به قسمتی دیگر از سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدهایم. برای امروز تصمیم داریم به کلاس سدانهای کامپکت نگاهی داشته باشیم. کلاسی که میتوان گفت در اکثر کشورهای دنیا از اروپا و ایالاتمتحده گرفته تا چین و حتی کشور خودمان پرفروش و پرطرفدار است. خودروهای حاضر در این کلاس عبارتاند از:
مزدا ۳
تویوتا کرولا
هوندا سیویک
میتسوبیشی لنسر
سوبارو ایمپرزا
نیسان سنترا
شورولت کروز
پژو ۴۰۸
سئات تولدو
فیات تیپو
کیا سراتو
هیوندای الانترا
فولکسواگن جتا
اشکودا اکتاویا
رنو مگان سدان
امجی ۶
در اولین دور رقابتهای این گروه، نمایندگانی از شرق و غرب رودرروی یکدیگر قرار گرفتهاند یعنی شورولت کروز به نبرد با نیسان سنترا آمده است.
شورولت کروز
کروز خودروی کامپکت شورولت است که از سابقهای چندان طولانی برخوردار نیست بهگونهای که نسل نخست آن در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. کروز که در سه نسخهٔ سدان، هاچبک و استیشن عرضه میشد را میتوان بهنوعی جایگزین مدل کبالت دانست. نسل دوم کروز اما برخلاف رویهٔ معمول در سال ۲۰۱۴ ابتدا در چین معرفی و به بازار عرضه شد درحالیکه نسل نخست همچنان تا سال ۲۰۱۶ در ایالاتمتحده عرضه میشد. سپس در همین سال نسخهٔ آمریکایی نسل دوم کروز در ایالاتمتحده هم معرفی شد که در ظاهر تفاوتهایی با نسخهٔ چینی داشت. نسل دوم اما فقط در دو نسخهٔ سدان و هاچبک تولید میشود و نسخهٔ استیشن کنار گذاشته شده است. طراحی نسل دوم کروز که طبق زبانی طراحی جدید شورولت انجام گرفته، کاملاً نسبت به نسل اول متحول شده و به برادر بزرگترش مالیبو شبیه شده است. برخلاف نسل اول که با پیشرانههای بسیار زیاد و متنوعی عرضه میشد، نسل دوم کروز در ایالاتمتحده فقط با یک موتور ۱.۴ لیتری توربو ارائه میگردد.
نیسان سنترا
نیسان سنترا اما خودروی باسابقهتری از کروز است چراکه برای نخستین بار در سال ۱۹۸۲ بهعنوان یک خودروی سابکامپکت معرفی گردید. نسل نخست سنترا در انواع کوپه، سدان، هاچبک و استیشن ساخته شد و تولید آن تا سال ۱۹۸۶ ادامه یافت. بدین ترتیب نسلهای بعدی سنترا یکی پس از دیگری طی سالهای بعدی معرفی شدند تا اینکه در سال ۲۰۰۰ و با معرفی نسل پنجم، سنترا رشد ابعادی را تجربه کرده و به یک کلاس بالاتر یعنی کلاس کامپکت نقلمکان نمود. این خودروی کامپکت ژاپنی هماکنون در نسل هفتم خود قرار دارد که در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ معرفی شد اما برخلاف نسلهای اول فقط در یک نسخهٔ سدان عرضه میشود. سال گذشته نیز نیسان این سدان کامپکت را مورد فیسلیفت قرار داد و ظاهر آنرا به مدلهای آلتیما و ماکسیما شبیه نمود. سنترا در این رقابت با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی تنفس طبیعی شرکت کرده است که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
مشخصات فنی
شورولت کروز | نیسان سنترا | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۵۵ اسب بخار | ۱۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر | ۱۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
حداکثر سرعت | ۲۱۲ کیلومتر | ۱۹۳ کیلومتر |
شتاب صفرتاصد | ۷.۶ ثانیه | ۹.۵ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶.۷ لیتر | ۷.۳ لیتر |
طول | ۴.۶۶ متر | ۴.۶۲ متر |
قیمت پایه | ۱۷,۸۵۰ دلار | ۱۷,۸۵۵ دلار |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9736425]
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من شوى کروز هست به 2 دلىل
1. چون شورولت هست
2. مشخصاتش برتر هست تو جدول
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من 100 در 100 شورلت کروزه.
به احتمال زیاد برنده ی این سگمنت هم همین کروز ؛ سیویک و یا ایمپرزا باشه.
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من هم کروز هست.
اما نهایتا حدس میزنم برنده ی این کلاس مزدا 3 باشه که البته انتخاب خودم توی هر دوئلی که مزدا 3 باشه قطعا مزداست
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب منم کروز هست
سنترا در مقابل کروز رقیب ضعیفی هست
در مورد برنده هم باید صبر کنیم تا ببینیم چی میشه
فقط تویوتا و هوندا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه سنترا در مقابل کروز رقیب ضعیفی هست پس چرا تو خود آمریکا فروشش بیشتر بود تو 2016؟؟؟
سنترا بعد از کرولا و سیویک، سومین ماشین پرفروش این سگمنت تو آمریکا در سال 2016 بود. حتما یه برتری هایی داره که بیشتر میخرنش دیگه. ولی خوب اون برتری هاش رو کاغذ نیس که ما به راحتی بتونیم تشخیصش بدیم. اینجا هم ما فقط به ظاهر و مشخصاتشون رو کاغذ رای میدیم. اگر تجربه ی مالکیت جفتشون رو داشتیم مثل مردم آمریکا قطعاً اختلاف رای هاشون خیلی کم میبود به نظر من.
سامان اذری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶قهرمان این کلاس از بین مزدا3 و سیویک یکیشون انتخاب میشه
نظر من بیشتر رو سیویکه
تو این مقایسه هم من به کروز رای دادم
shahin
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تو سایت بهترین خودروهای آمریکا در سگمنت خودروی کامپکت مزدا ۳ با یکی از مدلای کیا مشترکن رده اول هستن و سیویک بعد این دو تا قرار داره.با توجه به اینکه اون مدل کیا ( خیلی زشت بود اسمشم یادم نیست) از دور رقابت خارجه من فینال رو بین مزدا ۳ و سیویک میبینم.
پرهام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶مطمئنا قیمت کمتر
مصرف کمتر
قدرت بیشتر
شتاب بهتر
گشتاور بهتر
سرعت بالاتر
و قیافه بهتر
لیبل بهتر
ک همه اش در مورد کروزه!
صد درصد کروز👌
sina
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من شورولت هستش ولی قهرمان این سگمنت ماشینی نیست جز سیویک.
علي
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶راستشو بخواین من به شخصه از جفتشون خوشم نمیاد و کلا به هیچکدوم رای ندادم . چون لایق رای دادن نیستن .
با تچکر
BMW
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶منو تو فکر فرو بردی? چون رابطه ای بین اینا و انگلیس پیدا نکردم ???? ناقلا نکته چی بوده که من نگرفتم ؟؟??
من خودم به کروز رای دادم دیگه تابلوعه نیازی به گفتن نیست….
آریا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ایول کروز
واقعا از سنترا سرتره(بجز استهلاک موتور 1.4 توربوش)
بهترین این سگمنت به نظر من جتا، مگان و صد البته گلف(چون هاچ بکه تو لیست نیست)
حامد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دست از این باورهای پوسیده در مورد موتورهای توربو بردارید..!
موتورهای توربو امروزی حتی از موتورهای تنفس طبیعی ، استهلاک پایین تری دارند به 100 دلیل فنی و مهندسی..
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶از همون 100 تا دلیل 20 تاش رو بفرمایید تا ما هم بدونیم.
اگر مهندس مکانیک هستید بی زحمت هر 100 دلیل رو بفرمایید.
جسارت نباشه من همیشه فکر می کردم استهلاک تنفس طبیعی کمتره شما اینقدر با اعتماد گفتی 100 دلیل میخوام دلایلش رو بدونم و از شما یاد بگیرم. پس بی زحمت اون دلایل رو برای ما بیان کنید.
Milad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶۱۰۰ دلیل! شما ۱۰ تاشو بگو، ۹۰ تا دیگش پیشکش?
كوروش
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش بی خیال اینجا اینستاگرام نیستا !!!! کجای توربو استهلاکش کمتره دقیقا
ونوم اف ۵
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶حتما استهلاک تنفس طبیعی کمتره ولی توربوها هم روز به روز دارن بهتر و با دوام تر میشن
كوروش
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶بله شکی نیست اما الان ؟
sina
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶حرفایی میزنید شما المانی دوست ها !!
آخه این همه غول تو این سگمنت هست بعد جتا بیاد اول بشه؟؟
كوروش
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶چرا که نه :)
#ali.m#
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تو این کلاس سیویک بهترینه .
احسان(احسان سابق)
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶هر دو برند رو دوست دارم اما ظاهرا که ارزش خرید کروز بالاتره.
امیر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶قهرمان این سگمنت فقط لنسر
هاشم
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶مدیریت محترم سایت پدال جدیدا مثل اینکه روی خودروهای 207 و 206 گیریبکس اتومات ZF به صورت اپشن سفارشی , ایران خودرو نصب میکنه ایا میشه در مورد این گیریبکسها یه مقدار اطلاعات در اختیار مصرف کننده ها بزارید.
ایا گیریبکسهای خوبی هستن و روی 207 ایا جواب دهی مناسبی دارن؟
ایا از دوستان کسی در مورد این گیریبکسها اطلاعی داره ؟
ایا وا قعا ساخت المانه یا ایرانیزه شده؟
از دوستان کسی تجربه داره بیزحمت تجربشو بگه.
Milad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یکی از دوستان ۲۰۷ اتومات خریده بود که حدودأ یک ماه هست تحویل گرفته و من هم آزمایش کردم.
نمیدونم گیربکسش zf هست یا نه و تنها ایرانخودرو برای تبلیغ میگه و گمون نکنم راست بگه ولی نسبت به ۲۰۶ اتومات خیلی بهتر شده گیربکس ۲۰۶ که ضربه میزد هنگام تعویض دنده ولی ۲۰۷ نو، تعویض دنده ها بی ضربه و آرام انجام میشد ولی در مقایسه با گیربکس اتوماتی که روی ال نود هست، هماهنگی کم تری با موتور داره و گاهی در تعویض دنده ها کند کار میکنه.
عارف
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من سنترا رو انتخاب کردم چون ژاپنی هست و به نظر من ظاهرش در طولانی مدت تکراری نمیشه موتورش چون تنفس طبیعی هست استهلاکش پایین تره اطاق جاداری داره الانم سه ساله یکیش زیر پامه ازش راضیم گیربکس CVT هم عالیه بهتر از خیلی از دندهای های تو این کلاس که داشتم عمل میکنه مصرف بسیار پایین با بنزین ایران سازگار کولر بسیار پر قدرت ماشین کابینش بی سر و صدا امار فروشش تو امریکا هم بالاتر از این کروز هست
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶طراحی داخلی نیسان بهتره بر خلاف طراحی بیرونی اما موتور تنفس طبیعی تیر خلاصی بود برای نیسان ، من به شورلت رای می دم
مسعود
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دوئل جالبی بود. بچه کابوی در برابر بچه نینجا!!!
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اتفاقا النترا داشتم و بسیار بسیار ماشین مزخرفی به نظرم رسید تصمیم گرفتم تعویض کنم و از اونجایی که ماشینهای در دسترس تو منطقه مزدا و سیویک بودن و تجربه سواری هر دو رو دارم میگم مزدا فوق العادست! تو این رده مزدا بهترینه
Challenger demon(reventon sabegh)
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶حتی یک مورد هم نبود که اون سر تر باشه افرین
پرچم امریکا همیشه اون بالاهاست
حميد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶جدول رو بخونی لازم نیست فکر کنی شورولت کروز سر تَر هست
رضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من شورلت کروزه چون به روز تر و جدیدتره پس همین نشون میده که بهتره.سنترا هم خوبه ولی خب باید نسل جدیدشو کم کم معرفی کنه چون این نسل داره از 2012 تولید میشه و اون موقعس که حتما حرفی برا گفتن داره
PD
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من شورلت خروزه چون به روز تر و جدیدتره پس همین نشون میده که بهتره.سنترا هم خوبه ولی خب باید نسل جدیدشو کم کم معرفی کنه چون این نسل داره از 2012 تولید میشه و از کروز خیلی قدیمیتره اما اون موقع حتما حرفی برا گفتن داره
یاسین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶با احترام به نظرات دوستان من به سنترا رای دادم واسه چند تا دلیل من تعصب خاصی رو امریکایی ها ندارم مشکلیم باهاشون ندارم و مطمئنم که کروز ماشین خیلی خوبیه فروش خوبیم داشته ولی ژاپنی ها رو دوست دارم و تو این سگمنت ترجیحم اینه از بین سامورایی ها یکیو انتخاب کنم چون خیلی با سابقن تو این سگمنت من خودم ماشین فعلیم یه کرولا 2012 که تو کارکرد 50 هزار دو سال پیش خریدمش قبل از خریدش خیلی از دوستام میگفتن یکم بزار روش کره ای های صفر بخر ولی من مطمئن بودم این از کره ای های صفر بهتر خواهد بود خیلی راضیم ازش و همین الانم که قصد فروشش رو دارم تا پولش رو برای ماشین بعدیم بزارم چندتا مشتری براش هستن که نشون میده بازار دست دوم ژاپنی ها هم به نسبت بقیه بهتره و نظر شخصیم هم تو این سگمنت به سمت ژاپنی هاس و البته فوکلس جتا و اشکودا اکتاویا و رنو مگان 2017
به نظرم برنده این سگمنت یا سیویکه یا مزدا 3 یا فولکس جتا
علی اکبر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶شورلت
قهرمان هم سویک هست یا کرولا
mehran911
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶رقابت خوبیه
سنترا با توجه به پیشرانه نفس طبیعی و قدرت و گشتاور معقول و گیربکس cvt یک خودروی خوب و بادوام شهری محسوب میشه
سنترا از نظر من طراحی داخلی خوبی هم داره که قابل تحسینه
.
.
اما از طرف دیگه شورولت کروز رو داریم که از نظر قدرت و گشتاور و شتاب و حداکثر سرعت نسبت به سنترا برتری داره و همینطور که از عداد و ارقام و طراحی خارجی کروز پیداست خودروی چابکتر و جوان پسند تری به نظر میرسه .
.
.
دوستان برای رای دادن سعی کنن به سگمنت خودروها بیشتر توجه کن
دقت کنین که اعداد و ارقام خودرو مثل قدرت و گشتاور و سرعت و شتاب و … با انتظاری که از یک خودروی کامپکت شهری داریم مطابقت داشته باشه
البته اینم بگم که اصلا منظورم این رقابت نبود و با توجه به رقابت های قبلی گفتم
.
در آخر من به کروز رای میدم چون به سلیقه ی من بیشتر نزدیک و همینطور که گفتم جوان پسند تره
ME84
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
شورولت بهتره.
shahin
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶منم به شورلت رای دادم.نیسان دیگه کارش جالب نیس.البته نمیخام بگم نیسان بد شده ولی دیگه مثل قبل نیست.چه سگمنت خفنیه اینجا.تقریبا پرفروش ترین ماشینای دنیا اینجان.به نظرم مزدا ۳ و کرولا و سیویک امیدهای کسب مدال هستند
روزبه
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶پس پژوی 301 کووووووووووووووووووووووووووو ؟؟؟
Ahmad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا کروز خوشکل تره مشخصات فنیش هم بهتره .پس تکلیف معلومه
بهرام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اینکه تو این مقایسه کروز برتر و سرتره شکی نیست
چون هم از لحاظ ظاهری، چشم نوازی و طراحی داخلی ،
مشخصات فنی و خلاصه همه چی سرتر از نیسان هست …
ولی یه موضوعی رو نباید فراموش کرد که رقیباشون مزدا ۳ و سیویک هستن که تو این سگمنت حکمرانن
کارل شلبی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یک کلام ختم کلام فقط کروز را عشق است.
حمیدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶کروز خیلی مشخصات بهتری داره به نسبت نیسان فقط کمی نگهداری از موتور توربوش هست سختش کرده موردی دیگه به نظر نمیرسه که نیسان برتر باشه
sunmartin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶شورولت کروز….عشق منه خیلی خیلی دوسش دارم طراحیش خیلی هیلی عالیه نمیدونم چرا خیلی به دلم میشینه واقعا شورولت ثابت کرد که میتونه خیلی کارها را انجام بده
مجتبی مبارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶فینالیست رنو تالیس مانه عشق است ” خروس”
عشق است دولوزی و نیسان میدونید در حال حاضر رنو او اروپا حرف اول و آخر میزنه
خدا روشکر کره ای ها به زباله دان تاریخ همون اول پیوستن just france
JJ
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶سنترا مشخصات دیگه ای هم داره .
برنده نهایی مزدا ۳