فراریمک لارن

دوئل فراری 488 GTB و مک‌لارن 720S

امروز در یکی دیگر از قسمت‌های دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده است. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت جذاب و حساسی میان مرسدس-آام‌گ GT و پورشه ۹۱۱ بودیم که طی این جدال مجموعاً تعداد ۲۵۲۱ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، مرسدس بنز توانست با کسب ۱۳۲۳ رأی، با اختلافی اندک بر هم‌وطنش پیروز شده و با ۵۲ درصد از کل آراء راهی مرحلهٔ بعدی شود درحالی‌که پورشه با کسب ۱۱۹۸ رأی علیرغم تمامی شایستگی‌هایش باید شکست و حذف از رقابت‌ها را پذیرا باشد. حال امروز هم شاهد برگزاری یکی دیگر از رقابت‌های بسیار جذاب و پرحرارت گروه سوپراسپرت‌ها یعنی نبرد میان فراری ۴۸۸ GTB و مک‌لارن 720S خواهیم بود.

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

شورلت کوروت

دوج وایپر

؟

؟

آئودی R8

لامبورگینی اوراکان

فراری ۸۱۲

لامبورگینی اونتادور S

؟

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن 720S

فراری ۴۸۸

فراری کالیفرنیا

مک‌لارن ۵۷۰

؟

فراری کالیفرنیا

نیسان GT-R

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

پورشه ۹۱۱

؟

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

؟

فراری ۴۸۸ GTB

فراری برای اولین بار رسماً در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ سوپراسپرت جدید ۴۵۸ را به‌عنوان جایگزین مدل F430 رونمایی کرد. این خودرو که از یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کرد، در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر تا سال ۲۰۱۵ به تولید رسید. سپس نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ جایی بود که فراری آن‌را برای رونمایی از جانشین ۴۵۸ انتخاب کرده بود؛ اما این سوپراسپرت جدید که ۴۸۸ GTB نام دارد، خودروی کاملاً جدیدی نیست بلکه نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از همان ۴۵۸ است و در طراحی بدنه نیز شباهت زیادی به سلف خود دارد. بااین‌حال یکی از تغییرات مهم ۴۸۸، تجهیز آن به پیشرانهٔ کوچک‌تر توربو است. فراری برای چندین سال به استفاده از پیشرانه‌های تنفس طبیعی پایبند مانده بود اما سرانجام این شرکت نیز نتوانست در برابر وسوسهٔ استفاده از توربوشارژر طاقت بیاورد؛ بنابراین برای اولین بار در دوران جدیدش، در مدل کالیفرنیا T از موتور توربو استفاده کرد و سپس ۴۸۸ دومین محصولی بود که در آن چنین موتوری بکار رفت. این پیشرانه از نوع ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. نسخهٔ اسپایدر ۴۸۸ GTB نیز چند ماه پس از معرفی نسخهٔ کوپه، در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد. این ماشین همچنان در حال تولید است و تنها سوپراسپرت موتور وسط حال حاضر فراری محسوب می‌شود.

مک‌لارن 720S

مک‌لارن که پس از مدل افسانه‌ای F1 سوپراسپرت دیگری تولید نکرده بود، سرانجام در سپتامبر سال ۲۰۰۹ نخستین سوپراسپرت تولیدی خود پس از F1 را با نام MP4-12C رونمایی نمود. این خودرو تا سال ۲۰۱۴ به تولید رسید تا اینکه در نمایشگاه ژنو این سال سازندۀ بریتانیایی نسخهٔ جدید و ارتقاءیافتهٔ آن‌را با نام 650S رونمایی کرد. البته این سوپراسپرت هم مانند فراری ۴۸۸ خودروی کاملاً جدیدی نبوده و بر اساس MP4-12C شکل گرفته بود. درهرحال چندی بعد نسخه‌های اسپایدر و 675LT این سوپراسپرت نیز به بازار آمدند. سپس نهایتاً نسل اول سوپراسپرت‌های مک‌لارن امسال به پایان عمر خود رسیده و نسل دوم و کاملاً جدید سوپراسپرت‌های این شرکت برای اولین بار با نام 720S در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد؛ بنابراین این سوپراسپرت بریتانیایی برخلاف رقیب ایتالیایی‌اش در این دوئل، خودروی کاملاً جدیدی است. در همین راستا مک‌لارن برای اولین بار در 720S از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید استفاده کرده که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب نیز مانند ۴۸۸ یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است. 720S فعلاً فقط بصورت کوپه تولید می‌شود اما در آینده‌ای نزدیک نسخهٔ اسپایدر آن‌هم معرفی خواهد شد. این سوپراسپرت بریتانیایی که هم‌اکنون پرچم‌دار محصولات تولید انبوه مک‌لارن محسوب می‌شود، از طراحی کاملاً جدیدی هم سود می‌برد که به‌طور کامل از 620S و همین‌طور 570S متفاوت است.

مشخصات فنی

 

فراری ۴۸۸ GTB

مک‌لارن 720S

ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 ۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۳ ثانیه ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۴ لیتر (ترکیبی) ۱۲.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۴۷۴ کیلوگرم ۱۴۲۹
نسبت وزن به قدرت ۲.۲ کیلو به اسب بخار ۲ کیلو به اسب بخار
طول ۴.۵۶ متر ۴.۵۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۵ متر ۲.۶۷ متر
قیمت پایه ۲۴۹,۱۵۰ دلار ۲۸۸,۸۴۵ دلار

ما می‌خواهیم بدانیم که شما کدام خودروها را بیشتر دوست دارید و انتخاب می‌کنید نه اینکه کدام خودروها بر یکدیگر برتری دارند. یافتن علایق کاربران فارغ از اعداد و ارقام چه به واسطه دلبستگی‌هایی به برند، پیشینه یا طراحی باشد یا منطقی و حسابگرانه، همواره فراتر از یک نظرسنجی ساده بوده و آمار آن بسیار ارزشمند است. اگر دلایلی برای انتخاب خود دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما درمیان بگذارید.

[polldaddy poll=9822585]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    فراری رو بیشتر دوست دارم

    1. AMIR

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      از لحاظ طراحی مکلارن رو خیلی بیشتر می پسندم و همچنین وزن کمتر شتاب بهتر مصرف سوخت کمتر سرعت بیشتر و گشتاور و قدرت بالاتر باعث میشن که به مکلارن رای بدم و باید بگم تو درگ ها واقعا غوغا کرده و چیزی به اسم لگ توربو براش معنا نداره اما کسی که 280 هزار دلار برای این ماشین پول می ده دیگه این تفاوت های کوچک براش فرقی نمی کنه و بر اساس علاقه و طراحی انتخاب می کنه

      1. Reza.M

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (311 ديدگاه)

        اصلا دویل منصفانه ای نیست…این مک لارن با فراری 820 مقایسه میشه نه با فراری 488…488 با 570 مقایسه می شه

    2. محمد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (124 ديدگاه)

      آخ آخ این چه دوئلیه آخه قلبم درد گرفت! امیر دهقان مسلمون نیستی به خدا مسلمون نیستی!

      1. aston martin

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        اولین باره میبینم تو یه نظر سنجی در نظر عوام فراری از یک برنده غیر لامبرگینی شکست میخوره
        خودمم با این که عشق فراریم به رغیب رای دادم

    3. Fericuda

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (107 ديدگاه)

      متاسفانه کلاس بندی این گروه اصلا خوب نیست
      سه مدل فراری دو مدل لامبورگینی دو مدل مکلارن و … همه و همه فقط تو یک گروه سوپر اسپرت فراری 488 که تمام جوایز موتوری رو درو کرده هیچ شانسی نداره چون باید با سوپر اسپرت های رده بالاتری مثل اونتادور و فراری 812 رقابت کنه درحق خیلی ماشینای دیگه این گروه هم ظلم شده ب ام و i8 آستون جگوار کوروت کالیفرنیا و …
      کاش بعد از اصلاحاتی که تو گروه ها انجام دادید این گروه رو هم به دو دسته تقسیم میکردید

  2. behnam.xan

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (156 ديدگاه)

    فراری رو دوست دارم ولی اینجا به مک لارن رای دادم

    1. - A M I R -

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      مکلارن برنده قطعی این رقابته ، اما ۴۸۸ برای من یه عنصر خاص از جدول فراریه ! از چشاش نمیتونم بگذرم ?

  3. (ali(chevy nova

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7389 ديدگاه)

    به نظر من مک لارن بهتره بخاطر قدرت و گشتاور بىشترش و همىنطور شتاب بهترش

    1. الف.ی

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1776 ديدگاه)

      اگه طرفداران بذارن مکلارن این دوئل رو خواهد برد.

      1. Ferrari

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        اینکه یه سری از دوستان از روی علاقه اتومبیلشون رو انتخاب کنن اشکالی داره؟؟ چرابه سلیقه و علاقه ی دیگران احترام نمیذاری ؟؟

        1. الف.ی

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1776 ديدگاه)

          بابا تو خیلی جوگیری به خدا
          چرا هر کی هر چی میگه سریع فکر میکنی داره بر علیه فراری حرف میزنه؟!!!!!!!!!
          نه معلومه که اشکال نداره ولی به شرطی که یکمی هم جدا از علاقه به چیز های دیگه هم فکر کنن

        2. Ferrari

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          بذا برات یه مثال بزنم چون میدونم درکش سخته برات برو تست پورشه gt3 911 با مکلارن 650s و فراری 458 اسپشیال رو که توسط نشریه انگلیسی اتوکار انجام شده ببین تایم یک دور پیست فراری یک ثانیه از مکلارن سریعتر بود پورشه هم نیم ثانیه سریعتر از مکلارن تایم زد درحالی که اگه مشخصات این سه ماشین تو یه جدولی مثل جدول بالا نوشته میشد یه عده جوگیر میگفت چون مکلارن قویتر و شتابش بیشتره پس باید برنده بشه درحالی که اینطور نیست لذت رانندگی و تحت تاثیر قرارگرفتن اونهایی که تست کردن این ماشین هارو نمیشه تو یه جدول قرار داد فراری سالهاست امتحانشو پس داده حالا یکی بخاطر اینکه فراریو دوستداره و اونو انتخاب کنه اشکالی داره که میگی اگه طرفدارا بذارن مکلارن میبره؟؟ یاد بگیر انقدر سطحی کامنت نذاری

    2. محمدرضا

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (803 ديدگاه)

      از همون روز اول مقصر پدال بود توی دوئل ها هندلینگ خودرو رو درنظر نمیگیره مردمم هم فقط باتوجه به شتاب قدرت رای میدن اگر از هردوشون تست هندلیگ هم بزاره توجه میشید مکرلارن چقدر از فراری ضعیف تره اختلاف قیمت هم که مهم نیست ارزش دست دوم هم هیچی

    3. ماتئوس

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (694 ديدگاه)

      علی اقا یه چی خیلی برام جالبه❗️
      دیسلایک خور جنابعالی و چند تا از کاربرای سایت مخصوص اسم و هویت شماست .. جدای از کامنتایی که میذارید ..
      شاید کمتر اتفاق بیفته که توی بهترین و منطقی ترین حالت و کامنتاتون لایک ها از دیسلایکها بیشتر شه
      شما ادمای بسیار مقاومی هستید❗️

  4. میلاد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عاشق مکلارنم موتورش یه پارچه جواهره وحتما سریع تر از فراریه . ولی فراری شاهکاره وچون جانشین ۴۵۸ است حتما رای من فراریه

  5. Meysam..LaFerrari

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    قبل از اینکه فقط به اعداد نگاه کنید و رای بدید لطفا یه بررسی از 488 ببینید یا بخونید تا بدونید با چه شاهکاری طرف هستید. از انجین بی نظیرش تا هندلینگ خارق العاده ش ،

    با تشکر.

    1. (ali(chevy nova

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (7389 ديدگاه)

      مىثم لا فرارى
      اگه منظورتون منم باىد بگم چون به این محصولات دسترسى نداریم بهترین روش براى شناخت بهتر بودن هر ماشىن همىن اعداد ر ارقام هست دوست بزرگوار
      البته حرف شما کاملا درسته اعداد روى کاغذ با واقعىت فرق داره
      در کل من به فرارى بد نگفتم

      1. Meysam..LaFerrari

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        منظورم شما نبودی و کلی گفتم ، آزادی به هر چیزی که عشقت میکشه رای بدی و مکلارن هم قطعا ماشین فوق العاده ای ساخته.

        1. الف.ی

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1776 ديدگاه)

          از معدود طرفداران فراری در سایت پدالی که هم اطلاعات موتور اسپرتت خوبه هم خودروهای شرکت های دیگه رو هم ماشین خوب حساب میکنی
          انصافا از این اخلاق بعضی از پدالی ها خیلی خوشم میاد
          گرچه بعضی مواقع نظرمون به خاک مریخ آغشتس!!!!!!!!!!

  6. مجید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    از نظر طراحی و ارزش نمونه دست دو فراری برای من جذایت داره ولی از نظر پرفورمنس و به روز بودن مک لارن بهتره اما انتخابم مک لارن هست چون به نظرم به نسبت فراری با توجه به سابقه ش عالی کار کرده و برام جذاب تره

  7. سامان اذری

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    AMG GT از 911 بشتر رای اورد ؟؟؟؟

    امان از دست بنز بازهای پدال

    1. Hasan

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (50 ديدگاه)

      یه جوری میگی amgجی تی بیشتر رای آورد انگار داری درباره پیکان وانت حرف میزنی ?
      حقش بود دم بچه ها هم گرم

    2. علیرضا

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (756 ديدگاه)

      نه پس انتظار داشتی پورشه با طراحی دایناسور وارش برنده شه پورشه به طراحیش باخت حقشم بود

      1. سامان اذری

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        پورشه 911 برای من یه افسانه هست
        برام حد اعلاء از اصالت زیبایی هندلینگ و قدرت و سرعت هستش
        شمایی که به طراحی 911 میگی دایناسور وار معلومه که هیچی از طراحی و اصالت ماشین حالیتون نیس

        1. ارش

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          واقعا همینو بگو.

      2. KING 918 (محمدرضا)

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        طراحی دایناسور وار 911 ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
        عجب پدال بیشتر شبیه کودکستان شده

      3. akrh78

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        شما اینجا نشستی و اینطور حرف میزنی
        اگه از نزدیک ببینیش کپ میکنی از زیبایی و ابهت همون دایناسور وارررررررررر!!!!!!!

        1. akrh78

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          منم 911 رو ندیدم از نزدیک ولی از تو بعضی کلیپ ها میشه اینو فهمید
          تجربه هم اینو در مورد خیلی از ماشینا ثابت کرده

    3. Khan

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (362 ديدگاه)

      ببخشید دفعه بعد حتما علایقمون رو با سلایق شما تنظیم میکنیم.

    4. محمدرضا

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (803 ديدگاه)

      شما انتظار داری کسی که بنزو بیشتر دوست داره به پورشه رای بده ?????

      1. سامان اذری

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        من برند مزدا رو خیلی دوس دارم
        ولی تو دوئل وانت مزدا bt50 و فورد رنجر به فورد رای دادم چون از همه لحاظ بهتر بود

  8. کارل شلبی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    منتظر رقابت فورد gtبا دوج وایپربا کوروت هستم.???

  9. ارش

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    درسته که مکلارن اعداد و ارقام بهتری رو ارائه میده ولی خوب با توجه به قیمت ها دور از انتظار هم نیست . و چیزی که میمونه نام زیبای فراری و اصالت و طراحی زیبا ی اون هست که باعث میشه من فراری رو انتخاب کنم .

  10. ارش

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    وای وای دیگه اوضاع این ملت خرابه گه مگ لارن داره بیشتر از فراری رای میاره باورم نمیشه آخه مگ لارن چه برتری به فراری داره دوستان پاسور گه بازی نمیگنید فقط به اعداد و ارقام نگاه میگنید. میانگین سنی بچه های پدال چقدره

    1. ایلیا

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      یک کامنت فیک که فقط صفحه رو شلوغ میکنه!

    2. DEADPOOL

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      توبه فراری رای بده باشه؟? به ملتم کار نداشته باش?

  11. مرصاد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    مکلارن عصاره مهندسی هستش و من نمیتونم به غیر از اون رای بدم .. از بچگی عاشقش بودم
    با علاقه و احترام بسیاری که برای فراری 488 قائلم

  12. MAHDI . TUNING

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    هر جا فراری باشه بهش رای میدم
    بدون یه ثانیه تردید

  13. SERIAL WINNER

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    واقعا موندم چی بگم !

    فکر می‌کردم 911 با اختلاف مثلا 70 به 30 یا یه ذره کمتر AMG GT رو می‌زنه ، حالا مثکه 911 از AMG GT شکست خورده ???

    نه واقعا AMG GT چه برتری به 911 داشت ؟!

    1. Meysam..LaFerrari

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      زیباتر بود.

      1. SERIAL WINNER

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        فقط همین ؟

        1. SERIAL WINNER

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          در ضمن طراحی 911 به نظر من ، “هیچ” نقطه ضعفی در مقابل “هیچ” ماشینی نداره.
          طراحی 911 خاص پسنده و AMG GT عام پسند … به همین دلیل به نظر خیلی ها شاید AMG GT زیباترین ماشین این کلاس باشه ، قبول ، اما برتریش هرگز در حدی نیست که اختلاف مهندسی و پرفورمنس 911 رو جبران کنه.
          طراحی پورشه اصالت داره ، حتی الان که سبد محصولاتش اینقدر گسترش پیدا کرده اصالتش رو کاملا حفظ کرده.

          .

          متاسفانه اگر یک 911 زرد یا قرمز در مقابل AMG GTR قرار می‌گرفت نتیجه به نفع 911 تمام می‌شد.

        2. Meysam..LaFerrari

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          عزیزم مطمئن باش ظاهر یه ماشین اگه پرفورمنس خودروها به هم نزدیک باشن خیلی بیشتر به چشم میاد.
          در ضمن کی گفته 911 “خیلی” تفاوت مهندسی داره با مرسدس؟ قبول دارم شاید گیربکس یا حتی هندلینگ بهتری داشته باشه ولی انقدرام اختلاف زیاد نیست.
          من خودم به مرسدس رای دادم چون علاوه بر پرفورمنس بالا ظاهر بسیار زیباتری داشت از نظرم.

        3. SERIAL WINNER

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          باشه دوست عزیز این نظر شماست و محترمه.
          هدف این دوئل ها هم شناسایی خودروی برتر نیست.
          موتوترند چند ساله مسابقه ی درگ بین بهترین ماشین های عرضه شده در همون سال میذاره.

          سال اول نیسان GTR با اقتدار قهرمان شد و از سد رقبایی مثل 488 و آئودی R8 گذشت. سال بعد از اونتادور و مکلارن MP4 شکست خورد که کاملا مشخصه این 2 ماشین در یک کلاس بالاتر بودن.
          سال سوم حتی SLS Black هم حریفش نشد و دوباره GTR قهرمان شد.

          اولین ماشینی که به پادشاهی GTR در درگ های موتورترند پایان داد 911 توربو اس بود ، در این سال بر خلاف روال پیشین GTR Nismo در مقابل 911 قرار داشت ،

          البته برتری 911 فقط در درگ نیست. الان در رنکینگ کار اند درایو فراری 488 اوله و پورشه 911 جی تی 3 دوم. مکلارن 720 فکر کنم چهارم یا پنجم باشه.

          911 اصیل ترین طراحی رو در بین اتومبیل های اسپورت داره ، هر ماشین دیگه ای بود جا داشت اصالت طراحی 911 رو بکوبم تو سرش ! اما حیف که AMG GT خودش در زمینه ی اصالت طراحی جزو مدعیان اصلیه و طراحیش از دهه ی 1950 منشا میگیره.

    2. efk

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (211 ديدگاه)

      911 از نظر لذت رانندگی و فنی خدایه برای خودش و از نظر منه عاشق بنزم همینه ولی منی که اگه قرار باشه همه چیزو در نظر بگیرم بنزو برمیدارم چون من که همیشه تو پیست نیستم یا اینکه دائما در حال استفاده از نهایت عملکرد این ماشین نیستم…
      بعدشم amg gt از نظر فنی و عملکرد اونقداراهم بد نیست پس این اعداد و ارقام و برتری 911 انچنان به چشم نمیاد
      ولی در عوض زیبایی بدنه و اتاق amg gt همیشه جلوی چشمته

      همین استنباط هم در مورد این دوئل دارم و فراری رو انتخاب میکنم

      1. SERIAL WINNER

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        راستش به نظر من AMG GT در مقابل 911 توربو اس از نظر قیافه پوئَنی نمیگیره.

    3. Ferrari

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      Serial winner
      دوست عزیز این سوالو باید از ادمهایی مثل الف ی بپرسی که بدون نگاه کردن به جدول مشخصات و تحقیق درمورد رقیب برند موردعلاقشون به راحتی به بنز رای دادن اونوقت میاد ما که به فراری رای میدیم یا از فراری طرفداری میکنیم میگه شما متعصبین. تو بحث هایی هم که باهاش داشتم مکرر لینک هم گذاشتم براش اما نشون داد هیچی جز نظر خودش براش مهم نیست

      1. SERIAL WINNER

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        فراری ، دوست عزیز قبول دارم ایشون بی‌خودی روی نظرات شما حساس شده ،
        به نظر من اگر میخوای در سایت فعال باشی زیاد روی نظر بقیه نسبت به کامنت های خودت حساس نشو . هر چی بیشتر حساس شی بیشتر درگیر می‌شی.

        ما با هم بحث زیاد داشتیم ، اما من به عنوان یکی از کاربرای باشخصیت سایت قبولت دارم.

      2. الف.ی

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1776 ديدگاه)

        ببین عزیز
        بخدا من کاری به شما ندارم
        شما خودت زیر هر کامنت من که در مورد فراری باشه جواب میدی فرقی نداره تعریف کنم یا ایراد بگیرم
        می خوای برات لینک از نظرات خودم بذارم ؟
        مشکل من اینه که همیشه میگی فراری بهترینه تو دوئل اونتادور اس و 812 گفتی بی شک 812
        الآن تو این دوئل میگی مکلارن هیچ برتری نداره
        تو دوئل 570 اس و کالیفرنیا تی گفتی قطعا فراری
        من یه جا تو دوئل مرسدس و لوتوس گفتم بدون نگاه به جدول هم میشه رای داد دیگه شما منو ول نمیکنی
        نمیدونم مقایسه Q7 با اگه درست یادم باشه GLC نظرم رو خوندی یا نه ولی به همین مجید خودمون گفتم نمیتونم هیچ دلیلی برای برتری بنز نسبت به آئودی پیدا کنم
        یا همین چند وقت پیش گفتم به همه ی طرفدار های فتل بخاطر یه رانندگی بی نقص تو اسپا تبریک میگم
        شما چی ؟ شما هم بلدی از ماشینی به جز فراری تعریف کنی ؟ بلدی یه بار به طرفدارای همیلتون تبریک بگی؟ اگه بلد نیستی یا نمیخوای هیچ اشکالی نداره ولی نباید هم هر دفعه هم فقط بگی طرف مقابل در برابر فراری هیچ برتری نداره
        در ضمن من هم چندین بار لینک از سایت f1 iran برات گذاشتم که به دلیل نامعلومی پدال هیچ کدومو تایید نکرد
        و مورد آخر اینکه هزاران بار گفتم من از فراری بدم نمیاد

        1. Ferrari

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          بگو بیینم بین پورشه 911 و مرسدس amg gt به کدومشون رای دادی؟؟ صد درصد به مرسدس رای دادی درحالی که تو درگ مرسدس رو مچاله میکرد حالا خوبه من میومدم میگفتم اگه یه عده اجازه بدن پورشه برنده میشه ؟؟ شما موقع رای دادن جز تعصبت به بنز به چیزهای دیگه فکرکردی؟
          (با اینکه دوءل سختیه ولی هیچ چیز باعث نمی‌شه من به مرسدس رای ندم. طبیعیه وقتی طرفدار پر و پا قرص بنز باشی.)این یه بخش از کامنت خودته مشخصات جدول هم کاملا به نفع پورشه بود هم مصرف سوخت هم شتاب و هم 400 مترو هم حداکثر سرعت شما به پورشه رای دادی؟؟ پس الکی داستان نگو دوست عزیز

        2. Ferrari

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          شما بیا برتری های اونتادور s رو نسبت به 812 بگو بیینم
          تو پست مکلارن 570 و کالیفرنیا به کالیفرنیا رای دادم
          چون با پولی. تقریبا برابر با 570 یه ماشین سوپر اسپرت با سقف جمع شونده فلزی بدست نیارم هم صندوق بزرگی داره هرزمان هم که صاحبش مایل باش. میتونه سقفشو جمع کنه و از رانندگی با این ماشین لذت ببره سقف فلزیش هم تو تمام شرایط ایو هوایی هم مناسبه چه ایراثی داره؟؟ چرا باید 570 رو انتخاب میکردم ؟؟

  14. DEADPOOL

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ناموسا خودت به کدوم رای دادی؟?
    پورشه عزیزو حذف کردن ?

  15. رضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اخه خداییش هندلینگ فراری کجا مک لارن کجا……یادم میاد اولین بار که جرمی نشست پشتش میگفت این ماشین اگه یه پام رو هم بخوره مهم نیست…..این ماشین همه جوره ارضام میکنه.بخدا ظلمه اگه 458 حذف بشه….رو پل صراط یقتون رو میگیرن….خواهشا هم نگین فراری رو دوس دارم اما به مک لارن رای دادم

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      من موندم کی به شما گفته که که هندلینگ مک لارن بده؟؟؟؟
      سایت کار اند درایور به هندلینگ 570s در مقابل 911 و آر8
      10 از 10 داده بود و بالاترین امتیاز رو گرفته بود.
      720sهم هرکی تست کرده گفته جزء بهترین هاست تو این زمینه و از 570s بسیار بهتره.
      جرمی احتمالا اولین ماشین مک لارن ((mp4)) یا دومین((p1)) رو تست کرده بود که همچین چیزی گفته بود.
      خیلی باید ساده باشیم که فکر کنیم مک لارن 720s
      همون مک لارن mp4??
      آره میدونم برای خیلیا دردناکه که مک لارن تو این مدت کوتاه همچین جایگاهی داره که ماشیناش هنوز ساخته نشده به طور کامل فروخته
      میشه.??
      فراری 488 هیچ برتری نصبت به 720s نداره.
      488 به زور از پس 570s ممکنه بربیاد حالا این که بماند.
      من نمیدونم کی گفته که هندلینگ فراری بهتر از مک لارنه.
      بود،ولی در حال حاضر دیگه نیست.
      فقط بعضی دوستان تعصب دارن.
      آخه من موندم برتری 488 به 720s کجاس که این همه هم رای اوورده.?

      1. Ferrari

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        برتری مکلارن چیه؟؟ دوست عزیز همین مکلارن برای ساخت 12c از 2 دستگاه فراری f360 استفاده کرده بود مکلارن فراری رو به عنوان پادشاه این کلاس قبول داره نمیدونم شما فازت چیه که بحاطر شتاب بیشتر مکلارن که بخاطر وزن کمتر قدرت بیشتر و جدیدتر بودنشه همچین نظراتی میدی حتی استون مارتین هم قبول داره که فراری بهترین سوپر اسپرت موتور وسط رو میسازه و گفتن یه ماشین موتور وسط برای رقابت با 488 خواهیم ساخت نگفتن برای رقابت با مکلارن گفتن فراری لابد اندی پالمر هم رو فراری تعصب داره

  16. SERIAL WINNER

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    ..
    من همیشه قبل از رفتن به سراغ جدول و … از خودم میپرسم کدوم رو بیشتر دوست داری داشته باشی ، و همون رو انتخاب میکنم.
    اینجا هم دوست دارم 488 رو داشته باشم.
    در نظر بگیرید هنوز 720 اس همین امسال معرفی شد ، 2 یا 3 ماهه تولیدش شروع شده و حتی قیمتش تخمـینی هست.
    در حالی که 488 در سال 2015 توسط مجله ی TG بهترین سوپراسپرت شد.

    مکلارن 720 ماشین خوبیه و از نظر پرفورمنس در یک کلاس بالاتر با 812 و اونتادور رقابت میکنه. با این حال فراری یک چیز دیگست.

    مناسب ترین و به صرفه ترین گزینه ی این کلاس هم برای من ، آئودی R8 هست.

