چند روز پیش خبر از برگزاری دور جدید سری رقابتها یا همان دوئلهای پدال دادیم و حالا همانطور که وعده داده بودیم، پیش از آغاز رقابتها لیست کامل گروهها، شرکتکنندگان و دوئلها را منتشر کردهایم تا همهٔ شما عزیزان بهطور کامل در جریان قرار بگیرید. با ملاحظهٔ این لیست، ما از هرگونه نظر، پیشنهاد و انتقادی که در این رابطه دارید باخبر کنید تا بتوانیم از آنها برای بهبود سطح رقابتها استفاده کنیم. بهعنوانمثال، ممکن است در گروهی خودرویی از قلم افتاده باشد و شما میتوانید یادآوری کنید یا در مورد چیدمان دوئلها نظر دهید. همانطور که پیشتر گفتیم، در این سری، سگمنتهای کمطرفدار حذف شده و البته در عوض گروههای جدیدی به رقابتها اضافه شده که در ادامه خواهید دید. بدین ترتیب، تعداد گروهها به بیست عدد کاهش یافته اما از سوی دیگر سعی کردهایم تنوع کلاسها را افزایش دهیم.
۱-هاچبکهای داغ
تعداد ۱۰ هاچبک کامپکت اسپرت در این گروه حضور دارند
۱ | مرسدس A35 AMG | رنو مگان RS |
۲ | بامو M135i | مینی کوپر JCW |
۳ | آئودی S3 | هوندا سیویک تایپ R |
۴ | فولکسواگن گلف R | کوپرا لئون |
۵ | فورد فوکوس ST | هیوندای i30 N |
۲-سدانهای اسپرت خانوادگی
در این گروه سدانهای میان سایز اسپرت غیرلوکس را قرار دادهایم
۱ | هیوندای سوناتا N-Line | تویوتا کمری TRD |
۲ | فولکسواگن آرتئون R | کیا استینگر |
۳ | کیا اپتیما GT | بیوک رگال GS |
۴ | فورد فیوژن اسپرت | پژو ۵۰۸ PSE |
۳-سدانهای میان سایز لوکس
۱ | مرسدس بنز E کلاس | جگوار XF |
۲ | بامو سری ۵ | لکسس ES |
۳ | آئودی A6 | ولوو S90 |
۴ | دیاس ۹ | جنسیس G80 |
۵ | کادیلاک CT5 | آکورا TLX |
۴-سدانهای پرفورمنس
سدانهای پرفورمنس قدرتمند و سطح بالا در این گروه حضور دارند. نکته اینکه یکی از رقابتهای این گروه بین بامو M5 و دوج چارجر هلکت چندی پیش در قالب یک مقایسه در پدال منتشر شد و چون در آن مطلب نظرسنجی هم داشتیم، آنرا بهعنوان دوئل اول گروه سدانهای پرفورمنس در نظر میگیرم تا از انتشار مطلب و مقایسهٔ تکراری جلوگیری شود
۱ | بامو M5 | دوج چارجر هلکت |
۲ | بامو M8 گرن کوپه | آئودی RS7 |
۳ | پورشه پانامرا توربو S | مرسدس AMG GT63 |
۴ | مرسدس E63 AMG | مازراتی گیبلی تروفئو |
۵-سدانهای فوق لوکس
گفتیم فقط خودروهایی که در بازارهای جهانی حضور دارند میتوانند در رقابتها حضور داشته باشند و تویوتا سنچوری فقط در بازار ژاپن عرضه میشود اما برای اینکه تعداد خودروهای این گروه تکمیل شود، بهناچار استثنائاً سنچوری را شرکت دادهایم. رولزرویس فانتوم هم به خاطر قیمت بسیار گرانتر و سطح بالاتر نسبت به دیگر شرکتکنندگان، امکان حضور در این گروه را نداشت.
۱ | بنتلی فلاینگ اسپار | تویوتا سنچوری |
۲ | رولزرویس گوست | مایباخ S650 |
۶-کوپههای کامپکت اسپرت
اگر تا زمان پایان مرحلهٔ مقدماتی رقابتها نسخهٔ تولیدی نیسان 400Z معرفی نشود، از لیست حذف و همان 370Z جایگزین آن خواهد شد
۱ | پورشه کیمن | بامو Z4 |
۲ | هیوندای ولوستر N | سوبارو BRZ |
۳ | بامو سری ۲ | تویوتا سوپرا |
۴ | آلپاین A110 | مزدا MX-5 |
۵ | آئودی TT | نیسان 400Z |
۷-کوپههای بزرگ اسپرت
میدانیم که اختلاف سطح و قیمت زیادی بین شرکتکنندگان این گروه وجود دارد اما به دلیل تعداد کم کوپههای بزرگ اسپرت و گرن توررها، امکان دو دسته کردن آنها وجود نداشت
۱ | فورد شلبی GT500 | جگوار F Type R |
۲ | فراری روما | بامو M8 |
۳ | مکلارن GT | بنتلی کانتیننتال |
۴ | لکسس LC500 | پولستار وان |
۸-سوپراسپرتها
بین سوپراسپرتها هم اختلاف سطح و قیمت زیادی وجود دارد اما سعی کردهایم در مرحلهٔ مقدماتی خودروهای همسان و همسطح را در برابر هم قرار دهیم
۱ | شورلت کوروت | لوتوس اوورا GT |
۲ | مکلارن 570S | آئودی R8 |
۳ | فراری F8 تریبوتو | مکلارن 720S |
۴ | لامبورگینی اوراکان | مازراتی MC20 |
۶ | مرسدس AMG GT | هوندا NSX |
۷ | پورشه ۹۱۱ | آستونمارتین ونتیج |
۹-هایپراسپرتها
۱ | فراری SF90 استراداله | مکلارن اسپیدتیل |
۲ | کوئنیگزگ جسکو | SSC تواتارا |
۳ | پاگانی هوآیرا | لامبورگینی سیان |
۴ | بوگاتی شیرون سوپراسپرت | هنسی ونوم F5 |
۱۰-کراساوورهای سابکامپکت
کراساوورهای سابکامپکت بسیار زیادی در بازار حضور دارند و در سری قبلی این گروه شلوغترین گروه رقابتها بود اما در دور جدید فقط کراساوورهای جدید که در دور قبلی حضور نداشتند را شرکت دادهایم
۱ | تویوتا C-HR | نیسان قشقایی |
۲ | بیوک انکور GX | کیا سلتوس |
۳ | فورد برانکو اسپرت | شورلت تریلبلیزر |
۴ | فولکسواگن تائوس | مزدا CX-30 |
۱۱-کراساوورهای میان سایز
۱ | فولکسواگن اطلس اسپرت | کیا سورنتو |
۲ | سئات تاراکو | اشکودا کودیاک |
۳ | سانگیانگ رکستون | رنو کولئوس |
۴ | میتسوبیشی اوتلندر | پژو ۵۰۰۸ |
۵ | نیسان مورانو | شورلت بلیزر |
۶ | هوندا پاسپورت | فورد اج |
۷ | تویوتا ونزا | هیوندای سانتافه |
۱۲-کراساوورهای فول سایز
۱ | نیسان پثفایندر | شورلت تراورز |
۲ | هیوندای پالیسید | بیوک انکلیو |
۳ | هوندا پایلوت | جیامسی آکادیا |
۴ | فولکسواگن اطلس | سوبارو ایسنت |
۵ | تویوتا هایلندر | کیا تلوراید |
۶ | فورد اکسپلورر | مزدا CX-9 |
۱۳-کراساوورهای الکتریکی
این گروه فقط مخصوص کراساوورهای الکتریکی کامپکت غیرلوکس است و نمونههای سابکامپکت یا لوکس در آن حضور ندارند. البته تسلا مدل Y در دستهٔ لوکسها قرار میگیرد اما با کراساوورهای غیرلوکس هم بسیار مقایسه میشود و به همین دلیل در این گروه حضور دارد
۱ | فولکسواگن ID.4 | تسلا مدل Y |
۲ | مزدا MX-30 | کیا نیرو EV |
۳ | فورد موستانگ مکایی | اشکودا انیاک |
۴ | نیسان آریا | هیوندای نکسو |
۱۴-شاسیبلندهای آفرودی
یکی دیگر از گروههای جدید همین گروه است. البته در اینجا هم اختلاف زیادی بین شرکتکنندگان حضور دارد اما در این گروه تمرکز صرفاً روی تواناییهای آفرود خودروها است
۱ | جیپ رانگلر | سوزوکی جیمنی |
۲ | مرسدس G کلاس | لندروور دیفندر |
۳ | فورد برانکو | تویوتا فورانر |
۱۵- شاسیبلندهای میان سایز لوکس
۱ | مرسدس بنز GLE | ولوو XC90 |
۲ | کادیلاک XT6 | اینفینیتی QX60 |
۳ | فولکسواگن توآرگ | جنسیس GV80 |
۴ | لندروور دیسکاوری | لکسس GX |
۵ | لکسس RX | لینکلن ناتیلوس |
۶ | رنجروور اسپرت | آئودی Q7 |
۷ | لینکلن اویاتور | آکورا MDX |
۸ | آئودی Q8 | بامو X5 |
۱۶- شاسیبلندهای فول سایز لوکس
اگر تا زمان پایان مرحلهٔ مقدماتی رقابتها نسخهٔ تولیدی جیپ واگنییر معرفی نشود، از لیست حذف و جیامسی یوکان دنالی جایگزین آن خواهد شد
۱ | کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور |
۲ | مرسدس بنز GLS | بامو X7 |
۳ | اینفینیتی QX80 | لکسس LX |
۴ | رنجروور | جیپ واگنییر |
۱۷-کراساوورهای سابکامپکت پرفورمنس
۱ | مینی کانتریمن JCW | مرسدس GLA35 |
۲ | فولکسواگن تیراک R | آئودی SQ2 |
۳ | بامو X2 M35i | کوپرا فورمنتور |
۱۸-کراساوورهای کامپکت پرفورمنس
۱ | پورشه ماکان توربو | بامو X3 M |
۲ | آلفارومئو استلویو کوادریفولیو | جگوار F-Pace SVR |
۳ | رنجروور ولار اسویاتوبیوگرافی | مرسدس GLC63 |
۱۹-کراساوورهای میان سایز پرفورمنس
۱ | رنجروور اسپرت SVR | مرسدس GLE63 |
۲ | مازراتی لوانته تروفئو | بامو X6 M |
۳ | جیپ ترکهاوک | آئودی RS Q8 |
۴ | پورشه کاین توربو S | لامبورگینی اوروس |
۲۰-شاسیبلندهای فوق لوکس
۱ | بنتلی بنتایگا | مایباخ GLS600 |
۲ | رولزرویس کولینان | آستونمارتین DBX |
لطفاً پس مشاهدهٔ همهٔ گروهها، شرکتکنندگان و چیدمان دوئلها، حتماً ما را از نظرها، پیشنهادات و انتقادات خود بهرهمند کنید
pouyan
۳ دی ۱۳۹۹به نظر من بهتره کلاس “کراس اور ساب کامپکت” حذف بشه و به جاش کلاس “سدان های سایز متوسط” معمولی اضافه بشه.
thwm
۳ دی ۱۳۹۹پس پیکاب
DEFENDER
۹ دی ۱۳۹۹دیفندر و جی کلاس روبروی هم نباشند اجهاف میشه چون همه تعصبی جی کلاس رو انتخاب میکنن در صورتی که دیفندر در افرود خیلی بهتر عمل میکنه .
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰الان باید بگم واتتتتتتتت
جواد
۲ فروردین ۱۴۰۰سدان های فول سایز لوکس چی شدن پس؟
سری۷ و لکسوسLSو…
جواد
۲ فروردین ۱۴۰۰سدان های فول سایز لوکس چی شدن پس؟
سری۷ و لکسوسLSو…