قسمت امروزی دور سیزدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه کراساوورهای کوچک اختصاص دارد. در دومین دوئل این گروه داچیا ساندرو استپوی و فورد کا اکتیو در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل اما نتایج نظرسنجیهای سایت و کانال تلگرام عکس یکدیگر هستند بهنحویکه در سایت ساندرو استپوی و در تلگرام کا اکتیو آراء بیشتری را به خود اختصاص داده است؛ اما با احتساب مجموع آراء هردو نظرسنجی مشخص شد که آراء هردو ماشین دقیقاً با یکدیگر مساوی و برابر با ۶۰۱ رأی است؛ بنابراین فعلاً امکان تعیین برندهٔ این دوئل وجود ندارد. به همین دلیل تا پایان دور مقدماتی رقابتها صبر خواهیم کرد تا شاید تغییراتی در آراء ایجاد شده و بتوانیم خودروی برنده را تعیین کنیم. امروز اما در چهارمین و آخرین دوئل گروه کراساوورهای کوچک، هوندا WR-V و فولکسواگن کراسفاکس باهم به رقابت خواهند پرداخت.
سوزوکی ایگنس | فیات پاندا کراس | هوندا WR-V | فولکسواگن کراس فاکس |
سوزوکی ایگنس | ؟ | ||
داچیا ساندرو استپوی | فورد کا اکتیو | سوزوکی XBee | رنو کوئید |
؟ | سوزوکی XBee |
فولکسواگن کراسفاکس
فولکسواگن برای اولین بار از نام فاکس برای یک سدان سابکامپکت استفاده کرد که بین سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ به تولید رسید. سپس خبری از این نام در سبد محصولات فولکسواگن نبود تا اینکه در سال ۲۰۰۳ فاکس در قالب یک هاچبک کوچک سگمنت A بازگشت. این ماشین در ابتدا در آمریکای جنوبی عرضه شد و سپس از سال ۲۰۰۵ در بازار اروپا هم بهعنوان جایگزین مدل لوپو به بازار آمد؛ اما پس از معرفی هاچبک جدید آپ، عرضهٔ فاکس در سال ۲۰۱۱ در اروپا خاتمه یافته و آپ جایگزین آن شد. ولی تولید و عرضهٔ این هاچبک کوچک آلمانی همچنان در کشورهای آمریکای جنوبی ادامه دارد. فاکس کماکان در یک نسل در این منطقه در حال تولید است ولی فولکسواگن چند بار آنرا مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار داده است. این خودرو قبلاً در دو نسخهٔ سهدر و پنجدر تولید میشد اما هماکنون تنها بهصورت پنجدر ارائه میشود. همچنین نسخهٔ استیشن فاکس نیز با نام Suran به تولید میرسد. علاوه بر این، فولکسواگن برای بازارهای آمریکای جنوبی نسخهٔ کراس این ماشین را هم با نام کراسفاکس ارائه کرده است. این مدل مجهز به پوششهای پلاستیکی روی بدنه و ریلهای روی سقف شده، ارتفاع آن افزایش یافته و چرخ زاپاس نیز روی درِ صندوق بار نصب شده است تا ظاهر خودرو به کراساوورها شبیه گردد. کراسفاکس تنها با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی عرضه میشود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو صرفاً توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
هوندا W-RV
هوندا در نمایشگاه خودروی سائوپائولو ۲۰۱۲ برای اولین بار نسخهٔ کراسی از هاچبک سابکامپکت فیت را با نام Twist رونمایی کرد. این کراس هاچبک که بر اساس نسل دوم فیت ساخته شده بود، صرفاً برای بازار آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده بود. سپس همزمان با خاتمهٔ تولید نسل دوم فیت در سال ۲۰۱۴، تولید مدل Twist هم به پایان رسید و هرچند از همان سال نسل سوم فیت به بازار آمد اما در این نسل خبری از نسخهٔ Twist نبود؛ اما در نمایشگاه خودروی سائوپائولو ۲۰۱۶ هوندا کراساوور کوچک جدیدی بنام WR-V را بهعنوان جایگزینی برای فیت Twist رونمایی کرد. این کراساوور کوچک بر اساس نسل سوم فیت ساخته شده و حتی ساختار بدنه و پروفیل جانبی آن نیز با فیت یکسان است اما با تغییراتی در جلو و عقب از برادر هاچبکش متمایز شده است. WR-V همانند فیت Twist خودرویی جهانی نیست اما برخلاف قبل، این کراساوور جدید علاوه بر آمریکای جنوبی در بازار هند هم عرضه میگردد. عرضهٔ WR-V از ماه مارس ۲۰۱۷ در این دو کشور آغاز شد. هوندا این ماشین را با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میکند که یکی دیزلی و دیگری بنزینی است. در این دوئل ما به جهت هماهنگی با رقیب آلمانی، پیشرانهٔ بنزینی WR-V را انتخاب کردهایم که از نوع ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال این نیرو به چرخهای جلو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد درحالیکه در موتور دیزلی این وظیفه بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی است.
فولکسواگن کراسفاکس | هوندا WR-V | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار | ۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۵ نیوتن متر | ۱۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | – |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۷ ثانیه | ۱۳.۶ ثانیه |
مصرف سوخت | ۷.۴ لیتر (ترکیبی) | ۵.۷ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۴۰ لیتر |
وزن | ۱۱۳۷ کیلوگرم | ۱۰۸۷ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۵ متر | ۴.۰۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۶ متر | ۲.۵۵ متر |
حجم صندوق بار | ۲۶۰ لیتر | ۳۶۰ لیتر |
قیمت پایه | ۱۲,۶۰۰ دلار | ۱۱,۶۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9995025]
emad1990
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷سایت پدال به مشکل خورده فکنم
من از امروز که میام تو سایت پیغام ارور ساعت بهم میده
دوستان هم این مشکل و دارن
سامان اذری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷من هم همین مشکل رو داشتم
فکر کردم از ای پی های ترکیه هست
با چندین مرورگر بافیلتر و بدون فیلتر شکن امتحان کردم نشد
ولی الان درست شده
راجب دوئل هم
هیچ کدوم باب سلیقه من نیست فقط هوندا رو بخاطر ظاهرش رای دادم
پیکان جوانان گوجه ای
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷به من خطا امنیتی و امن نبودن میده که باعث مشکل شده
john
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷با این فیلترینگشون گند زدن تو نت و سایتای مملکت
میثم
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷.
برای منم ارور میداد میگفت اتمام زمان سرویس.
حمیدرضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷با احترام به المانی دوست ها هوندا به نظر من گزینه بهتری هست
حسين وي
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظره من نظر سنجی های تلگرام رو نباید حساب کرد چون افرادی که در سایت پدال هستند به مراتب رای های دقیق تری میدهند شما اگه کامنت های پیج های خودرویی تو اینستاگرامو بخونین متوجه این موضوع میشین نظراتی بی اساس که حتی من دیدم بعضیا مبگفتن لکسس امریکاییه !!
Ali Keyhani
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷چرا دیگه کلید لایک و دیسلایک کامنتا نمیاد؟
کیوان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷Honda مال من درسته