سوباروفولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن تیگوآن و سوبارو فورستر

امروز در ادامهٔ دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت رسیده است. گروهی که در دوئل قبلی آن جیپ کامپس در برابر تویوتا رافور قرار گرفت و طی آن مجموعاً تعدد ۱۸۳۶ رأی به ثبت رسید. از این آراء، کامپس توانست با کسب ۱۰۷۱ رأی و دریافت ۵۸ درصد از کل آراء برنده شده و راهی مرحلهٔ بعدی گردد درحالی‌که رافور با ۷۶۵ رأی از دور رقابت‌ها کنار رفت. حال امروز در چهارمین دوئل این گروه، فولکس‌واگن تیگوآن در برابر سوبارو فورستر قرار گرفته است.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

؟

؟

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

؟

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

؟

فولکس‌واگن تیگوآن

فولکس‌واگن برای اولین بار با مدل توآرگ وارد دنیای کراس‌اوورها شد و سپس چند سال بعد، پس از معرفی کانسپتی در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۶، سرانجام در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ با معرفی مدل کوچک‌تر تیگوآن دومین نمایندهٔ خود را هم به این بخش وارد نمود. نسل اول این کراس‌اوور کامپکت آلمانی تا امسال روی خط تولید بود. البته این نسل در سال ۲۰۱۱ فیس‌لیفتی را تجربه نمود. سپس در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۶ نسل دوم تیگوآن رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که در خودروهای فراوانی از این گروه مانند سئات آتکا و آئودی A3 مشترک است. همچنین به‌تازگی فولکس‌واگن نسخهٔ کشیدهٔ نسل دوم تیگوآن را هم معرفی کرده که در اروپا با نام آل‌اسپیس شناخته می‌شود و به سه ردیف صندلی مجهز است؛ اما درحالی‌که هم‌اکنون نسل دوم تیگوآن به بازار عرضه می‌شود، فولکس‌واگن اعلام کرده که همچنان به مدت دو سال نسل اول این خودرو در یک تیپ بنام لیمیتد در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد؛ اما نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت فعلاً تنها با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که شامل نمونه‌های ۱.۴ لیتری بنزینی، ۲ لیتری بنزینی و ۲ لیتری دیزل می‌شود. ما برای این رقابت موتور میانی یعنی ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ TSI را انتخاب کرده‌ایم که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط گیربکس‌های مختلفی چون یک واحد هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

سوبارو فورستر

فورستر برای اولین بار به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد. این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی که از پلت‌فرم مدل ایمپرزا استفاده می‌کرد تا سال ۲۰۰۲ روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه شیکاگوی این سال نسل دوم آن معرفی شد؛ اما این خودرو هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۲ رونمایی شد. فورستر هم‌اکنون بزرگ‌ترین کراس‌اوور سوبارو محسوب می‌شود اما به‌زودی با معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور فول سایز ایسنت، این عنوان را به برادر بزرگ‌ترش واگذار خواهد کرد. این نسل از فورستر موفق به دریافت جایزهٔ SUV سال ۲۰۱۴ موتورترند نیز شده است. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌های چهار سیلندر مختلفی عرضه می‌شود که طبق سنت سوبارو همگی از نوع تخت هستند. از بین این موتورها که شامل نمونه‌های ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی، ۲ لیتری بنزینی توربو، ۲ لیتری توربودیزل و ۲.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی می‌شود، جهت همخوانی با رقیب آلمانی، پیشرانهٔ ۲ لینری چهار سیلندر تخت توربو انتخاب شده است که توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما برخلاف تیگوآن، تمامی تیپ‌ها و مدل‌های فورستر به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری H4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۸۵ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۹.۱ ثانیه ۶.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۹ ثانیه ۱۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۹.۶ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۸۵۳ کیلوگرم ۱۴۴۷ کیلوگرم
طول ۴.۴۸ متر ۴.۵۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۸ متر ۲.۶۴ متر
قیمت پایه ۲۲,۸۶۰ دلار ۲۳,۴۷۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9826758]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. SERIAL WINNER

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    از فولکس واگن تیگوان بیشتر خوشم میاد.

    1. - A M I R -

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      سوبارو از نظر فنی با اختلاف خیلی زیادی بهتر از فولکس عمل کرده ، اما به نظرم طراحی تیگوان اونقدری جذاب تر از سوبارو هست که به خاطرش بیخیال مشخصات فنی بشم !
      درضمن حس و حال گیربکس ۸ سرعته رو چشم بسته به CVT ترجیح میدم .

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        امیر جان متاسفانه گیربکس‌های CVT ارزان قیمت، دید خیلیا رو به این نوع گیربکس‌ها خراب کردن در حالی که CVTهای نصب شده روی امثال نیسان و سوبارو، کیفیت خیلی خوبی دارن و نرم و بی دردسر هستن.

        1. - A M I R -

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (728 ديدگاه)

          دوست عزیز من کلا با اصل گیربکس CVT مشکل دارم ، وقتی توی شتاب گیری دور موتور روی یه عدد ثابت میمونه واقعا نمیتونم تحمل کنم ، نسخه های e-cvt که دیگه بدتر ، هی یه صدای مشخص رو باید گوش کنی !

        2. - A M I R -

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (728 ديدگاه)

          تو کامنت قبلی وقتی گفتم صدای مشخص اشاره به گیربکس X-tronic CVT داشتم
          نه e-cvt ،
          که اشتباه نوشتم ، هرچند که توی اصل قضیه چندان تفاوت ایجاد نمیکنه
          مثلا شتاب گیری کولئوس نسل جدید رو اگر ببینید کاملا متوجه منظور من میشید

        3. hussein

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (25 ديدگاه)

          این ماشیا برای شتاب نیستن که دنبال شتابید
          بعضیا حتی نمیدونن از یه خودرو چی میخوان
          کدوم ادم عاقلی با این ماشینا دنبال شتابه؟

      2. - A M I R -

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (728 ديدگاه)

        دوست عزیز اگر درست کامنت بنده رو میخوندین متوجه میشدید که من گفتم (حس و حال گیربکس ۸ سرعته ! )
        چه ربطی به شتاب داره ?
        به شتاب گیری کولئوسم اشاره کردم به خاطر یه نواخت بودن گیربکسش نه شتابش !
        درضمن شتاب توی هر سگمنتی میتونه جزو اولویتا باشه ، از خودروهای کوچیک شهری گرفته تا شاسی بلندای ۷ نفره !

    2. ماتئوس

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (694 ديدگاه)

      رای منم تیگوان❤️
      با دیدن سوبارو ادم یاد ماشینای چینی میفته ?
      کابین تیگو روح و روان ادمو نوازش میده ??
      برعکس کابین سوبارو اعصاب ادمو میریزه بهم .. ??
      اسب بخار و گشتاور و سرعت سوبارو بهتره? ولی اینا نمیتونه باعث شه من به این جنتلمن المانی رای ندم ?

      1. الف.ی

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        پیشنهاد میکنم یه بار سوبارو WRX STI رو از نزدیک ببینی

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          پسر سوبارو WRX STI محشره، قابلیت تیونینگشم شدیدا بالاست، من تا ۵۰ هزار دلار، هیچ ماشینی رو به WRX STI ترجیح نمیدم.

      2. کاوه آهنگر

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (432 ديدگاه)

        جنتلمن آلمانی !!
        من بالاخره نفهمیدم دوستان به مشخصات فنی اهمیت میدن یا طراحی و مشخصات ظاهری؟
        وقتی حریف ژاپنی از نظر فنی کاملا برتره میگن چون این آلمانیه از نظر ما زیباتره پس بهش رای میدیم , وقتی هم که اگر حریف ژاپنی از نظر طراحی برتری محسوس داشته باشه ولی از نظر فنی رقیب آلمانی مقداری برتری داشته باشه میفرمایید چون این ماشین آلمانی از نظر فنی بهتره پس شایسته پیروزیه !! از نظر بنده که از نظر ظاهری سوبارو طراحی پخته تر و گیراتری داره

        1. serial winner

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          کاوه جان همین سوال رو من از شما میپرسم.

          میشه بگی ظاهر برات مهمه یا فنی یا فقط به ژاپنی بودن اهمیت میدی؟

        2. کاوه آهنگر

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (432 ديدگاه)

          Serial جان خودت چی فکر میکنی ؟

        3. serial winner

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          کاوه جان چیزی که من میدونم اینه که تا الان نشده ماشین غیرژاپنی رو به ژاپنی ترجیح بدی ، ندیدم از زیبایی یا مشخصات فنی بهتر ماشین های غیر ژاپنی حرفی بزنی .

    3. peyman

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      تیگوان ساده و زیبا و در دراز مدت هم اصلا از جذابیتش کم نمیشه

    4. امین

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (384 ديدگاه)

      نتیجه مجموع تلگرام و سایت
      فولکس:365+414=779
      سوبارو:129+532=661

  2. (ali(chevy nova

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    سوبارو بهتره طبق اعداد و ارقام جدول
    راى من سوبارو

    1. سامان اذری

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      قیافه فولکس بهتره (چون 4 سال اختلاف سن دارن ) ولی از نظر فنی سوبارو گل کاشته
      رای منم سوبارو هست

      ولی همین الان داشتم نظر سنجی تلگرام رو میدیدم
      چون اونجا جدول مشخصات نیست تا الان که دارم این کامنت رو مینویسم 70 درصد به تیگوان و 30 درصد به سوبارو رای دادن در حالی که اینجا 65 درصد به سوبارو 35 درصد به فولکس واگن رای دادن

      1. علی آقا

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (583 ديدگاه)

        نتیجه میگیریم اونایی که به فولکس رای دادن آدمای ظاهر بینی هستن!!!

        1. serial winner

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          همه ی مشخصات فنی ماشین در این جدول کوچولو که پدال برای شما گذاشته و با خوندنش و رای دادن بر اساسش حس نکته سنجی و ریزبینی بهتون دست میده خلاصه نمیشه.
          در سایت car and driver فولکس تیگوان و سوبارو فارستر ، هر 2 نقد و بررسی شدن ، در سگمنت کراس اوور های کامپکت سوبارو فارستر در رتبه ی 13 و تیگوان در رتبه ی 8 قرار قرار گرفته
          تیگوان روی کاغذ آش دهن سوزی نیست ، در عمل هم ازش بهتر زیاد داریم. اما سوبارو فارستر از مشکلاتی مثل کیفیت متریال و طراحی داخلی ضعیف رنج میبره.
          در کل هیچ کدوم برتری به هم ندارن ،

  3. جلالى

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    سوبارو تو بىشتر موارد بهتره
    قىمت سوبارو با تمام محاسن فقط کمى بىش از 1000 دلار بىشتره نسبت به تىگوآن
    منم سوبارو رو انتخاب کردم

  4. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته اعداد و ارقام در مورد بعضی مدلها که شناخته شده نیستن به کار میرن وگرنه اکثرا از روی علاقه به یک برند یا طراحی رای میدن به جدول و قیمت توجه نمیکنن

  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فولکس کمی چهره بهتری داره، به خصوص کابین، به جاش سوبارو مجموعه فنیش رده بالاتره؛ رای من سوبارو.

  6. (ali(chevy nova

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
    حرفتون کاملا صحىح هست
    اما بقول خودتون جدول زمانى بکار مىاد که با اون محصول اشنا نباشىم و منم طبق همىن حرف شما و دیدن جدول راى به سوبارو دادم

  7. MAHDI . TUNING

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    موضوع این است
    طراحی بهتر دوست دارید؟ یا عملکرد فنی بهتر؟

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اختلاف زیباییشون خیلی کمتر از اختلاف فنیشونه، سوبارو ارزش خرید به مراتب بیشتری داره؛ قوی‌تر، سریع‌تر، کم‌مصرف‌تر. . .

      1. serial winner

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        اختلاف زیبایی رو با چه متری اندازه گرفتی؟

        همچنین میگی اختلاف فنی انگار ۴۸۸ داره با تیگوان مقایسه میشه.

        اختلاف مصرف ۲۰۰cc و ۴۰۰ متر کمتر از ۲ ثانیه اهمیت چندانی نداره.

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          زیبایی کاملا سلیقه‌ایه، منم سلیقه شخصیم رو گفتم، از طرفیم اختلاف شتاب نزدیک به ۳ ثانیه و سرعت ۳۰ کیلومتر، ناچیز نیستن که چشممون رو روشون ببندیم.

        2. serial winner

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          اینجا همه نظر شخصی شون رو میگن . چیزی که شما گفتی برام جالب بود چون در عمرم نشنیدم کسی مثل شما زیبایی رو متر کنه‌ و اختلافش رو با عدد و رقم مقایسه کنه.

          برام مهم نیست تیگوان یا فارستر بالا بیان ، هر ماشینی در مقابل CR-V قرار بگیره حداقل از طرف من رای نمیاره. چون هوندا یک کراس ‌‌‌‌‌‌‌‌اوور همه چی تموم ساخته.

        3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          من چیز خاص و عجیبی نگفتم که تعجب کردی!!!! فقط دارم میگم تیگوآن تو بحث زیبایی، اختلاف زیادی با سوبارو نداره، هر دو زیبا هستن، انتخاب بین خوب و خوب‌تره، اما سوبارو اختلاف فنی نسبتا زیادی با فولکس داره تو این دوئل.

        4. AK_007

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (562 ديدگاه)

          250 اس با 185 اسب یکی نیست!
          هرچند ک خودم ب تیگوان رای دادم

    2. #ali.m#

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      مهدی دااش
      از این مدل سوبارو دوتا توی شیراز هست یه نارنجی یه مشکی .هردوتاشونم پلاک ملی هستن .
      از نزدیک خیلی خوشگل تره .
      اگه ببینیش قطعا نظرت عوض میشه .

      1. MAHDI . TUNING

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        جدی
        فکر نمیکردم باشه
        البته من نمیگم بده فقط میگم اون بهتره
        البته بعضی ماشینا در واقعیت خیلی بهتر از عکساشونن مثل اینیفینیتی
        تو جزیره قشم وقتی دیدم باورم نمیشد این همونی باشه عکساشو میدیدم واقعا قشنگ بودن
        شاید اینم همون جوری باشه
        من خیلی برند سوبارو خصوصا مدل WRX و BRZ رو دوست دارم برای همین خودم بهش رای دادم

  8. کارال

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اینجا دو تا فاکتور هست واسه انتخاب . یکی زیبایی خودرو که برتری صددرصدی با فولکس تیگوآن هستش یکی هم قدرت و شتاب ک سوبارو فورستر هستش و واسه تیگوآن هم قدرت و شتاب قابل قبولی هست. و مطمئن از لحاظ لذت رانندگی دوتاشون از خو روهای عالی هستن . نظر شخصی البته این ک خودم ب شخصه دوست دارم خودرویی رو سوار بشم ک اولا زیبا باشه دوما یک برند معتبر ک بشه از سواری کردن باهاش لذت برد . و مطمئنن فولکس واگن تیگوآن انتخاب میکنم . سوبار هم بدون شک عالیه ولی طراحیش به قول معروف دلربا نیست

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      فارستر درسته که به زیبایی تیگوآن نیست اما وقتی از نزدیک ببینش متوجه طراحی دلنشین و بی‌نقصش میشی. از طرفیم سوبارو اسم و رسم فولکس واگن رو نداره اما خیلی بی‌حاشیه‌تره و کمتر زیر آبی می‌ره، تو بازار آمریکا هم پر طرفداره این برند.

  9. MOBIN POURMAND

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    عاقا یه سوال…شما این شتابی ک مینویسین با گیربکس سی‌وی‌تی هستش یا دستی؟؟؟؟؟(سوبارو)
    خیلی از دوئلا اینطورین.راهنمایی میکنید؟؟

    1. امیر دهقان

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      شتاب متعلق به همان گیربکسی است که در جدول ذکر میشود.

  10. mohammad_FM 480

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    مجموعه فنی واقعا برام مهمه ولی از قیافه تگیوان نمیشه گذشت
    بنظر من خیلی قشنگه مخصوصا نمای عقبش
    بخاطر طراحی زیبا و ارادتی که به فولکس واگن دارم رای من تیگوان

  11. Sina

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    سوبا مثل اب خوردن تیگوان رو میجوه قورت میده هسته اش رو هم تف میکنه بیرون?

  12. Infinite

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    درست هست که فورستر مشخصات بهتری رو ارائه می‌کنه اما تیگوان یقینا از زیباترین‌های این کلاس هست و مشخصاتش هم گرچه به خوبی سوبارو نیست اما مناسب هست. علاوه بر این فولکس در مقام مقایسه با سوبارو برند معتبرتری هست. گرچه در خوبی سوبارو هم شکی نیست.
    تیگوان ?

  13. Fit Demon

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از یه طرف طراحی فولکس رو خیلی دوست دارم
    از یه طرف مشخصات فنی سوبارو بهتره
    ولی هنوز دلم با فولکس واگنه
    خیلی شیک و تو دل برو هست

  14. #ali.m#

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    از نظر فنی سوبارو عالیه و یه سرو گردن بالا تر از فولکسه .
    اما خب قیافه فولکس جذاب تره .
    در مجموع من به سوبارو رای میدم.

  15. ارش

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به ماشینی رای میدم هندلینگ بهتری داشته باشه پس فوکس تیگوان.

    1. DEADPOOL

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ازکجا فهمیدی فوکس تیگوان هندلینگش بهتره؟?

      1. ارش

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        تستmaster car رو ببینید اونوقت شما هم مثل من میفهمی کدامشون هندلینگ بهتری داره. من همینطوری فقط با نگاه به اعداد و ارقام جدول و همچنین تعصب به مدلی خاص یا کشوری خاص رای نمیدم انواع و اقسام تست و فیلمهای مربوط به خودرد رو نگاه میکنم بعد رای میدم .اینم که به فولکس رای میدم به این معنی نیست که از سوبارو بدم میاد از کجا معلوم داشتن سوبارو برام ارزو نباشه.

    2. #ali.m#

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      واسه منم سواله اگه میشه یه توضیح بدید دوست عزیز.?

  16. Alireza

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا و حتما سوبارو هستش چون فولکس به گرد پاشم نمی رسه
    خیلی خیلی بهتره این سوبارو فورستر اصن نیاز به بررسی نداره

  17. Sardar

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    اول به تیگووان رای دادم بعدا نظرم عوض شد . سوبارو بنظرم بهتره

  18. CNA

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    یکی بگه چرا به فولکس باید رای بدیم
    آخه سوبارو چه مشکلی داره
    و فولکس از چه نظر بهتره

  19. MehdiTurbo

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    تیگوان خیلی شیک و ساده اس حس بهتری القا میکنه مخصوصن داخلش،قیمت این خودرو تقریبن با توسان یکیه ای کاش وارد میشد.قیمت توسان 26445 دلار،یعنی 3 هزار دلار تقریبن گرون تره فولکس.
    واقعن نمیفهمم کیا و هیوندا چجوری اینقد تو امریکا و اروپا میفروشه اخه کی فولکس ول میکنه توسان بخره تازه 3 هزار دلار ارزون تر!!!! یا من نمیفهمم یا اونا.با این قیمت تیگوان به نظر من توسان ی دونه ام نمیتونست بفروشه،نمیدونم.

  20. بنیامین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    سوبارو یکی از قابل اعتماد ترین خودروهای دنیاست و حالا هم که از نظر فنی شاهکار محسوب میشه.

  21. mehdi

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کلاس تیگوان از فورستر بالاتره و در بسیاری از مقایسه ها با bmw x1 ، رنج روور ایوک و … مقایسه میشه .
    و یه نمونه 220 اسبی داره که شتابش 6.5 ثانیه است

  22. Saman

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    در زمینه استحکام و مهندسی سوبارو شهرت زیادی داره و برتری فنی و مهندسی کاملن بارزی به فوولووکس :D داره و مجهز به پیشرانه باکسر هستش که نوید بخش تعادل عالی بواسطه مرکز ثغل ایده آل داره فوولووکس واگوون و جررمن ها :D هنوز حالا حالاها کار دارن که به کیفیت و دوام و استحکام ژاپنی ها نزدیک بشن حتی با استعانت تقلب :-)

    1. serial winner

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      در مطالعه ی قابلیت اعتماد جی‌دی‌پاور در سال ۲۰۱۷ فوولووکس ‌‌و سووباروو دقیقا در یک رده قرار گرفتن و برتری به هم ندارن .

      در ضمن یادی هم بکنیم از ۱۶ کشته و ۲۰۰ زخمی ایربگ های تاکاتا ، خدا همشون رو بیامرزه‌ که بدبختا قربانـی کیفیت ، دوام و استحکام تاکادا شدن :-)

      1. الف.ی

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        به سامان
        در کیفیت ژاپنی ها هیچ شکی نیست ولی خدایی چی میگی شما؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
        تازه از مریخ اومدی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

        1. #ali.m#

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          بعله این دوستمون به قول شما یکی از مریخی ها هستن .
          من از این چیزا تو پدال زیاد دیدم☺

  23. ahmad m

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    واسه من ظاهر ماشین خیلی مهمه، به تیگوان رای دادم

  24. عليرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سوبارو از نظر مشخصات فنی برتری داره و رقیبش از نظر زیبایی ظاهری که اون هم سلیقه ای هست ولی من کلا فنی یک ماشینو به زیباییش ترجیح میدم البته کیفیت متریال هم بسیار اهمیت داره دوستانی که اطلاع دارن کدوم برند کیفیت برتری داره??

  25. آرش

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خداحافظ فوولووکس خوب جوری باختی ???
    البته اگه اتفاق خاصی نیوفته ?
    میفهمید که چی میگم?

  26. sina

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    با عنایت ب جدول سوبارو اونقدی فنیش قوی تر هست ک چشمم رو بر زیبایی فولکس ببیندم.

  27. kamy R

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من الان یونانم . امروز سه چهار تا تیگوان دیدم . خذاییش طراحیش فوق العاده بود . اطلاعات فنیش واسم مهم نیس . فقط واسه طراحی ظاهریش انتخاب من تیگوانه

  28. Achtung

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    سوبارو هم شد ماشین؟! این نظرسنجی هیچ اعتباری نداره

  29. حمیدرضا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    موتور تخت سوبارو خودش باعث فاصله گرفتنش از فولکس میشه از همه نظر بهتره و با توجه به تخت بودن موتور و هزینه بر بودن بیشتر خودرو در قیاس با فولکس قیمتشم کمتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا