مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت هفتم، اولین دوئل از گروه سدانهای بزرگ
دوج چارجر | کرایسلر ۳۰۰ |
؟ | |
شورلت ایمپالا | بیوک لاکراس |
؟ | |
هیوندای آزرا | نیسان ماکسیما |
؟ |
کرایسلر ۳۰۰
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۱
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: LX کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۱,۲۳۷ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴,۷۰۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: چهار ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
دوج چارجر
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۰
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: LX کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸۸,۳۵۱ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۱,۴۰۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: چهار ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
کرایسلر ۳۰۰ S | دوج چارجر RT | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۵.۷ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار | ۳۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۵ نیوتن متر | ۵۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه | ۵.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه | ۱۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۹۶۲ کیلوگرم | ۱۹۴۵ کیلوگرم |
طول | ۵.۰۴ متر | ۵.۱۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۵ متر | ۳.۰۵ متر |
حجم صندوق بار | ۴۶۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۰,۳۹۰ دلار | ۳۰,۳۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10077023]
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۹ مرداد ۱۳۹۷بدون تردید چارجر
علیرغم علاقه ی زیادی که به ۳۰۰ دارم اما چارجر رو به هر ماشینی میشه ترجیح داد
mahdy
۱۹ مرداد ۱۳۹۷مجید دوباره از اون حرفا بودا
هرررررر ماشینی!!!
هرررر ماشینی اگه منظورت این کلاسه که منم موافقم ولی نحوه بیانت جوری بود که منظورت تمام ماشین های تولید شد در جهانه ( خودت اون روز به امیر گیر داده بودی نحوه بیان سلیقش نامناسبه پس خودت باید خیلی رعایت کنی نه یه حرفی با این حجم از شبه بزنی)
Moein
۱۹ مرداد ۱۳۹۷داداش من بیخیال شو.خودش این مدلی مینویسه که یکی مثل من و تو بیاد راجبش حرف بزنه و بازم کار به چرت و پرت گفتن برسه
Keep calm
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۹ مرداد ۱۳۹۷معین جان شما در مورد من حرف نزنی من خوشحال هم میشم ،
آخه من به تو چکار دارم مرد حسابی؟
من جواب پاسخ هایی مه به کامنتام داده میشه رو میدم چون فکر میکنم آگه همینطوری رد شم به طرف مقابل بیاحترامی میشه
شما اگه دوست نداری من جوابت رو بدم و در جواب من کارت به چرت و پرت گفتن (به قول خودت) برسه همین الان بهم بگو تا دیگه هرگز وقت و انرژی و بسته ی اینترنت و حجم سرورم رو حروم چرت و پرت هات (بازم به قول خودت) نکنم
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۹ مرداد ۱۳۹۷هر ماشینی چون قیمت چارجر نسبت به چیزی که بهت میده بینظیره
من چارجر رو ممکنه به اوراکان هم ترجیح بدم چون شاید یه روز در وضعیتی باشم که نتونم ۲۵۰ هزار دلار اضافی واسه ۲ ثانیه شتاب بهتر بدم … ممکنه چلنجر رو به شیرون هم ترجیح بدم چون شیرون وقتی نسل بعدش بیاد میشه یه چی در حد ویرون الان که کاملا فراموش شده ولی چلنجر چون ارزونه راحت میفروشمش و یه چی بهترش رو میگیرم
تصور کن میتونی با ۶۶ هزار دلار ۷۰۷ اسب بخار با گارانتی ۳ ساله و ۰ تا صد ۳/۶ ثانیه ای داشته باشی … در حالی که اگه بخوای همین قدر اسب بخار رو از فراری با لامبورگینی بگیری باید هزار بار منتشون رو بکشی و ثابت کنی علاقمند فراری هستی بعد هم بالای ۳۰۰ هزار دلار پیاده بشی
این نظر منه
یانکی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷دوستان فقط تعداد فروش این دو رو ببینید فقط تو آمریکا مجموعن بیش از 130 هزار دستگاه با این که 7.5 سال از عمرشون میگذره حالا با میزان فروش کل مازراتی و آلفا مقایسه کنید فروش خارج از آمریکا بماند اونوقت پلت فرم جدید تکنولوژیه جدید سهم آلفا ومازراتیه اونم مازراتی که از رویه کم فروشی suv خودش مجبوره هی خط رو نگه داره.حالا اگر این دو تا الماس +دورانگو .جورنی.گرند چروکی.اومدن گزند واگنیر نسل جدید کرایسلر آسپین بیان به خدا رکورد فروش عظیمی میزنن.چلنجر رو نگفتم چون که میترسم نسل جدیدش مثل این نشه و آرزو میکنم همیشه همینجوری و با این بدنه تولید بشه سه کوپه 5 نفره واقعی
توحید
۲۰ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز حالا چون چارجر و چلنجر ماسل کارن فکر میکنی زیرشون الماسه؟ پلتفرم LX( ۳۰۰ ، چارجر و چلنجر) دراصل متعلق به بنز E کلاس دهه ۹۰ میلادی هستش که از سال ۲۰۰۵ تو دستشونه و یه ذره هم زحمت ندادن به خودشون تغییر بدنش ، پلتفرم آلفا با این مدل جور درنمیاد چون موتور Hemi خیلی بزرگه و واسه خودروهای دیف عقب هستش ، ولی FCA گفته تا سال ۲۰۲۱ نسل جدید چارجر و چلنجر رو ارائه میدن ، با همین پلتفرم قدیمی هم داره میفروشه فعلا به اون مقدار از سود نرسیدن که هزینه ساخت پلتفرم جدیدشون دربیاد ، این ماشینا خوبن چون قیمتشون ارزونه و پرقدرتن ولی تو قیمت خودشون خوبن ، آلفا جیولیا و استلویو جزء بهترین ماشینای دنیا هستن (فروش آلفا ۲۵۰ درصد رشد داشته) دوج باید از خداش باشه که آلفا پلتفرمشو در اختیارش بذاره
یانکی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷تو نفهمیدی چی میگم.منظورم اینه که این ماشینها که گفتم با اینکه پلتفرمشون داره قدیمی میشه به این میزان فروش رسیدن و بی اندازه محبوبن اونوقت سران فیات تصمیم گرفتن پلت فرم جدید برا آلفا بسازن که همچنان از لحاظ فروش بدونه توجیه مونده اون همه هزینه.اگر این سرمایه گذاری رو برا داج میکردن تو کمترین زمان تمام هزینهایه بروز رسانیش رو در می آورد و کمپانی رو هم به سود زیادی میرسوند.فقط تو آمریکا 300 و چارجر بیش از 130 تا فروختن به این آمار فروش مهشر چلنجر رو هم اضافه کنید و میزان فروش تو کشور هایه دیگه.در ضمن اون پلت فرم قدیمی که میگی تقریباً به کلی تعقیر کرده تا بتونه تکنولوژیهایه روز رو میزبانی کنه.فکر میکنی پلتفرم بنز بدونه مهندسی داج میتونسته این میزان از قدرت و پر فور منس رو تحمل کنه.حالا ما زنده شما مرده ببینیم آلفا و مازراتی امسال کلاً چقدر میفروشن با تمام محصولاتشون و با فروش چارجر چلنجر و 300 مقایسه کنید.داج برندیه که با سرعت باور نکردنی داره پیش میره واقعن دوست داشتنیه
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مرداد ۱۳۹۷چارجر قُلدُره ورزشیه .
کرایسلر قُلدُره با کلاس کت شلوار پوشه .
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۷آقا نوید به بهترین شکل توصیف کردی…
واقعا بین این دوتا سخته یکی رو انتخاب کنم،جفتشون نهایت استایل و جذبه اند
مانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷این دو مدل خیلی نزدیک بهم و ساختِ یه کمپانی هستن
با قیمت یکی اما من به کرایسلر رأی دادم
فقط بخاطر ابهتی که داره
بیژن
۱۹ مرداد ۱۳۹۷اگه قرار به لات بازی باشه که چالنجر هست. اگر هم قرار به باکلاسی باشه که قطعا کرایسلر
سام
۱۹ مرداد ۱۳۹۷رأی من دوج چلنجر….
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۷یعنی تمام ماشینا دارن نسل جدید میدن این کرایسلر ۳۰۰واقعا دیگه وقتشه حتی چارجر
فورد تاروس فلکس هم همینطور
جیپ گرند چروکی شورولت تاهو اسکالاده باید به روزتربشن
همچنیندوج جورتی ودورانگو
دیگه دارن خیلی معطل میکنن واقعا ظاهرشون قدیمی شده
sunmartin
۱۹ مرداد ۱۳۹۷دوج شارژر عالیه طراحیش بیسته کلا یه آمریکایی همه فن حریفه رقیبش کادیلاک st
کافر مقدس
۱۵ بهمن ۱۳۹۷آقا جان آخه این بحثا چیه میاین پشت مانیتور مام که جلو لپتاب بودیم اولش گفتن بیا اینور بشین دیگه من اومدم وگرنه اون دستتش روون تر بون تا وقتی ماتورای روتوری وجود داره کی میره سمت سیلندر و پیستون که هی شاتون بزنه هر دفعه 7 -8 تومن خرخشه پس دیگه بیا و ول کن بیخیالش شو جان من
باشه؟
بگو باشه
مرسی
اَه
mahdy
۱۹ مرداد ۱۳۹۷تو این سگمنت دوئل ها ادامه پیدا نکنن خیلی بهتر و سر سنگین تره قهرمان با اختلاف بالا مشخصه دیگه الکی وقت ما و خوتونو نگیرین
چهه از لحاظ فنی چه از لحاظ ظاهری و عاطفی چارجر یه کمر و بالا تنه (نه سر و گردن) به همه اضافه داره
میثم
۱۹ مرداد ۱۳۹۷.
پرستیژ کرایسلر رو به خشونت دوج ترجیح میدم.
البته دوج جایگاه خودشو تو قلب همه ماشین بازا داره
حمیدرضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۷به شخصه خیلی کرایسلر رو دوست دارم چه از نظر برندینگ چه از نظر پرستیژ ماشین ولی خوب اینجا به دوج رای دادم چون به نظرم خیلی طراحی بهتری داره و از نظر کارایی نسبت به کرایسلر منطقی تره
الف.ی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷عه
بازم از این ماشینا که عین هم هستن
امیر
۲۰ مرداد ۱۳۹۷جفتشونو سوار شدم ولی چارجر یه چیز دیگس
البته نرم بودن و کیفیت سواری کرایسلر یه مقدار بهتر از چارجر هست
فرهاد كرمستجی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷هر در برنده هستن، قیمت پاییه 30 هزارتا 5لیتر تنفس طبیعی دقیقا چی میی خوای ددیگه
کیوان
۲۰ مرداد ۱۳۹۷امریکایی ها بی نظیرند ومابی نصیب از این همه ماشین درجه یک لیاقت ما لیفان ۸۲۰ واریزو۵وچانگان ایدو جکj5 بگذریم به دوج رای دادم
توحید
۲۰ مرداد ۱۳۹۷اصل پلتفرم LX برمیگرده به بنز E کلاس دهه ۹۰میلادی تغییر خاصی تا الان نکرده که دایملر اونو در اختیار کرایسلر گذاشت که سال ۲۰۰۵ کرایسلر ۳۰۰ رو وارد بازار کرد رو همون پلتفرم داج چارجر و چلنجر هم باز رو همون پلتفرم تولید شد در اصل این پلتفرم خیلی قدیمیه FCA دید ساختن پلتفرم جدید خیلی پرخرجه و بیشتر از درآمد کرایسلر و دوج درمیاد تصمیم گرفته که فعلا تا جایی که میتونه از همین پلتفرم استفاده کنه ، هر موقع دید خیلی قدیمی شده پلتفرم جدیدو ارائه میده که خودش گفته ۲۰۲۱
امیر
۲۰ مرداد ۱۳۹۷از برکات مارکیونه عزیز هست
امیدواریم بهتر بشه در اینده و به دوران اوجش برگرده
توحید
۲۰ مرداد ۱۳۹۷وقعا کرایسلر گند زده با این خودرو ساختنش ، کلا فقط دوتا خودرو داره تولید میکنه یکی کرایسلر پاسیفیکا یکی هم کرایسلر ۳۰۰ که خیلی قدیمی شده ، دیروز یه جا خوندم که کرایسلر ۳۰۰ دیگه تو بازار آمریکا عرضه نمیشه! کرایسلر خیلی تلاش کرد تا فروش ۳۰۰ تو خاورمیانه زیاد بشه به جای آمریکا.
محسن.د
۱۲ آبان ۱۳۹۷هرکی میخواد به اندازه ای که تو ایران پراید و پژو میبینه این دوتارو ببینه یه سفر بره عراق. اونجا این دوتا تاکسی شونم زیاده ?