با وجود گشتاور خیرهکنندهی ۱۳۵۶ نیوتون متری در مدلهای مجهز به پیشرانهی ۶.۷ لیتری توربودیزل کامینز، رم از پیکاپ هوی دیوتی جدید خود به عنوان قویترین و تواناترین پیکاپ کلاس خود نام میبرد. این نسخهی HD هوی دیوتی یک هیولای بکسل بوده و با قدرت ۴۰۰ اسب بخاری خود میتواند ظرفیت یدک کشی ۱۵۹۲۱ کیلوگرمی و ظرفیت حمل بار ۳۴۸۳ کیلوگرمی داشته باشد. این پیکاپ توانا قطعاً در دیترویت توجهات زیادی را به خود جلب میکند.
رئیس برند رم در گروه فیات-کرایسلر میگوید:
مالکان رم هوی دیوتی بیوقفه تقاضای تولید خودرویی قویتر برای انجام بزرگترین کارها را داشتهاند و با ظرفیت یدک کشی ۱۵۹۲۱ کیلویی و گشتاور ۱۳۵۶ نیوتون متری پیشرانهی کامینز، ما مهمترین عناوین در کلاس را به خود اختصاص دادهایم.
ما همچنین خودرویی لوکس و پیشرفته تولید کردهایم که تاکنون در کلاس هوی دیوتی ها سابقه نداشته است. کابین باکیفیت، سیستمهای ایمنی فعال و البته تکنولوژی Uconnect از ویژگیهای این خودرو هستند.
نسل جدید پیشرانهی ۶ سیلندر دیزلی کامینز دارای بلوک سیلندر جدید بوده و ۲۷ کیلوگرم سبکتر از قبل است. این پیشرانه همچنین از سر سیلندر جدید و پیستونهای سبکتر و قویتر سود میبرد. یک سیستم اگزوز جدید و توربو با هندسهی متغیر نیز تکمیلکنندهی تغییرات هستند.
مدلهای مجهز به این پیشرانه از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین استفاده میکنند. این گیربکس بهطور ویژه برای هندل کردن این گشتاور سنگین طراحی شده است. همچنین نسخهی کمتوانتر این پیشرانه هم در دسترس است که قدرت ۳۷۰ اسبی و گشتاور ۱۱۵۲ نیوتون متری داشته و از گیربکس ۶ سرعته متفاوتی استفاده میکند.
قوای محرکهی پایه برای هوی دیوتی ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ از نوع ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی ارتقا یافته است که خروجی ۴۱۰ اسبی و گشتاور ۵۸۱ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.
با بیش از ۱۰۰ ویژگی ایمنی و امنیتی، هوی دیوتی های جدید رم به عنوان یکی از پیشرفتهترین خودروهای کلاس خود شناخته میشوند. بسته به تریم انتخابی و انتخابهای مشتری، این پیکاپ را میتوان با همهچیز از دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی گرفته تا پایش باد لاستیکها، دوربین دید عقب و ترمز تریلر اضطراری و حتی دوربین محوری با موقعیت سفارشی در پشت تریلر سفارش داد. رم HD برای اولین بار از حسگرهای بک آپ در مدلهای ۳۵۰۰ سود میبرد. این حسگرها منحصراً برای پوشش پهنای بیشتر دو چرخ عقب طراحی شدهاند.
چهار سیستم صوتی از جمله سیستم هارمن کاردون با قدرت ۷۵۰ وات و ۱۷ بلندگو نیز ارائه میشود. سیستم کاهش صدای فعال به همراه شیشههای آکوستیک نیز حدود ۱۰ دسیبل از صدای داخلی میکاهند.
Cadillac
۲۵ دی ۱۳۹۷ظاهرش خیلی با ابهته
مخصوصا قسمتهای کرومی جلو
موتور دیزلی ۴۰۰اسبی هم قدرت بسیار خوبی هست واسه این ماشین
حسن
۲۵ دی ۱۳۹۷ظاهرش پر ابهت
قدرتش فوق العاده
قیمتش هم وسوسه کننده
مزدا
۲۵ دی ۱۳۹۷همه چیزش خوبه از جمله ظرفیت بارش جووون میده به جای خاور به شهرهای دگه بار بزنی .مگه ادم خسته میشه با این هیولا با این قدرت موتور.
محدودیت سرعت نباشه تو جاده ادم مسیر سه ساعته رو تو دو ساعت میره
power active
۲۵ دی ۱۳۹۷عجب گشتاوری داره !!! امروزه ثابت کردن ماشینای آفرود بیشتر به گشتاور تا اسب بخار. ۱۳۵۰ اسب بخار :-@@@
حسن
۲۵ دی ۱۳۹۷این موضوع سالهاست که ثابت شدست
ماشینهای امریکایی بیشتر تاکیید روی گشتاوراشونه تا اسب بخار
(ali (chevy nova
۲۵ دی ۱۳۹۷درسته
انجینهای امریکایی همیشه گشتاورشون بوده که از اسب بخارهاشون بالاتر بوده اونم به مقدار زیاد که همش برمیگرده به نوع طراحی انجین
امیر
۲۵ دی ۱۳۹۷ای بابا بازم ک دوج
بازم ک رم
چقد خبرای خوب داره میاد
تنها ماشینی ک میتونه منو به طور کامل مجذوب کنه
فوق العادس
گشتاورش اسفالتو شخم میزنه
sina
۲۵ دی ۱۳۹۷رو کنسول وسَطش میشه مث تخت خوابید ?
(ali (chevy nova
۲۵ دی ۱۳۹۷سلطانی به اسم رم
mehran (fox)
۲۵ دی ۱۳۹۷وااااااااااااای عجب کابینی!!!
رم عشق اول و آخرم تو پیکاپای فول سایزه، هرچند شورولت سیلورادو و فورد اف 150 رپتورم حرف ندارن…
ایمان
۲۵ دی ۱۳۹۷منتظر GMC HD ، شورولت HD و فورد سوپر دیوتی خواهیم ماند تا جمع قلدر ترین و با ابهت ترین پیکاپ های روی کره زمین کامل بشه و رقابتی تن به تن و جذاب رو شاهد باشیم
???? ???? ????
Ferrari
۲۵ دی ۱۳۹۷هرچی از رم تعریف کنیم بازم کمه این ماشین فوق العادست
حمیدرضا
۲۵ دی ۱۳۹۷جالب ترین بخش این متن این بود که ظرفیت حمل 4500 رو حدود 15 تن اعلام کردن این در حالی هست که کشنده های امریکایی در جاده نهایتا حدود 40 تن رو جابه جا می کنن که با توجه به وزن خود کشنده که معمولا 20 تن در مدل ها اسلیپر هست این ماشین فقط 5 تن کمتر از یه کامیون مثل کنورث یا پیتربلت جابه جا می کنه
حمیدرضا
۲۵ دی ۱۳۹۷ببخشید من اشتباها 3500 نوشتم 4500 داج فریم کلاس چهار رو نداره
Dodge The Killer
۲۵ دی ۱۳۹۷رم ۳۵۰۰ HD
۱۶ تن تریلر +۴ تن وزن ماشین میشه ۲۰ تن
با ظرفیت بار روی شاسی ۳.۵ تن
سری ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ ۴-۶ تن وزن خود ماشین
ظرفیت بارگیری روی شاسی ۴-۶ تن
موتور پایه کامینز
۳۷۰ اسب و ۱۱۳۰ نیوتون متر گشتاور
موتوراصلاح شده ی کرایسلر
۴۰۰ اسب قدرت
۱۴۰۰ نیوتون متر گشتاور
موتور همی که بیشتر برای ۲۵۰۰ استفاده میشه که در اصل همون موتور چلنجر و چارجره ولی با گیربکس متفاوت
وزن خود ۲۵۰۰ کمی بیشتر از ۳ تن که مدل پاورواگن هم برپایه رم ۲۵۰۰ به صورت سفارشی ساخته میشه
Abbas
۲۶ دی ۱۳۹۷جووون چه غولی، یه پا Fh واس خودش
Ehsan
۹ آبان ۱۳۹۸واقعا … واقعا … واقعا … ماشبن های آمریکایی حرف ندارن، درسته ماشبن خای ژاپنی و کره ای خیلی اقتصادی هستن، ماشین های اروپایی هم خوشگل و با کلاس، ولی خودروهای آمریکایی یه جذبه ی خاصی دارن، قدرتمند، با ابهت، خشن ….
پیکاب هاش که دیگه نمیشه چیزی گفت، مثلا فکر کن، دوج رم 3500 با تویوتا هایلوکس طناب کشی کنن ????
فکر کنم تویوتا نصف بشه از وسط