عنوان پرفروشترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹ هنوز هم در اختیار تویوتا کرولا قرار دارد. این ماشین در سال ۱۹۶۶ برای سلطه بر بازار خودروی دنیا متولد شد و در سال ۲۰۱۹ بسیار به رکورد فروش ۵۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان نزدیک شده است. نسل دوازدهم کرولا که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد نیز در سه نسخهٔ سدان، هاچبک و استیشن با پیشرانههای قدرتمند و نمونههای هیبریدی در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا عرضه شده و قصد دارد موفقیت نیاکان خود را ادامه دهد.
کرولا تنها خودرویی است که در هر پنج قارهٔ دنیا تولید میشود و تویوتا آنرا در کارخانههای مختلفی در سراسر جهان شامل برزیل، کانادا، چین، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، ایالاتمتحده، تایوان، تایلند، ویتنام، ترکیه و ونزوئلا روی خط تولید دارد. کرولا سالها است که در صدر لیست پرفروشترین خودروهای دنیا قرار دارد و سهم آن از کل بازار خودروی دنیا چیزی بین ۱.۳ تا ۱.۵ درصد بوده است. سهم بازار کرولا در سال ۲۰۱۹ نیز ۱.۴ درصد بوده است.
در رتبهٔ دوم پرفروشترین خودروهای دنیا نیز مثل قبل پرفروشترین پیکاپ تاریخ یعنی فورد سری F قرار گرفته است. این پیکاپ ۴۵ سال است که پرفروشترین خودروی بازار ایالاتمتحده محسوب میشود و از سال ۲۰۱۶ نیز عنوان دومین خودروی پرفروش دنیا را هم به خود اختصاص داده است. سری F در سال ۲۰۱۹ نیز با اختلاف و حاشیهٔ امنیت خوبی در جایگاه دوم قرار گرفته است. البته فروش این پیکاپ محبوب ۱.۱ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است که این میتواند به دلیل افزایش سن آن باشد. به همین دلیل فورد هماکنون در حال آمادهسازی نسل جدید سری F است که اولین عضو این خانوادهٔ یعنی F150 بهزودی رونمایی خواهد شد.
در جایگاه سوم نیز یکی دیگر از تاریخسازان صنعت خودروسازی یعنی تویوتا رافور قرار دارد تا سه سکوی پرفروشترین خودروهای دنیا در اختیار ماشینهای نمادین تاریخ باشد. رافور یکی از اولین کراساوورهای دنیا محسوب میشود و کلاسی که امروزه بشدت محبوب شده را بهنوعی این ماشین بنیان نهاد. رافور برای اولین بار ۲۱ سال پیش به بازار آمد و هماکنون در بهترین شرایط در کل تاریخ خود قرار دارد. این کراساوور ژاپنی از سال ۲۰۱۸ عنوان سومین خودروی پرفروش دنیا را در اختیار دارد و از سال ۲۰۱۰ تاکنون جایگاه خود را ۱۴ پله ارتقاء داده است.
پرفروشترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۱۹
رتبه | خودرو | فروش ۲۰۱۸ | فروش ۲۰۱۹ | کاهش/افزایش |
۱ | تویوتا کرولا | ۱,۱۸۷,۶۴۵ | ۱,۲۲۴,۹۹۰ | ۴.۱ |
۲ | فورد سری F | ۱,۰۸۱,۲۷۲ | ۱,۰۷۶,۵۵۱ | -۱.۱ |
۳ | تویوتا رافور | ۸۳۷,۴۸۶ | ۹۳۱,۸۵۲ | ۱۱.۷ |
۴ | هوندا سیویک | ۸۳۳,۱۲۳ | ۸۲۱,۳۷۴ | -۰.۳ |
۵ | هوندا CR-V | ۷۴۴,۳۸۷ | ۸۱۸,۹۸۱ | ۱۲.۰ |
۶ | فولکسواگن تیگوآن | ۷۹۱,۱۱۱ | ۷۴۱,۲۹۷ | -۷.۶ |
۷ | دوج رم | ۶۲۳,۴۷۷ | ۷۳۱,۸۹۵ | ۱۷.۴ |
۸ | تویوتا کمری | ۶۶۹,۱۳۰ | ۶۹۰,۷۲۹ | ۳.۱ |
۹ | فولکسواگن گلف | ۷۹۰,۵۶۷ | ۶۸۷,۶۶۴ | -۱۲.۹ |
۱۰ | شورلت سیلورادو | ۶۵۱,۱۹۱ | ۶۴۴,۰۱۳ | -۱.۵ |
منبع: focus2move
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۸هر سال تویتا تو صدر جدول قرار داره بخاطر ماشینای خوب وبا کیفیت
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۸توجه کردید :
سدانهای تمام شرکتها کاهش فروش یا در حال حذف شدن هستند اما تویوتا کمری ۳.۱ افزایش فروش داشته .
اگر ایمان نمیاورید پس از جهنمیانید .
تویوتا مرد عمله و نه عشق جایزه ای که هیچ بهره وری و ارزش مادی نداره .
طرف یه جوری از جایزه های اهدا شده به خودروسازی مورد علاقش تعریف میکنه که انگاری کاپ جام جهانی را گرفته ، خبر نداره آمار فروش جهانی و اون سودی که نسیب شرکت میشه ، بهترین را مشخص میکنه ، چون بازار جهانی ایرانِ پوشالی نیست و حق اول آخر انتخاب مشتری در دنیای واقعی خودروست و تمام .
ROMMEL
۶ اسفند ۱۳۹۸لااقل تا ۳۰ تای اولو بزار پدال ?
MOHAMAD.n.r
۶ اسفند ۱۳۹۸چرا روگ نیست؟؟؟
یعنی اینقدر اوضاع نیسان خرابه؟؟؟؟
datsun
۶ اسفند ۱۳۹۸بخاطر اینکه نیسان فروش روگ و ایکستریل رو جدا حساب میکنه در حالی که یکین.
امیر
۶ اسفند ۱۳۹۸خوب شد امریکاییا بیخیال سدان شدن واقعا توکیفیت بد بودن باز وضعیت پیکاپ و شاسی بلنداشون بهتره
امیر
۶ اسفند ۱۳۹۸عظمت رم !!
بیشترین رشد
رزیتا
۱۵ اسفند ۱۳۹۸یعنی چی اونوقت!!؟؟
وحید
۶ اسفند ۱۳۹۸واااو، وقتی که امروزه آمار رشد کمری و کورولا رو میبینیم، یعنی یا هنوز جذابیت های سدان ها کم نشده یا تویوتا خیلی عالی داره کار میکنه…
صد البته نباید از راوفور هم غافل بشیم که اگر با همین فرمون پیش بره، سال دیگه فورد F رو هم پایین میکشه! :||
سرعت رشدش خارق العادست این کراس اوور… راستی رقیب هم وطنش یعنی نیسان روگ چی شد؟ :||
اما اگر دلیل واقعی افت فروش بسیار بسیار ناچیز فورد F رو میخواید بدونید، بدون شک تنها و تنها باید به رشد عالی دوج رم نگاه کنید…
جالبه که جنرال موتورز توی ورطه پیکاپ ها، درحال درجا زدن هست! البته نه تنها پیکاپ که حقیقتا در خیلی دسته ها، براحتی بازارش رو به رقبا تقدیم کرده!
meysam
۶ اسفند ۱۳۹۸تویوتا فقط با 3 تا مدلش نزدیک 2850000 تا ماشین فروخته
Enzo
۶ اسفند ۱۳۹۸اولین هدف تو شرکت تویوتا کیفیته .دوم قیمت مناسب .سومم عام مردم در سراسر دنیا (بغیر از این خراب شده) . وقتی میدونی ماشینی که زیر پاته فنیه خوبی داره .قیمتشم مناسبه.قیافشم خوب و رو به بالا هست .خب دیگه چی میخوای.یه مثال خیلی سادش همین ال نودی که تو ایرانه با اون قیافه ماستش خیلی از مردم بخاطر فنی بهترش نسبت به بقیه لگنا میرن سمتش.حالا این کجا کرولا کجا
کیان
۶ اسفند ۱۳۹۸دقیقا همیشه مارکت بهترین حرف و میزنه، بهترین جاییزه و فلان مجله فلان چیزی گفت هیچ فایده ای نداره
ال 90 هم بهترین مثالی بود ک زدین
اینجا همونجایی ک علی اقا بخردی میگه تویوتا داره سر مردم و کلاه میذاره، من واقعا نمیدونم به این ادم خوب چی بگم
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۸کیان عزیز
علی بخردی از رو شیکم سیری و خودروهای لاکچری که داره نظر میده و همینطور طرفدار شدید آلمانیها بخصوص bmw هست .
من هم اگر توان مالی خوبی داشتم ، بنز و bmw را به تویوتا ترجیح میدادم .
حميدرضا
۶ اسفند ۱۳۹۸بازار ایالات متحده خیلی مهمه هر سه وانت امریکایی عمده فروششون در خاک خودشونه ولی با همون بازار نسبتا محدود بیشترین فروش رو در جهان دارن
رشد فروش رم عالی بوده در حالی که اکثر خودروها افت فروش رو تجربه کردن
فولکس با تیگوان واقعا خوب جلو رفته به همین سرعت خودشو تو کل بازارهای جهان جا انداخته