شورلتکیا

دوئل شورولت سونیک و کیا ریو

امروز هم همچون روزهای گذشته با قسمت دیگری از سری رقابت‌های خودرویی پدال در خدمت شما هستیم که به گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت اختصاص دارد. دوئل قبلی این گروه بین سیتروئن C3 و سوزوکی سوئیفت برگزار شد که طی آن درمجموع تعداد ۱۱۶۴ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل C3 توانست با تصاحب ۸۲۵ رأی و کسب ۷۱ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که سوئیفت موفق به دریافت تنها ۳۳۹ رأی شده است. حال امروز در هفتمین دوئل گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت شاهد رقابت میان شورولت سونیک و کیا ریو هستیم.

آئودی A1

آلفا میتو

فورد فی‌یستا

ام‌جی ۳

آئودی A1

؟

پژو ۲۰۸

سوزوکی بالنو

رنو کلیو

هوندا فیت

پژو ۲۰۸

؟

تویوتا یاریس

فیات آرگو

فولکس‌واگن پولو

سئات ایبیزا

؟

؟

نیسان میکرا

اشکودا فابیا

مزدا ۲

اوپل کورسا

نیسان میکرا

مزدا ۲

مینی کوپر

دی‌اس ۳

کیا ریو

شورولت سونیک

مینی کوپر

؟

سوزوکی سوئیفت

سیتروئن C3

هیوندای i20

میتسوبیشی میراژ

؟

هیوندای i20

شورولت سونیک

شورولت سونیک خودرویی ساب‌کامپکت است که نسل نخست آن در سال ۲۰۰۲ توسط جنرال موتورز معرفی شد. طراحی و مهندسی این خودرو توسط GM Daewoo انجام گرفته بود و در ابتدا با نام دوو کالوس به بازار آمد اما سپس با هفت برند مختلف در ۱۲۰ کشور در سراسر جهان عرضه شد. به‌عنوان‌مثال، نسل اول این هاچ‌بک ساب‌کامپکت در استرالیا با نام هولدن برانیا، در اوکراین با نام ZAZ ویدا، در ازبکستان با نام شورولت نکسیا، در چین با نام شورولت لووا، در کانادا با نام شورولت Aveo و در ایالات‌متحده با نام پونتیاک G3 عرضه می‌شد؛ بنابراین در نسل اول این خودرو از نام سونیک برای آن استفاده نمی‌شد. نسل اول این ماشین در سه نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در، هاچ‌بک سه‌در و سدان در کشورهای مختلفی به تولید رسید تا اینکه نسل دوم آن در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ رونمایی شد. توسعهٔ این نسل توسط جنرال موتور کُره با همکاری مهندسین اوپل، هولدن و شورولت صورت گرفته است. البته در نسل دوم این خودرو بشدت از تنوع نام‌ها و برندهای آن کاسته شده و صرفاً با دو برند شورولت و هولدن عرضه می‌گردد. همچنین در این نسل برای اولین بار از نام سونیک هم برای این هاچ‌بک آمریکایی استفاده شده است. شورولت سونیک که روی پلت‌فرم گاما II جنرال موتورز ساخته شده و در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک پنج‌در ارائه می‌گردد، همچنان در حال تولید است اما برای مدل ۲۰۱۷ فیس‌لیفتی را تجربه کرد که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ رونمایی شد. این ماشین با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مختلفی در سراسر جهان عرضه می‌گردد که همگی از نوع چهار سیلندر هستند. ما از بین این موتورها، در این دوئل پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ سونیک را انتخاب کرده‌ایم که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شورولت سونیک در سال ۲۰۱۷ در بازار ایالات‌متحده بیش از ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

کیا ریو

کیا برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ نسل نخست خودروی ساب‌کامپکت جدیدی بنام ریو را به‌عنوان جایگزینی برای پراید معرفی کرد. این ماشین که در دو نسخهٔ سدان و استیشن به تولید می‌رسید، پس از تجربهٔ فیس‌لیفتی در سال ۲۰۰۲، نهایتاً تا سال ۲۰۰۵ روی خط تولید قرار داشت و سپس جای خود را به نسل دوم داد که بر روی پلت‌فرم مشترکی با هیوندای اکسنت ساخته شده بود. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل اول ریو در مقطعی توسط سایپا در کشورمان هم به تولید رسید. در نسل دوم این خودرو اما نسخهٔ استیشن جای خود را به نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در داد. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ نسل سوم ریو رسماً رونمایی شد که بازهم بر اساس پلت‌فرم مشترکی با هیوندای اکسنت ساخته شده بود. این نسل به‌صورت وارداتی توسط اطلس خودرو به کشورمان هم راه پیدا کرد؛ اما نهایتاً در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ تویت به معرفی نسل پنجم یا کنونی ریو رسید. این نسل که مثل دو نسل قبلی در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک به تولید می‌رسد، روی پلت‌فرم GB کیا-هیوندای ساخته شده که با هیوندای i20، هیوندای کُنا و کیا استونیک مشترک است. همان‌طور که اشاره شد، ریو در اصل به‌عنوان جایگزین پراید به بازار آمد و بنابراین این ماشین هم‌اکنون از نوادگان پراید محسوب می‌شود! این در حالی است که جد ریو کماکان در کشورمان پرقدرت روی خط تولید قرار دارد! درهرحال نسل کنونی ریو با پنج پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی سه سیلندر و بقیه چهار سیلندر هستند درحالی‌که تنها یکی از این پنج موتور از نوع دیزلی است. ریو در دوئل ما اما با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی خود شرکت کرده که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کیا ریو سال گذشته در بازار ایالات‌متحده بیش از ۱۶ هزار دستگاه فروش داشته است.

مشخصات فنی
 

شورولت سونیک

کیا ریو

پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۴۰ اسب بخار ۱۳۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ۱۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۸.۸ ثانیه ۸.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۶ ثانیه ۱۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر (ترکیبی) ۷.۳ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۴۶ لیتر ۴۵ لیتر
وزن ۱۳۱۱ ۱۲۰۰ کیلوگرم
طول ۴.۰۶ متر ۴.۰۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۲ متر ۲.۵۸ متر
حجم صندوق بار ۲۹۰ لیتر ۳۲۵ لیتر
قیمت پایه ۱۶,۱۷۰ دلار ۱۴,۷۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9916531]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    کیا به خاطر تنفس طبیعی و مصرف کمتر

    1. محمد

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یه نکته جالب راجع به این محصول کیا :

      ایشون درواقع نوه ””پراید”” محسوب میشن!!!
      ما از پراید اولیه تو سال ۲۰۱۸ به کجا رسیدیم؟؟؟
      کره جنوبی به کجا رسید؟؟؟

      تا حالا که طبق نتیجه نوه پراید کیا داره شورولت رو شکست میده
      الان پراید ۱۱۱ خودمونو بزاریم تو این رقابت چندم میشه؟؟؟

      1. سامان اذری

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        تو نظر سنجی تلگرام کاملا برعکسه
        73 به 27 شورلت تا به این لحظه جلو تره

  2. Raha

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    کیا به خاطر طراحیش

  3. E 36

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    کیا به خاطر قیمت و مصرف سوخت و اصطحلاک کمتر

    1. نویدی

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (409 ديدگاه)

      استهلاک.
      اونی که شما نوشتی ،اصطکاکِ،به معنی ساییده شدن.
      جسارت نشه داداش.محض اطلاع عرض کردم.

      1. E 36

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (917 ديدگاه)

        آقا نویدی خیلی لطف کردی دیکته بنده رو تصحیح کردید ، اصلا مسیر زندگیم عوض شد

  4. محمدرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    گشتاور وقدرت بیشتر شورلت فقط مصرفشو بالاتر برده وگرنه ریو با شتاب بهتر ومصرف کمتر نشون میده قابلیت فنی بهتری داره
    و ریو با اندازه مساوی سونیک فاصله محوریه بیشتر وصندوق بار بزرگ تری داره که تو این کلاس خودرویی بسیار مهمه
    ریو ارزان تر وزیبا تر هم هست

    1. حسن

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      ریو برتره ولی شتاب بهترش بیشتر به خاطر 120 کیلو سبکتر بودنشه و احتمالا ایمنی شورولت بهتر باشه.

  5. سروش

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (228 ديدگاه)

    طراحی بهتر کیا
    مصرف سوخت کمتر کیا
    قدرت موتور شورلت بیشتره اما شتاب ریو بهتره که عملا قدرت رو خنثی میکنه! با هاچ بک ساب کامپکت هم کسی آفرود و کوهستان نمیره که گشتاور بالا بخواد پس تنفس طبیعی بهتره و استهلاکش کمتره
    فاصله محوری بیشتر در نتیجه فضای پای سرنشین عقب بیشتر ، همچنین صندوق کیا ریو جادار تر است!
    هندلینگ و تعلیق هم مسلما شورلت بهتره!
    در مجموع کیا بهتره

    1. SS

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (820 ديدگاه)

      علاوه بر این مواردی گفتید گارانتی 7 ساله کیا هم هست
      در کل به نظرم ریو طراحی پخته تری هم داره
      به ریو رای دادم

  6. محمدامین

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کیا با اینکه اتمسفریکه باز هم شتاب بهتری داره با وجود اینکه گشتاور تولیدی کمتری داره !
    مصرف سوخت ! با اینکه یک خودروی تنفس مصنوعی باید مصرف کمتری داشته باشه ولی بازم کیا مصرفش بهتره.قیمتش هم بهتره و ارزونتره. میمونه قضیه دوام و عمر قطعات که معمولا آمریکایی ها توی دوام عمر قطعات بهتر عمل میکنن.گشتاور بالای سونیک باعث شده که شتاب ثانویه بهتری نسبت به ریو داشته باشه. که اونم در حد یک صدم ثانیه!ولی طراحی داشبورد کابین به نظرمن سونیک زیباتره.

  7. Wrx

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    نه خوشمان امد یکبار این بدبخت کره ای هارو حمایت کردین ??

    1. حامد

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      خوشمان آمد؟
      ناصر الدین شاه هستی که میگی خوشمان آمد؟??
      بدبخت؟ یکم رو ادبت کار کن

      1. Wrx

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (329 ديدگاه)

        با شما جماعت هرجور حرف بزنی بهتون بر میخوره چه با زبون خوش و شوخی چه با زبون تلخ و جدی
        ☹️

    2. امیرمحمد

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      رفیق احساس خجالت و شرم نمیکنی وقتی صنعت کشور خودت داره خودرو هاییو تولید میکنه که استاندارد ۲۰ سال پیشم به زور دارن به کمپانی های کره ای میگی بدبخت؟!! کره ای ها هرچیم که باشن حداقل انقدر مدیریت دارن که از فرش به عرش رسیدن سامسونگ کره ای که تو تکنولوژی حرف اولو تو دنیا میزنه و هیوندای موتورزم که جزو ۵ تا از بزرگ ترین خودروسازای دنیاست حالا به نظرت ما بدبختیم که هیچ تلاشی نمیکنیم و فقط از بقیه ایراد میگیریم یا اونا؟

      1. سورنا

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        ولش کن داداش اینا همونایی هستن که میگن همه دنیا دشمن ولی ما خوب :)

        1. بنزما

          ۲۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          تو رو خدا سورنا جان جو این سایت دیگه خراب نکنین سفسته الکی

        2. Wrx

          ۲۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (329 ديدگاه)

          دوست عزیز و گرامی من خودم الان چهار ساله اسپورتیج دارم خیلی خیلی هم راضیم ?
          درمورد اون مطلبی که نوشتم بدبخت کلا شما بدبرداشت کردین یا شایدم متوجه حرفم نشدین
          مت خودم همیشه پشت ماشین های کره ای درمیام و ازشون خوشم میاد و طرف داریشونو میکنم
          اینجا هم که گفتم بدبخت منظورم عقب افتادی کره ای ها نبود
          بلکه چون در سایت پدال و سایت های دیگه همیشه در مقایسه ها و دوئل ها نظرات سمت ماشین های المانی و امریکایی بود بخاطر این مظلوم بودن کره ای ها در بحث ها و نظرات بود که من از اون جمله استفاده کردم
          یکم صبر و حوصله خوبه ?درجا تا یه چیزی میخونید حمله نکنید لطفا ?سپاس✋??

      2. Wrx

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (329 ديدگاه)

        دوست عزیز و گرامی من خودم الان چهار ساله اسپورتیج دارم خیلی خیلی هم راضیم ?
        درمورد اون مطلبی که نوشتم بدبخت کلا شما بدبرداشت کردین یا شایدم متوجه حرفم نشدین
        مت خودم همیشه پشت ماشین های کره ای درمیام و ازشون خوشم میاد و طرف داریشونو میکنم
        اینجا هم که گفتم بدبخت منظورم عقب افتادی کره ای ها نبود
        بلکه چون در سایت پدال و سایت های دیگه همیشه در مقایسه ها و دوئل ها نظرات سمت ماشین های المانی و امریکایی بود بخاطر این مظلوم بودن کره ای ها در بحث ها و نظرات بود که من از اون جمله استفاده کردم
        یکم صبر و حوصله خوبه ?درجا تا یه چیزی میخونید حمله نکنید لطفا ?سپاس✋??

        1. Wrx

          ۲۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (329 ديدگاه)

          چندتا غلط املایی هم داشتم دیگه فاکتور بگیرید اعصاب نمیزارید که?

        2. امیرمحمد

          ۲۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          نه دوست عزیز حق با شماست من سریع قضاوت کردم این روزا انقدر افرادی رو تو سایتای مختلف میبینم که از رو تعصب بیجا و بدون حتی یذره مطالعه حرفای چرند و پرند و بیخود میزنن که اعصابم واقعا بهم‌میریزه دیگه شما ببخشین

  8. محمدامین

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کیا با اینکه اتمسفریکه باز هم شتاب بهتری داره با وجود اینکه گشتاور تولیدی کمتری داره !
    مصرف سوخت ! با اینکه یک خودروی تنفس مصنوعی باید مصرف کمتری داشته باشه ولی بازم کیا مصرفش بهتره.قیمتش هم بهتره و ارزونتره. میمونه قضیه دوام و عمر قطعات که معمولا آمریکایی ها توی دوام عمر قطعات بهتر عمل میکنن.گشتاور بالای سونیک باعث شده که شتاب ثانویه بهتری نسبت به ریو داشته باشه. که اونم در حد یک دهم ثانیه!ولی طراحی داشبورد و کابین به نظرمن سونیک زیباتره.

  9. ایمان انزو

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    شورلت برند به نامیه ولی حس بهتری نسبت به کیا دارم.ریو رو انتخاب میکنم

  10. امیرمحمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    من کاری با تعصب بعضی از دوستان ندارم کیا ریو مطمیینا انتخاب منطقی تر و به صرفه تری هستش من به ریو رای میدم به دلیل:صندوق بار بزرگتر و فاصله محوری بیشتر که نتیجه ی اون کاربردی بودن بیشتر ماشین هستش که در این کلاس مهم ترین معیاره و همچنین شتاب بهتر و مصرف سوخت پایین تر و طراحی داخلی و خارجی زیباتر که البته این موضوع سلیقه ای هستش

  11. مهران

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    کیا به خاطر مزیت های بیشتری که داره از جمله حجم بیشتر صندوق با و قیمت کمتر و …

  12. حمیدرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ریو اقتصادی تره خیلی بیشتر از شوی برا همین به ریو رای دادم

  13. MAHDI . CHEVROLET

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    سونیک
    دلیل نمیخواد که علاقس
    ولی در کل تو این کلاس فیستا

  14. سياوش

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این عشق ماشین امریکاییها درست مثل رییس جمهور امریکا انسانهای بی منطقی هستن تو دوئل هایی که کاملا به ضررشونه میگن جدول چیه دیگه علاقست اما جاهایی که حتی یک درصدم احساس توهمی بهتر بودن داشته باشن سریع میگن طبق جدول فلان و بهمان
    باشه شماها خوبین!!!

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)
    2. MAHDI . CHEVROLET

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      همیشه بحث علاقه بوده من همیشه از روی علاقه رای دادم مثل شما که به دوتا رقم جدول رای نمیدم
      در ضمن خوب بودن ماشین هم باعث علاقه بهش میشه
      اینقدر درکش سخته؟
      باشه تو خوبی!!!!

    3. ونوم اف ۵

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      مثل شما اگه تو دوئلی ماشین المانی از نظر فنی پایین باشه بحث اصالت رو مطرح میکنین و اگه با قیمت پنج برابر نسبت ماشین دیگه یه مقدار از نظر فنی بهتر باشه سریع قیمت بالاش رو ماست مالی میکنین که ۰.۰۰۰۱ ثانیه سریع تر هست و ارزش داره

    4. Madjid

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      آقا تو این سایت “باشه” و “باشه تو خوبی” تیکه کلام من بود هاااا ???
      پس فردا بیاین عکس سلطان رونالدو رو هم بذارید پروفایلتون !!! اول کامنتاتون هم نقطه بذارین !!!
      ????
      (شوخی کردم جدی نگیرید)

      اختلاف این 2 تا در حدی نیست که اهمیتی داشته باشه.
      سونیک طراحیش بهتره. مخصوصا عقبش.
      یه جورایی ساده تر و متوازن تر طراحی شده.

      اسمش هم واسه من خیلی دوست داشتینه❤❤❤
      یادش بخیر یه زمان تمام سرگرمیم سِگا بود و بازی سونیک. اسمش که میاد قند تو دلم آب میشه. خیلی نوستالژیکه لامصب. هعی روزگار … ِ

  15. Hamid.Hellcat

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اسم شورلت برای رای دادن کافیه
    مهم نیست رقیبش چه ماشنیه
    اس کلاس هم باشه من به سونیک رای میدم

    1. شایان

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      البته همه ما شورلتو با کورتو و کامارو سیلورادو و سابربان میشناسیم این سونیک فقط اسمش شورلته(من خودم طرفداره آمریکاییم)ولی اینجا به ریو رای دادم

    2. AK_007

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      خب به این میگن تعصب

  16. سامان اذری

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    اکثر موارد کیا بهتر بود
    به نظر من باس شورلت یه برند زیر مجموعه برا ماشینهای ارزان قیمت ایجاد کنه
    چون واقعا حیف هست که لوگویی که رو شبکه ZL1 نصب میشه رو خودرویی مثل اسپارک و سونیک هم نصب بشه ?

    1. Amir Machine

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      اتفاقاً جنرال موتورز قبلاً همچین کاری رو کرده بود. این شرکت سال 1989 برندی بنام Geo رو بعنوان زیرمجموعۀ شورلت برای عرضۀ ماشین‌های کوچیک و ارزون تاسیس کرد. این برند با شرکت‌های ژاپنی سوزوکی، ایسوزو و تویوتا همکاری میکرد و بعضاً نسخۀ ری‌بج شدۀ محصولات این شرکت‌ها رو تو آمریکا عرضه میکرد.
      اما متاسفانه برند جئو سال 1997 منحل شد.

  17. ونوم اف ۵

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    حداکثر سرعت شورلت و شتاب ثانویه شورلت بهتره ظاهرش هم که قطعا بهتره پس شورلت سونیک

  18. ممد

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    ریو 8/5شتاب میگیره؟ جمع کنین بابا 10تا فیلم تو یوتوب بیشتر دیدم زیر 9/5 نمیزنه ولی خدایی جذاب شد طراحیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا