونه یکی یه چروکی بخرید حالشا ببرید.
ارش
۱۷ بهمن ۱۳۹۶به نظرم کلاس جیپ چروکی از این گروه خیلی بالاتره درسته خیلی لوکس نیست ولی قابلیت افرود خیلی خوبی داره و تو این گروه به راحتی اوله.
آرمین
۱۷ بهمن ۱۳۹۶من رشت زندگی میکنم و برای خرید ماشین بین جیپ چروکی و مزدا cx5 مردد بودم که در آخر cx5 رو انتخاب کردم.ولی تو این مقایسه بدون شک چروکی خیلی سرتره.همه چی روی کاغذ مشخص نمیشه.البته روی کاغذ هم چروکی برتره
Genius
۱۷ بهمن ۱۳۹۶به هیوندای بابت رشد فزاینده خودش تبریک میگم اما با تمام احترامم جیپ گراند چروکی رو برمی گزینم.امریکایی ها در ساخت ماشین های هیولای SUV ید طولایی دارند و از آسیایی ها بنظرم تنها لندکروزر V8 و موهاوی یارای مبارزه با اونها رو دارن
AK_007
۱۸ بهمن ۱۳۹۶پاترول?! سکویا?!
me84
۱۷ بهمن ۱۳۹۶.
جیپ سالار راه و بیراهه.
دوئل نیاز نیست برای به رخ کشیدن تواناییهاش. اسمش یه دنیاست لاکردار.
مانی
۱۷ بهمن ۱۳۹۶جیپ با قدرت یکم بیشتر و وزن بیشتر مصرفه کمتری داره
نمیدونم ماشینهای کرهای چرا کلا مصرفشون بیشتر از تکنولوژیِ روزه
گیر باکس دو دنده بیشتر داره،فاصله بین محورها بیشتره
قیمتش یکمی کمتره،یکمی زیباتره اما خیلی با ابهت تره
و در آخر اینکه ما ایرانیها بین دوتا ماشین که تقریبا در یک حدن
ولی یکی آمریکایی هست و اون یکی کرهای به کره ایه اصلا نگاه نمیکنیم:D
مهدی
۱۷ بهمن ۱۳۹۶مقایسه یکم اشتباهه چون جیپ فول شاسی هست وشاسی سانتافه فریم هست مثل سواری های معمولی مثل النترا… و کلا رفتار این دوتا ماشین خیلی فرق داره اما تجربه چند روزه ای که با جیپ گرند چروک داشتم جدا عالی بود. با اینکه ماشین سفارش امریکا بود و تصادف سنگین داشت و وارد منطقه ازاد شده بود اما سواری قرص و مستحکم رو کامل القا میکرد کاملا تو دست بود و مثل پرادو هم خبری از حرکات گهواره ای ماشین و استرس وارد کردن نبود
Aref
۱۷ بهمن ۱۳۹۶کره جنوبی نفت ایرانو میخره
ایرانم بجاش ماشین های بنجول کره ای رو وارد میکنه
وگرنه هیوندای و کیاموتورز اصلا شرکت های درجه 1 محسوب نمیشن.
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۶واقعا این مقایسه شان جیپ رو پایین میاره
Behnam
۱۷ بهمن ۱۳۹۶من به جیپ رای دادم ولی مشخصات سانتافه غافلگیرم کرد فک نمیکردم انقد نزدیک باشه
ابولفضل نصیری
۱۷ بهمن ۱۳۹۶مقایسه ای بی فایده بدون خواندن ذره ای از ویژگی ها قطعا و بدون درنگ محصول برتر برند معظم جیپ
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶اگه دوئل بین سانتافه و چروکی بود منطقی تر بود فکر میکنم گرندچروک زیاده