لندروور-رنجروورمازراتی

دوئل مازراتی لوانته و رنجروور اسپرت

به قسمت دیگری از سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم. در این قسمت سَری به کلاس کراس‌اوورهای متوسط لوکس زده‌ایم. کلاسی نسبتاً شلوغ که تقریباً در آن تمامی خودروسازان لوکس دنیا حضور دارند و رقابت سنگینی بین آن‌ها در جریان است. شرکت‌کنندگان حاضر در این کلاس ازاین‌قرارند:

مرسدس بنز GLE

مرسدس بنز GLE کوپه

ب‌ام‌و X5

ب‌ام‌و X6

پورشه کاین

فولکس‌واگن توآرِگ

کادیلاک XT5

لینکلن MKX

لینکلن ناتیلوس

رنجروور اسپرت

رنجروور ولار

مازراتی لوانته

لکسس RX

اینفینیتی QX70

جگوار I-Pace

تسلا مدل X

در دور نخست رقابت‌های این گروه، تنها نمایندهٔ ایتالیا به مصاف یکی ازنماینده‌های بریتانیا رفته است یعنی مازراتی لوانته رودرروی رنجروور اسپرت قرار گرفته است.

رنجروور اسپرت

شرکت بریتانیایی لندروور برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ برند رنجروور را به‌عنوان بخش لوکس خود تأسیس کرده و اولین محصول آن‌را به‌عنوان پرچم‌دار خود در همین سال راهی بازار کرد. رنجروور برای چندین سال همین یک خودرو را در سبد محصولات خود داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۴ مدل جدید رنجروور اسپرت به‌عنوان خودرویی کوچک‌تر از رنجروور معرفی شد. این خودرو که دومین محصول رنجروور محسوب می‌شد، در ظاهر شباهت زیادی به برادر بزرگ‌ترش و همین‌طور لندروور دیسکاوری داشت. سپس نزدیک به یک دهه بعد، لندروور در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳ نسل دوم رنجروور اسپرت را رونمایی نمود. البته هم‌اکنون سبد محصولات رنجروور با معرفی مدل‌های اووک و ولار نیز گسترش پیدا کرده است. رنجروور اسپرت در حال حاضر در انواع مختلف و با پیشرانه‌های گوناگونی عرضه می‌شود که ما برای این نبرد نسخهٔ HSE را انتخاب کرده‌ایم. این کراس‌اوور لوکس بریتانیایی مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن‌را توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند. رنجروور اسپرت هم‌اکنون در بهترین دوران خود قرار دارد چراکه در سال گذشته با فروش ۸۷,۷۵۸ دستگاه، بیشترین فروش نسل دوم خود را به ثبت رساند.

مازراتی لوانته

محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها در بازارهای جهانی موجب شده که اکثر خودروسازان روی به ساخت این خودروهای بلندقامت بیاورند حتی شرکت‌هایی که هیچ‌گاه در گذشته کراس‌اوور تولید نکرده‌اند. مازراتی هم یکی از این شرکت‌ها است که علاقهٔ خود برای ورود به بخش کراس‌اوورها را در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ با معرفی کانسپت کوبانگ نشان داد. سپس چند سال بعد این برند لوکس گروه فیات سرانجام نخستین کراس‌اوور تولیدی خود را با نام لوانته در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی نمود. بدین ترتیب با توجه به اینکه ساخت کراس‌اوور توسط فراری قویاً رد شده است، مازراتی با مدل لوانته وظیفهٔ ساخت کراس‌اوور لوکس گروه فیات-کرایسلر را بر عهده گرفته است درحالی‌که سگمنت پایین‌تر از لوانته را هم آلفارومئو با مدل استلویو پُر کرده است. فعلاً برای لوانته دو پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی و دیزل ارائه شده است که نمونهٔ بنزینی خود در چند نسخه و با قدرت‌های متفاوتی عرضه می‌گردد. ما برای این نبرد و جهت همخوانی با رقیب بریتانیایی مدل لوانته S را برگزیده‌ایم که پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی آن ۳۴۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین در این دوئل شاهد رقابتی نزدیک در بخش پیشرانه‌ها هستیم.

 

مشخصات فنی

مازراتی لوانته رنجروور اسپرت
پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری V6
قدرت ۳۴۵ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر ۲۱۰ کیلومتر
شتاب صفرتاصد ۵.۸ ثانیه ۵.۹ ثانیه
مصرف سوخت ۱۱.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۱.۷ لیتر
طول ۵.۰۰ متر ۴.۸۵ متر
وزن ۲۱۱۰ کیلوگرم ۲۱۴۴ کیلوگرم
قیمت پایه ۸۵,۰۰۰ دلار ۶۵,۹۴۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند. بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9742471]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واسه انتخاب شاسی بلند اسم رنجروور کافیت میکنه نیازی به مشخصات و تجزیه تحلیل نیست

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      مزراتی لوانته رو انتخاب میکنم.
      فقط واسه این که اصالت ایتالیایی خودش رو حفظ کرده ؛ از نظر شتاب و سرعت چالاک تره ؛ قدرت و مخصوصا گشتاور بیشتری داره و اسپورت تره.
      با این ماشین ها کسی آفرود نمیره.
      اون نیزه ی 3 شاخ رو هر ماشینی باشه بهش ارزش میده.
      مزراتی رو 15 سال پیش با مدل مراک (merak) شناختم و عاشقش شدم.
      بعدشم که هایپرکاری به نام mc12 اومد و دلم رو برد.
      .
      راستی این دوستان هندی تمام خودروسازان پرافتخار رو دارن میخرن.
      از ته دلم دعا میکنم فولکس واگن دوکاتی رو نفروشه.
      چون مشتری اولش Royal Enfield هست که یک شرکت موتور سازی هندیه.???????
      .
      خدا کنه بعد از جگوار و لندرور هرگز و هرگز و هرگز نوبت خودروسازان و موتورسیکلت سازان ایتالیایی نرسه.
      ایتالیایی ها با اصالتشون زندن که از همه چیز مهم تره.
      حتی تصور این که آلفا رومئو ؛ مزراتی ؛ فراری و لامبورگینی بخوان به غیر اروپایی ها فروخته بشن برام مثل یک کابوس وحشتناکه.
      هر کسی نمیدونه با برند های اصیل باید چجوری رفتار کنه. اداره ی شرکت های اصیل و با سابقه به دقت و وسواس بسیار زیادی نیاز داره. هیچ پدرخوانده ای نمیتونه اونطوری که شایسته هست ازشون مراقبت کنه و پیشرفتشون بده.
      .
      یک ماشین باز با دیدن ماشین های ایتالیایی هست که شارژ میشه … .

      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        این جا از رنج روور هم خیلی خوشم اومد.
        راستش این قضیه ی royal enfield رو چند روز پیش خوندم و الان یادم آمد که در موردش حرف بزنم.
        مخصوصا مسابقه ی اخیر موتو جی پی رو که دیدم دلم به حال دوکاتی سوخت که اینجوری داره برای زنده موندن و حفظ اصالت تلاش میکنه.
        اصلا و ابدا هدفم از این بحث تیکه انداختن به رنج روور نبود.
        رنج روور هنوزم ماشین اصیل و دوست داشتنیه.

      2. امپراتور لامبورگینی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        واسه این که در جواب محمد بود کامنتم
        که صحبت از اسم و رسم رنج رور کرد.

  2. reza-a

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (455 ديدگاه)

    مازراتی بازدهی بهتری داره ولی رنجروور طراحی بهتری داره قیمت کمتری هم داره در کل رنجروور به نظر بهتره

    1. علي

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوست عزیز مازراتی ی برند ایتالیایی و ساخت ایتالیاست و ساختار کاملا لوکس و تو خیابون هر کی ببینه نگاهشو و سرش به خودش بر میگردونه و در تمام دنیا محبوب و لوکس و قابل احترام حساب میشه . اما رنجرور ماشین روزمره و کاره و در (((کشور عزیز هندوستان))) طراحی و ساخت میشه و متعلق به (((شرکت عزیز تاتا موتور هندوستانه))) و از نظر (((کلاس و ورژن))) در حد و اندازه مازراتی حساب نمیشه و در ضمن از نظر (((کیفیت ساخت))) هم در حد مازراتی ایتالیا که ی برند((( سرشناس از اتحادیه اروپا باشه))) نیست .البته منکر قیمت نسبتا مناسب (((رنجور اسپرت))) نیستم .
      با تچکر

      1. reza-a

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (455 ديدگاه)

        چیز هایی گفتی رو میدونم ولی طراحی محصولات لندروور رو خودش انجام میده در مورد مازراتی کلاس بیشتری داره و طراحی های زیبایی داره ولی برای یک شاسی بلند طراحی رنجروور از لوانته شیک تر هست

      2. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        علی با تچکر اگه از انگلستان خوشت نمیاد خب برو جای دیگه کامنت بزار اونجا خودتو خالی کن.(خودم خواستی بهت کلی سایت ضد انگلیسی معرفی میکنم تا بتونی زندگی راحتی داشته باشی)
        اینجا یه سایت خودرو و حمل ونقل هستش.
        بیخودی هم از برندهای ایتالیایی تعریف نکن.
        من میدونم برای چی جدیدا طرفداراشون شدی(یکیش به خاطر [مجید] هستش که از خودروسازی آلمان خیلی خوشش میاد در عین حال ایتالیایی باز هم هست)
        من یادمه قدیما هم به ماشین های ایتالیایی خیلی گیر میدادی و مسخره میکردی.
        بعید میدونم شما اصلا به خودرو علاقه داشتی باشی.فقط میخوای اینجا کینه و حرصی که از انگلستان داری رو بروز بدی.
        ———————————————————–
        قبلا که مشکلت قیمت گران ماشین های انگلیسی بود.همیشه شکایت میکردی ماشین های انگلیسی خیلی گرونن و قشر متوسط و از اینطور حرفا…….(که خیلی وقته این مشکل حل شده)
        بعدا هم شد مالکیت و بعد هم ایراد های الکی.
        خب لااقل بگو مشکلت چیه تا بتونیم حلش کنیم مرد حسابی.(مشکلی که مربوط به خودروسازی بشه)

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          پَـــــلِـــــوونننننن … پیاده شو با هم بریم … حق نداری پشت سر بقیه حرف بزنی …
          .
          من از خودروسازی آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، ژاپن ، چین ، رومانی ، سوئد ، امریکا ، کره ی جنوبی ، خوشم میاد.
          مسلمه که شدت و میزان این « خوش آمدن » در مورد خودروسازان مختلف با هم فرق میکنه که البته به سلیقه و شخصیت خودم ربط داره نه به هیچ کس دیگه !!

          از خودروسازی انگلستان هم « بدم نمیاد ».
          کلاً نه به انگلستان علاقه دارم و نه به صنعتش . دلایلش هم به خودم مربوطه ، ولی دشمنی هم ندارم.
          اما شما چپ میری راست میری بالا میری پایین میای ، «انگلیس» «انگلیس» می کنی .

          کدومش تعصبه ؟؟؟؟ من یا شما ؟؟؟ « همه ی کشور ها و خودروسازان » یا « فقط انگلیس »؟؟
          فکر‌کنم‌ جای ما دو تا عوض شده !
          من شدم متعصب و شما شدی آزاد اندیش …

        2. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          [[اما شما چپ میری راست میری بالا میری پایین میای ، «انگلیس» «انگلیس» می کنی .]]
          نیست آخه شما چپ میری راست میری آلمان آلمان نمیکنی!!!!!!!((دلیله اینکه مثلا میای ب جز آلمان از خودروسازای ژاپنی یا آمریکایی و…تعریف میکنی هم یه چیز دیگس که نگم بهتره.خودت میدونی.))
          منم اتفاقا از خودروسازی آلمان بدم میاد(به استثنای ب ام و و پورشه)
          دلیلشم به خودم مربوطه.
          چطور اونزمان که احمد باقری به پورشه گیر میداد میشد(ترول) و هزارتا حرف دیگه اونوقت یکی تا این حد به خودروسازی انگلستان گیر بده میشه حق آزادی و از اینوطر حرفا.
          من فقط علاقه ی زیاد دارم همین نه تعصب.
          کجا دیدی من بگم مک لارن از پورشه بهتره یا استون مارتین از ب ام و بهتره؟؟؟؟؟!!!
          هر وقت حرف حق میزنیم میشیم متعصب.اونوقت هرکس دیگه ای به علاقه های ما توهین کنه میشه آزاد اندیش.و هزارتا لایک??
          تفاوت شما آلمانی بازها اینه که بگید((مرسدس در اوج ….‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خودروسازی آلمان در اوج )) کلی لایک و قربون صدقه.
          اونوقت ما ماهی یک بار بگیم اسپرت سازی انگلستان در اوج کلی دیسلایک و توهین و از دولت انگلیس پول میگیری و…(یادت که هست؟؟)
          باشه داداش ما متعصب .
          شما آزاد اندیش و واقع بین.
          خوش باشی رفیق…………

      3. Ali

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (128 ديدگاه)

        رنجرور تو هندوستان طراحی میشه و ساخته میشه!!!!!!دوست عزیز علی جان این اطلاعاته کاملا اشتباهو میتونم بپرسم از کجا میارین!!!؟دوست عزیز مالک کمپانی جگوار رنجرور شرکت تاتا هست نه که تو هندوستان طراحی بشه و ساخته بشه!!

      4. Jast bentley continental

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (185 ديدگاه)

        اره رنج رور به اندازه مازراتی لوکس نیست داداش واقعا از کجا این حرف رو اوردی این مازراتی هست که در شاسی بلند سازی در برابر رنج روور هیچ هست و رنج رور لوکستر هم هست رنج روور داره کلی سال شاسی بلند می سازه بعد این بچه ها براش شاخ شدن این مازراتی هست که در برابر عظمت رنج روور به تعظیم بی افته و نظرات بچه گونه هم ندین و مازراتی در صنعت شاسی بلند سازی هیچ کاری در برابر رنج روور نمی تونه بکنه ختم کلام.

  3. حمیدرضا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مازراتی شکیل تره البته قیمتش خیلی بیشتره ولی من این برندو ترجیح میدم

  4. BMW

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    حیف بنظرم واسه دور اول اینارو نباید با هم روبرو میکردین جفتشون خوبن باید اسمایه کمتر شناخته شده تو این کلاس مثل بیوک و آکورا و…با اینا رودرو میکردین تا زود حدف نشن

    1. Ahmad

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      بله درسته.زیاد از این رقابت خودرویی که پدال زحمت کشیده و راه انداخته انتقاد کردیم.
      ولی نظر من هم همینه تنها راهش اینه مثل قرعه کشی جام جهانی شرکت کننده ها سید بندی بشن.

    2. شاهين

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      داداچ بیوک کمتر شناخته شدست؟ چند سالته؟ همه ماشین باز های قدیمی بیوک و کادیلاک رو میشناسن

      1. BMW

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (661 ديدگاه)

        درسته بیوک و هوندا قدیمین منم نگفتم نیستن اما الان اسم رنجرور و مازارتیو و بنز و بی ام و و تویوتا و لکسس و کادیلاک و پورشه و تا حدودی اینفینیتیو رو تو این کلاس بیشتر میشنوی تا اونا و مهمترین قسمت طرفدارا و فروششونه که بیشترن و همینطور شناخته شده ترن اگه بخوام یه مثال بزنم موتورولا قدیمترین شرکت تولید موبایله این روزا دیگه آنچنان مثل گذشته اسمش سر زبونا نیست و تو مقایسه ها خیلی کم ازش استفاده میشه

        1. بهزاد

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          دوست گرامی فروش آکورا mdx و بیوک انکلیو از هر دوی اینها در آمریکا بیشتره و مردم آشنایی بیشتری حداقل در اونجا دارن.
          برای نمونه فروش این مدل مزراتی در بهترین حالت در آمریکا به 3 یا 4 هزار عدد برسه در حالی که آکورا و بیوک بیش از 50 هزار عدد میفروشن و البته تفاوت قیمتشون ممکنه اونهارو رودر روی همدیگه قرار نده که فروش کمترشون قابل توجیه هست و همینطور رنجروور اسپرت.
          لیدر فروش این کلاس در آمریکا لکسوس rx هست که نزدیک 110 هزار عدد فروش داشته.

  5. رامین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یه حسی دارم اونم اینه که من لوانته رو مث یه بچه بالا شهری خوشکل موشکل میبینم که با زور باشگاه خودشو گنده و بزرگ کرده و هیکل زده و فقط خوشکل و خوشتیپ ولی کارایی یه شاسی بلند رو نداره. ولی رنجروور نه از اول همون خودش بزرگه به قول معروف استخون بندیش بزرگه و قوی هست و یه جورایی تو دعوا خیالت راحته((این جا از دعوا منظورم قابلیت افرودی هست و کلا یه حس شاسی بلند گونه مث شاسی بلند های امریکاییی و البته لندکروز))
    ولی خوب لوانته خیلی خوشکل تره .
    منم به لوانته رای میدم

    1. t-dey

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (16 ديدگاه)

      لطفا وقتی حرفای یکی دیگرو کپی میکنید لااقل اسمشو بگید دوست عزیز
      اینا شبیه حرفای ریچارد هموند نبود؟

  6. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    طراحی داخل و بیرون مازراتی زیباتره
    انتخاب من مازراتی لوانته

  7. شاهين

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    چه انتخاب سختی! چه سگمنت شاخی! میتونم اسم این سگمنت رو بزارم سگمنت آرزوها…امکان نداره شما عاشق ماشین باشی ولی عاشق یکی از ماشینای این لیست نباشی.اما اگه میشد همین الان یکیشو انتخاب کنم مازراتی رو برمیداشتم.

  8. سینا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    شما میتونین برین یه ماشینی بخرین که انجینش زیر دست فراری طراحی شده ….. ولی ” People Would Still Buy Range Rovers “

  9. یاسین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    طراحی لوانته خیلی خوشگلتره یه مقدار بیشتر به چشم میاد ولی به نظرم یکم سوسوله(محض فان)
    من رنجروور رو انتخاب میکنم چون اولا طراحی به نسبت ساده تر ولی شیک ترو ابهت ترشو بیشتر دوست دارم و کابین رنجروور به نظرم یکی از قشنگ ترین کابین های دنیاس بعدم اصالت مهندسی که رنجروور داره و اون قابلیت های افرودی معرکش بیشتر نظرمو جلب میکنم تازه قیمت رنجروور هم کمتره

  10. روزبه

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    فقط اسم رنجرور کافیه تا برنده مشخص شه … الباقی چرت و پرته

    1. شاهين

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      حتی اگه رنجروور از این مرحله بالا بیاد که بعید میدونم.در مقابل فینالیست حتمیه این سگمنت یعنی پورش کاین شکست میخوره

  11. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    میخواستم به مزراتی رای بدم.ولی قیمتش نذاشت.(نزدیک 20 هزارتا گرونتره)
    تفاوت گشتاور و قدرت هم اونقدر نیست که بگیم صد در صد مزراتی.
    خدا بگم چیکارت کنه پدال.
    چرا آخه آدمو تو آمپاس میزارین.?

  12. محسن

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    رنجرور اصالت بیشتری داره و ارزش خرید بیشتری هم داره و شکیل تره. زنده باد رنجرور

  13. Ali

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    رای من پورشه کاین و GLE کوپه هستش اگه تو این سگمنت ماشین میگرفتم به یکی از این دوتا فک میکردم

  14. شاهو

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    مهم نیست چندتا منفی میدید ولی متاسفم برا اونایی که به مزراتی رای دادن. ماشین خوبیه ولی نه در برابر رنجروور

    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      رفیق من هیچکدوم رو تا حالا نروندم ولی با یه نگاه به جدول میشه فهمید مازراتی یکم بهتر کارکرده منتظر دلیل منطقی شمام ………

  15. روزبه

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اصلا از بار فنی کامنتا کمرم شکست . بالای 75% فقط و فقط دارین از روی قیافه به لوانته رای میدین که فقط قیافه ملاک باشه ولوو XC90 بنز GLE باید فینالیست بشن . در حالی که اگه تمام جوانب قیاس دو تا کراس اوورو در نظر بگیرین توی این کلاس خودرو , مازراتی چرک زیر ناخون انگشت کوچیکه رنجرور 30 سال قبلم نمیشه .
    این همه تعصب الکی و بیخود واقعا جای تاسف داره …

    1. اسطوره

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      داری در مورد مزراتی حرف میزنی دیگه ؟؟؟
      داداچ اون زمان که موسس لندرور هنوز تو شکم مـادرش بود مزراتی قهرمان فرمول 1 بود.
      چی میگی واس خودت ؟؟؟
      اینه بلایی که سر یه سایت تخصصی خودرو آوردید؟؟؟
      چرک زیر ناخن انگشت کوچیک رنج روور 30 سال قبل ؟؟؟ همون رنج رووی که هر کیلومتر اندازه ی یک اقیانوس بنزین حروم می کرد ؟؟؟!!!
      جمع کن باو …

      1. روزبه

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (56 ديدگاه)

        برادر من اون بالا تیترو بخونی نوشته کراس اوور سایز متوسط . هر وقت صحبت فرمول 1 باشه من اولین نفر به مازراتی رای میدم . ولی توی بحث شاسی بلند و کراس اوور و اینا تویوتای لند کروز و هامر و پاترول و امثالهمم به گرد رنجرور نمیرست و مازراتی که سوسکه …

      2. روزبه

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (56 ديدگاه)

        اینم یادم ر فت بگم

        شمایی که میگی اون موقع رنجی قد اقیانوس بنزین میسوزوند . همین جدول بالارو نیگا کنی همین رنجی از همین مازراتی کمتر میسوزونه . مطالعه که ظاهرا نداری . حداقل همین جلولارو نگاه کن بعد بیا کامنت بزار

      3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مجید درسته ک فرمول وان نهایت تکنولوژی صنعت خودرو هس ولی ربطی نداره ک یه تیم با سابقه درخشان در شاسی بلند سازی مثه جیپ و لندرور و … مهارت داشته باشه! نزدیک ترین رده ب فرمول وان رده سوپراسپرت ها هس .

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          بنتلی اینا کراس اوورن.
          واسه آفرود های خشن و کوه و رودخونه ساخته نمیشن.
          قیمتشون اجازه نمیده باهاشون همچین کاری بکنی.
          نهایتش یه جاده خاکی….
          بیشتر حس لوکس بودن و لذت رانندگی واسشون مهمه که در این زمینه مزراتی دستش پره.

  16. حامد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (188 ديدگاه)

    با همه ارادتم خدمت ایتالیایی ها، رنجروور ،والبتهX5 جزو سلاطین این سگمنت هستن.

  17. #ali.m#

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اصلا اسم مازراتی که میاد همه باید برن کنار .
    ولی تو این سگمنت لکسسrx پر فروش ترین در بازار امریکا و پورشه کاین و اینفینیتی Qx70رو بیشتر از همه دوست دارم و فکر کنم کاین اول بشه.
    اما اگر رقابت بین ماکان و nx بود قطعا nx رو انتخاب میکردم .

  18. silver

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    رای من رنجرور بود .
    چون لوکسی خاص خودشو داره در کنار قابلیت آفرود مناسب نام (رنجرور)
    قیمتش هم به نسبت مازراتی مناسب تره .
    بشخصه کوپه های لوکس مازراتی و در کنار اون ها کواتروپورته رو بیشتر دوست دارم تا مدل کراس اوور رو.

  19. Saman

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    رنجروور خورشیده و مابقی شاسی بلندها سیاره :-) مگه میشه یه suv رو به رنجروور ترجیح داد؟ و مقایسه یه مزراتی با یه رنجروور توهین به رنجروور هستش :D

  20. ahmad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    اینایی که به مازراتی رای دادن انگیزشون چی بوده؟
    مگر میشه در حضور رنج روور اصیل، به شاسی بلند دیگه ای رای داد؟

  21. پرسپولیس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مازراتی گشتاوربالایی داره عالیه جدایی ازهمه ایتالیا کشورگرطراحی مگر میشودخودروی توسط ایتالیایها مهدطراحی مخصوص خودرو باشه شیک لوکس وعالی نباشه همان پژوچهارصدوپنج که خودروی اقتصادی سال اروپا شدا ان زمان طراحی اش ازایتالیا شکل گرفته درود به طراحان ایتالیایی

  22. amir

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظر من هردو خوبن ولی مازراتی ایتالیایی یه چیز دیگست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا