سئاتمیتسوبیشی

دوئل سئات آتکا و میتسوبیشی اکلیپس کراس

امروز هم با قسمتی دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال همراه شما هستیم. دوئل امروز به گروه کراس‌اوورهای کامپکت اختصاص دارد که در رقابت قبلی آن مزدا CX-5 و هیوندای توسان به مصاف یکدیگر رفتند. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۹۵۸ رأی به ثبت رسیده که مزدا توانست با دریافت ۱۵۰۸ عدد از آن‌ها یا کسب ۷۷ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که هیوندای موفق به کسب تنها ۴۵۰ رأی شده است. حال امروز در دوئل ششم این گروه سئات آتکا و میتسوبیشی اکلیپس کراس پای به میدان رقابت گذاشته‌اند.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

فولکس‌واگن تیگوآن

مزدا CX-5

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

؟

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

؟

سئات آتکا

با روند انفجاری محبوبیت کراس‌اوورها در بازارهای جهانی، سئات نیز تصمیم گرفت به این کلاس وارد شده و سهمی از این بازار پرسود و پر تقاضا را به خود اختصاص دهد. بدین منظور زیرمجموعهٔ اسپانیایی گروه فولکس‌واگن در ابتدا کراس‌اوور کانسپتی بنام 20V20 را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از اولین کراس‌اوور تولیدی این شرکت بود. البته سئات پیش‌ازاین در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ برای اولین بار کراس‌اووری را در قالب یک کانسپت با نام IBX معرفی کرده بود اما کانسپت 20V20 عزم جدی این شرکت برای ورود به بخش کراس‌اوورها را نشان داد. سپس نهایتاً در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ سئات اولین کراس‌اوور تولیدی تاریخ خود را با نام آتکا رونمایی کرد که از لحاظ طراحی تا حد زیادی به کانسپت 20V20 وفادار مانده بود. این خودرو روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با تعدادی از کراس‌اوورهای این گروه مانند فولکس‌واگن تیگوآن و اشکودا کاروک مشترک است. اشتراکات آتکا با کاروک به حدی است که حتی تولید آتکا در کارخانهٔ اشکودا در جمهوری چک در کنار کاروک صورت می‌گیرد. اولین کراس‌اوور سئات با چهار پیشرانهٔ مختلف شامل دو نمونهٔ بنزینی و دو واحد دیزلی عرضه می‌شود که همگی از نوع توربوشارژ هستند. در لیست پیشرانه‌های دیزلی دو واحد ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری چهار سیلندر قرار دارد که دومی خود در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. لیست پیشرانه‌های بنزینی اما از یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت آغاز می‌شود ولی ما در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی پیشرانهٔ بنزینی بزرگ‌تر آتکا را انتخاب کرده‌ایم که از نوع ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

میتسوبیشی اکلیپس

میتسوبیشی برای چندین دهه از نام اکلیپس برای یک کوپهٔ اسپرت استفاده می‌کرد که طی چهار نسل بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۱ تولید می‌شد. این خودرو یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین کوپه‌های اسپرت ژاپنی بود اما میتسوبیشی در سال ۲۰۱۱ بدون معرفی جایگزین آن‌را از سبد محصولات خود کنار گذاشت. بدین ترتیب برای چند سال خبری از نام اکلیپس در بین ساخته‌های میتسوبیشی نبود تا اینکه در نمایشگاه ژنو امسال شاهد بازگشت این نام به سبد محصولات این شرکت ژاپنی بودیم؛ اما این بار میتسوبیشی از نام اکلیپس برای یک کراس‌اوور کامپکت استفاده کرده که هیچ ارتباطی با اکلیپس قدیمی ندارد. به همین دلیل میتسوبیشی برای این خودرو از نام اکلیپس کراس استفاده کرده است. پیش‌نمایشی از این کراس‌اوور جدید نیز با معرفی کانسپت‌هایی بنام‌های XR-PHEV و XR-PHEV II به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ ارائه شده بود. اکلیپس کراس روی پلت‌فرم GS میتسوبیشی ساخته شده و در خانوادهٔ کراس‌اوورهای این شرکت بین مدل‌های ASX و اوتلندر قرار می‌گیرد که هردو در کشورمان حضور دارند؛ بنابراین عرضهٔ اکلیپس کراس هم در کشورمان محتمل خواهد بود. این کراس‌اوور جدید در کارخانهٔ میتسوبیشی در ژاپن تولید می‌شود و به‌زودی در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد. میتسوبیشی این کراس‌اوور کامپکت را با دو پیشرانه به بازار عرضه می‌کند که یکی دیزل و دیگری بنزینی است. موتور دیزلی از نوع ۲.۲ لیتری چهار سیلندر است اما اکلیپس کراس در رقابت ما با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی خود شرکت کرده که ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس CVT انجام می‌گیرد درحالی‌که برای این کار در موتور دیزلی یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس

پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۶۳ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه CVT
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۹ ثانیه ۹.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۱ لیتر (ترکیبی) ۷ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۲۷۵ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
طول ۴.۳۶ متر ۴.۴۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۳ متر ۲.۶۷ متر
حجم صندوق بار ۴۸۵ لیتر ۳۴۰ لیتر
قیمت پایه ۱۸,۳۴۰ پوند ۲۱,۲۷۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9882353]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. شهاب شورلت

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    دوستان امروز میخوام یه نظرسنجی بزارم

    ماشین های چینی __لایک بزارین
    ماشینهای ایرانی __دیسلایک

    1. علیرضا

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (337 ديدگاه)

      ضرر کردن خیلی سخته
      ضرری که ماشینای چینی موقع فروش به آدم میرسونن رو هیچ وقت ماشینای ایرانی ندارن

      1. کوروش

        ۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        ماشین سرمایه نیست !!!!

        هر وقت این دیدگاه در بین ملت ذره ای کاهش پیدا کرد(امیدی نیست) شاید وضع ما در خودرو دکرگون شود

        1. Amir Machine

          ۳ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          درسته که ماشین سرمایه نیست اما وقتی کسی با بدبختی و وام 40 میلیون برا خرید ماشین جور میکنه
          بره چینی بخره که یه سال بعد 10 میلیون افت قیمت داشته باشه بهتره یا ایرانی که هرچند بی‌کیفیته ولی هروقت احتیاج به پول داشته باشی میتونی با دو سه میلیون پایینتر از قیمت خرید سریع بفروشیش؟
          میشه قید پولی رو که با بدبختی زحمت‌کشی بدست آوردی به این راحتی بزنی؟

    2. MASERATI GT

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (308 ديدگاه)

      روح لکسوز NX تو اکیلیپس موج میزنه هم بیرون هم کابین

    3. Alireza.a

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلام.خودروهای ما و چینی ها کم و بیش مضحک هستن.? اگر تعصب و احساسات رو وارد کنیم میتسوبیشی اکلیپس بهتره ، اگر که نه منطقی بریم جلو، آتکا بهتره.☺اگر اشتباه می کنم بهم بگید رفقا؟…

  2. علی

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    سلام میتسوبیشی طراحیش خعلی مشتیه
    ولی اون چراغ عقبش موجب کاهش دید نمیشه????
    رای من اینجا ژاپن ولی سرآمد این کلاس بی قید و شرط پژو ۳۰۰۸ هست

    1. بی نام

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      قطعا سئات. بابت طراحی پخته تر، قیمت کمتر، شتاب بهتر، مصرف سوخت بهتر.

    2. شاهين

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      این کلاس دست مزدا و تویوتا و هونداس.پژو که هیچ …حتی بابای پژو رو هم تو ۱۰ تای برتر راه نمیدن

  3. sina

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    میتسوبیشی
    فینال این سگمنت هم بین CRV و قشقایی هستش احتمالا هر چند که کاملا هم کلاس نیستن.
    قهرمانم قشقایی هست.

    1. Fericuda

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (107 ديدگاه)

      بعید میدونم بتونن از پس مزدا بر بیان

    2. شاهين

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      فینال بین مزدا و تویوتاست.اگر قبلش باهم برخورد نکنن

  4. Mohamad

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    درسته میتسوبیشی از دوران طلایی فاصله گرفته اما فکر نکنم تو کیفیت و قدرت برند دوست داشتنیش جلوی هر رقیبی بخواد کوتاه بیاد. البته که از نظر فنی هم عالیه

  5. F35RAPTOR

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    من تو این مقایسه به میتسو رای میدم
    افرود بهتر موتر قویتر وظاهر به نسبت زیبا تر از آتکا

    1. مهدی

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      داداچ اشتباه زدی اون آف ۲۲ رپتور هست نه اف۳۵

      1. Achtung

        ۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (423 ديدگاه)

        اف۳۵ لایتینگه

        1. F35RAPTOR

          ۳ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          عزیران مرسی

  6. امیر

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    خداییش سئات خیلی خوشگله و تنها برتری میتسو داشبوردشه که بیشتر میپسندم. فنی هم برتری از میتسو نمیبینم☜ ۱۳ اسب بخار کمتر با گشتاور مساوی، گیربکس دوکلاچه، شتاب بهتر، صندوق بزرگتر و قیمت کمتر☜ برتری کامل با سئات. از قیافه اکلیپس هم اصلا خوشم نمیاد مخصوصا عقبش.

    1. بهزاد

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      عزیز دل این قیمت های اعلامی به خصوص در دوئل ها برای مدل پایه هست ولی این مشخصاتی که در مقام مقایسه قرار میگیره قیمتشون بیشتره؛
      قیمت سئات با گیربکس DSG میشه 26700 پوند و در صورت 4چرخ متحرک بودن هم به نزدیکای 29 هزار پوندی میرسه.

  7. مبین پورمند

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    یادش بخیر.
    اکلیپس تو nfs carbon و mw و underground . چه عالمی داشتیم.
    ابته از f&f 1 هم نمیشه گذشت

  8. ابولفضل نصیری

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    سئات واقعا بهتره!

  9. شاهين

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی سعی کردم بر اساس تعصب به میتسو رای بدم.اما سعات اجازه نداد بهم.نتونستم از سعات ایراد بگیرم ولی میتسو عقبش یکم عجیبه

  10. ُSaeed

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    یعنی میخوایید تا اخرش رای گیری کنید که ببینید مزدا اول میشه؟!
    :)

  11. محمدرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ژاپنی ها تو این سگمنت پر تعداد و عالی هستن.
    مزدا cx-5 ، نیسان قشقایی، تویوتا راو فور، هوندا CR-V
    یه رقیب خوب هم از آلمان : فولکس واگن تیگوان
    فینال بین مزدا و فولکس فینال جالبی میشه

  12. emad1990

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    سئات آتکا از همه نظر سره(فنی و قیمت). برام سواله چرا اکلیپس کراس اینقدر رای اورده
    نشون میده نظرسنجی ها بر پایه تعصب و نظرات غلط شخصیه تا دانش و اطلاعات درست
    به همین دلیل برام هیچ فرقی نداره کدوم رای بیارن

  13. رافال M

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اکلیپس کراس فقط قیافه بهتری-در داخل و بیرون- داره

  14. کیوان

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    میتسوبیشی را دوست دارم اما سئات انتخابمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا