به ششمین قسمت از دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدهایم و به سراغ گروه سدانهای بزرگ رفتهایم. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت میان شورلت ایمپالا و تویوتا آوالون بودیم که طی آن مجموعاً تعداد ۱۸۵۰ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل ایمپالا موفق به کسب ۹۶۵ رأی شد و بدین ترتیب با ۵۲ درصد از کل آراء پیروز رقابت لقب گرفت درحالیکه آوالون ۸۸۵ رأی دریافت کرده است. حال امروز در ششمین و آخرین دوئل گروه سدانهای بزرگ، رنو لتیتود و هیوندای آزرا در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند.
بیوک لاکراس | کیا کادنزا | هیوندای آزرا | رنو لتیتود |
بیوک لاکراس | ؟ | ||
نیسان ماکسیما | سیتروئن C6 | کرایسلر ۳۰۰ | فورد تاروس |
نیسان ماکسیما | کرایسلر ۳۰۰ | ||
تویوتا آوالون | شورلت ایمپالا | دوج چارجر | شورلت SS |
شورلت ایمپالا | دوج چارجر |
رنو لتیتود
رنو در نمایشگاه خودروی مسکو در پایان سال ۲۰۱۰ سدان جدیدی بنام لتیتود را رونمایی کرد. سپس نسخهٔ اروپایی این ماشین در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد و در همان زمان مشخصات و جزئیات کامل آن اعلام شد. لتیتود سدان بزرگی در سگمنت E است که بهعنوان جایگزینی برای مدل ولساتیس به بازار آمد و بنابراین بهعنوان پرچمدار سدانهای رنو در سبد محصولات این شرکت فرانسوی بالاتر از سدان لاگونا قرار گرفت. فروش این خودرو در اروپای شرقی از پاییز سال ۲۰۱۰ و در اروپای غربی از اوایل سال ۲۰۱۱ آغاز گردید اما در بریتانیا عرضه نشد. لتیتود روی پلتفرم D گروه رنو-نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان ماکسیما، نیسان آلتیما، نیسان تیانا و اینفینیتی QX60 مشترک است. این سدان بزرگ فرانسوی در کرهٔ جنوبی با برند و نام سامسونگ SM5 و در برخی بازارها مثل مکزیک و کشورهای حوزهٔ خلیجفارس نیز با نام سافران عرضه میگردد. رنو بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰ از نام سافران برای یک سدان میان سایز لوکس استفاده میکرد. لتیتود در سال ۲۰۱۴ فیسلیفتی را تجربه نمود که طی آن بیشتر تغییراتی در نمای جلویی خودرو ایجاد شده و آنرا متفاوت از قبل کرد. لتیتود توسط نگین خودرو در کشورمان هم عرضه شد اما به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. سپس نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن این بار با نام سافران به کشورمان راه پیدا کرد تا بار دیگر شانس خود را با نامی جدید امتحان کند. در سال ۲۰۱۵ اما رنو سدان کاملاً جدید تالیسمان را معرفی کرد که در بازارهای اروپایی جایگزین هردو سدان لاگونا و لتیتود شد و به همین دلیل عرضهٔ لتیتود از سال ۲۰۱۵ در بازارهای اروپایی متوقف شده است؛ اما این ماشین هنوز به تولید میرسد ولی در حال حاضر صرفاً در بازارهای محدودی مانند استرالیا، هند و خاورمیانه عرضه میگردد. همچنین لتیتود در کرهٔ جنوبی نیز همچنان تولید و با نام سامسونگ SM5 عرضه میگردد و حتی در ژانویهٔ ۲۰۱۵ دومین فیسلیفت خود را تجربه کرد که با نام SM5 NOVA به بازار عرضه شد. لتیتود هماکنون با چند پیشرانهٔ مختلف ارائه میگردد که در دوئل ما با قویترین پیشرانهٔ خود شرکت کرده است. این یک واحد ۳.۵ لیتری V6 با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است.
هیوندای آزرا
آزرا یکی از قدیمیترین و باسابقهترین محصولات در حال تولید هیوندای محسوب میشود بهگونهای که نسل اول آن برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ معرفی شده و تا سال ۱۹۹۲ به تولید رسید؛ اما این نسل در اصل نسخهٔ تغییر برند دادهشدهٔ نسل دوم میتسوبیشی Debonair بود. با معرفی نسل سوم میتسوبیشی دبونایر در سال ۱۹۹۲، هیوندای نیز بازهم نسخهٔ ریبج شدهٔ آنرا بهعنوان نسل دوم آزرا معرفی کرد؛ بنابراین دو نسل اول آزرا در اصل همان میتسوبیشی دبونایر بودند. سپس در سال ۱۹۹۸ میتسوبیشی بدون معرفی نسل جدید به تولید این سدان خود برای همیشه پایان داد و به همین دلیل هیوندای خود اقدام به ساخت نسل سوم آزرا کرده و آنرا در سال ۱۹۹۸ معرفی نمود. از این نسل به بعد آزرا در برخی بازارها با نام گرنجور عرضه گردید. سپس در سال ۲۰۰۵ نوبت به معرفی نسل پنجم این ماشین رسید که به کشورمان هم راه یافته و به خودروی محبوبی تبدیل شد. در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۱ نیز هیوندای نسل پنجم آزرا را رونمایی کرد که این نسل هم به کشورمان راه یافت؛ اما سرانجام نسل پنجم آزرا نیز با تجربهٔ یک فیسلیفت نهایتاً سال گذشته به پایان راه رسیده و جای خود را به نسل ششم داد که برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۶ معرفی شد؛ اما هیوندای اعلام کرده که این نسل از آزرا در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد زیرا سوناتا و جنسیس G80 جای آنرا در این کشور پُر خواهند کرد؛ بنابراین آزرا برخلاف گذشته خودرویی جهانی نبوده و حتی در اروپا هم عرضه نمیگردد و صرفاً در بازارهای آسیایی مثل بازار داخلی کرهٔ جنوبی و خاورمیانه عرضه میشود. این نسل روی پلتفرم Y7 کیا هیوندای ساخته شده که با هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و کیا کادنزا مشترک است. این خودرو در طراحی نیز بهوضوح از محصولات جنسیس الهام گرفته است. آزرا هماکنون با چهار پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود که ما قویترین آنها را انتخاب کردهایم. این یک واحد ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است. تمامی مدلهای آزرا بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن ارائه نمیشود. بهتازگی گفته میشود که قرار است نسل جدید آزرا در کشورمان هم عرضه گردد.
مشخصات فنی
رنو لتیتود | هیوندای آزرا | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۳۰ نیوتن متر | ۳۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۶.۴ ثانیه | ۷.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۵ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۲۵۰ گرم/کیلومتر | ۲۲۳ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۶۱۵ کیلوگرم | ۱۶۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۹ متر | ۴.۹۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۶ متر | ۲.۸۵ متر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۴۴۵ لیتر |
قیمت پایه | ۲۴,۵۰۰ دلار | ۳۴,۱۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9935143]
سامان اذری
۱۹ بهمن ۱۳۹۶من ازرا رو انتخاب میکنم
کیان
۱۹ بهمن ۱۳۹۶جدیدترین محصول هیوندای و یکی از قدیمی ترین محصولات رنو
این دیگه چه طرز مقایسه هست آخه !!!
اصلا قابل قیاس نیستند با این شرایط ، حتی از نظر قیمت هم نشون میده این مطلب و
البته شاید خواستن آزرا بره بالا (خخخخ) !!!!
من خودم ماشین کره ای دارم ، ولی انصافا ماشین نیستن !!!
Hamid.Hellcat
۲۰ بهمن ۱۳۹۶باز منفی بافی و تئوریهای دایی جان ناپلئونی شروع شد. پدال چرا صبر نکردی رنو نسخه جدید لتیتود رو تولید کنه بعد دوئل ها رو برگزار کنی؟؟
VOLVO S90
۱۹ بهمن ۱۳۹۶من به شخصه تو محصولات هیوندای آزرا رو می پسندم
و فکر می کنم برتر باشه از لتیتود
mehran
۱۹ بهمن ۱۳۹۶هیچ کدوم !!!