  17. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    اولین که نگاه کنید مک لارن شاهکار مهندسیه.
    یکیش همینه که با قدرت بیشتر مصرف سوخت کمتری داره.
    و همینطوره آلایندگی کمتری داره.
    249 گرم 720s در مقابل 260 گرم 488.
    …..
    دومیش اینه که مک لارن با تمام مایعات و 90 درصد سوخت وزنش فقط 1419 کیلوگرمه.
    ……
    سومیش نصبت قدرت به وزنه که مک لارن 500 اسب بخار در هرتن هستش که از این حیث مثل بوگاتی ویرون میمونه.
    و نصبت کشیدن قدرت در هر لیتر 178
    برای فراری 448 اسب بخار در هر تن هست.
    و 169 نصبت قدرت در هر لیتر.
    …..
    سومیش سیستم لانچ کنترلی هستش که با فشار دادنش که طبق تست های که انجام شده بسیار شگفت انگیز ذکر شده.
    و اگر شما جایی رو مثل بزرگراه های آلمان پیدا کردین،مک لارن بسیار سریعه جوری که از سرعت 30 مایل یا 48 کیلومتر تا 70 مایل یا 112 کیلومتر کمتر از 2 ثانیه طول میکشه((1.93))
    و این نفس رو بند میاره.
    ……
    چهارمیش تست های سرعت کاملا رسمیه مک لارن که انگشت به دهن میزاره آدمو.
    مک لارن خودش ادعا کرده که مسیر 60 مایل رو تو 2.9 میره((نمیدونم درست میگم یا نه چون وقت ندارم دوستان بگن)) ولی طبق تستی که مجله تاپ گیر انجام داده این مسیر در 2.7 ثانیه ثبت شده.
    و ادعای دیگر مک لارن مسیر 0 تا 200 کیلومتره که 7.8 ثانیه گفته.
    ولی باز هم مک لارن نتیجه بهتری به دست آورده.
    7.4 ثانیه.
    و یک نکته ی دیگه که دو جا تست شده.
    مسیر 1/4 مایل هستش که مک لارن در 10.1 میره که باز هم به نصبت گفته های مک لارن عملکرد بسیار بهتری رو شاهد هستیم.
    و البته نباید فراموش کرد که تمام این آمارهای فوق العاده ی 720s وقتی جالبه که بدونیم با یک دیفرانسیل عقب طرفیم.

    1. Ferrari

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      دوست عزیز فراری 599 هم حدودا 430 گرم الایندگی داشت و F12 با موتوری که 300 سی سی حجم بیشتر و 110 اسب قدرت بالاتر 70 گرم الایندگیش کمتر بود یا مدل 812 که الایندگیش 20 گرم کمتر از F12 هستش این مقایستون اصلا درست نیست و نسخه ی پرفورمنس 488 باید با مکلارن مقایسه میشد اما فراری 488 از سال 2015 تا امروز جایزه ای نبود که نگرفته باشه بهترین طراحی لوکس ترین سوپراسپرت سال2015 برنده ی 7 جایزه ی موتور سال2015 و 2016 انتخاب شدن به عنوان بهترین سوپر اسپرت سال توسط تاپگیر برای سال های 2015 و 2016 بقیشو براتون کپی میکنم

      The Ferrari 488 GTB and Ferrari 458 Speciale A have both been voted “Best Sports Cars of 2015” by the readers of the German automotive magazine, Sport Auto
      • Golden Steering Wheel Award in the Sports car category from the Polish edition of Auto Bild, Auto Swiat
      • Winner of the Supercars category of The Sunday Times Top 100 Cars
      • ‘Best Luxury Super Sports Car’ award at the 2015 EXCS International Luxury Motor Show
      • ‘China Performance Car of the Year’ – rewarded by the media of China
      • Best Supercar at the Wheels “Car of the Year Awards”
      لینک هم بخواین میذارم این مطالب رو از سایت motor rivals کپی کردم
      موضوعاتی که شمامطرح کردی چیز عجیبی نیست چون علم هر روز داره پیشرفت میکنه و غیر از این باشه همه تعجب میکنن

  18. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    این یه دوئل ناعادلانست. ۷۲۰ در اصل برای رقابت با امثال اونتادور ساخته و پرداخته شده، یعنی یه پله بالاتر از ۴۸۸، اما با این حال فراری وسوسه‌انگیزتره برای من.

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      فرشاد جان واقعیتش اینه که در حال حاضر هیچ سوپر اسپرتی قابل رقابت با 720s نیست.
      تنها سوپر اسپرتیه که خیلیا میگن منتظر هستن با امثال کوئینگ زگ و لافراری رقابتشو ببینن.
      خواهشا دوستان برن کامنت های دوستان خارجی هم ببینن تا متوجه بشن با چه ماشینی طرفیم.
      در یک کلام 720s شاهکار و پادشاه فعلی سوپر اسپرت هاست.
      کاملا بدون تعصب.?

      1. SERIAL WINNER

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        720 اس بهترین سوپراسپرت نیست. به هیچ وجه بهترین ماشین رو از روی 4 تا عدد و رقم نمیشه شناخت.

        720 اس در ranking کار اند درایو الان زیر 488 ، 911 و 812 قرار داره.

        بدترین ویژگی بازار ماشین های پرفورمنس برای خریدار اینه که ماشین امسال ، سال بعد دیگه قدیمی حساب میشه.
        720 اس هم همین وضع رو داره ، الان نسبت به 911 و 488 بسیار جدید تره ، اون زمان که 488 معرفی شد 650 اس هنوز رو بورس بود و 488 رقیب 650 اس بود و 650اس هم در مقابل 488 حرفی برای زدن نداشت.
        حجم موتورش هم که 200cc بیشتره از 911 و 100cc از 488.
        برای رقابت با 720 باید منتظر 488 اسپچیاله ( یا با اسمی دیگر ) باشیم.

