در ادامهٔ برگزاری سری رقابتهای خودرویی پدال به یکی از جذابترین کلاسهای خودرویی یعنی گروه سوپراسپرتها رسیدهایم. در اولین دوئل این گروه، فراری کالیفرنیا T در برابر مکلارن 570S قرار گرفت که شاهد رقابت بسیار نزدیک و البته جذابی بودیم. در نظرسنجی سایت مکلارن با اختلاف تنها ۲۲ رأی جلوتر از فراری است اما نظرسنجی کانال تلگرام اوضاع را کاملاً تغییر داده چراکه در اینجا فراری با اختلاف بیشتری بالاتر از مکلارن قرار دارد. درهرحال بهطورکلی در این دوئل ۱۷۵۰ رأی به ثبت رسیده که نهایتاً کالیفرنیا T توانست با ۹۰۴ رأی بر 570S با ۸۴۶ رأی پیروز گردد. بدین ترتیب مکلارن 570S با اختلاف جزئی و درحالیکه ۴۹ درصد از کل آراء را کسب نموده از دور رقابتها کنار رفت. حال در دومین دوئل گروه سوپراسپرتها نیز شاهد رقابت بسیار جذابی خواهیم بود چراکه پرچمدار اسبهای وحشی مارانلو یعنی فراری ۸۱۲ سوپرفست به جنگ سردمدار گاوهای خشمگین سنت آگاتا یعنی لامبورگینی اونتادور S رفته است.
بامو i8 | هوندا NSX | شورلت کوروت | دوج وایپر |
؟ | ؟ | ||
آئودی R8 | لامبورگینی اوراکان | فراری ۸۱۲ | لامبورگینی اونتادور S |
؟ | ؟ | ||
مکلارن 720S | فراری ۴۸۸ | فراری کالیفرنیا | مکلارن ۵۷۰ |
؟ | فراری کالیفرنیا | ||
نیسان GT-R | فورد GT | مرسدس-آامگ GT | پورشه ۹۱۱ |
؟ | ؟ | ||
آستونمارتین ونتیج | جگوار F تایپ | ||
؟ |
مدل F12 برلینتا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ بهعنوان جانشین مدل ۵۹۹ رونمایی شد. این خودرو که چیزی بین یک گرند تورر و یک سوپراسپرت محسوب میشود، همچنان مانند پیشینیان خود از ساختار موتور جلو/محور عقب استفاده میکرد؛ اما کمکم غبار پیری بر چهرهٔ F12 نشسته بود که فراری بهتازگی از جانشین آن با نام ۸۱۲ سوپرفست پردهبرداری کرده است. البته ۸۱۲ همانند F12 خودروی کاملاً جدیدی نیست و در اصل نسخهٔ بروز شدهای از همان F12 محسوب میشود که طبیعتاً از همان ساختار سنتی موتور جلو/محور عقب بهره میبرد؛ اما فراری برای این اسب وحشی پیشرانهٔ جدیدی تدارک دیده که همچنان طبق رسم پرچمداران تولید انبوه فراری از نوع V12 تنفس طبیعی است. حجم این نیروگاه جدید با ۷۰۰ سیسی افزایش نسبت به F12 به ۶.۵ لیتر رسیده و بدین ترتیب قدرت بیشتری معادل ۸۰۰ اسب بخار تولید میکند؛ بنابراین ۸۱۲ سوپرفست قویترین فراری تولیدی تاریخ محسوب میشود. همچنین این تنها محصولِ در حال تولیدِ فراری است که همچنان از موتور تنفس طبیعی استفاده میکند چراکه دیگر محصولات این شرکت یعنی ۴۸۸، کالیفرنیا و GTC همگی به پیشرانههای توربوشارژ مجهز شدهاند اما فراری در پرچمدار خود کماکان سنت استفاده از موتور V12 تنفس طبیعی را حفظ کرده و خواهد کرد. نیروی پیشرانهٔ جدید ۸۱۲ نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. به خاطر اینکه ۸۱۲ بهتازگی معرفی شده، هنوز قیمت آن اعلام نشده است اما با توجه به قیمت ۳۲۵ هزار دلاری F12 برلینتا، پیشبینی میشود که ۸۱۲ سوپرفست حداقل ۳۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.