Amir
۱۹ بهمن ۱۳۹۶نسل جدید لیتیتود هنوز رونمایی نشده
ولی قطعا ظاهری جذابتر و گیراتری داره …
که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ظاهری از ازرا خیلی بهتره هستش
همانطور که تو طراحی تالیسمان دیدیم..
John
۱۹ بهمن ۱۳۹۶چرا آرم رنو اینجوریه ؟؟ عکسا درسته ؟؟
Amir
۱۹ بهمن ۱۳۹۶این ماشین تو سامسونگ کره مونتاژ شده که همون مارک سامسونگ کره خورده روش!
امیر دهقان
۱۹ بهمن ۱۳۹۶تصاویر متعلق به سامسونگ SM5، نسخه ریبج شده رنو لتیتود هستند
حسین
۱۹ بهمن ۱۳۹۶برای پیروز شدن ازرا نیازی به مقایسه با خودوریی که دو سوم قیمت ازرا را دارد نبود!!
ازرا 34000 ، لتتیود 24000 !! واقعا اینا رقیب هم اند؟
حداقل عکس لتتیود هایی که هنوز تو خاورمیانه عرضه میشه رو میزاشتید که خیلی قشنگ تره!!
و بهتر بود ازرا با موتوری مشابه لتتیود وارد رقابت میشد ، نه موتور قوی تر!!!
میخواستم به آزرا رای بدم اما برای اعتراض به این همه ناعدالتی ، به لتتیود رای میدم!
چون در بعضی مقایسه های دیگه هم همینطوری بعضی ماشین ها رو پیروز کردید و ماشین های خوبی از دور مسابقات حذف شدند!!
این مقایسه های ناعادلانه ، ارزش نظرسنجی هاتون رو از بین میبره!!
AK_007
۱۹ بهمن ۱۳۹۶اگه دقت کنید میبینید که حجم موتورشون و شکل موتورشون یکیه ولی اینکه موتور لتیتود نتونسته به اندازه آزرا از اون حجم قدرت بیرون بکشه تقصیر پداله? یعنی چی?!
NAVID۰۰۹۸
۱۹ بهمن ۱۳۹۶کره ای پسند نیستم ولی یه لاستیک آزرا مییرزه به این رنو
آخه وجدانن این چیه تولید کرده رنو
تالیسمان و کلئوس را خوب در آورده ولی اینو نه.
رنو یه برند ارزون پسنده که اگر بهترینم تولید کنه بازم به چشم آدم ارزون میاد .اینکه دیگه ایران نیست بلکه همه جای دنیا هم همینه.
ولی آزرا همه پسنده
مثلا تویوتا جا افتاده کم اصطحلاک و اقتصادی
یا هیوندای جا افتاده پرآپشن و مقرون بصرفه
ولی رنو باید اعتبار از دست رفته خودشو با ۱۰۰ سال قدمت بازگردونه که اونم نیسان داره جورشو میکشه و یکی دو نسل از خودروهاش باید بگذره تا بشه به یک دیده دیگه نگاهش کرد.
Ali
۱۹ بهمن ۱۳۹۶یه جوری صحبت کردید فکر کردم هیوندای لوکس شده ما خبر نداریم. ماشینای کره ای و فرانسوی چندان مزیتی به هم ندارن. جوری میگید لاستیک آزرا می ارزه به رنو، انگار آزرا مدلی از ماشینای آلمانی یا ژاپنیه خوبه. بابا هیونداست ها. تا حالا نشنیده بودم این عبارت لاستیک این می ارزه به اون یکی در مورد هیوندای به کار بره. حالا مقابلش چینی بود یه چیزی. اما رنو … !!! رنو یه برند ارزون پسنده و اقتصادیه. بله. ولی خوب مگه هیوندای چیه؟ برند لوکس و مورد توجه مرفهین جامعست نکنه ما خبر نداشتیم. ضمنا بگم من هیچ علاقه ای نسبت به هیچ کدوم از ماشینای کره ای و فرانسوی ندارم. ولی خوب دیگه بعضی حرفا واقعا خنده داره دیگه. باید واکنش نشان داد.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ بهمن ۱۳۹۶منو عَف بفرمایید?
Ali آقا واکنش نشون نده
نظرمو گفتم و گفتم کره ای پسند نیستم ولی خدایی آزرا سر تر ازین نیست
منطقی جواب بدین
در ظمن شما کلمه لوکس در مورد هیوندای از متن من مشاهده فرمودین که خودمم نمیدونم
تعصب خوبه ولی منطق بهتره
امیر
۱۹ بهمن ۱۳۹۶تالیسمان هم اش دهن سوزی نیست .سرچ کن سایت چرخان تصادف ام وی ام ۱۱۰ و تالیسمان رو ببین از خنده روده بر میشی ( نظرات کاربرا رو هم بخون) . ام وی ام ۱۱۰ فقط چراغش شکسته ولی تالیسمان تا داشپورت جلوش جمع شده .جالب اینجاست کف خیابون ۱۰ کیلو پیچ و مهره ریخته .اا
amin
۱۹ بهمن ۱۳۹۶شما در موردانرژی جنبشی چیزی نخوندید تو مدرسه؟یه سنگ خیلی کوچیک در صورت داشتن انرژی جنبشی بالا میتونه یک خودرو را سوراخ کنه
Ali
۱۹ بهمن ۱۳۹۶دوستان فقط به اسب بخار و گشتاور نگاه میکنن؟؟!! مهم خروجی نهاییه. آزرا با کلی اسب بخار بیشتر در نهایت شتابش 1 ثانیه کمتره. اونم 1 ثانیه تو 6-7 ثانیه نه تو 15 ثانیه. شتاب 7.4 ثانیه برای یه ماشین 3.5 لیتری خیلی بده به نظرم. اکثر ماشینای این سگمنت با این موتور 3.5 لیتری تنفس طبیعی حدود 6 ثانیه شتاب دارن. اولش فکر کردم پدال اشتباه نوشته. بعد رفتم تو سایت ها نگاه کردم دیدم همینه. قیمتش هم که خیلی بیشتره از رنو. حجم صندوق بار کمتری هم داره. ظاهرش هم از دید من زیاد جالب نیست. گرچه رنو هم خیلی ساده شده. به خاطر شتاب بیشتر قابل ملاحظه و قیمت به مراتب کمتر به رنو رای میدم. گرچه ذره ای علاقه به هیچ کدومشون ندارم. این سگمنت پر ماشینای خوب مثل ماکسیما، آوالون جدید و ماشینای آمریکایی خوب هستش. چرا آدم به اینا فکر کنه. تو آمریکا هم آزرا موفق نبوده.
حامد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶علی جان شتاب هیوندای ازرا همیشه نسبت به حجم موتور و اسب بخارش کم بوده و این کارو هیوندای عمدا کرده چون اکثر مشتری های آزرا افراد مسن و سن بالا هستن که دوست دارن ماشینشون غرش نکنه و علاقه ای به شتاب صفر تا صد ندارن بیشتر براشون اهمیت داره اینه که آرامش داشته و کمتر خراب بشه اگه کسی بخواد از هیوندای یک سدان نسبتا لوکس بخره که سریع باشه میره جنسیس g80 2018 میخره که با موتور ۳.۳ لیتری توی ۴.۷ الی ۴.۹ ثانیه شتاب میگیره.
مانی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶من هم میتونم پرواز کنم اما چون میترسم سرما بخورم خیلی آهسته فقط راه میرم
AK_007
۱۹ بهمن ۱۳۹۶حب دوست عزیز شما اندازشونم دقت کن
آزرا نصف سگمنت از لتیتود بزرگتره
b2spirit
۱۹ بهمن ۱۳۹۶اگه رنو هم قیمت بود بازم انتخابش میکردم
علی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶هر چی که net بگه.
حمیدرضا
۱۹ بهمن ۱۳۹۶الان که اینو می نویسم هنوز به هیچ کدوم رای ندادم چون به نظرم انتخاب سختی بود رنو خیلی ارزون تر و سریعتر هست و هیوندای بسیار شکیل و اتفاقا لوکس ترین محصول غیر لوکس کارخانه مخصوصا که چهرش هم خیلی از فورد و داج الهام گرفته و اصطلاحا امریکایی شده ولی رنو هم بسیار خودروی نرم و باکیفیتی هست
نظرات دوستانم کمکی به انتخاب نکرد
power active
۱۹ بهمن ۱۳۹۶اختلاف قیمت زیاده. رنو لتیتود یه ۵ دقیقه سوار شدم راننده نبودم اما شتابش خیلی خوبه سرعت با ۴۰ میری یه نیش کاز میداد بهش یه دفه میشد ۷۰ خیلی حال میداد :))) پولشو ندارم بگیرم اما سعی میکنم از طریق دوست اشناها یه چند دقیقه ای سوار بشم از اینجور ماشینا
عارف
۱۹ بهمن ۱۳۹۶چرا عکس رنوهایی که تو خاورمیانه با مارک رنو عرضه میشن رو نگذاشتید!؟من که رای نمیدم.مقایسه درست نیست
امیر دهقان
۱۹ بهمن ۱۳۹۶از رنو لتیتود فیسلیفت 2013 تصاویر چندان مناسبی وجود ندارد، به همین دلیل در این دوئل از تصاویر سامسونگ SM5 استفاده کردهایم که هم تصاویر بهتر و واضحتری از آن در دست است و هم جدیدتر بوده و در سال 2015 فیسلیفت دومی را تجربه کرده است. از طرف دیگر لتیتود و SM5 هیچ تفاوتی با هم نداشته و در SM5 صرفاً لوگوی سامسونگ بجای لوگوی رنو نصب شده است.
ARIAN
۱۹ بهمن ۱۳۹۶مگه توی دوئل لتیتود و لکسوس es،
لکسوس بالا نیومد؟
Ali
۱۹ بهمن ۱۳۹۶لکسس es رو بردن تو گروه میدسایز های لوکس
Hamid...Audi
۱۹ بهمن ۱۳۹۶کره ای ها فقط بلدن اسب بخار ببرن بالا.توان لتیتیود حدود ۵۰ اسب کمتره ، گشتاورش هم ۱۰ نیوتن متر کمتره در عوض شتابش یک ثانیه سریع تره و مصرفشم کمتره.
دلیلی نمیبینم به آزرا رای بدم.
amin
۱۹ بهمن ۱۳۹۶خودروی ۸ سال پیش و ۳۰درصد ارزانتر رو با خودروی امروز مقایسه کردن اصلا منصفانه نیست ,
با این وجود میبینیم که به لحاظ پرفورمنس رنو در جایگاه بالاتری قرار میگیره
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶مقایسه عادلانه ای نیست…
چند سال اختلاف سنی دارن….
اما در خصوص ازارا…کلیت طراحی خیلی به محصولات اینفینیتی شباهت داره
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶یه سوال….
چرا تصاویر و بررسی این مدل آزارا محدود و ناقصه؟؟؟
تو سایتهای معتبر اصلا” نشونی ازش نیست و تصاویرش هم فقط در ابعاد کوچک و تعداد محدود موجوده
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶نکته شاخص در طراحی آزارا، چراغهای عقب متصل به همه، که شده هویت ازارا… أئودی در a8 به نحو خارق العاده ای ارتقائش داد..
روی دوو اسپیرو هم چنین چراغی نصب بود که نمای زیبایی به پشت ماشین میداد
اما خوب یادمه اولین بار این نوع چراغ رو با میتسوبیشی گالانت مدلهای 93،94 میلادی دیدم که به عینکی معروف شدن
اتومبیلی با طراحی فراتر از زمان خودش
جدا” اگه اون طرح باز طراحی بشه، باز هم فروش خواهد کرد
اگر خودروساز وطنی یه همچین ماشینی رو سالها روی خط تولید نگه میداشت و به روز میکرد، منطقی تر بود!!!
احمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶آزرا هم اسب بخارش بیشتره هم گشتاورش هر دوی گشتاور و اسب بخار روی شتاب تاثیر مستقیم دارند حالا اگه گشتاور رنو بیشتر بود باز قابل هضم ولی نیست نشون میده شتاب صفر تا صد شاید جا به جا نوشتید یه اشتباهی شده شاید
amin
۱۹ بهمن ۱۳۹۶میتسوبیشی لنسر به من یاد داد که اعداد و ارقام توان و گشتاور و… روی کاغذ را اصلا نباید ملاک قضاوت خودرو قرار داد
mehran911
۱۹ بهمن ۱۳۹۶از نظر من فارق از هر گونه عدد و رقمی آزرا خودروی برتریست
net
۱۹ بهمن ۱۳۹۶این مدل ازرا گرنجور جدید خیلی طراحی داخلی وبیرونی زشتی داره و حال ادم بهم میخوره .خاک بر سر هیوندای که طراحی زیباترین ماشینش یعنی هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر داد
net
۱۹ بهمن ۱۳۹۶هیوندای ملیاردها دلار هزینه کرد برای طراحی گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی تا یکی از بهترین طراحان جهان را از شرکت بی ام و رو استخدام کرد.واقعا تعجبم چرا اومد طراحی گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر داد.سقف سانروف بزرگ و زیباگرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی می ارزد به کل این ازرا جدید.الکی نبود کلارسون عاشق طراحی گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی شده بود
net
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ساعت انالوگ و ال سی دی روی داشبورد و چراغ جلو ازرا جدید خیلی تو ذوق میزنه و زشته.عاشق چراغ جلو و عقب و سقف سانروف بزرگ و زیبا گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی هستم و طراحی داخلی زیبایی داره گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی
روزبه
۱۹ بهمن ۱۳۹۶کاش با تلیسمان میشد …
Love Cars
۱۹ بهمن ۱۳۹۶طراحی این نسل هیوندای آزرا لوکستر و با پرستیژتر شده و درکل عالیه ولی عملکرد و راحتیشو تا پشتش نشینی نمیشه نظر داد.
Mohsen
۱۹ بهمن ۱۳۹۶شتاب صفر تا صد ها ازرا درسته؟! 50 اسب بخار بیشتر 10 نیوتون متر گشتاور بیشتر دوتا دنده بیشتر 1 ثانیه کند تر؟!
ازرا خیلی بهتره
لتیتود خیلی قدیمی به نظر می یاد ولی اون قسمت ساعت وصفحه نمایش ازرا اصلا قشنگ نیست خیلی بد در اومده
AK_007
۲۰ بهمن ۱۳۹۶اندازشون مطرحه
حسن
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ازرا عین قند و نبات خرید فروش میشه اصلا قابل قیاس نیستن با هم برا همین امار و ارقام و تیپش هست که خیلی تنوع خریدار داره یعنی کلا تو بازارمعجونیه برا خودش هیچ خریداری ردش نمیکنه
حسن
۱۹ بهمن ۱۳۹۶البته تا قبل از تعرفه ی دولت
مهدی
۲۰ بهمن ۱۳۹۶من به شخصه هنوز ندیدم کره ای ها به درک درستی از ساخت سیستم تعلیق برسن . اسپرت هاشون واقعا اسپرت نیستن کامفورت هاشون هم واقعا راحت نیستن واسه همین هیچوقت یه فرانسوی با سیستم تعلیق عالی رو با یه هیوندای مقایسه نمیکنم
حسن
۲۳ بهمن ۱۳۹۶سلام مهدی جان بنده از شما بابت سوء تفاهمی که پیش اومد معذرت خواهی میکنم جو بد بود اون اشتباه بنده واقعا تحت تاثیر شرایط ناخواسته پیش اومد شما به بزرگواری خودت حلال کنید. بین این دو تا هم فقط شرایط خرید و فروش در بازار ایران را گفتم. با عرض پوزش مجددسلامت باشی و پاینده.
Farzad
۱ دی ۱۳۹۸در کل هم اگه حساب کنی محصولات رنو بهتر از هیوندا هستن .