پس از چند روز وقفه سرانجام دور چهارم مرحلۀ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال را آغاز کردیم. اولین گروه این رقابتها به سدانهای متوسط لوکس اختصاص دارد که در سومین دوئل آن دو سدان آمریکایی یعنی لینکلن MKZ و کادیلاک CTS در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل تا این لحظه مجموعاً در هردو نظرسنجی ۱۵۸۹ رأی به ثبت رسیده که CTS توانست با کسب ۱۱۴۳ عدد از آنها یا ۷۲ درصد از کل آرا پیروز و راهی مرحلۀ بعدی گردد درحالیکه MKZ موفق به کسب ۴۴۶ رأی شده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه سدانهای متوسط لوکس، لکسس GS به مصاف ولوو S90 رفته است.
مرسدس بنز E کلاس | اینفینیتی Q70 | آئودی A6 | جنسیس G80 |
مرسدس بنز E کلاس | آئودی A6 | ||
کادیلاک CTS | لینکلن MKZ | جگوار XJ | مازراتی گیبلی |
کادیلاک CTS | ؟ | ||
بامو سری ۵ | آکورا TLX | لکسس GS | ولوو S90 |
؟ | ؟ | ||
لکسس ES | کادیلاک XTS | تسلا مدل S | فیسکر کارما |
؟ | ؟ |
لکسس GS
تویوتا در سال ۱۹۹۱ سدان متوسط لوکسی بنام آریستو را معرفی نموده و به بازار عرضه کرد. این یک سدان دیفرانسیل عقب بود که روی پلتفرم N تویوتا مشترک با سدان کراون ساخته شده بود. سپس در سال ۱۹۹۳ آریستو ریبج شده و بهعنوان نسل اول لکسس GS راهی بازار شد؛ بنابراین نسل اول GS در اصل نسخهٔ تغییر برند دادهشدهٔ تویوتا آریستو بود. البته این خودرو با همان نام آریستو تا زمان معرفی نسل چهارم لکسس GS در سال ۲۰۰۵، در ژاپن عرضه میشد. در سال ۱۹۹۷ اما نوبت به معرفی نسل دوم GS رسید که البته این بار به خودروی مستقلی تبدیل شده بود. سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۴ نسخهٔ پیشتولید نسل سوم GS رونمایی شده و یک سال بعد در همین نمایشگاه نسخهٔ تولیدی نهایی آن معرفی گردید؛ اما این سدان متوسط لوکس ژاپنی هماکنون در نسل چهارم خود دارد که از سال ۲۰۱۳ به بازار آمده است. البته پیشازاین در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۱ لکسس کانسپتی بنام LF-Gh را رونمایی کرد که در اصل پیشنمایشی از نسل چهارم GS بود. این نسل همچنان در حال تولید است اما در سال ۲۰۱۵ مورد فیسلیفتی قرار گرفت که عمده تغییرات آن در قسمت جلو صورت گرفته است. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ GS برای اولین بار در هفتهٔ اتومبیل مونتری در آگوست ۲۰۱۵ رونمایی شد. GS هماکنون در سبد محصولات لکسس بین مدلهای IS و LS قرار دارد درحالیکه تقریباً با مدل ES در یک سطح و کلاس است. این سدان لوکس ژاپنی با پیشرانههای مختلفی عرضه میگردد که از یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شروع شده و به یک موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی ختم میشود. این موتور که ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارد، در نسخهٔ پرچمدار و عملکردی GS F ارائه میگردد. ولی ما جهت هماهنگی با رقیب سوئدی، موتور پایهٔ GS یعنی همان نمونهٔ ۲ لیتری توربو را برای این دوئل انتخاب کردهایم که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و در مدل GS200t ارائه میشود.
ولوو S90
ولوو برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ از نام S90 استفاده کرد که این خودرو در اصل همان ولوو ۹۶۰ بود که طبق شیوهٔ نامگذاری جدید ولوو نامش به S90 تغییر پیدا کرده بود و بعداً از این شیوه در دیگر محصولات ولوو هم استفاده شد. تولید این مدل در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید و نسل اول سدان S80 جایگزین آن شد. بدین ترتیب از این سال به بعد S90 از نامهای ولوو کنار رفت. S80 در دو نسل تا سال ۲۰۱۶ تولید شد تا اینکه در اواخر سال ۲۰۱۵ ولوو تصمیم گرفت بار دیگر نام S90 را احیا کند. بدین ترتیب در دسامبر این سال سدان جدید S90 بهعنوان جایگزین S80 رونمایی شد و سپس برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رسماً به نمایش عمومی درآمد. S90 دومین محصول ولوو پس از نسل جدید XC90 است که طبق زبان طراحی جدید ولوو شکل گرفته است. نسخهٔ استیشن این خودرو نیز با نام V90 عرضه میشود درحالیکه نسخهٔ کراس آن نیز با نام V90 کراس کانتری راهی بازار شده است. S90 روی پلتفرم SPA ولوو ساخته شده که با نسل دوم کراساوورهای XC90 و XC60 مشترک است. S90 که سدان پرچمدار ولوو محسوب میشود، در مدلهای مختلف بنزینی و دیزلی عرضه میگردد که عبارتاند از D3، D4، D5، T5، T6 و T8. این مدلها بهطورکلی همگی از دو پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و دیزل با سطوح قدرت مختلف استفاده میکنند درحالیکه فقط مدل T8 که قویترین نسخهٔ S90 محسوب میشود، از نوع هیبریدی بوده و در کنار موتور ۲ لیتری بنزینی به یک موتور الکتریکی هم مجهز است. ولی ما در این دوئل مدل T5 را شرکت دادهایم که در اصل نسخهٔ بنزینی پایهٔ S90 محسوب میشود. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ولوو در این مدل ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته این سدان سوئدی برخلاف رقیب ژاپنی، خودرویی دیفرانسیل جلو است اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.
مشخصات فنی
لکسس GS200t | ولوو S90 T5 | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربو | توربو |
قدرت | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۶.۶ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۹ ثانیه | ۱۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹ لیتر (ترکیبی) | ۸.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۷۵۵ کیلوگرم | ۱۷۱۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۸ متر | ۴.۹۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۵ متر | ۲.۹۴ متر |
حجم صندوق بار | ۵۱۰ لیتر | ۳۹۵ لیتر |
قیمت پایه | ۴۷,۳۰۵ دلار | ۴۷,۹۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9810007]
(ali(chevy nova
۲۵ مرداد ۱۳۹۶اى ول بازم دوئل ها شروع شد
PaRHaM
۲۵ مرداد ۱۳۹۶جلوی ولوو
عقب لکسس
کابین ولوو
مشخصات ولوو
محور متحرک لکسس
اینا چیزاییشون بود ک خوشم اومد
در کل نمیدونم
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۶نمیدونم چرا ولوو فکر میکنه این چراغ عقبهای این مدلی میتونه جذاب باشه؟؟؟؟
اینجا شبیه سیتروئن c5 قدیمیا شده چراغ خودرو بروز ۴۸.۰۰۰ دلاری ولوو
همه چیز ولوو فوق العاده است بجز طراحی عقبش و تفاوت محسوسی هم بین مشخصاتش با لکسس نیست حتی در قیمت در حالی که طراحی کلی جلو و عقب لکسس هماهنگتره
انتخاب من لکسس بود
mohammad_fm480
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ولوو فک میکنه زیباتره .پس حتما هست
احمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۶دقیقا
طراحی قسمت عقب همه خودروهای ولوو چندان جالب نیست
ظاهر لکسس خیلی بهتره در مجموع
دلیل دیگه ای که من به لکسس رای دادم اینه که از وقتی متوجه شدم قسمت عمده سهام ولو رو جیلی چین خریده نسبت به ولوو حس خوبی ندارم
Amin
۲۵ مرداد ۱۳۹۶جدا چرا انقد رای ولوو بالاتره؟?
زشت نیست ماشینی که میخواد با سری ۵ و e class رقابت کنه دیفرانسیل جلو باشه؟
افشین
۲۵ مرداد ۱۳۹۶دقیقا یکی از دلایلی که به لکسوس رای دادم همین بود
Meysam..Laferrari
۲۵ مرداد ۱۳۹۶نه
Behi
۲۵ مرداد ۱۳۹۶البته این سدان سوئدی برخلاف رقیب ژاپنی، خودرویی دیفرانسیل جلو است اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.
مشکل از نویسنده است که چهار چرخ محرک رو انتخاب نکرده برا دوئل که ناعادلانه است
Amin
۲۵ مرداد ۱۳۹۶نه مشکل نویسنده نیست چون مدلای پایه با هم مقایسه شدن
رضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۶البته مدل چهار چرخش هم هست
سعید
۲۵ مرداد ۱۳۹۶مشخصات و حتی قیمتشون خیلی نزدیکه همه
انتخاب سخت میکنه :(
سامان اذری
۲۵ مرداد ۱۳۹۶هر دو خوبن ولی انتخاب من لکسس هست
قابل اعتماد بودن جذاب بودن نمای عقب و صندوق بار بسیار بزرگ و دیفرانسیل عقب بودن باعث انتخابم شد
الف.ی
۲۵ مرداد ۱۳۹۶من به gs میدم
MAHDI . TUNING
۲۵ مرداد ۱۳۹۶مردم اینقدر صبر کردم تا دوئل ها شروع بشه
اقا دوئل ها خیلی جذاب و بهتره پس تو اولویت بزاریدش
جای مطالب غیر ضروری و کم طرفدار
رای منم لکسوس GS
(ali(chevy nova
۲۵ مرداد ۱۳۹۶پدال عزیز
منم با مهدى موافق هستم
بجاى مطلب گذاشتن از ماشىنهاى چىنى و هندى و پاکستانى و………….. بىشتر به مطالبى که مثل این دوئل ها هست بها بدید
مثلا در مورد ماشىنهاى سنگىن. خودروهاى کلاسىک و…….. مطلب بذارید
Ali panamera
۲۵ مرداد ۱۳۹۶قربون دهنت حرف دلمو زدی
هیچکس از دیدن ماشینای چینی و مزخرف لذت نمیبره
charger
۲۵ مرداد ۱۳۹۶پدال جون به حرفای علی گوش بده ضرر نمیکنی
الف.ی
۲۶ مرداد ۱۳۹۶بچهها دلتون رو خوش نکنید
پدال خیلی وقته که به نظرات کاربراش اهمیتی نمیده
Iran96
۲۱ مهر ۱۳۹۶هند پاکستانی رو خوب اومدی رفیق
TRX
۲۵ مرداد ۱۳۹۶چرا ماکسیمم سرعت ولوو اینقدر کمه؟؟؟
Landscape
۲۵ مرداد ۱۳۹۶یکی لطف کنه فرق es وgs توضیح بده ممنون
Amin
۲۵ مرداد ۱۳۹۶مهم ترینش اینه که es دیفرانسیل جلو و gs دیفرانسیل عقب تولید میشه و این که پکیج f sport برای es عرضه نمیشه کلا
Es یه سدان لوکسه که توش بیشتر از هرچیزی به راحتی،سکوت،ارامش،فضای زیاد و خلاصه راحت بودن توجه شده اما gs یه ترکیبیه از is و es،یعنی در عین لوکس بودن به پرفورمنس ماشین هم اهمیت داده شده و کمی خصوصیت اسپرتی هم داره
مهران
۲۵ مرداد ۱۳۹۶به نظر من تا پشت ماشین ها ننشستی و اونارو خودت تست نکردی نمیتونی از روی یک لیست نظر بدی کدوم بهتره هرچند انتخاب من اینجا لکسس ولی داخل این سگمنت bmw رو از همه بیشتر میپسندم
(نظر شخصی )
SQ12
۲۵ مرداد ۱۳۹۶سلام به تمام پدالی های عزیز.امیدوارم که امروز روز خوبی براتون باشه.انصافاً چه دوئلی داره برگزار میشه.امیدوارم که ولوو پوز لکسوس رو به خاک بماله.البته من برای تمام شرکت های خودروسازی دنیا آرزوی موفقیت می کنم.حالا این بحث به کنار.به نظر من تو این دوئل ولوو برنده میشه.چون مصرف سوختش کمتره.وزنش کمتره فقط یخورده گرونتر از لکسوس هست.ولوو طراحی اصولی تری داره ولی لکسوس تو طراحیش یخورده هیجانی بودن موج میزنه.لکسوس تنها مزایایی که نسبت به ولوو داره سرعت و قیمت و حجم فضای بارش هست.من به ولوو رأی میدم.
SQ12
۲۵ مرداد ۱۳۹۶چرا من ۹ تا منفی خوردم و ۱۷ تا مثبت.نکنه نظرم خیلی به نظر شما عاقلانه بوده؟
SQ12
۲۵ مرداد ۱۳۹۶نظرم به دلتون نشسته عزیزان پدالی؟
SQ12
۲۵ مرداد ۱۳۹۶من لایک و دیسلایک برام مهم نیست من فقط نظرمو گفتم.فقط میخوام دلیلش رو بپرسم.
MAHDI . TUNING
۲۵ مرداد ۱۳۹۶اینجا وقتی بگی یه ماشینو بهش رای دادم کسانی که به رقیبش رای دادن بهت دیسلایک میدن
پس زیاد نگران دیسلایک های تو دوئل نباش
amin
۲۵ مرداد ۱۳۹۶برای من کاملا برابر بودند و نمیدونستم به کدوم رای بدم تا اینکه به نمای عقب رسیدم و به لکسس رای دادم
iad
۲۵ مرداد ۱۳۹۶سلام به نظر من لکسس بهتره چون معروف تره و تجربه ی بیشتری تو بخش سدان داره.s90اولین سدان ولووه.
mohammad_fm480
۲۵ مرداد ۱۳۹۶میشه خواهش کنم جای دیگه این حرفو نزنید؟…
(اولین سدان ولووه.)
Roham
۲۵ مرداد ۱۳۹۶لکسس از دیدگاه منطقی ماشین بهتریه به خصوص اینکه تو این کلاس فضا سازی از اهمیت بالایی برخورداره
آمار و راندمان نزدیک به ولوو داره با اینکه بازده موتورش یه کوچولو کمتر از ولوو هستش ولی بازده حرکتش تقریبا تو همون حد و حدوده و یه جاهایی هم بهتره
تو این کلاس دیفرانسیل عقب بودن محبوب تره و خب ولوو با داشتن امکان 4 چرخ محرک بودن این ضعف رو تا حدودی جبران کرده
هردو به شدت ماشینای کم هزینه ای هستن که این خیلی خوبه
اما احتمالا هیجان روندن لکسس -هرچند کم – بیشتره
دوتاشون خیلی خوبن ولی من چهره ولوو رو بیشتر دوست دارم
لکسس احتمالا چهره مهیج و محدود به زمانی داره ولی ولوو از چهره موندگارتری برخورداره
ولوو لا اقل تو این مدل از سیستم سرمایشی – گرمایشی قسمت عقب هم سود می بره که این واسه سرنشینش مقبول تره ولی لکسس فقط به درچه هوای اون قسمت بسنده کرده
مجتبي
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ولوو محشره و تمام
mohammad_fm480
۲۵ مرداد ۱۳۹۶به نظر بنده ولوو طراحی کاملا لوکس تری داره و با توجه به موتور قویتر و فاصله محوری بیشتر و مصرف کمتر قطعا انتخاب بهتریه .
در نهایت لکسوس اصلا در حدخودرویی مثل اس 90 نیست
Landscape
۲۵ مرداد ۱۳۹۶موتور ولوو فقط ده اسب بیشتر داره که برتری خاصی نیست تو شتاب ثانویه هم که لکسوس جبران میکنه ولوو کندتره حداکثر سرعت لکسوس هم که بیشتره
فاصله محوری بیشتر تاثیر منفی تو هندلینگ ماشین می زاره فاصله محوری بیشتر نکته مثبتش تو فضای بیشتر که اونم لکسوس نو فضای صندوق جبران کرده شما به کدوم دلیل میگی لکسوس اصلا در حد ولوو نیست؟؟؟؟؟
فقط ولوو مصرفش کمتره ??
mohammad_fm480
۲۵ مرداد ۱۳۹۶اقای Landscape تک تک سوال هاتون رو جواب میدم:
آیا اگه لکسوس 10 اسب بیشتر قدرت داشت باز هم شما میگفتی مهم نیست؟(بیاید یک طرفه به غضیه نگاه نکنیم)
شتاب هم که 0 تا 100 مد نظر همه هست ولوو سریع تره و توی 400 متر هم سریع تره .نمیدونم حرف شما چیه دیگه
فاصله محوری بیشتر هم یک نشونه برای خودرو های لوکس هست و اصلا اینکه میگید تو هندلینگ تاثیر منفی میزاره قابل قبول نیست
ماکزیمم سرعت هم ربطی به توانای موتور خودرو نداره و بستگی به تیم طراحی داره که روی چند محدود کنن. و شتاب مهمه که همونطور که گفتم ولوو سریعتره
باز هم میگم نه لکسوس در حد ولوو هست نه تویوتا و هیوندای نه هیچ ژاپنی و کره ایه دیگه ای
Amin
۲۵ مرداد ۱۳۹۶بابا بی خیال،به خود رئیس ولوو(جناب اقای لی شوفو که چینیم هستن) این حرفو بزنی خندش میگیره?
جالبه لکسوس پا به پای المانیا داره میره بعد در حد ولوو نیست?
mohammad_fm480
۲۵ مرداد ۱۳۹۶اول اینکه لکسوس به گرد پای آلمانیها هم نمیرسه و بعد اینکه واقعا فک میکنی ولوو از آلمانیها ضعیف تره؟!!
جای تعجب و تاسف داره که همچین نظراتی تایید میشن…
#ali.m#
۲۵ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز اگه اسب بخار در نهایت سرعت تاثیر نداره چی تاثیر داره پس؟پیشنهاد میکنم مطلبی ک تو پدال در این مورد بود رو بخونید .
در ضمن اون شتاب 0تا100هم فکر نمیکنم 0/3ثانیه اونقدر زیاد باشه .
با وجود اختلاف وزنی هم که دارن تازه طبیعی هم هست .
گشتاور یکسان و وزن بیشتر لکسس دلیل این اختلاف شتاب ناجیز لکسس هست .
پس لطفا مقایسه های بی ارزشو وارد بحث نکنید .
اگه اینجوریه ک شما میگین پس میومدن شتاب ماشینو اندازه میگرفتن میگفتن این بهتره.یا اون بدتره .
شما بخش ماشین های سواری ولوو رو با بخش همه جیز تمامه ماشین سنگین اشتباه میگیرید .ولوو کارز(سواری)که واسه شرکت جیلی هست از قسمت ماشین سنگین جداست .
ولوو اصالت داره .امنیت داره .منم عاشقشم ولی تا نزدیکی های تویوتا هم نمیتونه برسه .
mohammad_fm480
۲۵ مرداد ۱۳۹۶من شما ژاپنی باز هارو میشناسم اگه لکسوس یک صدم ثانیه شتابش بیشتر بود میگفتی تکنولوژی ژاپن هست و فلان .حالا سه صدم چون ولوو جلوتر هست شتاب شد اخ و ناچیز…
mohammad_fm480
۲۵ مرداد ۱۳۹۶اقای ALI.M من مقایسه های بی ارزش وارد بحث کردم یا اون دوست عزیز یا شما؟؟
بله درسته قدرت عامل اصلی سرعت هست و قدرت ولوو هم بیشتره در نتیجه دلیل اثبات حرف بنده هست که میگم بستگی به تیم طراحی داره که سرعت رو رویی چند محدود کنن.
بعدم اینکه من چیزیو اشتبا نگرفتم و اینم بهتره بدونی که ولوو کارز فقط داره توسط جیلی حمایت مالی میشه و تمام قطعات اصل سوئد هست.
Amin
۲۵ مرداد ۱۳۹۶“لکسوس به گرد پای المانیا هم نمیرسه”
از رو همین حرفت میشه فهمید مشکلت جای دیگست و کلا تعصبی نظر میدی و فایده نداره بحث کردن با شما
mohammad_fm480
۲۶ مرداد ۱۳۹۶واقعا نظرات من تعصبی هست یا شما و دوستان ژاپنی باز که میگین لکسوس بهتره؟
Amin
۲۶ مرداد ۱۳۹۶برادر من تعصب چیه،اولا که این ۲ تا ماشین خیلی به هم نزدیکن و انتخاب بینشون مشکل،بیشتر بحث سلیقست و ربطی به تعصب نداره!
اگه مثلا ولوو ۲ ثانیه سریع تر بود و یا مثلا ۱۰۰ اسب بیشتر قدرت داشت و ما بازم میگفتیم لکسوس حرف شما درست بود که ما تعصبی نظر میدیم اما الان نه!
من به شخصه به چند تا دلیل مشخص به لکسوس رای دادم:
۱-لذت رانندگی و دلنشین بودن هندلینگ ماشین با فاصله ی زیاد نسبت به ولوو(خیلیا حتی معتقدن این سری gsرانندگی و هندلینگ هم سطح و بهتر از اسطوره هایی مث سری ۵ یا سری e داره)
۲-طراحی به مراتب زیباتر عقب ماشین
۳-دیفرانسیل عقب بودن
۴-کم استهلاکی و کیفیت بی نظیر لکسوس و تویاتا
اما قطعا s90 یه سری برتریایی نسبت به لکسوس داره خصوصا طراحی کابین فوق العاده که حتی جیمز می هم تو گرند تور بهش اشاره کرد ولی انتخاب من لکسوس بود،خیلیم به این برند علاقه دارم اما تعصبی نیستم روش مثلا خیلی راحت قبول میکنم که رقیب دیگه ی این ماشین یعنی ۵۳۰ خیلی ازش بهتره
منتها شما میگی لکسس در حد ولوو نیس که خنده داره واقعا،درباره لکسس داری صحبت میکنیا!
#ali.m#
۲۶ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز mohammad
من هیچ وقت اینجوری طرفداری نکردم .و همیشه گفتم سرعت و شتاب ملاک نیست .
در مورد محدودیت هم من حرفی نزدم شما گفتی اسب بخار. در نهایت سرعت تاثیری نداره .من فقط خواستم اصلاح کنم .
اینا هم ک گفتم همش حقیقته .
ولوو در سطح تویوتا نیست .
mohammad_fm480
۲۶ مرداد ۱۳۹۶بله درسته اقای Ali.m ولوو نباید با تویوتا و لکسوس مقایسه بشه
چون بنظر من هم خیلی بی انصافیه غولی مثل ولوو با بچه هایی چون تویوتا و لکسوس مقایسه بشه و حریف ولوو کمپانی های مثل بنز و بی ام و هستن .نه لکسوس :)
charger
۲۵ مرداد ۱۳۹۶تنها عیب ماشینای ولوو چراغای عقبش هست تقریبا دو دهه هست که این زبان طراحی رو داره و اصلا به دل نمیشینه
شندی
۲۵ مرداد ۱۳۹۶این دو خودرو هردو قابل احترامه ولی یکی رو باید انتخاب کنیم دیگه!
رای من ولوو، بخاطر فاصله محوری خارق العاده که فضای لوکس زیادی رو به ارمغان میاره و پرفورمنس خوب در عین لوکس بودن..
#ali.m#
۲۵ مرداد ۱۳۹۶لکسس با اسب بخار کمتر حداکثر سرعتش بیشتره .
و حجم بار صندوقش خیلی بیشتره و عیر قابل چشم پوشی .
از اون طرف طراحی ولوو شکیل تره .
اما به دلیل مهندسی و قابلیت اطمینانی که تویوتا داره .و همینطور علاقم به ماشینای ژاپنی ،به لکسس رای دادم.
ولوو رو در سطح لکسس نمیدونم .با اینکه خیلی بهش علاقه دارم .
فرشاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ولوو S90 کاملا سطحش بالاتره
#ali.m#
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ولوو حتی نزدیکای تویوتا و لکسس هم نیست .
البته کل برند رو میگم نه این دوئل ها رو
AMIR SCHUMACHER
۲۶ مرداد ۱۳۹۶.
ولوو از خیلی جهات بهتر از تویوتا و لکسوسه
joojoo
۲۵ مرداد ۱۳۹۶پیشنهاد میکنم یه سری به بررسی های موتور ترند بزنید
GS تو دوئل با بزرگانی مثل سری 5(اتاق 2011) و کلاس E w212 پیروز شد چون رانندگی فوق العاده سرگرم کننده ای داره(توی این ماشین نمیدونم لکسس چی کار کرده که حتی لذت رانندگی اون رو از ب ام و بالاتر دونستن) و از نظر کیفیت چرم و قطعات داخلی یه سر و گردن از رقبای یاد شده بالاتر بوده…و لاکچری ترین طراحی داخلی رو بین رقباش داشته(با سری جدید E کاری ندارم که انگار آدم داره توی فضا سیر میکنه و واقعا عالیه)
صدای موتورش هم که واقعا شاهکاره.انگار توی اگزوزش، ارکستر سمفونیک دارن اجرا میکنن
ولوو یکم باس تو قد و قواره ی خودش دنبال رقیب بگرده
لکسس یکم زیادی برا دهن ولوو بزرگه
Amir
۲۵ مرداد ۱۳۹۶رفیق الان داشتی شوخی میکردی دیگه اره؟?
mohammad_fm480
۲۵ مرداد ۱۳۹۶لکسوس واسه دهن ولوو بزرگه؟؟؟؟ قطعا شما ماشین باز نیستی اگه بودی چنین حرفی نمیزدی .شما احتمالا قیافه لکسوس رو دیدی و مثل افراد متعصب که فک میکنن کره و ژاپنی سلطانه اومدی نظر دادی…
لکسوس که چیزی نیست گنده تر از لکسوس هم نمیتونه واسه ولوو شاخ بشه
joojoo
۲۵ مرداد ۱۳۹۶مسلما از شما ماشین باز ترم. کسی هم از آشغال های کره ای حرف نزده
چیزی که مشخصه شما خیلی بیشتر تعصب بیجا روی ولوو داری چون برچسب اروپایی بودن روشه(از آواتارتون هم معلومه)
چیزی که من گفتم حرف خودم نبود. حرف جانی لیبرمن و جیسون کامیسا بود. حس رانندگی GS کلا عجیبه.(حس چسبندگی و گوش به فرمان راننده بودن برای سرنشینان جلو و حس آرامش و جدایی از جاده برای سرنشینان عقب) و خب اگه فقط صدای اگزوز GS رو میشنیدی دیگه نیاز به بحث راجع به بقیه ی پارامتر ها نبود. کیفیت داشبورد و قطعات داخلی رو حتی از کلاس E w212 بالاتر میدونن چه برسه به ولوو خب توی کیفیت ساخت و رضایتمندی خریداران و آمار جی دی پاور هم بهتره حرفی نزنم.
و خب نهایتا شخصیت خاصی که این ماشین داره اون رو ایده آل آدمایی مثل من میکنه که دنبال لذت رانندگی ان و در عین حال آسایش سرنشین هم براشون مهمه. فاکتوری که بنز توی کلاس E w213 به کار برده و اون رو تبدیل کرده به پادشاه بلامنازع این سگمنت. الان فقط یه ماشین هست که دقیقا مشابه لکسوسه ولی یه لول بالاتره و اونم پادشاه این سگمنت یعنی E w213ه
در نهایت وقتی عاشق لکسوس با اون هندلینگ عجیب و متفاوت و اون صدای گوشنوازش میشی حتی به سری 5 هم ترجیحش میدی.
mohammad_fm480
۲۶ مرداد ۱۳۹۶از من ماشین باز تری؟ بی خیال من از وقتی یادمه دارم تو اینترنت و… اخبار ماشین پیگیری میکنم اصلا بیخیال.اون تیکه ای هم که میگید پرچسب اروپایی روشه یعنی چی دقیقا؟
و بله بنده هم اگه جای شما بودم شاید ترجیح میدادم به یه مقاله که از لکسوس تعریف کرده اکتفا کنم . اینجوری که شما میگید اگه میشد میگفتین از ای کلاس هم بهتره اما خب این دیگه نمیگنجه
قطعا یک مقاله تعیین کننده نیست.
پایان دوئل میبینمت…
Amir
۲۶ مرداد ۱۳۹۶لکسوس با هندلینگ بسیار عجیب و فراتر از سری۵؟؟؟??? اون وقت میگن چرا جهان سومیم…
#ali.m#
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ب من ربطی نداره ها ولی ماشین بازی چیزی غیر از مطالعه ی چند تا امار بی ارزش از سایت های مختلفه .
(نظر شخصی)
ZIPPO
۲۶ مرداد ۱۳۹۶از همه این صحبت ها که بگذریم ولوو دیگه اون ماشین سابق نیست
توی اروپا فروش کمی رو تجربه میکنه و در بازار های بین المللی هم چندان حرفی برای گفتن نداره
از طرفی هم از وقتی بیشتر سهام (بالای 50 درصد) ولوو رو جیلی چین خریده کلا ادم رو دلزده میکنه اسم ولوو رو بیاره
من خودم جنسیس رو به ولوو ترجیح میدم
hassan
۲۶ مرداد ۱۳۹۶سهام ائودی فولکس واگن مرسدس بنز و بی ام و هم مقداریشون که عرضه ی عمومی شدن به وسیله ی خیلی از سرمایه گذارها خریده شدن که هولدینگهای سرمایه گذاری چینی هم جزئشون هست. به طور مثال سرمایه گذاری قطر سهام زیادی تو پورشه AS داره
این که سهام یه شرکتی رو چین میخره چه ربطی به ماشین داره؟ تازه چینیها اونقدر احمق نیستن که با این همه سرمایه گذاری بزنن کاری کنن که مردم ولوو نخرن و ضرر کنن. تازه چین رو شما فقط اون ماشینهایی که وارد ایران میشه نبین. چین دو سه ساله که خیلی از مدلهاش مجوز ورود به اروپا رو داره . اون مدلهایی که وارد ایران میشن مدلهایی هستن که مجوز ورود ندارن ولی ایرانیها میخرن
این همه موسسه ی استاندارد اروپایی هستن به جز موسسات دولتی که مجوز ورود و فروش میدن و همه تایید کردن . فقط مونده بیان از شما نظر بخوان .
اونجا موسساتشون مثل سازمان استاندارد نیست که پول نظرشون عوض بشه
hassan
۲۶ مرداد ۱۳۹۶امارهای ولوو نشون میده هر سال فروشش بیشتر شده شما میگید کم شده؟ ولوو که تمام سهامش یک و نیم میلیارد بود الان شده بیست میلیارد دلار
امید
۲۵ مرداد ۱۳۹۶واقعا به طور قاطع هیچکدوم برتری نسبت به هم ندارن ولی از دید من طراحی ظاهری ولوو واقعا قشنگتره.بدون اضافه کاری اما شیک
ارش
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ولوو بهتره ایمن ترین ماشینه.
مهدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ولوو با اختلاف بسیار بسیار
احمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ولوو طراحیش مال خودشه اما لکسوس نه طراحی قسمت عقب چراغ عقب لکسوس بر گرفته از النترا جنسیس جی 80 روی اصول طراحی خودش جلو میره و اسکی نمیره از لحاظ قدرت و سرعتم بیشتره من ولوو بدون تردید میپسندم
حمیدرضا
۲۶ مرداد ۱۳۹۶از لکسوس جی اس همیشه خوشم میومده برا همین بهش رای دادم چون میدونم ولوو خوبه ولی نه با یه موتور در همه اپشن ها لکسوس انتخاب بیشتری بهت میده
Fz
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ولوو دف جلوعه! چقد چرت
AMIR SCHUMACHER
۲۶ مرداد ۱۳۹۶.
با قاطعیت به ولوو رای میدم.
ولوو یکی از بهترین خودروسازان جهانه
موتور های ولوو چندین بار برنده ی جوایز مختلف شدن.
ولوو ار نظر ایمنی بی همتاست.
ظاهرش S90 هم به قدری زیباست که یک گوشه چشمش لکسوس رو خجالت زده میکنه.
Honda
۲۶ مرداد ۱۳۹۶انتخاب من لکسسه، قابلیت اطمینان بیشتر و رخ کلی بهتر و از همه چیز مهمتر “دیفرانسیل عقب بودنشه”
البته ولوو امن تره ، جلوشم زیبا تره