مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور چهارم، قسمت دوم، چهارمین دوئل از گروه سوپراسپرتها
نتیجهٔ دوئل قبلی بین شورلت کوروت و هوندا NSX
مجموع آراء: ۱۰۹۳
آراء شورلت کوروت: ۷۰۹
آراء هوندا NSX: 384
پیروز دوئل: شورلت کوروت با کسب ۶۵ درصد از کل آراء
لامبورگینی اونتادور S | مکلارن 720S |
لامبورگینی اونتادور S | |
هوندا NSX | شورلت کوروت |
شورلت کوروت | |
فورد GT | مرسدس-آامگ GT |
مرسدس-آامگ GT | |
آستونمارتین ونتیج | دوج وایپر |
؟ | |
لامبورگینی اوراکان | فراری پورتوفینو |
؟ |
آستونمارتین ونتیج
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۷
ترکیب: موتور جلو، محور عقب
نسل کنونی: چهارم
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
دوج وایپر
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۰
ترکیب: موتور جلو، محور عقب
نسل کنونی: پنجم
امتیاز از کارانددرایور: –
مقایسهٔ مشخصات فنی
آستونمارتین ونتیج | دوج وایپر | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۸.۴ لیتری V10 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۵ نیوتن متر | ۸۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۳.۴ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۷.۱ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۴ ثانیه | ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۵ کیلومتر/ساعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۴.۲ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۴.۴۶ متر | ۴.۴۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۵۱ متر |
وزن | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۳ | ۱ به ۲.۴ |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۱۵۳,۰۸۱ دلار | ۹۹,۰۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10043077]
امین
۸ تیر ۱۳۹۷ببخشید،اما این مقایسه توهین به استون مارتین هست
akrh78
۸ تیر ۱۳۹۷از اون افعی خجالت بکش
وایپر 2010 پا به پای ونتیج 2017 داره میاد
تازه بدنه فیبرمربنی و موتور کم حجم توربوچارج هم نداره ولی وزنشون یکیه
استون بره خجالت بکشه که تو سال 2017 مشخصاتش اینه
البته من اینطور نیست که از ونتیج بدم بیادا.اتفاقا بجز نمای جلوش تک تک قسمت های داخلی و خارجیشو تحسین میکنم و عاشق عقبشم
اما تو لحنت تحقیر امیز بود
امین
۸ تیر ۱۳۹۷من عذر میخام اگر ناراحت شدین،من از نظر برند و تکنولوژی ساخت و راحتی گفتم.یه تست بود خیلی وقت پیش تو مجله ماشین مربوط به وایپر.راننده تست میگفت وقتی تو این ماشین هستی،گرمای موتور و صداش وصدای ماشین دیوانت میکنه،ولی شما رفاه و لذت رانندگی استون رو ببین،از وقتی که از مهندسی مرسدس استفاده میکنه،دیگه نقطه ظهف هم نداره.کرایسلر تو موقعیت ضعیفی از نظر فروش و تکنولوژی قرار گرفته.بهمین دلیل هم فروشش اینهمه پایین اومده.بغیر از برند رم که هنوز خیلی خوبه،کرایسلر دیگه خیلی خوب نیست.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۸ تیر ۱۳۹۷((از وقتی که از مهندسی مرسدس استفاده میکنه،دیگه نقطه ضعف هم نداره.))
اتفاقا نقطه ضعفش همین مرسدسه!!!!!!
سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی بنز و موتور نه چندان کارآمد.((البته برای استون))
جالبه که موتور 510 اسبی بنز مصرف سوختش با مک لارن سنا برابره!!!
و جالب تر اینکه مک لارن سنا در تست بسیار دقیق و سخت گیرانه ی جدید wltp مورد آزمایش قرار گفته.
به هر حال راضی کننده نیست زمانی که تست کنندگان تو ماشینهایی مثل ونتیج و دی بی 11و.. بشینن و به بنز اشاره کنن((این یعنی نبود اصالت))
تویه پورشه -فراری -مک لارن و حتی لوتوس همچین چیزی نیست.
یکی از نقطه قوت های استون مارتین استفاده از افراد کلیدی لوتوس-فراری و مک لارن و…..هستش و نه بنز((با احترام به هواداراش))
چون چیزی که زیاده موتور 8 سیلندر و قطعات الکترونیکی از بسیاری تامین کنندگان.
