میدانیم که صنعت خودروسازی در حال تجربهٔ تحولی بزرگ و حرکت به سمت الکتریکیسازی است و برندگان رقابت خودرو، شاسیبلند و پیکاپ سال ۲۰۲۱ آمریکای شمالی هم مطمئناً بازتابی از این تغییر هستند. از این سه خودروی پیروز، یکی تمام الکتریکی است و برای دوتای دیگر هم قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه میشود. برندهٔ رقابت خودروی سال آمریکای شمالی، هیوندای الانترا است و فورد با F150 و موستانگ مکایی هم عناوین تراک و شاسیبلند سال را از آن خود کرده است. در این رقابت مجموعاً ۴۳ شرکتکننده حضور داشتند که از بین آنها سه نامزد نهایی برای هر بخش انتخاب شد.
هیوندای الانترا برای رسیدن به جایزهٔ خودروی سال آمریکای شمالی نیسان سنترا و جنسیس G80 را مغلوب کرد و فورد F150 هم با غلبه بر جیپ گلادیاتور موهاوی و رم TRX بهعنوان پیکاپ سال دست پیدا کرد. بزرگترین خبر (و شاید تعجببرانگیز برای برخی) اما انتخاب موستانگ مکایی بهعنوان شاسیبلند سال است. اعضای هیئتداوران خودروی سال آمریکای شمالی به استایل و پرفورمنس هیجانانگیز بهعنوان ویژگیهای برجستهٔ این کراساوور الکتریکی اشاره کرده و از بین جنسیس GV80 و لندروور دیفندر آنرا انتخاب کردهاند. مکایی با سامانهٔ چهارچرخ محرک، فضای کافی برای پنج نفر و فضای بار مناسب، بهعنوان رقیبی شایسته برای تسلا توجهات را به خود جلب کرده است. البته استفاده از نام موستانگ نیز در این رابطه بیتأثیر نبوده است.
در مورد F150 نیز هیئتداوران رقابت خودروی سال آمریکای شمالی امکان سفارشیسازی گسترده، پالایش و نوآوریهایی مثل ژنراتور داخلی را ازجمله عوامل پیروزی آن عنوان کردهاند. نسل جدید این پیکاپ آمریکایی برای اولین بار در نسخهٔ هیبریدی قابل خریداری خواهد بود و بهزودی نسخهٔ تمام الکتریکی آنهم ارائه میشود.
هیوندای الانترا نیز به خاطر طراحی چشمگیر، مدلهای متنوع، سیستمهای ایمنی و رانندگی سرگرمکننده بهعنوان خودروی سال انتخاب شده است. مثل F150، برای این سدان کرهای هم نسخهٔ هیبریدی ارائه میشود اما احتمالاً نسخههای اسپرت الانترا N Line و الانترا N برای خریداران جذابتر خواهند بود.
رقابت خودروی سال آمریکای شمالی برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ برگزار شد. هیئتداوران این رقابت متشکل از ۵۰ روزنامهنگار خودرویی از ایالاتمتحده و کانادا هستند که تمام قسمتهای این صنعت از رسانههای چاپی گرفته تا تلویزیون و اینترنت را نمایندگی میکنند.
R@m!n
۲۳ دی ۱۳۹۹پرچم فورد همه جا بالاست
پدر خودروسازی جهان
۲۳ دی ۱۳۹۹الانترا خیلی بد طراحی شده نسل های پیشین زیباتر بودند
سلمان
۲۳ دی ۱۳۹۹کاملاً برعکس میفرمایید
Hadi
۲۳ دی ۱۳۹۹F150 و مک ایی کاملا مشخص بود که انتخاب میشن با توجه به قیمت و محبوبیت و نوآوری که دارن…
ول من فکر میکردم که نیسان سنترا چون خیلی معروف تر و شناخته شده تره و قیمت پایین تری داره و امکانات خوب با توجه قیمتش ارائه میده انتخاب میشه
ولی الانترا شد که نسبت به نسل قبلش در تکنولوژی و کیفیت پیشرفت کرده و مخصوصاً کابینش بروز تر شده ?
ولی از طراحی این نسل خوشم نمیاد و خطوط نیز و ناهماهنگ زیاد داره و جلو پنجره و چراغاش خوب با هم جفت نشدن
تبریک به الانترا…
مزدا
۲۳ دی ۱۳۹۹چقد به الانترا ناسازا و ایراد میگرفتیم.
معلوم سلیقه امریکایی ها با ما فرق داره که الانترا خودرو سال شده
افشین
۲۳ دی ۱۳۹۹میخان هر طور شده موستانگ برقی بندازن به مردم! :|
سلمان
۲۳ دی ۱۳۹۹مدیرهای صنعت خودروسازی کره در انگیزه دادن و الهام بخشیدن به همه شرکتهای خودروسازی در جهان خیلی فعال و مطرح هستن در نتیجه اگه بخوایم در مورد پرورش خودروسازها حرف بزنیم باید ببینیم خودروسازهای کره ای چه چیزای مهمی رو به صنعت خودروسازی جهان می آموزن ؟؟؟ مشخصه که هیوندای و کیا خیلی مراقب نیکنامی و نشون دادن صداقت در تعهدات خودشون هستن برای این که معتقدن از دست دادن وجههی خوب شرمآور هست و اونها یک تمایل و حس قوی نسبت به کسب شرف و افتخار در حوزه صنعت خودروسازی دارن چیزی که در خودروسازی ژاپن دیده نمیشه
ツSAMURAIツ
۲۳ دی ۱۳۹۹دمت گرم سر صبح خیلی خندیدم ??
овsкиكMас
۲۳ دی ۱۳۹۹أین خبر هم زد روز بعضی ها رو خراب کرد مگه نه سامورایی? #النترا
ツSAMURAIツ
۲۳ دی ۱۳۹۹النترا اصلا بهترین ماشین جهان
ولی مهم اینه که در برابر کرولا و سیویک و سنترا فروشی نداره ???
овsкиكMас
۲۳ دی ۱۳۹۹من جات بودم میرفتم تو اتاقم تا شب زیر پتو میموندم با این خبر بسیااار جذاب ?? #النترا
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۹کره ای ها هیچ چیز به صنعت خودرو تا الان آموزش ندادن چون فقط دنبال کپی کردن بودن. دنبال این بودن که چهارچرخ هاشون رو با کپی و بزک و دوزک به جای قناری بفروشن.
از شما که استاد اعظم و نظریه پرداز بزرگ صنعت خودرو در سطح بین المللی هستید می پرسم خودروسازهای کره ای چه چیزی آموزش دادن یا اضافه کردن؟ چه کسی از این ها الهام گرفته؟!!!
جوک ها و لطیفه ها روز به روز شیرین تر میشن
احمد
۲۳ دی ۱۳۹۹کره ای ها خیلی چیز ها رو به صنعت خودروسازی اهدا کردن اما نمیان به همه بگن هیوندای بیش از دو هزار ثبت اختراع داره ولی همه این ها رو در اختیار بقیه شرکت ها گذاشت تا بتونن ازش استفاده کنن
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۹وای دو هزار اختراع!! چقدر زیاد.
اگر بررسی کنید که مطلبش در خود پدال هم دو سال قبل گذاشته شد تویوتا برای خودروهای هیدروژنی طی دو دهه اخیر بیش از شش هزار اختراع ثبت کرده.
طبق بررسی های مجلات بین خودروسازها به ترتیب تسلا، تویوتا و بنز نوآورترین خودروسازها هستند. سعی کن مستند حرف بزنی فیک عزیز. لایک و دیسلایک دستکاری کردن واقعیت رو تغییر نمیده
MOHAMMAD.n.r
۲۳ دی ۱۳۹۹اره عزیر ماشین های ژاپنی اشغالن!!!!
شما پولت رسید نخر!!!
اونایی که میبینی سرتاسر دنیا و ایران ژاپنی میخرن هیچی سرشون نمیشه و همش داره سرشون کلاه میره!!!!!!جالبه وقتی میخوان ماشین جدید بخرن دوباره همون اشتباه قبلی رو تکرار میکنن و در دام ماشین های ژاپنی میوفتن!!!
هرچی شما گفتی درسته.
MOHAMMAD.n.r
۲۳ دی ۱۳۹۹بقیه دوستان هم خواهشا با ایشون بحث نکنن چون بار ها به همه ثابت شده چیزی به اسم منطق ندارن.
بزارید برا خودش پیام بده و لایک و دیسلایک دستکاری کنه و خوش باشه.
سلمان
۲۳ دی ۱۳۹۹جواب به سامورایی و حسین و محمد :
انتخاب یک الگوی مناسب مهمترین عامل تأثیر گذار در یک طراحی تکامل یافته خودرو هست و ارائه یه الگوی مناسب برای خودروسازها میتونه سبک طراحی رو به سمتی هدایت که موجبات موفقیت خودرو ساز رو فراهم کنه و اون خودروساز به یک الگوی مناسب جهانی تبدیل بشه و چون خودروسازها همیشه دنبال یک الگوی سطح بالا و مناسب هستن در نتیجه خواسته یا ناخواسته یک خودروساز بزرگ مثل گروه هیوندای و کیا رو به عنوان الگو انتخاب میکنن و چون گروه هیوندای و کیا خودروسازانی بزرگ و افسانه ای و به معنای کامل کلمه الگوی مناسبی هستن و درست برعکس خودروسازهای ژاپنی که خیلی بد عمل میکنن و خودروسازها ژاپنی اگر گروه هیوندای و کیا رو سرمشق و الگو و سرلوحه خودشان قرار بدن شاید بتوانن موفق بشن
ツSAMURAIツ
۲۳ دی ۱۳۹۹?????????????
دمت گرم سر شب خیلی خندیدم ???
هیوندای خودروساز افسانه ای ???????????????????????????
Ramin
۲۳ دی ۱۳۹۹مک ای رو هستم
F150 هم قبول دارم
ولی النترا… ??
سوناتا جدید بهتره.
نظر سنجی
هیوندای سوناتا جدید = ?????????
هیوندای النترا جدید = ???????????
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…
?porsche?
۲۳ دی ۱۳۹۹مک ای بهتره یا تسلا؟
Ramin
۲۳ دی ۱۳۹۹اقای porsche
کدوم مدل تسلا ؟؟
از نظر من مک ای بهتر از مدل Y هست
مدلY نمیتونه به مک ای برسه . زیاد جالب نیست
ولی اگه فورد یه خودرو سدان برقی خوب مثل مک ای بسازه که رقیب مدل 3
احتمالا انتخابم سدان برقی فورد خواهد بود
ولی هیچ خودرویی نمیتونه به پای مد X و S برسه. اونا شاهکار هستن…
پدال بزار کامنتم منشتر بشه… با سپاس..
MOHAMMAD.n.r
۲۳ دی ۱۳۹۹سونوتا و الانترا جدید طراحی خوبی ندارند.
اپتیما جدید رو به این دوتا ترجیح میدم????
.
۲۳ دی ۱۳۹۹الانترایی که قرار بود هیوندای رو ورشکسته کنه ب قول بعضی دوستان خودروی سال شده جالبه واقعن
ماک ای هم باز خیلی خودروی پر بحثی بود و همه انتقاد داشتن به فورد ولی الان میبینیم که داره آینده راه فورد رو رهبری میکنه و تسلا رو به چالش میکشه
همین دو مورد نشون میده که برای تغییر بزرگ و ریسک شاید خیلی افراد منفی نگر واکنش نشون بدن ولی خیلی از مواقع این ریسک باعث موفقیت میشه
Mohamad
۲۳ دی ۱۳۹۹بی خیال شید تورو خدا.
هر خودرو سازی اتراتژیه خودشو داره ومشتریای خودشو.هم ژاپن خوبه هم کره.
۴ روز جواب همو ندین تمومش کنین
challenger
۲۳ دی ۱۳۹۹فورد بهترینه در امریکا خودرو هاش خیلی محبوب و خوبه
M.J.ZAHEDI
۲۳ دی ۱۳۹۹الحق و الانصاف فورد f150 سیستم تعلیق محشری
وجدانا ادم وقتی کورس چرخ هاش رو میبینه کف میکنه
میثم
۲۳ دی ۱۳۹۹باریکلا به هیوندای
من خودم به طراحیش خرده میگرفتم.
الانم اصلا نمای جلوشو دوست ندارم
ولی باریکلا
Mohamad
۲۳ دی ۱۳۹۹پدال اگه امکانش هست،منابع رو بنویسین
Abbas.Lambo
۲۳ دی ۱۳۹۹دم هر دوتاشون واقعا گرم
SF90 STRADALE
۲۳ دی ۱۳۹۹فکر نکنم هیوندای الانترا بهتر از جنسیس G80 باشه
فورد هم دوباره گل کاشت با محصولات جذاب خودش
علی
۲۳ دی ۱۳۹۹درسته چون بازه قیمتیشون هم یکی نیست !
akrh78
۲۳ دی ۱۳۹۹چون بلافاصله بعد از ایراد گرفتن از هیوندای کره ای از جنسیس کره ای تعریف کردی مورد غضب قرار نگرفتی
SF90 STRADALE
۲۳ دی ۱۳۹۹من حرف دلمو میزنم و قرار نیست همه خوششون بیاد
کل کل کردن در کلاس اقتصادی ها اعصاب خردکُن هست ولی کلاس اسپرت ها ، سوپر اسپرت ها و هایپر کارها جون میده برای کَل گرفتن
خودم ژاپنی ها رو دوست دارم و با دوستان کره ای مشکلی ندارم جزء یکی دوتاشون که فقط میان جو سایت رو خراب کنن
ツSAMURAIツ
۲۳ دی ۱۳۹۹فورد F150 واقعا حقش بود ??
AMG///
۲۳ دی ۱۳۹۹آفرین به همشون????
بهنام
۲۳ دی ۱۳۹۹چرا عکس تصادف کرده از النترا گذاشتن؟
akrh78
۲۳ دی ۱۳۹۹خدا خفت کنه بهنام
تجزیه شدم
????
$Ãbţìň$
۲۳ دی ۱۳۹۹النترا بعد نیست…
مک ای چنگی به دل نمیزنه…
اما F-150بینظیره…
sina
۲۳ دی ۱۳۹۹خعلی زشته الانترا :/
Mazda3
۲۳ دی ۱۳۹۹از رقابت سختی بین f150 و trx بود فکر میکردم trx برنده شه ولی مهم نیست چون هردوشون عالی بودن.
همچنین فکر میکردم سنترا برنده شه و از انتخاب شدن النترا کمی تعجب کردم ولی بعیدم نبود باوجود این سرعت پیشرفتی که داشتن و اگه همینطور پیش بره شاید در آینده جای ژاپنی های تو همین سگمنت رو بگیره.
رامتین
۲۳ دی ۱۳۹۹من خودم النترا دارم و البته تو این فکر بودم که اگه بشه کمری هیبرید یا سوناتا هیبرید بگیرم که فعلا نتونستم. یعنی این خودرو، خودروی سال آمریکاست؟ ازین بابت یکم خوشحال شدم.
samurai
۲۳ دی ۱۳۹۹باز پولی دیگر به 50 تا داور داده شد و باز جایزه بی خاصیت دیگر
اما امار فروشو که نمیشه با پول خرید برو اونو ببین میفهمی تو بازار رقابتی امریکا کدوم ماشینا خریدار داره
به ترامپم پول بدی النترا سوار میشه ابرو خودشو میبره اینا که روزنامه نگارن :))))))))))))))
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۹همشون عالین ولی از النترا خوشم نیومد رتبه بندی
1- فورد
2- مک ای
3- النترا
البته فورد و مک ای به نظرم یکی هستن و تو یه رتبه قرار دارن