        از طرفی ، 290/000 دلار برای 720 اس خیلی زیاده. با 25000 دلار بیشتر میشه یه V12 ایتالیایی خرید که از همه نظر انتهتب بهتریه.
        وقتی 911 توربو اس 201/000 دلار باشه برای 720 اس نهایتا میشه 240 تا داد

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          با حرفات اصلا موافق نیستم امیر جان.
          اتفاقا اعداد و آمار خیلی کمک میکنن تا بدونیم کدوم بهتره.
          اون آمار کاراند درایور هم که دادی ممکنه تو خیلی جاهای دیگه یا مجلات دیگه آمارها متفاوت باشه.
          دوست من تا فراری بخواد اسپیچیاله رو بده بیرون،مک لارن پی 15 رو داده بیرون.
          که به گفته ی مک لارن از هایپرکارها بهتر عمل میکنه.
          الان شما به من بگو به جز قیمت برتری 488 چیه نصبت به 720s یا 812 که که قیمتشم بیشتره.
          مک لارن اومده یه ماشینی ساخته که اون فاصله ی بین سوپراسپرت ها و هایپر ها رو بسیار کمتر کرده،و این خیلی ارزشش بیشتر از این حرفاس.
          و قیمتشم کاملا منصفانه هستش.
          شما برتری 812 رو نصبت به 720s به من بگو.
          لابد صدای بهتری داره و یک فراریه!!!!
          نظری که خیلیا متاستفانه دارن
          و فراری بودن رو یه برتری میدونن.
          حتی هوراکان پرفورمانته با اون ادا حریف 720s نیست اونوقت شما میگی 488 اسپیچیاله؟؟؟!!
          حالا حالا ها 720s بی رقیبه و تنها رقیبش هم از خوده مک لارن خواهد آمد.
          حالا شما هی بگو کارانددرایور و …..
          برتری لافراری به 918 چی بود که خیلیا گفتن لافراری بهتره.
          جز این بود که تو مصرف سوخت و آلایندگی و هندلینگ و شتاب و….بهتر بود؟؟؟
          ولی باز بعضی ها مثل عمین مجلات در حقش کم لطفی کردن.
          برای 720s هم همین وضعه.

        2. serial winner

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز نیاز به اینقدر فلسفه بافی نیست.
          ۷۲۰ اس موتورش بزرگتره ،و قدرتمند موتورش بیشتره. همین. شتاب و‌ سرعت و … هم به خاطر اسب بخار بالا هستن
          قدرت موتور توربو به راحتی با تغییر بوست قابل تغییره و برای من قدرت موتور ارزش چندانی نداره.

          اون ۲ تا چراغی که در صندوق ۴۸۸ هستن و ۷۲۰اس احتمالا نداره بیشتر کارایی دارن تا ۱۰ کیلومتر سقف سرعت بیشتر.

          قدرت برند رو هم نمی‌تونی انکار کنی. این ماشین ها برای جلب توجه میخرن و در جایی که فراری باشه همه ی نگاه ها رو به خودش جلب می‌کند.

        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          امیر امان از دست تو که وقتی از چیزی خوشت نیاد مرغت یه پا داره.
          کدوم حجم بیشتر فقط 100 cc حجمش بیشتره.
          جفتشون هم که توربو دو قلو هستن.
          به قل خودت مک لارن قدرتش بیشتره و انجین بزرگتر.
          اصلا باشه.
          یعنی ارزش نداره با این قدرت مصرف سوخت و تولید آلایندگی از رقیبت که قدرت کمتری داره کمتر باشه؟؟؟
          امان از دست تو امیر.
          امان.?
          مشکل از مک لارن نیست مشکل از تعصب زیاده.

        4. SERIAL WINNER

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز ۱۰۰ سی سی مگه خیلی کمه ؟
          همین ۱۰۰ سی سی ۲۵ تا ۴۰ اسب بخار تولید میکنه.
          وزن خالص ۴۸۸ و ۷۲۰ هم طبق ویکی پدیا به ترتیب ۱۵۴۴ و‌۱۲۸۳ کیلو گرمه.

          تفاوت مصرف سوختشون رو توجیه می‌کنه !

          ۴۸۸ از وقتی معرفی شده جایزه ای نمونده که نگرفته باشه

        5. الف.ی

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1776 ديدگاه)

          متاسفانه تو کشور ما خیلی از شرکت ها زیادی خوشنام شدن و بعضی ها به همون میزان بد نام
          نمونش مکلارن که اصلا طرفدار های زیادی نداره
          آقا مجید فقط نمیدونم اگه مقایسه بین اوراکان پرفورمنته و 488 بود هم همینو می گفتی یا نه

  19. رامکال

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    صادقانه:
    …………… مک لارن.
    همین…………………………

  20. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    امیر دهقان عزیز مسیر 1/4 مایل مک لارن اشتباهه.
    10.1 ثبت شده.
    هم تاپ گیر ثبت شده هم تو drag times کاملا هم تصویری درگ تایمز موجوده.
    لطفا اصلاح کنید.

    1. امیر دهقان

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (745 ديدگاه)

      درود دوست گرامی
      به منظور برگزاری عادلانۀ رقابت، مشخصات هردو ماشین از کارانددرایور گرفته شده و در این سایت مسافت 400 متر مک‌لارن 10.4 ثانیه اعلام شده:

      http://www.caranddriver.com/mclaren/720s

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        من مشکلی ندارم اگه تستی هست که فراری از کار اند درایور بهتر عمل کرده بزارین.
        وگرنه به مک لارن ظلم شده.

  21. ارش

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    برای من ماشینی ارزش داره گه عصاره فرهنگی یه گشور یه ملت تو اون دمیده شده باشه مثل نیسان gtr یه سامورایی تمام عیاره یا شورلت corvette یه cowboy اصیله یا لامبورگینی اینقدر ایتالیایی گه آئودی r8رو شبیه خودش گرده پورشه 911 رو ببینید چقدر آلمانی و اصیل و وفاداره مزراتی رو ببینید چقدر ایتالیاییه ولی مگ لارن چی چقدر انگلیسیه هیچی انگارچهارتا مهندس عالی باهم یه ماشی خوب ساختن فقط وفقط یه ماشین تگنولوژیگ بازهم بخوام مثال بزنم ولوو اون نظم و انظباط سوئدی ها امده و در ایمنی ماشینهای ولوو تعریف شده فراری هم گه دیگه اصلا خود ایتالیاست.

  22. fara2001

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    به نظرم اینکه کسی نظرش رو بگه بسیار ارزشمند تره تا اینکه بگه چون فلان ماشین یه پیچ بیشتر داره پس من بهش رای نمیدم.

  23. Farid

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    از نظر طراحی مکلارن برای من جذاب تره از نظر فنی هم مکلارن کمی بهتره
    تا اونجایی که من فهمیدم هندلینگ فراری بهتر از مکلارنه توی این کلاس هم هندلینگ خیلی از شتاب مهم تره چون سر پیچ ها به ترمزگیری کمتری احتیاجه
    هزینه نگه داری مللارن اونجوری که شنیدم خیلی بالا هرچند فراری هم هزینه بالایی داره
    رای من مکلارن نمیدونم چرا فقط بیشتر جذبش شدم

  24. A.B

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    فراری وسلام

  25. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    متاسفانه تست هندلینگ نگرفتن وگرنه فراری با اختلاف فاحش تو یک پیست از مکلارن میبره بعد تازه ۴۰۰۰۰ دلار اختلاف قیمت دارن و واقعا اختلاف زیادیه

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      مک لارن 720s تو پیست از پی 1 هم بهتره اونوقت چطوری 488 از 720s بهتره؟؟؟
      خدایا این نظرات مریخی از کجا میاد آخه؟؟!!?

  26. پویا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز من فکر کنم مشخصات موتوری فراریو اشتباه زدین چون تا جایی که من میدونم کمپانیای بزرگی مثل فراری و لامبورگینی همیشه اصرار به تولید موتورهای تنفس طبیعی دارند که اینجا تو توضیحات تویین توربو قید شده

  27. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هیچ مدلی از ۴۸۸ مثل نمونه تقویت شده توسط VOS، با روح و روانم بازی نمی‌کنه ?? تصاویر و مشخصات فنیش رو میتونین از لینک زیر دریافت کنین: https://vos-cars.com/vos-performance/ferrari-488-gtb/

  28. Hemichan

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    مک لارن

  29. حسن

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    دوئله دادا دوئل بچه بازی نیست بیای گریه کنی بگی من اینا میخوام من اونا میخوام پتو بندازی 50 تا کامنت تو یه صفحه بذاری که چرا اینجوری شد. ماشینه طرفدار نداره حذف میشه دیگه . واقعا بهترین و جذابترین دوئل تو همین گروهه حرف نداره

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      داداش می خوام 200 کامنت بزارم.
      مشکلی داری؟؟؟
      تازه تخمه و چیپس هم میخوام بیارم.
      حالا حالا ها هستم خدمتتون.????

  30. مهدی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1741 ديدگاه)

    بدون تردید فراری بهتره. لذت سواری فراری همیشه بهترین بوده و مهمترین فاکتور تو سوپراسپرت همینه اما خب عوام معمولا ماشین پرشتابتر رو بهتر میدونن

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      مهدی جان اگه منظورتون از عوام امثال من هستم
      که بهتره به چیزایی که گفتم دقت کنید.
      کامنت هام موجوده.
      مک لارن نه تنها در شتاب بلکه در همه چیز برتره.
      وگرنه حرف شما درست بود.
      بعدشم برادر من این هزار بار کجا نوشته شده که لذت سواری 488 از 720s بهتره ،نه جدی کجا نوشته شده می خوام بدونم.
      ……
      امان از دست بعضی دوستان متعصب که وقتی پایه فراری در میان باشه به قدری نظرات مریخی میدن و جو مریخ رو در سایت میارن که انسان از تنفس طبیعی هم عاجزه.??
      مک لارن ببازه بهتره چون دور بعدی هم باید با نماینده ی دیگر فراری روبه رو بشه که اونجا طرفداراشون از خجالت ما در میان.?
      باشه بابا شما خوب شما سلطان هندلینگ و تنفس طبیعی و…….
      دلتون رو به همینا خوش کنید.??

      1. Ferrari

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        دوست عزیز دلایلی که شما مطرح کردید دلایلی سطحی و پیش پا افتادست من درجواب شما هم گفتم چرا بیخود حرف از تعصب میزنید کدوم مدل مکلارن بخاطر درگ . شتاب. دوبار به عنوان سوپر اسپرت سال انتخاب شده اونم توسط یه نشریه ی انگلیسی که روی محصولات کشورشون تعصب هم دارن
        یرتری هایی که شما مطرح کردی چیزی شاخی نبود 720 حدودا 2 سال بعد از 488 رونمایی شد درحالی که رقیب مستقیم 488 مکلارن 650 بود که جوایزی که 488 گرفت نشون میده چقدر راحت 650 رو له کرده اینا تعصب نیست اگه یک دهم این افتخارات رو مکلارن داشت شما اجازه نمیدادین ما اینجا کامنت بذاریم.ماهم موافقیم بهتره از رو تعصب قضاوت نکنیم گرچه قضاوت از روی تعصب اشکالی نداره ضمنا عزیزدل اقا مهدی نگفت لذت سواری 488 از مکلارن 720 بیشتره ایشون کلی گفتن تو مقایسه هایی که انجام شده فراری سواری بهتری داره

      2. الف.ی

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1776 ديدگاه)

        داداش از عبارت من استفاده میکنی یه نامی هم از ما ببر دیگه!!!!!!!!!!!!!شوخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا