در همین ابتدای سال ۲۰۱۵، میتوان پیشرفتهای چشمگیر موتور خودروها را در طول این ۱۵ سال نخست قرن ۲۱ به وضوح مشاهده کرد. گرایش جدید به سیستمهای پرخوران نظیر توربوشارژر و سوپرشارژر باعث افزایش راندمان و کاهش اندازه موتورها شده است.
موتور الکتریکی بامو i3
این موتور با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۹ نیوتن متر به این خودروی الکتریکی امکان میدهد تا شتاب صفر تا ۹۶ را در ۷ ثانیه تجربه کند. برای کسانی که به دنبال نیروی بیشتری هستند، یک ژنراتور بنزینی ۰.۷ لیتری نیز درنظر گرفته میشود که برد خودرو را دو برابر میکند.
موتور V8 کوروت استینگری
این موتور هشت سیلندر با حجم ۶.۲ لیتر قادر به تولید ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور است.
موتور V8 سوپرشارژر داج SRT هلکت
قلب ۶.۲ لیتری هلکت با کمک سوپرشارژر ۷۰۷ اسب بخار نیرو تولید میکند. چلنجر با این پیشرانه، توصیفی کامل از یک ماسل کار آمریکایی است.
موتور ۳ سیلندر ۱.۰ لیتری توربوشارژر فورد فیستا
طبق معمول، یکی دیگر از موتورهای فوقالعاده کارآمد اکوبوست فورد در لیست بهترین موتورهای سال قرار میگیرد. نیروی این موتور بسیار کوچک، ۱۲۳ اسب بخار و گشتاوران ۱۶۹ نیوتن متر میباشد.
موتور هیدروژنی سلول سوختی هیوندای توسان
هیوندای با پیشرانه پیل سوختی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور که در قلب کراس آور ix35 قرار گرفته، پیشتازی خود را در این تکنولوژی سبز، به رخ سایرین کشید. تویوتا میرای، دومین خودرو با چنین پیشرانه ای است که البته قیمت بالایی دارد و با تأخیر نسبت به هیوندای عرضه میشود.
موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر مینی کوپر
در طول ۲۱ سال گذشته، مینی موفق به کسب ۱۰ جایزه برای موتورهای چهار سیلندر خود شده است. این موتور سه سیلندر ۱۳۴ اسبی هم با حفظ ویژگیهای مصرف سوخت مناسب، جذابیتهای یک موتور اسپرت را در یک خودروی کوچک مینی کوپر بازآفرینی میکند.
موتور دیزلی شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربوی رام ۱۵۰۰ اکودیزل
نیروگاهی که در سینه وانت غولپیکر رام ۱۵۰۰میتپد، ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. جای تعجب نیست که ۲۰ درصد خریداران این خودرو، این موتور دیزلی را که با کمک فیات توسعه یافته، انتخاب میکنند.
موتور چهار سیلندر بوکسر ۲.۰ لیتری توربوی سوبارو WRX
در سال ۲۰۱۵، سوبارو از موتور تخت ۴ سیلندر توربوشارژر خود با قوای ۲۶۸ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر برای فورستر و WRX پرده برداشت. استفاده از یک گیربکس شش سرعته دستی نیز به هیجان رانندگی با این پیشرانه میافزاید.
موتور چهار سیلندر خطی ۱.۸ لیتری توربوی فولکس واگن گلف
این پیشرانه ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۷۱ نیوتن متر، هاچ بک گلف را تبدیل به یک خودروی بسیار دوستداشتنی کرده است. البته برای کسانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، تا مدل R400 جای پیشرفت وجود دارد.
موتور چهار سیلندر خطی ۲.۰ لیتری توربوی ولوو S60
ولوو با سری موتورهای drive-e خود شاهکار کرده است. این موتور چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب بخار حتی یک برادر قدرتمندتر ۳۰۲ اسبی دارد که توأمان از توربوشارژر و سوپر شارژر در مدل T6 استفاده میکند و درعینحال راندمان و مصرف سوخت خوبی هم دارد.
عرفان
۱۴ دی ۱۳۹۳آقایونی که هی می گفتن آلمان آلمان چی شد؟؟؟فقط 2 تا از انجین هاتون انتخاب شد!!!!تکنولوژیتون در این حد بود؟؟؟
پرچم دست آمریکا با 4 تا پیشرانه برگزیده بالاست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ دی ۱۳۹۳درود .
چه ربطی داره ؟؟؟
ب ام و 63 موتور برگزیده داره .
فورد هم موتورهای اکوبوست رو با همکاریه شرکت FEV آلمان که زیر زیر مجموعه
دانشگاه آخن المان است ، ساخته . الکی جبهه نگیر .
زیگما
۱۴ دی ۱۳۹۳تقریبا همه ی توربوشارژر های بنز و ب ام و هم هانیول امریکا میسازه :D
همین جوری گفتما
جبهه نگرفتما
فقط گفتم برای کسب اطلاعات بیشتر
:)
احمدرضا
۱۴ دی ۱۳۹۳چی میگی ب ام و بیشترین افتخار رو توی ساختن موتور ها داره و خط تولید گسترده ای در این زمینه داره و موتور هاشو خودش تولید میکنه
شما هم که به داج وایپر مینازید موتور ب ام و داره
زیگما
۱۴ دی ۱۳۹۳والا من به وایپر نمینازم
اولین بار هم هست میشنوم موتور وایپر مال ب ام و است!
http://en.wikipedia.org/wiki/Viper_engine#First_generation
مطالعه بفرمایید
هیچ سخنی از ب ام و نیامده
از انتشار کذبیات بپرهیزید
توربوشارژر های بنز و ب ام و و خیلی دیگه از خودروسازا هم هانیول میسازه
چند وقت پیش یه تحقیقی در این مورد کردم و به این موضوع با جزییات پی بردم
بدون قصد خاصی اون رو برای شما مطرح کردم
اگر نمیخواهید قبول کنید، من اصراری ندارم
خوش باشی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ دی ۱۳۹۳درود .
همکاری کردن با قطعه خریدن فرق داره .
امریکایی ها هم چون ذاتا و بر اساس شرایط کشورشون و
قیمت سوخت و ….. تمایلی به موتور های کم مصرف و کم
حجم نداشتند ، اما اولین اقدام از سوی فورد با همکاریه
FEV آغاز شد .
sky
۱۴ دی ۱۳۹۳خودن داری میگی توربوشارژرتو امیریکا تولید میشه
ما میگیم کل طراحی موتور به کمک المان بوده!
$@kasra@$
۱۴ دی ۱۳۹۳زیگما تو کلا خودت جبهه ای!
اونم از نوع النصره!
دیگه وای به حال اینکه بخوای جبهه بگیری!
میشی داعش!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخ
به دل نگیریا!
شوخی بود…
پیشرفت امریکایی ها واقعا قابل تحسینه!
همونطور که قبلا گفتم امریکا بد جوری داره برای المان شاخ و شونه میکشه!
بد جور!
المان مواظب باش!امریکا داره نزدیک میشه.
شاید تا چند ماه دیگه رتبه اول خودروسازی رو از المان طبق گفته های تاپ گیر و کار ان درایو که گفتن
1-المان
2-امریکا
3-ژاپن
بگیره.در ادامه خواهیم دید.
به قول میلاد اینده همه چیزو معلوم میکنه…
اگر ببینید اواتار خودم امریکایی هست و هم موتورش جزو این ده موتوره.
$@kasra@$
۱۴ دی ۱۳۹۳نه اصن که نمینازی!
ما هم باور کردیم!
بابا وایپر دوست دو اتیشه!
امریکایی متعصب!
شوخی بودا
عرفان
۱۴ دی ۱۳۹۳چرا از خودت حرف درمیاری؟؟؟کی گفته موتور وایپر برا بی ام و ست؟؟؟؟؟
دیگه مونده بود همین یکی رو ادعا کنین.
یهو بگو خدا هم آلمانیه خلاص دیگه.
ـــــــــــــــ
آقای میلاد . فقط آلمان . فقط بنز اگه آمریکا موتور هاشو بی ام و میسازه پس خاک تو سر آلمان که از کسی که بهش کمک میکنه پایین تره!!!!!!
tadano
۱۴ دی ۱۳۹۳شما همون جوری بگو جبهه هم بگیر حقته نظرتو بگی دست خودت نیست کار دله ماشین آمریکایی دوست داری.
tadano
۱۴ دی ۱۳۹۳من نمیدونم چرا این بنده خدا کوچکترین نظری میده همه بهش انتقاد میکنن اونوقت مافیا هر خزعبلاتی که دلش میخواد میگه کسی باهاش کاری نداره.
زیگما
۱۴ دی ۱۳۹۳من که حساس نیستم روی این چیزا
اصلا برام مهم نیست که چقدر قطعه های یک خودرو ساخت کشوری باشه که خودروساز در اون هست
دنیای امروزی دنیای این حرفا نیست دوستان
در دنیای امروزی کشورا با هم تجارت و کار میکنن
دنیا مثل قرن 19 به فکر این نیست که یه ماشین چقدرش در فلان کشور ساخته شده
دنیای امروزی دنیای تعامله
نه دنیایی که هر کشور به خودش محدود باشه اقتصادش
من اون موضوع رو ققط برای اطلاعتون گفتم و قصد خاصی نداشتم
در هر حال بد نیست بدونید
خیلی از خودروسازا که اسمشونو نمیارم که ایجاد بحث نشه، ایربگاشون ساخت زیر مجموعه های دلفی هست
یا ساخت تاکاتا
سیستم های کامپیوتریشون از سخت افزار های انویدیا و اینتل بهره میبره
نرم افزار هایی که استفاده میکنند طراحی شده توسط اپل یا گوگل یا ماکروسافته
حتی فرمون خودرو ها هم شرکت های دیگه میسازن
سیستم های کروز کنترل و ایمنی نوین
رینگ ها
توربو ها و سوپرشارژر ها
گیربکس ها
شیشه های اتومبیل
و….
همه اینارو شرکت های ثالثی میسازن که اکثرا در اون کشور که خودروساز هست، نیستند!
دنیا دنیای تعامله
شرکتی که منزوی باشه و سعی کنه همه کارارو خودش و در کشور خودش بکنه هیچ وقت پیشرفت نمیکنه
لادا رو در نظر بگیرین
اکثر قطعاتشو خودش میساخت در دهه 70
و هیچ وقت هم نتونست موفق بشه
از اون طرف تویوتارو ببینید
که از همون ابتدا در کشور های دیگه مرکز مهندسی و تکنولوژی راه انداخت و امروز چنین جایگاهی داره
در هر حال خودروسازایی که شما ازش دفاع میکنید، بیشتر از اون چیزی که در خیالتون میگذره، به خارج از کشورشون وابسته هستند
و این “خوبه” بنظر من و نشانه ضعف نیست
دنیا دنیای تعامله
از این جمله خیلی بدم میاد
ولی مجبورم بگمش
“تفکرات جهان سومی رو کنار بگذاریم وگرنه تا ابد هم پیشرفت نخواهیم کرد”
خاوری
۱۵ دی ۱۳۹۳به به جناب زیگما..منور فرمودید..بی شما و میلاد و شاهین خیل مشتاقان خودرو وارفته اند؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ دی ۱۳۹۳درود .
الان ایربگ های ب ام و هم ساخت شرکت ژاپنی است .
یعنی الان المان نمیتونه ایربگ بزنه ؟؟؟
من حرفم اینه که همکاری با خریدن قطعه فرق داره . .
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۳آقا میلاد خیلی ازت خوشم میاد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ دی ۱۳۹۳درود .
ممنون . نظر لطف شماست .
BOMB
۱۴ دی ۱۳۹۳آقا میلاد فکر کنم شما بیشتر اهل مطالعه هستی……..
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ دی ۱۳۹۳درود .
من به علت اینکه جدیدا سرم شلوغه ، مطالعه ی انچنانی
ندارم .
farzam
۱۴ دی ۱۳۹۳داداش هر موقع یه موتور جدید اختراع کردین بگو آمریکا
هرموقع بهترین ،امن ترین،و تکنولوژیک ترین ماشین دنیا رو ساختین بگین آمریکا
هرموقع سبز ترین ماشین دنیا رو ساختین بگین آمریکا
اصن هر موقع یه وسیله نقلیه جدید اختراع کردین بگین آمریک
شما ها از موتور ۶.۲ لیتری 455 اسب در میارین
اونوقت پورشه از موتور ۳.۸ لیتری ۵۶۲ اسب در میاره
آره داداش آلمان ایننهههههه
عرفان
۱۴ دی ۱۳۹۳تو که هنوز به درک این نرسیدی که اون موتور 6.2 لیتری که مقایسه ش کردی تنفس طبیعیه و موتور پورشه توربوشارژه نیا این دوتا رو با هم مقایسه کن!!آلمان اون هم نیست چه برسه به این!!اگه اونطوریه پیشرانه آگرا هم با 5 لیتر بیش از 1000 اسب تولید میکنه!!
farzam
۱۵ دی ۱۳۹۳داداش من
اصلا ۹۱۱ توربو توربو . حرف شما درست.
خب کررا اس چی؟ ۳.۸ لیتر ۴۰۰ اسب بخار
بعد من خودم قبول دارم آمریکا بهترین تاریخچه خودرو سازی رو داره وای از اصالتشون دور شدن.
بیوک و کادیلاک زمانی خدای ماشین ها بودن
بازم صد رحمت به کمادیلاک که خودش رو نگه داشت. فورد که همه بازارش (به جز تراک هاش) و طراحی هاش شده اروپا
الان من اون روح آمریکایی رو که تو بچه گیم توی بیوک میدیم الان فقط تو داج – کادیلاک و بعضی مدل های شورولت میبینم
الان از ته قلب بگین GL65 و کاین یا اسکالید؟
s65 – panamera – 760Li یا کادیلاک xts؟
۹۱۱ و AMG GT و M4 یا کامارو LS7؟
M6 , SL65 یا کوروت؟
یکم غرور و تبعیز رو بزارین کنار و به عقلت رجوع کنین
بعضیا عشق آمریکایی اونا هیچی
بعضیا عشق آلمانی اونا هیچی
لطفا اونایی ک بین این دوتا خنثی ان بیان نظر بدن
( در ضمن من خودم عشق انگلیس و سوئد هستم نگین تتصبی صحبت میکنی)
عرفان
۱۴ دی ۱۳۹۳موتور جدید؟؟؟
تسلا.پیشگام موتور های الکتریکی.
همچین میگی وسیله نقلیه جدید انگار آلمانیا با فضا پیما جابجا میشن.
فکر کردی ماشین لوکس ساختن و خرج تراشیدن برای مشتری سخته؟؟؟
هنر اینه که با کیفیت ترین ماشین ممکن رو با کمترین هزینه برای مردمت بسازی.
وقتی یه کوروت زیر 100 هزار دلاری رو با هایپر کار میلیون دلاری ای مثل 918 مقایسه کنن معنیش از صدتا فحش بدتره
زیگما
۱۴ دی ۱۳۹۳موتور جدید؟
اولین موتور 12 سیلندر و 16 سیلندر دنیا؟
اولین توربو شارژر؟
موتور های تمام الکتریکی ؟
در دنیای دیگری زندگی میکنید ؟
من از شما میپرسم
اون موتور که اسب بخار بیشتری از حجم کمتر میکشه ایا به اندازه موتوری با حجم بالاتر و با همون میزان اسب بخار کار میکنه؟
به همون میزان هزینه تعمیرات داره؟
خرابیش چقدره؟
دور موتورش بالاست یا مثل اکثر پرحجم ها پایینه؟
اگه یکم فنی بدونی حتما میدونی که دور موتور پایین بشدت روی استهلاک تاثیر داره
جدا از اینا
گشتاورو ایا در دور پایین در اختیارت میذاره؟
اسب بخار رو چطور؟ موتور کم حجم اسب بخار رو در چه رنج دور موتوری در اختیارت میذاره؟
تا حالا از خودتون پرسیدین چرا تویوتا روی استفاده از موتورای توربو شارژ اینقدر حساس و محافظه کاره؟
نکنه در جواب میخواهید بگید تویوتا تواناییشو نداره؟
شرکتی که درامدش 1.5 برابر بودجه ایرانه تواناییشو نداره؟
یا هدف خاصی از این کار داره؟
میدونم تویوتا موتورای توربو زیاد داره
ولی به گستردگی بقیه استفاده نمیکنه
و همواره در کیفیت قسمت موتور و فنی برتر بوده
اینا به هم مربوط نیست؟
شروین
۱۴ دی ۱۳۹۳همه گفتنی ها رو زیگما جان، عرفان جان و شلبی جان و بقیه دوستان امریکایی باز گفتن. منم عرض کنم موتورای چلنجر و کوروت بر بیس همون موتور های 50 سال پیش که جنرال موتورز موتور LS و داج موتور HEMI رو ساخت ساخته شدن. وقتی اون زمان اونقدر تکنولوژی بالایی داشته که نه تنها رقیباش نداشتن بلکه هنوزم با همون موتور ها عناوین بهترین پیشرانه رو میاره چه دلیلی برای موتور جدید ساختن هست جز اینکه بخواهد هزینه ی اضافه کنه؟! به قول دوستان تسلا رو چی میگید؟ ضمن اینکه امریکاییا ماشین نمی سازن که آلمانیا خوششون بیاد. هرکی خوشش نمیاد نیاد. اصلا مهم نیست. بره همون ماشینای پر استهلاک و گرون آلمانی رو بخره. راه باز و جاده دراز. نا گفته نمونه که من تجربه رانندگی با هم ماشین آلمانی دارم هم امریکایی. هر دو رو هم خودم داشته ام.
ضمناً امریکا عقب نیفتاده بود که حالا پیشرفت کرده باشه. به جز سال 1980 تا 2000 که به خاطر سیاست های داخلی خودشون موتورهای ضعیف تر ساختن، هیچ وقت از هیچ رقیبیش نه تنها کم نیاورده بلکه بیشتر هم بوده.
هندیان را اصطلاح هند مدح
سندیان را اصطلاح سند مدح
ما برون را ننگریم و قال را
ما درون را بنگریم و حال را
cbr400
۱۴ دی ۱۳۹۳توی کامنتهای قبلیم گفتم بازم میگم . حجم موتور اصلا ربطی به قدرت نهایی یک پیشرانه نداره . از همون موتور 6.2 لیتری هنسی برای مدل ونوم جی تی استفاده کرده بود که قدرتش به بیش از 1000 اسب رسیده . نسل بعدی این ماشین حدودا 1400 الی 1500 اسب قدرت تولید میکنه .همین الان که ما داریم حرف میزنیم تسلا با تولید خودروهای برقی جزو یکی از سبزترین خودروسازان دنیاست . یکی از نمونه های فول کدیلاک ats که به عنوان رقیب سری سه بی ام و معرفی شده توی منطقه آزاد ارس هست که از نظر آپشن { یا به قول خودت تکنولوژی } و لوکس بودن هیچکدام از رقباش نمیتوانند باهاش رقابت کنند . معلومه اطلاعات عمومیت از ماشینای آمریکایی ضعیفه . موتور جدید هم ساختیم . مثل همی کرایسلر . اکو بوست فورد . پیشرانه های اسمال بلاک جنرال موتورز . به جای این که وقتت رو با گذاشتن این کامنتهای نادرست و غیر واقعی هدر بدی همون وقت رو برای بالا بردن اطلاعات عمومیت از ماشینای آمریکایی اختصاص بده .
farzam
۱۴ دی ۱۳۹۳منظورم ازموتور جدید یه نوع موتوره
مثل دو با چهار زمانه
که دو زمانه ماشین کارل بنز اولین موتور دنیا بود منظورم اینه
شلبى
۱۴ دی ۱۳۹۳Farzam جان کامنتت برام خیلى جالب بود چون خیلى از چیزایى که نام بردى یا پایه گذارش امریکاییان یا توش حرف برا گفتن دارن
مثل اولین موتور دوازده و شانزده سیلندر،
بهترین ماشین برقى که یه تحول بزرگ در صنعت خودروسازى بود،
ایمن ترین ماشین که فکر میکنم تسلا مدل s باشه.
ایرودینامیک ترین ماشین که باز تسلا مدل s،
تکنولوژیه اکوبوست فورد و ….
در مورد وسیله نقلیه جدید هم منظورتو نمیفهمم ، اگه منظورت ماشینه خب هواپیما هم در امریکا اصلا به وجود اومده و تکنولوژیه ساخت هواپیما به مراتب بیشتر از ماشینه شایدم هواپیما از نظر شما وسیله نقلیه حساب نمیشه
خلاصه که کامنتت جالب بود
فرید
۱۵ دی ۱۳۹۳نمردیم و سبزترین ماشین جهان هم شدن این آلمانیا :-D :-D :-D :-D :-D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ دی ۱۳۹۳درود .
تو دنبال یک موتور با برند محبوبت در امارها باش .
$@kasra@$
۱۵ دی ۱۳۹۳شما برو با همون تویوتا و لکسوست حال کن که هیچ موتور برتری نداره.
عرفان
۱۵ دی ۱۳۹۳داش فرید بیخیال، اینا رو ول کنی ادعای خدایی هم میکنن.
فرید
۱۷ دی ۱۳۹۳عرفان جان جالبه طرف ادعای موتور هم میکنه و کوری هم میخونه ولی خودش یه موتور تو لیست نداره..جیب خالی و پز عالی بابا…جون تو هم که یه موتور توی این لیست نداری دیگه تو چرا پز میدی آخه…یکی ندونه فکر میکنه ۱۰ تا موتور های امسال همه مرسدس بنز بودند…وای خدا اینا چرا اینطوری اند…کمکشون کن…دلم واسشون میسوزه…
عارف جان از اینا بعید نیست ادعای خدایی هم بکنند اینجور که اینا دارند پیش میرن…روشون نمیشه وگرنه اعلام میکردند…
BOMB
۱۴ دی ۱۳۹۳واقعا از خودروسازی امریکا هر چی بگی کم گفتی موتور V8 سوپرشارژر داج SRT هلکت که دیگه واقعا قدرت نشون داده.خودروساز یعنی امریکا.
مسعود
۱۵ دی ۱۳۹۳خب اشتباه کردن دیگه کوروت 8 6.2 لیتری 455 خیلی کمه . ماشینای 4.5 لیتری الان 600 اسبن
فریا
۱۵ دی ۱۳۹۳مهنــدس کدومیک از اون 4.5 لیتری های 600 اسبی اندازه ی کوروت مصرفشونه ؟؟
کوروت با موتور 6.2 لیتری مصرفش صدی 8 ـه !! اون 4.5 لیتری که میفرمایین عمرا مصرفش زیر 13 لیتر بــاشه !!
ضمنا استهلاک اون موتور 4.5 لیتری 600 اسبی میدونه چقده ؟؟!
دوامش یک دهم کوروت هم نیست ! میدونی 600 اسب کشیدن از 4.5 لیتر
چقد هزینه داره ؟؟!
کوروت هم میتونست از 4 لیتر بیشتر از اینا قدرت بکشه بیرون ولی
اونوقت میشد قیمت 911 150000$ ــی ! کوروت 70000 ــه و مدل
پایه 911 با همین قدرت و هندلینگ ضعیفتر و گیربکس ضعیفتر
140000 تا قیمتشه !
عرفان
۱۵ دی ۱۳۹۳Farzam تو از رو نمیری؟؟؟جواب کامنتی که گذاشتی رو فریا جان داد.
چرا واقعا راجع به چیزی که نمیدونی یا داری خودتو به ندونستن میزنی پافشاری میکنی؟؟؟
آیا قهوه ای رنگ خدا نیست؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ دی ۱۳۹۳درود .
افرین به ب ام و . پای ثابت بهترین موتورهای سال . افرین به فولکس .
از ژاپن فقط یک نماینده . !!!!!!!!!!!!!!!!!
یک متن قشنگ هم براتون میذارم .
((( تصور کن برنده یک مسابقه شدی و جایزه ات اینه که:
بانک هر روز صبح یک حساب برات باز میکنه و توش هشتاد و شش هزار و چهارصد دلار پول میگذاره ولی دوتا شرط داره:
یکی اینکه همه پول را باید تا شب خرج کنی، وگرنه هر چی اضافه بیاد ازت پس میگیرند. نمیتونی تقلب کنی و یا اضافهٔ پول را به حساب دیگهای منتقل کنی. ولی هرروز صبح بانک برات یک حساب جدید با همون موجودی باز میکنه.
شرط دوم اینه که بانک میتونه هروقت بخواد بدون اطلاع قبلی حسابو ببنده و بگه جایزه تموم شد.
حالا بگو چه طوری عمل میکنی؟
.
.
.
همه ما این حساب جادویی را در اختیار داریم: “زمان”
این حساب با ثانیه ها پر میشه. هرروزکه از خواب بیدار میشیم هشتاد و شش هزار و چهارصد ثانیه به ما جایزه میدن و شب که میخوابیم مقداری را که مصرف نکردیم نمیتونیم به روز بعد منتقل کنیم.
لحظه هایی که زندگی نکردیم از دستمون رفته. هرروز صبح معجزه میشه و هشتاد و شش هزار و چهارصد ثانیه به ما میدن. یادت باشه که من و تو فعلا از این نعمت برخورداریم ولی خدا میتونه هر وقت بخواد حسابو بدون اطلاع قبلی ببنده.
پس قدر خودتو بدون و خوب زندگی کن!!!)))
احمدرضا
۱۴ دی ۱۳۹۳موتورهای مینی بیشترشون توی ب ام و ساخته میشن
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۴ دی ۱۳۹۳چیز دور از ذهنی نیست احمدرضای عزیز.مینی زیرمجموعه ی ب ام و هست.
بنازم موتور های کوروت و چلنجر هلکت رو.اون موتوری که تو کوروت Z06 و کادیلاک CTS-V 2016 بود چی شد؟650 اسب بخار بودا!!!؟؟؟؟ :)
در هر حال آمریکا بازم شاهکار کرد!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ دی ۱۳۹۳درود .
باربد جان از موتورها خروجی های مختلف میشه گرفت .
مثلا برابوس از موتورهای 8 سیلندر بنز 850 اسب بخار
میکشه بیرون . اما خود بنز نهایتا 580 اسب خروجی میگیره .
mohammad
۱۴ دی ۱۳۹۳با چلنجر بیشتر حال کردم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ دی ۱۳۹۳بله میلاد جان.حرفتو قبول دارم.
ولی داداش همه که مثل شما این طرز فکر رو ندارن سریع میگن موتور کوروت 6.2 لیتر 455 اسب بخار کجاش خوبه؟
به قول خودت با این حجم موتور خروجی های متفاوتی هم داریم.
و همون طوری که برخی از دوستان اشاره کردن موتور کوروت تنفس طبیعیه و جدا از اون فقط همین موضوع دلیل برنده شدنش نبوده چون کوروت استینگری با این پیشرانه شتاب 0 تا 97 کیلومترش 3.9 ثانیه بود که این مسئله نیز گویای مزیت این موتور هست.
فریا
۱۵ دی ۱۳۹۳3.7 باربد جان 3.7 :-)
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ دی ۱۳۹۳بله فریا جان حق با توئه درست میگی.نمیدونم چرا اشتباه کردم با این حال دستت درد نکنه داداش.فکر کنم تو ویکیپدیا قبلاً راجع به همین موتور LT1 خونده بودم اگه اشتباه نکنم 3.8 ثانیه نوشته بود حالا نمیدونم.راجع به کامارو ZL1 هم این مسئله وجود داشت و برخی سایت ها یک دهم ثانیه کم و زیاد مینوشتن.
ویکیپدیا موتور های سری LT رو خیلی خوب توضیح داده من خودم بیشتر همونجا در این مورد مطالعه میکنم.
فریا
۱۶ دی ۱۳۹۳البته 3.9 هم اشتباه نیست . ولی اون واسه گیربکس دستی هست .
اتوماتش 0-100 رو توی 3.7 ثانیه میره ;-)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ دی ۱۳۹۳درود .
از همه بیشتر باید به آمریکا تبریک گفت بابت پیشرفتش در موتورهاش .
با اینکه شرایط کشورش با اروپا فرق میکنه ، اما داره به سمت کم مصرف
شدن میره در عین حال با حفظ قدرت . آفرین .
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۳درود. میلاد جان جای مناسبیه که تفاوت موتور خطی و خورجینی رو بیان کنی.
پیشاپیش ممنون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ دی ۱۳۹۳درود .
موتورهای وی شکل با توجه به زاویه قرارگیریشون ، کارکرد نرمتری
دارند ، در نتیجه فضای کمتری هم اشغال میکنند .
در تصادفات شدید از رو به رو موتورهای 6 سیلندر خطی زود تر
به اتاق ضربه میزنند با توجه به طولشون .
بقیشو یادم نمیاد .
اما حتما یک تاثیری در مرکز ثقل و قابلیت های دینامیکی ماشین
و تقسیم وزن داره که ب ام و عوضش نمیکنه . خلاصه استاده .
ب ام و حتی در خودروهای کوچک دیفرانسیل جلو نمیزنه اما بنز
میزنه .
اقا ختم کلام : اینها هیچ وقت با هم کنار نمیان . همیشه رو به
روی هم . برای کوچکترین عکس العمل طرف مقابلشون ، جواب دارند .
چند سال پیش قرار بود برای کاهش هزینه ها ، موتورهای 6
سیلندرشون با هم یکی باشه . منظورم بلوک و تنه موتور است .
اما سر همین خطی بودن و V شکل به توافق نرسیدن .
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۳درود. ممنون از اطلاع فشانی شما
شلبى
۱۴ دی ۱۳۹۳افرین به همه این شرکتا و موتور هاشون به خصوص امریکایى ها
موتور کوروت جدید عالیه , موتورى با این حجم مصرف داخل شهرش نزدیک هشت لیتره!!!!
دوستان دقت کنید که موتوراى اکوبوست فورد چند ساله پاى ثابت این انتخابا شدن و یا بهترین انتخاب میشن یا جزو بهترینا.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۴ دی ۱۳۹۳شلبی جان من الان واقعاً نمیدونم کی بهت دیس حرفت کاملاً حقه داداش.
فورد سال گذشته برنده شده بود.
شلبى
۱۴ دی ۱۳۹۳اره باربد جان موتوراى اکوبوست فورد براى سه چهار سال هست که پاى ثابت این انتخابان و سال پیش که بهترین موتور شدن و فکر میکنم سال قبلشم همینطور، کلا امریکایى ها دارن عالى کار میکنن و به روزاى اوج برگشتن و در سه چهار سال اینده هم خیلى بهتر میشن
ارادت
خودروي ملي ,انحصار ملي
۱۴ دی ۱۳۹۳ایرانم یه موتور ملى ساخته موتور نگو سرطان بگو درد لا علاج بگو هرکاریش کنى باز موتور نمیشه
محمد
۱۴ دی ۱۳۹۳پیشرفت امریکایی ها جالبه
امسال هم بی ام دبلیو نماینده داره دو موتور
ژاپنی ها کم پیدان
ای ول به هیوندای
$@kasra@$
۱۴ دی ۱۳۹۳پدال؟؟؟
مطلب مال کی بود؟
مطمعینا مال این هفته نبود؟
درسته؟
من این مطلبو تو هفته نامه دنیای خودرو خوندم که مال 24اذر بود.
علیرضا
۱۴ دی ۱۳۹۳از 10 تا موتور برگزیده 6 تا توربوشارژ بود و یکی هم سوپر شارژ. بعد توی ایران میگن موتور توربو به درد نمیخوره!
عارف
۱۴ دی ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان,به نظرتون استفاده از هیدروژن به جای برق تو خودرو ها در طولانی مدت به صرفه تر نیست؟چون همین برق استفاده شده تو خودرو هم از نیروگاه های تولید برق با سوخت فسیلی به دست اومده.درسته که ساخت نیروگاه های تولید هیدروژن هزینه ی زیادی داره ولی ساخت نیروگاه تولید برق از سوخت فسیلی هم در سال های اولیه هزینه داشت.لطفا نظر بدید.
سامان از تبریز
۱۴ دی ۱۳۹۳یه سوال
وقتی موتور 6.2 لیتری چلنجر هلکت 707 اسب بخاره قدرت داره و بهترین موتور انتخاب میشه چرا موتور کوروت استینگری هم که 455 اسب بخار داره بهترین موتور انتخاب میشه ???
شروین
۱۴ دی ۱۳۹۳موتور چلنجر هلکت سوپرشارژر داره اما کوروت (اینی که اینجا ذکر کرده) تنفس طبیعیه. تو متن هم نوشته شده.
یاسین
۱۴ دی ۱۳۹۳چلنجر هلکت و دیگر هیچ ……
ER911
۱۴ دی ۱۳۹۳موتور EF7 ایران خودرو چی پس؟؟؟؟
sunmartin
۱۴ دی ۱۳۹۳کجایی علیرضا زرفدار دوآتیشه بنجل های چینی اگه خودروهای کره ای اسباب بازی هستن (که واقعا نیستن و بنظرم عالی هستن) چرا در هر لیستی لاقل یک محصول از کیا هیوندا با این سابقه کم در سطح بین المللی وجود داره ؟؟نمیگم میتونه پا به پای آمریکا و آامان طی طریق کنه اما با کمک این دو کشور (سرمایه گذاری آمریکایی + تکنولوژی آلمانی )واقعا داره خوب جلو میره ،پس کجاست خودروی یوپر اسپرت چینی mg و فاو بسترن و سایر خودروهای یکبار مصرف؟؟ من تابحال در هیچ تست و آماری جز آمار خرابی و نارضیاتی نامی از چین و اجناس 200% فیکش نشنیدم واقعا تا کی میخواهید واقعیت کتمان کنید واقعا آلمان و آمریکا سنگ تمام گذاشتن بخصوص آلمان که مهندسی خلص خودش داره و شده لیدر و اکثر کشورها میخواهن ازش تقلید کنند از یک موتور کوچک این چنین قدرتی خلق کردن واقعا علم بزرگی میخواهد
luke
۱۴ دی ۱۳۹۳آفرین به توسان،آفرین به هیوندای…آغاااا واسه BMW خط و نشون نکشید.BMW رو دست نداره.
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۳یعنی واقعا تکنولوژی آمریکا با بقیه جاها مقایسه کردن داره؟؟ بی زحمت یه سرچی در باره تاریخچه کادیلاک و کارایی که کرده حتما بکنید ، فقط همین یه مورد کافیه. حواستون نیست وقتی ب ام و 2002 تولید می شد و یا ژاپن مزدا 1000 تولید می کرد آمریکا کادیلاک فلیت وود می ساخته . اگر می خواین مقایسه ای انجام بدین لطفا از آمریکا فاکتور بگیرین.
omid
۱۴ دی ۱۳۹۳پدال در مورد لکسوس LF-C2 مطلب بذار.
E 36
۱۵ دی ۱۳۹۳ژاپن چقدر کم رنگ بود!
تا چند وقت دیگه پای کره ای ها باز میشه تو این رقابت …
4MATIC
۱۵ دی ۱۳۹۳انتخاب هادقیق به جاست ولی کاش موتوربنزBکلاس الکتریکی هم تواین لیست بود
$@kasra@$
۱۵ دی ۱۳۹۳همین الانشم واز شده!
مگه ندیدی موتور هیوندای توسان رو!!!
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳ولی هیوندای اون جا رو بسته. ..:-)
MjM
۱۵ دی ۱۳۹۳موتورهای بی ام و همیشه یه پایه بهترین ها بوده و هست
behzad
۱۵ دی ۱۳۹۳بچه ها به اندازه کافی فنی صحبت کردن.از جزئیات که بیایم بیرون از هر ماشیین بازی بپرسی فکر کنم به این سه مورد ایمان داشته باشه:
1-آلمان:کیفیت و مهندسی و برتری جویی و بی نقص بودن و کاربردی
2-آمریکا : کسایی که ته تهش مهم نیست مهندسی چیه یا مصرف بنزین چیه.یه جور عشقه که دلیل نمیخواد.گردن کلفت و قدر و دارای روح آمریکایی
3-ژاپن : دوام و طول عمر و در نهایت اقتصادی.هیچ وقت از خریدشون ضرر نمیکنی
$@kasra@$
۱۵ دی ۱۳۹۳واقعا هم همینطور بهزاد،واقعا گل گفتی!
نوید (6*6)
۱۵ دی ۱۳۹۳خوب گفتی
شــــــــــایان
۱۶ دی ۱۳۹۳طــــــــــراحـی یـک مــوتور واقــعا سخـــته/ در این مــورد نظــر ندم بهتره
در کـــل میگم امسال شاید یه شرکتی برگزیده باشه سال دیگه یه شــرکت دیگه
رقــــابت بین خـودرو سازی ا سخــت تر از اونیه کــه فکـرشو بکنبن
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳شما هم خوب گفتی
ماسل کارali
۱۶ دی ۱۳۹۳من عاشق ماشینهای امریکاییم اما در کل فعلا مهندسی آلمان در صنعت خودرو در مجموع اول
نيما
۱۶ دی ۱۳۹۳یه نکته رو باید بگم دوستان اولا یه جمله از کارول شلبى رو مینویسم
کارول شلبى: اسب بخار چیزى هست که باعث فروش میشه و گشتاور چیزى هست که باعث برنده شدن میشه
حالا اصل موضوع: ماشیناى آمریکایى گشتاور دارن گشتاوررررر
حجم بالاى موتور گشتاور میاره
فقط اسب بخار مهم نیس گشتاور خیلى مهم تره
امیدوارم منظورمو فهمیده باشین
اریک
۱۶ دی ۱۳۹۳یک مهندس آلمانی یک سوپاپ الکترونیکی ساخته بود که کل سرسیلند، سیستم روغن کاری، سوپاپ، میل سوپاپ ، گیت و سیت و هزار تا آت و آشغال دیگه رو خذف می کرد تازه می شد با ECU سیستم زمان بندی باز و بسته شدن متغییر رو براش تعریف کنی
نمی دونم چرا ازش استفاده نمی کنن؟!
DRIFT
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵هلکت سالار ماشیناس
حتی کوروت هم حریفش نمیشه
فیلماش تو اپارات ببینید :)