رولز رویس

دوئل رولزرویس فانتوم و رولزرویس گوست

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت نوزدهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های فوق لوکس

دوئل‌های گروه سدان‌های فوق لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

رولزرویس فانتوم

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۷

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: معماری لوکس رولزرویس

امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۹۵ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۴۶ دستگاه

گارانتی: چهار سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: سکوت فوق‌العاده، کابین هنرمندانه، سواری و رفتار بسیار آرام و راحت

نقاط منفی: قیمت بسیار گران، مصرف سوخت بالای پیشرانهٔ V12

 

رولزرویس گوست

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: ب‌ام‌و سری ۷

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶۶ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۹۴ دستگاه

گارانتی: چهار سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: پیشرانهٔ قدرتمند، برخورداری از بیشتر ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر با قیمت کمتر

نقاط منفی: قیمت گران حتی در مقایسه با بنتلی، وزن سنگین

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

رولزرویس فانتوم

رولزرویس گوست

پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 ۶.۶ لیتری V12
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۷۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۵ ثانیه ۴.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۸ ثانیه ۱۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۳۱۸ گرم/کیلومتر ۳۲۷ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۹۰ لیتر ۸۰ لیتر
وزن ۲۵۶۲ کیلوگرم ۲۵۱۷ کیلوگرم
طول ۵.۷۷ متر ۵.۴۰ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۵۵ متر ۳.۲۹ متر
حجم صندوق بار ۵۴۰ لیتر ۴۹۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ یا ۵ نفر ۴ یا ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۳۶۴,۱۲۵ پوند ۲۳۵,۳۰۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۴۲۰,۳۲۵ دلار ۳۰۸,۳۰۰ دلار
قیمت موردبررسی ۴۲۰,۳۲۵ دلار ۳۰۸,۳۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10204380]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    گوست رو بیشتر میپسندم چون هم ارزونتره حدود ۱۱۰ هزار دلار و هم ظاهرش برام جذاب تره

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. محمد

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا گوست هنوز رولزرویسه اما با ۱۱۰.۰۰۰ دلار قیمت کمتر و هنوز هم مشخصات قابل دفاع!!!
      ولی من به فانتوم رای دادم
      چرا؟
      چون برنده به فینال میره و ملاک انتخاب بهترین سدان لوکسه!
      که هم واسه خریدارانش قیمت بالاتر مهم نیست
      هم ممکنه رولزرویس ضعیف‌تر چون ارزان‌تره بره فینال و اونجا بخاطر مشخصات فنی حذف بشه
      پس من مدل قوی‌تر رو انتخاب میکنم
      .
      اما در واقعیت حتی اگه مولتی میلیاردر هم باشم گوست+ یه ماشین ۱۱۰.۰۰۰ دلاری لوکس دیگه رو به فانتوم ترجیح میدم

      موافقم 6
      مخالفم 5
  2. محمد

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    فانتوم نماد رولزرویسه پس هیجوره نمیشه ازش گذشت و به گوست رأی داد.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. نیما

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    فقط رولز رویس رقیب رولز رویس ؟ D:

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. رضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این چه وضعیه ؟ چرا رولزرویس با رولزرویس ؟
    یهو خودتون سری S و از اول برنده اعلام میکردید دیگه

    1. سردبیر

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (761 ديدگاه)

      درود. از مرحله نخست هم روند دوئل ها به این شکل بوده که خودروهای یک برند یا برندهای زیرمجموعه یک کمپانی در همان ابتدا روبروی هم قرار گیرند تا تکلیف خودروی محبوب تر مشخص شود. در ضمن اگر چینش دیگری درنظر گرفته می شد احتمال قرارگیری هر دو خودروی رولز رویس در فینال هم وجود داشت و ممکن بود به آن چینش هم همین انتقادی که شما وارد کرده اید، وارد آید.
      ارادت

      1. محمد

        ۱۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        دقیقا مشکل دوئل نکردن ۲ خودروی یه برند در مراحل قبل فینال همینه
        بهتره خودروی قویتر هر برند در فینالباشه
        و ترجیحا ۲ برند در هر شاخه فینال رو برگزار کنن که هم جذابتر بشه هم قویترین خودروی هر کمپانی به فینال برسه

      2. Hossein

        ۱۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (157 ديدگاه)

        با سلام خدمت سردبیر محترم

        آئودی a5 و آئودی a4
        فولکس واگن پولو و آئودی a1
        تویوتا تاکوما و تویوتا هایلوکس
        رنجروور اسپرت و رنجروور ولار
        مرسدس glc و مرسدس glc کوپه ( خیلی جالب میشد اگه با این چینش هر دو تا فینال میومدن و ما شاهد این فینال جذاب میشدیم )
        کادیلاک cts و کادیلاک xts
        پرادو و فورچنر

        اینها چندتا از نمونه هایی بودن که دوئل مستقیم نداشتن
        فکر میکنم تعداد بیشتری باشه

        اگر که در یک گروه قرار گرفتن پس قرار نگرفتنشون به بهونه کوپه و غیر کوپه و یا هر دلیل دیگه خیلی جالب نبود و یجورایی برندهایی که یک نماینده تو اون گروه داشتن رقابتشون سخت تر شد

  5. علی رضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    برنده نهایی این دوئل : مرسدس میباخ ??

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ایلیا

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      میباخ عالیه، ولی توی این کلاس نیست!

      1. علی رضا

        ۱۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        مگه میشه مگه داریم
        پس تو کدوم کلاسه ؟؟

    2. Just bentley continental

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (563 ديدگاه)

      اتفاقا فینال باید بین دو ابر لوکس دنیا یعنی فانتوم و مولسان باشه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. iman

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    فانتوم سلطان بلا منازع این سگمنته

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Amir Machine

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    توربوشارژر‌های موتور فانتوم دقیقاً چه کاری انجام میدن؟
    6.7 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو فقط 570 اسب؟
    البته تو ماشین‌های لوکس موتور رو خیلی تحت فشار قرار نمیدن تا آرامش ماشین به‌هم نخوره اما نه دیگه تا این حد، این قدرت رو از یه موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی هم میشه گرفت
    آستون‌مارتین DB11: موتور 5.2 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 610 اسب
    مرسدس S65: موتور 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 630 اسب
    بنتلی کانتیننتال: موتور 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو 635 اسب
    لامبورگینی اونتادور SVJ: موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی 770 اسب
    فراری سوپرفست: موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی 800 اسب

    1. M

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      بزرگوار هزار بار خود من به این سوال جواب دادم
      خب خودت سه نگاه کلی به لیستت بنداز! سر و صدایی که انجین هایی که در لیست نام برده شد به شدت جذابن اما به درد کلاس فانتوم نمیخورن !
      ببین موتور ساخت بی ام دابلیو هست بی ام دابلیو خودش همین قدرتی که از 12 سیلندر 6.7 لیتری توربو شارژمیگیره رو از همون موتور 4.4 لیتری هشت سیلندری که روی M5 هست هم گرفته میتونست همون رو نصب کنه
      ولی تو لرزش و سر و صدای موتور فانتوم رو ببین ! آدم دهنش باز میمونه !یه قلب 12 سیلندره که در مقایسه ای که انجام شد دیدیدم از یه هاچ بک الکتریکی سرو صدا و لرزشش کمتره !
      بی ام دابلیو خیلی کمتر از ماشینایی که گفتی به موتور فشار آورده ! خیییلی کمتر!که نتیجش شده این که سرو صدا و لرزشش و صد البته استهلاک نزدیک صفره !
      من نمیگم شرکتای دیگه کار بدی کردن فشار آوردن میگم مقایست بی معنیه اونا سوپر اسپرتن و قدرت و هیجان و سر وصدا میخوان اما این اصلا اونجوری نیست باید آروم و بی لرزش و شیک باشه !

      1. Amir Amini

        ۱۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        موتور گوست و ریس برای بی ام و هستش ولی موتور فانتوم و کولیان برای خود رولزرویس هستش که متاسفانه اینو تو برسی ها نمیگن و تو فانتوم و کولیان موتور از بی ام و قرض گرفته نشده و از اول خود رولزرویس ساختش

    2. M

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      در ضمن اینم بهت بگم فراری 812 که گفتی 788 تاس نه 800

    3. Amir Amini

      ۱۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      استون مارتین از همون موتور 5.2 لیتری 700 اسب بخار گرفته برا DBS superlegra ولی خب چیزی که هست اون یه ماشین کوپه و این یه سدان لوکس که کمتر کسی میاد ازش تمام قدرتشو بیرون بکشه چون اگه نگاه کنید روی 250 کیلومتر در ساعت قفل شده اگه ملاک قدرت و سرعت بود این کارو نمیکردن ملاک 12 سیلندر بودن رولزرویس ام اینه که ابهت 12 سیلندر روی این بدنه و برند باشه و اون توربو ام شاید بخاطر اینه که از قوانین پی روی کنن وگرنه مطمئنم همین موتورو اگه بخان با توربو قوی عرضه کنن میتونن تا 1000 اسب بخارم ازش قدرت بگیرن

      1. Amir Machine

        ۱۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        M
        دوست عزیز، همۀ اون ماشین‌هایی که مثال زدم سوپراسپرت نیستن
        مرسدس S65 یه سدان لوکسه و با موتور V12 توئین توربو
        موتور این ماشین با حجم کمتر، 630 اسب قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور داره
        یا مثلاً بنتلی مولسان که اونم یه سدان فوق لوکس و دقیقاً هم‌کلاس فانتومه، به موتور 6.75 لیتری V8 تنفس طبیعی مجهزه که 540 اسب بخار قدرت داره درحالیکه مولسان هم در سکوت و آرامش هیچ دست کمی از فانتوم نداره
        خودم هم گفتم که نخواستن به موتور فانتوم فشار بیارن اما حرف من اینه که این قدرت رو میشد بدون استفاده از توربوشارژ (که چندان با شخصیت فوق لوکس فانتوم هماهنگ نیست) بدست آورد، بدون اینکه فشار چندانی هم به موتور وارد بشه
        بی‌شک یه موتور V12 تنفس طبیعی بیشتر با شخصیت فانتوم سازگار و هماهنگه تا توئین توربو، اونم با این مصرف سرسام‌آور
        در مورد قدرت فراری هم من قدرت‌ها رو به واحد PS نوشتم، اون که شما میگی hp هست
        واحدهای hp و ps اختلافی جزئی با هم دارن (هر ps برابر با 0.98 hp هست)
        خودروسازان اروپایی قدرت ماشین‌هاشون رو به ps اعلام میکنن و آمریکایی‌ها به hp

  8. shirko

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    درسته که ابهت و کلاس رلزرویس بالاتر از بنزه ، ولی با احترام ، بنده مرسدس اس کلاس میباخ و انتخاب می کنم .

  9. Bideski

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    به نظرم هر چهار تا لیاقت اول شدن رو دارن اما از بین این دوتا رولزرویس من که سریع فانتوم رو انتخاب می کنم و برای کسی که چنین ماشینایی میخره اصلا قیمت مهم نیست و فقط لوکس بودن واشرافیت مهمه پس دلیلی نداره که از بین گوست و فانتوم، فانتوم رو انتخاب نکنیم. ???

  10. مهدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فانتوم بهترین در این کلاس هستش وبعدش بنتلی مولسان.موتورترند۲بار بنتلی مولسان رو بامرسدیs65 ومیباخ مقایسه کرد که در هردو بنتلی مولسان پیروز رقابت شد.جالب اینه اون مولسان نسخه قبل فیس لیفت بود.

    پدال چرا عکس نسخه ارزون تر وساده تر فانتوم رو گذاشتی‌.نسخه لوکس ترش صندلی های به شدت لوکس تری داره باطراحی داخلی خیلی باشکوه تر

  11. مهدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    https://cdn01.zoomit.ir/2017/10/434a5387-2001-4078-959e-f08907598cd1.jpg

    https://i.gaw.to/content/photos/32/24/322497_2018_Rolls-Royce_Phantom.jpg

    http://i.wheelsage.org/pictures/r/rolls_royce/rolls-royce_phantom_ewb_a_moment_in_time/rolls-royce_phantom_ewb_a_moment_in_time_2.jpeg
    اینم عکس های مدل لوکس تر فانتوم.چون دومدل داره.یکی عکس هایی که پدال گذاشته ویکی این که مدل لوکس ترهستش باکابین بزرگتر

  12. Car Lover

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ی گوست درکنارش ی AMG GT به جای ی فانتوم

  13. Mad.z.Max

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    واااای اکانت دومیتم رفت : ))

  14. اشکان

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    همه برن کنار فقط فانتوم بمونه

  15. حمیدرضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    گوست بی نظبیره ولی فانتوم یه تاریخچست یه زمانی به جز پادشاهان اساسا به کس دیگه ای فروخته نمیشد البته اگر اشتباه نکنم

  16. امیر

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    اصن دلیلی نداره فانتومو انتخاب نکنم
    همه چیش بهتره
    مصرف سوختش و قیمتش اصن مهم نیس
    طراحی بهتر و فنی بهتر
    جالب بود ک نمیدونستم گوست از پلت فرم سری 7 استفاده کرده!!!

  17. پارسا بهنام فر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هر دو شون خوبن
    فنتوم همچون تجربه ای از اینده و گوست شاهکار خودرو سازی انگلیس

  18. pooya

    ۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فانتوم ابعادش خیلیییییی بزرگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا