امروز هم مثل روزهای گذشته با قسمت دیگری از دور دهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال در خدمت شما هستیم. این قسمت به گروه کراساوورهای بزرگ اختصاص دارد که در دوئل قبلی آن شورلت تراورز در برابر نیسان پثفایندر قرار گرفت. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۵۲۵ رأی به ثبت رسیده است که تراورز با دریافت ۱۱۶۰ عدد از آنها و کسب ۷۶ درصد از کل آراء به پیروزی قاطعانهای دست یافته و بااقتدار راهی مرحلهٔ بعدی شد درحالیکه پثفایندر با کسب تنها ۳۶۵ رأی از دور رقابتها کنار رفت. حال امروز در چهارمین و آخرین دوئل گروه کراساوورهای بزرگ یا فول سایز، فورد فلکس و سوبارو ایسنت به میدان رقابت آمدهاند.
فولکسواگن اطلس | هوندا پایلوت | شورلت تراورز | نیسان پثفایندر |
فولکسواگن اطلس | شورلت تراورز | ||
فورد اکسپلورر | مزدا CX-9 | سوبارو ایسنت | فورد فلکس |
مزدا CX-9 | ؟ |
فورد فلکس
فلکس را میتوان عجیبترین کراساوور بزرگ بازار دانست چراکه این خودرو از استایل کاملاً جعبهای شکلی برخوردار است و تقریباً در کل بدنهٔ آن از خطوط صاف استفاده شده است که آنرا به خودرویی متمایز و منحصربهفرد تبدیل کرده است. این کراساوور غیرمتعارف برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۷ رونمایی شد و همچنان طی یک نسل در حال تولید است. البته فلکس برای مدل ۲۰۱۳ مورد فیسلیفت قرار گرفت که این نسخهٔ جدید در نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۱ رونمایی شد. بااینحال طبق گزارشاتی، تولید فلکس به دلیل برآورده نکردن انتظارات فروش فورد، در سال ۲۰۲۰ بدون معرفی نسل جدید خاتمه خواهد یافت. طراحی جعبهای شکل این کراساوور اما به افزایش فضای داخلی آن کمک کرده است بهگونهای که میتواند شش تا هفت نفر را در سه ردیف صندلی و در راحتی کامل حمل نماید درحالیکه در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلیها، هنوز هم صندوق باری به حجم ۵۶۵ لیتر را ارائه میکند. این فضا با خواباندن صندلیهای ردیف سوم و دوم نهایتاً تا ۲۳۵۵ لیتر قابلافزایش است. فلکس روی پلتفرم D4 فورد ساخته شده که با برادر لوکسش یعنی لینکلن MKT مشترک است. این کراساوور فول سایز آمریکایی با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میگردد که هردو از نوع ۳.۵ لیتری V6 بنزینی هستند اما یکی تنفس طبیعی بوده و دیگری اکوبوست توئین توربو است. در دوئل ما نیز فلکس با موتور توئین توربوی خود شرکت کرده است که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخها انتقال پیدا میکند. فلکس با پیشرانهٔ تنفس طبیعی، در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک عرضه میگردد اما نسخهٔ اکوبوست بهصورت استاندارد صرفاً با سیستم چهارچرخ محرک تولید میشود.
سوبارو ایسنت
سوبارو با معرفی مدل ترایبکا در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۵، برای اولین بار به بخش کراساوورهای فول سایز وارد شد. این خودرو دو سال بعد فیسلیفتی را تجربه کرد که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۷ رونمایی شده و با مدل ۲۰۰۸ به بازار آمد. پس از این فیسلیفت، ترایبکا تا سال ۲۰۱۴ روی خط تولید باقی ماند اما با خاتمهٔ تولید آن، سوبارو برای مدتی از بخش کراساوورهای فول سایز سه ردیفه خارج شد. سپس سازندهٔ ژاپنی با معرفی کانسپتی بنام Viziv-7 در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶ پیشنمایشی از یک کراساوور بزرگ سه ردیفهٔ جدید را ارائه نمود و نشان داد که قصد دارد پس از وقفهای کوتاه دوباره به این کلاس وارد شود. سپس در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ سوبارو کانسپت دیگری بنام ایسنت را معرفی کرد که در اصل نسخهٔ تکاملیافتهٔ کانسپت Viziv-7 محسوب میشد و به خودرویی تولیدی نزدیکتر شده بود. همچنین این کانسپت مشخص کرد که کراساوور فول سایز جدید سوبارو، ایسنت نام خواهد داشت. بدین ترتیب نهایتاً در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷ این شرکت رسماً نسخهٔ تولیدی ایسنت را بهعنوان جایگزین ترایبکا رونمایی کرد. ایسنت روی نسخهٔ تجدیدنظر شدهای از پلتفرم جهانی سوبارو ساخته شده که پیشازاین در مدلهای ایمپرزا و کراستِرک بهکار رفته بود. برای این کراساوور فول سایز تنها یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو در نظر گرفته شده که طبق سنت سوبارو از نوع تخت یا باکسر است. این موتور ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن توسط یک گیربکس CVT با حالت شبیهسازی هشت سرعته صورت میگیرد. تمامی تیپهای این کراساوور فول سایز ژاپنی بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. ایسنت در دو نسخهٔ هفتنفره یا هشتنفره قابل سفارش است.
مشخصات فنی
فورد فلکس | سوبارو ایسنت | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۴ لیتری H4 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۳۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۲ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | – |
مصرف سوخت | ۱۳ لیتر (ترکیبی) | ۱۰ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۲۴۳ کیلوگرم | ۲۰۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۲۲۶۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۲ متر | ۵.۰۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۹ متر | ۲.۸۹ متر |
حجم صندوق بار | ۵۶۵/۱۲۲۵/۲۳۵۵ لیتر | ۵۰۵/۱۳۴۵/۲۴۵۰ لیتر |
قیمت پایه | ۳۱,۱۹۰ دلار | ۳۲,۹۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9947782]
(Ali (Chevy nova
۸ اسفند ۱۳۹۶ظاهر سوبارو منطقى تره اما قدرت و گشتاور فورد خىلى بالاتره
بهرام
۸ اسفند ۱۳۹۶مگه میشه به این خوشگل شرقی رای نداد ؟؟؟
درسته قدرت و گشتاور فورد خیلی بالاست ولی تو عمل اختلاف چندانی ندارن و این دم از موفقیت سوبارو میزنه …
???
Amir
۸ اسفند ۱۳۹۶سوبارو نمای داخلی و بیرونش خیلی بهتره ..
(Ali (Chevy nova
۸ اسفند ۱۳۹۶بهتر بود اگه سوبارو نمونه 6 سىلندر داشت تو اىن دوئل حاضر مىشد اما بازم مشخصات فنىش خوبه
در هر حال
محاسن فورد از نظر من تو اىن دوئل:
قدرت بالاتر هستش به مىزان 105 اسب
گشتاور بالاتر هستش به مىزان 100 نىوتن
شتاب بهتر
وزن کم تر
طول و فاصله محورى بىشتر
(Ali (Chevy nova
۸ اسفند ۱۳۹۶موتور 3/5 لىترى فلکس دقىقا همون موتورى هست که قبلا روى موستانگ استفاده مىشد
حتى اىن موتور بخاطر عملکرد خوبى که داره روى سرى f و سرى e فورد هم استفاده مىشه و همىنطور مدل تاروس و بعضى از محصولات لىنکلن
اىن موتور هم قدرت خوبى داره و هم گشتاور بالاى که مىتونه کشش مناسبى رو اىجاد کنه
اگه اشتباه نکنم نمونه بهىنه سازى شده همىن موتور روى فورد جى تى هم استفاده شده
Roham
۸ اسفند ۱۳۹۶علی آقا اگه اشتباه می کنم لطفا اصلاح کن ولی…
تا جایی که من می دونم آخرین نسل سری E واسه سال 2008 بود که اونم موتور 3/5 لیتری نداشت!
موتورای 4/6 و 5/4 لیتری 8 سیلندر و موتورای 6 و 6/8 لیتری 10 سیلندر داشت.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۸ اسفند ۱۳۹۶علی جان برای یک بار هم که شده به غیره آمریکایی ها رای بده((اینقدر حال میده!!!!!!))
من خودم زیاد به غیر انگلیسی ها رای دادم اولش یخورده سخته ولی باعث عادت میشه.
به عنوان یه دوست میگم.
به هر حال هرچی سلیقته…..
———–
قیافه فلکس یجوریی که انگار در ماشین باز بشه 15-10 تا از این سیاهپوستای گنده((که دوتاشونم رپرن)) از توش میان بیرون!!!!!!!!
(Ali (Chevy nova
۸ اسفند ۱۳۹۶مک لارن بزرگوار
دادا اولا فداى تو
دوما من علاقم مثل بعضى ها هوسى نىست که هرجا ىه چىز بهتر پىدا شد اون علاقه اولم رو ول کنم
سوما تو اىن دوئل بالاتر گفتم ظاهر فلکس منطقى نىست اما قدرت و گشتاورش بهتره پس از فورد انتقاد کردم
چهارما شما تو جدول نگاه کن ببىن به غىر از ظاهر فورد بهتر عمل کرده ىا سوبارو
در کل من سلىقم همىشه با ماشىن امرىکاى هستش و کارى به بقىه ندارم
(Ali (Chevy nova
۸ اسفند ۱۳۹۶راستى پهلوان جان
دقت کردى من هر کامنتى مىذارم فارغ از هر چى که گفتم ىه نفر همش دىس مىده؟؟؟؟
خىلى جالبه و خوشاىن برام چون مىدونم از دستم خىلى شاکى هستش و اىنجورى حرصش رو بهم نشون مىده
یانکی
۸ اسفند ۱۳۹۶ای درسته دل میگه آمریکایی مغز میگه آمریکایی پس اگر پونتیاک آزتک رو هم میزاشتن انخاب من بود چون وجود روح آمریکایی کافی و این که فلکس تو رده خودش از همه خاص تره و قدرت بی نظیرش یه امتیازه
مانی
۸ اسفند ۱۳۹۶داداش تو که آمریکی دوستی چرا؟به نظر من این فورد فوقالعاده زیباست
طراحی محشری داره،از نظر فنی خیلی قویتره،قیمتش هم کمتره،نمیدونم چرا داره میبازه؟؟؟
من از لج کاربرهایه آمریکایی پسند به سوبارو رای دادم،امیدوارم بقیه این کارو نکنن
مانی
۸ اسفند ۱۳۹۶خخخخخخ
خوب اومدی
اما به نظرم از همه نظر فورد سرتره مخصوصاً طراحی زیباش
البته پشتش به زیبائی جلوش نیست
بماند که طراحی کاملا سلیقهای هست
کیوان
۸ اسفند ۱۳۹۶بحث سر فول سایزهااست در جدول امکانات فورد فاکس از سوبارو ایسنت بیشتر است انتخاب من فورد فاکس است
کیوان
۸ اسفند ۱۳۹۶فوردفلکس
(Ali (Chevy nova
۸ اسفند ۱۳۹۶جناب کىوان حرف شما درسته
اما ظاهر فلکس وىزگىهاى خوبش رو تا حدودى کم رنگ کرده از نظر من
علی
۸ اسفند ۱۳۹۶نمیدونم فوردفلکس خودش چقدر احتمال میده که پیروز این دوئل بشه؟؟؟؟ حتی از قیافشم معلومه که امیدی نداره!!!! طفلک.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۸ اسفند ۱۳۹۶میفهمم چی میگی دوست من.
من خوره ی مک لارنم،ولی بارها گفتم که لافراری و 918 بهتر از پی1 هستن و اگه با لافراری بیوفته قطعا به فراری رای میدم.
وقتی هم میگم 720s بهترینه تو رده ی خودش از روی علاقه نمیگم،حداقل چندتا مقایسه و سایت خوندم که این حرف رو میزنم.
همه چی گشتاور بالاتر و قدرت بالاتر و حتی شتاب نیست.
به هر حال ،من منظورم تو این دوئل نبود کلا گفتم.
من به شخصه به علاقت احترام میزارم.
قضیه ی لایک و دیسلایک هم برمیگرده به اینکه تو یک مدت طولانی تو سایت چطور کامنت هایی گذاشتیم.
من خودم ممکنه بارها با پورشه بازا و فراری بازا بحث کنم و کًل کًل کنم،و این خودش باعث میشه همونا تا یک مدتی بیخودی منو دیسلایک کنن.
مخلص..
ارش
۸ اسفند ۱۳۹۶اتفاقا تلاشهای شما باعث شد ما به ارزشهای مک لارن پی ببریم مثلا الان تو کلاس 720 تقریبا بهترینه هرچند پورشه 911 gt 2rs و کوروت zr1 هم هستن اما اونا بیشتر حالت مسابقه ای دارند و مک لارن بیشتر ماشین خیابانیه .
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۸ اسفند ۱۳۹۶خیلی ممنون آرش جان.
در واقع بقیه ی دوستان انگلیسی باز اطلاعاتشون خیلی بالاتر از منه،فقط اجازه میدن من خودی نشون بدم و کمتر کامنت میزارن.
amin
۸ اسفند ۱۳۹۶از خودروهای با استایل جعبه به شدت بدم میاد
به عقیده من تراک و پیکاپ و اس یو وی باید آمریکایی باشه اما اینجا نمیتونم به فورد فلکس رأی بدم
محمدرضا
۸ اسفند ۱۳۹۶هایلندر که فلکسو برد بعد هایلندرو حذف کردین
آکادیا چرا حذف شد قطعا اول بود ?
Landscape
۸ اسفند ۱۳۹۶فیس جلو سوبارو ایسنت من یاده اینفینیتی میندازه در کل طراحی خوبی داره که خیلی بهتر از فلکس اوضاع فنی اگر به اعداد توجه کنیم فورد وضعش بهتره ولی خوب کلا چه کاریه که موتور6 سیلندر با 4 سیلندر مقایسه بشه ایسنت رای من
ali a
۸ اسفند ۱۳۹۶سوبارو انتخاب بهتریه…
ارش
۸ اسفند ۱۳۹۶ظاهر فورد فلکس برام جذابتره اما وقتی به کابین سوبارو نگاه می کنم میبینم عجب کابینی با کیفیتی داره و چه صندلیهای با حالی .در کل به سوبارو رای میدم.
امیر
۸ اسفند ۱۳۹۶یعنی خاک برسر فورد فلکس وتاروس دیگه ظاهرشون منسوخ شده یه دستی بکشین یاومتوقف کنیدچین اخه اینا چینیا الان بهتر طراحی میکنن
مبین پورمند
۸ اسفند ۱۳۹۶فلکس رو چرا نباید انتخاب کنم؟ از اولین روزی ک رنگ نوک مدادیش رو تو تبریز دیدم عاشقش شدمفوق العادس این ماشین.
راستی چرا ب کامنتای داش علی(chevy nova) دیسلایک میدین؟ واس یه نظر معمولیم دیس میدید.پدال شده بچه بازی
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۶به نظر من فورد ظاهر جذابتری داره …حس میکنم دیرتر خسته کننده میشه
ایمان
۸ اسفند ۱۳۹۶سلام به همه دوستان پدالی عزیز
میخواستم بگم علی آقای بزرگوار از با سابقه های پدال هستن و درست نیست باهاشون لج و لجبازی کنیم و دیسلایک های الکی بدیم به هر نظری که علی آقا میدن
به نظرم دیسلایک دادن به نظرات ایشون کمی دور از انصافه
mazaher
۸ اسفند ۱۳۹۶سوبارو.
samurai
۸ اسفند ۱۳۹۶سوبارو با قدرت کمتر ظرفیت بکسلش بالاتره قیافه هم که کلا فورد بازندست مصرف سوختم 30 درصد سوبارو کمتره استهلاکم مطمئنا سوبارو بهتره حالا انتخاب کن:)))))))))
Ali
۸ اسفند ۱۳۹۶مصرف سوخت سوبارو 30 درصد کمتر نیست. مصرف سوخت فورد 30 درصد بیشتره. مصرف سوخت سوبارو 23 درصد کمتره :)
Wrx
۸ اسفند ۱۳۹۶😌ای بابا 😎معلومه دیگه سوووبارووو😍🙃
کیوان
۹ اسفند ۱۳۹۶باسلام به ALi(chevy nova با تجربه بالا و چند هزار کامنت بنده حرف گوش کنم ولی خوب امریکائی اند دیگه