اگر به نظرتان میرسد که محصولات جدید فراری با سرعت بیشتری وارد میدان میشوند اشتباه نمیکنید! این موضوع حداقل برای اسبهای رقصان پیشرانه وسطی همچون ۴۸۸ صدق میکند. فراری از حالا تا ۲۰ سال آینده محصولات اصلی خود را در فاصلهی حدود ۵ ساله عرضه خواهد کرد. بنا به گزارش منتشر شده توسط موتورینگ، این رویه نه تنها ادامه خواهد یافت بلکه کوتاهتر هم خواهد شد.
شاید ۵ سال برای یک خودروی خاص زمان طولانیای به نظر برسد و به خصوص در کلاس شاسی بلندها چنین خصیصهای خود را نشان دهد اما محصولات پرفورمنس معمولاً طول عمر بیشتری دارند و کافی است به محصولات اسپورت نیسان و یا حتی داج چلنجر نگاه کنید. یکی از مثالهای بارز این امر لامبورگینی گالاردو با عمر ۱۰ ساله و همچنین آئودی R8 است. پورشه ۹۱۱ سری ۹۹۱ نیز در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و تا چند ماه پیش هم در خط تولید بود؛ و به همین خاطر طول عمر ۵ سالهی محصولات فراری در این کلاس نرمال نیست.
چرا فراری با این سرعت به سمت تغییر محصولات میرود؟ گفته میشود فراری به دنبال حفظ طراوت سبد محصولات خود است تا خریداران جدید را جذب کرده و درعینحال مشتریان ثابت این برند را نیز راضی و خوشحال نگه دارد. این شرکت ایتالیایی با عرضهی زودتر محصولات جدید به دنبال حضور در بازارهای جدید بوده و قطعاً یکی از بازیگران این شرکت در بازارهای جدید شاسیبلند پورسانگ خواهد بود.
هنوز مشخص نیست که آیا استراتژی عرضهی محصولات جدید در بازههای زمانی کوتاهتر شامل حال دیگر محصولات فراری هم خواهد شد یا خیر. خودروهای GT پیشرانه جلو و بزرگ قبلاً طول عمر ۵ تا ۶ ساله داشتهاند و هایپرکارهای پرچمداری همچون لافراری نیز دنیای خاص خود را دارند. ما میدانیم که فراری در حال طی دوران گذار محصولات خود بوده و ۵ محصول جدید را در سال جاری معرفی کرده و خواهد کرد. قبلاً سه خودرو را دیدهایم و دو نمونهی دیگر نیز بهزودی معرفی خواهند شد. احتمالاً در سال ۲۰۲۳ نیز تغییر وسیعی برای فراری رخ خواهد داد…
Amir.ferrari
۱۵ شهریور ۱۳۹۸حدس میزدم اون دو نمونه ۸۱۲ اسپایدر و f8 اسپایدر باشن❤ هر چی بیشتر میگذره بیشتر محو جزئیات sf90 میشم، یه هایپرکار همه چی تموم که با برچسب یه سوپرکار عرضه میشه،تو عصری که یه سری از خودروسازای ادعا کار که اسم نمیبرم چند ساله دارن زور میزنن یه هایپرکار هیبرید با مشخصات sf90 بسازن و کلی هم تبلیغ کردن و حاشیه سازی راه انداختن و قیمت چند میلیون دلاری تعیین کردن و هنوز که هنوزه توش موندن و دست آخرم عاجزن از ساخت همچین خودرویی فراری پرده از یه خودرو میراث دار و آینده نگرانه برمیداره، فراری بدون حتی ذره ای حاشیه یه هایپرکار تمام قد میسازه و صنعت خودروسازی رو یه پله بالاتر میبره اونوقت استون و بنز و …. هنوز در حال قمپز در کردن واسه ماشینایین که نه ساخته شدن و نه آیندشون معلومه…
Saeed
۱۵ شهریور ۱۳۹۸هم اکنون کونیگزگ رگرا هایپر کار هیبریدی است که دنده هم نداره…..البته پورشه ۹۱۸….مکلارن p1…..و همین لافراری هایپر کار هیبریدی هستن …SF90 هم داره اضاف میشه….یکم تعصب کمتر لطفا….
Ferrari
۱۵ شهریور ۱۳۹۸هروقت رگرا تست شد و تونست برتری خودشو درعمل و نه روی کاغذ نشون بده اونوقت اسمشو کنار۹۱۸ و p1 و لافراری بیارین تعصب یعنی اینکه هیچی از عملکردش نمیدونی اما همه جا اسمشو میاری هی میگی دنده نداره و فلان انگار دنده نداشتن تکنولوژی بزرگیه اگه فناوری کاربردی بود روی جسکو هم همین جعبه دنده رو میذاشتن بقیه خودروسازها هم میرفتن دنبالش.
ایمان
۱۵ شهریور ۱۳۹۸آقا سعید
هیچوقت کوئنیگ زگ رو با فراری مقایسه نکن
اگه خواستی n تا دلیل برای برتری فراری بر کوئنیگ زگ با سند و مدرک برات بیارم
گرچه شما خودت بهتر از من میدونی ولی اگه خواستی بگو ، اینقدر برات بنویسم که خودت از خوندنشون خسته بشی
ماشین خوب یعنی خط مستقیم و سرعت بالای ۴۰۰ ؟؟؟؟
یعنی نباید تو پیست خودشو ثابت کنه ؟؟؟؟
یک سوال : آیا برای فراری ساختن ماشینی با سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر کار سختیه ؟؟؟؟
جواب این سوال خیلی چیزها رو روشن میکنه
Saeed
۱۵ شهریور ۱۳۹۸“ماشین خوب یعنی خط مستقیم و سرعت بالای ۴۰۰؟“
مسلما نه ولی هر شرکتی هدف خودش رو داره….بوگاتی هدفش لوکس بودنه….پورشه هدفش خوب و راحت بودن در پیسته….کونیگزگ هم هدفش سرعته….دلیل اینکه رگرا هم تست نشده چون هنوز رکورد آگراش دستشه و رگرا رو نگه داشته واسه بعدا تا اگه خودرویی رکوردش رو شکوند برگ برندش را رو کند…این همه رگرا تو خیابون هست به احتمال زیاد میخوان رکورد سرعت بزنن ( به صورت رسمی) ولی کونیگزگ نمیزاره….هرچند بوگاتی ۴۹۰ تا رفته که کاری به این ندارم اما رگرا برگ برنده کونیگزگه و نگهش داشته واسه یه روز خاص….پس نیاین بگین چرا رگرا تست نشده….هر برندی هدف خاص خودش رو داره….هدف کونیگزگ هم سرعت تو خط مستقیمه
Ferrari
۱۶ شهریور ۱۳۹۸کی از سرعت بالای ۴۰۰ حرف زد؟؟ منظور از تست یعنی ماشین رو به چندتا نشریه بدن تست بشه نه اینکه خوده شرکت تستش کنه بگه خب ماشین ما عالیه تموم بشه بره این دلایلی که میاری اصلا دلیل قانع کننده و خوبی نیست اینا حدس و گمان خودته هیچ سندیتی نداره من دنبال حس و گمانت نیستم ه وقت رگرا توسط چندتا نشریه تو پیست و جادهای شهری تست شد درمورد تواناییهاش بحث میکنیم درغیر این صورت یه ماشین با کلی کبکبه دبدبه زوی کاغذه که ارزش زیادی نداره
ADAK
۱۵ شهریور ۱۳۹۸فراری راهشو بلده و خوب داره میره جلو…
محمد
۱۵ شهریور ۱۳۹۸دقیقا
کاملا هم هوشمندانه است
سرعت تغییرات تکنولوژی کاملا سریع شده
و هر شرکتی که معرفی محصولات جدیدش رو عقب بندازه، از بازار عقب میمونه
.
مثلا سال آینده صحبت از صنعتی سازی اینترنت 5g هست
۲ سال پیش اینترنت 4g کمتر بود
۴ سال پیش اینستاگرام فراگیر نبود
۶ سال پیش واتساپ اینقدر محبوب نبود
۸ سال پیش اینترنت موبایل…
.
توی بازار خودرو به قول تحلیلگران، خودروهای کاربردی دارن به شتاب چند سال پیش خودروهای سوپر اسپرت میرسن،
سوپر اسپرت ها به هایپرکارها
هایپرکارها میشه گفت به استانداردهای صنعت هوایی…
رسیدن به شتاب زیر ۲ سقف سرعت بالای ۵۰۰
…
سرعت تغییرات تکنولوژی ۱۰ سال پیش اینقدر نبود
۲۰ سال پیش بازارها اینقدر رقابتی نبود که هر خودروساز ۲ساله فیس لیفت بده،۴ ساله تغییر بده
.
.
اما امروز هست
به نفع مصرف کننده هم هست
تولیدکننده هم خودشو با سرعت تغییرات تطبیق نده عقب میمونه
.
کاری که فراری به درستی داره میکنه
و قطعا با تنوع سبد محصولاتش برد خواهد کرد
برعکس امثال تویوتا که جزو پرتیراژترین خودروسازانه،محصولی به قدرت لندکروز داره اما اینقدر تغییرش نداده که به قول منتقدان خودرویی انگار فرزند فراموش شده شرکته با ۱۴ سال عدم تغییر و همینطور افت فروش در مقایسه با رقبای تازه نفس
Archi KHAN
۱۵ شهریور ۱۳۹۸فراری درسش را بلده و مطمئنم اتنخاب هاش درسته …
“” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “”
ایمان
۱۵ شهریور ۱۳۹۸خیلی عالیه ؛ اینم بخاطر مشتری های خاص فراری
iman
۱۵ شهریور ۱۳۹۸تنها کمپانی که تکنولوژی و توان این کار رو داره فقط پادشاه مارانلو ست و بعد با فاصله پورشه، بقیه به قول دوستان در حال غمپز در کردن هستن
sina7
۱۵ شهریور ۱۳۹۸نظرت راجب لامبورگینی چیه
MAHDI
۱۵ شهریور ۱۳۹۸فراری واقعا فوق العاده است.
تو یه مجله ای طرف که داشت تست میکرد فراری 488 پیستا رو میگفت::::خودروهای این خودروساز یه حسی دارن که انگار وقتی راننده باهاشون رانندگی میکنه حس میکنه انگار این خودرو رو فقط وفقط واسه اون طراحی وتولید کردن اونقدر دقیق هستش!!!!
LEWIS HAMILTON (مجید)
۱۵ شهریور ۱۳۹۸.
واسه عاشقان خودرو خبر بسیار خوب و برای خریداران این ماشین ها خبر بسیار بدیه.
تا بخوان از ماشینی که چند ماه (یا حتی چند سال ) برای خرید و تحویلش انتظار کشیدن ؛ لذت ببرن ، مدل جدیدش از راه میرسه. ماشین هایی در کلاس اوراکان و 488 مثل لافراری و فورد جی تی نیستن که همیشه به عنوان یک شیء تاریخی و هنری ارزش خودشون رو بالاتر ببرن ، به محض عرضه ی مدل جدید مدل قدیمی ارزش خودش رو از دست میده.
الان فکر می کنید قیمت فراری اف 430 یا 360 چقد باشه؟
Ferrari
۱۵ شهریور ۱۳۹۸وقتی قراره یه ماشین ۵ سال روی خط تولید باشه زمان انتظار برای تحویل هم به مقدار چشمگیری کاهش پیدا میکنه مشتری جای دوسال مثلا یکسال منتظر میمونه در غیر این صورت فراری ضرر میکنه.همه اینکارها برای افزایش فروشه.
مانی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸لوکس سازهایی مثل مرسدس ماشین رو حدودا ۶ سال رو خط نگاه میدارن
البته به علاوه یه فیس لیفت میان دوره،مگه هیوندای هست که هر ۵ سال عوض کنه؟
ایمان
۱۵ شهریور ۱۳۹۸☆ عاشقان و دوستداران فراری ☆
پخش زنده رونمایی از محصول جدید فراری
دوشنبه ۹ سپتامبر ؛ ۱۸ شهریور ماه
ساعت ۹:۴۵ صبح به وقت تهران
☆ منبع : اینستاگرام Ferrari ☆
Behrouz. anzali
۱۶ شهریور ۱۳۹۸فراری عشقه. یه ماشین با اصل نسب و خاص،
علی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸این به نفع سهامدارها و به ضرر خریداران فراری است. چون با این کار افت قیمت بیشتر میشه.