سرانجام پس از مدتها انتظار، قویترین خودروی جادهای تاریخ فراری معرفی شد.
از لافراری متشکریم! به خاطر حضور و موفقیت کلی خود که راه را برای تولید هیبریدیهای جذاب فراری هموار کرد. اسب رقصان ۹۴۹ اسب بخاری فراری حتی به خود کمپانی هم ثابت کرد پیشرفت همیشه بخشی از برنامه است؛ و جدیدترین محصول این برند هم از این نظر هیچ فرقی با محصولات پیشین ندارد.
فراری SF90 استراداله همانند لافراری یک هیولای هیبریدی است؛ اما برخلاف این هایپرکار اسطورهای، SF90 از پیشرانهی بنزینی کوچکتر، توانایی شارژ پلاگین هیبریدی، سیستم چهار چرخ محرک و اسبهای بیشتر سود میبرد. با قدرت شگفتانگیز ۹۸۶ اسب بخاری، SF90 عنوان پرطمطراق “قویترین خودروی جادهای تاریخ فراری” را یدک میکشد!
نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوشارژ به تنهایی قدرت ۷۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد. همین پیشرانه بهخودیخود قویترین قلب آهنین ۸ سیلندر تاریخ فراری محسوب میشود. فراری از سه پیشرانهی الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی هم استفاده کرده است. یکی از پیشرانههای الکتریکی در اکسل عقب و دوتای دیگری در اکسل جلو جا خوش کردهاند و ۲۱۷ اسب بخار قدرت دارند. خروجی کل این مجموعه هیجانانگیز به ۹۸۶ اسب بخار و گشتاور نیز به ۸۰۰ نیوتون متر میرسد.
همهی این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخها میرسد و برای اولین بار در تاریخ فراری، یک محصول اسپورت این برند (GTC4Lusso را حساب نکنید!) از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد. همهی تلاشهای مهندسان مارانللو باعث شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای، شتاب صفر تا ۲۰۱ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی ایجاد شود. SF90 در پیست تست فیورانو رکورد حدود ۱ دقیقه و ۱۹ ثانیهای را ثبت کرده و جالب اینکه رکورد لافراری در این پیست نیز ۱ دقیقه ۱۹.۷۰ ثانیه بوده است.
اما برای رانندگانی که علاوه بر هیجان نیمنگاهی هم به راندمان خودرو دارند باید گفت SF90 از حالت رانندگی الکتریکی هم سود میبرد. برد الکتریکی ۲۵ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت جزو ویژگیهای این حالت رانندگی بوده و با اسب رقصان و جذاب فراری میتوان آرامش را هم در مارانللو حکمفرما کرد!
اگرچه طراحی بدنهی SF90 ویژگیهای رادیکالی را نشان میدهد اما از نظر آئرودینامیکی هم مباحث را دوباره تعریف کرده است. شاسی خودرو در بخش جلو ۱۵ میلیمتر بالاتر از مرکز آن است. این امر باعث شده جریان هوا از ژنراتورهای ورتکس عبور کند. با وجود چنین ویژگیهای آئرودینامیکی پیشرفتهای، SF90 استراداله داون فورس ۳۹۰ کیلوگرمی را در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت تولید میکند. فراری میگوید این رقم سنگ محکی جدید از نظر داون فورس و راندمان در خودروهای جادهای پرفورمنس میباشد.
کابین SF90 هم دارای استایل جدیدی بوده و از ویژگیهای متمایز و برجسته آن میتوان به صفحه HD شانزده اینچی، هدآپ دیسپلی پیشرفته و کاکپیت الهام گرفته از فرمول ۱ اشاره کرد. غربیلک فرمان هم جای چهار حالت رانندگی eDrive، هیبرید، پرفورمنس و کوالیفای میباشد. دو حالت اول از قدرت باتری تغذیه میکنند. در حالت eDrive شاهد خاموشی کامل پیشرانه ۸ سیلندر و تکیه بر برد ۲۵ کیلومتری پیشرانههای الکتریکی خواهیم بود. در حالت هیبریدی نیز شاهد پاسکاری بین پیشرانههای بنزینی و الکتریکی خواهیم بود. این پاسکاری هوشمند و خودکار با استفاده از اطلاعاتی همچون فشار پدال گاز و شرایط رانندگی صورت میگیرد.
پیشرانهی ۸ سیلندر در حالت پرفورمنس و کوالیفای هنرنمایی خواهد کرد. در حالت پرفورمنس از خروجی بالای پیشرانه برای کمک به شارژ پیشرانههای الکتریکی استفاده شده درحالیکه حالت کوالیفای همهی ۹۸۶ اسب خشمگین خودرو را آزاد خواهد کرد. این حالت برای پیست مناسب است.
شاهین
۸ خرداد ۱۳۹۸به معنی واقعی کلمه، استاد!
فقط فراری هست که میتونه یه سوپر اسپورت هیبریدی رو جوری بسازه که دلمون واسه تنفس طبیعی های قبلی تنگ نشه!
عصر مدرن فراری شروع شد واقعا؛ عجب هیولایی!
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۸مشخصه که گزارش رو یه عشق فراری تهیه کرده
عنوان قویترین خودرو فراری بودن، مشخصا که با پیشرفت تکنولوژ واسه شرکت نوآوری مثل فراری،
با رونمایی از هر محصول جدید، پاسکاری میشه
اما در مورد خود خودرو:
طراحی جذابی داره البته طراحی نمای جلو شاید میتونست بهتر هم باشه با چراغهای خاص تر و توجه کمتر به پهن بنظر رسیدن خودرو
طراحی داخلی جذابی هم داره
اما بنظرم سالهای آخری هستیم که سوپرکار ها و هایپر کارها، از صفحه نمایش کنسول وسط استفاده نمیکنن
چون عصر عصر تکنولوژیه و مانیتورهای مختلف
.
در نهایت هم به فراری و دوستداران فراری، تولید یه فرزند متشخص و قابل احترام دیگه رو تبریک میگم
King 918
۹ خرداد ۱۳۹۸از این که ماشین خوبیه شکی ندارم اما نه از نظر طراحی خیلی پیشرفته از لافراریه نه از نظر فنی نه از نظر کابین
نمیدونم شاید من انتظارم زیاد بوده
Amin-MC20
۲۴ شهریور ۱۳۹۹خیلی ماشین پیشرفته شده من خودم عاشق فراری ام ولی واقعا گند زده این چیه اشغال طراحی کرده انصافا حجم گلگیر های لافراری از این افتضاح بهتره بود
لافراری دیوانه کننده بود تاسف میخورم فراری به اینجا رسیده تو طراحی
Ahmadreza 2002
۸ خرداد ۱۳۹۸نمی دونم چرا یهو تستاروسا رو ذهنم تداعی کرد
joojoo
۹ خرداد ۱۳۹۸اولا..خیلی مشخصات خوفی داره
دوما…خیلی بد موقع معرفی شد….6 سال بعد از لافراری…. و خب فناوریش خیلی پیشرفته تر نیست و مشخصات فنیش خیلی با لافراری فرقی نداره….تایم پیستشم فرق چندانی با لافراری نداره…..
سوما…..چیزی که نسبتا واضحه، اینه که فراری احتمالا دیگه از موتور دوازده سیلندر 6.3 لیتری معروفش برای هایپرکارهای خودش استفاده نخواهد کرد…..چون با وزن کمتر داره همون پرفورمنس رو از موتورهای توربوی 8 سیلندرش میگیره…..احتمالا موتور 6.3 رو برای گرندتورر های خودش نگهداره…..مثل GTC4 و 812………
چهارم اینکه یه سوالی برام پیش اومده..چطور با 295 اسب اضافه….و نزدیک دو ثانیه تایم بهتر 0-200…….تاپ اسپید این ماشین 10 تا کمتر از آونتادور2012 ست؟؟؟؟
ولی خودمونیم….رقیب سنتی فراری …. یعنی لامبورگینی…خیلی انتظارا ازش بالا رفته…..خیلی زیاد….و واقعا کار خیلی سختی پیش رو داره…….
یه چیزی باس معرفی کنه که وقتی معرفی شد….حداقل تا 10 سال بعدش با کمترین تغییرات بتونه با گنده تر از خودش توی پیست سرشاخ بشه….کاری که مستر آونتادور همین الان داره انجام میده…..
Mohammad SF29
۹ خرداد ۱۳۹۸این جانشین لافراری محسوب نمیشه. طبق گفته های کمپانی، این مدل بین اف۸ و لافراری قرار میگیره. یه جورایی احیای مدل قدیمی تستاروسا هستش.
هایپرکار بعدی فراری احتمالا ۳-۴ سال بعد میاد.
Amin-MC20
۲۴ شهریور ۱۳۹۹اره بابا این چیه افتضاح طراحیش اصلا قابل مقایسه با لافراری نیست
Hamed
۱۰ خرداد ۱۳۹۸عزیز خیلی واضح گفتن جانشین لافراری نیست
Ferrari
۸ خرداد ۱۳۹۸بلاخره انتظار به پایان رسید.فوق العادست این اتومبیل. فراری کلی ویدئو منتشر کرده که امیدوارم پدال زحمتشو بکشه منتششر کنه دوستان ببینن.
احمدرضا ۲۰۰۴
۸ خرداد ۱۳۹۸اگه آرم فراری نبود تشخیص اینکه فراریه یه مقدار سخته
انگار ترکیبی از لوتوس و nsx شده
لافراری و ۴۵۸ و اف ۱۲ از دور داد میزنن فرارین مخصوصا اف ۱۲
sina7
۹ خرداد ۱۳۹۸بی نظیره❤️❤️
اون دوتا اگزوز شمارو یاد چی میندازه؟?
Reza
۹ خرداد ۱۳۹۸j50
حمید
۸ خرداد ۱۳۹۸واااااای عالی عالی بی نظیر یکتا ، خدا چقدر خوبه و خوشگله ، روانی …..
L-H-P-TT
۸ خرداد ۱۳۹۸دست فراری درد نکنه ، خیلی خوبه ، دمش گرم ، اما یه سوال ، پیشرانه های الکتریکی گشتاور ندارن مگه ؟
اخه بدون احتساب پیشرانه های الکتریکی گشتاورش 800 تاس ، بعد احتساب قدرت پیشرانه باز همونه ????
Rouzbeh
۸ خرداد ۱۳۹۸اقایی فراری در تمام موارد!
بهنام
۸ خرداد ۱۳۹۸عجب چیزی! شاهکار فراری. زیبایی بی حدو حصر و پرفورمنس بی نظیر. فورزا فراری
alireza
۸ خرداد ۱۳۹۸از نمای جلو یاد اسپیدتیل افتادم
سینا
۸ خرداد ۱۳۹۸holy moly??
دانیال_Surrey،England
۸ خرداد ۱۳۹۸میدونم خیلی طرفدارای فراری خوشحالن و کلی دارن کیف میکنن.
ولی هیچ پیشرفت خاصی تو طراحی نداشته.
همون لافراری و 488 .
تقریبا میشه گفت فیس لیفت لافراریه.
به خدا نمیخوام اینا رو بگم مک لارن رو بالا ببرم،پی 1 یه ماشین به شدت زشت و فیک به نظر میاد مک لارن سنا جزء پنچ ماشین زشت دنیا قرار میگیره از نظره خودم.طراحی عقب 720 هم جوری به نظر میاد که انگار طراحاش کم اووردن تو طراحی.
..
((SF90 در پیست تست فیورانو رکورد حدود 1 دقیقه و 19 ثانیهای را ثبت کرده و جالب اینکه رکورد لافراری در این پیست نیز 1 دقیقه 19.70 ثانیه بوده است.))
فقط هفت دهم سریع تر؟?
انتظارم از فراری خیلی بیشتر از این حرفا بود همش امروز هیجان داشتم و دنبال اینترنت میگشتم ببینم پس کی رونمایی میشه،وقتی هم رونمایی شد لذت بردم ولی چیزه جدیدی نداشت.
Seyed.AMG
۸ خرداد ۱۳۹۸درسته که طراحی خیلی جدید و منحصر به فردی نداره اما اینطور هم نیست که بهش عنوان فیس لیفت لافراری رو داد. این سبک طراحی رو بیشتر تو محصولات انحصاری و کانسپت فراری دیدیم ، ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن … و از این جهت یک پیشرفت محسوب میشه . منم وقتی دیدم دریچه هوای جانبیش شبیه به ۴۸۸ تعجب کردم و به نظرم ترکیبی از کانسپت های فراریه نه ترکیب ۴۸۸ و لافراری .
در ضمن خدایی کجای p1 زشت و فیک؟ ، زیباترین مدل در بین محصولات مکلارن همین p1 بنظرم و طرحی چراغ های عقب ۷۲۰ هم که خیلی زیبا هستن و سنا هم بیشتر خاص تا زشت . حالا اگه به طراحی GT ایراد میگرفتی باز یه چیزی
Seyed.AMG
۹ خرداد ۱۳۹۸در مورد رکورد پیست هم نباید زود قضاوت کرد، باید صبر کنین تا تو چند تا پیست دیگه هم تست بشه بعد… . شاید اختلاف رکوردش خیلی بیشتر شد ، البته برای ماشینی که تفاوت خاصی در قدرت و وزن با لافراری نداره همین اختلاف هم قابل توجه ، مگه تفاوت زمان بقیه خودرو ها با هم دیگه تو پیست چقدر که یکی اول میشه، یکی دوم ؟!
شاید هم تو خط مستقیم عملکرد بهتری داشته باشه
فقط باید منتظر بود….
دانیال_Surrey،England
۹ خرداد ۱۳۹۸این رکورد توسط خوده فراری و بهترین راننده هاش ثبت میشه.
طراحیش هم اتفاقا بسیار زیباست((داخلی که دنیاییه?))،ولی انتظارم یه چیزه جدید و مغز ترک و ن بود از فراری.
طراحی پی 1 هم از نظره من تو فورزا خیلی قشنگه.تو دنیای واقعی یه جوریه!!!
720 هم طراحی عقب و مخصوصا سپر عقبش خیلی خیلی سادس و زیبایی و پختگیه همین جی تی که میگی رو نداره.
Seyed.AMG
۹ خرداد ۱۳۹۸اره خدایی طراحی داخلی بینظیره
سلیقه ها متفاوته اما دارید در حق P1 ظلم میکنید ، GT هم در کل خوب طراحی جذابی نداره
درسته که رکورد توسط راننده های فراری ثبت میشه اما راننده های مختلف و اینکه طول این پیست فقط ۳ کیلو متر به همین دلیل اختلاف زمان ها در همین چند دهم ثانیه ست ، مثلا رکورد 812 SF با ۴۸۸ پیستا یکیه !! واسه همین میگم باید تو چندتا پیست دیگه هم تست بشه
بی کامنت اکانت حذف شده
۱۱ خرداد ۱۳۹۸عجبا نمیتونین درک کنید جایگزین لافراری این نیس
Seyed.AMG
۸ خرداد ۱۳۹۸خیلی خیلی جذاب و خفن ، مثل محصولات لامبو ظاهرش فضایی شده که جذابیتش رو دو چندان کرده . در کل خیلی شبیه کانسپت J50 ست ولی کمی هم پینین فارینا باتیستا رو برام تداعی میکنه !
فقط طراحی نمای عقب میتونست جذاب تر باشه مخصوصا محل قرارگیری اگزوز و شکل و شمایل دیفیوزر …
Fk
۸ خرداد ۱۳۹۸فکر میکنم کوروت موتور وسط بی شباهت به این هیولا نداشته باشه
گرچه فراری اسطوره اییه تو دنیای خودرو
ولی فک کنم بین این دوً رقابت جذابی شکل بگیره
ایتال بازا دیس ندن
من خودم فن ماشین این کشور هستم
تنها ماشینی که تونست لذت سواری از ی لانچیای بتا کوپه رو برام تداعی کنه دو دو قدیم بود
ولی میدونم کوروت صاف میاد واسه کل کل با این مدل
Elmiraj
۸ خرداد ۱۳۹۸بر خلاف دیگر فراری ها این بار فراری از زبان طراحی جدید و بسیار زیبایی استفاده کرده … بخصوص در فرم چراخ ها که یجورایی آشنا به نظر میاد…!!!!
این و پیستا زیباترین فراری هایی هستن که تاکنون دیدم …. واقعاً زیباست…….
.
.
(( فقط نکته ای که اینجا فکر کنم اشتباه شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هست که در پیج اینستاگرام فراری ۲.۵ ثانیه اعلام شده در حالی که اینجا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را زدین ۲.۶ ثانیه…!!! ))
Ali Keyhani
۹ خرداد ۱۳۹۸درسته الان که نگاه کردم سایت رسمی فراری هم شتاب صفر تا صد رو 2/5 ثانیه اعلام کرده
Amin-MC20
۲۴ شهریور ۱۳۹۹واتتتتتت؟؟؟!!!!!!
ایمان
۹ خرداد ۱۳۹۸مشخصات اعلام شده توسط ❤ فراری ❤
۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ ثانیه
۰ تا ۲۰۰ کیلومتر ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر
مطمئنم از ۸۱۲ سوپرفست سریع تره که ۳۶۰ کیلومتر رو ثبت کرد ولی فراری در اعلام مشخصات زیرکانه عمل میکنه
porschesport
۹ خرداد ۱۳۹۸ماشین بسیار خوبیه , مثل هر فراری دیگه❤️
iman
۹ خرداد ۱۳۹۸به اعتقاد من هم زبان طراحی فراری تغییر کرده و این ماشین متفاوت از ماشینای دیگه فراریه ، از لحاظ فنی با مشخصاتی که مارانلو داده بینظیره مثل همیشه ولی صادقانه بگم لافراری از نطر من بسیار جذابتر و زیباتر از این مدله
Amin-MC20
۲۴ شهریور ۱۳۹۹دقیقا لافراری خیلیییی حجم دهیش عالی بود واقعا هنوزم عاشقم به نظرم همونو دوباره بسازه خیلی بهتره تا این
ali a
۹ خرداد ۱۳۹۸چه طراحی خوفناکی…
moein
۹ خرداد ۱۳۹۸به به
دوستانی که اشاره دارن به ثبت رکوردهای یکسان این خودرو و لافراری،اینو در نظر داشته باشید این ماشین جدای از مبحث تست سرعت و رکورد تو پیست،یه مبحث تکنولوژیکه
در حد یه کتاب مطمئنا از فناوریها و حربه های فراری تو این ماشین میشه مطلب نوشت که مطمئنا به زودی بهش اشاره میشه
واقعا فراری بی همتاست
Just bentley continental
۹ خرداد ۱۳۹۸با این که با فراری حال نمی کنم زیاد
چند تا فراری واقعا به دلم نشستن
لافراری و ffو این.فقط رکورد پیستش نسبت به لافراری جالب نیست که اونم احتمالا تو پیستای دیگه بیشتر فرق می کنه خیلی رقابت جذابی بین این ماشین و مکلارن اسپید تیل میشه.منتظرپ رونمایی هایپر کارای لامبو و پورشه هم هستیم.
Alireza
۹ خرداد ۱۳۹۸مثل همه ی محصولاتش اینم عالیه مخصوصا با نمای عقبش خیلی حال کردم
ولی کاش رو نمای جلوش بیشتر کار میکردن و شلوغ ترش میکردن
مهدی
۹ خرداد ۱۳۹۸بعضیا حرف از رکورد فیورانو میزنن میگن تایمش بده اما داستان فیورانو کاملا فرق داره با بقیه پیستها… تو بیشتر تایم گیریها پیستا بهترین رکوردها رو نسبت به رقباش داشته حتی سریع تر از پورشه gtr2 که تو نوربرگ رینگ تایم بینظیری زد حالا این ماشین تو فیورانو ۲.۵ ثانیه سریعتر از پیستا هست
Danial
۹ خرداد ۱۳۹۸در مورد ساخته های فراری که فقط میشه سر تعظیم فرود بیاریم همینو بس
♥
net
۹ خرداد ۱۳۹۸این ماشین با ماشینهای دیگر فراری فرق میکنه و عقبش کشیده تر هست و چراغ جلو و عقبش با ماشینهای دیگر فراری فرق میکنه
چراغ جلو و سپر جلو که باز شده و رینگ بد هست
ho3ein
۹ خرداد ۱۳۹۸از نظر فنی عالی ولی از نظر طراحی ظاهری من به شخصه لافراری ۴۸۸ و f12 رو خیلی فراری تر میدونم تا این،لافراری رو بعد چندین سال ادم می بینه بازم محو طراحی و زیباییش میشه یا اف ۱۲ و ۴۸۸ هم همینطور ولی این نه،
البته نظر شخصی هستش
L-H-P-TT
۹ خرداد ۱۳۹۸با تمام احترامی که برای اسب رقصان قائلم ، ولی باید بگم بیصبرانه منتظر فرزند جدیدی از دیار گاوهای ایتالیایی هستم ??????????????????
ایمان
۹ خرداد ۱۳۹۸با احترام به طرفداران لامبورگینی باید بگم ایتالیایی اصیل فراری هست دوست عزیز
خودش آقای خودشه و زیرمجموعه هیچ شرکت آلمانی نیست تا براش تعیین و تکلیف کنن
حمید
۹ خرداد ۱۳۹۸دنیای خودرو مثل دهه ی ۸۰ میلادی دوباره وارد یک بحران در طراحی شده…نمیدونم شاید مسائل ایرودینامیکی دست طراحان رو برای ارائه طرح های ماندگار و مانا بسته…. هر چی پیش میریم کمپانی های که طرح خارجی براشون یک فاکتور مهمه و اعتبار کمپانی رو نگه میداره دارن مدل های رو ارائه میدن که هم در نگاه اول و مهم تر از اون در طول زمان فاقد روح وهنر هستن و فقط جزئیاتی محدود و البته ناهماهنگ ازمدل های گذشتشون رو برای حفظ برند استفاده میکنن….نمونش فاجعه ی استون مارتین ونتیج جدید یا نمای عقب بد قواره پورشه ۹۹۲ یا مدل های ناهماهنگ و شبیه به هم مرسدس های خانوادگی و تا حدودی اسپرت جدید؛ بی ام و های سری ۵ و سری ۳ ۲۰۱۹ یا اون جلو پنجره ی وحشتناک سری ۷ جدید….افول فراری هم با ۴۸۸ شروع شد.. یک طرح بی روح ولی تا حدودی هماهنگ رو ارائه داد که فقط شبیه فراری بود ولی متاسفانه کار رو به جایی رسونده که به نظر من اگر ارم فراری رو از جلوی این مدل sf90 بردارید شاید اون رو از جلو با یک مکلارن اشتباه بگیرید…. دغدغه اصلی سازنده ها امروز فقط شده پرفورمنس و نظر مشتری ها و خواسته ها شون مخصوصا تو زمینه طراحی اهمیت چندانی براشون نداره… امیدوارم این بحران مثل دهه ی ۸۰ ده پوزنده سال طول نکشه…..
Hamed
۱۰ خرداد ۱۳۹۸تو تیزرش گفتم شبیه J50 خواهد بود J50 کانسپتی بود برای توسعه این مدل
با وجود مشخصات فنی فوق العاده من بیشتر منتظر معرفی جانشین مستقیم لافراری هستم که احتمالا سال 2021 باشه و امیدوارم سنت V12 رو همچنان حفظ کنن
راستی اسمشم دوست دارم sf90 stradale