سال ۲۰۱۸ پایان یافت و حالا وقت آن رسیده که بررسی آمار فروش خودروسازان مختلف بپردازیم. یکی از بخشهای بسیار رقابتی و البته جذاب در دنیای خودروسازی، بخش خودروهای لوکس است. در این بخش خصوصاً در بازار ایالاتمتحده رقابت سختی میان برندهای لوکس آلمانی، ژاپنی و آمریکایی در جریان است. طی سال ۲۰۱۸ اما اکثر برندهای لوکس در بازار ایالاتمتحده با کاهش فروش مواجه شدهاند و تنها چند برند افزایش فروش داشتهاند. بیشترین کاهش فروش در بین برندهای لوکس بازار ایالاتمتحده در سال ۲۰۱۸ را جنسیس با ۵۰ درصد به ثبت رسانده درحالیکه آلفارومئو هم بیشترین افزایش فروش را داشته است. با این مقدمه به سراغ بررسی آمار فروش لوکسسازان طی سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده میرویم.
۱- مرسدس بنز
فروش: ۳۵۴,۱۴۴ دستگاه
مرسدس بنز در سال ۲۰۱۸ نیز همچنان تاج پرفروشترین برند لوکس بازار ایالاتمتحده را در اختیار دارد. البته فروش این برند آلمانی در سال گذشته با ۴.۸ درصد کاهش به ۳۵۴,۱۴۴ دستگاه رسیده است ولی بااینحال هنوز هم موقعیت خودرو در صدر لیست برندهای لوکس بازار آمریکا را حفظ کرده است.
۲- بامو
فروش: ۳۱۱,۰۱۴ دستگاه
بامو برخلاف رقیب سنتی و مستقیمش، سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده با افزایش فروش مواجه شده است. فروش باواریاییها طی سال گذشته با رشد ۱.۷ درصدی به ۳۱۱,۰۱۴ دستگاه رسیده است اما هنوز هم فاصلهٔ زیادی با مرسدس بنز دارد.
۳- لکسس
فروش: ۲۹۸,۳۰۲ دستگاه
لکسس بهعنوان پرفروشترین برند لوکس ژاپنی در بازار آمریکا، سال ۲۰۱۸ موفق به فروش ۲۹۸,۳۰۲ دستگاه خودرو در این کشور شده است که ۲.۲ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان میدهد اما هنوز جایگاه سومین برند لوکس پرفروش این بازار را حفظ کرده است.
۴- آئودی
فروش: ۲۲۳,۳۲۳ دستگاه
سومین برند لوکس آلمانیها یعنی آئودی همچنان در جایگاه چهارمین خودروساز لوکس بازار آمریکا قرار دارد اما فروش این شرکت طی سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۲۳,۳۲۳ دستگاه بوده که ۱.۴ درصد کاهش را نسبت به سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است.
۵- بیوک
فروش: ۲۰۶,۸۶۳ دستگاه
بیوک هم مانند اکثر برندها لوکس طی سال ۲۰۱۸ با کاهش فروش مواجه شده است. فروش این شرکت با ۵.۶ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۸ به ۲۰۶,۸۳ دستگاه رسیده اما همچنان عنوان پرفروشترین برند لوکس آمریکایی را در زادگاهش در اختیار دارد.
۶- آکورا
فروش: ۱۵۸,۹۳۴ دستگاه
برند لوکس هوندا یعنی آکورا طی سال ۲۰۱۸ در بازار ایالاتمتحده افزایش فروش ۲.۸ درصدی را تجربه کرده و بدین ترتیب با اختلافی جزئی نسبت به کادیلاک، جایگاه پنجمین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است.
۷- کادیلاک
فروش: ۱۵۴,۷۰۲ دستگاه
طی سال ۲۰۱۸ فروش کادیلاک در زادگاهش کاهش جزئی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده و به ۱۵۴,۷۰۲ دستگاه رسیده است اما به خاطر همین کاهش و از سوی دیگر افزایش فروش آکورا، جایگاه ششمین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا را به شرکت ژاپنی واگذار کرده است.
۸- اینفینیتی
فروش: ۱۴۹,۲۸۰ دستگاه
سومین برند لوکس ژاپنیها یعنی اینفینیتی در سال ۲۰۱۸ کاهش فروش ۲.۷ درصدی را به ثبت رسانده است. فروش برند لوکس نیسان طی سال گذشته در آمریکا به ۱۴۹,۲۸۰ دستگاه رسیده که نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه از آکورا کمتر است.
۹- لینکلن
فروش: ۱۰۳,۵۸۷ دستگاه
سال ۲۰۱۸ برای لینکلن هم سال چندان خوبی نبوده است زیرا فروش این برند لوکس آمریکایی نیز با ۶.۸ درصد کاهش به ۱۰۳,۵۸۷ دستگاه رسیده است. البته لینکلن هنوز هم جایگاه نهم خود را در این لیست حفظ کرده است ولی ولوو با افزایش فروش چشمگیر خود بهسرعت در حال نزدیک شدن به آن است.
۱۰- ولوو
فروش: ۹۸,۲۶۳ دستگاه
فروش ولوو در ایالاتمتحده طی سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیر ۲۰.۵ درصدی را تجربه کرده و به ۹۸,۲۶۳ دستگاه رسیده است. اگر همین روند در سال آینده هم ادامه پیدا کند بهاحتمالزیاد این برند لوکس سوئدی لینکلن را پشت سر خواهد گذاشت.
در جدول زیر نیز میتواند آمار فروش تمامی برندهای لوکس حاضر در بازار ایالاتمتحده را طی سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مشاهده کنید.
رتبه | برند | فروش ۲۰۱۷ | فروش ۲۰۱۸ | کاهش/افزایش |
۱ | مرسدس بنز | ۳۷۲,۲۴۰ | ۳۵۴,۱۴۴ | -۴.۸ |
۲ | بامو | ۳۰۵,۶۸۵ | ۳۱۱,۰۱۴ | ۱.۷ |
۳ | لکسس | ۳۰۵,۲۲۹ | ۲۹۸,۳۰۲ | -۲.۲ |
۴ | آئودی | ۲۲۶,۵۱۱ | ۲۲۳,۳۲۳ | -۱.۴ |
۵ | بیوک | ۲۱۹,۲۳۱ | ۲۰۶,۸۶۳ | -۵.۶ |
۶ | آکورا | ۱۵۴,۶۰۲ | ۱۵۸,۹۳۴ | ۲.۸ |
۷ | کادیلاک | ۱۵۶,۴۴۰ | ۱۵۴,۷۰۲ | -۱.۱ |
۸ | اینفینیتی | ۱۵۳,۴۱۵ | ۱۴۹,۲۸۰ | -۲.۷ |
۹ | لینکلن | ۱۱۱,۱۵۹ | ۱۰۳,۵۸۷ | -۶.۸ |
۱۰ | ولوو | ۸۱,۵۰۷ | ۹۸,۲۶۳ | ۲۰.۵ |
۱۱ | لندروور | ۷۴,۷۳۹ | ۹۲,۱۴۳ | ۲۳.۳ |
۱۲ | پورشه | ۵۵,۴۲۰ | ۵۷,۲۰۲ | ۳.۲ |
۱۳ | جگوار | ۳۹,۵۹۴ | ۳۰,۴۲۱ | -۲۳.۱ |
۱۴ | آلفارومئو | ۱۲,۰۳۱ | ۲۳,۸۰۰ | ۹۸.۰ |
۱۵ | جنسیس | ۲۰,۶۱۲ | ۱۰,۳۱۲ | -۵۰.۰ |
Reza
۱۸ دی ۱۳۹۷جا داره خسته نباشید بگیم به 3 برادر آلمانی که به مقام پادشاهی در خاک آمریکا رسیدند .
و همچنین به ژاپنی ها که روز به روز دارن بهتر میشن .
یانکی
۱۹ دی ۱۳۹۷با ورود ct6 vوct5وct4وxt4وxt5وxt6و نسل جدید اسکالید فروش کدیلاک به بیش از 200 هزار دستگاه میرسه.لینکلن هم با اضافه شدن آویاتور نسل جدید mkc و کنتینانتال بروز شده به فروش بیشتری میرسه.چرا آمار تسلا و کرایسلر رو ندادن.درسته کرایسلر 2 محصول داره ولی بازم فروش خوبی داره.
امین قاف
۲۰ دی ۱۳۹۷یعنی من عاشق لکسسم مخصوصا is250 اصن طراحی پشتش دیوانه کننده است البته طراحیا الفا هم خفنه
مهدی
۱۸ دی ۱۳۹۷صحیح!!!
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۳۹۷بیچاره آرمان قدیم و مسکوویچ جدید که دیگه باید کوچ کنه با عشقی که به جنسیس داره بره به سمت ماداگاسکار و تز طبیعت متعصب و جوگیرانه خودش لذت ببره .
جالب اینجاست که برای خودش مثل دولت محترم در کشور آمار سازی هم میکنه و با جوسازی هم خودش باورش شده که جنسیس از لکسوس و باقی برندها سَرتره .
کاری به باقی برندها ندارم ، چرا که پولی را از خریدار میگیرند که حقشونه و واقعاً بهترین را تحویل خریدار میدن ، اما بحث من سر کره ایهاست که روزهای آخرشونه خداروشکر و فقط به درد مردم ما میخوره که خوب میتونند جنس بُنجُل را به سَبَب محدودیت واردات شاخ کنند .
حسن
۱۸ دی ۱۳۹۷نوید جان
برادر من کره ای پرستها بهتر از من و شما میدونن که وضعیت خودروسازان مورد علاقشون چطوره ولی اینکه زیره بار نمیرن دلیلی جز خودشون رو به خواب زدن نداره
جنسیس تو این لیست اون ته جدوله بعد ارمان که الان شده اسمش مسکوییچ داره یه امارهای عجیبی میاره که فکر کنم تو تنهایی خودش به این امارها میخنده
وقتی کیا k900 تو عرض 10 ماه فقط 277 تا میفروشه
یا وقتی جنسیس ته جدول لوکس سازهاست بحثی با قی نمیمونه
در ضمن دوست خوبمون امیر ماشین به نکته عالی اشاره کرد در چند کامنت پایین تر
((مجموع فروش دو برند لوکس جنرال موتورز یعنی بیوک و کادیلاک بیش از 361 هزار دستگاه میشه که این یعنی سهم جنرال موتورز از بازار ماشینهای لوکس از همه بیشتره))
بنده خدا
۱۸ دی ۱۳۹۷خنده داره،کسانی میگن کره ای بده که تا حالا بالاتر از پرایدم ننشستن.هرجی بیشتر میگن بیشتر توش فرو میرن
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۳۹۷دِ آخه حسن جان
خندم از اونهایی میگیره که فیلسوفانه کامنت میگذارند و میگن تو چرا کامنت بچه گانه میزاری .
یکی نیست بهشون بگه ، آقا جان من ، با بچه ها باید مثل بچه ها رفتار کرد بدون هیچ اَبایی .
ADAK
۱۸ دی ۱۳۹۷من نمیدونم چرا این امریکایی ها عقل شون نمیرسه برن کادیلاک و لینکلن بخرن !
همش بنز بی ام و و لکسس و آئودی مخرن ?
اصن مغز ندارن ها ها ها ااا …
Car Lover
۱۸ دی ۱۳۹۷صحیح وقتیه که پدال فروش هر مدلو بزاره اونوخ میبینید کی اوله
که فک کنم تسلا باید باشه فک کنم
Mohammad
۱۸ دی ۱۳۹۷سال دیگه لینکلن فکر کنم با محصولات جدیدش یکم بیاد بالا
و کادیلاک با اینکه خیلی تغیرات بزرگی در راه داره و محصولات فعلیش یکم قدیمی شدن هنوز فروش خوبی داره
بیوک وضعش خوبه و بهترم قرار بشه
ولی وضع بد بی شک بین این همه برند مال جنسیس فروشش نصف شده با اینکه محصولات جدیدی به بازار داده
و وضع خوب مال آلفا هست که افزای فروش عالی داشته این نشون میده اگه سرمابه گذاری بشه الفا جواب میده آلفا الان فقط دو تا ماشین با فروش خوب داره
Elmiraj
۱۸ دی ۱۳۹۷بله درسته ….
