بهطور سنتی نمایشگاه خودروی ژنو میزبان هایپرکارهای قدرتمندی بوده است. نمایشگاه امسال هم قرار بود این سنت را ادامه دهد و هایپرکار الکتریکی ریماک C-Two و بوگاتی شیرون پور اسپورت در آن معرفی شوند اما شیوع ویروس کرونا باعث لغو این رویداد معتبر دنیای خودرو شد. کمپانیهای کمتر شناخته شده هم میخواستند از فرصت برگزاری نمایشگاه ژنو برای مطرح کردن خود استفاده کنند اما خب اینگونه نشد.
اما یک کمپانی تیونینگ یونانی با نام اسپایروس پانوپولوس اتوموتیو به دنبال معرفی هایپرکار جدید کایوس (Chaos) در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۱ است. این هایپرکار مرموز قبلاً در تیزرها دیده شده ولی سازنده آن تصاویر و اطلاعات جدیدی از آن را منتشر ساخته است. ما در تصاویر این خودرو میتوانیم نمای عقب، چهار خروجی اگزوز تیتانیومی و چراغهای عقب LED تولید شده با تکنولوژی پرینت سهبعدی را ببینیم.
طراحی آینده نگرانه ی این خودرو بسیار برجسته بوده اما انتظار نداریم به این زودیها آن را بهصورت کامل ببینیم. اسپایروس پانوپولوس تائید کرده تا زمان معرفی خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۱ تصاویر یا اطلاعات بیشتری از آن را در اختیار رسانهها قرار نخواهد داد.
نیروبخش این هایپرکار پیشرانه ۱۰ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با دو نوع تنظیم خواهد بود. نسخه پایه قدرت ۲۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت درحالیکه قدرت نسخه پرچمدار به ۳۰۰۰ اسب بخار خواهد رسید. نسخه پایه از بنزین عادی استفاده خواهد کرد و تا دور ۱۱ هزار دوران خواهد کرد. اگر خواهان نسخه قوی ۳۰۰۰ اسبی باشید باید از سوخت E85 استفاده کنید که در این صورت ردلاین هم به ۱۲ هزار افزایش مییابد که حتی بیشتر از استون مارتین والکری میباشد.
این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها منتقل خواهد شد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۲ ثانیهای را ثبت خواهد کرد. این کمپانی میگوید Chaos بیش از ۱۰ سال جلوتر از زمان خود خواهد بود.
البته بسیاری از کمپانیها قول ساخت هایپرکارهای ساختارشکن در سالهای قبل را داده اما از دستیابی به این هدف ناکام ماندهاند. قضاوت ما درباره این خودرو فعلاً نهایی نخواهد بود و باید منتظر نسخههای تولیدی باشیم.
اسپایروس پانوپولوس اولین تیونری نیست که چنین پروژهای را راه انداخته و برای مثال گمبالا به عنوان تیونر پورشه در حال ساخت هایپرکار ۸۰۰ اسبی میباشد.
Joker
۳۰ فروردین ۱۳۹۹دیگه قمپز در کردن بین خودروسازا یه چیز عادیه، کار را آن کرد که تمام کرد…
مهراد
۳۰ فروردین ۱۳۹۹با اینکه شما عموما نظرات رادیکال داری ولی در برخی موارد بشدت باهاتون موافقم از جمله همین نظر
اینکه باباهه رو کاغذ بیاد بگه من فلان و بهمان میکنم مفت نمیارزه مففففتتتت نمیارزه ، نه تنها در دنیای خودرو بلکه هر جای دیگه حرف باد هواس بیاید رو عمل ثابت کنید
وگرنه اگر به حرف باشه من و ننه صمد تو زیر زمین یه هایپر کار تولید کردیم در نسخه پایه ۶۰۰۰ اسب بخار روی چرخ هاااا !! طرح و رندر هم و منبع هم اگر میخواید سه سوت با یه برنامه کامپیوتری خیلی قشنگ تر از این درست میکنم
مهراد
۳۰ فروردین ۱۳۹۹درد و بلای کونیک زگ و بوگاتی بخوره تو سر هایپر سازای تقلبی
فقط امیدوارم هنسی و اس اس سی نا امیدم نکنن چون سالهاست منتظر رکورد شکنی ماشیناشونم
سینا BMW
۳۰ فروردین ۱۳۹۹ما خیلی وقته منتظریم که SSC جدید بیاد. خدا کنه یکی از این اخبار هایپر کار ها واقعی باشه ، حداقل مدل تولیدی داشته باشه با پرفورمنس ضعیف تر ایرادی نداره،
Hamidreza
۳۰ فروردین ۱۳۹۹هایپر کار افلاطون!
شت ردلاین!!
Amir.z
۳۰ فروردین ۱۳۹۹فکر کن همکارت تو اتاق ازت بپرسه شنیدم ماشین جدید خریدی اسمش چیه؟ توام شروع میکنی به گفتنش که میبینی وقت اداری تموم شد
اسپایروس پالوتوس منولوس وشلولس شعله دوست؟؟؟؟ اصن دقیقا چند نفر رو ماشین کار کردن؟
پارسا
۳۱ فروردین ۱۳۹۹اسمش کایوس نیست البته ، کیاُس خونده میشه
شمشیر کریتوس
دوستان اهل دل میدونن
رزیتا
۳۰ فروردین ۱۳۹۹فقط هفتا کشور تو دنیا هستن که خودروهای استاندارد تولید میکننو همه ی دنیا هم قبولشون دارنو میتونن تو صنعت خودرو سازی حرف واسه گفتن داشته باشن : ((آمریکا ، آلمان ، ایتالیا ، انگلیس ، فرانسه ، ژاپن و کره جنوبی)) ، کشورایی مثل : ترکیه ، چین ، روسیه ، هند ، یونان و ………. تو صنعت خودروسازی چه حرفی میتونن واسه گفتن داشته باشن ؟؟ فقط میشه گفت یه بنجل ساز دیگه به گروه بنجل سازای قبلی دنیا اضاف شد
masoud
۳۰ فروردین ۱۳۹۹Sweden
رزیتا
۳۰ فروردین ۱۳۹۹آره حق با شماست باید میگفتم هشتا ، شرکت ولوو سوئد رو فراموش کردم
masoud
۳۱ فروردین ۱۳۹۹Koenigsegg
سینا BMW
۳۰ فروردین ۱۳۹۹البته اسپانیا هم است با سئات،بقیشون بدرد نمی خورن
رزیتا
۳۰ فروردین ۱۳۹۹اسپانیا تو صنعت خودرو سازی هیچ اسمو رسمی نداره
♤Angus_812♤
۳۰ فروردین ۱۳۹۹سئات برای اسپانیاس
حسین دهمرد
۳۰ فروردین ۱۳۹۹سئات رو که فولکس کشیده بالا. تقریبا جرمنی محسوب میشه
دانیال
۳۰ فروردین ۱۳۹۹اگه فکر میکنید چین نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه بنظرم تا چند وقت دیگه یه تجدید نظر اساسی خواهید داشت، دلمون بخواد یا نه چین به سرعت از چندین کشوری که شما نام بردید عبور خواهد کرد، حرکت شرکت های بزرگ خودروسازی به سمت همکاری با چینی ها که مدت ها پیش شروع شد نشونه ی ایجاد یک قطب بزرگ توی چینه.
Hamidreza
۳۰ فروردین ۱۳۹۹موافقم
چین درسته که خود شرکت هاش حرفی واسه گفتن ندارند اما واقعا دارن سرمایه گذاری های کلان انجام میدن و زیر مجموعه جذب میکنن
علیرضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۹مثل یه نسیمی میاد و میره .
سینا BMW
۳۰ فروردین ۱۳۹۹هزاران کارگاه ، در تمام نقاط جهان، انواع هایپرکار با نام های مختلف و ظاهر های متفاوت ، با شتاب کمتر از ۲ ثانیه ، که اکثرشون برقی هستن ، معرفی شدن و سپس به طرز نامعلومی دیگه خبری ازشون نشد. فکر کن فراری بگه یه ماشین میسازه و کلی تبلیغات کنه ، آخرش خود ماشین و کارخونش در افق محو بشن، اصلا همچنین چیزی امکان داره؟؟؟
Khosrow
۳۰ فروردین ۱۳۹۹زیر چادر عصبی نشون میده ..
آریا ماشین
۳۰ فروردین ۱۳۹۹واقعیه؟؟؟!!!
♤Angus_812♤
۳۰ فروردین ۱۳۹۹کی میاد بوگاتی و کوینگ زگ رو ول کنه بره ماشین تازه به دوران رسیده یونانی بخره
اونم که همش در حده حرفه
از عقبش خوشم نیومد افتضاح بود
Hadi
۳۱ فروردین ۱۳۹۹همه دنیا دارن هایپرکار میزنن…
امارات،لبنان ،کرواسی و حالا هم یونان!
ولی ما همچنان ماشین های ۳۰ سال پیشو بدون زه بغل و با رینگ فولادی با افتخار تولید میکنیم!
آخه خدا…
gtr
۳۱ فروردین ۱۳۹۹دقیقا… همه پیش رفت کردنو تو افق محوشدم یا درحال اوج گیریو پیشرفتن
ما تو باتلاق گذشته هنوز کپی بنجلای چینوفرانسرو انجام میدیم باافتخار…
ته خلاقیتمونم شده طرح چراغهارو عوض کردن