هیوندای دو تصویر تیزر رسمی از شاسیبلند جدید خود یعنی کونا را منتشر کرده و ما در آن میتوانیم برخی از جزئیات کلیدی طراحی محصول جدید هیوندای را مشاهده کنیم. این رقیب کرهای نیسان جوک از پلتفرمی یکسان با شاسیبلند جدید کیا استونیک بهره خواهد برد و از نظر موقعیت در سبد محصولات هیوندای در جایگاهی پایینتر از توسان قرار خواهد گرفت. گفته میشود هیوندای کونا در سال ۲۰۱۸ وارد بازار میشود.
تصاویر یاد شده برخی از خطوط استایل خودرو را که قبلاً بهصورت واضحی دیده نشده بودند نشان میدهد. کاپوت خودرو پفی عضلانی در مرکز داشته و دو قوس آن را احاطه کردهاند. این خطوط به بالای جلوپنجرهای با تریم نقرهای میرسند. این جلوپنجره عنصر غالب نمای جلو بوده و در کل شاهد ظاهری گیرا هستیم.
چراغهای جلوی کونا در ترکیب با نوار چراغهای روز روشن LED نمایی تازه در بین محصولات هیوندای را خلق کرده است. در پروفایل جانبی نیز میتوانیم رینگهای آلیاژی بزرگ با قوس چرخهای پلاستیکی و خیزی چشمگیر را ببینیم که ظاهری اسپورت برای شاسیبلند کوچک هیوندای ایجاد کردهاند.
در تصویر دیگری که منتشر شده میتوانیم خیزهای عضلانی روی قوس چرخها، سقف مشکی و اسپویلری مشابه هاچبک ها و ستون C پلهداری را ببینیم که سقف را به بدنه ارتباط داده است. ستون C در بخشی همرنگ بدنه بوده و در بخش دیگر نیز به رنگ سقف درآمده است. بدین ترتیب حس شناور بودن سقف روی بدنه ایجاد شده است.
دو چراغترمز نازک با نوارهای نازک به همراه دو دسته چراغ پایینی به یاد آورنده نمای جلو هستند. شاید نسخه اسپورت کونا N بعدها به سایر برادران خود بپیوندد و از پیشرانهی i30N پرفورمنس استفاده کند. انتظار میرود کونا N از کاپوت عضلانیتری استفاده کرده و ورودیهای هوای بیشتر، الگوی متفاوت جلوپنجره و سپرها و رکابهای گیراتری داشته باشد.
انتظار میرود کابین این خودرو بر پایهی i30 کنونی شکل گرفته باشد اما فضای سر و پای بیشتر و محفظه بار بزرگتری نسبت به خودروی یاد شده داشته باشد زیرا از بدنهای بزرگتر سود خواهد برد. همچنین کونای جدید از هد آپ دیسپلی ۸ اینچی بهره خواهد برد.
همچنین بر پایهی اطلاعات قبلی میتوان صفحه اطلاعات کوچکی را بین نشاندهندهها دید که اطلاعات بیشتری از رانندگی را در اختیار راننده قرار خواهد داد. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو بخش اعظم کنترلهای کابین را به دست خواهد گرفت.
یاسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۶کیا و هیوندای تو بحث طراحی جدا از این موضوع که تو هر نسلشون زبان طراحیشون عوض میشه و حالا کاری نداریم خوب میشن یا بد میشن چون به شخصه مثلا طراحی های هیوندای سال 2013 رو بیشتر از همه نسل ها میپسندم موضوع اینه نسل به نسل داره خیلی عضلانی میشه یا عناصر طراحی اروپایی رو اجرا میکنه طراحیاشون خیلی داره امریکایی اروپایی میشه از اصلیت اسیایی خودشون دور میشن تو طراحی و این خوب نیست اینکه طراحی یه چیز خوب باشه یه چیزه اینکه اون طراحی بتونه اصلیت ماشین رو نشون بده یه چیز مهمتره که اسمش رو میزارن اصالت و اینکه میگم مثلا خود من نسل 2013 طراحی هیوندای رو میپسندم چون واقعا اصالت طراحی یه ماشین اسیایی رو نشون میداد ولی الان این کنا سوناتا 2018 توسان 2017 عضلانی شده طراحیاشون نمیگم بده یا خوبه ولی این دیگه کیا و هیوندای نیست یه برندیه که داره اصالت یه جای دیگه رو نشون میده این حرف رو من نمیزنما این حرف رو کارشناسای دنیا دارن میزنن همین کنا طراحی جلو عقبش یکم شلوغ پلوغه و خیلی باد کرده ماشینو و تو قسمت جلو از زبان طراحی نیسان جوک و محصولات جدید سیتروئن رو استفاده کرده که خط دی لایت بالاست بعد یه چراغ بزرگ پایینه که به نظرم سیتروئن خیلی قشنگ این زبان رو پیاده کرده در کل طراحیش خوبه ولی فکر کنید از نظر سگمنت این ماشین رقیب پژو 2008 کپچر سیتروئن C4 کاکتوس
نیسان جوک و تویوتا و CHR و مزدا CX3 و….. هرکدوم این ماشینا رو که نگاه میکنی قشنگ زبان طراحی اصیل خودشون رو نشون میدن ولی کنا یکم سردرگمه ولی نباید درباره مسائل فنی قضاوتی کرد باید بیاد تا ببینیم چه میکنه
رضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۶داخلش شبیه تویوتا chr و یه چیز تو مایه های پریوش نیست؟؟
یاسین
۱۶ خرداد ۱۳۹۶داخلش که یه سمفونی طراحی(البته بیشتر شبیه اهنگ بابا کرم) از ماشین های دیگس اون دریچه ای که زیر کنسول کولر هست رو از ولوو کپی رفته شکل کنسول کولر و اون تیکه سفید رو از CHR و پریوس کلا دقیق که بشی عناصر طراحی خیلی ماشین ها تو ماشین های کره ای درمیاد
Ali amd
۲۳ خرداد ۱۳۹۶به نظرم طراحی داخلیش اگه ساده بگم ، شکل دریچه و دکمه های تهویه مطبوع مثل سورنتو ، اون مانیتوری که بالاتر از بقیه اجزا قرار داره از بی ام و الهام گرفته شده.
ahmadreza
۱۵ خرداد ۱۳۹۶جلوش شبیه طراحیه سیتروئن c3 شده
پارسا
۱۶ خرداد ۱۳۹۶شما فکر کن ماشین زمان اختراع شه بری به 50سال بعد. وسط خیابون ظاهر شی. یه ماشین عجیب غریب فضایی طور بهت نزدیک میشه…
با این که چیزی مثل اون ندیدی هیچوقت ولی تا چشمت به جلوپنجره دو تیکش بخوره میفهمی با یه bmw طرفی , یا مثلن اگه چراغ سه تیکه پشتشو ببینی میفهمی موستانگه…
این مورد درباره رولزرویس و لامبو و بنز و بنتلی و….. صدق میکنه
ولی در مورد هیوندای نه! واقعن شما نمیتونی طراحی4سال بعد هیوندای رو هم پیش بینی کنی! من خودم اکسنت دارم ولی میخوام بگم با نگاه غیر متعصبانه همین چیزاس که باعث میشه 50سال بعد هم هیوندای به شرکتی مثل bmw نرسه
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۶من تاحالا اینجا پیام نداده بودم این سایت من هر روز چک میکنم,ولی این حرفت واقعا زیبا بود خیلی خوب گفتی واقعا من یکی لذت بردم…
ولی این ماشین حس میکنم مثل هاچبک نیمه شاسی چون من دیدم ظاهرش کاملا یک پارچه شاسی بلند نبود !
سعید رضوانی
۱۱ مرداد ۱۳۹۶داخلش شبیه هیوندای کرتا میمونه
بسیار عالی
محمد
۱۰ آذر ۱۳۹۶دو طیف طراح تو دنیا شکل گرفته.. طیف اول در طراحی اصالت رعایت می کنن که تا سال 2012 تقریبا همه خودروسازها چنین تفکر و رفتاری داشتن و طیف دوم که اصالت ظاهری را کنار گذاشته و هر بار طرح جدیدی ارائه میدهند. هر دو هم طرافدارانی دارند. مثل شعر قافیه دار کهن و شعر نو سهراب سپهری!!! تکرار طرح هم خسته کننده است. کمی ذهن وحشی خودتو رو رها کن تا نشون بده چی تو وجودش هست.
پیمان
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ماشین بدی بنظر نمیرسه باید ببینیم قیمتی که براش در نظر میگیرن چقدره ارزش خرید داره یا نه