.
تاج پادشاهی مثل همیشه بر سر GM هست با فروش 361565 دستگاه ، اونم با بروز رسانی چهار سال پیش !!!!!
ابر بروزرسانی GM سال ۲۰۲۰ اتفاق می افته با ورود نسل های جدید اسکالید ، CT 6 ، CTS ، XT5 و ورود با شکوه اسکالا و XT6 ….
لینکلن هم جایگاه با فروش ۱۰۳ هزار دستگاهی جایگاه نسبتاً خوبی داره که با ورود اویاتور و نسل جدید کانتیننتال بهتر هم خواهد شد ….
.
.
.
.
فقط نمی دونم فاز اون ۱۰ هزار نفری که جنسیس خریدن چی بوده ….؟!؟!؟!؟???
محمد حسین
۱۸ دی ۱۳۹۷عزیزم اگر قرار بر جمع زدن باشه ، تاج پادشاهی سر آلمان هست با مجموع فروش بیش از 950 هزار دستگاه در مقابل سهم 460 هزار دستگاهی آمریکایی ها
Elmiraj
۱۸ دی ۱۳۹۷محمد حسین @
من گروه جمع زدم نه کشور ….!!!!
.
.
آمار فروش لوکس های گروه فولکس ، مرسدس و بی ام و را تکی جمع زدن ولی به GM نرسیدن ….
مانی
۱۹ دی ۱۳۹۷بله اگه بخوای بیوک رو با بنز یکی کنی حرفت درسته
بیوکی که در حد کادیلاکی که خودش بزور جزو لوکس هاست نیست
حسن
۱۸ دی ۱۳۹۷محمد جان
لینکلن تازه الان بعد چند سال دوری از رقابت برگشته
اگه دقت کنی بیشتر محصولاتش هم نوسازی کرده ولی چون هنوز مدت کمی از فعالیت رقابتی مجددش میگذره کمی زمان لازمه برای فروش بالاتر هر چند الان هم فروشش خوبه و رتبه پارسال خودش رو همچنان حفظ کرده
قضیه کادیلاک هم عینه لینکلن هست با اون تفاوت که کادیلاک تو چین خیلی خیلی فروشش بهتره از لینکلن و بازار چین بزرگ ترین بازار کادیلاک شده 2 سال پیاپی
در مورد ته جدول بودن جنسیس هم از قدیم گفتناون چیز که عیان است _چه حاجت به بیان است
الفا هم هر چقدر فروشش بیشتر بشه سودش میره برا فیات کرایسلر و این خیلی خوبه
علی رضا
۱۸ دی ۱۳۹۷نامرتبط :
CLA جدید :
https://www.instagram.com/p/BsXmNGKlXrw/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=srrwccr3o1ov
سری ۷ 2020 :
https://www.instagram.com/p/BsX2EM6ld1L/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=kyrj2e4scx3r
آریا
۱۸ دی ۱۳۹۷جنسیس چرا تا این حد افت داشته؟؟؟؟
به شخصه احترام خاصی واسه جنسیس قائلم چون واقعا سرعت پیسرفتشون خیره کنندس
Mآsكvيch
۱۸ دی ۱۳۹۷“فروش این برند لوکس در ماه مارس و به خاطر اتمام موجودی انبارها بهطور قابلتوجهی کاهش یافت. بنا به گفتهی مدیر جنسیس هماکنون زنجیره تأمین خودروها به کمتر از 30 روز رسیده است. در 8 ماههی اول سال جاری جنسیس فروش 8480 دستگاهی داشته که 36.4 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.”
دلیلش اینه
به نقل از پدال
sina
۱۸ دی ۱۳۹۷چون جنسیس فقط سدان داره و بازار سدان ها الان تو افته.
ایلیا
۱۸ دی ۱۳۹۷به دلم موند یک کامنت بدور از ادب و منطق از شما ببینم.
Cadillac
۱۸ دی ۱۳۹۷جنسیس ماشین های خوبی داره
ولی خیلی خیلی راه داره تا به سطح
این لیست برسه
به شخصه اگه بخوام جدا از مدلهای کدیلاک بی ام و لکسوز آئودی و بنز یه شرکتو انتخاب کنم اون شرکت بی تردید اینفینیتی هست
مخصوصا سدانهای بی نظیرش
جنسیس?
Mآsكvيch
۱۸ دی ۱۳۹۷کادیلاک جان جدا از اینکه تو هیچوقت قرار نیست انتخاب کنی بگم که موتور ترند امسال انتخاب کرد! اون ماشین هم جنسیس جی هفتاد بود :)) اینم بگم که اونا میشینن پشت رول تست میکنن نه پشت کامپیوتر !! :(
“هیوندای کاری که تویوتا، نیسان، هوندا و جنرال موتورز در انجام آن شکست خوردند یعنی ساخت رقیبی شایسته برای بامو سری 3 را انجام داده است” اینم نظر موتور ترند راجع بهش!
حالا باز هم اگه نتونستی متوجهش بشی سایت اتوبلاگ نظر یه کارشناس که ده سال سوار بنز و آئودی بود رو بعد خرید جنسیس و اینکه چقدر راه داره که به سطح لیست بره نوشته :) بخونی خوبه ?
Cadillac
۱۸ دی ۱۳۹۷جدا؟من تاحالا فک میکردم پشت اف۱۴ میشینن تست میکنن جنسیستو??
رقیب بی ام و سری سه
جی ام cadillac ats
تویوتا lexus is
نیسانinfiniti q50
هوندا acura ilx
اگه منظورت از رقیب شایسته
G70هست، باس بگم اصلا در سطحی نیست که بخوای این چهار مدلو نخری
بخوای جنسیس رو بخری.
بله اون کارشناس شمام نظرش واسه کل جهانه.نه یه نفر دیگه????
بگو داداش همینجور علکی بپرون
Mآsكvيch
۱۸ دی ۱۳۹۷پس اشتباه فکر میکردی تا الان ? ولی اعتماد به نفست رو دوست دارم از دیار سایپا نشستی پشت نت موتور ترند رو که کل دنیا قبولش دارم رو زیر سوال میبری ایول ?حالا اینکه کی رقیب شایسته هست کی نیست و کی در چه سطحی هست رو موتور ترند با تست و بررسی انتخاب میکنه نه بعضیا با دیدن عکس ها تو گوگل :( فعلا که ماشین سال “موتور ترند ” و همچنین فینالیست بهترین ماشین سال امریکا شد حالا تو بگو بد ?
سایت اتوبلاگ هم یه سرچ کن مقالش موجوده پیدا نکردی بگو لینکشو بدم :)))
حسن
۱۸ دی ۱۳۹۷ارمان
ببین مطلبی که پدال گذاشته رو نمیتونی با تیکه پرونی به دیگران نادیدش بگیری
هر چقدر هم حرفهای تکراری همیشه رو بزنی هییچ اتفاقی که به نفع تو باشه رخ نمیده
در ضمن همین موتور ترندی که بهش اکتفا میکنی تو یکی از مسابقهاش که بین رانگلر و جی کلاس بود مقام اول رو رانگلر گرفت چرا اونجا گفتی قبول نیست ولی اینجا که به نفعت هست میگی درسته حرفهاش
ضد و نقیضی تو تک تک جملاتی که میذاری هست البته من درکت میکنم
1.کاهش فروش هیوندا در چین و امریکا
2.فروش بسیار کم کیا k900 با 277 عدد فروش در طی 10 ماه
3.شکایت از کیا و هیوندا به علت اتش سوزی محصولاتشون
و……. علل کامنتهای سراسر ضد و نقیض تو هت که درش عصبانیتت مشخصه
کاوه
۱۹ دی ۱۳۹۷حسن جان کاهش فروش هیوندای در آمریکا رو از کجا آوردی؟بیشترین کاهش به نیسان و بنز مربوطه و توی ده برند اول بیشترین افزایش مال هیونداست
Ferrari Fxx K Evo
۱۸ دی ۱۳۹۷درود به مرسدس بنز پدر خودروسازی جهان
Amir Machine
۱۸ دی ۱۳۹۷جالبه که مجموع فروش دو برند لوکس جنرال موتورز یعنی بیوک و کادیلاک بیش از 361 هزار دستگاه میشه که این یعنی سهم جنرال موتورز از بازار ماشینهای لوکس از همه بیشتره
Cadillac
۱۸ دی ۱۳۹۷واقعا جالبه به این موضوع دقت نکرده بودم
حسن
۱۸ دی ۱۳۹۷امیر جان خیلی نکته قشنگی رو گفتی
Cadillac
۱۸ دی ۱۳۹۷با دیدن این لیست میشه فهمید همهچیز
به کیفیت و ارایه محصولات جدید بر میگرده
که نمونه ش بی ام وهست که افزایش فروش داشته
در حالیکه کدیلاک داره محصولات جدیدش رو تست میکنه بیوک خوب عمل کرده خدایش
امیدوارم کدیلاک با عرضه ct4 وct5
در سال ۲۰۱۹ و مدل تولیدی اسکالا،طرفداران کدیلاک رو خوشحال کنه
حسن
۱۸ دی ۱۳۹۷عملکرد بیوک خیلی عالیه
بیوک از 2012 به بعد جهش بالای تو فروش و بروزاوری محصولاتش کرد
مدلهای کراس اورش بهترین مثال هست که فروششون خیلی خوبه
سام
۱۸ دی ۱۳۹۷دوستان،دقت کردید که بیشترین رشد را امسال در میان خودروهای لوکس بازار آمریکا برند آلفارومئو داشته با 98 درصد رشد!…بعدش هم لندروور و ولو …این نشان می دهد که طبقه مرفه آمریکایی کم کم دارند به برندهای خاص روی می آورند و این برندها هم کیفیت شان را تا حد بنز و ب ام و بالا آورند. در هر حال، باید کمی منتظر ماند دیدتا تمایل بازار تا 5 سال بعد به کدام یک از برندها بیشتر سیر می کند.
ایلیا
۱۸ دی ۱۳۹۷دوست عزیزوقتی تیراژ پایین باشه، حتی معرفی ی مدل جدید فروش رو تا صد درصد بالا میبره و بالعکس(مازراتی)، درصد افزایش برای آلفا جنسش با افزایش بی ام و متفاوته نمیشه به این راحتی تغییر ذائقه ی مردم رو نتیجه گرفت.
charger
۱۸ دی ۱۳۹۷چرا آمریکاییا از تولیدات ملیشون حمایت نمیکنن،،،،،؟؟؟؟؟؟
سام
۱۸ دی ۱۳۹۷آمریکایی ها در ابتدا به شدت از تولیدات ملی شون حمایت می کردند و این روند تقریبا نزدیک به سی سال پس از احداث خط فورد مدل T و دیگر سازندگان آمریکایی ادامه داشت اما کم کم ذائقه مصرف کنندگان عوض شد و متغیرهای دیگری نیز در خرید خودرو داخل شد.توجه شما را به این متن جلب می کنم :
«سال 1955 میلادی،نخستین سالی بود که بیش از هفت میلیون دستگاه خودرو در آمریکا فروخته شد.نود و پنج درصد تمام فروش از آن سه شرکت بزرگ یعنی فورد،جنرال موتورز و کرایسلر بود.اما عمر شهرت کوتاه است!از شوخی روزگار، سال 1955 سال لغزش در سراشیبی نیز بود.از این سال به بعد سهم بازاری که واردات خودرو به خود اختصاص می داد مدام افزایش یافت.تقدم شرکت های آمریکایی در تکمیل تولید انبوه دیگر نمی توانست آنها در موقعیت رهبری این صنعت حفظ کند.اینکه سه شرکت تولیدی بزرگ برتری رقابتی خود را از دست می دادند،عمدتا به این دلیل بود که در سال 1955 تولید انبوه برای مابقی کشورهای جهان امری عادی شده بود.در واقع بسیاری انتظار داشتند که رهبری آمریکایی ها خیلی زودتر یعنی در سال های بعد از جنگ جهانی اول تضعیف گردد.تا قبل از جنگ جهانی اول،خیل پیوسته مدیران اروپایی به سوی هایلندپارک (مقر شرکت فورد) سرازیر بود.از آن جمله می توان به افرادی همچون آندره سیتروئن (مؤسس شرکت سیتروئن)،لوئیس رنالت (مؤسس شرکت رنالت یا همان رنوی فرانسه)،جیووانی اگنلی (مالک و مؤسس شرکت فیات) ،هربرت آستین و ویلیام موریس (از شرکت موریس و ام جی انگلستان) اشاره داشت.هنری فورد (مالک و مؤسس شرکت فورد) خیلی راحت درباره تکنیک های کاری خود با بازدید کنندگان اروپایی به بحث می پرداخت.در دهه 1930 میلادی،او مستقیما همه جنبه های تولید انبوه را از طریق کارخانه های داگنهام و کوگولن در معرض دید اروپائیان قرار داد.(چیزی شبیه به انتقال تکنولوژی)
بنابراین،در سال های پیش از شروع جنگ جهانی دوم،ایده های اصلی تولید انبوه به راحتی در دسترس اروپائیان بود.در دهه 1950 میلادی که بیش از سی سال از تولید انبوه به رهبری هنری فورد گذشته بود این تکنولوژی توانست به تمامی در فراسوی کارخانه های فورد اشاعه یابد.اواخر دهه 1950 بود که فولکس واگن،فیات و رنو از لحاظ شمار تولید توانستند تا حد قابل مقایسه ای با کارخانه های اصلی دیترویت (مقر فورد و…) رقابت کنند.
محصولاتی که شرکت های اروپایی عرضه می کردند با خودروهای بزرگ و وپیکاپ های مورد علاقه آمریکایی ها تفاوت بسیار داشتند.در آغاز اروپایی ها متخصص تولید دو نوع خودرو شدند که آمریکایی ها نمی توانستند عرضه کنند : خودروهای جمع و جور اقتصادی مثل فولکس واگن بیتل و خودروهای خوش دست اسپرت مثل ام جی (MG ).با توجه به دستمزدهای پایین تری که اروپایی ها می پرداختند،محصولات متنوع آنها راه صادرات به جهان را باز کرد.آنها طی یک دوره 25 ساله از 1950 تا 1975 میلادی،موفقیت از پی موفقیت بدست می آوردند،همانطور زمانی آمریکایی ها چنین بودند.اروپایی ها تا سال 1975 میلادی،در بازار آمریکا بسیار موفق شده بودند و فولکس واگن تا سال ها پرفروش ترین ترین خودروی وارداتی به آمریکا بود.اما از سال 1975 میلادی به بعد بود که خودروهای اقتصادی ژاپنی از جمله تویوتا توانستند گوی رقابت را از نظر تعداد فروش از اروپایی های اقصادی از جمله فولکس بگیرند. به تدریج سهم خودروسازان بزرگ آمریکایی در طی این چند دهه به زیر 50 درصد بازار رسید و….(به نقل از کتاب تولید ناب،نوشته جیمز ووماک،دانیل جونز و دانیل روس)
#ali.m#
۱۹ دی ۱۳۹۷تویوتا ی بزرگ
تو این بازار با بی ام و کمتر از 2هزارتا اختلاف داره .
و ائودی رو هم کلا ضربه فنی کرده .
با ورود نسل جدید es و ux و نسخه قدرت مند تر lc و البته نستخه کشیده تر rx احتمالش زیاده که لکسس از بی ام و رد شه .و یک رتبه بیاد بالا
گرچه بی ام و هم امسال مدل های جدید زیادی داره .
حمیدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۷قشنگ معلومه بازار ماله کراس اورها و شاسی بلندهاست لندرور افزایش داشته جنسیس کاهش
فروش الفا و ولوو عالی بوده و عجیبه که مازراتی نیست یعنی حتی ده هزارتام فروش نداشته