مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت آخر، اولین دوئل از گروه خودروهای سبز
رنو Zoe | شورلت بولت |
؟ | |
تویوتا پریوس پرایم | فولکسواگن گلف GTE |
؟ | |
هوندا کلاریتی پلاگین | هوندا کلاریتی هیدروژنی |
؟ | |
تسلا مدل ۳ | شورلت ولت |
؟ |
اوپل آمپرا (نسخهٔ اروپایی شورلت بولت)
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
قوای محرکه: تمام الکتریکی
نسل کنونی: دوم
امتیاز از کاربایر: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱,۹۱۸ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱,۴۶۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۲ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
رنو Zoe
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲
قوای محرکه: تمام الکتریکی
نسل کنونی: اول
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۰,۱۳۴ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۶,۹۱۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مشخصات فنی
رنو Zoe | اوپل آمپرا | |
پیشرانه | الکتریکی | الکتریکی |
قدرت | ۹۰ اسب بخار | ۲۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۵ نیوتن متر | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | جلو | جلو |
باطری | ۲۲ کیلووات ساعت | ۶۰ کیلووات ساعت |
بُرد | ۲۱۰ کیلومتر | ۵۲۰ کیلومتر |
شتاب صفرتاصد | ۱۳.۲ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۳۵ کیلومتر/ساعت | ۱۵۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴.۰۸ متر | ۴.۱۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۹ متر | ۲.۶۰ متر |
وزن | ۱۴۷۰ کیلوگرم | ۱۶۱۶ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۳۳۸ لیتر | ۳۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه | ۲۵,۰۰۰ یورو | ۳۵,۰۰۰ یورو |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10091208]به پایان اولین دور از مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدیم. امیدواریم از نحوهٔ برگزاری رقابتها رضایت داشته و از این دوئلها لذت برده باشید. بهزودی پس از وقفهای کوتاه، دور دوم مرحلهٔ یکچهارم نهایی را آغاز خواهیم کرد. از مشارکت شما ممنون و سپاسگزاریم.
(Ali (Chevy nova
۶ شهریور ۱۳۹۷چرا تو بالاى جدول زده اوپل امپرا؟؟؟؟ مگه شورولت بولت نىست؟؟
مصطفی
۶ شهریور ۱۳۹۷اوپل آمپرا (نسخهٔ اروپایی شورلت بولت)
virtual
۶ شهریور ۱۳۹۷لطفا راهنمایی کنید
.
کیفیت سواری (راحتی سواری و نرمی داخل کابین) تالیسمان بهتره یا سوناتا ال اف یا اپتیما؟؟
اینکه بعضی ها میگن کیفیت سواری کمری از موارد بالا بهتره درسته؟ با اختلاف زیادتره یا نه؟؟
(بدون تعصب و آگاهانه جواب بدید)
:::فرشاد:::
۶ شهریور ۱۳۹۷●جمعبندی چند تست مختلف●
تالیسمان و اپتیما
راحتی کابین: صندلی جلو تالیسمان، صندلی عقب اپتیما
کیفیت سواری: تالیسمان
__________
تالیسمان و سوناتا
راحتی کابین: تالیسمان
کیفیت سواری: تالیسمان
__________
تالیسمان و کمری
راحتی کابین: کمری
کیفیت سواری: تالیسمان چابکتر، دقیقتر، لذتبخشتر، کمری نرمتر
__________
سوناتا و اپتیما
در یک حد هستن، اپتیما مقداری بهتر
virtual
۶ شهریور ۱۳۹۷فکر نمیکردم تالیسمان اینقدر خوب باشه
آفرین
موتورش واسه نیسانه؟
محمد
۶ شهریور ۱۳۹۷برای من این غیر قابل فهمه که
چرا اکثر خودروسازان فکر میکنن تا اسم خودرو الکتریکی میادباید طرح خودرو تا جای ممکن عجیب و غریب باشه
.
در حدی که خصوصا نسل اول خیلی از خودروهای الکتریکی “”واقعا”” زشت بودن
بالاخره تا حداکثر ۱۰ سال دیگه همه خودروها غیر احتراقی خواهند بود و احتیاج به اینقدر شاخص کردن با زشت کردن خودرو نیست
.
البته معدود خودروها و خودروسازانی به زیبایی هم اهمیت دادن مثل خودروهای تسلا یا ب ام و i8 که خودش مثل یه اثر هنریه
و البته اکثرا در فیس لیفت ها تا حدودی داره جبران میشه
اما این همیشه با خودروهای الکتریکی میمونه خودروهای عجیب غریب اکثرا زشت در نسلهای اول
فرامرز
۶ شهریور ۱۳۹۷رنو زوئی دو سه ساله که با باتری ۴۰ کیلو وات ساعتی که حدود ۴۰۰ کیلومتر برد داره عرضه میشه و البته شتابش به لطف موتور الکتریکی قویتر بهتر شده در حالیکه قیمتش ثابت مونده. با این حال باز هم شوی بولت انتخاب بهتری هست و البته قیمتش تو آلمان بیشتر از ۳۵۰۰۰ یورو هست چون تقاضا براش زیاده ولی عرضه خیلی کم.
PARTHIAN
۶ شهریور ۱۳۹۷از لحاظ فنی برد کامل با اوپله
ولی از نظر ظاهر هر دوشون معرکه ن
Ali
۶ شهریور ۱۳۹۷دوستان گیربکس تک سرعته چیه؟!همون CVT هستش؟!
PARTHIAN
۶ شهریور ۱۳۹۷اغلب رو ماشین برقیا مورد استفاده س
با cvtفرق داره یه چیز دیگه س اون
حسین دهمرد
۷ شهریور ۱۳۹۷فکر کنم گیربکسش یه چرخدنده بیشتر نداره چون موتور برقی با یه اینورتر سرعت و گشتاورش کنترل میشه و گشتاور موتور برقی از لحظه ی شروع بکار در دسترسه مگه واسه ماشینای فرمول e و مسابقات که بحث سر صدم ثانیه هست که حتی اونجا هم فکر کنم ۳ تا دنده بیشتر ندارن اونم واجب نیست فقط واسه پرفورمنس بیشتر میزارن.
Genius
۶ شهریور ۱۳۹۷شورولت اصالتش به موتورهای پورخوران 6 و 8 سیلندره واسه همین من رنو رو ترجیح میدم چون هم خوش قیمت تره هم اروپایی ها در زمینه خودروهای هایبریدی باتجربه تر ند
علی
۶ شهریور ۱۳۹۷معلومه که اوپل بهتره . از 2012 ال الان خیلی زمان گذشته و رنو دیگه تکنولوژیش قدیمی شده
حسین دهمرد
۷ شهریور ۱۳۹۷رنو به هاچبک شبیه تره ولی شورولت قشنگ مینی ونه جلوش.شوی شاهکار نکرده با ده هزار دلار موتور قویتر و باتری قویتر گذاشته. رنو هم فکر کنم نسخه ی قویتر و گرونتر داشته باشه.
علی هوشنگ نظری
۱۳ شهریور ۱۳۹۸مقایسه اشتباه است . چرا که در خودروهای برقی مقایسه باید با باطری یکسان یا نزدیک به هم باشد تا بشود نظر داد . تهیه کننده این مطلب اشتباه کرده . این مقایسه درست نیست . رنو زویی باطری بزرگتر هم ارائه کرده است . ان را با اوپل بگذارید برای مقایسه . ان موقع تفاوت قیمت و مشخصات معنی پیدا می کند نه الان