البته اندی پالمر داره از فرمول ژاپنی استفاده میکنه الان فعلا در حال سود آوری هستش و به مرور در بخش های مهم دیگه هم کار خواهند کرد.
مهراب
۸ تیر ۱۳۹۷صدای وایپر قشنگ ترن نوای دنیاست
ازار دهنده نیست
هادی 8 سیلندر
۸ تیر ۱۳۹۷صدای یه موتور ده سیلندر تنفس طبیعی آگه اذیت میکنه پیشنهاد میکنم دور هر چی خودرو خط بکشه
#ali.m#
۸ تیر ۱۳۹۷اقا دانیال یه سوال،
پیشینه استون در ساخت پیشرانه چجوریه؟
الف.ی
۸ تیر ۱۳۹۷دانیال جان
من هنوز تو سایت هستما ، فقط کمتر کامنت میذارم
هر گونه حرفی بر علیه مرسدس با پاسخ بسیار متعصبانه و غیر منطقی من مواجه میشه???
عزیزی
مانی
۹ تیر ۱۳۹۷اگه استون مارتین از ظرفیت کامل موتور مرسدس استفاده میکرد
ماشین ۸ سیلندرشون از ۱۲ سیلندرشون سرتر میشد
اونوقت یه سری میان میگن مشکل از مرسدسه
مهدی
۸ تیر ۱۳۹۷استون مارتین از بی ام و ام M4 چهل هزار دلاری تو درگ شکست میخوره نسبت به زمونش به گرند تور سنگین و کنده این ماشین از لحاظ قدرت و سرعت افتضاحه
ا.سد.مرتضی
۸ تیر ۱۳۹۷واپیر یه مزیت خوب داره یه بد خوبه اونه که با حجم بیش از دوبرابر مصرفشون یکیه ولی بدیش اینکه از موتور کمتر از 40٪ توان خارج شده که البته همین مسبب اون مصرف کم هست اگر تیون شه میره رو 1000 مصرفش اتفاقا این دوئل توهین به یه غول بی شاخ ودم ارومه که داره با یه ماشین کمتر از خودش ( همه جوره شاید به جز طراحی ) مقایسه میشه کاری نداریم که لوکسه یا نه ولی به دوج نمیخوره تازه با دنده دستی اگر بهش برسند ته اعجوبه هاست تیون شده هاش همه قدرت های بای 2000 اسب دارن بلا استثنا درگ هاشو حتما ببین
علی
۸ تیر ۱۳۹۷به نظر من طراحی جدید آستین ونتج اصلا رو اصول نیست و انگاری ی متر پارچه خریدی که از تکه های مختلف پارچه بوجود امده باشه و اصطلاحا چهل تیکست . در کل میشه طراحی این ماشینو به اصطلاح خودمون ((( شتر ، خر ، گاو ، پلنگ ))) نامید.
با تچکر
C.na_Sorena
۱۶ شهریور ۱۳۹۷اتفاقا برعکس، یک توهین بزرگ به افعی هست!
Radin
۸ تیر ۱۳۹۷چشم بسته آستون مارتین:)
محمد
۹ تیر ۱۳۹۷یه مقدار بحث بین دوستانه که معمولا با نمایندگان آمریکایی پیش میاد
شاید جذابیت هم به همین باشه مثل کل کل طرفداران فوتبال
اما حالا که بحثش هست
خوبه که مطلبی هم راجع به رنگ جدید و خاص آفتابپرست گونه و ۳۲.۰۰۰ دلاری مک لارن به نام MSO Amazon Colour Stream بزارید
.
این رنگ خودش اندازه ۱ هوندا سیویک قیمت داره
یعنی ۱۰۰ سال دیگه هم کیفیت سالنهای رنگ ما بهش نمیرسه
PARTHIAN
۹ تیر ۱۳۹۷کامنت اولو چک بفرما
می فهمی با نمایندگان کجا پیش اومده
علیx76
۸ تیر ۱۳۹۷وایپر خوراکش یه جفت سوپرچارجره
بدی هنسی تیونش بکنه ۱۵۰۰ اسب ازش بکشه بیرون بری دور دور
آستون بیشتر مال رفتن ب مراسم فرش قرمز و رستورانه
امریکا عشقه :)))
علی
۸ تیر ۱۳۹۷سلام. خسته نباشید. خواهشن اگر امکان داره، زمان رسیدن به حداکثر سرعت رو هم ذکر کنید. مثلا برای این دوتا، سرعت کمتره که 305 تا هست رو در نظر بگیرید، زمان رسیدن به این سرعت رو ذکر کنید. مچکرم بزرگوار
(Saeed(peugeot
۸ تیر ۱۳۹۷استون مارتین فوق العادس.
امیر
۸ تیر ۱۳۹۷طراحی استون غیر قابل انکار هس مخصوصا کابینش
اما قدرت و صداو لذت 10سیلندر تنفس طبیعی اونم 8.4با اون گشتاور عظیم وایپرجای بحث داره
قیمتشم ک 60تایی ارزون تره
با احترام وایپر…
Nissan...japan
۸ تیر ۱۳۹۷در عین شایستگی و جذابیت وایپر بخاطر جدید بودن و جذابیت به استون مارتین رای دادم…راستی انگار شرکت نیسان از کانسپت جی تی ار بعدی gtr50 رونمایی کرده پدال جان پوشش بده.
مرصاد
۸ تیر ۱۳۹۷شنیدم srt viper بزرگترین انجین رو داشت
که البته از حجم بی نظیر موتور ش هم این مشخصه
صد حیف که توقف تولید خورد به این هیولا
با تمام علاقه ای که به وایپر از بچگی داشتم ، ولی استون مارتین چیزی نیست که سرش معامله کنم
انتخاب من ونتیج
محمد
۸ تیر ۱۳۹۷از نظر مشخصات مقایسه ی تقریبا برابری بود ولی با این حال هفت سال اختلاف بین ساخت این دو ماشین هست که از این نظر وایپر واقعا یه هیولاست و از نظر طراحی بدنه و داخل کابین هم بازم چیزی کم نداره و بازم یکنواخت تر از آستون مارتینه بنظر من وایپر یه کار تاریخیه البته چیزی از ارزش های آستون مارتین کم نمیشه که با موتور ۴ لیتری v8 نسبت به موتور ۸لیتری v10 وایپر بازم از نظر شتاب و سرعت بهینه تر و به روز تره ولی خب انتخاب من وایپره
Ali Keyhani
۸ تیر ۱۳۹۷انتخاب سختیه ترجیح میدم اینجا به استون رای میدم تلگرام به وایپر
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۷وایپر دیگه افسانه شده
حتی بیشتر از کوروت دوست داشتنی تر هستش. چون توی نوبرگرینگ هم سریع ترین امریکایی هستش
استون کلا تشریفاتیه و هیچیش به وایپر نمیخوره
اینجا هم به احترام وایپر افسانه ای بهش رای دادم چون تکرار نمیشه و تک و توک میدونن وایپر چی هست. البته اگه بازم نگن امریکایی کیفیت نداره!!! چیزیه که تجربه نکردن و فقط حرفشو بلدن
HAMID.HEMI
۸ تیر ۱۳۹۷همین که عنوان بزرگترین موتور تنفس طبیعی تولید انبوه دنیا رو یدک میکشه کافیه بقیش عدد رقمه.
یه دوستی هم گفته صدا و گرمای موتور اذیت میکنه. کسی که عشق ماشین باشه نه تنها صدای موتور اذیتش نمیکنه بلکه براش از سمفونی های بتهوون هم زیباتره….
رای من تک تیرانداز امریکایی
حمیدرضا
۸ تیر ۱۳۹۷داج به خاطر ظاهر و قدرت موتور تنفس طبیعیش
Bideski
۸ تیر ۱۳۹۷استون مارتین با اینکه موتور ضعیف تری داره ولی از وایپر سریع تره و همچنین ظاهر خیلی زیبا تری هم داره البته نباید قیمتشو فراموش کرد ولی خوب اون یه استون مارتینه رای من استون
محمدرضا فنا
۸ تیر ۱۳۹۷خوش تیپ بریتانیایی بپا افعی آمریکایی نیشت نزنه
قطعا viper افسانه ای
fara2001
۹ تیر ۱۳۹۷به نظرم از استون انتظار شتاب انچنانی ، درگ و …. نباید داشته باشیم . مثه این میمونه که یه جنتل من با کت شلوار گرون بره یه مهمونی کاملا رسمی بعد کتونی اسپرت سفید بپوشه