اونتادور هم مانند ۸۱۲، پرچمدار تولیدی لامبورگینی محسوب میشود. این گاو خشمگین ایتالیایی برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ بهعنوان جایگزین خَلَفی برای مورسیه لاگو رونمایی شد. اونتادور نیز طبق سنت پرچمداران لامبورگینی که به دیابلو، کانتاش و نهایتاً میورا بازمیگردد، همچنان از ترکیب موتور وسط و البته پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده میکند. البته لامبورگینی برخلاف فراری هنوز به سراغ موتورهای توربو یا سیستمهای هیبریدی نرفته و همچنان در تمامی محصولات خود شامل اوراکان، اونتادور و سنتناریو از پیشرانههای تنفس طبیعی استفاده میکند. همچنین بازهم برخلاف فراری ۸۱۲، نسخهٔ رودستر اونتادور هم تولید میشود. لامبورگینی در طول سالهای گذشته چندین بار اقدام به ارتقاء و بهروزرسانی اونتادور کرده و نسخههای مختلفی از آنرا معرفی کرده است که شامل نمونهٔ سالگرد پنجاهسالگی، مدل سوپر ولوچه و نهایتاً مدل S میشود. اونتادور S جدیدترین نسخهٔ اونتادور است که بهتازگی معرفی شده و در اصل نسخهٔ فیسلیفت شده و بروز شدهٔ پرچمدار لامبورگینی محسوب میشود. این مدل هم کماکان از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده میکند اما قدرت آن به ۷۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این نیرو برخلاف ۸۱۲ توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میگردد؛ اما غیر از افزایش قدرت، اونتادور S بهسازیهای دیگری را هم تجربه نموده که شامل تجهیز به سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و استفاده از قطعات آئرودینامیکی جدید میشود که مورد دوم داونفورس ماشین را تا ۵۰ درصد افزایش داده است. بدین ترتیب با توجه به اینکه نسخهٔ بروز شدهٔ هر دو رقیب این دوئل بهتازگی معرفی شده و از لحاظ پیشرانه نیز کاملاً مشابه یکدیگر هستند، شاهد رقابت برابر و البته جذابی هستیم.
مشخصات فنی
لامبورگینی اونتادور S | فراری ۸۱۲ سوپرفست | |
ترکیب | موتور وسط | موتور جلو |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۷۵۰ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۹۰ نیوتن متر | ۷۱۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر در ساعت | ۳۴۰ کیلومتر در ساعت |
وزن | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۶۳۰ کیلوگرم |
تقسیم وزن جلو/عقب | ۴۳ / ۵۷ درصد | ۴۷ / ۵۳ درصد |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۱۰ کیلوگرم بر اسب بخار | ۲.۰۳ کیلوگرم بر اسب بخار |
طول | ۴.۷۹ متر | ۴.۶۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۷۲ متر |
قیمت پایه | ۴۲۱,۳۵۰ دلار | ۳۵۰,۰۰۰ دلار |
«قدرت هر دو خودرو در جدول به واحد PS (اسب بخار متریک) ذکر شده است و بنابراین قدرت لامبورگینی با واحد hp (اسب بخار مکانیکی) ۷۴۰ اسب بخار و فراری ۷۹۰ اسب بخار است»
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9767395]
BENZ&BMW
۲۴ خرداد ۱۳۹۶با تمام احترامی که نسبت به اسب رقصان دارم ولی به اسب خشمگین رای میدم???
Ferrari SFXSuperFast
۲۴ خرداد ۱۳۹۶فرراری موتور جلو محور عقبه، لامبو موتور وسط چهارچرخ متحرکه، وزنش بیشتره
با این حال 0_100یکیه!
(که البته توی درگ ها لامبو رو شکست میده،چون اف12 هم اونتادور معمولی رو شکست میداد)
.
محفظه بار بزرگ!
راحتی و کیفیت ساخت بالا!
طراحی زیباتر و رو به آینده با توجه به اصالت و سنت!
و قیمتی که کمتره!!
صدای بم و خشن که بلندترین صدا بین ماشینای خیابانیه!(صداش از اف12 TDF بلندتره!!!!)
و فرراری بودنش!
باعث میشه بگم:
“رای من 812سوپرفسته!”
italia &german
۲۴ خرداد ۱۳۹۶خودت گفتی فراری زیباتره یا کسی کمکت کرد؟ ???
خیلی باحالی واقعا اینجوری قاطع میای لامبورو خراب میکنی میری بیشتراشخاص خاص دنیا لامبو اونتادورو بیشتراز فراری میپسندن بخاطر چهره ی خشنترش در ضمن صدای لامبو هم از نظر اکثریت بهتراز فراریه من فراریم برام قابل احترامه و هیچوقت انقدر قاطع نمیگم فراری لامبو کاملا برتره ولی انتخاب من لامبو ❤❤
نام شما (ضروری):
۱۴ بهمن ۱۳۹۶اگه به بلندی صداس که باید نیسان آبی خودمونو هم وارد رقابت کنیم :|
صدای اگزوز اونتادور درحال حاضر بهترین صدای اگزوز دنیاس (طبق گفته مجله ماشین)
درضمن اونتادور SV تو درگ F12 TDF رو شکست داد.
محفظه بار بزرگ دلیل بهتر بودنه؟!!!!!!!!!!!!!
از لحاظ راحتی داخلی هم خیلیا میگن اونتادور به عنوان یه سوپر اسپرت داخلش خیلی لوکس و راحته!!!!!!
خلاصه…
Ali
۲۴ خرداد ۱۳۹۶با اینکه 812 باید رقیب نسل بعدی آونتادور میشد.ولی با این حال رای من آونتادور هستش با این اینکه انتخاب سختیه واقعا
aston martin
۵ مرداد ۱۳۹۶من اصا هیچ حرفی ندارم :| چی بگم آخه؟ چطو با انتخاب یکیشون به مقدسات توهین کنم؟
Nima
۲۴ خرداد ۱۳۹۶این مقایسه خرابم کرد
محمد
۲۴ خرداد ۱۳۹۶از اون نظرسنجیهایی بود که بدون توجه به توضیحات رای دادم که ۱٪ هم نظرم در رای به لامبورگینی تغییر نکنه
درسته که فراری هم فوق العاده است و روبروی هر خودرو دیگه ای بود بهش رای میدادم
ولی روح و سنت طراحی لامبورگینی با تمام رقبا متفاوته و من عاشق همین در لامبورگینی ام
البته عاشقی در خیال که واقعیت این خودروها متعلق به ما و کشور ما نیست ظاهرا
ساسان
۲۴ خرداد ۱۳۹۶بانهایت احترام به اسب مارانلو…گاو وحشی سنتاآگاتا انتخاب منه….درکل هردو عالین وبرای افرادی که بدون تعصب رای میدن فکر کنم انتخاب بسیارمشکلی باشه…نفری دوسه کیلو کم کردید واسه انتخاب!!!
پدال هوراکانم بزار تو نظرسنجی…
افشین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶اگر بهم بگن که میتونی فقط یک بار سوار یکیشون بشی، لامبورگینی رو انتخاب میکنم.
ولی اگه بخوام یکیشو داشته باشم قطعا فراری رو انتخاب میکنم.
شاهین پسر
۲۴ خرداد ۱۳۹۶من کلا توی سوپر اسپرت ها و حتی هایپر کار ها فقط از لامبو خوشم میاد
ولی اینم بگم از دو مل فراری هم خیلی خوشم میاد نمیشه ازشون گذشت یکی اف12 و دیگری اف اف مخصوصا مدل اف اف که خیلی از قیافه و طراحیش خوشم اومد و دو دف هم هستش و دیگه حرفی گفتن نمیزاره
ولی درکل لامبورگینی ی چیز دیگس توی طراحی و آیرودینامیک
طراحی داخلی که مثل جت جنگنده هستش(داشتبرد بزرگ و پر از دکمه های مختلف)
طراحی بیرونی که ماشین کل ارتفاعش 1متر هم نمیشه و خوابیده روی زمین از طرفیم سقف و کاپوت جلو و محفظه موتور عقب تو یه راستا قرار دارن و واقعا جای ایراد توش نمیمونه!
و قمست آخر میرسه به عملکرد توی پیست و جاده های پر پیچ و خم.لامبورگینی سربلند بیرون میاد از این قسمت اینو دیگه همه میدونن و نزنن زیرش دور از تعصب
Mercede kaviani
۲۴ خرداد ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
وتشکر از زحمات شما دوست عزیز ومقایسه بسیلر عالی شما
بنظر من فراری 812 سوپر فست تمام ارنتظارتی که از یک سوپر اسپرت می رود وحتی بیشتر هم دارد
برای همین افت قیمت بسیار ناچیز وگرانترین اتوموبیل کلاسیک همیشه در اختیاری فراری است
با تشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
mohsen
۲۴ خرداد ۱۳۹۶جفتشون عالین ولی ماشینی که زبان طراحیش برای 100 سال آیندس ماشین رویاهای منه
مهدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۶والا فکرمیکنم چه از لحاظ تایم و رکوردها چه لذت سواری 812 بهتر باشه واسه همین به فراری رای میدم
مرتضی مقدم
۲۴ خرداد ۱۳۹۶با عمیق ترین احترام به لامبورگینی خشمگین و جذاب اما خطوط بدنه فراری که مثل حرکت جریان آرام و شفاف آب سرد رودخانه کم عمق از روی سنگ های صیقلی کف رودخونست قلب من یکی رو که تسخیر کرده.طراحی این فراری سحر آمیزه.اصالت بیشتر و میل کمتری به خودنمایی داره.طراحیش ساده تر و شیک تره.قطعات اسپورت اضافی نداره چون ذاتش براش کافیه.مثل قهرمان دوی سرعت المپیک میمونه که یک کت و شلوار ساده و شیک تنش کرده باشه.اما لامبورگینی شلوغه قطعات اسپورت اضافی داره خیلی میل به خودنمایی و اثبات خودش داره.مثل یه قهرمان ورزش های رزمیه که شلوار جین و تیشرت زرد تنش کرده.آماده درگیری و برتری جوییه.در کل انتخاب به سلیقه شخصی افراد بر می گرده.شخصا آرامش و اصالت طراحی فراری رو به جنگجویی و خشونت و شلوغی لامبورگینی ترجیح میدم
Cadillac
۲۴ خرداد ۱۳۹۶هر دو خوبن ولی رای من لامبورگینیه. فراریه خیلی کوچیکه نسبت به لامبورگینی
علی آقا
۲۴ خرداد ۱۳۹۶رای ما فراری!!!
لامبو طراحی رادیکال تری داره و جوونا رو بهتر جذب میکنه اما فراری هم طراحی زیبا و کلاسیکی داره.
ماشینای موتور جلو و دف عقب از نظر لذت رانندگی بهتر از موتور وسطها هستن و کاربردی تر هم هستن.
کنسول وسط لامبو خیلی زیباتره اما بازم فراری چندان از آن عقب نیست.
از نطر ارزش خودرو هم فراری بهتذین برند هست. همیشه قیمت دست دوم خودروهاش به ختطر سیاستهای فروش هوشمندانه شرکت، بالاست. لامبو اما هنوز تو این زمینه اول راهه.
خلاصه اینکه انتخاب خیلی سختب بود و برای این به فراری رای دادم که لامبو الان زیر مجموعه آلمان ها فعالیت میکنه اما فراری پرچم ایتالیا و خانواده آنیلی رو بالا نگه داشته.
ساسان
۲۴ خرداد ۱۳۹۶فروچیو لامبورگینی به هدفش رسید….چه تو پیست با امسال پرفورمانته چه تو نظرسنجی ها ازنظر محبوبیت…خیلی جالبه…هرچند معتقدم اگرشرکت مادر لامبو افسار این گاوو بیشترول کنه ماشاهد یه هایپرکار بینظیر1000اسبی هم میتونیم باشیم ازاین شرکت تا تو اون رده هم نفس یه سری ازمدعیانو ببره!!!
mercury
۲۴ خرداد ۱۳۹۶مجید دلبندم اون کاو خشمکین نه اسب خشمکین!!!
V.m
۲۴ خرداد ۱۳۹۶فراری فوق العادست اما انتخابم لامبورگینی به خاطر جمیع جهات
Achtung
۲۴ خرداد ۱۳۹۶هنوز باورم نمیشه طراحی آونتادور کار زمینیها باشه
حمیدرضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۶فراری چون هم دف عقبه هم قیمتش کمتره ولی خوب لامبو هم عشقه این کلاس ماشین انتخاب کردن از سختم سخت تره
ایمان
۲۵ خرداد ۱۳۹۶بدون تردید فراری.هم از نظر مشخصات فنی سرتره هم اعتبار برند که بسیار برتره و هم از لحاظ ارزش افزوده.خودروهای فراری 12 سیلندر سال به سال با ارزشتر میشن.
t-dey
۲۵ خرداد ۱۳۹۶سردبیر محترم دمت گرم عکس اولی میگفت لامبو گنده تره فراری سوسکم نیس زود باش به لامبو رای بده …
ولی جدا این دوئل خیلی نزدیک بود.اصلا فراری نباید میومد تو دوئلا یه جورایی بهتر بود
حسن
۲۵ خرداد ۱۳۹۶فراری ماشین خیلی خیلی خوبیه اماحضرت ایت الله طالقانی در تفسیر المیزان جلد سی و نهم صفحه ی نودو نهم فرموده اند ما با لامبورگینی رفتیم دبی چه حالی بود
hossein.458
۲۵ خرداد ۱۳۹۶اصلا شک نکنید اسب سرخ مودنا تاج پادشاهی برازندشه و بقیه ماشینا
برای عرض ارادت می تونن بیان زانو بزنن جلوش
اسب بخار بیشتر
ایرودینامیک فعال دیوانه کننده
نمودار گشتاور وسیع تر
سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب
تجربه 70 ساله فراری که از اول تو مسابقات سطح اول موتوراسپرت حضور داشته
برخلاف لامبو که بجه سوسوله و…
بدون تردید فراری رو انتاب شایسته تر می کنه
یاس ی
۲۷ خرداد ۱۳۹۶انتخاب بین این دو خیلی سخته، منم با هزار استخاره و به دلیل کاربردی تر بودن در استفاده روزمره به فرراری رای دادم، هر چند اونتادور هم عشقه.
R
۲ تیر ۱۳۹۶هم از لحاظ فنی هم از لحاظ امکانات رفاهی هم از لحاظ سرعت و شتاب آونتادور از فراری یه سرو گردن بالاتره. ما خیلی خوش شانسیم که این فرازمینی رو تو این دوره ی زندگیمون روی زمین میبینیم
Gelare
۲۱ مرداد ۱۳۹۶به نظر من لامبو خیلی بهتره علاوه بر علاقه بسیار زیاد من به لامبو این ماشین سرعتش بیشتره و زیبا تره من از فراری هم خوشم میاد ولی تو این رقابت رأیم به لامبوست اون ظاهر زیبا و خشنی داره و من واقعا دوسش دارم امیدوارم برنده شه قیمت لامبو بیشتر بود ولی کسی که بتونه فراری رو بخره لامبو هم میتونه بخره ماشین سریع تر و زیبا تر و اینکه روح آدمو جذب خودش میکنه به قیمت بیشترم می ارزه من که رأیم لامبوست و امیدوارم برنده شه چون حقشه❤?
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶میخام ببینم این گاو های وحشی سنت آگاتا تا حالا تو تاریخشون ماشین بیشتر از ۸۰۰ اسب بخار زدن؟