مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور اول، قسمت چهارم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت
هوندا CR-V | نیسان ایکستریل |
؟ | |
فولکسواگن گلف آلترک | سیتروئن C5 ایرکراس |
؟ | |
جیپ کامپس | نیسان قشقایی |
؟ | |
فولکسواگن تیگوآن | میتسوبیشی اکلیپس کراس |
؟ | |
رنو کاجار | پژو ۳۰۰۸ |
؟ | |
جیپ چروکی | مزدا CX-5 |
؟ |
هوندا CR-V
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: کامپکت جهانی هوندا
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۴,۶۱۶ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۲,۴۶۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۷۷,۸۹۵ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴۶,۲۷۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
نیسان ایکستریل
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: CMF رنو-نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۹,۸۳۳ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۰,۵۴۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۰۳,۴۶۵ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۷۸,۱۹۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
هوندا CR-V | نیسان ایکستریل | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۹۰ اسب بخار | ۱۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۳ نیوتن متر | ۲۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | CVT |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۶ ثانیه | ۹.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۰ ثانیه | ۱۷.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) | ۸.۷ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۳ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۵۹۱ کیلوگرم | ۱۶۷۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۵۸ متر | ۴.۶۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۶ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۱۱۰۰ لیتر | ۹۰۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ یا ۷ نفر |
رینگ و لاستیک | ۱۸ اینچی ۲۳۵ | ۱۷ تا ۱۹ اینچی ۲۲۵ |
قیمت پایه آمریکا | ۲۵,۲۴۵ دلار | ۲۵,۷۷۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10032279]
Radin
۲۶ خرداد ۱۳۹۷جفتشون جزو پرفروشترین کراس اور ها هستن انتخاب سختیه. هوندا ظاهر جذابی داره و موتورش از نیسان قوی تره فضای صندوقشم بیشتره پس همینا برای رای دادن کافیه
Radin
۲۶ خرداد ۱۳۹۷انتخاب سختیه بین ۲ کراس اور پرفروش . ولی هوندا هم ظاهر زیباتری داره هم پیشرانه خوبی داره هم فضای بارش بیشتره نسبت به نیسان همینا کافیه برای رای دادن:)
Radin
۲۶ خرداد ۱۳۹۷انتخاب سختیه بین ۲ کراس اور پرفروش تو آمریکا
ولی هوندا هم ظاهر جذابتری داره هم پیشرانه قوی تری داره هم فضای صندوقش بیشتره و نیسان تنها مزیتی ک نسبت به هوندا داره ۷ نفره بودنشه و همینا برای رای دادن به هوندا کافیه
سام
۲۶ خرداد ۱۳۹۷هوندا CR-V از پیکره بیرونی به مراتب جذابیت تری نسبت به نیسان ایکس تریل برخوردار است و از همین رو من به این کراس زیبا رأی می دهم.
Sina
۲۶ خرداد ۱۳۹۷????
خب بر چ اساس انقدر به هوندا رای دادیین
نیسان موتورش بزرگتره تنفس طبیعیه در نتیجه اصطحلاکش و خرجش مطمئنن کمتر و عمرشم بیشتره و هر بنیزینی میشه استفاده کرد
خیلی خیلی خوشگل تره هم بیرونش هم داخلش
دوتا صندلی هم بیشتر داره
رکورد دار فروش توی رده خودش تو دنیا رو داره
چون به دو اسم فروخته میشه مسخره وار روی کاغذ از راو 4 فروشش کمتر بوده وگر نه در واقعیت راوفور رو در فروش شکست سختی داده
هوندا crvمحبوبیتش بخاطر عملکرد عالی نثل قبلشه ولی چ ربطی داره واقعیت اینه که توی نسل جدیدش مثل قبل خوب کار نکرده گذشته رو ول کن الانو بچسب
من که نیسان رو بر میدارم مطمئنن انتخاب بهتریه
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۷چه RAV4 و چه xtrail و چه crv ماشین های عالی هستن . آمار فروش هم تایید کننده این موضوع هستش. سایر آمار ها از جمله میزان کیفیت و خرابی و میزان افت قیمت در دراز مدت هم دیگه ژاپنی ها توش عالین.
درکل هر کدومشون رو بخری انتخاب درستی کردی. دیگه بحث سلیقس و کمی تفاوت های فنی. به شخصه موتورتنفس طبیعی با گیربکس غیر cvt رو مناسب تر میدونم. برای همین رافور رو انتخاب میکنم . بین نیسان و هوندا هم هوندا رو میپسندم .
ازلحاظ زیبایی هم هرسه تاشون خوبن و طراحی ماندگاری دارن.
سامان اذری
۲۶ خرداد ۱۳۹۷علت بالا بودن رای سی ار وی اینه که
هونداست موتورش کواد توربو هم باشه این اطمینان رو میشه بهش کرد که چیزیش نمیشه
البته نیسانم همینطور هردو عالی هستن ولی الان با توجه به مشخصات فنی هوندا
به سی لر وی رای دادم و مطمئنم جلو رقیباش کم نمیاره و یه نماینده شایسته از طرف ژاپنی باز هاست
Rezanst
۲۷ خرداد ۱۳۹۷نمیدونم هوندا چجوری اونهمه رای اورده ولی حدود۹۰کیلو وزن بیشتر داره موتورقوی تر برای افرود دفرانیسل فوق العاده بهتر با اینکه ۲۰اسب کمتره و ۹۰کیلو سنگین تر ولی ۱ ثانیه ۴۰۰ رو دیر تر رفته اخه موتور توربو واس این ماشین؟به چیش رای دادید واقعا؟من نمیدونم اینجا چرا لایک میکنم لایک میشه و بعد چند ثانیه دیس لایک میشه جریان چیه؟
Rezanst
۲۷ خرداد ۱۳۹۷من نمیدونم رو چه حسابی هوندا جلو تره برتری نداره تقریبا نیسان هم فروشش فوق العاده بیشتر بوده هم داخلش فوق العاده لوکس تر و بهتره هم بیرونش هم انجینش وایه افرود ساخته شدع هم تنفس طبیعیه و استحلاکش پایین تره با۹۰کیلو وزن بیشتر و ۲۰اسب کمتر مسافت۴۰۰ قابل قبول تره نمیدونم چرا لایک میکنم دیس لایک میخوره جریان چیه؟
آرمین
۲۶ خرداد ۱۳۹۷مزدا cx5 رو به جفت اینا ترجیح میدم ولی بین این دو chr مطمئنا بهتره.
سامان اذری
۲۶ خرداد ۱۳۹۷شما بین این دو تا CHR میبینید ؟؟؟
حمید
۲۶ خرداد ۱۳۹۷H30 کراس هر دو شون رو سوسک میکنه
عماد
۲۶ خرداد ۱۳۹۷فینال زود رس
sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۷این نسل هوندا واقعا ماشین همه چی تمومی هست. کراس اوور برتر موتور ترند هم شد.
اگه کسی بتونه شکستش بده مزدا هست که بنظرم اونم ماشین بهتری نیست ولی خب ایرانی ها مزدا دوستن :)
حسین وی
۲۷ خرداد ۱۳۹۷امیدوارم قبول داشته باشی مزدا کابین بسیار زیبا تری داره
تست هندلینگ هم یوتیوب ببین
طراحی بیرونی ام که سلیقس
ولی مطمئن باش مزدا سرتره
sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۷طراحی که سلیقه اس به قول شما
ولی خب از مزایای هوندا میشه به سوخت کمتر، شتاب بهتر و فضای بار بیشتر اشاره کرده و مزدا هم هندلینگ و لذت رانندگی بهتری داره و گیربکس اتوماتیک داره به جای CVT.
قدرت و گشتاور و ایمنی و قیمتشون یکی هست تقریبا.