نیسان

معرفی رسمی اس‌یووی جدید نیسان ترا

پس از انتشار چندین تصویر غیررسمی، سرانجام نیسان اس‌یووی بدنه روی شاسی جدید خود که ترا (Terra) نام دارد را رسماً معرفی کرده است. این اس‌یووی جدید از بهار امسال ابتدا در بازار چین عرضه می‌شود و سپس مدت کوتاهی بعد در دیگر بازارهای آسیایی هم عرضه خواهد شد. ترا جایگزینی برای اس‌یووی‌های بدنه روی شاسی قبلی نیسان یعنی مدل اکسترا و نسل قبلی پث‌فایندر محسوب می‌شود. به‌احتمال‌زیاد این خودرو رسماً در ماه آوریل در نمایشگاه پکن رونمایی خواهد شد.

حال اما پیش از اولین نمایش عمومی ترا در نمایشگاه پکن، نیسان چند تصویر از آن منتشر کرده است که ویژگی‌های داخلی و خارجی آن‌را نشان می‌دهد. این خودرو روی پلت‌فرم پیکاپ ناوارا ساخته شده و این موضوع در ظاهر آن‌هم کاملاً مشهود است چراکه ترا در نمای جلویی شباهت زیادی به برادر پیکاپش دارد. کابین این اس‌یووی نیز کاملاً مشابه ناوارا بوده و ویژگی‌های آن مانند تهویهٔ مطبوع دو منطقه‌ای با دریچه برای سرنشینان عقب، تریم چرمی و آلومینیومی، غربیلک فرمان چندمنظوره و… در ترا هم دیده می‌شود. همچنین بازهم مثل ناوارا، تیپ‌های بالایی ترا به نمایشگر لمسی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم مجهز خواهند بود.

هنوز لیست پیشرانه‌های ترا اعلام نشده است اما چون این خودرو بر اساس پیکاپ ناوارا ساخته شده و اشتراکات زیادی با آن دارد، به‌احتمال‌زیاد در موتورها هم با آن مشترک خواهد بود؛ بنابراین احتمالاً ترا مجهز به پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری توربودیزل آشنای نیسان خواهد بود. علاوه بر این، پیش‌ازاین گزارش‌هایی هم به‌احتمال ارائهٔ یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت برای ترا اشاره کرده بودند.

به گفتهٔ نیسان، این اس‌یووی جدید بخشی از برنامهٔ این شرکت بنام «M.O.V.E to 2022» است که بر ساخت خودروهای تجاری و بدنه روی شاسی تمرکز دارد. به گفتهٔ نیسان، از هر شش خودرویی که در سراسر جهان فروخته می‌شود، یکی تجاری یا با ساختار بدنه روی شاسی است و به همین دلیل سازندهٔ ژاپنی قصد دارد با اجرای این طرح، فروش خودروهای تجاری و بدنه روی شاسی خود را تا سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۰ درصد افزایش دهد. این کار با عرضهٔ محصولات جدیدی مانند ترا محقق خواهد شد. لازم به ذکر است که نسل سوم نیسان ناوارا در حال حاضر پایه و اساس پیکاپ‌های رنو آلاسکان و مرسدس بنز X کلاس است و حالا با معرفی ترا، تعداد خودروهایی که بر اساس این پلت‌فرم نیسان ساخته شده‌اند به چهار نمونه رسیده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    خیلی جالب فوقالعاده و کاربردی هست،
    موتور بنزینیش هم که ظاهراً برای ورود به ایران مشکلی نداره،

    1. حسین

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2949 ديدگاه)

      اگر قیمتش زیر 45 هزار دلار باشه!!
      یه زمانی نیسان پاترول مونتاژ میشد تو ایران!

    2. بی نام

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      این طراحی فرمون خیلی قدیمی شده. نمیدونم چرا ازش استفاده میکنن.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Auto Biography

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    با این که این محصول تو سال 2018 تولید شده ولی طراحی داشبوردش خیلی قدیمی هست.
    واقعا تویوتا نسبت به نیسان یک قدم جلوتر هست
    با این که خیلی نیسان رو دوست دارم ،ولی این قضیه غیر قابل انکار هستش

    1. Ali

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (261 ديدگاه)

      مدیر جدید دفتر طراحی برند نیسان همین چند روز پیش گفت از سال 2020 تغییرات بنیادی در طراحی داخلی خودروهای نیسان صورت خواهد گرفت.

  3. me84

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    تو عکس اول نمای بغلش منو یاد پرادو میندازه. داشبوردش کمی دموده شده.
    پرادو جدید رو به این ترجیح میدم اما انصافا نیسان تو آفرود بعضی مواقع حتی از تویوتا هم بهتر عمل میکنه. تو یوتیون کلیپهای زیادی ازش دیدم.

    1. datsun

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      رقیب فورچونره نه پرادو
      نسل قبل پت فایندر با پرادو رقابت میکرد که تو نسل جدید به کراس اوور بزرگ تبدیل شد و الان با هایلندر رقابت میکنه شاید تنها رقیب پرادو از طرف نیسان ، نیسان پاترول نسل قبل یا y61 باشه که به دلیل تقاضا اونم تو چند تا کشور مثل استرالیا و کشورهای عربی بیشتر عرضه نمیشه که قراره تولیدش متوقف هم بشه

  4. Amir

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    چقدر شبیه پرادو شده
    داشبوردشم خیلی قدیمیه

  5. Mohamad

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    منم مثل بعضی دوستان یاد پرادو افتادم

  6. فرهاد كرمستجی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (253 ديدگاه)

    با طراحی بعضی از کراس اورهای نیسان نمی تونم ارتباط برقرار کنم، هرچی از اینفنیتی خوشم میاد با کراس اورها و اس یو وی هاش مشکل دارم، حتی نیسان سدان هاشو خیلی دوست ددارم.

  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    بابه منتاژه داخلییه
    جایگزین خوبیه برای رونیز
    واقعاً اورگانهای دولتی و نیروهای نظامی و پیمانکارهای ساختمانی و معدنی نیازی شدید به این خودرو دارند.
    میگم شدید چون یا هایلوکس اتاقدار استفاده میکنن یا از لندکروزهای قدیمی و یا رونیزهای بالای ۴۰۰هزار کیلومتر
    یعنی منتاژه این ماشین مساوی با فروش ۱۰۰% تضمین شده.
    تازه خریدارهای شخصی هم برای نمونه های دستی جهت آفرود یا مسافرت استفاده میکنن.
    تب شاسی بلند سواری هم همه جا واگیر دارشده.
    نشان نیسان هم که گویای ژاپنی با وقاره و مردم ما هم اکثراً برندشو دوست دارند.
    تازه نیسان هم نسبت به ژاپنیای دیگه میونش با شرکتهای به درد نخور داخلی بهتره تا تویوتا یا هوندا و…
    قیمتشم زیر ۲۰۰ بزنه بخدا میترکونه
    پارس خودرو بیارش دیگه . مسخره بازی بزار کنار با این آشغالهای چینی عجق وجق.
    یعنی این ماشین تولیدش میشه هلو برو تو گِلو جهت فروش و سوددهی

  8. تورج

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    با احترام به نظر دوستان که میگن طراحی داخلیش قدیمیه و البته درست هم هست، اما برای من قدرت ماشین و قابلیت اعتماد بهش و در درجه سوم کیفیت متریال بخصوص اتاق خیلی مهمه.
    توضیح: ماکسیما خب خیلی قدیمیه، ولی کدامیک از تولیدات فعلی داخلی، به کیفیت متریال داشبورد اون میرسن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا