مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت نوزدهم، اولین دوئل از گروه سدانهای فوق لوکس
رولزرویس فانتوم
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۷
نسل کنونی: هشتم
پلتفرم: معماری لوکس رولزرویس
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۹۵ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۴۶ دستگاه
گارانتی: چهار سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: سکوت فوقالعاده، کابین هنرمندانه، سواری و رفتار بسیار آرام و راحت
نقاط منفی: قیمت بسیار گران، مصرف سوخت بالای پیشرانهٔ V12
رولزرویس گوست
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹
نسل کنونی: اول
پلتفرم: بامو سری ۷
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶۶ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۹۴ دستگاه
گارانتی: چهار سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ قدرتمند، برخورداری از بیشتر ویژگیهای برادر بزرگتر با قیمت کمتر
نقاط منفی: قیمت گران حتی در مقایسه با بنتلی، وزن سنگین
مقایسهٔ مشخصات فنی
رولزرویس فانتوم | رولزرویس گوست | |
پیشرانه | ۶.۷۵ لیتری V12 | ۶.۶ لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۷۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۵ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۸ ثانیه | ۱۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر (ترکیبی) | ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۳۱۸ گرم/کیلومتر | ۳۲۷ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۲۵۶۲ کیلوگرم | ۲۵۱۷ کیلوگرم |
طول | ۵.۷۷ متر | ۵.۴۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۵۵ متر | ۳.۲۹ متر |
حجم صندوق بار | ۵۴۰ لیتر | ۴۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۴ یا ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۶۴,۱۲۵ پوند | ۲۳۵,۳۰۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۴۲۰,۳۲۵ دلار | ۳۰۸,۳۰۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۴۲۰,۳۲۵ دلار | ۳۰۸,۳۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10204380]
Radin
۱۳ دی ۱۳۹۷گوست رو بیشتر میپسندم چون هم ارزونتره حدود ۱۱۰ هزار دلار و هم ظاهرش برام جذاب تره
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۷دقیقا گوست هنوز رولزرویسه اما با ۱۱۰.۰۰۰ دلار قیمت کمتر و هنوز هم مشخصات قابل دفاع!!!
ولی من به فانتوم رای دادم
چرا؟
چون برنده به فینال میره و ملاک انتخاب بهترین سدان لوکسه!
که هم واسه خریدارانش قیمت بالاتر مهم نیست
هم ممکنه رولزرویس ضعیفتر چون ارزانتره بره فینال و اونجا بخاطر مشخصات فنی حذف بشه
پس من مدل قویتر رو انتخاب میکنم
.
اما در واقعیت حتی اگه مولتی میلیاردر هم باشم گوست+ یه ماشین ۱۱۰.۰۰۰ دلاری لوکس دیگه رو به فانتوم ترجیح میدم
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۷فانتوم نماد رولزرویسه پس هیجوره نمیشه ازش گذشت و به گوست رأی داد.
نیما
۱۳ دی ۱۳۹۷فقط رولز رویس رقیب رولز رویس ؟ D:
رضا
۱۳ دی ۱۳۹۷این چه وضعیه ؟ چرا رولزرویس با رولزرویس ؟
یهو خودتون سری S و از اول برنده اعلام میکردید دیگه
سردبیر
۱۳ دی ۱۳۹۷درود. از مرحله نخست هم روند دوئل ها به این شکل بوده که خودروهای یک برند یا برندهای زیرمجموعه یک کمپانی در همان ابتدا روبروی هم قرار گیرند تا تکلیف خودروی محبوب تر مشخص شود. در ضمن اگر چینش دیگری درنظر گرفته می شد احتمال قرارگیری هر دو خودروی رولز رویس در فینال هم وجود داشت و ممکن بود به آن چینش هم همین انتقادی که شما وارد کرده اید، وارد آید.
ارادت
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۷دقیقا مشکل دوئل نکردن ۲ خودروی یه برند در مراحل قبل فینال همینه
بهتره خودروی قویتر هر برند در فینالباشه
و ترجیحا ۲ برند در هر شاخه فینال رو برگزار کنن که هم جذابتر بشه هم قویترین خودروی هر کمپانی به فینال برسه
Hossein
۱۳ دی ۱۳۹۷با سلام خدمت سردبیر محترم
آئودی a5 و آئودی a4
فولکس واگن پولو و آئودی a1
تویوتا تاکوما و تویوتا هایلوکس
رنجروور اسپرت و رنجروور ولار
مرسدس glc و مرسدس glc کوپه ( خیلی جالب میشد اگه با این چینش هر دو تا فینال میومدن و ما شاهد این فینال جذاب میشدیم )
کادیلاک cts و کادیلاک xts
پرادو و فورچنر
اینها چندتا از نمونه هایی بودن که دوئل مستقیم نداشتن
فکر میکنم تعداد بیشتری باشه
اگر که در یک گروه قرار گرفتن پس قرار نگرفتنشون به بهونه کوپه و غیر کوپه و یا هر دلیل دیگه خیلی جالب نبود و یجورایی برندهایی که یک نماینده تو اون گروه داشتن رقابتشون سخت تر شد
علی رضا
۱۳ دی ۱۳۹۷برنده نهایی این دوئل : مرسدس میباخ ??
ایلیا
۱۳ دی ۱۳۹۷میباخ عالیه، ولی توی این کلاس نیست!
علی رضا
۱۳ دی ۱۳۹۷مگه میشه مگه داریم
پس تو کدوم کلاسه ؟؟
Just bentley continental
۱۳ دی ۱۳۹۷اتفاقا فینال باید بین دو ابر لوکس دنیا یعنی فانتوم و مولسان باشه.
iman
۱۳ دی ۱۳۹۷فانتوم سلطان بلا منازع این سگمنته
Amir Machine
۱۳ دی ۱۳۹۷توربوشارژرهای موتور فانتوم دقیقاً چه کاری انجام میدن؟
6.7 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو فقط 570 اسب؟
البته تو ماشینهای لوکس موتور رو خیلی تحت فشار قرار نمیدن تا آرامش ماشین بههم نخوره اما نه دیگه تا این حد، این قدرت رو از یه موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی هم میشه گرفت
آستونمارتین DB11: موتور 5.2 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 610 اسب
مرسدس S65: موتور 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 630 اسب
بنتلی کانتیننتال: موتور 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 635 اسب
لامبورگینی اونتادور SVJ: موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی 770 اسب
فراری سوپرفست: موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی 800 اسب
M
۱۳ دی ۱۳۹۷بزرگوار هزار بار خود من به این سوال جواب دادم
خب خودت سه نگاه کلی به لیستت بنداز! سر و صدایی که انجین هایی که در لیست نام برده شد به شدت جذابن اما به درد کلاس فانتوم نمیخورن !
ببین موتور ساخت بی ام دابلیو هست بی ام دابلیو خودش همین قدرتی که از 12 سیلندر 6.7 لیتری توربو شارژمیگیره رو از همون موتور 4.4 لیتری هشت سیلندری که روی M5 هست هم گرفته میتونست همون رو نصب کنه
ولی تو لرزش و سر و صدای موتور فانتوم رو ببین ! آدم دهنش باز میمونه !یه قلب 12 سیلندره که در مقایسه ای که انجام شد دیدیدم از یه هاچ بک الکتریکی سرو صدا و لرزشش کمتره !
بی ام دابلیو خیلی کمتر از ماشینایی که گفتی به موتور فشار آورده ! خیییلی کمتر!که نتیجش شده این که سرو صدا و لرزشش و صد البته استهلاک نزدیک صفره !
من نمیگم شرکتای دیگه کار بدی کردن فشار آوردن میگم مقایست بی معنیه اونا سوپر اسپرتن و قدرت و هیجان و سر وصدا میخوان اما این اصلا اونجوری نیست باید آروم و بی لرزش و شیک باشه !
Amir Amini
۱۳ دی ۱۳۹۷موتور گوست و ریس برای بی ام و هستش ولی موتور فانتوم و کولیان برای خود رولزرویس هستش که متاسفانه اینو تو برسی ها نمیگن و تو فانتوم و کولیان موتور از بی ام و قرض گرفته نشده و از اول خود رولزرویس ساختش
M
۱۳ دی ۱۳۹۷در ضمن اینم بهت بگم فراری 812 که گفتی 788 تاس نه 800
Amir Amini
۱۳ دی ۱۳۹۷استون مارتین از همون موتور 5.2 لیتری 700 اسب بخار گرفته برا DBS superlegra ولی خب چیزی که هست اون یه ماشین کوپه و این یه سدان لوکس که کمتر کسی میاد ازش تمام قدرتشو بیرون بکشه چون اگه نگاه کنید روی 250 کیلومتر در ساعت قفل شده اگه ملاک قدرت و سرعت بود این کارو نمیکردن ملاک 12 سیلندر بودن رولزرویس ام اینه که ابهت 12 سیلندر روی این بدنه و برند باشه و اون توربو ام شاید بخاطر اینه که از قوانین پی روی کنن وگرنه مطمئنم همین موتورو اگه بخان با توربو قوی عرضه کنن میتونن تا 1000 اسب بخارم ازش قدرت بگیرن
Amir Machine
۱۳ دی ۱۳۹۷M
دوست عزیز، همۀ اون ماشینهایی که مثال زدم سوپراسپرت نیستن
مرسدس S65 یه سدان لوکسه و با موتور V12 توئین توربو
موتور این ماشین با حجم کمتر، 630 اسب قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور داره
یا مثلاً بنتلی مولسان که اونم یه سدان فوق لوکس و دقیقاً همکلاس فانتومه، به موتور 6.75 لیتری V8 تنفس طبیعی مجهزه که 540 اسب بخار قدرت داره درحالیکه مولسان هم در سکوت و آرامش هیچ دست کمی از فانتوم نداره
خودم هم گفتم که نخواستن به موتور فانتوم فشار بیارن اما حرف من اینه که این قدرت رو میشد بدون استفاده از توربوشارژ (که چندان با شخصیت فوق لوکس فانتوم هماهنگ نیست) بدست آورد، بدون اینکه فشار چندانی هم به موتور وارد بشه
بیشک یه موتور V12 تنفس طبیعی بیشتر با شخصیت فانتوم سازگار و هماهنگه تا توئین توربو، اونم با این مصرف سرسامآور
در مورد قدرت فراری هم من قدرتها رو به واحد PS نوشتم، اون که شما میگی hp هست
واحدهای hp و ps اختلافی جزئی با هم دارن (هر ps برابر با 0.98 hp هست)
خودروسازان اروپایی قدرت ماشینهاشون رو به ps اعلام میکنن و آمریکاییها به hp
shirko
۱۳ دی ۱۳۹۷درسته که ابهت و کلاس رلزرویس بالاتر از بنزه ، ولی با احترام ، بنده مرسدس اس کلاس میباخ و انتخاب می کنم .
Bideski
۱۳ دی ۱۳۹۷به نظرم هر چهار تا لیاقت اول شدن رو دارن اما از بین این دوتا رولزرویس من که سریع فانتوم رو انتخاب می کنم و برای کسی که چنین ماشینایی میخره اصلا قیمت مهم نیست و فقط لوکس بودن واشرافیت مهمه پس دلیلی نداره که از بین گوست و فانتوم، فانتوم رو انتخاب نکنیم. ???
مهدی
۱۳ دی ۱۳۹۷فانتوم بهترین در این کلاس هستش وبعدش بنتلی مولسان.موتورترند۲بار بنتلی مولسان رو بامرسدیs65 ومیباخ مقایسه کرد که در هردو بنتلی مولسان پیروز رقابت شد.جالب اینه اون مولسان نسخه قبل فیس لیفت بود.
پدال چرا عکس نسخه ارزون تر وساده تر فانتوم رو گذاشتی.نسخه لوکس ترش صندلی های به شدت لوکس تری داره باطراحی داخلی خیلی باشکوه تر
مهدی
۱۳ دی ۱۳۹۷https://cdn01.zoomit.ir/2017/10/434a5387-2001-4078-959e-f08907598cd1.jpg
https://i.gaw.to/content/photos/32/24/322497_2018_Rolls-Royce_Phantom.jpg
http://i.wheelsage.org/pictures/r/rolls_royce/rolls-royce_phantom_ewb_a_moment_in_time/rolls-royce_phantom_ewb_a_moment_in_time_2.jpeg
اینم عکس های مدل لوکس تر فانتوم.چون دومدل داره.یکی عکس هایی که پدال گذاشته ویکی این که مدل لوکس ترهستش باکابین بزرگتر
Car Lover
۱۳ دی ۱۳۹۷ی گوست درکنارش ی AMG GT به جای ی فانتوم
مهدی
۱۳ دی ۱۳۹۷https://cdn.motor1.com/images/mgl/NzYRY/s1/rolls-royce-phantom-on-display-for-first-time.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/RR_Phantom_VIII_at_European_Motor_Show_Brussels_2018_003.jpg
Mad.z.Max
۱۳ دی ۱۳۹۷واااای اکانت دومیتم رفت : ))
اشکان
۱۳ دی ۱۳۹۷همه برن کنار فقط فانتوم بمونه
حمیدرضا
۱۳ دی ۱۳۹۷گوست بی نظبیره ولی فانتوم یه تاریخچست یه زمانی به جز پادشاهان اساسا به کس دیگه ای فروخته نمیشد البته اگر اشتباه نکنم
امیر
۱۳ دی ۱۳۹۷اصن دلیلی نداره فانتومو انتخاب نکنم
همه چیش بهتره
مصرف سوختش و قیمتش اصن مهم نیس
طراحی بهتر و فنی بهتر
جالب بود ک نمیدونستم گوست از پلت فرم سری 7 استفاده کرده!!!
پارسا بهنام فر
۲۰ خرداد ۱۳۹۸به نظر من هر دو شون خوبن
فنتوم همچون تجربه ای از اینده و گوست شاهکار خودرو سازی انگلیس
pooya
۷ اسفند ۱۴۰۰فانتوم ابعادش خیلیییییی بزرگه